-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #190499 üzenetére
Én elhiszem, ha te mondod.
Nekem nem maga a 30-as átlag a problémám, hanem az, hogy ezt meddig tartod fenn. Fél vagy egy óráig elhiszem, hogy kivitelezhető. De két órán keresztül vagy a felett szerintem már baromi sok.
Maga a kalória mennyiség is már igen jelentős (ha jól számolom). -
itouchfan
senior tag
válasz xy.zsolt #190502 üzenetére
Nem, ezért is írtam le direkt, hogy én még ugyan nem produkáltam ezt (veled ellentétben, aki rendszeresen nyomja ), de pusztán a számok alapján, szubjektív érzetem alapján nem érzem elérhetetlennek. De mostmár komolyan érdekel, úgyhogy valamikor kimegyek országútra és egy két órás körre (60 km) rápróbálok.
Csokicsibesz: az energia igény, az anyagcsere is edzettség függő, ha le van edzve az emberünk és ugyanúgy zsírból és szénhidrátból, aerob környezetben tud égetni akkor nem lesz vele probléma.
Abban viszont egyetértek, hogy városban teljesen más a 30-as átlag, mint a nyílt országúton. Városban, forgalomban annyi lassítás-gyorsítás, megállás-elindulás van, hogy ott szinte sprintelgetni kell, hogy elérd azt az utazósebességet amit kell. Tehát ott még a profik se mennek ilyen átlagot, egész egyszerűen azért mert értelmetlen.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
ivana
Ármester
válasz Csokicsibesz #190498 üzenetére
Síkon aszfalton 30 az nem sok, outival simán hozható átlag. 30 körül menni (nem átlagot) még montival sem nagy kunszt, biztos nem ilyen pulzus elszállós szint nálam. A tour versenyzők síkon egyéniben is simán mennek 40 feletti átlagot. Erősebb amatőrök is tudnak ilyen 35-öt egyedül, mondjuk azt én tuti nem.
-
Khelben
nagyúr
válasz Csokicsibesz #190501 üzenetére
Nem sok embert követek straván (15 alatt), de abból kapásból van három, akik rendszeresen mennek 60-80, néha 100 km-t 30 feletti átlaggal. Egyik sem profi sportoló.
-
ZolkoW
őstag
Tudom, hogy ez csak 5 és fél perc, de szerintem aki itt felfelé 28-as, meg 31-es átlagot megy, annak nem hiszem, hogy kisebb emelkedőkkel tarkított sík úton gondot jelentene a 30 két órán át. Nekem valami 15 kph körül van a szegmensen a legjobb átlagom .
jav.: 19,1, az picit jobban hangzik.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
xy.zsolt
őstag
Arról már nem is beszélve, hogy a tavalyi éves átlagom 30,7kmh lett 11000km-en, 54000m szinttel, 356óra alatt Na, idén a futás miatt közel sem lesz ennyi km, de a bringázás sebességét tartani szeretném
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #190445 üzenetére
Alapvetően az a baj, hogy a kerékpárutak (na meg a bringagyalogok) többsége veszélyesebb, mintha az úton haladnánk. Mivel én közlekedésre is használom a biciklit, olyankor nagyon szívesen igénybeveszem a kerékpárutat, ha az használható. Ha viszont nem, mert szar, meg rajta parkolnak, rajta sétáltatnak kutyát, vagy 50 méter után megszűnik, netán az okos emberek csináltak egy egy km hosszú kétirányú 'kerékpárutat' a forgalmas úttest egyik oldalára (persze nem arra, ami nekem menetirányban van), akkor talán nem mennék át a túloldalra, hogy egy km után visszajöjjek, kétszer keresztezve a 7-es utat feleslegesen.
Sok ilyen helyet tudok mutatni, ha valaki kíváncsi rá, jöjjön velem legközelebb, amikor megyek le Siófokra Ott a legtöbb megvan ezekből az esetekből.
Ha minden bringaút olyan lenne, mint mondjuk most a Bp-Dunakeszi közti, akkor vígan használnám. De pl. a Kőbányai úton az Orczi tér és a Könyves Kálmán körút közt már inkább nem, ha nem muszáj, főleg, ha 'kifelé' kell menni. Az olyan 'bicikliutakat' pedig, amelyek a járdán mennek és 100 méterenként kereszteződés van, inkább soha. -
DonDennis
senior tag
Most, hogy elkezdtem komolyabban nézelődni tényleg szembe jön velem amit itt többen is írtak, hogy bizony nagyon-nagyon sokat kell várni a biciklikre. Most két lehetőség van amit kb. 1-2 hét alatt megtudnék venni ezek a: Kona Mahuna 2021 - Kona Lava Dome 2021 - GHOST Kato FS Base 2021. Ezek közül melyik lenne a legjobb vétel? A fő felhasználás az erdő és murvás út lenne, évente egyszer nyaranta társasággal egy Balaton kör is becsúszna.
"Why would I sit down? I'm always on my feet." - Dominick Cruz / "I can't read, can't write, can't do math... but I can compete" - Julian Edelman
-
Somatom
veterán
válasz Friczy #190511 üzenetére
Azért azt tudomásul kell venni, hogy a nagyvárosi élet velejárója, hogy mások is járnak azokon az utakon, amiken mi. Továbbá a kereszteződések is. Nem tudom, hogy milyen bringád van. Egy outi sztem sportolásra való, teljesen alkalmatlan a városi közlekedésre. Megfelelő eszközzel viszont sztem kifejezetten élvezetes. Engem nem befolyásol, hogy járda, úttest, kerékpárút, park, lépcső, aluljáró, stb. Ott megyek, ahol nekem épp jobb.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz 6030D #190514 üzenetére
Hááát... Mivel hegyen lakok, előfordul, hogy fölfelé is kell mennem. Próbáltam már úgy feltekerni a Moszkváról a libegő tetejéhez, hogy ne menjen húsz alá az óra. Még teljes villany rásegítéssel is földön húztam a nyelvem és közben jópár sportolónak öltözött bringást megelőztem. Erősen kétlem, hogy azt a 20 -as minimum tempót sokan tudnák teljesíteni izomból.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DonDennis
senior tag
válasz Hasaggymeg #190515 üzenetére
Jogos - Sajnos kicsúsztam a szerkesztésből így ide másolom:
Most, hogy elkezdtem komolyabban nézelődni tényleg szembe jön velem amit itt többen is írtak, hogy bizony nagyon-nagyon sokat kell várni a biciklikre. Most két lehetőség van amit kb. 1-2 hét alatt megtudnék venni ezek a: Kona Mahuna 2021 - Kona Lava Dome 2021 - GHOST Kato FS Base 2021. Ezek közül melyik lenne a legjobb vétel? A fő felhasználás az erdő és murvás út lenne, évente egyszer nyaranta társasággal egy Balaton kör is becsúszna.
"Why would I sit down? I'm always on my feet." - Dominick Cruz / "I can't read, can't write, can't do math... but I can compete" - Julian Edelman
-
zsocy
őstag
válasz DonDennis #190518 üzenetére
A Ghost össztelós gép, a két Kona hardtail, ezek annyira talán nem összehasonlíthatók.
A Konákból én a Mahunára szavazok, jobb a felszereltsége, de ha mégis össztelós kell akkor csak a Ghost marad. És bármit is olvasol itt feljebb a bringautak minőségéről, Balaton körre nem kell az össztelósSomatom, ne már hogy megint ezzel a "megelőztem jópár sportolónak öltözött bringást" dumával jössz. A te bringádat nem te tekered hanem a motorja. Ahogy te előzöd az analóg bringásokat úgy előz téged az utolsó 50 köbcentis pizzafutár is a robogóval. Nem "sportolónak öltözött bringások" voltak ők, hanem sportolók ha 20 körül felmentek ott
Ilyenkor mindig kitör belőlem a sértett MAMIL -
Hasaggymeg
Topikgazda
-
válasz Csokicsibesz #190501 üzenetére
Egy éve tekerek, egy kis senki vagyok azokhoz képest, akik tényleg komolyan tolják, de ez a 30-as átlag mondjuk 100k-n igazán nem nagy kunszt.
September 16, 2020: [link] - 102 km, 3,3 óra, 816 m szint (tutira több, a Fenix néha elméri).
March 29, 2021: [link] - 102 km, 3:47 nettó, erős ellenszél, benne 15-20 perc macskaköves kevergés, amit menetidőnek mért az óra, 1000 m szint (ez kb reális, az edge 1030-nak egészen jó a magasságmérése). Összes frissítés egy kulacs iso, a végére teljesen készen voltam, eléheztem, az utolsó egy óra vitte el így is az átlagot.Mindkét kör forgalomban, néha piros lámpákkal, kereszteződésekkel, különösebb nekikészülés nélkül. Jó, technikailag egyik sincs 30kmph átlag, de én sem vagyok egy erős kerékpáros. Csak a személyes ismerőseim között van olyan, aki ezeket a köröket nemhogy 30, de 40 fölötti átlaggal is megcsinálja. Igen, az 1000m körüli szinttel, random széliránnyal.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Somatom
veterán
válasz zsocy #190522 üzenetére
Látom, nem sikerült megértened a lényeget. Kifejtem.
1.:
"Megelőztem pár sportolónak öltözött bringást."
Egyiket sem ismertem, így nem tudhatom, hogy azért előztem meg, mert a villany ennyit számít, vagy azért, mert sportoló bringás ruhába öltözött muglik voltak.
2.:
Egyáltalán nem az a lényeg, hogy én hogyan tekertem fel, hanem az, hogy ha én így tekertem fel, akkor erős kétségeim vannak a 20 -as minimum izomból történő tarthatóságáról.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz Somatom #190525 üzenetére
Csak muglik lehettek, igazi férfi 100 kg fölött kezdődik, és kilóg a nyelve, amikor a +300w-tal toló motorral megelőzi a sportolónak öltözött bringásokat.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #190526 üzenetére
Ezt nem tudom, nincs viszonyítási alapom. Gondolom, neked sincs, mivel nem nagyon jársz arra. De, biztos van itt olyan, akinek van, hiszen az egy népszerű bringás útvonal.
Szóval, szerintetek a Moszkva tér -> libegő teteje között tartható a 20 -as minimum?
Persze, a téma szempontjából nincs nagy jelentősége, mert a kreszt nem a sportteljesítményekhez igazítják, ergo a közúti bringás közlekedéshez a minimum sebesség meghatározása halott ötlet.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
sipeti2
tag
Sziasztok,
Van olyan hely ahonnan tudok SZÉP kártyáról ( szállás zsebről) vásárolni kerékpárt?
Köszi előre is az infót! -
válasz 6030D #190533 üzenetére
Életemben vagy 2x jártam arra (gyalog), de ott már a libegőnél is földút van, nemhogy a kilátónál, nem?
Közúton én olyat tudok mondani, hogy felénk van egy 11 km-es szegmens kb 600 m szinttel, ami olyan 6% emelkedés átlagban, ott a kom szerint az első 32 kmph körüli átlaggal tépett fel, de az első 10 mind 28 fölött van (többet nem látok prémium híján), szerintem nekik megvan a 20-as minimum ezen a szakaszon.
De tényleg nem számít abból a szempontból, hogy a minimum sebesség megszabása elvetélt ötlet. Autópályán sem úgy határozzák meg, hogy mindig legalább annyival kell menni, hanem hogy ha annyira nem vagy képes, akkor nem mehetsz fel. Ellenkező esetben egy tetszőleges dugóban végig lehetne büntetni mindenkit, aki ott araszolgat.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #190535 üzenetére
A libegő tetejéig mindkét oldalról aszfalt út van. Onnan a kilátóhoz már nem szabad felbringázni. Az Istenhegyi felől sztem outizható az út. A másik oldalról elég vacak minőségű a vége.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
6030D
Ármester
válasz Somatom #190534 üzenetére
+peterkeT: jaaaj, gyerekek... na itt a szegmens, lehet bogarászni ki mire kíváncsi, ha tényleg kíváncsi. A PofiJani tekerésébe beleanalizáltam, talán kétszer esik le kis időre 18-19-re a sebesség, szóval akkor tényleg nem lehet megcsinálni. Végig aszfalt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
válasz 6030D #190537 üzenetére
Vicces számok ezek Pelikán elvtársnál. 440, ill. 430 w-ot ír a mászásra, ami reálisnak tűnik, ha azt vesszük, hogy a fórumtársnak ebből olyan 300-at a motor tett bele, és hasonló lett a sebesség. Átlagosan edzett hobbikerékpárosnak ilyen távon, időtartamban kicsit odalépve 200, de akár 250 wattot illik tudni, persze nem lineáris a tempó/teljesítmény összefüggés, szóval ez olyan 13-14 kmph lehet? Egyszer ki kéne próbálni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Friczy
senior tag
válasz Somatom #190516 üzenetére
Teljesen természetes, hogy mások is járnak azokon az utakon, mint mi. Legyen természetes ez autóban ülve is, és a dolog meg van oldva. A kereszteződésekkel az a baj - ahogy a városban a forgalomtól elválasztott kerékpárutakkal is - hogy az autósok nem számítanak a kerékpárra még ott sem, ahol azoknak elsőbbsége van. Ráadásul a kerékpáros azt hiszi, hogy védett, aztán a kereszteződésben kiderül, hogy nemcsak hogy nem védett, hanem még 'láthatatlan' is. Ez nem függ a bringától (gravellel közlekedem a városban, sem az országúti, sem a rekumbens - ez a másik két bringafajtám - nem az igazi városi közlekedéshez. Lépcső, járda, aluljáró, ezeket kerülöm. A járda először is gyalogos közlekedésre való, nekem nem alternatíva, hogy 'sok az autó, menjünk a járdán'. Más kérdés, ha az van kijelölve gyalog- és kerékpárútnak, ott nincs mit tenni - feltételekkel persze van -, ezért is örülök, ha megszűnik a kötelező használat.
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #190538 üzenetére
Nehéz ideális etapot menni. Zebrák, lekanyarodó autók, busz, keresztezni kell a fogaskerekűt, stb.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Friczy #190539 üzenetére
Ezért más e-bike -kal közlekedni. Nem bosszankodok, ha bármi miatt lendületet vesztek, mert nem kell izomból visszagyorsítanom. A plusz súly sem számít annyira, ezért nem gond pl. a külön akkus, brutál első lámpa, ami nappal állandóan villog. Meg a motoros rutin. Sosem feltételezem, hogy az autós számítani fog rám. Mindíg nekem kell számítanom arra, hogy ő nem fog számítani rám.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #190533 üzenetére
Amúgy hogyan csinálják ezeket a KOM-okat, odamennek, megpihennek, esetleg lépésben odatekernek aztán uccu neki ereszd el a hajamat? Én amire egy-egy hegy lábához érek már odalesz erőm egyharmada.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #190542 üzenetére
én mindig csodálkoztam, hogy valakik maraton előtt csinálnak ilyen 7-10-13 km-es bemelegítést, én attól felét elhasználnám az erőmnek. igaz, azt én is észrevettem,hogy kell idő,mire bemelegedek, és rendesen kezdek működni, tehát ha nem is ennyi, de 5km lehet,hogy nekem sem ártana. Egyszer irtó erős szembeszélben mentem haza munkából, és szembe elzúzott egy feltehetően komvadász fazon, aeróba öltözve (kis elméreti kérdés, hogy ha a hátszelet akarja kihasználni, ez mennyire jó), nagyon tolta neki a másik irányba, én meg kicsit mosolyogtam magamban.. :)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #190542 üzenetére
Nincs is kiábrándítóbb annál mint mikor odateker valaki lépésben, piknikezik egyet előtte, majd beáll az 50kmh szélirányba és KOMot vesz el mástól....aztán teker hazáig lépésben....büszkén önmagára. Alapból erősek....pl monti országos bajnok is van a környéken...nem is rég vett el tőlem egyet. De hosszabb pl 50km-es távon nem képesek jót menni. És van amikor bolyban csinálják....egyedül nem leszek gyorsabb mint 4másik együtt akik hasonló erősek
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #190542 üzenetére
Valószínűleg alapból gec*re erős , és az átlag bringás (értsd: hozzá képest, tehát aki csak 14-18 órát edz egy héten....) jobb napján tud olyat menni, mint ő minden nap. Nem véletlenül rohangálnak ők külföldi csapatoknál. A másik, hogy ha az első 10ben sokan ugyanazon a napon csinálták, akkor ugye bolyban mentek, az is más. De bolyozhat úgy is, hogy a többi nem rakja fel stravára... Meg van az, amikor kinézi az ember honnan fúj az orkán, és rámegy azokra a szegmensekre. Legvégső eset a busz, de az olyan, mint a pedelec...
Ezért jó az erdő, ott azért kevesebb a csalás lehetősége, viszont hónapról hónapra változik a terep, és lehet, hogy sose tudsz olyan időt menni, mint amit egyszer valaki beállított. Meg van, amikor már azt mondod nem éri meg a virtuális pacsiért, nekem ilyen a Naszály DH, amikor az Ezo alatt a fehér murván szemből megjelent a terepjáró. Nem is próbálok rá arra többet.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
maximilian4
addikt
Rendelni szeretnék valami rövidujjú mezt mert kezd jó idő lenni (tekintsünk el az áprilisi hózáporoktól ). Szerintetek 180 cm magassághoz, kb 80 kg izmosabb testalkathoz mi lehetne a kiinduló méret? L? Komolyan ez a Szolnok akkora egy fos város hogy semmi nincs itt. Még abból a kva fékváltókarból is egy helyen mondták h kiszedik a csavart. Körbejártam az egész várost. “Hát ők nem tudják, semmit nem tudnak csinálni.” Mondom akkor hova vigyem, mert mondom van ahol kiszednék (Runner Törökbálinton), de egy csavar miatt nem szívesen kocsikázik az ember. “Hát ők nem tudják”. Mondom akkor szopjam ki a csavart a helyéről? Ennyit szívni egy szetment menettel. Nem egy bicajos barát hely...
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #190549 üzenetére
Lehet valami sima szakit kellene keresni, nem kell feltétlenül bringaszerelőnek lenni... sőt.
ZolkoW... azért a Mátra maraton sípályával kezdődő elejére valamit biztosan kellene melegíteni... csak, hogy ne sz@rj oda a tetejéig.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg