-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Because
őstag
válasz Hasaggymeg #191697 üzenetére
elment a Kilimanjaro, őt "megkönnyeztem", szerettem
fitness bringát akarnék, de sehol semmi...[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
válasz zsocy #191674 üzenetére
"Szerintem valós a félelem, ha Lidl mellé vagy utcára hosszan kikötött bringa kell akkor ne vegyél se szépet, se újat"
Bp-i uszodába elég jó bringákkal járnak emberek 1-2 órára.
Sőt, a Palatinus strand előtt tömegével szoktam látni, ahova fél-egész napokra szokás menni.
Kellene egy külön 50e ft-os gép boltba járni? Tényleg itt tartunk?[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz attiati #191704 üzenetére
aki megteheti igen, nekem is mindig volt egy melós és egy "edzős". az elsőt nem féltettem ha elázott, ha télen az útra szórt só marta a felniket, ha szívta nyáron a nap a fedetlen bicótárolóban. el se akarták vinni az itt-ott kopott, csomagtartós, sárvédős csodát
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz attiati #191704 üzenetére
A rendes bringámat, ha újonnan akarnám megvenni, drágább lenne, mint az autóm, csak egy normálisan őrzött munkahelyen merném otthagyni, a régi gépemet viszont a kutya nem akarná ellopni, laikus ránéz, és azt hiszi hátsó fék sincsen rajta, tökéletes munkábajárni, bevásárolni, stb. Szerintem ha van hely, mindenképp megéri.
'92 Honda VFR 750
-
attiati
veterán
-
trialboj
őstag
válasz parandroid #191692 üzenetére
Én nem voltam aktív, lehet tudni, hogy mire fel fogyott el az összes bringa és ezzel együtt az összes alkatrész is? Hirtelen mindenki bringázni kezdett? (nem a városban való cirkálásra gondolok, a komoly millához közeli gépek sincsenek készleten) illetve sehol sincs raktáron az új shimano hajtás, hogy létezik ez?
A nem tetszik a színe, engem pont érint, retentően fantáziátlan a 2021-es trail modellek színvilága. Van fekete feketével, és matt feketével, meg fekete mattal, és kb ennyi.... egyedül a canyon-nál van minden modellre 2 választható szín, minden más márkánál, ha nem tetszik a szín, másik árkategóriába eső modellt kell válassz.
Még sosem vettem boltból, bringát, itt nincs olyan opció mint az autókál, hogy kicsit felextrázzuk, vagy hogy ha nem tetszik a gagyi fék, akkor kis felárért jobbat kérjek? Esetleg eleve fékek és hajtás nélkül vegyem meg?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Teasüti
nagyúr
válasz attiati #191704 üzenetére
Nem Magyarországon élsz véletlenül? Már 20 évvel ezelőtt is rég itt tartottunk.
Nekem is két gépem volt. Egy sportolni, egy közlekedni. Még ha az érték arányokat félre is tesszük, akkor se váltaná ki az egyik a másikat, annyira más igényeknek kellett megfelelniük.
Utóbbin csomagtartó, vázra rögzített lakat, lánc, riasztó, lámpák, macskaszemek, pálcás sárvédők, szélesebb nyereg (cirka 18 kilónyi vas). A sporteszközt meg gondolom nem kell magyarázni, hogy az meg egy könnyített nagyobb értékű cucc, ami ajtótól ajtóig gurult csak és teljesen alkalmatlan azokra a szempontokra amit a fenti kiegészítők sugallnak.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz trialboj #191713 üzenetére
"Hirtelen mindenki bringázni kezdett?"
nagyjából igen.
közben (már tavaly tavasszal-nyáron) a virushelyzet miatt leálltak gyárak, akadozott a termelés (komplett bringa, alkatrész egyaránt) nem győzték a megnövekedett keresletet, új gyárat építeni meg (ha akarnak is egy ilyen ki tudja meddig tartó felfutott keresletre alapozva) nem 2 nap. plusz akadozik/megdrágult a szállítás, alig van konténer, amiben kínából hozzák a sok kis óccó vackot (is), kb. ennyi.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz trialboj #191713 üzenetére
Én tavaly április tájékán döntöttem úgy, hogy veszek egy komolyabb országútit, megkerestem az itthoni viszonteladót, hogy kéne nekem. Az eladó elmagyarázta, hogy régebben ezt a kategóriát a cég egyből egyedileg is elszállította (pedig annyira nem drága, a 8-900eFt kategória), most annyi rendelés van, hogy logisztikai problémáik vannak, és csak akkor szállítják, ha a normál konténer megtelik (vagyis nem állnak úgy, hogy külön logisztikával szállítsák a drágább holmikat), mert nincs plusz konténer. Ja, és a lehetséges színválasztékból maradt egy, ha az nem jó, akkor várjak a következő évi modellre. Így mindössze egy hónapot kellett várnom. Tartok tőle, hogy azóta a helyzet rosszabbodott.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #191713 üzenetére
Rose volt híres arról, hogy +1-3 opciót felajánlott konfigurálás néven...de ha jól látom már ott sincs ilyen, gondolom az alkatrészhiány miatt. Ugyanakkor ahogy a kolléga írta, a boltban levő készletből talán kicserélnek neked ezt-ezt kis bukóval, mert amit leszerelnek biztos nem számolják be újként.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Mivel Zasszonynak gumikat készülök vásárolni gondoltam egyúttal felkészülök a tyúkbelesítésre is.(igen, jól olvastátok! ) Egy ilyen szettre gondoltam, remélem menni fog, de kérem szóljon aki úgy gondolja ez így nem kóser.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Vorontsov
tag
Sziasztok szereltem elektromos kerékpárt,pontosabban hajtást és amit tapasztaltam a rövid középtengelynél nehezebben tudom tekerni mint a hosszúnál,ennek az okát nem értem.
Hosszúval az a baj kilóg a hajtókar pár centit, ezért tettem bele kisebbet.Ha tud valaki segíteni köszönöm. -
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #191720 üzenetére
szerintem nem nagyon fogsz ezekkel mellélőni, illetve annyi, hogy 23-as szalagot én a 19-es felnihez választanék, ha 21-es, netán 23-as van, én hozzáadnék 4-5mm-t a szélességéhez, ahogy valamelyik gyártó ajánlotta. Az a jó, ha mindkét oldalt felkanyarodik kicsit.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #191720 üzenetére
Biztos Viszont brutál, hogy mennyivel nehezebb lett az alap hajtogatós conti gumi, én még ilyen 640-650 g-okra emlékszem. Jó nehéz ez a pjúrgrip.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #191720 üzenetére
Szerintem az összeszerelést első körben bízd egy szervízre. Nekik van ebben tapasztalatuk minden probléma nélkül össze tudják rakni. Ha egyszer öszeállt a rendszer onnantól már nem nagy cucc a karban tartása. Érdemes venni szelepmagot is, mert elég könnyen törnek, viszont cserében könnyi is cserélni őket.
Több mint 1 év Skinwall Ikonozás után tértem vissza a Conti RK-hoz és hát nekm sokkal jobban bejön. Az Ikonnak valamiért orrán-száján folyamatosan jött ki trutyi. RK soha nem csinálta ezt és most sem csinálja. Nekem menet közen is jobban fekszik a RK, nem valószínű, hogy veszek még egyszer Maxxist.
[ Szerkesztve ]
-
evo87
őstag
Sziasztok!
Idén szeretnék (ismét) többet tekerni, így vásárlás előtt állok. Javarészt aszfaltra, városi használatra szeretnék venni, amivel (hátizsákkal) bolt, edzőterem, stb megjárható, ha kedvem van tekerhetek egy nagyobbat a környéken és kisebb túrákra, Balcsi kerülésre alkalmas.
Kézenfekvő a Merida Crossway széria, de a fitness, azaz a Speeder széria még vonzóbb. Utóbbi inkább a szív választása lehet, gyorsabb és a szememnek szebb, ám félek, hogy a merev villa az ótvar hazai utakon már inkább hátránnyá válik, mint előnnyé... Nem tudom mennyire lehet kényelmetlen/körülményes.
Ti melyiket ajánlanátok inkább?
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Friczy
senior tag
válasz evo87 #191725 üzenetére
Sok évig jártam Speederrel, teljes megelégedéssel használtam Budapesten. Ami jelentősen növelte a komfortot, az a villa karbonra cserélése volt. Ha teheted, vedd karbon villával a Speedert. A macskaköves utakat továbbra sem fogod szeretni, de az út azon apróbb gödreit, amik szinte észrevétlenek, de a kormányon keresztül nagyon megterhelik a csuklót, kiválóan elnyeli a karbonvilla.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Köszi srácok! ...néztem ezt a Bernstein Contit mely könnyű és puccos, de a100 eurót egy pár gumiért nem tudom kiadni, ahhoz túl spur vagyok. Ami a szalag szélességét illeti, nem 1-1 mm kell pluszban? 21mm-es a felni... Ami szalagot illeti azt írja tubeless ready, valami kék szalag van benne, de nem tudom az jó-e, vagy milyent vegyek bele mást. 🤔 Az alap RK meg ilyen nehéz, de hát olcsó is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #191727 üzenetére
Mivel volt már benne belső, lehet a szalag nem fog megfelelően tömíteni a tubeless szelepnél. Viszont emiatt lehet elég csak oda rakni egy 20 centi hosszú szalag darabot.
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #191728 üzenetére
Azt tudom, hogy mozog benne a szalag, a gumi leszedésnél láttam a széleit fel-fel jönni...az előző Mavic UST tubeless ready felni valami olyan szalaggal volt szerelve mintha kiöntötték volna műanyaggal a felni belsejét, kő kemény, kopogós és homogén volt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
egy kérdés amiről tudtommal itt még nem olvastam!.....dobpergééés......
Szóval az ovális belső (kisebb) lánctányér tényleg előnyt jelent a mászásnál?
Ha már 52re cserélem most a nagyobbat (50est) szöget ütött bennem ez a gondolat mert ha végül valami miatt (tapasztalatok ellenére) a 34et is 36ra kéne cserélnem akkor ez egy eredményességet fokozó opció lehetne (a leírás szerint)...bár +15ezerbe fájna.
Szóval van valakinek valós tapasztalata az ovális tányérral való mászásról???BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
6030D
Ármester
válasz xy.zsolt #191731 üzenetére
Nekem nincs, de egy ismerős már mondta nekem, hogy neki bevált, próbáljam ki. Montin azt mondta eggyel nagyobbat (32->34) kb ugyanolyan erő hajtani, de a sebességben látod a különbséget. Nem mindenkinek szereti a térde, illetve a hátsó váltó is kérdéses az állandó távolságváltozás miatt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
maximilian4
addikt
válasz Csokicsibesz #191724 üzenetére
Szerintem ott elronthattak valamit. Nekem van is, és volt is jó pár tl maxxis gumim. Dhr2, rekon 2.8, rambler. Soha nem tapasztaltam ilyet. Mióta felraktam őket, tejet nem láttam.
Maxi
-
maximilian4
addikt
válasz Hasaggymeg #191729 üzenetére
Azt tudom, hogy mozog benne a szalag, a gumi leszedésnél láttam a széleit fel-fel jönni...
Akkor bizony az tuti nem tubeless szalag.
Maxi
-
truefx
aktív tag
válasz xy.zsolt #191731 üzenetére
Pár napja váltott egy ismerős oválra:
"megvolt az első pár tekerés. Tegnap kombi volt, sík és emelkedős. Érzésre nincs benne semmi fura hajtás közben, picit könnyedebb érzéssel forog át a holtponton. Emelkedőn jobban kijön ez a könnyedség. ( Vagy csak már számolatlanul halmozódnak a wattok ) A váltás elöl semmi extra, pont ugyanolyan mint a sima tányérokon. Egyszer valahol azt olvastam, hogy elsőre vagy bejön vagy nem, vagy érzed vagy nem adja. Nekem bejött. Viszont közben eladtam a teszt darabokat, szóval azt nem tudom odaadni de ha a beszerzésben tudok segíteni, szólj. Annyi még, hogy az r7000-r8000 kompatibilis egymással, viszont a 105-re csak csavarszettel tudod felrakni, míg az ultegrára tudsz takaró kupakot is rakni. A két hajtókar látszólag ugyanaz, de mégsem."
-
balintbaba
tag
válasz truefx #191738 üzenetére
Azért ha valaki oválra vált biztos nem elhanyagolható a placebó-hatás. Emlékszem jó pár éve, mikor bejöttek a már használható ovál lánctányérok nagyon sok profinál lehetett látni a mezőnyben, ma már elhanyagolható az ovállal tekerők száma egy World Tour versenyen. Gyanítom ha az ovál lenne a konvencionális megoldás, akkor a szimmetrikus lánckereket próbálnánk meg megideologizálni.
-
xy.zsolt
őstag
válasz truefx #191738 üzenetére
köszi a segítséget a beszerzésben...lehet élek vele ha valamiért nem fog működni az 52/34 elöl.....de lehet, hogy akkor is Mindig hajt a kíváncsiság a még "járatlan utakra"....persze nem mindenÁron Azt látom a gyártó oldalán a lenti videóban, hogy ha csak a belső tányért cserélem (Ulegránál/105nél) akkor az erdeti csavarok is megfelelnek
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Teasüti
nagyúr
válasz ZolkoW #191722 üzenetére
19-es felnire 25-ös szalag éppen tökéletes volt nekem.
Sőt, nem is működne nekem, ha a gumi pereme alatt nem lenne szalag felni peremtől peremig.
#191727HasaggymegÚjVálasz2021-04-20 08:54:00
Nem. 21-esre 23-as szalag az karcsú lesz. Ugye ezt beülteted középre (az első légszigetelő réteget legalábbis) és ott azért hamar összeugrik a szélesség.
Illetve gondolom felnije válogatja. Nekem a nem TL ősrégi felniken tetemes mély árok van középen. Ha a te felnid profilja laposabb a közepén, akkor jó lehet a keskenyebb szalag is.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #191736 üzenetére
Akkor, hogy értsem kell egy felniszalag ami tubeless és még egy másik, öntapadós tubeless szalag is? Nem elég ez egyenesen a felnibe? ...vagy benne kell hagyni a másikat is?
Oval...és is csak montissal beszéltem akinek volt, azt mondta meg kellett szokni, de most már nem érez sok különbséget. Amennyit viszont egy erős rugójú váltókanalat rángatja nem hiszem jót tenne annak a fékező, súrlódó mechanizmusnak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #191719 üzenetére
Propain
Ott bizonyos keretek között szabadon lehet színt, hozzá a matricák, markolat színét, hajtást, féket, nyerget, kormány szár hosszt, kereket, abroncsokat, felfüggesztést, droppert (márka és hossz) választani a gépre. Ráadásul lehet ua gépet alu vagy korbon alapon kezdeni.
Elég hasonló az autó konfigurátorra.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #191742 üzenetére
Általában a kerekben szokott lenni egy műanyag felniszallag. Ez minden kerékben benne van, függetlenül attól, hogy TL vagy sem.
A TL kerekekhez kell egy általad is linkelt TL szallag, amivel le lehet zárni rendesen a felnit.Ha ez a szallag nincs benne gyárilag a kerekedben, akkor meg kell venni és végig kell vele tekerni a felnit.
Az általam vásárolt TL keréken sem volt benne gyárilag ez a szallag, csak sima műanyag felniszallag volt benne. -
ZolkoW
őstag
válasz xy.zsolt #191731 üzenetére
Nekem az nem hangzik jól, hogy elöl két tányérból csak az egyik legyen ovál....
1x váltásos montin próbáltam ovált, de engem nem győzött meg. Az szimmetrikus lyukkörű volt, tehát át lehetett fordítani "rossz" irányba is, és meg is tettem, ugyanis annyira nem éreztem semmit, hogy kipróbáltam, milyen ellentétes irányban felrakva, na úgy már éreztem, az tényleg béna volt . Egy dolgot mondjuk mégiscsak éreztem: hogy a 32-es ovál tányért én inkább pont, hogy nagyobbnak éreztem, mondjuk mintha 34-es kerek lett volna. Ez gondolom attól lehet, hogy nem annyira körkörösen hajtok, ahol jobban tudom terhelni, ott viszont nagyobb az átmérő..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #191729 üzenetére
Amúgy erről jut eszembe. Azt magyarázza el vki, hogy Schwalbe TLE gumikkal hogy a fenébe lehet UST kereket építeni? Haver gépét néztem és azon TLE gumik vannak a Sshwalbe EVO szériából (Nobby Nic és Hans Danf ha jól rémlik), és Schwalbe nem csinál UST gumit ha jól tudom. Viszont nincs benne tej és úgy tartja a levegőt, mintha autó/motor kerék lenne.
Elég hanyag tulaj, szóval karban sincs tartva igazán és azt mondja elég havonta egyszer fújni, de még akkor sem lapos.
Nekem tejjel együtt nincs ilyen jó állási időm. -
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #191742 üzenetére
nem kell kétféle, ami tubeless szalag, az öntapadós is, és más neked nem kell.
Amikről beszéltek, hogy műanyag szalag, az nem tudom, mi, talán olyasmi lehet, mint a Bontragernek a tubeless rim stripje, de az inkább a felni profiljának tubelessesítéséhez kell, gondolom. Te csak körbetekered ízlés és vérmérséklet szerint 1x vagy 2x az öntapadós szalagot jól megfeszítve, hogy teljesen felvegye a felnid profilját, a szelepen mindkét irányban túllógatva 10-10 centit, és megvagy. A 10 méteres tekercs 2 rétegben is elég mindkét kerékre.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
xy.zsolt
őstag
válasz ZolkoW #191745 üzenetére
Bár azt írják, hogy nem lehet a hajtáson észre venni, hogy ovál a kistányér...mert csak 6.8%os az eltérés. Az biztos, hogy a nagytányért sosem cserélném oválra....már csak az ára miatt sem
én még nem is hallottam kuplungos outi váltóról....persze ettől még létezhet[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #191742 üzenetére
Belsőhöz való felniszalagot láttad a kerékben mozogni. TL konverzióhoz ez a gumiszalag nem kell. TL szalag elég szívós és nincs gumibelső se, ami kidörzsölhetné a sorján - ha van (bár én lesorjáztam a furatokat TL konverzió előtt, biztos ami biztos [megspórolva egy fél grammot ]). Csak az öntapadós TL szalagot rakod bele. Illetve annak a tetejére lehet rétegelni ezt-azt, ha felülnél a szopórollerre te is.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen