-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
benfolds
őstag
tudnátok olyan szemüveget ajánlani, ami tök átlátszó, víztiszta? szürkületi és esti biciklizéshez kellene valami. köszi.
-
benfolds
őstag
köszi a szemüveggel kapcsolatos tippeket mindenkinek!
Redneck: én ilyen hátsó villogót használok közel két éve (tiszta pirosban). tökéletes, nagyon erős fénye van, oldalra is világít, tölthető. volt sok ennél jóval drágább villogóm is, de ez jött be legjobban. viszont elölre az asszimetrikus felfogatása miatt nem ajánlom.
-
benfolds
őstag
téli biciklis maszkra van már valami tuti megoldás? eddig 3M-es 9332-t és 9322-t szoktam használni. nem rosszak szerintem, de nem is tökéletesek. igazából csak arra használnám, hogy amikor kitekerek a városból, akkor a családi házas részre érve is tudjak levegőt venni. aztán amikor beértem az erdőbe, ahol tiszta a levegő, ott leveszem, mert tempósan már nem lehet benne lélegezni rendesen. de ha esetleg lenne olyan, amiben lehet tépni rendesen...
-
benfolds
őstag
ezt a cikket bele kéne tenni az összefoglalóba. (nekem is szól persze)
-
benfolds
őstag
válasz Hasaggymeg #151771 üzenetére
szerintem szépen meg van írva, amit tényleg érdemes lenne sokunknak átgondolnia. bár én nem vagyok egy nagy biciklibabusgató (nem is olyan a biciklim), bár a trackert én is túl sokat nézegetem ahhoz képest, hogy nem versenyzek.
-
benfolds
őstag
válasz jjeahh #151804 üzenetére
de miért kell, hogy hideg fényű legyen? először én is azt gondoltam, hogy jobb, mert "fényesebbnek látszik", de aztán vettem egy 5000k-s astrolux s1-et is, és azóta már hanyagolom a 6500k-s convoy-t. sokkal kellemesebb a szemnek, jobb a színvisszaadása, nincsenek olyan erős kontrasztok. tartóból sem mindegy, hogy mit vesz, mert a legtöbb ugyan filléres, de nem mindegyik jó. én ezt ajánlanám, de vastag kormányra inkább csak gyorskötözővel megy fel.
-
benfolds
őstag
válasz trialboj #151809 üzenetére
hidd el, hogy NAGYON jó, bátran merem ajánlani. persze ha van rá 40 ezer ft-od, akkor tudsz venni dedikált, jó biciklilámpát, aminek a vetítési képe praktikusabb lesz (nem vakítja a szembejövőt), a teljesítménye viszont ugyanakkora. 10 ezerért viszont tuti, hogy nem kapsz jobbat ezeknél. inkább csak az a kérdés, hogy s2+-t vegyél vagy astrolux s1-et. írtam a kettőről itt egy összehasonlítást. azzal egészíteném ki, hogy azóta rájöttem, hogy az s1-gyel az igazi probléma az biciklis használat során, hogy kiirthatatlan moonlight mode, mivel igen kellemetlen, ha véletlenül azt kapcsolod dombon lefelé. s2+-nál ilyen gond nincs, mivel a legkisebb fokozottal is lehet látni azért.
[ Szerkesztve ]
-
-
benfolds
őstag
válasz trialboj #151816 üzenetére
az s2+ és az s3 csak kinézetben térnek el egymástól, illetve az utóbbi rövidebb 2mm-rel, és acélból van a bezelje. nekem s3 van. s2+ 6500k, 8x7135.
s3 6500k, 8x7135[ Szerkesztve ]
-
benfolds
őstag
válasz ZolkoW #151823 üzenetére
7$-ért az x6-os s2+ volt, utoljára kb. másfél éve (te tudod, de a nem lámpázók kedvéért érdemes leírni, hogy az x6-os egy picit kevésbé meghajtott, gyengébb változat). az x8-ast nem láttam idén 12 dollárnál olcsóbban. az astrolux s1 volt párszor 12$ idén. lehet, hogy a picit nagyobb táv miatt tényleg jobb lenne trialbojnak az s1, de ahogy mondtam, a moonlight tényleg szívás tud lenni biciklin.
[ Szerkesztve ]
-
benfolds
őstag
vett már valaki ilyen villogót fehér színben? én másodszor vettem, mert az elsőt egy év után elvesztettem, viszont másodjára már nem tudtam ugyanattól az alis eladótól megvenni, mert felszívódott. azt hittem tök ugyanaz jön a másik eladótól is, de nem egészen. a fehér villogó hátsó fele, ami felfekszik a kormányra, hátsó villogóhoz, nyeregcsőre van tervezve, vagyis nem szimmetrikus, hogy a ferde nyeregcsőn pont függőlegesen álljon a villogó. kormányrúdra felhelyezve nem előre, hanem jobbra néz a villogó. megírtam a problémát az eladónak, készítettem egy szép fotóillusztrációt magyarázó szöveggel, de az volt a válasz, hogy "kedves, vegyél egy másikat". vennék én, ha tudnám, hogy melyik van ésszel megdizájnolva. szóval az lenne a kérdésem, hogy vett-e valaki olyat ebből a villogóból, amelyik nem szenved ettől a tervezési hibától.
-
benfolds
őstag
válasz Hasaggymeg #151904 üzenetére
-
benfolds
őstag
válasz jjeahh #151905 üzenetére
hm, nekem nem volt vele problémám, másodjára már kettőt rendeltem, mindegyik jó egyelőre. a mérete sem vészes szerintem. a fénye erős, kár, hogy kicsit kék beütéses. a beépített akksi váratlan lemerülésére mindig tartok a táskámban egy elemes villogót is (de még sosem merült le az akksis menet közben). amelyiket elhagytam, több mint egy évig megvolt és nem döglött meg az akksija. van egy másfél éves, beépített akksis hátsó villogóm is, szintén kínai, annak is jó még az akksija, pedig napi szinten használom. szóval nekem jók a tapasztalataim ilyen szempontból. de ha van tipp egy jobbra...(maradnék a beépített akksisnál)
-
benfolds
őstag
válasz Redneck #151966 üzenetére
pontosítás akkuidővel kapcsolatban:
- 100%-os fényerő: 2 óra 40 perc [Gyári adat: 3,5 óra]
- 50%-os fényerő: 5 óra 20 perc [Gyári adat: 7 óra] (Őszintén szólva nem vettem észre, hogy pontosan mikor kapcsolt ki a lámpa, szóval egy +- 5 perc befigyelhet itt, de a 100%-os fényerő idejéből kiindulva akár reális is lehet a pontosan dupla akkora üzemidő)
- Szabályosan villogó üzemmód (100%-os fényerő): 5 óra 25 perc [Gyári adat: 11 óra]
- Szabálytalanul villanó üzemmód (100%-os fényerő): 8 óra [Gyári adat: 10 óra]
A töltési idő 2 órát vett igénybe, az akkumulátor kapacitást pedig inkább olyan bő 400 mAh-nak mondanám a megadott 600 mAh helyett (egy USB-s eszközzel mértem ez utóbbit).
100%-ról 0%-ra merítés alatt drasztikus fényerőcsökkenést nem véltem felfedezni egyik mód esetén sem, csökkent-csökkent, de nem volt olyan feltűnő.
A lemerülés közelségét nem jelzi sehogy sem, egész egyszerűen csak kikapcsol, amikor elfogy a szufla. -
benfolds
őstag
válasz Ironizer #151963 üzenetére
én a tracker szerint eddig 94-szer tettem meg ugyanazt az erdei 37 km-es kört. még nem unom, sőt, mindig úgy érzem, hogy nincs jobb dolog a világon, mint 120 éves bükkösben biciklizni forgalommentes, aszfaltos úton. mondjuk a nézelődés része rám csak félig igaz, inkább nyomom neki. néha szoktam csinálni kifejezetten nézelődős túrákat ugyanott, de erre inkább új útvonalakat keresek, elindulok "felfedező útra". a déli és a nyugati bakony, illetve a balatonfelvidék, ami nekem nem elutazós távban bejárható pár egy nap. ezen a kis területen is rengeteg felfedeznivaló van. de mondom, ugyanazt a kört sem unom, teljesen más arcát mutatja az erdő évszaktól, időjárástól, napszaktól függően. mindig más hangulatba kerülsz te is. egyébként éppen két hete voltam a ma emlegetett szentgáli tiszafásban, tényleg jó hely, van a hegy tetején egy nagy kilátó, majer antal nevét viseli.
-
benfolds
őstag
válasz Yahhher #151989 üzenetére
ez pont egy túrázós kör volt, tehát nem volt célom minél gyorsabban végigrohanni a terepen. nem is hiszem, hogy nagyon lehetne, tényleg meredek, ahogy a kolléga is írta. szerintem biciklivel nem nagyon lehet, de nem is érdemes felmászni. ez egy túrázós hely. én a hegy lábáig tekertem, ott lezártam a biciklit, és a tanösvényt követve gyalogoltam fel. arra nagyon figyelj, hogyha szentgál felől közelíted meg (amúgy bándhoz jóval közelebb van a kilátó), akkor nehogy a turistajelzést követve hagyd el a falut, mert oltári nagy szívás lesz. el van kerítve a terület, és a kerítés mellett olyan helyeken kéne elhaladni a biciklivel, ahol még gyalog se nagyon mész el. annyi előnye volt azért a rossz útvonalválasztásnak, hogy belefutottam a kőlik barlangba. szóval a lényeg: szentgált a temetővel szemben lévő murvás úton hagyd el, onnét sima ügy.
-
benfolds
őstag
válasz ivana #151994 üzenetére
nem tudom, mitől lenne borzalmas. nem érzek semmilyen különbséget. amit én utálok, az az enyhe, hosszú emelkedő. ínyenceknek szembeszéllel kombinálva. ilyen van a nagyvázsony előtti elágazótól a kab-hegy lábáig. ínyenceknek szembeszéllel kombinálva. na, az borzalmas. enyhén, alattomosan emelkedik, de úgy látod, mintha sík lenne, és nem tudod miért szenvedsz annyira. akkor inkább megyek felfelé a 10%-oson, aztán akkor "tudom", hogy miért lihegek.
-
benfolds
őstag
válasz Fall-N #152055 üzenetére
6 éve használok egy tourney váltót, igazából csak átmeneti megoldásnak vettem, gyorsan kellett valami, és ez volt a boltban olcsón (3000 párszáz ft). aztán fent maradt, azóta beletekertem kb.40000 km-t, városba szerintem pont elég. csak azért fogom lecserélni, mert nem kapok hozzá való görgőt, vagy ha van, akkor az annyiba kerül, hogy inkább megéri új váltót venni. a másik hasonlóan jó vétel a force szivacsmarkolat volt. előtte sokat szívtam a markolatokkal, semmi nem volt jó. több mint 4 éve van fent, nem mállik, nagyon tartós, nem túl kemény, nem túl puha, olcsó (1800 ft). ugyanez fut még pár néven.
-
benfolds
őstag
-
benfolds
őstag
-
benfolds
őstag
válasz Hasaggymeg #152112 üzenetére
pont ezt akartam mondani, nekem kb. két hét, mire egy új nyerget megszokok. eleinte anyázva szórtam le őket a pincébe két nap után, de aztán rájöttem, hogy ha az első két hetet kibírom, akkor már el tudom dönteni, hogy tényleg nem jó nekem, vagy akár hosszabb távon is jó lehet. de nagyon tudnám értékelni, ha létezne olyan nyereg, amit rögtön kényelmesnek találok (nem úgy értem, hogy az első órában, mert úgy persze, hogy könnyű jónak lenni, hanem az első napokban a 30-40 km-es körökön), nem tudom, hogy létezhet-e ilyen, vagy tényleg minden nyerget szokni kell.
-
benfolds
őstag
válasz 6030D #152115 üzenetére
ja, ez jó párhuzam. jártam egy ideig thai boxra, egy hónap után izomból belerúghattak a combomba, nem éreztem, konkrétan bekeményedett. és én a puhányabbak közé tartoztam, voltak ott olyan csávók, hogy lehetett őket ütni, vágni mindenhol, meg sem nyikkantak.
annak a cube nuroadnak gyárilag ilyen a festése, nekem is tetszik.
-
benfolds
őstag
válasz Hasaggymeg #152116 üzenetére
ez a lecsapott orr csak design, vagy van valami funkciója?
-
benfolds
őstag
sikerült addig agyalnom a canyon grailen, hogy a 2019-es modellt felváltotta a 2020-as, ami szokás szerint szarabb, mint az előző évi. 1. komoly, hogy eltüntették a sárvédő és a csomagtartó felfogatási pontokat? 2. mi ez a szín? 3. nekem a gagyi mintázat sem tetszik a villán
-
benfolds
őstag
válasz Maximum1 #154027 üzenetére
még nem próbáltam ki, nem tudom, hogy milyenek lehetnek az áttételek, de korábbi tesztben írták, hogy durva emelkedőn hiányzik egy-két fokozat, szóval a tesztelőnek pont az ellenkező problémája volt vele, igaz, hogy ez a 2019-esre vonatkozik, akkor még shimano 105 50/34-gyel volt szerelve. amúgy a 2019-es a kategóriájában ár/érték győztes volt a legtöbb teszten.
-
benfolds
őstag
válasz Hasaggymeg #154028 üzenetére
bocs, a zöldet akartam linkelni, nem az ezüstöt. az előző katonai zöld szerintem sokkal szebb volt, mint ez a semmilyen zöld.
-
benfolds
őstag
válasz Somatom #154223 üzenetére
Itthon is van most ez, 5500 Ft. Nekem a tavalyi változat van, akkor 6500 volt, igaz, az anyaga is jobb egy picit, szerintem kevésbé merev. Én télen ezt hordom városban biciklin egy vagy két lidlis aláöltözővel. Jó, de alul lehetne szűkebb. Idén vettem egy salomon wayfarert is, az egy fokkal vékonyabb soft schell, a szabása jobb, enyhébb időben azt hordom.
-
benfolds
őstag
kéne nekem egy nem túl drága alu nyeregcső a városi rohangálós biciklimre. aliról vagy máshonnét mit érdemes?
-
benfolds
őstag
köszi mindenkinek a tippeket a nyeregcsővel kapcsolatban, csekkolom!
-
benfolds
őstag
van valakinek ötlete, hogy ez eredetileg milyen váz lehet? sajnos a gazdája nem tudja megmondani. acél egyébként. nagyon tetszik, csak az a gond, hogy kicsi. esetleg hasonló geometriára tipp? lehet alu és acél is.
-
benfolds
őstag
válasz ivana #156176 üzenetére
ha jól látom, picit lapított a felső és az alsó cső is. nem lehet, hogy inkább valami merev villás, régi monti? eredetileg is aheades lehetett?
-
benfolds
őstag
vettem egy új alu nyeregcsövet a régi helyett, kicsit bezsíroztam, hogy könnyebben belemenjen a vázba, mint a régi, mert az eléggé szorult. az eredmény, hogy órák alatt centiket csúszik lefelé, pedig azóta a zsírt is letöröltem a csőről is, és amennyire bele tudtam nyúlni, a vázból is. ötlet, hogy hogy mit lehetne csinálni, hogy a csúszás is megszűnjön, ugyanakkor a ne is szoruljon bele a nyeregcső a vázba?
-
benfolds
őstag
válasz Paxker315 #156752 üzenetére
lemértem, amikor megvettem, talán egy század különbség volt a kettő között. a régi valszeg csak mocskosabb volt. az új ilyen recés, nem sima, szóval picit más. plusz ugye eleve azért vettem új nyeregcsövet, mert a régi túl rövid volt, ennek következtében eltört a nyeregvázcső csonkja, amit hegesztés után belül átcsiszoltak, így gondolom csökkent egy picit az átmérő azon a szakaszon.
-
benfolds
őstag
nagyon adnám, ha ez lenne az új trend:
-
benfolds
őstag
válasz maximilian4 #157114 üzenetére
ez talán inkább a gravelhez van közelebb, nekem nem hiányozna a teló. van belőle 26-os, 27,5-ös és 29-es is. egy 27,5-öst elfogadnék.
-
benfolds
őstag
válasz maximilian4 #157118 üzenetére
úgy értettem, hogy murvás úton való csapatásra tudom leginkább elképzelni. de amúgy ja.
-
benfolds
őstag
válasz Hasaggymeg #157136 üzenetére
ez nem is arra való (ezért írtam korábban a murvás utat). én azt utálom, ha mondjuk az erdei utam 99%-ban fölöslegesen cipelem a nehezéket elöl, mert igazán durva terepre úgysem megyek. nekem egy hegyi/gravel is legyen a lehető legkarcsúbb. persze erre a célra rendes gravel lenne ajánlott, de én sajnos bizonytalannak érzem a koskormányt.
-
benfolds
őstag
stucnira rögzíthető telefontartót tudnátok ajánlani? kormányra rögzíthetőm van, csak ott nincs már hely, szerelgetni meg nem akarok minden út előtt.
-
benfolds
őstag
válasz Runner_fxr #168985 üzenetére
én is nézegetem egy ideje, de a szívem meg az ízlésem a canyon roadlite felé húz. képen nem, de élőben a speeder már egy kicsit papás, viszont a canyon meg félek, hogy túl agresszív geometriájú lenne. mondjuk nekem inkább hétvégi intenzívebb tekeréshez kéne.
-
benfolds
őstag
válasz Runner_fxr #169001 üzenetére
az a fura, hogy a silex magas fejcsöve képen tényleg irtó bénán mutat, viszont élőben egyáltalán nem tűnt gáznak, sőt, tetszett is, karakteres gravel. mondjuk menni nem mentem vele, meg gravelből is inkább egy canyont, a grail al-t venném.
-
benfolds
őstag
biciklikormányra vagy stucnira szerelhető pici bluetooth hangszóró létezik? nem szeretek fülhallgatóval tekerni, mert nem hallom a környezeti zajokat.
-
benfolds
őstag
válasz Khelben #175512 üzenetére
megnézem, köszi. biciklin annyira nem igénylem a hifi minőséget, egy ideje a zsebemben kihangosított telefonnal tekerek, az a szint nekem bőven elég, csak jobb lenne, ha előttem szólna, valahol a kormányon. arra is gondoltam, hogy felteszem a telefont a stucnira (van egy kormányra szerelhető tartóm, de azt nem szeretem, a stucnin jobb helye lenne). esetleg arra valami tipp?
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
- Hobby rádiós topik
- Eredeti játékok OFF topik
- The Elder Scrolls V: Skyrim
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Melyik tápegységet vegyem?
- SkyShowtime
- Szabadalmi vitába keveredett a Lenovo
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest