Új hozzászólás Aktív témák

  • Madn!ght

    addikt

    válasz BlackmMmDog #82743 üzenetére

    Szia!
    Bocsánat a késői reakcióért, de kicsit zsúfolt volt az utóbbi időszak. :B

    Én 5500 Ultegra CI4-ből a régebbi (XSA) modelleket használom. Eleinte 420-as Walter WCII botokon, majd 390-eseken. Alapvetően évenként 8-10 pedára van lehetőségem, de az időpontok korlátozottságából adódóan használtam már orkán erejű szél, fagyos időben, 40 fok melegben és zuhogó esőben is. Mióta megvannak, semmilyen karbantartáson nem estek át, szépen futnak, nem zörögnek, nem recsegnek. Anno a sima Ultegra XTD modell volt nekem, ahhoz képest sokkal minőségibb már kézbe véve is, illetve a tekerésnél is érezhetően simábban fut. Az XTD engem nem győzött meg, azzal volt, hogy alá is szedte a dob alá a zsinórt. Ezzel még nem fordult elő.
    Ez sajnos még nem a gyorsfékes modell, így kb 2 teljes fordulat kell, hogy teljesen kilazítsa a féket, de egy teljes fordulat mindenképp szükséges, hogy valamelyest lazítson, utána következő fordulat között értelemszerűen precízen állítható. Számomra pozitívum továbbá, hogy 4500-as dobbal is kompatibilis.

    Múlt év elején vásároltam az első Daiwa TDR 25QD-t, mert jókat olvastam róla. Az alapkoncepcióm az volt, hogy az Ultegrák mennek a 420-asokra, ha beválnak az a TDR-ek, akkor azok mennek a 390-ekre. Az igazságot megvallva, a designon kívül olyan istentelen nagy különbséget használat közben nem érzek a két orsó között. (igaz, viszonylag kocapacás vagyok, de az alkalmak során igyekszem a technikától várható maximumot kihozni. Szóval kritikusan álltam a Daiwa modelljeihez.)

    Anno olvastam egy szerviz bejegyzését, amiben leírták a TDR karbantartása során szerzett tapasztalataikat (zörögtek, kérték a kenőanyagot és a csapágyak is hézagolásra szorultak a kevés használat ellenére). A fejlesztési lehetőségeket is leírták, a gyári 5+1 csapágy mellé még 6 csapágy építhető (zsinórvezető görgő, hajtókar gomb, wormshaft), így összesen 11+1 csapágyasra upgradelhető. A karbantartás és az upgrade után klasszisokkal csendesebb és szebb futású lett. A fék állításában sincs orbitális különbség, itt is egy teljes fordulat után lazítható komfortosabban.

    Nálam egyelőre zsinóraláfutás nem volt. A Daiwan Technium zsinór van, a Shimanokon évek óta a Nevis Navi feeder zsinórját használom. (ár-érték viszonylatban nekem bevált)

    MIndkettőt élmény használni, főleg a nagyobb testű halaknál. :B

    Alapvetően nem lősz mellé, bármelyiket is választod. Szerintem a TDR a kellő karbantartás és upgrade mellett "korszerűbb" megoldás lehet. Bármelyik mellett teszed le a voksod, mind a 420, mind a 390 méretű bothoz szerintem ideális választás. :K ;)

    [kép] [kép] [kép] [kép]

    [ Szerkesztve ]

    ₪ Herbalife Nutrition ₪ (rendelésben tudok segíteni) - FB: fit2gether

Új hozzászólás Aktív témák