-
Fototrend
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vittorio7
őstag
Levélfelbontási jogot kaphat a lengyel Posta
Remélem ilyen nem lesz Magyarországon.
-
margithid
veterán
Na megmozdult a csomagom már szállítják az európai csomag kicserélő központból.
Valószínű akkor, hogy holnap vagy holnapután a helyi postán lesz már? -
therealbasst
csendes tag
nekem a PostNL azóta se hajlandó foglalkozni a csomagjaimmal...
LX942580040NL, LX942567701NL
LX942678910NL - ezzel történt valami, de szerintem várhatok egy újabb hónapot, míg ideér -
cubix
tag
válasz therealbasst #93910 üzenetére
LX942678910NL: Ezután jön magyarországra
LX942580040NL: Még Kínában/úton Hollandiába
LX942567701NL: Még Kínában/úton Hollandiába「시작이 반이다」
-
motoflug
őstag
Múlt csütörtök koradélután rendeltem egy német modellboltból. Ma reggel már itt volt a kezemben. Ez elképesztő gyorsaság, ritkán tapasztaltam ilyet, tekintve, hogy benne volt egy ünnep is.
-
máyköl
veterán
Sziasztok
Brandfield.hu -ról rendelt már valaki? [link]
-
zsero
aktív tag
Sziasztok, megosztanék egy nagyon rossz tapasztalatot a UPS-sel kapcsolatban, akikről azt hittem a legmegbízhatóbb futárcég.
Múlt héten egy 2000 EUR feletti, 2 részből álló műszaki cikket tartalmazó küldemény feladásában a UPS-t választottam, a többi futárszolgálathoz képest magasabb áron, bízva az eddigi tapasztalataimban az UPS-sel kapcsolatban. Sajnos azt kell mondjam mélységesen csalódtam.
A küldemény egyik részét minden rendben átvettem. A másik része viszont alapvetően döntötte meg a hitemet.
1. A csomagot egész nap vártam, és 15:31-kor látom hogy azt írja a rendszerük hogy a "A címzett nem akarta a terméket, és elutasította a kézbesítést.".
2. Mivel végig itthon voltam, és se kapucsengőn, se telefonon nem kerestek, azonnal hívtam az ügyfélszolgálatukat hogy ezt helyrehozzam. 15:45-kor beszéltem az ügyintézővel, aki azt mondta nem is érti ez hogy történhetett és szól a kocsinak hogy még aznap hozzák el nekem. Elkérte a telefonszámomat is, megadtam.
3. Estig vártam a csomagra, este 18:49-kor látom hogy "A csomagot visszautasította a címzett, a csomagot visszaküldjük a feladónak." Mivel 18 óra után volt, email írtam a weblapon, leírva hogy mi történt és kértem őket hogy véletlenül se küldjék vissza a címzettnek.
4. Ma, 15-én reggel látom hogy továbbra is "Visszaküldés a feladónak" a csomag állapota, ezért reggel 8:44-kor hívtam az ügyfélszolgálatukat, ahol az ügyintéző közölte, hogy ez a csomag már Bécsben jár, nem lehet visszafordítani, valamint hogy tegnap visszautasítottam.
5. A telefonban mondtam, hogy egész biztos nem utasítottam vissza, nem kerestek, se kapucsengőn, se telefonon és az ugyanígy megcímzett másik csomagot minden probléma nélkül már átvettem. Ezen kívül mondtam hogy előző nap már a telefonos ügyintézővel beszéltem aki szólt a kocsinak, erről a 15-ei ügyintéző semmilyen információt nem talált. Megadtam a telefonszámomat és az ügyintéző mondta hogy keresni fog, ha tud információt.
Nem kaptam azóta sem semmilyen megkeresést.A koronavírus helyzet alatt egész Európán keresztül pár nap alatt végig szállítanak egy csomagot, majd a magyarországi részen, ilyen színvonalú szolgáltatást nyújtanak? Egy véletlenszerű címen bemondásra bárki visszafordíthat egy 2000 EUR-s csomagot a UPS-nél? Családnevem igazán ritka családnév, egész biztos nem keverhettek össze senkivel.
Most csak bízni tudok benne, hogy a műszaki küldemény megfelelően van kezelve és egy 5300 km-es utaztatás alatt nem történik baja. Leírtam nekik emailben (kb. ez a posztom), kíváncsi vagyok mit válaszolnak.[ Szerkesztve ]
-
nyisziati
veterán
Ez nem az UPS hibája, a futár volt lusta (jó eséllyel).
Esetleg nem találta a nevedet a kapucsengőn, a telefonszámodat meg valamiért lehagyták a cetliről.
Ezután "tóthjános" módra mordult egyet, hogy "fogja a ***om keresgélni", bejelölt egy kamu indokot a scanner menüjében és már süvített is be a telephelyre. Sajnos gyakori más futárcégnél is.
Alapos fenékberúgást érdemel. -
therealbasst
csendes tag
nekem DPD-vel volt majdnem ugyanez, a futar arra hivatkozott utolag, hogy nem a teljes nevem volt kint a kaputelefonon, csak a vezetéknév (mas nem is ferne ki, nincs masik hasonlo nevu a hazban, de talan az utcaban se), hiába volt megadva emelet/ajtószám, emailcím, telefonszám, meg akart buntetni azzal, hogy visszakuldte a csomagom...
[ Szerkesztve ]
-
DJ. Ru$y
félisten
Szinte az összessel volt hasonló esetem már mint neked. Vidék, megyehatáron vagyunk, mi vagyunk általában a "körön" az utolsó település, innen mennek üresen vissza a depóba kb. az összes. Ilyenkor, ha nincs kedve 15-20 km-t vezetni oda vissza, akkor bejelöli, hogy "Feladó nem érhető el, holnapi kézbesítés" vagy ennek más variációit... Én már leveleztem a GLS-sel, a DPD-vel, a Sprinterrel, a régi nevén TOF-fal. Mindig kivizsgálást kértem, azóta is válaszolnak... Hozzánk melóhelyre jár UPS, hát a futár srác modora nincs éppen a topon, arról nem beszélve, hogy mindig alá kellene írnia valakinek, az átvételt, de amióta UPS szállít 1x nem írtunk alá semmit... Kész vicc.
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
zsero
aktív tag
válasz DJ. Ru$y #93920 üzenetére
Nekem ez Budapest Déli pályaudvartól kb. 1.5 km-re történt, és ha csak annyi lenne hogy nem talált az semmi problémát nem jelentene, kihoznák holnap vagy holnapután. Még ha Vecsésre ki kellene autóznom az sem lenne probléma. De hogy egy 2000 EUR-s hangszóró Spanyolországba küldését ne tudjam megállítani úgy hogy kétszer hívom őket telefonon, az nekem egy életre elég volt.
Egyébként valószínűleg nemzetközileg továbbra is ők az egyik legkomolyabbak, de ez a magyar részük nagyon gáz. -
Charras
csendes tag
Sajnos, én is belefutottam,hogy a Fasttechről eddig a holland posta volt a leg,stabilabb,gyorsabb.
Most viszont egy csomagom múlt hónap 18 óta volt item ready for shipment,tegnap lett the shipment is handed over to PostNL most,Receive item from customer.
Innen még 5-? nap,de már látja a magyar követés.Nem igaz,hogy a tévedésnek nincsenek fokozatai,azt állítani,hogy a paradicsom zöldség kis tévedés azt,hogy függőhíd nagy
-
hoffman_
nagyúr
sziasztok,
tippet szeretnék kérni, megnéztem az összefoglalót, de nem találtam egyértemű választ. várok egy csomagot Shenzenből. a céges címre történő érkeztetések rendben voltak, de itthoni címre még sosem kértem postát. a héten jött ali-s email, hogy "megérkezett". ez csak annyit takar, hogy kikerült a külsős logisztika alól, ha jól sejtem. jól gondolom, hogy a 04.14-i dátummal az itthoni postai elosztóközpontba került csak be, legjobb esetben?
LX-es, PostNL által generált tracking number van hozzá, gondolom "kamu" tracking. ezt vajon a postás fogja megpróbálni kézbesíteni 1-2 héten belül?
köszi előre is
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Andras.Imre
csendes tag
Sziasztok!
Várok egy csomagomra ES1000635046134DH01010001G0A ami elvileg megérkezett, de én biztos hogy nem vettem át.
Ilyenkor mit lehet tenni? -
hoffman_
nagyúr
válasz pulutodurumo #93925 üzenetére
hollandok? tehát még csak be sem érkezett az országba? innentől fogva nekem nem lesz több infóm róla, Ali ugye kiszállt. bocsi, a hülye kérdésért, nem vagyok otthon annyira a nemzetközi csomagkövetésben.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
pulutodurumo
őstag
válasz hoffman_ #93926 üzenetére
Az eladó megrendeli a Holland Postától a szállítást. Valahol Shenzen-külsőn egy csomagfelvevő ponton leadja a motyót. Az elrepül némi kínai kóválygás után Hollandiába. Ott bekerül a rendes postai adatbázisba, és utána már látszik mint ajánlott küldemény. Persze előtte is lehet követni. A parcelsapp nevű oldal például egyszerre több helyen is keres, megmutatja hogy milyen logisztikai cég viszi addig.
"Don't fret, boyo. I'll be gentle!"
-
skyrush7
aktív tag
válasz hoffman_ #93923 üzenetére
Mit jelent az, hogy "megérkezett"?
Ha arra az emailre gondolsz, amikor az Ali értesít arról hogy az országban van a csomag, akkor valószínűleg a közelben van valóban. De ez nem jelenti azt, hogy hozzá is nyúltak. Nekem múlt hét pénteken ért be az országba a csomagom (itthoni posta szerint még nem), azóta se nyúltak hozzá.
Ha viszont arra gondolsz, amikor lejár a 60 napos buyer protection, akkor az automatikus, nem alapszik semmin. -
hoffman_
nagyúr
köszi a válaszokat, így kerek. közben általam láthatóan is bekerült a posta rendszerébe.
skyrush: ali-s értesítő emailre értettem, igen.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
eastsider
nagyúr
Sziasztok
Van egy ES kezdetű speedpak csomagom.
A tracking szerint ma 2x próbálták kézbesíteni. Persze egyszer sem csongettek, és a postaládában sem volt semmi.
Ez látszik a trackingen:
4/17/20 09:34 - Delivery was attempted, HU1376, HU
4/17/20 11:28 - Delivery was attempted, HU1376, HUEz a 62es posta, amúgy is onnan jönnek a csomagjaim. Szerintetek érdemes bemenni holnap utána kérdezni. Az a. Ak, hogy ez nem a szabványos ragszammal van ellátva, így nem tudnak rá keresni
[ Szerkesztve ]
-
Zozzant
addikt
A kínaiakat nem törte meg a vírus... a vágólapon ott maradt a duma:
"Dear customer, Based on your parcel status, we suggest that you go and have a try to pick it up from your local post office, it might be there now."https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html
-
Fernet
senior tag
Sziasztok!
Asszonynak jelzett a revolut, hogy sikertelen volt két tranzakciója a wish-en. Ami azért fura, mert hónapok óta be sem lépett. Egy 55e-es és egy 44e-es sikertelen próbálkozás volt. Az oldalra be tudott lépni, a személyes adatok (email, postacím, stb.) nincsenek átírva, a kosárban két kabát volt. Tagadja, hogy ő lett volna. Mindenesetre mondtam, hogy törölje a fiókját, úgyis csak egyszer rendelt onnan valamit még régebben. Mi lehetett ez?
-
pulutodurumo
őstag
válasz Fernet #93932 üzenetére
Meg kéne nézni a have i been pwnd-on a felhasználónevet, email címet. Az a legvalószínűbb, hogy valami korábbi eset miatt már kiderült, és ha újra használta ugyan azt a jelszót akkor rejtély megoldva. De erre már figyelmeztet a legfrissebb Chrome, talán a Firefox is.
"Don't fret, boyo. I'll be gentle!"
-
eastsider
nagyúr
Bementem a postára. Ott volt és át is vettem. Megtalálták pár perc alatt, csak kicsit kellett erősödni, de jofejek voltak. A senior postás néni tök segítőkész volt.
Amúgy kapott DE végi rendes trackinget.
LW115573405DE
És látszik rajta az elejétől... A kínai mégsem tudott róla semmit, hogy lenne rendes száma, így én sem.
Viszont, hogy miért volt beirva a delivery attempt 2x is...Tehát aki Es speedpak csomagot vár menjen be a postára...
[ Szerkesztve ]
-
fairi
addikt
válasz eastsider #93936 üzenetére
Posta ki se szállította.
Sajnos többször volt ilyen nálam is a Bp62-től, hogy egyszerűen postás el se viszi a levelet hanem beírja ezt az üzenetet.
Egyszer már 6:00-kor ez fogadott, már simán munkakezdésnél beírta ő ezt meg azt nem fogja kivinni.
Postás dobta a csomagot, ez a szakkifejezés rá.Sokszor külföldi ajánlott csomagokat inkább bent hagyják és sikertelennek nyilvánítják.
Zuglo1 posta se jobb, azok is mindig eltüntetik a csomagokat, pedig céges postafiókba rendeltettem. Postások ezeket a csomagokat nem tisztelik, mintha szemétnek néznék. Mindig van eltűnő csomagom, pedig pontos a címzés. Ha túl nagy az a baj, ha túl kicsi az is baj.
[ Szerkesztve ]
-
eastsider
nagyúr
Zugló 1 postán belefutottam jónéhány parasztba.... 62 posta jobb szerintem. De múltkor meg felhozta a postás a 2 kínai csomagomat, mert kiirtani a postaládára, hogy itthon vagyunk.egyebkent ha nincs teljes home office, akkor ne is hozza ki. Elég kevés ember van otthon minden nap, nap közben szerintem ...
Ezért a csomagért is csak azért aggódtam, mert nem volt rendes nemzetközi száma -
Ilcsike
újonc
Szép estét!
Március 30-án, rendeltem AliExpress-ről, először életemben, csomagot várok, az első száma: RO431604387EE ez április 7-én ért a Hong Kong-i, repülőtérre, azóta is ott áll, a nyomkövető szerint. Ez normális?
Van még egy csomagom, mert kettőt rendeltem, annak a száma: S00000128568512
Ez nem tudom hol van, mert az egyik nyomkövetőm szerint Svédország, a másik szerint Tajwan. Segítséget előre is, Köszönöm. -
DJ. Ru$y
félisten
válasz Ilcsike #93939 üzenetére
A "S00000128568512" egy nem szabványos követési szám, ez inkább csomagszám, ez addig pontos kb. amíg elhagyja a feladó országot. Onnantól, egyszer csak megjön. A másik pedig úton van.
Nincs 3 hete, hogy rendeltél, ez még normál körülmények között is bőven benne van a Kínából való szállításnak. Mivel a körülmények nem éppen normál körülmények, ezért 60+ nap is lehet a szállítás, ami sürgős, azt most nem Kínából kell megrendelni, vagy ki kell fizetni a drága szállítást.Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
Ilcsike
újonc
Köszönöm szépen a válaszokat! Ennyi segítő ember, nagyon rendes csapat van itt!
Igen UB-és, számott kapott: UB136477112TW
Ha megjön rendesen, nem baj, csak jöjjön meg! -
cubix
tag
Az U-val kezdődő kódok szabvány szerint nem követett küldemények(UPU S-10). Szóval esélytelen hogy csak kedvességből könyvelt küldeményként kezeljék. Igazából az is nagy szó hogy a posta az L-lel kezdődő kódokat ajánlott küldeményként ismeri el(szabvány szerint "Letter post , trackable" és nem "Letter post, registered"-et mint az R-nél). Ha már felütöttem a szabványt akkor az U betű definícióját is itt hagyom
UA-UZ: Minden olyan levélküldemény ami nem LA-LZ, MA-MZ, QA-QM, RA-RZ, VA-VZ kódokhoz tartozó küldemény(röviden: egyéb levélküldemény) és vámkezelés alá vethető(aka nemzetközi).「시작이 반이다」
-
fairi
addikt
UJ130276934CN
UW523756975CN
UW515765454CN
UJ151569496CNElvileg igazad van, de valami fejlesztés történt és azóta jelzik ha megérkezik. Hasonlót látok a tajvanos U-s csomagoknál is.
Mivel 2021-től még a fél dolláros csomagot és vám alá helyezik így valahogy mindent regisztrálni kell, szóval fejlesztenek teljes gőzzel.UB262496727TW
UB758841564TW
UB758841595TW
UB758937608TW[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért