-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
evo87
őstag
Sziasztok!
Van egy régebbi kerékpárom, a lenti képen szereplő Peugeot. Noha jó 8-10 éves, használva csak nagyon minimálisan volt. Szerintetek érdemes foglalkozni vele, a Peugeot váz miatt megtartani és kicserélni rajta néhány dolgot (kerekek, fékek, esetleg váltók) vagy a ráfordított összeget érdemesebb egy újba fektetni?
Mostanság szeretnék sokat tekerni, ezért merült bennem, hogy az említettek cseréjével egy jó kétkerekű lesz az eredmény.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz lsebestyen #20857 üzenetére
Leginkább aszfalton, tehát a terepes gumikat mindenképpen cserélném.
Runner_fxr: lánc, lánckerekek teljesen rendben vannak, csapágyak nem kotyognak, nem lógnak.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
Sziasztok!
Az miért van, hogy felfújom a gumikat 3,5 barra, néhány óra alatt leenged 2,2,-2,4 környékére, és ott viszont hetekig megmarad? Ahogy a benzinkútnál fújom, s elengedem gombot, a kompresszoron a nyomásmérőn máris esni kezd a nyomás.
Az egyik belső egy noname valami, a másik pedig egy Conti belső, a külső pedig két új CST C1383.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
Sziasztok!
Hajtóművet szeretnék cserélni. Aszfaltra és könnyű terepre, napi szintű használatra kellene. Milyen típust ajánlotok 6-8 ezres határig?
(négyszög tengelyes)
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz ---Lasali--- #21218 üzenetére
Ilyesfajta Shimanók felejtősek vagy ebben az árkategóriában a Suntour erősebb?
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
Sziasztok!
Adott egy SR Suntour teleszkópos villa. Van rajta gumi porvédő, de sok teleszkópon nem látni ilyet. Van komoly haszna vagy leszedhető? Esztétikailag talán nélküle jobban nézne ki.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
Sziasztok!
Ilyen fékerő szabályozós cuccot már próbált valaki? Mennyire hatásosan működik?
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz venember83 #21685 üzenetére
Csak azért kérdeztem, mert relatíve olcsó, tehát ha olyan nagyon jó lenne, akkor kb mindenki használná.
Viszont fórumokon alig olvasni róla véleményt. Inkább csak kíváncsi voltam, hogy mennyire hasznos cucc.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
Sziasztok!
Adott egy sima, 1 colos nyakkal rendelkező váz. Jelenleg menetes, telós villa van benne. Kérdés, hogy ezen a területen érdemes-e valamiféle fejlesztésen gondolkodni, vagy az 1 colos méret miatt gyakorlatilag teljesen felejtős a dolog?
Alig van már colos nyakú villa, ráadásul ahogy néztem, stucni sincs már ehhez az átmérőhöz, ha menetes helyett A-head-eset szeretnék.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Tomi_Sci #21989 üzenetére
Peugeot vázról van szó. 1" A-head villát csak low-end-ből találtam, tehát SR Suntourból egy-kettőt, azaz a mostani szintén SR Suntour M7600-ashoz képest nem hinném, hogy lenne lehetőség előrelépésre elérhető áron.
Maximum egy sima, a kormánycsőbe becsúszó és 1 1/8 colra átalakító adapterrel és stucnival lehet fokozni a látványt.
Vagy esetleg feladom a komfortot és merev villa.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Goblin12 #21998 üzenetére
Kerék kiszed, kontraanyát megold, kónuszt beállítod hogy ne lötyögjön de ne is feszüljön, és utána kónuszhoz való kulccsal meg villáskulccsal meghúzod a kontraanyát.
Krisz79: Decathlon csalódást okozóan drága, főleg a kiegészítők terén. Ellenben Sigma BC 8.12 kerékpárcomputert 3990-ért tudtam ott venni, ami máshol 5000 felett van.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Krisz79 #22012 üzenetére
Én Sigma BC 8.12-t használok, elég korrekt darab, s ahogy a nagyobb, okosabb Sigma kompjútereket tapogattam, azok is nagyon tetszetősek voltak, némelyik már háttérvilágítással...stb funkcióval.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz LógaGéza #22049 üzenetére
Én elöl egy Bikefun LED-es lámpát használok, ami messzebbre vetít, illetve egy Cree LED zseblámpát mellé gumis szorítóval, azzal pedig közelre állítva vetít. Persze, nappali fényt nem csinál a két 1 W led, viszont teljes sötétségben is lehet vele boldogulni.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
Sziasztok!
Szeretnék új V-féket venni, a vázamon és a jelenlegi villán nincs hely tárcsafék számára és arra, amire használom, elégségesnek érzek egy jó V-féket.
Avid FR-5 fékkarokhoz, illetve cserélhető betétes Brakco pofákhoz szeretnék egy jó féktestet választani. Melyiket ajánljátok? Eddig ezekkel szemeztem.
esetleg
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz ígyvanferi #22635 üzenetére
Gondolom legfőképpen merevségben. Egy nagyobb fékezésnél a féktest kéttámaszú tartóként működik, amit a közepén erővel terhelsz meg, s ahogy a rudak szoktak, kihajlik.
Másodsorban pedig tömeg, tartósság, pontosság.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
Fogaskoszorúnak (kazettás agy) szabad ütnie valamennyire? Kotyogni nem kotyog az agyon, szorosan rajta van, de láthatóan üt.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz syberia #22661 üzenetére
Nekem is azt mondták a kerékpáros boltban, hogy így jó a cucc. Meg nyilván ugye a váltást segítő bemarások miatt is tűnhet úgy, mintha ütne, csak gondoltam itt is megkérdem, mégis csak rengeteg tapasztalat halmozódik itt a fórumon.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
Ezt alá tudom támasztani. Habár jómagam nem kerékpároztam sosem, de futottam versenyszerűen, magyar bajnokságban igazolt sportolóként. Az élsport egyszerűen más tészta, közel sem az élvezetről szól, mert amikor már szenvedsz és fáj, mégis nyomni kell, az messze van a jófajta időtöltésről alkotott elképzeléstől.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
Sziasztok!
A héten nagyjából összeállt a kétkerekűm, csináltam róla pár fotót, s gondoltam megosztom veletek.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
Köszi.
Régebbi Peugeot váz. A fényezés ráadásul metálos hatású és mély, egész szép. Az egyetlen baja a colos villát fogadó fejcső, ami miatt villák terén korlátozott a fejlesztési lehetőség.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
Sziasztok!
Tegnap mindenféle előzmény nélkül elkezdett kattogni a balos hajtókar, mármint azon érzem. Érezhető és hallható is a kattanás. Másik pedállal is próbáltam, azzal is ugyanaz. Mindig a bal oldali n érezni a kattanást, pont akkor, amikor a felső holtpontot éri el. Terheléskor, tehát gyorsuláskor tompul, leghangosabb akkor amikor konstans sebességgel hajtok.
Jól sejtem, hogy a középcsapágy lesz a ludas?
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz venember83 #23300 üzenetére
Vagy 10-12 éves, hagyományos csapágy. Igazából már terveztem is, hogy cserélem monoblokkra, de akkor most itt a kiváló alkalom.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Szakbarbár #23306 üzenetére
Ez nálam nem lehet gond, mert nemrég kapott a bringa új nyeregcsövet és alapból zsírozva tettem be.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz gergo5991 #23523 üzenetére
Én régebben versenyszerűen futottam, és amikor hosszútávot mentünk futni a város körül nagyobb körökben, akkor fordult elő néhányszor kutyás incidens. A nagy részük nem volt para, de egyszer 8 hatalmas, fekete eb jött ki egy bányaaknától, gondolom jól ki voltak éheztetve. Hát, nem ugattak, csak rohantak felénk, és futva esélyünk sem volt, ráadásul az út két oldalán csak szimpla akácos...az utolsó pillanatban értünk el egy fémszerkezetes villanyoszlopot. Ha az nincs, akkor ott maradunk szerintem mindenféle túlzás nélkül. Tehát a kutyákkal vigyázni kell, esetleg paprikaspré nem árt, ha az ember tudja, hogy olyan helyre megy, ahol megtörténhet az ilyesmi.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Zola007 #23590 üzenetére
Én amondó vagyok, hogy nem szabad csírájában elfojtani a hasonló próbálkozásokat. Attól még, hogy az előnyök nem egyértelműek, innovatív technológiával állunk szemben, amely a következő generációkkal még tovább fejlődik majd, s ha kiforr, könnyen lehet, hogy egyesek számára valóban vonzó lesz, objektív előnyök alapján.
Példának okáért lehetne automatizálni a komplett váltásvezérlést: egy előre beállított pedálfordulat intervallumot szem előtt tartva a rendszer az adott viszonyok közt a legideálisabb áttételt választja ki. Nyilván megszokást igényel, de a váltókarok hiánya kisebb tömeget eredményez, az automatikus működés pedig kevesebb figyelmet von el a kerékpárostól. De nyilván mindez csupán egy hirtelen jött ötlet példaként arra, hogy bizony vannak potenciálok az elektromos váltórendszerekben.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Zola007 #23594 üzenetére
Ez már nagyon kinek a pap, kinek a paplan esete. Az autózást meg ne keverjük ide, mert nagyon más tészta. Hozzáteszem, az automataváltó pont hogy ma már a legsportosabb modellek kötelező kelléke. Gyorsabb, precízebb váltás.
Ha élményt akarsz, vegyél Caterhamet, de boltba menet nekem a váltogatás nem jelent egyenlőt a vezetési élménnyel.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz deicide #23610 üzenetére
Amikor azt mondtam, hogy sportautó, nem az Imprezára gondoltam.
Egy Porsche, egy McLaren, egy Ferrari már nem születhetne meg kézi váltóval. Egyszerűen túl lassú. Volt alkalmam egy PDK-s 911-et vezetni és szó sincs róla, hogy az automata váltó elveszi az élményt. Sőt, a másik lehetőséget jelentő, új 7 fokozatú kézi váltó eddig senkinek nem volt szimpatikus (főként a túlságosan közelre eső váltási síkok miatt).
Zola007 : Fent említettem néhány sportkocsit ami csak automatával van. És nem a gazdag, de vezetni nem tudó legények miatt, hanem mert egyszerűen gyorsabb, alkalmasabb a pályás használatra. Azért a Porsche már elég régen forgalmazza a PDK-t és tapasztalatból mondom, hogy a gyári tesztpilóták is nagyon meg vannak elégedve az automataváltóval.
De nagyon elkanyarodtunk, maradjunk inkább a kétkerekűek világánál.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Cyberpunk #23678 üzenetére
Legjobban egy cserélhető lencséssel jársz. Én pl egy Merida modellt használok és utólag nagyon nem bánom, hogy emellett döntöttem. A sárga szürkületben és erdőben csodákat művel, a sötét napsütében segít a világos lencse pedig bármikor jó a bogarak ellen.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
A hajlított és az egyenes kormány között van valamilyen lényegi különbség? Használhatóságban, strapabírásban vagy más fontos szempont szerint.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz #48525824 #23935 üzenetére
Még 7-8 éve én is csináltam hasonló csacskaságot, azaz piroson át és a rendőrök elől eltekerni... életem legnagyobb kreténsége volt, főleg utólag belegondolva (akkoriban 15 ropiból megúsztam, de elsőévesként ez az összeg is fájt). Viszont remek lecke volt, hogy többet ne provokáljak és ne csináljak f@szságot.
Sokkal jobb úgy közlekedni, hogy tudom, nem köthetnek bele semmibe, amit csináltam.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz venember83 #23939 üzenetére
Köszi. Érdekes, mert ahogy néztem, pl gyárilag a montik java is egyenessel jön ki.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz gergo5991 #24008 üzenetére
Az, hogy nem lehetséges. Persze egy idealizált, súrlódási veszteségek és sok-sok nem 100%-os hatásfok (fogaskerekek kapcsolódása, lánc-lánckerék...stb) létezhet, de a fizika mai álláspontja szerint örökmozgó márpedig nem létezik.
Maga az elmélet, amit írtál, az is hibás.... hiszen ezek szerint a gördülésből megtermelt energiának kell fedeznie a gördülést, amiből ismét energiát akarsz csiholni. Tehát kevesebb energiából akarsz többet előállítani, ami nem valósítható meg.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz gergo5991 #24013 üzenetére
Mindent lehet???? Nem lehet.
A fizikát nem tudod átvágni. A veszteségek csökkentésével és a hatásfokok növelésével el tudod érni, hogy nagyjából annyi energiát vegyél ki egy rendszerből, amennyit belefektettél. De többet nem fogsz tudni kivenni belőle. Gondolj bele, az azt jelentené, hogy van ingyen áramod....stb. Ráadásul egy csomó törvényt megcáfolnál vele.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
Tessék, itt egy igazán rajos kocsmába járós bicaj.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Tothgera30 #24468 üzenetére
Nyilván kevésbé számít, de egy SS sokkal letisztultabb, egyszerűbb és emiatt talán sokkal elegánsabb kerékpár. Plusz ugyebár könnyebb is.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- SSD kibeszélő
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- További aktív témák...