Új hozzászólás Aktív témák

• Alg

veterán

Végre kijutottam horgászni, idén először voltam a Tiszán. (Wall of Text, elnézést)

Szombat este 7 után foglaltuk el az egyik kedvenc kecsegés-márnás helyünket öcsémmel, az arzenál:
    Heavy feeder, 80g-os tányérólom csúszóra, 6-os hosszú szárú féreghorog, rajta vastag giliszta 3-4 szál.
    Medium feeder, "nagy hurkos" szerelék, 40-es tányérólom, 8-as vékony húsú keszegező horog, saját szedésű, vékony piros trágyagiliszta
    Öcsém eszement ötlete: 1,80(!)-as light pergető, tányérólom, helyben "halászott" ujjnyi kishallal.

Heavy feeder a sodorvonalba (itt közel van, 30 méter kb.), medium a belső padkára, kishal egészen a part mellé, kicsit lefelé, egy bokor elé.

Mondom öcsémnek halszagot érzek, jó lesz ez.

10-ig: 2 kisharcsa bent a gilisztacsokorra (egyik olyan 30, másik 40 centi), pár keszeg a medium feederre, és egy szakítás szintén a mediumon (rosszul beállított+kicsit tapadós fék) - utóbbi elég komoly hal lehetett, másnap reggelre tippem is volt rá. Egy közepes kecsege.

Hajnal 3-ig semmi. Mozdítás sem. (lásd: "halszagot érzek" - kapom is az ívet érte)

3-kor aztán...

Sorban: 2 kecsege a két feederen elosztva, majd kapás a mediumon, bevágás, erős ellenállás. Fékbabrálás, majd lesz@rom, fék behúzva, visszaforgásgátló ki, hajtókarral fárasztunk. Nehezen jön fel, folyamatosan visszahúz a mélybe, mi lehet ez? Fejlámpa katt, öcsém merítővel készen, jön a halhatározás: márna, de MEEEKKORAAA!!! Jó pár per huzavona után megsiettetem, hogy most már merítsen alá (még volt benne erő, de nem akartam kockáztatni). Bő kettőfeles marci az eredmény. Éppen visszadobom, kapás a hevy feederen - újabb kecsege, kicsit nagyobb mint az előzőek, de "nem az igazi". Csalizás közben odanézek, a pici pergető épp fordul a vízbe bele, már a bottartót fordítja kifelé mikor elkapom. Vicces fárasztás kezdődik, a halat irányítani nem tudom a rövid bottal. Szerencsére nem is kell, van hely. Ebben is van erő, fogalmam sincs mi lehet. Márna, mi más, kishalra, ez is kettő felett van. Öcsém nem hiszi el, pedig én megmondtam. Elmegy kisdologra, közben szólok siessen, ezek nem hagynak békén. Heavy feederen fárasztok, végre nem görcsölök a felszerelés miatt, ezt erre találták ki. Azért damilt ez is kér kicsit a partnál. Márna no.3, másfeles környéki.

5 után megjöttek a keszegek, mi álmosak voltunk, igyekeztünk hamar hazaérni, ennyi volt, jó volt (az utóbbi 2-3 év egyik legjobbja) Tanulság: a 20-as damil kevés ide, medium feederre is.

Képek sajnos most kimaradnak, fényképezőt nem vittem, telefonban elhalálozott a memkártya :(

Fobgalmam sincs, mikor jutok ki legközelebb :O

[ Szerkesztve ]

"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO