- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Coyot
őstag
Sziasztok!
Úgy néz ki belépek a bringások klubjába, egy használt de nekem új kerékpárral. A vázra írt típusjelzés: Wheeler 1900ZX - előre leszögezem nem értek a kerékpárokhoz, sem a jelenlegi márkák/típousokhoz. Az első hsz-t elolvasva viszont kicsit megnyugodtam, hogy a deore XT felszerelés az annyira nem lesz rossz nekem
Egyből adódik egy kérdés is: az első teleszkóp Manitou SX LT - érezhetően olajos a porvédők alatt. Jól sejtem hogy elég nagy gond? Mit lehet tenni vele ha lehet bármit a cserén kívül?
Köszönöm ha válaszoltok
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz Manitou #20926 üzenetére
Így eleinte még városi melóba járásra fogom csak haszálni így tárcsaféket nem tervezek rá. Jelenleg Deore V-fékek vannak rajta, szerintem brutál jól fognak ezek is.
A teló javítása tehát simán otthon kis kivitelezhető? eszközeim vannak azért ami kell meg max beszerznem.
Nyáron tervben van vele keményebb terepre menni de ehhez még nekem is vissza kell hoznom a kb 7 évvel ezelőtti önmagam Addigra szeretném ha egyben lenne, mert jelenleg azért vannak gondok vele. Lánc tuti cserés, akkorákat ugrik az alsóbb fokozatokban hogy simán hasra tudnék esni. Szóval adott a következő kérdés is:
A lánc elugrálására megoldás-e a lánc csere? ha igen milyen láncot vegyek van-e valami minimum követelmény? gyártó típus mire figyeljek? esetleg okozhatja-e a jelenséget a nagyon elkopott hátsó fogaskeréksor? ránézésre a lánc van inkább elkopva és megynyúlva a fogaskerekek szerintem jók.
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz lsebestyen #20928 üzenetére
Dobok fel képet róla mindjárt, hát elég otvarul néz ki a lánc, tiszta rozsda.
Má' nem
-
Coyot
őstag
Üdv újra Urak!
Elkészült egy hete a kerékpár hátsó sor+lánc, fékpofák, bóvdenek cserélve lettek. Sram x5 fogassor került fel+sram 971 lánc.
Megtettem az első ~100km-t, ebben volt terep is. Sajnos az tisztán látszik hogy ezek a felnik nem bírnak el engem keményebb terepen (120kg+)
Ebből adódik a kérdés hogy érdemes-e cserélnem felniket (meg gondolom akkor küllőket is), mi az ajánlott? gondolom valami duplafalú megoldás a tuti, amit találtam felnik a legtöbb már nem működik sajnos v-fékkel a tácsához meg agyat is kellene cserélnem nem beszélve a tárcsák áráról, ugyhogy egyenlőre a tárcsafékesítést meghagynám későbbre.[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz venember83 #23030 üzenetére
Jelenleg Shimano Deore Lx agyak vannak ennél rosszabbat nem szeretnék rá.
Gyorsan átfutottam a hirdetéseket ebédidőben, sajnos nem fogok nagyon válogatni ahogy elsőre nézem.
Ami tetszett az általában csak egy kerék volt vagy jó felni magában.Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz Zola007 #23642 üzenetére
Bocsánat hogy belekérdezek, de én is "küzdök" a túl puha teló jelenséggel (120kg vagyok ). Régebben írtam be mikor meglett a bringám, egy Manitou SX LT van fenn, és most hogy azért használom is, terepen nem sokat segít a teló rajtam, mert már eleve beüli a mozgástartomány 1/3-át.
Ahogy olvasgattam a Manitou-t keményíteni nem fogom tudni, így akár le is cserélném később, van valami ami kifejezetten ajánlott? Később sem leszek 95-100 kg alatt ez biztos tehát hosszú távra tervezek.
Más kérdés to all:
Kaptam ingyen két darab Sun Mammoth Fat felnit - ismerős éppen abbahagyta végleg a DH-t. Tehát adott a két felni, így tudok agyat is cserélni - későbbi tárcsafékekhez. Ezeket állítottam össze, szerintetek ebből elég erős kereket fogok kapni?
Deore m525 hátsó agy
Deore m525 első agy
DT küllők 36db 262mm és 36db 260mm hosszú 3keresztes fűzéshez.[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz venember83 #23645 üzenetére
Köszi a megerősítést
Lenne még kérdésem természetesen: érdemes vennem zsírt is egyből hozzá? - hallottam több helyről is és itt is olvastam már hogy gyári állapotban nincsenek rendesen ellátva zsírral a csapágyak. Egy kónuszkulcsot kell vennem pluszba az meg nem nagy kaland hogy itthon is meg tudjam a zsírozást oldani.
Ehhez kapcsolódva lenne még egy kérdésem: mostanában a hajtásból mintha jönne egy kicsit nyüszögő hang mikor jobban rálépek, lehetséges hogy itt is érdemes lenne újra kenni a csapágyat? Az a gond nem tudom egyáltalán milyen középcsapágyam van, mivel régebbi rendszer Shimano Mega9, a hajtókarom egy Shimano fc m440. Ahogy néztem ez még négyszögtengelyes de volt belőle octalink is. Azt viszont nem tudom hogy ez most monoblokkos vagy hagyományos csapágyas? Szívesen szétszedném itthon csak nem tudom milyen szerszámok kellenek hogy szétszedjem, egy hajtókar leszedő gondolom elengedhetetlen lesz de tovább ötletem sincs
Má' nem
-
Coyot
őstag
Kicsit most nagyobb a forgalom a topicban így bedobom ezt megint: #23802
Köszönöm, ha segítetekMá' nem
-
Coyot
őstag
válasz venember83 #23858 üzenetére
Ugye használt volt erősen a kerékpár mikor megörököltem és a generálon is kimaradt a szétszedése így mostmár csak szétszedem itthon (amugy is egész jó dolog szerelgetni).
Pont ilyen hajtókarleszedőt terveztem vásárolni. Akkor leszedem aztán megnézem miféle van benne. KösziMá' nem
-
Coyot
őstag
Újabb kérdéssel zavarok.
Szétszedtem ma a telómat (Manitou SX LT '99) olajat kicseréltem - brutál mocskos volt ami benn volt, nagyon sokat számít azóta olyan finoman jár hogy komolyan el sem hittem (pedig előtte is azt hittem hogy egész jó ).
Kioperáltam az elasztomert is, itt viszont van egy kis gondom, mégpedig hogy amik összetartják a
rózsaszín "rudakat" - kis fehér műanyag belül menetes bilincsek - bocsánat nem tudom mi a nevük, itt egy kép ezel látszik miről beszélek:[link] - elég viseletes állapotban vannak.
Lehetséges ilyen elasztomert beszerezni valahol? Esetleg rugót lehet ezekbe varázsolni valahogy?Má' nem
-
Coyot
őstag
-
Coyot
őstag
válasz szőröscica #24581 üzenetére
Nekem is megyeget egy rendelésem amivel sok volt a baj (pár dolog nem lett elérhető),de pár percen belül válaszoltak. Nagy a szórás az ebikeot illetően
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz szőröscica #24587 üzenetére
Grat
Nálam jelenleg 7 darab hülye küllő hiányzik a 72 ből[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
Nézegettem az Avid BB7 tárcsafékszetteket. Egy normál alap ár 160as tárcsával ~17k ft körül van itthon - egy darab tárcsa+féknyereg. Aprón elég gyarkran láttam 20-24 ezerért teljesen új szettet, tehát kb 10k ft al olcsóbban mint a bolti ár. Ránéztem e-bay-re is 15ezer ft ért az egész szettet hozzám vágják
Ezekszerint az itthoni 20-24k-s árak az e-bay-ről kínából berendelt cuccok + haszon. A kérdés hogy a kínából vett csodák is 1:1 ben a gyári Sram Avid bb7 fékei - csak doboz+papírok nélkül - vagy egyszerű utánzatok?
Má' nem
-
Coyot
őstag
Ahogy a felettem szóló írta, pontosan ebből kiindulva tettem fel a kérdést. Angliából pl 18k+ shipping lenne a teljes szett, kínából 13+shipping. Ami érdekes hogy ha dobozos avid kézikönyves terméket szeretnék akkor máris 60 dollár egy első vagy hátsó.
Annak viszont nincs értelme hogy megveszem itthon 22-24 ért ugyan ezeket, csak valaki már hazaküldette.
Esetleg valaki rendelt már hasonlót ha igen mik a tapasztalatok?[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
Másoknak is hasznos infó lehet:
Találtam egy magyar Manitou szervízt, raktáron volt nekik gyári tuningrugó ráadásul a legerősebb, így 4000ft ért belevágok megnézem milyen lesz az elasztomert rugóra cserélni.
Ők azok :doctorbike.hu
Má' nem
-
Coyot
őstag
Tegnap sikerült a Győről a töltésen bringáznom egy igen jót, egy a gondom vastagon áll a finom por mindenen - építik a töltést épp. A hajtást féktisztítóval lepucoltam + újrakentem a láncot olajjal ahogy a nagykönyvbe meg van írva, mekkora gond lesz belőle ha egy ideig csak így tisztítom a láncot? Nincs patentszem szétszedő eszközöm sajnos
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz anorche1 #25303 üzenetére
Kipróbálom mindenképp, nagyon zavar hogy beette magát a retek a láncba
Cathfaern:
Viszont a nehezen felszedett izomtömeget pikkpakk el tudod tünteni ha állatkodsz. En is inkább vagyok gyúrós mint bringás, ez a tapasztalat eddig, persze a zsír marad a helyén[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz imyourfriend #25378 üzenetére
Én is gondolkodom a hajtómű cserén, csak nem tudom a nyűgömet megoldaná-e.
Kezdődött azzal hogy ugye a szervizben köszörülték a nagy tányért, merthogy olyan fogak voltak rajta hogy azzal a lábamat 1 perc alatt szétkaszabolja. Most nagyjából jól működik, de mikor legnagyobb fogason van a lánc és tényleg izomból rálépek állandóan eldobja a láncot. Tegnap figyeltem meg hogy hajlik(!) az egész kóceráj Tehát rálépek izomból, az első váltó helyzetéhez viszonyítva a tányér is elmozdul és már le is dobta a láncot a hajtókarra.
Nomeg a középrészem is nyüszög kicsit így mindenképp szétszedem csak nem tudom azt sem hogy milyen középrészem lehet. Ebből meg lehet mondani? [link]
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz MC Pite #25383 üzenetére
Én többet be nem viszem szervizbe az tuti, 2-3 hétig nem tudok tekerni + plus nem kevés szervizköltséget elkérnek. Ergo fizetek azért hogy ne legyen kerékpárom, kihagyom
To all:
A képekhez képest nem kicsit jobb állapotban van a gépsárkány (ez az átvételkor készült képsorozat), azóta kapott új fogassort+láncot, gumikat. Remélem a héten megjönnek a kerekeim is, mert ezek a felnik szimplán nem bírnak el - ebike ül rajta Kaptam ingyen egy truvativ (nemtom ez jó-e) stucnit+kormányrudat, ami annyit emel a kormányon hogy tényleg optimális lesz a tartásom, most egy kicsit túlságosan előre kell hajolnom.
Plus a telóhoz is kaptam végre kemény rugót+tömítést+zsírt, így az is csacsi-ragyi lesz Tárcsafékeket is bekockáztattam kínából abból nem tudom mi lesz, de remélem ideérCsak hogy értsétek a koncepciómat:
Kellett egy viszonylag használható alap, normális méretű vázzal - ez volt a képeken, hogy egyáltalán kiderüljön bírom-e és szeretem-e még a kerékpározást. Na most a válasz igen Ezért szépen feltolom a bringámat egy olyan szintre ami nekem megfelelő, ezért lesznek erős kerekek, tárcsafékek stb.Ehhez hozzájön hogy egy fél szervíznyi eszköz + apróbb alkatrészek rámszakadtak teljesen ingyen így ha már ez is megvan a szervizt is mellőzni fogom.
Cathfaern:
Igen, köszörülték, sejtettem hogy nem lesz jó vége, de mivel úgy is odavolt ha kibír annyit mire kiismerem magam a szerelés+alkatrészek világában az nekem elég. Ezért van most itt a kérdés, hogy mit helyette.Because
Hogyaviharbanelenne száguldozás nem nézegetni van az a bicikliLövök majd képet a tiszta állapotról, mert úgy érzem alul van értékelve a kicsikém
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz lsebestyen #25392 üzenetére
Ezt olvastam én is, akkor esett csak le igazából hogy nem feltétlen jó ez
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz Cathfaern #25395 üzenetére
Magamra nem fogom venni, azért vagyok itt hogy okosodjak bringából, mert tényleg mellőzni szeretném a szervizes bajlódásokat.
De visszatérve a hajtásomhoz:
42-32-24 vagy 44-32-22 ami kellhet nekem? Utóbbihoz nyilván hoszabb hátsó váltó feszítő kell, mert azért ott 12 szem a különbség. Bár azt nem szeretnék cserélni ha nem muszáj emiatt feltételezem marad az első áttétel.[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz imyourfriend #25397 üzenetére
A teló marad, ez biztos. Próbáltam 1-2 telót Suntour felső modelljei, az enyém törött elaszomterrel jobban mozgott
Az integrált hajtásra viszont nyitott vagyok. A célom egy jó kerékpár nem a szarakodás Nyilván épeszű határokon belül.
(#25399) Because :
Biztonságos akkor lesz ha a hajtás rendben lesz, ezért ülök itt a gép előtt és nem tekerek[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz imyourfriend #25400 üzenetére
Nincs a vázzal semmi bajom, alu, könnyű. Mérete is jó. Ha meg vázat kellene cserélnem akkor max. tényleg a hajtással szívom be... ugye ott lehet eltérő a középrész.
Tény hogy ez a váz nem szép. Csak engem ez pont nem érdekelMá' nem
-
Coyot
őstag
válasz imyourfriend #25400 üzenetére
Tegnap már a fülembe ültetted a bogarat. Ha nem tudok eleget variálni a stucnival meg a másik kormánnyal akkor tényleg vázat kell cserélnem. Szóval jövő héten szokom az uj stuncit+kormányt aztán kiderül ami bederül.
De persze már előre elkezdtem vázakat nézegetni, ez mennyire lehet jó vétel? A mostani 21,5" ez meg pont 20 tehát méret lenne - elvileg: [link]
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz Runner_fxr #25686 üzenetére
Én majd jól erősítem a montis tábort Ma is megvolt a Kab-hegy, sajog is mindenem a tegnapi lábazás után
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
Srácok!
Merida Matts váz 2014es mennyi lehet jó? Találtam egyet nagyon olcsón és lehet tényleg inkább arra folytatnám az építést.
Má' nem
-
Coyot
őstag
Skacok milyen kormánycsapágyat illik beszerelni, ha jót szeretnék és hosszú távon a nagy testemet kellene elviselnie? Félintegrált a váz. Az a baj akkora a kínálat hogy nem is tudom melyik mennyire jó/megéri-e ezeket a durva árakat. Tudnátok segíteni?
Valamint egy dolog nem tiszta még nekem: most akkor A-head es verzióból is létezik félintegrált/integrált? Csak akkor nem értem miért kezelik külön kategóriaként mindenhol?
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
Üdv ujra
Telóhelyzetben vagyok kérnék kis segítséget. Az a helyzet hogy a Manitou sx lt telóm kerül majd egy másik bringába a családban, nekem pedig kellene egy másik. Egész normális áron vannak ezek az XC32-ők. Megéri vagy nézzek inkább egy használtat 40 ért+ felújítás?
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz zoli03 #26605 üzenetére
Alap dolgokra gondolok csak új olaj+szimeringek+zsír. Egy használtnál gondolom ez alapvető hogy meg kell csinálni. Ha ennél több kellene akkor egyértelműen nem is érdekel a dolog. Nagyon sok jó/jónak tűnő teló van az aprókon, csak nem tudom mi lenne a tuti. Volt már szó itt róla hogy nagy testsúlyhoz levegőset illene venni, tehát ez adott.
Találtam egy Rock Shock Reba Sl -t 55-ért bontott kerékpárból, csak nem tudom hova tenni az XC32-höz képest, jobb-rosszabb?
Bár a Manitou sem lett rossz a piros acélrugóval de ha már van ilyen lehetőség szívesen kipróbálnék mást is.
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz zoli03 #26613 üzenetére
Van jó néhány fox teló is, de többektől hallottam hogy nehezebb őket szervízelni és sokhoz speckó/speckóbb cuccok kellenek mint egy RockShox-hoz általában. Bár nem tudom ebből mi igaz s mi nem.
Szerintem ez a max Reba szint nekem is bőven elég lesz Nagyon durva helyekre úgysem megyek.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz Rottweiler89 #26620 üzenetére
Láttam azért is kezdtem el nézegetni ott is, egész jó áron mennek.
Má' nem
-
Coyot
őstag
Hülye kérdés lesz, de visszaolvasva is írtatok már róla hogy tapered villát sima 1 1/8 vázba bele lehet gond és hiba nélkül tenni. Létezik ilyen?
Ezért kérdezem: Sid 200Eur
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz Runner_fxr #26656 üzenetére
Közben belátom hogy tényleg hülyeség volt
Pedig nagyon megtetszett az a teló - ha már úgyis építgetek szépen lassan - teljesen jó lett volna.Ha esetleg valakinek kell akkor legalább most jó áron megveheti
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Coyot
őstag
Megérkeztek Kínából az Avid bb7 fékek. Nagyon eredetinek tűnnek, tegnap felszereltem őket elsőre elég nehéz volt normálisan beállítani, utána viszont már elég gyorsan ment, nem is bonyolult. Kezdenek már rendesen bekopni. Összességében elég nagy előrelépésnek érzem a v-fékhez viszonyítva, nagyon jól be voltak állítva a v-fékek is, de ezek messze túltesznek rajta.
Vámmentes érkezett meg, végösszeg: 15800 - csak azért hogy ne vegye meg senki 24ért ugyan ezeket itthon.
Má' nem
-
Coyot
őstag
válasz szentkuti11 #27021 üzenetére
Igen.
#27036 szentkuti11
Szerencsére nem vámoltak. 160as HS1 tárcsa : [link][ Szerkesztve ]
Má' nem
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Elden Ring
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Háztartási gépek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Eredeti játékok OFF topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest