Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz buherton #17048 üzenetére
Kugoo S1 Prot ajánlott az eladó? Hadd gratuláljak neki: egyik feltételednek se
felel meg, a legkevésbé a keveset kell karbantartani/megbízható, 20 km táv...
Szerk: na jó, a könnyű, meg fel tudod vinni a lépcsőn, az megvan neki.Meg eleve gyerekkel rollerezni? Teljes elmebaj. Amit esetleg egy káromkodás
közben kimozognál, azt ha ott van előtted a gyerek épp te magad vasalnád ki.
Ne arra készülj, hogy a rollerezés az vmi biztonságos dolog, főleg nem S1-en:
azon még egy normális mechanikus fék sincs, szóval lefelé kész hazárdjáték,
felfelé meg harmatos a max. 400W-os teljesítménye Ahogy merül annyi se...Igen, olcsó(bb), mint az etwow, de kritikus helyeken gyengébb nála: nemhogy
3-4k km nem várható, hanem párszáz után már törik az akku. Ami szerencse,
mert akkor még azelőtt el tudod adni roncs árban, mielőtt az első villa törik...Majd nézz meg egy etwow első villát, mennyivel erősebb konstrukció... Pedig
ugye messziről tök ugyanaz a kettő, de valójában nagyon nem. (Ha kivesszük
a gyereket a képletből, a dobfékes GT valószínűleg megfelelő közlekedésére.)A 10" pálcika rollerben ritka: nagyobb méretű, így nehezebb vasak sajátja...
Persze ha közútra akarsz vele menni oda valóban melegen ajánlott, lehetőleg
úgy, hogy mindkét kereke függetlenül fékezhető legyen. Ami ultra hordozható
cucc, szerintem nem való közútra, de pláne nem nagyobb sebességekre.Ui: az etwow fasza cucc, csak véleményem szerint erősen túlárazott. És nem
az a megoldás, hogy akkor megvesszük olcsóbban, Kugoo néven. Ha rendes
fék + 10" kerék kell még nagyjából pálcika méretben, meg kell venni a G30-at.
(Ha semmiképp nem tudnak lebeszélni a gyerek életének veszélyeztetéséről,
legalább olyan vasra állj, amivel biztonságosan meg lehet állni, és nem törik.)- hosszú távon szeretnék elköteleződni
Az S1 az pont egy ilyen ismerkedős roller: egy év után eldöntöd, mi kell, majd
megveszed azt. Amikor már biztos vagy benne, hogy megéri. (80K volt reális
érte anno, de rákattintottam a linkedre, és szembejött egy 160K? Menekülj...)Szerk2: mindezt 210K-ról "akciózva": rossz vicc! Ennyit nem romlott a forint...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Pontosan. Hiszen sokkal nagyobb a rizikója, hogy széttörik az egész, és
40-50 km/h között esni nem kifejezetten kellemes. Sőt, védőfelszerelés
nélkül különösen kellemetlen. Nem beszélve arról, hogy nem csak azért
lehet esni, mert széttörik, hanem mert nem elég stabil* a technika. Ezek
így összességében (olyanok hajtják, akik inkább nem öltöznek be, mivel
eleve olcsóbb cucc, "csak" roller, arra minek, miközben a segédmotoros
tempót verdesik, amire pedig az E-jelzésű motoros bukósisak kötelező)
azt prognosztizálják, hogy nagyobb eséllyel szenvednek majd balesetet.
Nem függetlenül attól, hogy a nagyobb vasakon jobb a fékrendszer is.*: ez egyébként nagyobb/drágább rollereket is érinti, hajlamos beszitálni
a kormány (ami nagyobb sebességnél végzetes következményekkel jár).Egyszer mentem 90 km/h fölött a Wolf King GT-vel, elég is volt: az egyik
legstabilabb roller, mégsem éreztem jól magam akkora tempónál...
Egy vacak vázon viszont 40-50 km/h is hasonló, "életveszélyes élmény".[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
akkor jönne az hogy miért nem 35 km/h?
Baromi egyszerű: ha a bringa mehet 30-at kerékpár úton, akkor a pálcikaroller?
Nekem tök nyolc, mert nincs olyan rollerem, ami belefér, csak ha már az az érv,
hogy biztonságban lehessen kerékpározni (akár gyerekkel): 25 mindenkinek!Ui: amúgy sajnos, vagy sem, nem lesz olyan szabályozás, ami mindenkinek jó...
Aki siet + elég erős, most is 40-et teker a bicikliúton. Szarik ő a 30-ra is.
Aki még városnézni akar (meg a gyerek 15-tel szöttyög), azt a 25-tel gurulgatók
fogják fellökni? Nem beszélve az őrületről, mikor gyalogosok is ott téblábolnak.
(A KRESZ se véletlen írja, hogy indokolatlanul lassú haladás nem megengedett:
az egymás felartásából kerekednek a balesetveszélyes szituációk, szerintem...)európai
Itt viszont kérdés, hogy Magyarország vajon ebbe a kategóriába tartozik-e még?
(A folyamatos brüsszelezésből kiindulva: inkább nem. Lásd az EU-konform drón
törvényt, hogy sikerült implementálni, vagy az SMKP rendszámozást hogy nem.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #17139 üzenetére
Olyan de ja vu érzésem van. Ha jó kétnaponta bemásolod ugyanazt a
sok képernyőnyi HSZ-t, lehet tényleg érdemesebb lenne összefoglaló
szerkesztési jogot szerezni, aztán elég lenne csak annyit írni: lásd ott.
(Merthogy egy ilyen táblázat viszonylag stabil szokott maradni.)Ui: ha gondoljátok, kérek jogosultságot és bemásolom, bár megosztó
témában nem szeretek topikgazda lenni, robogósat se sokat bírtam...
(De hébe-hóba összefoglaló szerkesztés a javaslatok alapján belefér.) -
DigitXT
félisten
válasz Kozma jános #17210 üzenetére
Akku baja lesz neki. Az 53V elérése nem egy jó érték. Ha 48V-os az
akku, akkor 54.6V kellene legyen a vége feltöltve, semmiképp nem 53:
az azt jelenti, hogy nem lett teljesen feltöltve, aminek oka éppen lehet
az is, hogy az egyik cellacsoport sérült, és töltés közben túltöltődik ill.
terhelés alatt meg sokkal gyorsabban merül/nagy áramra beszakad a
feszültsége, emiatt tilt le a BMS. (Pontosabbat azután lehet mondani,
ha végig mérnéd egyesével a feszültségeket. Ha nincs nagy eltérés,
egy kapacitás mérés is sokat elárulna a pakk egészségi állapotáról...)Szerk: rengeteg számot írtál az eredeti HSZ-ben, pontatlanságokkal...
Az akku lehet, hogy 12Ah, de annak nincs értelme, hogy 12A. A 18650
teljesen biztonságosan kisüthető akár 2.8V-ig (de van olyan cella, ami
gyártói kapacitás specifikációja 2.5V-ig értendő érték), természetesen
a nagyon mély kisütés nem szerencsés. De a rollerek általában kb. 3V
értékig bőven lemennének, celláként... (Ezért az sem szerencsés, ha a
BMS valami sokkal magasabb feszültség esetén már kikapcsol.)A vezérlőben van áram korlát, különben gyorsan leolvadna minden.
A BMS-ben is van, hogy védje az akkut. Ha kicsi az akku, és böszme a
ráaggatott vezérlő, előfordulhat, hogy akkora áramot venne ki, amit az
adott BMS nem enged (kímélve a cellákat), emiatt kikapcsol az egész.Ha 13s4p az akku, az valóban nem túl nagy méret: kevés párhuzamos
cella van benne, de azért ha jó minőségű cellák, akkor olyan 40A körül
el kellene ketyegnie hosszú távon is (kigyulladás nélkül a lemerülésig).
(Ha meg van fojtva mondjuk egy 20A BMS-sel, ám raktál bele egy 30A
korlátú vezérlőt, akkor lehetséges, hogy az akku az bírná, a BMS nem.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #17216 üzenetére
Ha tudatos akku kímélő töltés, és 4.07V cellánként, akkor nincs.
Ezért mondtam, hogy végig kell mérni. De ha az látszik, hogy az
egyik cellacsoport 4.3V, az összes többi meg csak 4.06 az baj...
Mert az azt jelenti, hogy a BMS mentette meg a kigyulladástól...
(Vica versa, ha a váratlan kikapcsolás után bőven 40V felett van
a pakk, viszont az egyik cellacsoport 2.8 alá benézett, az is baj.)Peaceliker: igen, ha jó a balance, akkor ez is lehet, csak én abból
indultam ki, hogy van egy véletlenszerűen kikapcsolgató pakk.Revolit: baszki, ezt full face bukóban? Nagyon durva, jobbulást!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #17208 üzenetére
Annyiban jobban bírná, mint a bringa, hogy nem feltétlen a fékeket
kell rajta lilára színezni, hanem motorfékkel lehet tölteni az akkut...
(Persze attól még nem rollernek való, lefelé 60 km/h-val, az is tuti.)Felfelé 2kW körül talán 40 km/h menne, szerintem (az nem 350W).
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #17219 üzenetére
Ha alul van méretezve a cucc, akkor okozhat bajt (valamint tele akku
esetén automatikusan bukó a történet), de amúgy soha nem iktanék
ki egy biztonsági funkciót, sőt: az is zavar, ha csak egy keréken van...Többféle módon lehet elektronikusan fékezni egy agymotort, vannak
módszerek, amik valóban okozhatnak problémát. De szerintem az is
viszonylag nagy probléma, ha a mechanikus fékek hibája esetén úgy
száguldasz lefelé, hogy lesz ami lesz. A redundancia mindig jó.
A féktárcsa megégetése meg soha sem nagyon nyerő hosszú lejtőn. -
DigitXT
félisten
válasz Revolit #17221 üzenetére
Teljesen random nevű emberek vannak FB-on, és itt, egyáltalán nem volt
gyanús, csak a sérülés mértéke, és a full face bukó összefüggése.De akkor megnyugodtam, hogy nem egy fórumtárs törte össze magát.
Szerk: én sem akarom elképzelni, mi lett volna, ha natúrban harapok az
aszfaltba, amikor kitört az S1 első kereke, 36 km/h-nál az emelkedőn...
Rögtön be is jelentkeztem, még onnan az utcáról, mert tanulságos volt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #17225 üzenetére
Nem... Nem belső égésű ez, hogy kihagy valamelyik henger...
A cella hiba 4 dolgot csinálhat, pontosabban ezekből kikövetkeztethető:
- hirtelen, váratlan kikapcsolás (mikor az összfeszültség még bőven jó)
- hatótávolság drasztikus csökkenése, egyik napról a másikra jelleggel*
- töltési idő feltűnő rövidülése (hiszen nem tud kifutni a végéig a töltés)
- a cellafeszültségek lényeges eltérése (okos BMS meg tudja mondani)Ebből a négyből legelőször az első az, ami feltűnik az embernek, illetve
esetleg kombinálva azzal, hogy adott útvonalon már nem megy végig...
(Leggyakrabban a cellákat összekötő nikkelszalag sérül Kugoo esetén.)A teljes cellazárlatot azért nem vettem ide, mert úgy jó eséllyel kigyullad
a pakk, hiszen az összes többi cella kisül a zárlatoson, jó nagy árammal.
(Nagyobb pakkoknál az ilyen ellen biztosítékokkal szoktak védekezni.)*: nem ide értve a hónapok/évek alatt történő lassú/normál degradációt
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #17234 üzenetére
De arra rá lehet jönni, hogy semmi köze a(z esetleges) cella hibához...
Szerk: a kerékből jövő ütemes kopogás valószínű, hogy mechanikai hiba...
De ha hajtáslánc problémára gyanakszik, elég ha elveszi a gázt: szabadon
gurulás esetén nem pofázhat bele a Hall szenzor, a vezérlő, meg semmi.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #17239 üzenetére
Ez viszont, hogy rángat is az a motor, valóban vezérlés jellegű hiba...
Én csak a kopogás panaszra emlékeztem, de nézd ezt el nekem, már
kéne vennem egy doboz Cavintont, csak mindig elfelejtem, hogy.Ui: üresen pörgetve nekem is kopog egyik vezérlővel, a másikkal nem.
Ez lehet olyan jellegű szinkron hiba, amit Peaceliker írt... Szerencsére
menet közben egyáltalán nem érezni. Talán azért mert üresen is csak
maxnál kisebb, tartott gázon hallatszik, adott fordulatszámot tartva.*
Ez az YKZ7280JA vezérlő. Icipicit ugrál is ilyenkor a fordulatszám. De
nem jelentősen, gondolom pont attól koppan. Az akkuhoz nincs köze.*: ez meg nem tipikus menet közben (állandóan változik a terhelés).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
-
DigitXT
félisten
válasz Tibiajax #17403 üzenetére
Ezen a szakaszon amúgy pontosan mivel akarsz repülni felfelé? Lefelé értem,
hogy bármivel lehet száguldani, de felfelé? Hol? Eleve egyetlen sáv járható, ha
végig parkolnak (utcakép alapján), miközben nem egyirányú a szakasz. Tehát
az úttesten, "gyökkettővel" durván ki lennél téve az autóforgalom veszélyeinek.
A járda meg térköves (szeretik ám a rollerek nagyon), cserébe parkolnak is rá.Azon kívül, hogy egy 600 méteres szakaszról beszélünk, ami 10 percen belül
lesétálható, nem látom, hogy hol jelentene ez jelentős időmegtakarítást.Szerk: bocsánat, átsiklottam, hogy előtte meg még 1 km vízszintes szakasz?Félre ne érts, én is kimentem a kisboltba rollerrel, csak a móka kedvéért! De a
megspórolt 5 percet nem nevezném jelentős időspórolásnak. Oké, ha utána
"repkedsz" még a városban sok-sok km-t, akkor jogos az igény, de a gyereket
taxizni szerintem nem. Balesetveszélyes. Ha majd lesz rolleres tapasztalatod,
megérted, hogy miért. Ettől függetlenül árulnak gyerek kapaszkodókat, és sok
felelőtlen szülőt lehet látni összevissza repkedni a városban gyerekkel. Sajnos
vagy sem, ez is lehet a természetes kiválasztódás része: ennél már az is jobb
ötlet, ha a gyerek megy rollerrel, mert ha elfirkál, akkor nem esik rá még 75 kg.
(De adott szakaszon úgy is csak a járda jöhetne szóba. Azon meg illene tudni
lesétálni is 900 métert. És nem olyan környék, hogy megugorhatatlan legyen.)Ui: én általánosba jó 500 méterre jártam (sosem mértem, de most rákerestem),
ill. ha már útvonalterv, biciklivel 1200 méter lett volna. Ha nem akarsz lépcsőzni.
Egyszer akartam lebiciklizni a sportnapra. De nem engedtek, mert elüt az autó.
(Nyilván a korral jár, hogy később azért már biciklizhettem messzebbre is LOL.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tibiajax #17407 üzenetére
Én meg viszonylag beleástam magam a "wattok rejtelmeibe", így tudom, hogy
a 10%-os emelkedő a pálcikának halálos. A környékünkön a Tordai utca ilyen,
azt párszor már megénekeltem a topikban is, hogy mekkora kínszenvedés volt
a teszt felfelé... Konkrétan rúgni kellett lábbal, és úgy húzta a belét 8 km/h-val.
(Ebből következőleg a G30 egész biztosan nem 400W csúcsteljesítményű.)Lefelé meg azért életveszélyes, mert az adott pálcikán nem igazán volt (jó) fék.
Nyírta is ki a vezérlőket, amikor megpróbáltam e-fékkel ereszkedni. Konklúzió:
adott szakasz kizárva... Persze 2 motorral + tuning vezérlőkkel kezelhető volt,
de az már azt jelentette, hogy 1500W kellett, hogy 20 km/h körül "száguldjak".
Mondhatni a roller elveszítette a pálcika jellegét. Ez nem feltétlen baj, mert HA
ezeket lezavarják a bicikliutakról (az szomorú) járdákról (az érthető!), akkor az
autóforgalom ritmusát csakis a jóval nagyobb teljesítményű cucc tudja felvenni.
Megjegyzem, hogy a 36V setupnak ugyanúgy vége volt 28 km/h-nál: ez ilyen...
Lejtőn benézett 32-be, de annyi... 48V kellett, adott motoroknak 40+ km/h-hoz.A mostani gép (már megint) átépítés alatt van, de a 45 km/h végsebessége se
volt már rossz, ha éppen kellett mennem az autókkal. Egy pici azért még pont
kellett volna, ezért építettem bele egy 60V akkut, azzal már meglehet az is.Viszont a gyorsulása (szerintem) rendben volt már a régi setuppal is. Véletlen,
vagy sem, de pont ezen a felvételen jön szembe az apuka gyerekkel egy szép
nagy rolleren: ebből a jövőben semmi nem lesz legális, hiszen ugye bicikliúton
vagyunk, ahol majd nem mehetünk, utast is szállít, amit kifejezetten tilos.
Ami viszont nagyon morbid, hogy rajta full face bukó van, a gyereken rohambili.
Ha firkálás van, akkor tök jól megvédte magát... Gyereket meg csinál másikat?Az a
V8 Hellcatnem sokat tett a kétkerekű közlekedés megismeréséhez...
A magam részéről tizenév budapesti motoros tapasztalattal mondom azt, amit:
a roller nekem ilyen motorpótlék lett, második hobbi. (Nyilván sokkal kevesebb
kilométert raktam bele azoknál, akik napi szinten hajtják... főleg az utóbbi idők
Home Office járványának köszönhetően. Cserébe akkukkal/vezérlőkkel, elég jó
barátságot kötöttem, tudom mi mennyi miért.) Már csak be kéne fejezni ezt az
újabb átépítésem, hogy ismét leégethessek vmit szigorúan a tudomány oltárán.akkor ez azért korántsem ennyire halálegyszerű, meg magától értetődő sztori..
Lehet, hogy furán hangzik, de az is a segítség egy formája, ha "lebeszélünk" a
tervedről, mivel tényleg baromi könnyű balesetezni egy ilyen lélekvesztővel...
Nem is téged féltünk ()mit nekünk egy könyöktörés, de a gyereket azért ne![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #17435 üzenetére
Amúgy én is mindig ezt mondtam. Aztán csak sikerült. Szerencsére protektorban.
Szerk: érdekes, hogy még a robogó topikban is téma volt a bicikli + full face.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Minden sisakplexi párásodik télen. (Ideig-óráig lehet különféle páramentesítő
anyagokkal élni, de egyik sem tökéletes: amikor folyik a cucc, külön élmény...)
Ami tökéletes az a pin-lock. Vagy, ha van szellőzés, ami lefújja a párát.
Persze nagy hidegben a résnyire nyitott plexi is kellemetlen, ha gyorsan mész.
De ez rolleren valószínűleg nem akkora probléma, mint motorkerékpáron. -
DigitXT
félisten
válasz MrRL19 #17409 üzenetére
Leginkább ponthegesztéssel szokás javítani egy szétesett akkut. HA valaki
összevissza forrasztgatta, azzal csak többet ártott neki, mint használt...
(Újat kellene építeni akkor, mivel a szétgányolt cuccot javítgatni nem nyerő.)Javaslom FB-on keresni akku építő arcokat, biztos mondanak rá egy jó árat.
(Legalábbis a gyári pakknál olcsóbbat. Ha nem, akkor venni kell egy gyárit.)Ui: gyanítom, hogy az S1 az ebben az esetben inkább 1S, mint típusjelölés.
Az a baj ezekkel, hogy itt a BMS kommunikál a vezérlővel, hogy az appban
megjelenjenek a cellafeszültségek, ergo, ha nincs típus specifikus BMS-ed,
néhány cellával nem vagy kisegítve. (Viszont ha a BMS jó, úgy elég lehetne
néhány minőségi cella akár 10.5Ah-hoz is... Mondjuk 30 db Samsung 35E.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Xray-1 #17463 üzenetére
Sajnos az Essential nem ugyanaz, mint a sima M365, le van korlátozva rendesen.
Attól függetlenül az az akku teljesítmény is nagyon harmatos. De biztosat csak a
mérés tudna mondani az ügyben. Műterheléssel szépen lemeríted, ha kijön belőle
5100mAh, akkor ennyit tud. (Megjegyzem, kicsi akku lehet ezzel a kapacitással.)
Leggagyibb kínai cellák is 2000 mAh-t tudnak azért, szóval ez maximum 2p, azaz
nem véletlen kisebb a motorteljesítmény: ha felhúzod az akku szarja össze magát. -
DigitXT
félisten
Na, ma mentem egy hosszabb karikát az új Tierrel. Nem mondom, hogy először,
és utoljára, de nagyon vegyesek az érzéseim. A legnagyobb hibái: a gázreakció,
a fékhatás, az egyenesfutás. A kisebbek a menetkomfort, a kick start erőltetése.A legutolsóból következik mondjuk az első "élmény", miszerint rugdosás közben
a gázt sehogy se tudod finoman adagolni (meg hát annyira nem is erős: "minek"),
rányomod telibe, hogy menjünk már, erre hirtelen indul el: gyorsan elveszed, hogy
oké, elég, erre... hatásszünet... húz tovább majd egy másodpercig: életveszélyes.Persze "meg lehet szokni", és kvázi PWM-ezed magadnak a nyélgázt, meg előre
elveszed, előre rányomsz: számolsz a késlekedéssel, de ez minden csak nem jó.A következő életveszélyes probléma, hogy a fék harmatgyenge, két ujjal semmire
sem elég, tökig húzva so-so, de blokkolni még úgy se tud. Motorfék nincs: fos.A harmadik még mindig kvázi életveszélyes, hogy szitál a kormány a "rettenetes"
25 km/h-s végsebességnél. Ilyen egy bizonytalan szar még egyik bérroller se volt.
Komolyan mondom, hogy ennél még a 8"-os kerekű első generációs Lime is jobb.Végül a menetkomfort, háát... Az eleje rugózik, így a csuklódat nem veri szét, de
a hátulja merev, tehát az összes rezgést megkapod. És dobál is (ha olyan az út):
ezt megfejelve a József körút bringasáv vezetésével (járdára fel, járdáról le), és az
olyan idióta autóssal, aki csak azért is leszorít, miközben ~2 mp múlva megáll a
sor végén... Mondhatjuk, hogy biztonságos a 25 km/h, de nem ide: amikor pakol
pár teherautó a bringasávon és ki kell sorolnod az autók közé, igenis kéne a 30+.Én nem tudom, hogy hova szánták ezeket a rollereket. Persze elvisz A-ból B-be,
de ugye járdára sok, és szarul manőverezhető (szar gázreakció/szar fék kombó),
bicikliút elég kevés van, az ilyen bringasávokba meg kevés. Autók közé de pláne.
Persze gyalogosként ráugorva (sisak nélkül), nem baj, hogy nem gyorsabb, csak
ha fellök egy ilyen leszorítós kretén, akkor meg kész a baj... (Inkább a nagy vas:
azzal pikk-pakk meglenne a 40 km/h is, és nincs ilyen gond a körúti dugóban...)Ui: hogy ne csak rosszakat mondjak, ár/érték arányban hosszabb útra egész jó!
Rövid távon aránytalanul megdobja a feloldási díj, de ha már tudsz haladni, akkor
"ezeröccá" Ft-ért egész sokat meg lehet vele tenni, átszállások nélkül. (BKV-nál
az átszállás az egész halála, ha épp pont jó helyre visz, az is opció: felugrottam
a villamosra is, szóval mondhatjuk napközben full elektromos voltam, nyehehe...) -
DigitXT
félisten
válasz Xray-1 #17465 üzenetére
Szerintem engedd el. Ez vagy ennyire szar gyárilag, vagy már hibásként kaptad,
de ha utóbbi, akkor pláne nem éri meg javítgatni... Papíron a Xiaomi 17A korlátot
mond a vezérlőre, szóval elméleti maximuma 714W (42V-on). Gyakorlatilag meg
mindig kevesebb, mert a feszültség esik. Kisebb akkunál jobban: ennyiben talán
segíthetne egy nagyobb akku, de nem lenne szignifikáns különbség. (Szerintem
arról van szó, hogy a 20 km/h korlát miatt nem vezérli ki soha teljesen a motort,
így egyrészt ráírhatja, hogy 250W, névleges, másrészt valóban szarabbul mehet,
tehát sikeresen differenciálta a termékeket, legyen valós, vagy kamu különbség.)8-10%-os emelkedőn az összes pálcika agyhalott... azt csak a szénné húzottak
viszik (értelmes sebességgel), meg persze azok a méretileg már határesetek is,
gondolok itt a G30-akra, amik eleve jóval erősebbek. Az Essential "gyerekjáték".Síkon szöttyögni talán jó, ám a legkisebb emelkedőt garantáltan megérzi. Minap
voltam évek óta először ismét biciklizni, és hát síkon még kényelmes a 25 km/h,
de rögtön rájövök, ha egy icipici emelkedő is van, mert szépet lassulok rajta...Így megy ez, ha van egy konstans hajtás teljesítményed, akkor annak egy részét
a meredekség arányában elveszi, hogy az össztömeg helyzeti energiáját növeled.
Ha megmarad a sebesség, akkor szükségképpen nagyobb teljesítményt vesz fel!
Még meg is jegyeztem a gyorsulós videóban, hogy picit soknak látom az áramot,
csak nem emelkedik az a szakasz? Jelentem de. Biciklin teljesen egyértelmű.Ui: ha tényleg ilyen 6 km körüli a hatótávolsága, akkor azért ott lehet más baj is.
(Lásd pl. a tömör gumis kolléga esetét, akinek szétverte magát az akkuja. Ezért
sem szerencsések ezek a felfüggesztés nélküli rollerek, túl sok a vibráció.)Ja amúgy a BMS nem áramkorlátozó elem: az ha nem bírja, akkor lekapcsol.
MrRL19: sajnos hallottam már ilyen rémtörténeteket elvileg akkuépítő szakikról.
Sajnálatos, hiszen biztos azért van sok ügyfele, mert úgy általában jól dolgozik,
de egy-egy leszart ügyfél, és a "jóvanazúgy" hozzáállás alááshatja a renoméját.
(A magam részéről nem adnék ki úgy akkut a kezemből, hogy nem teszteltem:
ha tesztelték, és jó volt, az más, utána is elromolhatott bármi, lehet akár a töltő
is sz.r, ki kellene mérni. Nagyon sok opció nem lehet, nem rakétatudomány.)
Amúgy rá akartam kérdezni, hogy véletlenül nem tömör gumi? De már nem kell:
sajnos az egy dolog, hogy most meg lett javítva, nem biztos, hogy tartós lesz...Ja és még valami: 12Ah soha nem lesz egy 10s3p pakk, ha valóban tud faragni
bele, akkor az más konfiguráció, ami csak akkor fér el, ha van elég hely: 10s4p[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #17472 üzenetére
Az a névleges feszültsége. Teljesen feltöltve 42V.
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #17532 üzenetére
Ez a Tímár utcai felüljáró? Anno közepesen lemerült akkuval valami
20 km/h-val gurult felfelé a Dual Kugoo S1, nagyjából 1500W-tal...
Ebből következőleg teljesen logikus, hogy fele teljesítmény, fele tempó.Szerk: kicsi fordulaton meg romlik a motor hatásfoka, szóval rúgni kell.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
A kapaszkodó baby bike néven fut, és 5K körül vesztegetik, eddig oké:
nekem is van egy a fiókban, csak én akku táskát akasztottam rá anno.A probléma ott van, hogy egy esetleges baleset esetén az előtted álló
gyerek súlyos sérülést tud összeszedni. És tekintve, hogy egy ilyen 8"
kerekeken guruló lélekvesztő mennyire (nem) stabil: ez nem jó ötlet...Végül pedig a jogi oldala: személyszállítás rolleren nem megengedett.
(Noha nálunk még nincs kész a jogszabály. De világszerte ez a trend.) -
DigitXT
félisten
A döntés a tiéd, a keresett termék létezik, kapható, nem illegális...
Már csak azért sem mert tényleg kiváló roller táska tartó is...Szerk: ha már jogászkodunk, járdán nem kéne, 15 km/h-val sem...
Tudom, hogy lassú bicikli tempó. De gyalogosnál kb. 3x gyorsabb.
(Egyszer hittem azt járdán, hogy totál nincs senki. Kapualjaktól jól
távol, direkt a másik oldalra húzva mentem bátran 24 km/h-val, és
egyszer csak előttem termett egy pincér, a váratlan oldalról. Puff.)Szerk2: ha jól számolom, visszafelé (az is járda?) 25 km/h lenne...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Dino69 #17586 üzenetére
Nem tudom, hogy az F40 egyáltalán tudja-e. Az akku BMS-nek kell "okosnak"
lennie... de amúgy az ötlet kiváló, mert ha látnád, hogy cellaszinten nagyon el
van mászva a balansz, akkor elég valószínű, hogy megsérülhetett az akku.Tesztelni amúgy akkor is lehet, ha nincs benne okos BMS... Az ember feltölti,
majd egy műterheléssel folyamatos áram mellett lemeríti, egzakt eredmény... -
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #17693 üzenetére
Ugyan már... 8"-on lehet menni 40-et is... és ha nincs valami durva
gödör, önmagában attól, hogy kicsi a kerék,még nem fogsz elesni.
Normális úton nem a kerékméret a legnagyobb kockázat...
(Az S1 "Turbo" esetében soha nem a kerék mérete miatt estem.)Ui: a 200x60-as gumi meg kifejezetten stabil futást eredményezett.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #17713 üzenetére
Nekem GPS-szel hitelesítve volt: egyáltalán nem elrugaszkodott, hogy
az a motor (névleg 600W) a jól guruló 200x60-as gumin, 48V-on megy
45 km/h-t. Nekem hasonló konfiguráció 42-t simán ment. Ettől még a
gyári beállítás valóban csaló* volt, de pont azért kalibráltam rendesen.*: hiába 8" papíron valami, ha a valóságban csak 7.6", esetleg 7.4"...
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #17725 üzenetére
Ne aggódj, majd kitalálják... előéleti pontot osztanak, aztán ha kipontozódsz
repül a jogsi, a munkádat sem fogod tudni végezni: betartod majd magadtól.Nekem még csak 22 éve van jogsim, és minap beszoptam az első 4 pontom.
Mondhatnám, hogy ez is sikerült, bár valahogy nem akartam gyűjteni őket. -
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #17760 üzenetére
Nem tudja nem csinálni. A motor maximális fordulatszáma egyenesen arányos a
feszültséggel, tehát ahogy merül, folyamatosan veszít az elérhető maximumból...
Amiért ezt nem veszed észre sokáig az az, hogy a 25 km/h szoftveres korlát, így
az elején tudna többet. A végén viszont annyit se fog tudni. Persze a 15 km/h az
egy másik szoftveres korlát, hogy még hazavonszolja a seggét, ha bírja.Megoldás: ne merítsd le nagyon, ezzel jót teszel az akkunak is, indulj 100%-ról.
(Vagy ha ügyintézés alatt sikerült 70%-ot kivenni, és onnantól jön a baj, akkor a
hatótávolság nem az igazi, azaz még nagyobb akkuval szerelt roller kell neked.) -
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #17762 üzenetére
Ha olyan motort raknának bele, amivel ezt tudja (jóval nagyobb végsebesség!),
annak a gyorsulás látná a kárát, ugyanis a motor (egységnyi fázisáramra jutó)
nyomatéka fordítottan arányos az általa gerjesztett feszültséggel (BEMF), ami
pedig a maximális fordulatszámot korlátozza. A 36V-os akku, teljesen feltöltve
42V-ról indul, de onnan viszonylag gyorsan csökken: sok ideig ilyen 38V körül
tud teljesíteni, így oda lövik be a motort (hogy ott még azért tudja a 25 km/h-t).
Az ilyen motor viszont következésképpen nem fogja ugyanezt tudni 34V körül,
amikor már erősen merült a pakk... Igazából 36V alatt már elég gyorsan össze
tud szakadni a feszültség, adott terhelésre. Tehát az, hogy korlátozza 15 km/h
értékre nem csak simán végsebesség csökkenést jelent, hanem gyorsulást is:
így tudja hazavonszolni a seggét az utolsó szuflával. Nem kell odáig lemeríteni.Szerk: azt kell megérteni, hogy ez a végsebesség csökkenés nem szoftver.
Ez hardver. Azt persze lehet mókolni, motort cserélni, akkupakkot bővíteni stb.
Elméletileg az is megoldaná, ha 48V-os pakkot raksz bele, mert annak még a
legvégén is megvan 39V feszültsége (3V/cella): tudná a 25 km/h-t lemerülésig.
(Persze aki ilyet tesz, az rögtön unlockolja is a szoftvert, így nem 25-tel megy,
hanem mondjuk 35-40-nel... a motornak nem fáj, amíg túl nem melegszik...)Szerk2: a probléma ezzel pusztán az, hogy adott helyre nagyobb feszültségű
pakkból csak kisebb kapacitás fér, és ha ez nagyobb tempóval párosul, úgy a
hatótávolság is töredéke lesz a gyárinak. Na onnantól jönnek, hogy magasítja
a taposót, hogy nagyobb akku férjen, meg táska a kormányra, plusz akkunak.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bensid #17766 üzenetére
Itt van róla egy elég részletes magyar teszt. Mondjuk pont a hatótávolság
részen nem igazán tudok kiigazodni, melyik képen melyik tesztút, s milyen
eredmény, de a szerző talán idővel felvilágosít, talán táblázatos formában.Reggie0: na igen, meg a szélesség: úgy általában a homlokfelület.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #17773 üzenetére
Tömör gumi és tömör gumi között is van különbség: attól, hogy nem tapad,
nem feltétlen azért, mert nem deformálódik, és jól gurul. Lehet, egyszerűen
annyira szar anyagból van. Én már jártam így "nagyon kínai" tömör gumival.Amúgy meg, amit a Xiaomikra szoktak felrakni az ilyen rácsos szerkezetű:
nem tudom mennyire tapad, de a szerkezete miatt biztosan deformálódik*,
így a fogyasztás több vele, mint egy keményre fújt pneumatikus gumival.
Olyan, mintha lapos gumin közlekednél: Kugoo S1-nél a Pro kereke ilyen...
Kényelmesebb vmivel. De mérhetően többet zabál vele, nincs mit szépíteni.
(Ilyen szempontból a 200x60-as gumi volt a legjobb, légcellás belsővel...)*: épp az a cél, hogy valamennyire helyettesítse a rugózás teljes hiányát...
-
DigitXT
félisten
Ezekben nem értelmezhető az áttétel. Nem igazán van fogaskerekes motor...
Bicikliben előfordul, de rollerben agymotorral kevésbé, szinte egyáltalán nem:
ott lehet a kutya elásva, hogy névleges 250W bármit jelenthet a gyakorlatban.
Értsd 2-3x-os csúcsteljesítményt simán ráereszthetnek gyárilag, bírja. (Akkor
van gond, ha hosszabb távon próbálja az ember túlhajtani az adott motort pl.
erősebb hegymenetben baromi gyorsan túlmelegedhet az egész. Vezérlő is.)Az Essential-ben nevetségesen kicsi akku van: az se köszöni meg a tuningot.
Elméletileg lehet javítani a nyomatékon: kulcsszó a fázisáram felső korlátja...
Mellékhatásként az akku letérdelhet, csupán 2p, nem igazán terhelhető.
(Ezt fejeli meg, hogy mellette van a vezérlő, egymást is melegítik az akkuval.) -
DigitXT
félisten
válasz fcbarca #17798 üzenetére
Ha már ezen, oldalon vagyunk, konkrétan tesztelték a srácok...
Szerk: jobban megnézve mégsem, mert ez már MAX.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Quqesz #17806 üzenetére
Vadonat új bicikli úton még a legkisebb kerekű tömör gumi is kényelmes.
Akkor kezdődnek a gondok, ha a fák elkezdik felgyűrni az aszfaltot. Ott a
nagyobb kerék biztonságosabb, de ha nincs rugózás, nem életbiztosítás.Amennyire elnézem ez tök merev váz, ha nem tökéletes az aszfalt, dobál:
nyilván a felfújható kerék ad valami komfortérzetet, de ha megdobja pl. a
hátulját egy mélyedés, az közvetlen katapult hatású a pilótára nézve.Ui: nekem egy jó 25 éves, teljesen merev vázas biciklim van. Gyökerekkel
megszabdalt szakaszon célszerű kiállni a nyeregből. Rolleren ilyen nincs,
az összes dobálást aktívan ki kell rugóznod lábbal, vagy hamar esés van.
De persze friss szuper aszfalton még egy gördeszka is életképes. -
DigitXT
félisten
válasz Quqesz #17813 üzenetére
A nagyobb kerék nem tud úgy elakadni kisebb úthibákban, mint a kicsi,
szóval átlagos utakon nagyon is van értelme... Viszont egy kifejezetten
jó minőségű bicikliúton egyáltalán nem gond a kisebb kerék sem. És itt
beleértendő a 10" is, ami roller berkekben már közepesen nagy, hehe.
(Nagyobb rollereken általános a 11" kerék. Ami valójában egy 6.5" felni,
megfelelően ballonos gumival. Anno írtam, hogy miért vicc elnevezés...
Esetedben az a 20" kerék kérdéses, hogy pontosan mekkora valójában.) -
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #17901 üzenetére
Apróhirdetésre hagyatkozni a kutya vacsorája. Lejárt hirdetést linkelni, hogy
te mennyiért vettél egyet nem fair: más tud venni még egyet ugyanannyiért?
Ha nem, akkor ez miért releváns? A bolti árakból lehet csak kiindulni...Persze, ki lehet fogni jó ajánlatot aprón. Ám ahhoz a csillagok együttállása
szükséges. Mert ha az eladó nem hülye, a jó cuccot nem adja áron alul.Ha mégis gyanúsan olcsó, ott van más is, vagy hülye az eladó, nem tudom
melyik a rosszabb: azért én elgondolkodnék, hogy mitől kopottas kicsit, ha
amúgy alig használt. Vagy ha estek vele, akkor hol van még sérülés rajta...
(Egyszer nekem is volt egy "jó fogásom"... Balesetes S1-et újítottam 30-ért.
Ami hibája volt, azt könnyen javítottam, és beindult az olcsó Dual projekt...)De attól még nem ajánlom azt senkinek, hogy ilyenre várva addig ne vegyen
semmit, hátha ő is kifogja, mert nem biztos, hogy tudja/akarja javítgatni.A nyolcas a féktárcsában, vajon mitől lehetett... Szerviz kellett a cseréhez?
Ezek olyan dolgok, hogy ha eleve használt cuccot néz, akkor luxus kiadás:
legyen otthon imbusz készlet, csillag-villáskulcs, menetrögzítő. És kész is.Ui: fékhibás rollerrel közlekedni életveszélyes. Hiába mondod, hogy lehetett
volna úgy is használni, ez biztosan nem igaz. (Végülis ha repedt a kormány
a rolleren, azt is lehet használni, hehe. Addig, míg a kezedben nem marad.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz kovipetiii #17902 üzenetére
Linkelnéd, hogy miről lenne szó? Én bármit meg mernék venni, mert pont nem
érdekelne a gari, ha mindent meg tudok rajta javítani magamnak otthon. De ha
nem vagy erre felkészülve és egy fékbeállításra is vinnéd külföldre, az drága.Ui: viccen kívül, amikor még nem értettem hozzá, simán az lett a vége, hogy a
vadiúj roller ment vissza kompletten gariba Kínába (az aprós eladó intézte). Én
visszakaptam a pénzem: vettem használtat. Aztán be is szart annak rendje és
módja szerint, így onnantól meg kellett tanulnom, hogyan kell javítani ezeket...
(Gariban kaptam alkatrészeket, ám értelemszerűen nem épültek be maguktól.)De olyan szinten, hogy most már brahiból összerakok egy akkut, magamnak...
Szóval nem mondom, hogy nem érte meg, csak nem mindenki vágyik erre...
Mellékhatás, hogy az ember folyton bütyköl, így többet forraszt, mint rollerezik.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #17905 üzenetére
Ebben tökéletesen egyetértünk, anno én is pont így gondolkodtam.
Valóban hobbivá vált a szerelgetés, ezért van "ingyen", hiszen minden
van hozzá itthon, de nyilván a szerszámok sem nulla forintba kerültek.Annyit tennék hozzá kiegészítésként, hogy más a munkarendünk, és
hiába keresek egységnyi idő alatt valamennyit, HA két egységnyi időt
töltök a munkahelyen, ez akkor se lesz több. Úgyhogy nem csinálom.
(Egy időben másodállásban sofőrködtem kicsit. Nem fizetett jól, mivel
nem nagy vasak voltak, így részben azt is szórakozásnak fogtam fel.)Ui: megjegyzem, ha el kell vinni a rollert a szervizbe, majd otthagyni a
javítás idejére (majd megint elmenni érte, hogy hazavidd), szerintem a
dolog időigénye is jóval több annál, mint kikapod a kereket, és tárcsát
cserélsz otthon. De persze semmi gond, ha van rá időd és 10K-d...Nekem az verte ki a biztosítékot, hogy a szerelő (igen, egy "papíros",
nagybetűs Szerelő) olyan gányolásokat követett el a motoromon, amit
nekem kellett otthon utána javítani... nem csak drága volt, szar is...
Innen jött, hogy csak abban lehetsz biztos, amit magadnak csinálsz...
(Persze, ha van egy tuti szerelőd, akkor egyszerűbb virítani a lóvét, és
a szabadidődet meg arra használni, amit szeretsz. Éppenséggel lehet
ez a hobbi maga a szerelés, de ha jó a vas, akkor persze a gurulás is:
szopóroller esetében a gondtalan gurulás szervizlátogatás nélkül scifi.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz kovipetiii #17906 üzenetére
Melegszik, de mégis mit szeretnél venni? Wolf? OXO? Mantis? Etwow?
(Csak hogy a márkásabbakat soroljam.) Már csak abból kiindulva, hogy amit
nézel, az 300K-val olcsóbb, valószínűleg nem a belépő szintet céloztad meg.
Ezeknek a nagy vasaknak van magyarországi szervizháttere. Ha úgy adódik.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ha egész véletlenül lopottak, akkor bizonyosan elmeszelik a jóhiszemű vevőt,
mert 23000 Ft-ért nem igazán reális ár, akkor sem, ha buherálni kell. De ha
a Lime is azt mondja, hogy igen, ezek leselejtezett sz*rok, akkor lehet benne
fantázia... Csak tudni kell, hogy a rugózás nélküli váz mire elég, meg hogy ha
selejtezve volt, valószínű, hogy egyéb dolgokban is látszik: akku, fék, gumik...
Műszaki érdekességként mindenképp jó! De jogilag eléggé aggályosnak tűnik.
Viszont ha arról van szó, hogy jogilag tiszta, csak egy műszaki szemétkupac:
meggondolandó, hogy mennyi anyagi + időbeli ráfordítás ezeket feltámasztani.Meg aztán ha ezzel mész, és lerakod valahol, valaki meg megy vele tovább.
Vagy ha már lúd, legyen duálmotoros, unlockolt, de ránézésre mint a többi: ez
az igazi sleeper, mindenki azt hiszi, hogy átlag bérroller. Aztán hasít 50-nel.#kalozlime
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #17927 üzenetére
A Kugoo S1 kormány rettentően igényes rajta. Igazi presztízs minőség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Női városi bringa (Sierra City)
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen