Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz GoodSpeed #28671 üzenetére

    Töltőn a zöldre váltás az akku által felvett áram megszűnését vagy minimális értékét jelzi. Egyszerű áramfigyelő van a töltőben, ami nagyobb áramon még pirosat mutat, majd csökkenés közben átvált zöldre.

    Emellett korlátozza a kimeneti feszültséget 42 V-on és a maximális leadható áramot 2 A-en (példaértékek csak).

    Töltöd az akkut, eléri a 42 V-ot, utána még egy ideig folyik az áram, egyre csökkenő, ahogy telítődnek a cellák mondjuk 100 %-ig.

    Amikor eléred a 42 V-ot, az még csak kb. 80 %, utána a tartószakaszban történik a telítés, ami képez bizonyos kiegyenlítődést is, azáltal, hogy maximalizál. Legtöbb esetben külön balanszírozó áramkör nincs is beépítve.

    Kalibráció, amikor a laptopnál is például teletöltjük az akkut, utána addig merítjük, míg a BMS letilt. Az akkuba épített processzor ennek során leméri a kivehető Ah-kapacitást, amiből a Windows legközelebb már fogja tudni, hogy mikor kell előre jelezni, hogy legyen időnk adatot menteni. (A BMS-tiltás nem viccel, csak megszakít azonnal.)

    Csak egy példa, hibás valamelyik cellacsoport (megnőtt belső ellenállás) és a töltés végén nem képes korlátozni önmagát 4,2 V szinten. Ahogy a hibás tag felcsúszik 4,25 V-ra, a BMS azonnal megszakítja a töltést.

    A LED ekkor zöldre vált, mivel megszűnt a felvett áram.

Új hozzászólás Aktív témák