-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hoffman_ #21542 üzenetére
Annak a víznek akkor is rossz lett volna az íze ha még lejárat előtt iszod meg. Nincs bennük microchip ami visszaszámol és pont a lejárat napján elrontja az ételt/italt.
Az egyik rokonom a boltjából hozott mindig tonikot raklapszám, mert amikor lejártak és akciós áron sem vitték el mindet, akkor inkább szétosztotta ingyen a rokonságban, mintsem a kukában végezze. Volt olyan, hogy a raklapnyi tonikból a pincében még 1,5 évvel később is volt még. Soha, semmi baja nem volt.
De kaptunk anno rengeteg lejárt konzerv ételt (bab, borsó, kukorica, stb), 1-2 napja lejárt joghurtot, csokit, müzlit. Soha, egyiknek sem volt semmi baja.
A lejárati dátum nem is annyira neked szól, hanem a kereskedőnek, hogy meddig adhatja el (vagy mikor kell átcímkézni).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz rétisün #21558 üzenetére
Látnád a barátnőmék vidéki hétvégi házának a kamráját, tele van konzervekkel, hogy ha bárki megy oda pihenni a családból, legyen tartalék. Pár napja voltunk lent és ettem 1992-ben lejárt halkonzervet, teljesen hibátlan volt és még élek. De van ott több polcnyi lejárt Globus májkrém konzerv, az egyenesen a Honvédség raktárából van, azért söpörték ki, mert lejártak és inkább szétosztották a faluban. Megtöltött hazafelé egy Suzuki csomagtartót színültig, egy apokalipszist túl lehetne élni ekkora készlettel. Semmi bajuk nincs.
A világ legnagyobb pazarlása a lejárt élelmiszert meg üdítőket felbontás nélkül kidobni. Ki kell bontani, bele kell szimatolni és rögtön kiderül, hogy jó-e. Főleg a konzervekre igaz, hogy szinte csak akkor képes megromlani ha a gyártásnál kerül bele szennyeződés.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hoffman_ #21598 üzenetére
Taps taps! Legyen is minél több kerékpárépítő az országban!
Nekem hazai viszonylatban egyébként a Merényi bringák jönnek be leginkább. Sajnos olyan árkategória amit biztosan nem engedhetek meg magamnak, de attól még fantasztikusak.
Amikor ilyeneket olvasok mindig elfog a mánia, hogy építeni kellene magamnak is egyet a saját szájízem szerint. Kíváncsi vagyok, hogy olyan 70-80k ráfordítással milyen aszfaltjárót tudnék kihozni. Egy használt Bianchi vagy Puch vázat teljesen visszacsiszolni, egyedi festést adni neki, single-speed elég lenne vagy egy agyváltós 3 sebességes (ha esetleg fel kell kaptatni az Árpád hídra talán elég lenne ez az áttétel különbség).
Na de előbb egy túrázgatós crosst kéne összehoznom végre.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hoffman_ #21614 üzenetére
Hát majd meglátjuk, nem luxus bringát akarok, csak 70-80 ezerből egy városi suhanóst amiben benne van a saját stílusom. Nyilván nem lesz tele Campagnolo alkatrészekkel és Brooks nyereg sem lesz rajta.
Nekem nem fontos, hogy csak egyetlen egy legyen az országban. De készen nem lehet olyat venni ami teljesen megfelel az ízésemnek.
Alapvetően a lakkozott brit versenyzöldet keverném a barna és fehér elemekkel. Ez a jelenlegi koncepció ami persze még hetvenhétszer változni fog.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hoffman_ #21634 üzenetére
Gondolom sokat meg lehet fogni azon ha a java részét én csinálom. Apám már nem aktív, de megvan még a műhelye ahol 40 évig dolgozott fém szerkezetekkel. Szóval a profi minőségű házon belüli meló megoldott, még a festés és lakkozás is (bár még nem eldöntött, hogy mivel vonnám be a vázat).
Hát majd meglátjuk, nem ez most a prioritás. Jelenleg egy használhatónak mondható cross bringával akarok bővülni amivel letérhetek az aszfaltról is meg bírná a kiruccanásokat mondjuk Szentendrére, Visegrádra. A mostani országútim erre alkalmatlan, direkt nem veszek bele drága alkatrészeket, azzal csak munkába járok.
(#21680) D.Orion: Pont tegnap fejtettem ki, hogy mennyire csípem a Merényi bringákat meg az egész manufaktúrát amit képvisel. De Fábryt nem tudom elviselni. Gondolom feltesz majd egy egy rakás gyökér kérdést amiket erőltetett poénokba csomagol, hogy minden jóérzésű bringás a fejét csapkodja tőle...
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz venember83 #21682 üzenetére
Ezt aláírom! Jár nekik a figyelem, pont az ilyen bringaépítők azok, akik nem egy divathullámot lovagolnak meg, hanem hosszútávon építik a hazai kerékpáros kultúrát.
Ettől függetlenül én csak Fábryra vagyok allergiás.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz venember83 #21685 üzenetére
Divat alatt nem a kerékpárpiacon belül uralkodó trendekre akartam utalni, hanem magára a bringázásra mint olyanra. Azért még mindig többen szaladgálnak ócska, ótvar teszkós MTB-vel.
Az biztos, hogy az acélvázas gépek mostanában megint virágkorukat élik, de azért összességében a többség még mindig nem rendelkezik kerékpáros kultúrával. Vesz egy ótvar valamit az első útba eső hipermarketben a húspult mellől és hajtja amíg szét nem rohad alatta. Van olyan haverom akinek a bringáját elkezdtük felkészíteni egy túra előtt, sok alkatrészt kellett cserélni és képes volt 6 évig úgy hajtani a gépet, hogy a kormány rosszul volt beállítva, félrehúzott. Amikor jól beállítottuk, akkor nyafogott, hogy nem tud egyenesen menni, mert már megszokta, hogy kicsit felemásan áll a kormány...
Az igényes bringázás nem feltétlenül kell, hogy drágát is jelentsen egyben. De egy kis igényesség nagyon ráférne a magyar bringásokra.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lsebestyen #21716 üzenetére
Én már úgy kaptam az első bringám, hogy azon volt rendes első-hátsó V-fék. Aztán nagyon rühelltem a kontrás féket mikor egész nyarakat voltunk öcsémmel nagyszülőknél falun és kaptunk régi Camping meg Csepel bringákat, hogy azzal közlekedjünk... Volt egy hatalmas lejtő a faluban, jó volt rajta lemenni, de ha befordult eléd egy traktor, akkor nem győzted kontrázni a gépet, hogy nagy nehezen megálljon...
De van olyan rokonom aki tavaly kapott egy zsír új trekking bringát, hogy azzal járjon dolgozni, de nem tudta rendesen használni a V-féket, neki kontra kellett. Hát át lett építve emiatt az új bringa kontrásra.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz lsebestyen #21726 üzenetére
Jó mondjuk szerintem kevesen vannak akik a V-fékkel nincsenek kibékülve, de annál többen vannak azok akik a szerencsétlen láncváltót nem tudják kezelni.
Kerreg, kattog, keresztbe vált, nem vált, túlvált, oda-vissza vált mert nem tudja mit csinál. Barátnőmet sem tanította meg senki a használatára amíg én nem jöttem a képbe... Bár ő inkább annak örül, hogy talált egy fokozatot ami kényelmes haladást ad neki és többnyire single-speed módban nyomja, de legalább már tudja merre kell tekerni amikor kaptatunk fel a hídra és könnyítene.
Nem akarok szexista lenni, mert távol álljon tőlem, de általában a műszaki dolgok irányába teljesen érzéketlen lányok szoktak bajban lenni a láncváltóval. Annyira rendszeres, hogy a Duna partján a kerékpárúton feltartanak. Az egyik veszettül pörget, a második alig tud elindulni olyan nehéz fokozatban van, a harmadik nem az utat nézi, hanem lefele bámul, hátha attól megoldódik a keresztbe váltás miatti zörgés a negyedik meg szerencsejátékot játszik és föl-le váltogatja a fokozatokat hátha közben telitalálata lesz...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz sanzi89 #21787 üzenetére
Én úgy szoktam meghálálni a köcsögöknek ha direkt rámhúzzák az autót, hogy leszállok, tolva beállok elé és addig nem ülök vissza amíg az előttem álló el nem indul. Lassan szállok fel, lassan indulok el, ha nagyon ordibál kifele, akkor egy egyezményes jelzéssel tudatom vele, hogy magának köszönheti.
Motorosokkal is rendszeresen csinálják ezt. Elképesztően görény dolog. Ha ő nem haladhat, akkor senki más se...
Láttam már pizzafutárt aki egy ilyen autós miatt bukott. Aztán még az autósnak állt feljebb, kiszállt, ordítozott, de olyan fejelést kapott bukósisakkal, hogy rögtön visszaült és feltekerte az ablakot.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz -=RelakS=- #21796 üzenetére
Természetesen nem is azokról beszéltem akik sávot váltanának. Amerre én járok naponta, ott is van egy kereszteződés ahol az útpadkára rántja rá az autót mindig valami idióta amikor meglátja, hogy szeretnék előre csorogni. Na mivel hely az bőven szokott lenni, ezért eléggé látványosan kell művelni, nem elég csak éppen egy kicsit kitenni az autó orrát.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz deicide #21808 üzenetére
Engem ugyan nem izgat ha nem tudok a lámpánál előrecsorogni. Sokszor van amikor eleve úgy állnak be, hogy túl szűkös, tükröket meg nem akarok bántalmazni. Nem izgat. De amikor van egy csomó hely, akkor miért ne mehetnék előre? Amikor szűkös az út (nem tudnak kikerülni), akkor meg direkt nem megyek előre ha tudnék sem, hogy ne tartsak fel egy egész kocsisort a lassabb felgyorsítással, nekem olyankor ég a pofám és kerülöm a szituációkat amiben feltartanám az autósokat.
Szóval persze, lehet azt kérdezni, hogy miért nem elég a sor végéről indulnom, de ugyan úgy lehet azt is kérdezni, hogy miért zavarja az autósokat ha valaki előremegy.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Erről az az eset jut eszembe, mikor engem gyalogosként majdnem kivasalt a zebrán egy Ford Focus amit egy Audi Q7 üldözött. Az Audiban ülő közben kólás üvegekkel, cigis dobozzal dobálta a Fordost és azt ordítozta: "Hogy a p*csában képzeld te csóró kis g*ci, hogy megelőzöl engem?"
Attól függetlenül, hogy majdnem elcsaptak, nagyon szórakoztató volt. Vagy nem...
Azt hittem ilyen csak az orosz dashcam videókban létezik.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
+1
Én sosem unatkozom tekerés közben. Ha uncsi az aszfalt, menjen az ember a hegyekbe. Ha az is uncsi, akkor meg valami másra kell váltani.
Meg azokat sem értem akik agybadugós fülest ordíttatnak. Azt hiszik, hogy semmi baj a hallásukkal mert az fokozatosan romlik és nem veszik észre. Alattomosabb a hízásnál mert még nehezebb nyomon követni a változást.
Na meg engem halálosan idegesít ha nem hallom a környezetem. Nem csak tekerés, még séta közben is.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én évekig airsoftoztam, reggeltől estig másztunk a bokrok között meg rohangáltunk az erdőben. Mondjuk teljesen zárt katonai ruházat alapvető volt na meg fújtam is magam bitang durva riasztóval. Soha életemben nem volt még rajtam kullancs. Jó persze ez sem 100%-os védelem az tény, szóval azért a szerencsének is volt hozzá köze. De az aljnövényzetben kúszó-mászó embernél jobban senki sincs kitéve a kullancsoknak.
Egyszer egy haverom a nagy kánikulára való tekintettel képes volt a zárt katonai ruházat helyett egy terepmintás rövidnadrágban jönni. Este kilenc kis dögöt operált ki a lábai közül. Az egyik seb körül meg is jelent a jellegzetes karika, kapott utána antibiotikum koktélt, szerencsére ez elég is volt kezelésnek... meg leckének, hogy erdőbe csak zárt ruházatban megyünk, ez csökkenti legjobban a csípés esélyét.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz fpeter07 #21980 üzenetére
"Ezer meg egy veszélyes betegség van, ha nem mozogsz/rosszul táplálkozol civilizációs betegséget kaphatsz, ha túl sokat, akkor izom, illetve ízületi problémák jelentkeznek."
Sokszor az emberek csak végletekben tudnak gondolkozni és azt hiszik egy tátongó sötét lyukon kívül nincs semmi a szélsőségek között. Azt hiszik vannak kövérek, meg tökéletesen kidolgozott testű élsportolók. Hát én ismerek élsportolókat és semmi pénzért nem cserélnék velük testet. Hát még étrendet.
De van a környezetemben olyan profi testépítő aki rizsen és csirkén kívül semmi mást nem eszik, maximum egy marék vitamin tablettát. Cukor nyista, zsír nyista, vörös húsok nyista. Azt hiszi, hogy a teljes megvonás és a túlzott bevitel között nincsenek fokozatok... És szentül hiszi, hogy milyen egészséges étrendje van.
De érdemes megnézni az olaszok diétáját. Az ilyenek szemével ők mindenféle "szemetet" zabálnak, holott a világelső Japánnal vetekednek a várható életkor tekintetében. Szénhidrátok, cukor, zsírok? Kit érdekel ha közben kellően kiegyensúlyozott az étrendjük mellé. Meg ne feledjük: Mértékletesség!
"Már a vitaminhiány is igen súlyos tüneteket tud okozni"
Ahogy a vitamin túladagolás is. Ez is modern betegség, amióta megjelentek a tablettás vitaminok, vannak akik pánikszerűen az előírt ajánlott mennyiség többszörösét veszik magukhoz naponta. Egy ismerősöm C-vitamin bogyókat szed, ajánlott napi adagja 1 tabletta, betegség esetén kettő. Ehelyett ő napi 5-6 tablettát vesz be az év minden napján. Azóta állandósult nála a hasmenés (amit szerinte az okoz, hogy nem visz be elég C-vitamint) és már vesekövet is távolítottak el.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Zola007 #21990 üzenetére
"de azt ne feledjük, hogy manapság az átlag magyar táplálkozási szokások gyalázatosak."
Ezt egy percig sem vitatom. Csak mindig vicces, mikor egyes tápanyagokat károsnak és egészségtelennek neveznek (manapság a fő ellenség a szénhidrát meg a cukor). Ami baromság, mert nem ezek az egészségtelenek, hanem a fogyasztási szokások.
"Annyit javaslok mindenkinek, hogy nézze meg a saját kosarát és másokét, mikor fizet a pénztárnál egy nagyáruházban. Meg lehet nézni mivel van tele és ennek hanyad része feldolgozatlan vagy egészséges élelmiszer."
Én kicsit máshonnan közelítve jutok ugyan oda. Nem azért táplálkozom kiegyensúlyozottan és nem azért kerülöm a feldolgozott élelmiszerek vásárlását, mert így az egészségesebb. Bevallottan gourmet típus vagyok, szeretem a jó ételeket és a változatosságot. Egy mirelit húskészítmény puszta látványától is lever a víz és nem értem, hogy azt az ipari hulladékot hogyan tudja valaki a szájába venni.
Még olcsóbbnak sem tudom nevezni, mert egy kevés húst nyesedékekkel és mesterséges adalékanyagokkal hígítanak fel. Ha a színhús csirkemellhez hasonlítom árban az ilyen mirelit szarok valódi hústartalmát, akkor könnyen kijöhet, hogy kilója még drágább is.
De mindegy, a lényeg, hogy van rajtam is úszógumi, nem azért sportolok, hogy tökéletesen kidolgozott testem legyen, az ilyesmi sosem érdekelt. Normális a testtömeg indexem és elég változatosan étkezem, többször eszem párolt zöldséget köretnek mint tésztát vagy sült burgonyát, de ez utóbbiakat képtelen lennék száműzni az életemből. Nekem fontosak a jó ételek, de ez még nem jelenti, hogy minden nap kétpofára zabálom őket. Csak módjával.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz anorche1 #22068 üzenetére
Én ebben a helyzetben a középsőt választanám (van egy hasonló kereszteződés amerre jövök dolgozni), de nem kell a sáv bal oldalára helyezkedned (sőt ez talán szabálytalan is), nem ezzel jelzed a kanyarodási szándékot, hanem kar kitartással.
Azért nem érdemes a sáv jobb oldalán sem maradnod. Nézz hátra és ha szabad állj be annyira a sávba, hogy ne tudjon előzni az aki egyenesen menne tovább. Van hogy pont nem oda néz vagy bambul és lemarad a kar kitartásról és nem tudja, hogy te ott kanyarodnál.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz hoffman_ #22104 üzenetére
Szerintem lopnak mindent amiből megvan az aznapi betevő (cigi, pia, kaja). Ha csak kilóra tudják leadni ócskavasnak, akkor is viszik ha nem túl nagy a rizikófaktor. Sőt, pont a kis értékű bringáknál kicsi a rizikó, a tulaj a rossz tapasztalatok, sztereotípiák és legendák miatt nem jelenti a rendőrségen, ha igen akkor sem nagyon töri össze magát a hatóság, hogy egy 30-40 ezres bringát megtaláljon. A tolvaj csinál belőle a lehető legrövidebb idő alatt 5-10 ezer forintot és pillanatok alatt elfelejti az egészet.
Engem is raboltak már ki fényes nappal a belvárosban úgy, hogy a vállamon laptop táska csüngött, de a tolvajt nem érdekelte, mikor a meggyőző érvelésének hatására átnyújtottam a nálam lévő összes készpénzt (kb. 3.000 Ft), akkor elégedetten távozott.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Cathfaern #22113 üzenetére
Én virslivel járom a várost és annyira nem szörnyű. Ez persze mazochizmus kérdése is. Nem véletlen, hogy én is nagyon szemezek egy használható cross bringával, ennyire önsanyargató nem vagyok, de nem gondolom azt sem, hogy csak hülyék járnak virsli gumikkal ezeken az utakon. Ahol simább az út, ott simán behozza a hátrányát.
Csak cross-trekking esetén az a bajom, hogy ha nézem a kínálatot, akkor ugyan az a felszereltség MTB esetében 15-20%-al olcsóbb is lehet. Gyakorlatilag bármelyik márkára igaz ez. Szóval még a végén MTB lesz belőle valamilyen városi használatra alkalmas gumival (esetleg 50-50% keverékkel és akkor kimegyek kicsit a környékbeli erdőkbe is).
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem tudom volt-e már. Mármint az eredeti fotó tudom, hogy igen, de a mém is megvan?
Van még ott ahonnan ez jött.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ---Lasali--- #22384 üzenetére
Kicsit nedvesebb aszfalton úgy csúszik a blokkolt hátsó kerék, hogy öröm nézni. Tavaly az egyik haveromnak naugyéztem, mert elkezdett építeni egy fixit. Menet közben rájött, hogy a mókuskerék nem az ő műfaja és inkább SS-t szeretne, de féket továbbra sem akar, így kontrás SS-t csinált.
Én megmondtam neki, hogy ezt a műfajt hagyja meg a falujáró trekking bringáknak, amivel a nyugdíjasok járnak ki a szőlősbe. De nem, ő nem akart féket. Még azon a nyáron úgy összetörte magát, mert nem tudott megállni egy elé (szabálytalanul) kikanyarodó autó miatt, hogy a következő bringáról már nem spórolta ki, pedáns gyerek lévén most már elöl és hátul is van.
Mondjuk a bukósisak viseléshez kell még esni egy nagyot, mert arra még nem sikerült rávenni. Mert hát szétmegy a haja amit olyan gondosan belőtt otthon, na meg egy fixi-SS-flaszterbetyár közösségben ki is nevetnék... Menő bringás olyat nem hord.
(#22385) maummamut: "Ütöttek el párszor, mindig az autós volt a hibás..."
Tök mindegy ki volt a hibás, nem azért vannak a biztonsági eszközök egy járművön, hogy Tőled védjék a többieket, hanem olykor Téged védjen a többiektől. Az autóban sem csak akkor nyílik a légzsák mikor Te okozol balesetet és az autóban sem azért van ABS, hogy csak akkor fogjon meg amikor Te okoznál vele balesetet, hanem olyankor is, mikor te vagy a vétlen.
Sosem értettem egyébként a másokra mutogató érvelést. Tavaly lefejeltem egy másik bringást, olyan erővel csapódtam belé... ő volt a barom, mert körülnézés nélkül bejött elém. Örültem, hogy volt bukósisakom, mert ma lehet, hogy pelenkázni kéne és babakaját ennék.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ---Lasali--- #22387 üzenetére
Én még erre a 3 km-re is húzok bukósisakot míg bejövök a munkahelyemre. Egyik másik bringás kollégám sem szokott. Kérdezték már, hogy ha ők 10 km-t tekernek és nekik nem kell, akkor nekem arra a 3 km-re miért kell...
Hát azért, mert például az imént leírt eset, mikor belerohantam egy másik bringásba és összefejeltünk, az is ezen a szakaszon volt. Szerintem akit lefejeltem, az is örült neki, hogy a bukósisakommal és nem a koponyámmal adtam a hülye fejének.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Runner_fxr #22392 üzenetére
Az autósokat is egy százassal verik meg ha nem kötik be magukat. A bukósisak semmivel nem kényelmetlenebb, maximum ha rossz méretet és formát választ az ember.
"Nem hajlandó abbahagyni a káros szenvedélyeit, akkor fizessen plusz pénzt az egészségügynek"
Ezzel viszont nem értek egyet. Ez egy amerikai típusú egészségügyhöz vezetne, ahol a gyógyulási esélyeidet nem csak részben, hanem teljesen az határozza meg, hogy mennyit tudsz a kezelésekre költeni. Sokan nem tudják megfizetni a kezeléseket és a keselyű bankok szeretettel hiteleznek nekik, zálogosítva a házat, autót.
Ha jól emlékszem te DH-zol, te sem örülnél ha csak azért kellene többet fizetned (a TB-n felül), mert extrém sport közben szerezted a sérülést (védőfelszerelés ide vagy oda).
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Runner_fxr #22396 üzenetére
Szerintem a probléma az, hogy Magyarországnak nincs egy normális stratégiája a szenvedélybetegek kezelésére. Én büntetés helyett a leszokásban, gyógyulásban való segítségnyújtás pártján állok (a drogfogyasztás visszaszorításának terén is). Egy 50 éve dohányzó embernek nehéz letennie a bagót, ez már épp úgy megkövült szokás nála, mint a lélegzés.
Sajnos mi visszafele megyünk a középkor irányába és a szenvedélybetegeknek nem nyújt igazi segítséget az egészségügy, egy csoportjával nem foglalkozik (alkoholisták, bagósok), míg egy másikat boszorkányként üldöz (tiltott drogokat fogyasztók). Te is azt hangoztatod, hogy valamilyen módon büntetni kéne azt aki kezelés mellett is bagózik. Szerintem meg inkább segíteni kellene neki, hogy megszűnjön az addikció (biológiai és mentális értelemben is, mert sokszor van, hogy a nikotin függőség már rég elmúlt, mikor mégis visszaszoknak).
Vannak görcsös beidegződések a magyar egészségügyben és törvényalkotásban amik már eddig is bizonyítottan nem működtek, ezt rendszerint azzal akarják működésre bírni, hogy szigorítanak itt-ott, ahelyett, hogy másképpen próbálják meg.
De mindegy, ez már off és túl messzire vezető téma itt.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #48525824 #22464 üzenetére
Hogy jönnek ide a piroson áthajtók? Már megfigyeltem, hogy kedvenc érvelési módod, hogy megpróbálsz elbeszélni a lényeg mellett.
Szóval hogyan tanulja a kezdő fék nélküli fixis a skid stoppot? Bérel magának Kresz tanpályát? Vagy a forgalomban tapasztalja ki?
Mondjuk azt is most fejtetted ki, hogy téged már négyszer is ütöttek el. Szóval nincs több kérdésem.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz gonger #22689 üzenetére
Nekem a régi országutim csinálja ezt mikor az ékes középrész nyöszörgéssel kezdi jelezni, hogy eleget mentem már vele és ideje lenne karbantartani (nem nehéz leharcolni, elavult szar technika). Tavaly alig 200 km alatt gyilkoltam meg egyet, mert aki összerakta nem kente meg rendesen az alkatrészeket.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ludsimon #22696 üzenetére
+1
Nálam is nagy megkönnyebbülés volt, mikor 2 éve egy 15 kg-os kölcsön MTB-t lecseréltem egy 10,5 kilós országútira. Részben a keskeny, alacsony gördülési ellenállású gumik, részben meg a jelentősen könnyebb össztömeg teljesen más élményt nyújt, főleg emelkedőn kaptatva.
Mondjuk a hosszú emelkedők most sem a kedvenceim, többet kéne edzeni. De az imént leírtaknak alaposan ellentmond, hogy most akarok átváltani cross-trekkingre, amit kinéztem alsó hangon 13,5 kg. De muszáj lesz, mert nyáron tervezünk több napos, kempingezős túrákat. Megy rá majd csomagtartó és egyebek.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz sssent #22699 üzenetére
Mi számít feleslegnek? Én például testtömeg indexet nézve a normál kategóriába tartozom (annak a felső szegletébe). Mondjuk én nem fogyókúrára használom a kerékpárt, csak szeretem hajtani, jó kikapcsolódás.
Zsírtömegből van mit leadni, de erre inkább a futást választom a párommal együtt. Ő régebb óta kocog, bringázni is szoktunk együtt, de neki egy kosárkás, városi bringája van, azzal nem lehet komolyabban csapatni. Így közös edzésnek marad a futás a szigeten, míg a bringázást csak módjával, továbbra is kocakerékpáros módban, hogy ne terheljem túl a lábam. (Ezért is akarom a cross-trekkinget, mert kényelmesebb a geometriája, nem kell görnyedni rajta.)
"Csomagos túránál is célravezetőbb előbb (inkább) a csomagon könnyíteni, már csak a perecbe hajtogatás/kettétörés elkerülése végett is."
Ezt kifejthetnéd bővebben. Egy cross-trekkinget akarok megpakolni, nem egy országútit, de azt sem rogyásig. Gondolom a gyártónak van egy ajánlása a terhelhetőségre. Amit kinéztem gép (valamelyik Bergamont Helix), annak van csomagtartós-túrázós verziója is.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz deicide #22707 üzenetére
A testépítő haverom a BMI szerint túlsúlyos. Annyira én sem adok rá, de azt is írtam, hogy zsírtömegből van mit ledolgoznom, ezt nem tagadom. Az utóbbi 1-2 évben hanyagoltam a sportot, munkám is (főleg) ücsörgős lett, meg kijutott bőven a kocsmázásokból, köztük egy-egy jó zaba valamelyik menő talponállóban... jól fel is szaladt a pocak. De nálam nem is szempont a sportos testalkat, megelégszem azzal ha egészséges határokon belül vagyok. Csak a mostani állapot olyan, melyen javítanom kell, egyszerűen zavar.
Korábban úgy szaladgáltam airsoft-on egész nap az erdőben, hegynek fel, hegynek le, a felszerelésem összesen 12-15 kg volt és nem alattam gurult, cipelni kellett. Na most már a felénél kidőlnék.
Kerékpár gramm mánia: Azért hozzátenném, hogy én nem grammokról beszéltem, hanem közel 5 kg lefaragásáról. Az a kölcsön kapott MTB nem volt optimális városi szaladgálásra, bár az országúti sem annyira (főleg a geometria miatt), de azt értékelem, hogy a lomha MTB-hez képest kecsesen suhan. Könnyebben felkaptatok egy-egy emelkedőn vele. Még rövid emelkedőkön is meghálálja magát. Mikor először jártam az Árpád hídon az új vassal, akkor teljesen meglepődtem, hogy még alig melegedtem bele a mókuskerekezésbe és már fent is voltam, korábban meg még ott gyötrődtem ennyi idő alatt a közepénél.
15-16 kg és 9-10 kg között nagy a különbség. Ez nem gramm mánia, hanem két teljesen különböző dimenzió, két teljesen különböző területre.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz ludsimon #22719 üzenetére
Egyáltalán nem akarok versenyszerűen kerékpározni. Egy-egy nem túl nehéz versenyen talán elindulnék, de ott a végigcsinálás lenne a célom, nem a dobogós helyezés. A testzsírszázalékot is csak az egészséges tartományba akarom vissza edzeni és szinten tartani. Szerencsére nem vagyok hízékony, átlagos vagyok ezen a téren... ami feljött, az azért jött mert nem mozogtam eleget, meg kevésbé tartottam féken a kalória bevitelt.
(#22717) sssent: Az nem is az én műfajom, hogy felpakolom a fél ruhatárat. Három napi váltás ruha, budipapír, fogkefe, flakon tusfürdő, sátor, hálózsák és csókolom. Hátizsákos túrán is voltam már nem egyszer és olyankor annyival volt több a cipelni való, hogy a 3 napra való élelmet és ivóvizet is vinni kellett. Ez mondjuk egy Balaton kerülésnél kiváltható egy bankkártyával.
Nem komplett lakókocsit akarok a csomagtartóba gyömöszölni.
A kerekekre vonatkozó tippet megfogadom, nem akadály beszerezni egy erősebb teherbírású párost amit felszerelek az ilyen túrák idejére.
-
Stauffenberg
nagyúr
Pont ezért tartom kegyetlennek az élsportot. Ha nem kezded el gyerekként, akkor esélytelen.
Sosem felejtem el egy visszavonult sportoló nő szavait akivel volt alkalmam beszélgetni. Gyerekként elhitte, hogy neki ez jó, nagyon lelkes is volt és növelte az egóját az a sok érem ami lassan összegyűlt a gyerekszoba falán.
De csak később, visszavonulás után, mikor lett saját gyereke, akkor fogta fel, hogy az ő szülei valójában mennyire kegyetlenek voltak, hogy megfosztották a gyerekkorától. Ráadásul a testét is utálja, noha egy deka zsír nincs sehol, de a válla, lábai, feneke, hasizma olyan amit egy férfi megirigyelne... és nem olyan, mint egy fitness lady, ha meglátod a strandon hátulról, csak a bikini felső utal rá, hogy nem vízilabdázó férfit látsz.
Ráadásul akkor hagyta abba az egészet, mikor az olimpiai bronz után közölték vele, hogy a teljesítménye csúcsára ért, négy év múlva a dobogó közelébe sem fog jutni, de tudnak számára egy jó orvost aki segíthet még az arany megszerzésében is... mind tudjuk miről volt szó. Ekkor köszönt el örökre az élsporttól, azt mondta ebből nem kér, így is túl nagy árat fizetett már.
-
Stauffenberg
nagyúr
Egyszer egy ismerősöm ötletesen megfogalmazta, hogy mi a baj a modern olimpiákkal:
Az érmeket azok kapják, akik a leggyorsabbak, legerősebbek és legszívósabbak, nem azok, akik a legjobban megérdemelnék.
Na most nem azt mondom, hogy az angolna érmet érdemel, de szerintem azzal semmi baj ha ilyenek is részt vesznek az olimpián.
De egyébként érdekes volt Angel Heredia, a leghíresebb doppingbáró egyik kijelentése is miután lebukott és börtönbe került. Ő a saját elmondása szerint soha nem adott a sportolóinak szteroidokat, ő csak kiküszöbölte a biológiai adottságokból adódó hátrányokat és nem ért egyet a NOB-al abban, hogy ez a versenyzők esélyeit rontja. Szerinte a biológia az ami egyenlőtlenségeket szül a versenyzők között, ha ezeket kiküszöbölnék, akkor onnantól többet számítana az edzés minősége, mint a test amivel születtél.
Én nem állok sem pro sem kontra ehhez a véleményhez. Szerintem nincs baj azzal, hogy sportoló és sportoló között már a fogantatás pillanatában eldőlnek a különbségek. Viszont mégis van abban valami, hogyha elméleti síkon sikerülhetne a biológiai különbségeket csökkenteni, akkor ott jobban érvényesülne egy sportoló mentális akarata és edzésének minősége. De azért egy ilyen mesterséges sportvilág sem lenne jó, elvégre nem vagyunk droidok.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madmike #22854 üzenetére
Egy ismerősöm régebben kérdezte, hogy mit vannak úgy oda az országútisok, miért mondják, hogy veszélyes és hogyan lehet valaki olyan béna, hogy belehal egy esésbe, hiszen ő már vagy 20x taknyolt el a betonon, mikor kocsma után tekert hazafele a faluban...
Azt hiszem megmutatom neki, hátha megérti.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madmike #22856 üzenetére
Én nem mostanában estem utoljára, de még lassú tempónál is könnyen lehet törés a vége ha rosszul esik az ember.
Na meg látni a nagy versenyeken, hogy ekkora tempónál taknyolva azért jó pár métert csúsznak még a földön. Meg ha ez nem a tükörsima külföldisztáni aszfalton, hanem a hazai, húsdaráló-göcsörtös felületen történik az még durvább. De szerintem a legkeményebb mégis az, ha valaki esik és többen is átmennek rajta... ekkora tempóval.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz -=RelakS=- #22876 üzenetére
Imádom az ilyeneket. Az nem érdekel, hogy kinyírják magukat, én azokat sajnálom akik idegileg kikészülnek attól, hogy megöltek valakit, még ha nem is szándékosan.
(#22882) Tüzi: A Gattaca alapmű, ahogy valamennyi utópia/disztópia mely nem olyan debil, mint az Éhezők Viadala.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Because #23066 üzenetére
Tavaly még én is Strava-t használtam. De mivel teljesen privát a profilom, nem osztom meg szinte senkivel, ezért idén már nem is szórakozok vele, csak a bringán lévő mérőt használom. Magamnak vezetni a statisztikát jó lesz, csak szintemelkedést nem tudok mérni, de ez annyira nem is baj, mivel többnyire síkon megyek.
Nem tudom Endoban van-e már ilyen, de a Strava-ban tetszett, hogy lehet versenyezni az ismerőseiddel. Kijelölsz egy szakaszt (pontokat amiket érinteni kell) és ezeket időre teljesíteni, de vannak publikus feladatok is amivel globális ranglistákon lépkedhetsz felfele.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #49553920 #23114 üzenetére
Slaggal akarod locsolni?
Én előbb egy vizes (alkalmanként tisztítószeres) ronggyal áttörlöm, aztán szárazzal is. Ez nem autómosás, nem kell, hogy patakokban csorogjon végig rajta a víz. Ha aggódsz a lánc miatt és nagytakarítást csinálsz, akkor vedd le, annak sem árt néha egy kis pucolás és újra fújás a megfelelő lötyivel.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HEAHEA #23140 üzenetére
Hát meg ugye az embereknek azonos testmagasság esetén is lehet eltérő a végtagjainak hossza, ami hatással van arra, hogy milyen geometria és méret lesz az ideális.
Rá kell ülni. Vettem én már bringát ráülés nélkül... szerencsére csak egy olcsó munkába járós acélvázas, így elnézem neki, hogy nem túl kényelmes. Messze van a kormány, pedig még a stucni is rövidített. Jó lenne még egy kicsit közelebb hozni, de ahhoz már kisebb vázméret kellene. Hát mindegy, azt a 3 km távot kibírom vele, de 20 km felett már elkezd nagyon kényelmetlen lenni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz venember83 #23245 üzenetére
Ha tenisz nem lenne, akkor meg a tenisz rajongók óbégatnának. Neten nem lehet valami streamet elcsípni róla?
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem tudom, nem sok ojjektumot ismerek név alapján, általában úgy határozzuk meg barátnőmmel, hogy melyikről van szó, hogy a vasúti hídtól mennyit kell tekerni, hogy elérjük. Vagy másik módszer még a "Fellini előtt kettővel, Fellini után hárommal".
Próbáltam Google alapján megtalálni, de nem sikerült. ha fotót mutatsz róla még megismerhetem, végig ettük már a fél kajálda sort az elmúlt 2 évben (akkor költöztünk Újpestre). Vasárnap helyett tegnap este azért eljutottunk a partra, nyomtunk vacsira egy-egy sült fogast.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #16729600 #23370 üzenetére
Saját tapasztalat, hogy megvettem próba nélkül egy használt országútit. Becsületére legyen mondva, hogy az eladó korrekt volt, azt kaptam a pénzemért ami járt, olyan állapotban volt ami elvárható. Csak éppen a bringa mérete nem jó.
Éppen csak annyival nagyobb, hogy hacsak nem a városban kószálok, hanem nagyobb távokat megyek, akkor elég kényelmetlenné válik. Nem jó úgy leszállni a bringáról, hogy fáj valamid. Ezért a kezdetektől csak munkába járásra (3 km), meg a környékbeli éttermek, kocsmák, kertmozik felkeresésére használom, mert egyébként nem egy drága bringa, ezt kevésbé féltem ott hagyni lelakatolva valahol. Az volt a terv, hogy apránként felújítom, de ez végül a méret mellélövése miatt elmaradt.
Egyébként szerintem nagyon melléfogni nem tudsz ha a méret kalkulátort megcsináltad (én nem tettem anno). A bolti eladók is ezzel a módszerrel állapítják meg, hogy melyik jó. A kisebb eltéréseket (kormány túl közel, túl távol van, nyereg túl távol vagy túl közel van, hajtókarok hossza, stb) tudod korrigálni később. Ezek többsége amúgy is csak tekerés közben ütközik ki.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #16729600 #23395 üzenetére
Ne aggódj, manapság is az a módi a többségnél, hogy bemegy a boltba (jellemzően auchan, tesco) és a halpult mellett kiválasztja az első csicsás bringát ami ránézésre komolynak tűnik.
Viszont méret táblázat régen is volt, nekem még van olyan 1970-es évekből származó megsárgult kis könyvecském ami a kerékpár karbantartásról szól, de van benne méret táblázat is (bringa kiválasztásához és a meglévő helyes beállításához). Konkrétan abból tanultam meg, hogy mi az optimális nyeregcső beállítás, amit a térdek nagyon meg tudnak hálálni (pedig én már későbbi darab vagyok a nyolcvanas évek végéről, de már régebben is tudták hogyan kell belőni rendesen a cangát). Valahol a szüleim padlásán még biztos megvan.
Szóval ez nem egy újkori kapitalista agymenés. Tapasztalt bringás ráül és érzi, hogy jó lesz-e neki, tapasztalatlan meg ráül és nem feltétlenül érzi a buktatókat és csak menet közben jön rá. Na meg gyerekként mennyit tekertél te vagy én egyhuzamban? 10 km? 15 km? Ez még semmi, nem ezen fog előjönni a térdfájás, csuklófájás meg seggfájás.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ma munkába tekervén egyszer csak elkezdett vadul lötyögni a bal hajtókarom, rögtön le is szálltam megnézi, hogy mi a tosz, erre a rögzítő csavar anya eltűnt. Ilyen nem létezik, meg volt az húzva rendesen, szóval csak arra tudok gondolni, hogy valami baromarc szórakozásból lecsavarta (napi 8 órát van a bringa kilakatolva az udvaron és nem látok rá mindig).
Majdnem ki is esett, éppen a holtponton lendítettem volna át a kart, amikor az nem előre, hanem visszafele hátra indult meg, egészen eddig a pillanatig semmi kotyogást vagy lötyögést nem éreztem. Még szerencse, hogy nem akkor történt, mikor kiállva emelkedőn kaptatva tapostam.
-
Stauffenberg
nagyúr
Sziasztok,
tudom a járvány óta mindenki ugyanazt a lehetetlent keresi, de családon belül megnőttek az igények kerékpárra. Én becsülettel átnéztem a Bikemag és Testbike használt kínálatát (legalábbis ide Budapestre rászűkítve a keresést), de nem volt egy hű de nagy választék, sajnos. Pedig vettem már így használt bringát.
Amúgy kb erre kéne:
- Dunához, haverhoz, rokonhoz elgurulós bringa kell (nem szállunk tömegközlekedésre jeligével)
- Utanként 5-10 kilométer, nem sporteszköz kell
- Városi használat, alkalmanként döngölt földút
- Mellőznénk a semmire nem jó, de cserébe tolvajcsábító alkatrészeket (teleszkóp, tárcsafék)
- Kb 70-80 ezer forintos keret (bringánként, több is kéne)
- Nem baj ha a kopó alkatrészeket idővel valami minőségibbre le lehet majd cserélni
- Az sem baj, ha nem dögnehézNa most ezzel kb szinte a Decathlon meg Hervis belépő trekking meg MTB bringáira szűkül a keresés. De ha tudtok valami bringaboltot, aminek a kínálatára még érdemes ránézni, annak örülök (ha vannak felújított használt bringáik, még jobban).
Köszi!
-
Stauffenberg
nagyúr
Sziasztok!
Egy ismerősnek próbálok segíteni, vennének a párjával két bringát, de nem nagyon értenek hozzá, én meg nem foglalkozom vele egy ideje.
Hol kezdődik így 2022 nyarán egy jó szívvel ajánlható bringa alkalmi túrákhoz? Mondhattok akár váltó/hajtás felszereltségi szinteket is, aztán keresgélnek maguknak. Írom a követelményeket:- Trekking legyen (inkább kényelmes, mint sportos üléspozícióval)
- Alkalmi túrák (Budapest - Szentendre, Velencei tó megkerülése, stb)
- Kerékpárút, döngölt földút
- Újonnan vásárolnák (vagy boltból/szervízből felújítottat, garival)
- Csomagtartó nem kötelező, de ha megvan a hely neki utólag felrakni az pluszpont
- Mindketten átlagos testalkatú emberek, nincs extrém terhelés
- Előny ha Budapesten van a bolt és meg lehet nézni a vázméretet, üléspozíciótA "jó szívvel ajánlható" alatt azt értjük, hogy nem a teljesen fapad belépő szint, ami majd a túra felénél akar szétesni, de nem is sportcucc kell, még hobbiból bringázásnak is nehéz ezt nevezni, évente 6-7 alkalommal mennének ilyen light túrákra, ezen kívül csak pár kilométereket a Városligetbe, Margitszigetre, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- ASUS ROG Ally
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- PlayStation 5
- PlayStation rajongói nyereményjáték
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Nintendo Switch
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...