-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem jártam már erre hónapok óta. Kérdeznék:
Tud valaki ajánlani Újpesten szervizet, ahol korrekt munkát végeznek és árakkal sincsenek elszállva? SOS kellene egy komolyabb javítás, több alkatrésszel (monoblokk, hajtókar, pedálok, fékrendszer csere lenne minimum). Nekem holnap estére kéne már a bringa, de sem időm, sem alkatrészem, sem szerszámom nincs pillanatnyilag.
-
Stauffenberg
nagyúr
Köszi a Pedaloman tippet neked is, meg Vasingernek is. Telefonos egyeztetés alapján alkatrészt leghamarabb egy hét múlva tudnak szerezni, úgyhogy most vagy találok még olyan boltot, ahol foglalkoznak ékes középtengellyel vagy a négyszöges monoblokkra alakítással nem jár együtt, hogy vennem kell egy méregdrága Campagnolo egysebességes első tárcsát (eddig kettőből két helyen tudták csak ezt ajánlani ha sürgősen kell).
Egyre inkább úgy érzem, hogy a holnapi Újpest - Visegrád kiruccanás leginkább csak busszal lesz teljesíthető...
-
Stauffenberg
nagyúr
Sziasztok! Idén még nem jártam a topikban, de most kérdezni jöttem.
Tervezem egy cross-trekking bringa vásárlását. Egy régi országútit váltana (vagy jönne mellé, nem tudom). Még képlékeny, hogy mennyit költenék rá, alapvetően olyan 60-80 ezer forint körül nézelődök. Milyen felszereltséget illik ennyi pénzért nézni?
Új és használt is szóba jöhet.
Amennyire nézegettem a Bikemag aprót, gyakorlatilag 70 ezer alatt nem nagyon láttam modern, cross-trekking gépet. Találtam egy Gepida Alboin 300 CRS-t, pár éves, gyári felszereltség, 70 ropi. De ezzel kifújt. Szóval értem én, hogy a használt jóval jobb ár/érték arányú, de sajnos nincs valami nagy bőség belőlük... aztán meg annak is mekkora az esélye, hogy ha találok jónak tűnőt, akkor ne kelljen átutazni a fél országot miatta.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Gyufaaa #19503 üzenetére
Na jó, de ennek milyen felszereltsége van? Ebből a hirdetésből annyit tudok leszűrni, hogy szép a bringa.
Nem várom, hogy helyettem keressetek hirdetéseket, csak arra vagyok kíváncsi 60-80k között mit reális kifogni. Alsó kategória vagy esetleg Deore? Teleszkópból semmit sem érő díszek vagy valami normális? Ezekre vagyok kíváncsi.
Nem unikornisra vadászom amire heteket, hónapokat kell várni, hogy felbukkanjon. Mik azok a cross-trekkingek amik ennyiből bármikor megfoghatók?
Inkább a 60 ezres kategória érdekel elsősorban, hogy maradjon lóvé az esetleges alkatrész cserékre is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Gyufaaa #19531 üzenetére
Na ez a bajom nekem is. 80k már a plafon lenne amit most rá tudok költeni, de nem nagyon hemzsegnek a használt példányok. Sajnos. Ha meg felbukkan valami, akkor vagy a vázméret nem stimmel, vagy messze van az eladó vagy rögtön lecsapnak rá.
Ezért gondoltam arra is, hogy 80k körül veszek egy újat, aztán ahogy mennek szét rajta a gyengébb alkatrészek, úgy cserélném le őket apránként minőségibbekre. Azért egy évet csak kibírna valamelyik kifutó 2012-es Gepida vagy Kellys. De Hervisben szoktak jó akciók lenni kifutó KTM bringákra.
Az új bringának megvan az az előnye, hogy bemegyek a boltba, többre is rá tudok ülni, választhatok olyan színűt ami a legjobban tetszik, van rá garancia és házhoz is szállítják ha kell. Cserébe egy 80 ezres gépen már akkor bukok 30 ezret ha csak kihozom a szalonból... igen, ezzel is tisztában vagyok.
Hát szívás mindenhogy. Benéztem az MTB bringák közé Bikemag aprón... na ott aztán van nyüzsgés, de nem akarok MTB-t venni... ez a bajom.
Sajnálom, hogy tavaly nem csaptam le egy jó árú Kellys Alpina C20-ra (2012-es modell), Acera felszereltségű volt és 70k volt boltból. Már majdnem megvettem, de aztán másra vertem el a pénzem. Most meg már alig vannak korábbi évekből megmaradt modellek, mindenhol már a 2014-es vasakat nyomatják.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz razzorr #19534 üzenetére
Vettem én már használt bringát nem egyszer. Mindig megszívtam valamivel. Jöttek a kilométerek és sorra haltak meg olyan alkatrészek amiknek a vásárlásnál semmi bajuk nem volt. Tény, hogy nem vagyok szakértő, egy szervizes vagy tapasztalt veterán biztos előbb kiszúr hibákat. Nagy pofonokba sosem szaladtam bele, csak bosszantó volt, hogy a vásárlásnál kifogástalanul működő hajtás 200 km után elkezdett kattogni, pedig mindent újból megkentem, meghúztam, megerősítettem.
Persze nincsenek illúzióim, ha veszek újonnan 80k körül egy bringát és azon gyenge alkatrészek vannak, azok is sorra kiesnek 500 km, 1000 km, 2000 km után. Ezért gondoltam, hogy kifutó 2011-2012-2013-as bringát vennék, legalább egy, de sokszor két felszereltségi szinttel magasabbat látni azonos pénzért.
De félek erről idén már lecsúsztam, alig akad a boltokban ilyen. Szerintem az enyhe tél miatt hamarabb elkezdtek bringázni az emberek és hamarabb kiszórták az akciós példányokat.
-
Stauffenberg
nagyúr
Az én receptem:
Álombringa + olcsó használt másodbringa amit nem félsz odalakatolni valahova.
Nincs az az U-lakat vagy védelem amit ne lehetne kijátszani, csak ügyesség és idő kérdése. Amikor megláttam a drágább, valamit már érő lakatokat (30-40k), akkor azt mondtam, hogy ez már őrültség. Ennyiből testvérek között is nagyon patent másodbringát lehet összerakni vagy még ennél jelentősen olcsóbban is.
Ha felteszem, hogy elviszik a 250 ezres bringát, meg szétvágják a 40 ezres lakatot, akkor azzal buksz majdnem 300.000 Ft-ot (és akkor csak egy lakattal számoltam, meg sokaknak ennél drágább bringája van).
Ha elviszik 30 ezres bringát, meg szétvágják a 6 ezres Krypto lakatot, akkor buktál vele 36 ezret. Ez is csípi a szemed, de megnyugtat az érzés, hogy otthon még vár az igazán nagy értéked.
Én is így járok munkába.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz razzorr #19643 üzenetére
Nem arról van szó, hogy nem használod soha az "álombringád" (legyen az bármi). Ha dolgozni mész, iskolába mész, mozizni mész, vásárolni mész, akkor jó ha van egy olcsóbb géped amit nem rettegsz otthagyni az utcán egy jobb, de nem túl drága U-lakattal.
Bár nekem nincs több százezres bringám, de szerencsére nem lakom olyan messze a munkahelyemtől, simán megtehetem, hogy hazatekerek az olcsóval, átülök a másikra, aztán csapatom neki.
Bár most le van redukálva a gépparkom egyetlen 30k értékű bringára. De a lényegen nem változtat, most akarok 80k körül venni megint valamit, azt már nem vinném dolgozni, de itt sokaknak ennél sokkal drágább gépe van, azokat meg pláne. Na meg nem beszélve arról, hogy mibe kerül két jó minőségű lakat, hogy "biztosra" menj.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nyilván ez a kütyü nem arra van kitalálva, hogy az utolsó pillanatban vészfékezd be a gyerek alatt a bringát. De a legjobban nevelt gyerekekkel is előfordul néha, hogy elszalad velük a ló. Én például szófogadó, rendes gyerek voltam, de ez nem jelentette, hogy amit a szüleim kértek azt mindkét fél ugyan úgy értelmezte.
Megesett, hogy ha azt a parancsot kaptam, hogy álljak meg a zebránál és várjam meg őket, akkor azt én teljesen komolyan vettem, de úgy gondoltam helyénvaló teljes gőzzel tekerni a zebra felé, majd az utolsó pillanatban satuzva megállni az útszegély mellett. Én betartottam amire kértek, csak épp hajmeresztő hülye módon. És tényleg nem értettem 6-7 évesen, hogy mi ezzel a baj. Ezredik lecseszés után sem, hiszen a leszidás és a gyakorlat között volt némi önellentmondás, hiszen megálltam mindig, pont ahogy kérték.
Akkor fogtam fel (ezernyi szülői intés után), mikor egyszer nem tudtam megállni, de szerencsére az egy árok partján volt és belebukfenceztem a békanyálba.
Jobb volt, mint az IFA alá beszaladva megtanulni (az utolsó) leckét.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz -=RelakS=- #19680 üzenetére
Ha a rendes úttestet vagy kerékpárutat használod, akkor megvan a magad forgalmi rendje meg lámpái amihez igazodsz. Általában akkor zebrázol, ha rövidíteni akarsz vagy járdán közlekedsz és az esetek többségében az égvilágon senkit nem zavar ha nem szállsz le. Szóval sok esetben életszerűtlen, de a szabály az szabály.
Én általában nem zebrázom, mert leginkább az autók között tekerek, de van egyetlen zebra amit melóba menet használnom kell ha nem akarok egy nagyot kerülni. Megállok, oszlopnak támasztom magam és amikor zöldre vált, akkor áttekerek. Sok bringás használja, mert egy kerékpárút van a közelben, ami véget ér itt, majd a túloldalon folytatódik. Elegáns megoldás arra, hogy a városnak fingja sem volt hogyan kéne itt átvezetni a bringásokat a túloldalra.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz dragonfx #19717 üzenetére
A fajtád miatt van olyan rossz híre a városi bringásoknak és ezért utál kollektíve minden bringást az autósok java része. De leírtad, hogy autóban (kiemelve, hogy BMW) sem vagy éppen egy KRESZ tisztelő ember.
Csak gratulálni tudok. Pont erről vitatkoztam korábban valakivel (nem ebben a topikban), hogy egy dolog, hogy magaddal nem törődsz (de főleg autóban) mások életével is játszol.
Azóta van hányingerem tőletek, mióta egy ilyen gyökér megölte egy közeli barátom fél családját, mert úgy gondolta, hogy a KRESZ betartása a tehetségtelen, kezdő autósoknak való és egész addigi életében úgy gondolta, hogy nem zavarja ja megdöglik az utakon. Ő sértetlenül szállt ki a BMW M3-ból, de akibe beleszállt, ott négyen haltak meg. Két év felfüggesztettet kapott, jogosítványát 4 évre vonták be, de fél év múlva ismét súlyos balesetet okozott. Azóta reszelik a seggét a börtönben a nála jobban kigyúrtak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rétisün #19736 üzenetére
Nem értek egyet a halálbüntetés intézményével. Csak egyszerűen nem fogom fel, hogy az ilyenek mit nem értenek azon, hogy nem csak a saját életükkel játszanak.
Pár éve megismerkedem haverok útján egy csapat utcai driftes gyökérrel, akik tuning autókkal száguldoznak. Mindegyik kis takony kölyök azt hiszi magáról, hogy minimum egy profi autóversenyző képességeivel rendelkezik. Hihetetlen, hogy mind egy szálig vakarta a fejét és őszintén nem értette a kérdésemet sem, hogy nem félnek-e attól, hogy megölnek másokat. És tényleg nem értik, mindegyik úgy gondolja, hogy mesterien bánik az autóval és ők nem okoznak balesetet, csak valami kezdő béna jöhet beléjük, aztán ha beledöglik, akkor úgy kell neki...
Engem tényleg nem érdekel ha valaki a saját életét kockáztatja, kedvelem az extrém sportokat, simán kiugranék egy gépből ejtőernyővel vagy megmásznék egy hegyet. De azt undorítónak tartom, mikor valaki szórakozásból vagy merő butaságból mások életét veszélyezteti. Kíváncsi lennék mit szólna az ilyen ha a házára céltáblát tennék és 300 méterről célba lőnék rá, aztán ha pattog miatta, akkor elhajtanám a bús p*csába azzal a szöveggel, hogy én jól lövök.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz razzorr #19746 üzenetére
Engem raboltak ki a 6-os villamos megállójában úgy, hogy direkt húztam az időt. A fickónál 30 cm-es konyhakés volt, nálam 600k értékű fényképezőgép és laptop. Körülöttünk nagyjából 300-400 ember látta az eseményeket, de nem volt közte egy sem aki rendőrt hívott volna. Később sem tanúskodott senki, mert sietnie kellett (csak megállni és bámulni a késsel hadonászó fickót az nem volt sietős). Szerencsére a tolvajt leszereltem a pénztárcámmal (benne 3-4 ezer forinttal), aztán elment (sétált, nyugodtan, mint aki csak egy szál cigit kért).
Barátnőm meg cukorbeteg, volt már többször, hogy rosszul lett vagy ha nem találta meg időben a cukrot a táskában, akkor el is ájult. Volt már, hogy hagyták 20 percen keresztül a földön feküdni a Deák téren a két metró közötti átjáróban. Kamu az a múltkori videó amit valamelyik hírportál is közölt, hogy a csinos lányoknak előbb segítenek... a barátnőm szép teremtés, csinosan öltözik, ha a földön fetreng vagy tántorog, akkor csakis egy büdös részeg kurva lehet.
Nekem nincsenek illúzióim. Ha valaki nappal megy erővágóval lopni az senkit sem fog érdekelni. Pontosabban fogja, szépen végignézi, mert unalmas nagyvárosi retkes életében végre van egy kis látnivaló, de kizárt, hogy közbelépjen (és még csak hősködni sem kéne, csak rendőrt hívni).
Sokan az itt kommentelők között nem tudják elképzelni, hogy mennyire tetű közönyösek a budapesti emberek és kizártnak tartják, hogy valaki fényes nappal egy nagy erővágóval menjen bringát lopni. Ha valaki flex-el esne neki, akkor sem történne semmi.
(#19747) sssent: Hát pont erről beszélek.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz csababarca #19839 üzenetére
A budai oldalon van hosszan a part mentén kerékpárút (a Rákóczi és az Árpád híd közötti szakasz abszolválható rajta, bár ennél sokkal hosszabb a vonal). Én csak az Erzsébet és Margit híd között szakaszon szoktam járni. Reggel, napfelkeltében csodálatos, sosem tudnám megunni. Mondjuk napszaktól függ, hogy mennyire járható a gyalogosok miatt. Ha sokan vannak, akkor nagyon észnél kell lenni, szeretnek kilépni az ember elé...
Nem száguldozásra van. Én is az Árpád híd felé szoktam menni, de általában a Margit hídon letérek a szigetre és azon megyek keresztül, ott nem akadályoznak annyira a gyalogosok.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz csababarca #19843 üzenetére
Városnéző tempót lehet rajta futni. Egyes szakaszait nemrég újították fel, ott még sima a burkolat és egészen európainak érezheted magad. Azért érezni (főleg országúti bringával), hogy mennyire számít az útminőség.
-
Stauffenberg
nagyúr
Mi a vélemény a Rockrider 5.1 2013-ról?
Ér ez ennyit? Egy ismerősömnek keresünk bringát, nem akarja a hegyekben hajtani, főleg városban nyomná, meg azon kívül döngölt földutakon, murvás terepen. Használtat nem akar mert a legkevésbé sem ért hozzá, csak megvenné, összerakatná a szervizben és menne vele.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Runner_fxr #19867 üzenetére
Ja, én is a cross-trekking kategóriával szívok, mert magamnak is keresek valamit 60-80 körül. Újonnan csak csupa fapados, alsó kategóriás cucc van, használtan meg alig-alig bukkan fel valami normálisabb cucc, de ott is inkább csak 80 ezertől felfelé látok értelmesebb vételeket. Őszintén nem tudom mi legyen, keretet bővíteni most nem nagyon tudok, pedig szívesen áldoznék rá többet. MTB-t sem akarok, pedig használtan már a bőség zavara van 60-80 pénzből.
Én is crosst ajánlottam neki, mert én is kb. ilyesmire használom a bringám (vagy jobban mondva jelenleg csak aszfaltra, mert most csak egy országútim van).
Akkor megmondom neki, hogy ezeket a Decathlonos bringákat kerülje. Azért akart itt vásárolni, mert van 4 meg 8 hónapos ingyen hitel, ráfizetés nélkül ami hamarosan véget ér. De ha nem túl jók ezek a bringák, akkor nincs értelme megvenni, csak azért mert már holnap hazavihetné.
(#19866) razzorr: Köszi ezeket a tippeket, továbbítom.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Runner_fxr #19872 üzenetére
Na nekem is ez a bajom a használttal, valamennyire értek azért hozzá, de olyan szinten nem, hogy ne fussak bele hibákba. De hát ezekből (is) tanul az ember, csak nem mindegy, hogy mennyi pénzt kockáztat.
A környezetem tele van fixis meg SS arcokkal akik mind régi átalakított országútikat hajtanak. Ők a mostani 4 sebességes országútimban azért valamennyire segítettek, de egy modern cross-trekking már magas nekik (meg nekem is).
Ezért gondolkozom új bringában. Vennék valamit 70-80 ezerért, aztán ahogy kopnak ki az alkatrészek (gondolom nem kell nekik sok), úgy cserélném le őket minőségibbre. Lehet alapvetően rosszul fogom fel, de jelenleg ez a tervem és apránként ahogy lecserélődnek a dolgok lesz egy értékesebb bringám. Tutira cumizás és ráfizetés az egész, de az is ráfizetős lenne ha kifognék egy bajos bringát.
Vettem már olyat amivel valószínűleg ütköztek már, mert a váz egy kicsit meghajlott (az első villa nyakánál). Alig észrevehető (nekem nem tűnt fel), de 2 hónappal később talán pumpáért vagy valami kacatért mentem el egy szervizbe és ott rögtön megkérdezte a fickó, hogy ütköztem-e vele. Ez volt az egyik oka, hogy nem fejlesztettem tovább a kerékpárt, megtartottam olcsó munkába járósnak amit nem féltek kint hagyni az iroda előtt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Runner_fxr #19875 üzenetére
Azért vannak olyan utak Budapesten, ahol csillapítás nélkül leszakad a veséd. Tavaly volt alkalmam kipróbálni lefelé (!) a Varsányi Irén utcát. Nagyon jó, mert a rakpart felől hegymenetben a Moszkva felé tükörsima kerékpárút vezet. De ez egyirányú, lefelé az úttestre felfestett sáv van, az utca iszonyú keskeny, autós nem tud előzni kerékpárost. Míg leértem országútival az aljára, már azt hittem szét fog esni alattam a kerékpár ha 15 km/h-nál gyorsabban megyek. Próbáltam tempózni a simább szakaszokon, mert hátra nézve már vagy 6-7 autó is feltorlódott mögöttem, de végül úgy engedtem el őket, hogy a tízmillió giga kráter közül az egyiken megrottyanva egyszerűen kirepült az U-lakat a tartójából. Félrehúzódtam, hogy felszedjem.
Azóta ha a Déli-pályaudvar felől megyek Újpestre, akkor inkább délről megkerülöm a Budai várat az Erzsébet híd felé és ott fordulok rá a rakpartra, vagy egyszerűen a körúton tempózok a Margit sziget felé.
Ennél már csak a térkövekkel kirakott kerékpárutak rosszabbak, ami alól az eső már kimosta a földet és sorra fordulnak ki alólad a kövek, meg olyan hullámos, hogy nagyobb tempónál már életveszélyes.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Runner_fxr #19882 üzenetére
Nekem meg az a bajom, hogy ha most veszek egy cross bringát, akkor az olcsó melóba járós országútitól meg kell válnom. Korábban annyi bringát tartottam otthon amennyit akartam. De összeköltöztem a barátnőmmel, ez már egy kisebb lakás, egyszerűen nem tudom hova tenni. Két bringa még elfér, az enyém meg az övé, aztán kifújt.
A melóban meg nem szívesen hagyok ott az udvaron egy nagyobb értékűt (nekem a 80-90k már annak számít).
Szóval dilemma. Azért is akarok minél előbb venni valamit (bár ez enyhén esélytelennek látszik), mert pár nap múlva lejár a BKV bérletem és nem akarok már venni a következő télig, csak bringával járnék (ha 80k körül veszek valamit az 8 hónap alatt meg is térül, nyilván ez már nem az idén lesz, de nem is csak egyetlen szezonra veszem). A mostani bringám arra jó, hogy azt a 6 km-t megtegyem vele a munkába, de nem nagy élmény. Közben meg szívesen mennék nagyobb karikákat is (20-30-40km).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Runner_fxr #19888 üzenetére
Ezt az országútit már nem újítom sehova. Eleve úgy vettem, hogy valaki elkezdte felújítani, de félbe hagyta, aztán én is csak szinten tartottam az állapotát, hogy menni lehessen vele. Új hajtás kéne, új fékrendszer, új váltó, új nyereg kéne és a verseny kormányt is le kellene cserélni egyenesre. Szóval gyakorlatilag nincs rajta olyan amit ne kellene lecserélni, gyakorlatilag mintha a nulláról építenék bringát.
Na meg pont ez a bajom az országútival, nem akarok mindig az aszfalthoz ragaszkodni, néha letérnék földutakra vagy nagyon enyhe erdei sétányokra is (ahova még nem indokolt az MTB).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Runner_fxr #19913 üzenetére
Létezik egyébként elérhető áron olyan Csepel bringa ami nem szar? Nyilván nem a legendás régi szép időkre gondolok, olyan 30 éves "falu krúzer" van nekünk három is a vidéki háznál, hibátlanok.
Múltkor láttam jó áron egy Csepel cross bicajt, árához képest jónak tűnő felszereltséggel. Utánaolvastam vásárlói tapasztalatoknak és a legtöbben arra akadtak ki, hogy mennyire trehányul van legyártva és összerakva, még a csavarokon is csak a garasoskodás ment.
Kíváncsi vagyok a BUBI bringák meddig húzzák majd. Persze fel lehet építeni erre egy mesés üzletet, ha valami szar és ők az egyetlenek akik alkatrész utánpótlást biztosíthatnak, akkor minél több a meghibásodás, annál több dohány folyik be...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #48525824 #19954 üzenetére
Melyik volt előbb? A tyúk vagy a tojás? Ki utálta előbb a másikat? Kinek van joga jobban utálni a másikat?
Szerintem a kerékpáros, autós és a gyalogos azért utálja a másikat, mert azt hiszi magáról, hogy csak neki van előjoga szabálytalankodni.
Nem tudom van-e jogosítványod, vezetsz-e a városban, de akkor látnád a másik szemszögből is, hogy egyes bringások (sokszor nem is szándékosan, hanem ostobaságból) mekkora gyökérségekre képesek.
A legtöbb bringás nem ismeri a KRESZ-t elég jól (vagy leginkább semennyire), egy részük ezzel tisztában van és óvatosan közlekedik, keresi a kerékpárutakat. De van aki meg vakmerően hülye. Mint tavaly a barom aki felfeküdt a haverom autójára, aztán még neki állt feljebb, pedig a tábla nélküli kereszteződésben neki kellett volna megállnia. Mivel megsérült az autó, ezért rendőrt akartunk hívni, erre elszelelt. Sosem lett meg az illető, így a haverom saját költségen kellett, hogy javítson. De ugyan ez a haverom volt, akibe oldalról belement egy kerékpáros.
De megemlíthetném a párom apját, aki egyébként fuvarozó, nagyon jól vezet és a cége is megköveteli, hogy szabályosan közlekedjen. Két éve elütött egy ostoba kerékpárost aki nem adta meg az elsőbbséget. A fickó szanaszéjjel csavarodva feküdt a furgon alatt, később a kórházban meghalt. Szerinted egy vétlen (vagy hibás) autóvezető vágyik arra a látványra? Fél évig tartott a bírósági hercehurca, addig a munkájából felfüggesztették. Végül megállapította a bíróság, hogy a kerékpáros volt a hibás.
Szerintem meg utálat és a másikra mutogatás helyett lehetnénk egy kicsit toleránsabbak. Ez igaz mindenkire aki a forgalomban részt vesz. Sokszor az emberek nem tudják a másiknak a helyébe képzelni magukat.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Teasüti #19991 üzenetére
Én nem vagyok ennyire szigorú, szerintem a kerékpáros/gyalogos KRESZ vizsga simán lehetne ingyenes és bele lehetne építeni az iskolai oktatásba. Ne felejtsük el, hogy a gyalogos is részt vesz a forgalomban, így legalább KRESZ alapok legyenek.
Most is tanítanak ilyesmit az iskolában, de ez kimerül abban, hogy a legfontosabb KRESZ szabályokból összeállítanak egy szórólapot és azt osztogatják. Legyen egy vizsga általános iskolában, meg egy másik középiskolában. Ha már hittant meg erkölcstant be lehet vezetni, akkor ezt is simán.
Azért a gyerekkorban felszedett alapok sokat segítenének. Én 12 évesen önszorgalomból mentem az iskolai sportnapokra, ahol kerékpáros feladatokra jelentkeztem. Volt akadálypálya, meg bójákkal kirakott útvonalak, amikhez A4-es lapra nyomtatott KRESZ táblák tartoztak, ezeket a tanárok cserélgették random, nem tudtad mi kerül majd eléd, de szóban is volt kikérdezés extra pontokért (felvázolt szituációt miként oldod meg). Jópofa volt, nem hiszem, hogy ezt egy mai gyerek ne tudná jobban élvezni, mint a matek vagy irodalom órát.
Ehhez képest siralom, hogy mennyire tudatlanok az emberek. Nem csak a KRESZ kapcsán, hanem úgy alapvetően a törvények és alkotmány terén is teljesen kukák, ezért tudnak velük packázni a hivatalok és köztisztviselők, mert nem ismerik a jogaikat.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ti milyen esőkabátot használtok? Most azt tervezem, hogy kora télig messzire elkerülöm a BKV-t, így jó volna valami esővédelem is. Látom ezeket az esőkabát széldzsekiket, de mivel nem teljesen vízhatlanok, ezért erős aggályaim vannak, hogy meddig bírhatják átázás nélkül. A teljesen leszigetelt, vízhatlan esőkabátokba meg gondolom belerohad az ember amikor egy laza nyári esőben hajt.
Motoros ismerősöket kérdeztem, szerintük olyan nyári kabát nincs ami tartósan távol tartja a vizet, egy-egy kis zuhét még talán, de tartósabban már nem.
Ja és olyan megoldást keresek ami kicsire összehajtható, hogy elférjen a hátizsákomban (ami amúgy nem kicsi, de nem szoktam rogyásig pakolni).
Tapasztalatok, tanácsok?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hegyimorc #20133 üzenetére
Nekem az XXL hatalmas lenne, egy mezei L-es is elég lenne. Azért túlbiztosítani sem akarom magam, nekem józan ésszel belegondolva az a bajom a műanyaggal, hogy nem hagyhatom magamon amíg megszárad, mert belerohadok, hónalj szellőzés ide vagy oda. Üvegházhatás. Vizesen nem akarom elcsomagolni, mert sokszor van a táskámban fényképezőgép, táblagép vagy laptop.
(#20134) Cathfaern: Na ez meg a másik. Amíg kicsit messzebb laktam a munakhelyemtől, az lett volna 15 km tekerés oda meg 15 km vissza, így terveztem, hogy veszek egy nagyobb hátizsákot és akkor viszek magammal váltás ruhát. kerékpáros nadrág + mez amiben elindulok és beérve az irodába meg átöltözök hétköznapiba. Hazafele meg ugyan ez. Így nem érdekelt volna ha megázom útközben.
Most viszont már közelebb lakom. Ha direkt kerülök, hogy lássam reggel a Dunát, akkor 5 km, ha meg egyenesen megcélzom az irodát (rossz idő esetén mindig), akkor meg 3 km. Na erre a távra nem akarok átöltözni és talán egy sima esőálló széldzseki is elég lenne, de attól még a lábam elázhat.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz pengemetal #20139 üzenetére
Én is a váltás ruha koncepciót pedzegettem, de te például mennyi idő alatt tekersz le városban 3 km-t? Amíg 15 km-re laktam (na jó inkább 30 km, de ennek a fele vonatozás), addig nálam is teljesen magától értetődő volt a váltás ruha. Csak hát mióta közelebb költöztem már inkább nyűg. Még sz*rni is hazajárok, mert gyorsabban hazatekerek, mint ahogy a folyosó végéig elcsoszogok újsággal a hónom alatt.
Eddig mindig arra taktikáztam, mint a pilóták akik ki akarnak jutni a zivatarból: Amint megjelenik a radaron egy kapu, gyorsan iszkiri rajta kifele.
10-ből 9 alkalommal bejön és simán beérek vagy hazaérek amíg épp szünetet tart az eső. Csak hát ez sem játszható el mindig, főleg befele ha nem akarok elkésni nem várhatok az örökkévalóságig. Hazafele más, tudok várni a büfében vagy játszom valamit a gépemen, de akár meg is ázhatok egy picit, az már nem számít.
(#20140) Cathfaern: Én is így vagyok vele. 3 km még nem táv, ha nem hajtod agyon magad nem izzadsz meg. Ha nagyon esik az eső, akkor vagy lyukasztok egy jegyet a BKV-n vagy egyszerűen magamhoz ragadom az esernyőt és gyalog megyek.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem is ilyen Kryptóm van (hurok nélkül), nagyon nem tudok mit mondani róla, mert megvan még a bringám (igaz mondjuk a biztonsági őrökkel teli porta mellett lakatolok). A tartója borzalom, egy műanyag szar. A lakaton is, meg a vázra rakható gyűrű is. Volt már, hogy rosszabb minőségű úton egyszerűen kirepült.
-
Stauffenberg
nagyúr
Na jó, de ennyi erővel soha semmit ne hagyjunk kint, mert nem csak korrupt biztonsági őrről, hanem rendőrről is szóltak már hírek, így legjobb ha az autódat, motorodat, bicajodat sem hagyod olyan helyen amit nem a nevedre felesküdött szamuráj harcosok védenek...
A legjobb lakat sem ér semmit, még ha többet is felraksz, ha a garázsra, parkolóra, irodaházra, akármire vigyázó biztonsági őr falaz a tolvajnak vagy ő maga a tolvaj. A biztonsági kamera pont akkor fog leállni vagy a szalag tűnik el. Bármi megeshet ha az őr a rossz oldalon áll egy kis mellékes miatt.
(#20157) pomk: Nem azt mondom, hogy a másik biztosan jobb, mert azt nem ismerem. Csak ezzel a Kryptóval van tapasztalatom. Sajnos az olcsóságnak ára van, én kb 5-6 ezerért vettem hurok nélkül, ennyi pénzért nem tudnak értelmes tartót adni.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Az én munkába járósom meg alig ér 30 ezret most, hogy sikerült meggyilkolni az ékes középtengelyt. Az első lánctányér és a hajtókarok zsír újak, de le kell őket cserélnem ha monoblokkra váltok. Ékes középtengely szerelését meg 6 megkérdezett szervizből 6 nem vállalja. Alkatrészük sem volt hozzá, meg úgy különben is...
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem ezért van egy olcsó bringám munkába járásra. Persze az is felkúrna ha ez tűnne el, de legalább nem egy drága bringát teszek kockára. Ez ér mondjuk 30 ezret, annyira vannak rajta karban tartva a dolgok, hogy üzembiztos (na jó, meg az előző tulajtól úgy vettem át, hogy friss fényezést kapott, szóval nem néz ki szakadtnak).
Sokan szerintem ennél többet költenek lakatokra, hogy az ennél tízszer drágább bringáikat védjék.
Most akarok 100k körül beruházni egy új bringára (tavaly volt országúti és MTB is, de meg kellett válnom tőlük) ami nekem már akkora érték, hogy ezt sosem lakatolom sehova. Kimegyek vele tekerni és le sem szállok róla, csak amikor hazaértem.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rushty #20177 üzenetére
Itt a környéken felívtam pár szervizet, de az összes elutasított. Egyik helyen sem volt ékes tengely raktáron, két helyen meg kifejezetten felhívták rá a figyelmem, hogy ne is zaklassam őket ilyennel, mert ezzel már nem foglalkoznak.
Mindenhol azt mondták, hogy monoblokkosra átalakítják, de akkor mehet a kukába az új hajtókar meg első lánctányér. Ahol azonnal tudnák javítani, mert van hozzá 56 fogas lánctányér, ott is kerülne 40 ezerbe, mert csak Campagnolo alkatrészekkel tudná megoldani.
Höhh.. kössz nem, akkor inkább rendelek ékes középtengelyből még vagy öt darabot, aztán majd cserélgetem magamnak ahogy elhasználódnak. Amúgy is csak munkába járásra van ez a bringa, nincs sanyargatva, mégis tönkrement ami most van benne.
Ugyanitt kérdés: Ehhez milyen szerszámok kellenek nekem? Akkor már rendelek azt is.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ígyvanferi #20580 üzenetére
Ha már a ruházatot és a pólókat hozod fel analógiának, akkor abban is biztos vagyok, hogy egy sportruházat és utcai ruházat között te is tudsz különbséget tenni. A sport céllal tartott kerékpárnál a teljesítmény és megbízhatóság a legfontosabb, míg egy városi bringánál simán lehet az is fontos szempont, hogy jól mutat-e.
Biztos vagyok benne, hogy nem mész bálba egy izzadságelvezető, légáteresztő sport trikóban és nem mész sportolni öltönyben sem. Csak nem kell keverni a szezont a fazonnal. Meg gyanítom te sem választasz egy gyengébb vázat csak azért, mert az szebb.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem egy kerékpárútnak nem is kell, hogy a sport legyen a fő funkciója, hanem az autóforgalomtól részben vagy egészben elkülönített, biztonságos közlekedés. Magyarországon szerintem elég kevesen használnak sportolásra kerékpárt (ahogy kényelmes sportcipőt sem csak az vásárol aki maratont fut).
Az viszont tény, hogy sok kerékpárút még a normális közlekedés igényének sem felel meg. Budapesten főleg, ahol több szakasz egyszerűen életveszélyes a többi meg csak annyira szar, hogy 15 km/h felett már komolyan átrendezi a belső szerveidet.
-
Stauffenberg
nagyúr
Meg lehetne oldani, hogy a kerékpárutak sportolásra is alkalmasak legyenek, de ennek ideális esetben (mindenki korrektül, szabályosan, udvariasan közlekedik) is lennének hátulütői. Nem tudom ki szeretne mondjuk országútival úgy edzeni a Velencei tó körül, hogy állandóan a gyerekeket, nyugdíjasokat, kocabringásokat kell kerülgetni, meg rájuk várni, hogy előzni tudj. Kétségtelen, hogy a városok és falvak közötti kihaltabb szakaszok jók lennének, de jelentkezhet az a vérbeli országúti bringás aki megelégszik azzal ha csak itt tud rendesen tempózni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz golyós #20728 üzenetére
Mondjuk nem mondanék ítéletet, hogy ki érdemel jobban pofánverést. Gyanítom a bringás nem éppen kedves szavakkal hívta fel az autós figyelmét arra, hogy szabálytalanul állt meg a zebrán.
Nem szeretem az ilyen sztereotípiákat, hogy ha autós meg bringás összeszólalkozik, akkor csak az autós lehet a ludas (egy autós fórumon meg pont fordítva vélekednének, lefogadom a Totalcar-on most éppen azon megy a diskurzus, hogy ők hogyan tanították volna móresre a szemtelen bringást). A kerékpárt és az autót is emberek vezetik, egyik sem különb a másiknál.
Egyszer volt velünk olyan, hogy egy mentőst kellett volna elengedni és egy bringás megállt előttünk a zebrán (nem a mi sávunkban haladt, át akart kelni rajta). Mögöttünk álltak, így csak akkor tudtunk volna lehúzódni, ha a bringás elmegy előlünk. Rádudáltunk, erre csak leköpte a szélvédőt és elkezdett ugatni, hogy inkább b*sszuk meg az anyánkat.
(#20734) Zoli133: Na ez az. Sokan mondják itt is, hogy semmi nem tiltja a KRESZ-ben azt, hogy tekerj a zebrán, de ez maximum csak akkor lehet szabályos ha az úttest alkalmatlan kerékpáros közlekedésre vagy nem múltál el 12 éves, csak ezekben az esetekben használhatod a járdát. Járdahasználat nélkül meg elég érdekes lenne szabályosan használni a zebrát.
Szóval tényleg tekerhetsz a zebrán, semmi nem kötelez rá, hogy leszállj, de csak akkor szabályos ez amikor olyan körülmény van, ami miatt a járda használata is az.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz pengemetal #20736 üzenetére
Nem kérdőjelezem meg, hogy az autós szabálytalankodott, csak azt mondom, hogy a "verekedést" aligha az indította el, hogy a bringás emberi hangon hozta az autós értésére a szabálytalanság tényét.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz sghc_toma #20739 üzenetére
Én is azt mondtam, hogy zebrán áttekerni szabályos, abban az esetben ha a járdahasználat is szabályos. Szóval nincs ilyen KRESZ szabály, hogy le kell szállnod és át kell tolni a zebrán. Ellenben járdán az esetek többségében nem közlekedhetsz szabályosan, szerintem innen jött az a gondolat, hogy "szállj le és told át", hiszen olyankor gyalogosnak számítasz.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz anorche1 #20825 üzenetére
Pont ezért borsódzik a hátam attól, hogy én egy értékesebb bringát odakint hagyjak a vadonban... tehetek rá 12 lakatot is, akkor is pont a rongálóktól félnék. Múltkor is láttam buszpályaudvar mellett ilyen módon szétrugdosott Kross Hexagon X6-ot. Egy haveromnak meg egyszer szórakozásból elvágták az összes bovdenjét, mehetett haza taxival (30 km, nem volt olcsó).
Meg egyszer hasonló rongálókat fogott egy rokonom akinek zöldséges boltja van. Egyszer graffitisek meg sem várták, hogy bezárjon, már fújták az üzlet oldalát. Odament, kivette az egyiknek a kezéből a flakont és telefújta a pofáját meg a kabátját. Aztán felhívta a rendőrséget, hogy egy kék festékes arcú és ruházatú embert keressenek, hamar meg is lett.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz gergo5991 #20870 üzenetére
Nekem régen a vádlimban volt ilyen enyhe remegés, én régen sokat túráztam gyalogszerrel, viszonylag nagy távokat tettünk meg egy nap alatt. A legrosszabb viszont az volt, hogy néha olyan görcs állt bele éjszaka alvás közben, mintha valaki húskampóval akarná lenyúzni.
Azt hittem eleget iszom, de egy dolog hinni, megint másik csinálni. Mikor növeltem a folyadékbevitelt, az sokat segített, de teljesen nem szűnt meg. Aztán elkezdtem magnéziumot szedni, na azzal szűnt meg teljesen. Mostanában már nem szedem az étrend kiegészítő bogyókat, csak igyekszem magnéziumban gazdag ételeket is fogyasztani (pl: spenót, bab, tökmag, mandula, zabkorpa).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz gergo5991 #20878 üzenetére
Gondolom a sípcsonton lévő izom alatt a vádlit (lábikra) érted. Mert akkor ugyan arról a görcsről beszélünk. Az egy kegyetlen dolog, bár nekem már annyiszor volt korábban, hogy tudom mit kell csinálni, hogy a leghamarabb elmúljon, de ez akkor is percekig beszarás kemény.
Ezt az elégtelen folyadékbevitel és a magnéziumhiány okozza. Ha allergiás vagy a magas magnéziumtartamú ételek többségére, akkor lehet szedni étrend kiegészítőt (Magne B6 például ilyen készítmény, persze érdemes előtte orvossal konzultálni, hogy mit szedhetsz). A vízzel meg nem lehet szórakozni, jobb ha hozzászoktatod magad, hogy többet igyál. Számos szerv károsodhat ha nem iszol eleget, például a vese az elsők között van.
Én azért ennél sokkal többet szoktam inni, mondhatni átlagos voltam mindig, csak azzal nem számoltam, hogy sportolásnál fokozzam a bevitelt. Meg is lett az eredménye.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz gergo5991 #20902 üzenetére
Jó nagyot kapott a talajtól. Ez is mutatja, hogy egy pro kerékpár még nem tesz alkalmassá arra, hogy végigmenj egy ilyen pályán, ahhoz azért némi rutin sem árt ami fokozatosan szedsz fel.
Mint a fickó aki nyugdíjas korára elég pénzt rakott össze, hogy megvegyen egy batár Harley Davidson motort, 40 évig gyűjtötte a lóvét rá, meg is vette, de a szalontól 2 km-re bebénázta magát egy kamion alá.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Runner_fxr #21327 üzenetére
Gratula az új vashoz!
Kíváncsi vagyok, hogy milyen lehet ez a kék élőben, mert a 2014-es Helix 2.4 is ilyen színt kapott és nem tudom eldönteni, hogy tetszik-e. A tavalyi grafit/kék kombó nekem ezerszer jobban bejön.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Runner_fxr #21356 üzenetére
Persze csak ízlés kérdése, én imádom a márkajelzés meg matricák nélküli, szépen lefújt retro gépeket is.
Például:
De a modern érából az általam megfizethető kategóriában a Berga Helix 2.3 fekete-kék kombója tetszett, de az már elúszott, ami meg kapható még abból a Kross Evado 2.0 (2014) fehér-kék összeállítása. Kár, hogy Kross nincs nálatok.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Runner_fxr #21368 üzenetére
Beszeltunk mar arrol az utolso Helix 2.3-rol, akkor azt mondtad nagy lenne az 56-os a 178 cm-es magassagomhoz. A sulyom nem tudom pontosan 75-80 kg kozott.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Merida összteleszkópos kerékpár
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás