-
Fototrend
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
madrac
őstag
válasz cappa72 #8878 üzenetére
Ezt jó is, hogy leírtad, de én valami olyasmi összesítő oldalra, táblázatra gondolok mint ami a 2 sim kártyás telefonok témában van. A lényeg az lenne, hogy egy helyen lehessen látni a tapasztalatokat, értékeléseket garanciális ügyintézés témában is. Ez se mellékes szempont amikor valaki vásárol valahonnan.
-
madrac
őstag
válasz maj-viktor #14159 üzenetére
svéd postát a saját oldalán érdemes követni (legalábbis nyáron így volt), itt is jelenik meg a leghamarabb minden információ a csomagról: posten.se
-
madrac
őstag
Úgy látszik mostanában elkezdték nagyítóval nézni a csomagokat. Biztos még nem érték el az ezévi tervet.
1 hét semmittevés után megjelent a "Vámkezelésre vár" státusz 2 darab power bankra...
SG posta.[ Szerkesztve ]
-
madrac
őstag
-
madrac
őstag
válasz fotosjani #16332 üzenetére
Ez attól függ, hogy mi éppen az utasítás. Ezt nem tudhatjuk, mindig változik. Lehet hogy most az az időszak van, hogy minden csomagra rászállnak. Ezért volt most az, hogy 1 hete ültek egy csomó csomagon, mert valószínűleg mindegyiket alaposan megnézték, amihez idő kell.
-
madrac
őstag
válasz evilskati #17034 üzenetére
Nem lesz, ugyanis a kártya adatokhoz csak a paypal fog hozzáférni. Túl van parázva ez a dolog, hogy itt sokan webkártyáznak, de még senki se hallott olyanról akinek lenyúlták volna a pénzét ilyen módon.
Viszont a kártya regisztrációnak van átfutása, mert beterhelnek (levonnak) kb 400 forintot róla, és a tranzakció közlemény részéből kelleni fog a kód amit vissza kell nekik írni. Ha ez napokig nem látszik a bankod netes felületén, akkor telefonon is meglehet kérdezni a bankod ügyfélszolgálatától. -
-
madrac
őstag
válasz Graphics #17484 üzenetére
Már, hogy ne értesítenének mindenkit? Pont az a dolguk, hogy minden címzettet tájékoztassanak (aminek az árát szintén bevasalják), hogy eljárás alá vonták a csomagjukat, és leírják hogy ebben az esetben mi a teendő. Ez tartalmazza a hivatkozási számot is. Jó hogy nem azt tanácsolod, hogy menjen be az ember személyesen, hogy ne kelljen a kiszállítással is fáradniuk amiért már fizetett az ember..
[ Szerkesztve ]
-
madrac
őstag
válasz maj-viktor #17562 üzenetére
Nem hinném, hogy mindent rálehet fogni a karácsonyra. Eddig is minden évben volt (állítólag)...
Sokkal inkább azért tart nekik mostmár 1-2 hétig a procedúra, mert minden csomagon DNS vizsgálatot tartanak már, mert kell a lóvé. Hozni kell az idei tervet.(#17597) zsolx: ráadásul ajánlott levélben értesítenek ki, azt le se tagadhatod még a bíróság előtt se. Nem kell aggódni.
(#17666) Z-77: ha jól sejtem ezekből már detonátort is lehet csinálni! Ne csodálkozz, ha megjelenik nálad majd a TEK, és begyűjt terrorcselekmény előkészületének gyanújával Szigor van na!
[ Szerkesztve ]
-
madrac
őstag
Blitzwolf töltő tulajoktól kérdeznék, hogy senkinek se ferdék a benne lévő USB aljzatok?
Banggood-ról rendeltem nemrégiben. Nem QC-s, 2 portos. -
madrac
őstag
válasz Lackooo84 #72670 üzenetére
Az kicsit nekem is, de még így is kissé lötyög a 220-as konnektorban. De ez sokkal kevésbé zavar mint az, hogy ferdék benne az USB aljzatok. Konkrétan:
Ez lenne az a nagy Blitzwolf minőség amiről olvasni itt a fórumon...?!
Tartok tőle, ha emiatt reklamálok Banggood-nál, elhajtanak, ha működik. De azért na... Nem biztos hogy hosszú életű lesz így...[ Szerkesztve ]
-
madrac
őstag
válasz DJ. Ru$y #72691 üzenetére
Az nagyon minőségi cucc lehet ahol ilyen minőségbiztosítást végez mind a gyártó, mind a webáruház. Ráadásul olyan dologról van szó amit rögtön látni szabad szemmel! Ezek után milyen minőségű lehet az elektronika többi része, ha így szerelik rá az alkatrészeket? Ja persze, biztos kifogástalan.... És így bízzam meg továbbra is mind a webáruházban, mind ebben a márkában, hogy 1-ből 1 ilyen volt? Na ne röhögtess!
Képet meg azért raktam be ide, hogy más is lássa hogy miről beszélek, mert kíváncsi voltam a véleményekre, ill. hogy másnál volt-e ilyen. Nem értem ez téged személy szerint miért zavar, de ha további gondod van, keress meg privátban.[ Szerkesztve ]
-
madrac
őstag
válasz dzsidzsas #85711 üzenetére
Igen, a Gearbest tényleg ezzel veri át az embereket egy ideje, de amit a legdurvábbnak tartok az az, hogy lehet, hogy a Paypal sem fog megvédeni, mert benne van a GB szabályzatában, hogy a saját biztosításuk nélkül nem vállalnak semmilyen felelősséget a feladott csomagra. Így az ember még örülhet ha a felét visszaadják.... Gearbest kerülendő!
-
madrac
őstag
Angliából? Hát én max 1 hétre saccoltam volna. Nem kértem követési számot, többek között erre is hivatkoztak amikor írtam nekik, hogy mi a rák van. De ettől függetlenül már rég meg kellett volna jönnie. Jó lenne tudni hol akad el, ha kínai cuccok is előbb érnek ide mint ez.. mindenesetre érdemben nem volt az üzlet segítőkész. Pedig már abból a határidőből (azt hiszem 20 nap európába) is kifutott amit ha jól emlékszem az oldalukon olvastam valahol, hogy mennyi nap után minősítheti elveszettnek a csomagot az angol posta, és gondolom azután reklámalhat a feladó. Holnap az 1 hónapis jubileum alkalmával megint rájuk fogok írni. Ha más nem, előbb-utóbb paypal-nál fogok visszatérítést kérni, mert azért ez már tényleg sok.
[ Szerkesztve ]
-
madrac
őstag
Az hát. Hisz monopol helyzetben van. Legalábbis a magyar posta. Annyival egészíteném ki a témát az angliából várt csomagommal kapcsolatban, hogy a honlapjukon azt találtam, hogy a postázási opcióktól függően a nemzetketözi csomagokat a német postával, DPD-vel, vagy DHL-el küldik. Gondolom a legolcsóbb a német posta, amit kértem, bár elég gyanús, hogy angliából hogy van az, hogy a német postát használják és nem a Royal Mailt...
Ma van 1 hónapja, hogy megrendeltem a cuccost.... -
madrac
őstag
Itt írják, nem én találtam ki. Így is 50%-a volt a cucc árának csak a postázás díja. Mégis miért kértem volna többszörös áron futáros szállítást, ha egyébként az ember európán belül is megszokta kapni a cuccot kb 1 héten belül rendes postával? Akkor már rendelhettem volna kínából is olcsobban, trackingel... Azért rendeltem innen mert így kb azonos árban volt a kínaival, és nyilván arra számítottam, hogy angliából megkapom kb 1 héten belül így is.
Teljesen mindegy, hogy a tracking mit mutat, ha nem kapom meg a csomagot. Szerintem a tracking egyáltalán nem azt jelenti, hogy biztosítva is van a csomag, és ha nincsen, akkor nem tartoznak felelősségel, hogy a vevő meg is kapja azt határidőn belül.
Zavaros az oldaluk is kissé, máshol meg azt találtam, hogy Eu-n belüli szállítás esetén 20 munkanap után minősítheti a Royal mail elveszettnek a csomagot.... -
madrac
őstag
válasz nyalifali #95728 üzenetére
A csomagon mi szerepel a feladónál? Kína vagy Hollandia? Vagy a rajta lévő tracking alapján látszik, hogy Kínából jött közvetlenül?
Szerintem amit únión belülről adnak fel akár újra úniós feladóként, azt nem vonhatnák eljárás alá. Az indoklásuk alapján, ennyi erővel, ha veszek ebay-ről egy eredetileg kínából származó terméket és azt feladják nekem Németországból ide postával, akkor megvámolhatják+áfázhatják?! A legutóbbi postára adás országa a mérvadó, nem a termék eredeti származása szerintem. Ha Hollandiában érkeztetik és újra feladják, az véleményem szerint unión belüli csomagnak számít, mint ahogy mindig is annak számított. Ezért alapított számos kínai webáruház unión belüli lerakatokat. Nem hinném, hogy jogilag más lenne, ha a csomagot kibontják Hollandiában és teljesen új borítékban adják fel új címkével vagy sem....
Egyébként lehetett számítani erre, hogy elkezdenek szívózni a kis emberekkel is, mert ha jól tudom az egész kínai egyéni vásárlásokat befogják tiltani vagy legalábbis teljesen ellehetetlenítik, hogy ne érje meg, azt hiszem 21-ben. -
madrac
őstag
válasz nyalifali #95733 üzenetére
Ezért írtam, hogy jogilag akkor sem látok különbséget az átmatricázott csomag és a kibontás újracsomagolás között új matricával. Mindkettő Hollandiában (újra)feladottnak minősül a meglátásom szerint. De, ha szándékosan gumi jogszabályok szerint dolgoznak és nincs egyértelműsítve, akkor minden mindegy...
-
madrac
őstag
Aliexpressnek egyébként sincs köze a postázáshoz, azt a kereskedők végzik.
Ez a kis szöveg hol helyezkedik el a csomagon? Történetesen előttem is van egy, de lehet hogy pont ez van felülragasztva egy kék postai matricával.
Akkor érdekes, hogy miért Hollandiai feladóval jön, ha nincs újra feladva. -
madrac
őstag
válasz korpicschess #95886 üzenetére
Én annyit tudok a sima angliai postázásról, hogy sem a november elején eredetileg megrendeltet, sem a decemberben állítólag újraküldött csomagot sem kaptam meg a webáruháztól azóta sem. Valami német postáról írnak az oldalukon mint akikket szállíttatnak, de simán eltudom képzelni, hogy a Royal Mail lesz az.
-
madrac
őstag
Nem volt választási lehetőségem. Annyit írtam, hogy oké küldjék újra, de ha ugyanazzal a postával küldik, akkor én továbbra is rizikósnak tartom ezt a megoldást. Szerintem ezt félre is érthették, mert elkezdett magyarázni arról, hogy legkésőbb holnap, holnapután felfogják adni, ne aggódjak... Semmilyen trackinget sem írtak, vagy hogy mivel adták fel, de ha jövő héten sem kapok semmit, megint írni fogok nekik, hogy most már ragaszkodom a refundhoz. Azért ez vicc. Én is arra számítottam, hogy van annyi eszük, hogy legalább tracking-el adják fel ezúttal vagy futár céggel. Többet nem rendelek innen.
Nem tudom mihez van köze, de arra is gondoltam, hogy valahol tényleg szándékosan visszatartják a csomagokat. Az, hogy november eleje óta angliából nem ért ide az első csomag sem, elég gyanússá teszi a dolgot.[ Szerkesztve ]
-
madrac
őstag
Találkozott már valaki olyan trackingel, hogy UA....AE?
Cainiao feladás és azonosító után Yanwen tracking lett belőle. Egyáltalán van olyan szállító, hogy Cainiao vagy ők csak logisztikai szervező cég akik más szállítóknak szervezik ki a csomag fizikai szállítását? -
madrac
őstag
Egyszeruen felhaborito amit a magyar posta muvel meg mindig. Volt egy Aliexpress rendelesem kemeny $4.42 ertekben. Cainiao postaval jott elvileg, kapott egy S00000... azonositot, majd nem sokra ra egy masodlagos UA.....AE azonositot is, de erre a tracking oldalak soha nem is adtak semmilyen infot.
Eredeti szamon latszott, hogy mar lassan 1 hete az orszagba ert a kuldemeny. Erre nagy nehezen posta kuldi az emailt ma keso du., hogy akkor kuldemenyem erkezett Egyesült Arab Emírségekből, és leszek szives 1.748 HUF+499 HUF=2.247 HUF összeget befizetni nekik a szerintuk 6.473 HUF erteku arumra....! -
madrac
őstag
válasz Kolondrum #98677 üzenetére
Ha fentebb elolvasod az enyem is onnan jott papiron, pedig kinai feladas. Cainiao.
az S0000.... kezdetu tracking szamon lehetett kovetni, ebbe volt benne ez a masodlagos kamu azonosito ami soha nem mutatott semmit, de ezalapjan szabtak ki ra a valodi ertek tobbszorose utan sarcot, amit be is fizettem vagy 2 napja. Azota beadtam a reklamaciomat es nema csend. Kuldemeny meg sehol.... -
madrac
őstag
válasz Kolondrum #98698 üzenetére
Nekem 10db szalagkábelt nem képesek kihozni. Múlt hét óta van az országban, hétfőn vagy mikor fizettem be a lehúzásukat és a mai napig nem kaptam meg. Persze a lehúzásuk miatti reklamációival kapcsolatban is teljes csend van. Tracking szerint 2 napig ültek a befizetésemre várva, majd "Továbbítás belföldre, Nemzetközi Posta Kicserélő Központ" bejegyzés látható 2 nappal ezelőtti dátummal. Valami nagyon nem stimmel náluk.
Ez tényleg egy rossz vicc, nem szolgáltatás, és még az ember pénzét is ellopják. Cserébe a küldeményt se hozzák ki. Gyakorlatilag azt csinálnak amit akarnak. -
madrac
őstag
válasz D-LAN|FuRioN #98730 üzenetére
Onnan még lehet majdnem 1 hét is. Legalábbis nekem 6 nap volt.
Nekem 25.-én volt "Továbbítás belföldre"
30-án "A küldemény továbbítása kézbesítésre / Budapest 100 posta"
És ma, 31.-én hozták ki.Ezután megvilágosodtam azzal kapcsolatban is, hogy hogy lett a 4 dolláros csomagomból több mint 6000 forintos, amire kiszabták a duplikált adó terhet..! Ugyanis az Egyesült Arab Emirátusok matricával felülragasztott kínai csomagomon 21.2 USD értéket tüntettek fel!
Ezek után egyértelművé vált számomra, hogy a posta és a vámolást végzők kifejezetten arra mennek rá, hogy az emberrel minél több adót fizettessenek meg, akkor is, ha az jogtalan!
Milyen érdekes, hogy az új uniós szabályok előtt nem vették egyáltalán figyelembe azt, hogy milyen érték van feltüntetve a küldeményen, és bekérték a címzettől a számlától kezdve a banki bizonylaton keresztül az anyakönyvi kivonatáig mindent, hogy igazolja, hogy mennyit fizetett igazából érte, most pedig csípőből elhitték, hogy a filléres mini csomagom értéke 21 USD, mert az van ráírva! -
madrac
őstag
válasz gyapo11 #98735 üzenetére
Nem kaptam semmilyen levelet. Mivel nem találták a küldeményt a VÁM rendszerben, nyilvánvaló, hogy abból indultak ki ami rá volt írva. Kötve hiszem, hogy bármilyen közös posta rendszerben 5x-ös értéket tüntet fel a kereskedő. Ha elég magas az összeg, akkor szívesen elfogadják nálunk azt ami rá van írva ezek szerint, hátha lelehet húzni a gyanútlan vásárlót.
[ Szerkesztve ]
-
madrac
őstag
válasz Mr.Pentele #98763 üzenetére
Ez hol van leírva, hogy IOSS esetén is felszámol a posta kezelési költséget? Én kaptam már tőlük 1x automatikus áfa visszatérítést dupla áfázás miatt, és a teljes összeget visszautalták.
-
madrac
őstag
válasz Bendegúz98 #98766 üzenetére
Posta mint olyan korrekt vállalat amelyik még plusz fájdalomdíjat fizet az általa meglopott ügyfeleknek? Na ezt azért erősen kétlem.
-
madrac
őstag
válasz Mr.Pentele #98771 üzenetére
Köszönöm mindenkinek az infókat. Ezek szerint csak én jártam olyan szerencsésen, hogy amire nem kértek áfát, arra nem is kellett fizetnem semmit sem, viszont amire igen, csak arra ment rá a 399 forint. Nem tudom, hogy ez így rendben van-e.. Továbbra is tartom azt, hogy ha a postán múlik, senkinek nem fizet 1 forinttal se többet vissza mint ami jár. Egyáltalán nem a korrektségükről híresek, hanem pont a lehúzásról. Egy dupla, ill. töbsszörös áfázásos reklamációmra 2 hete 0 választ kaptam...
-
madrac
őstag
válasz Mr.Pentele #98776 üzenetére
Most már beszedik a nagy kereskedők is az adókat vásárláskor. Akkor lenne még jogos ez a plusz díj, ha nem tennék meg, ezért a posta szedné be. A külföldi kereskedő sem a postának fizeti meg, hanem közvetlenül a NAV-nak, nem?
Bevallom azt nem igazán értem, hogy ha a kínai csomagjaim egy részét európán belülről jöttként és IOSS-es küldeményként kezelték, azért nem számolnak fel kezelési díjat, akkor a szintén IOSS-es, de EUn kívülről feladottak után meg miért igen?! -
madrac
őstag
válasz tknof1871 #98884 üzenetére
Akkor jól jártál, hogy egyáltalán megtalálták a rendszerben. Az enyémet nem találták meg és 4 dolláros érték után kiszabtak több ezer forintos adót, mondván az a magasabb érték volt ráírva a csomagra... érdekes, hogy az új szabályok előtt baromira nem foglalkoztak azzal ami rá van írva és mindenkitől bekérték az eredeti banki kivonatot a vásárlásról és az alapján szabtak ki adót. Úgy dolgoznak hogy a lehető legtöbbet tudjanak lehúzni az emberről.
A reklamációmra 1 hónapja nem kapok választ. -
madrac
őstag
Iszonyatos a káosz ebben az új rendszerben még mindig.
Volt egy duplikált ÁFA fizetésem Aliexpresses rendelés után, ráadásul sokkal magasabb érték után, mivel Egybesült Arab Emirátusokban átcsomagolták a cuccot és másik tracking számot kapott, rajta egy sokkal magasabb feltüntetett értékkel ami alapján kiszabta a posta az adóterhet, amit be is fizettem.
Postának ment is azonnal a reklamáció a webes űrlapon keresztül, amire több mint 1 hónapja semmi reakció.
Telefonon felhívtam a postát az itt is feltüntetett számon, hogy WTF van. Fingja nem volt a hölgynek mi ez az űrlap és hogy mi van a reklamációval, de azt látja, hogy nincs IOSS szám megadva a csomaghoz és hiába Aliexpresstől jött, aminek központi IOSS száma van, az őt nem érdekli, reklamáljak a feladónál.... ha nem jutok dűlőre, keressem őket ismét...
Aliexpress ügyfélszolgálaton automata szövegelőn átverekedve magam kapok embert. Oké, csatoljam a dokumentumokat az áfázásról, számla stb, fotót a csomagról rajta a tracking számmal. Rendben továbbítja az ügyet a megfelelő osztályra, majd írnak emailben.
Később meg is kapom az emailt amiben tájékoztatnak, hogy igazoljam vissza hogy megkaptam a terméket és akkor újra vegyem fel a kapcsolatot ügyfélszolgálattal ugyanezeket a dokumentumokat prezentálva az eredeti tracking számmal (ami ugye nem szerepel a dokumentumokon se a csomagon mert út közben megváltozott)...
Aliexpress ügyfélszolgálat felkeres, embernek fingja nincs semmiről, nyissak dispute-ot az oldalon az eladónál a rendelésre.... Az őt nem zavarta, hogy azt csak hibás termékre lehet nyitni és csak a vételár maximumára lehet refundot kérni és olyan okot nem is lehet kiválasztani, hogy duplikált VAT fizetés miatt, nem is beszélve arról, hogy az emailben kimondottan benne volt, hogy zárjak minden disputot amit esetleg VAT refund miatt nyitottam volna.... Nem jutottunk dűlőre, nagy nehezen végre kapok másik ügyfélszolgát, aki bekérte ugyanazokat a dokumentumokat mint amiket már 1x elküldtem. Ugyanazzal, hogy akkor továbbítja az illetékes osztályra az ügyet és ezúttal kaptam case idt is. Itt tartok...
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- SSD kibeszélő
- ZIDOO médialejátszók
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Python programozás
- Napelem
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Torrent meghívó kunyeráló
- Renault, Dacia topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- Eredeti - Apple USB-C kábellel és Magsafe 2 - minden típus - macbook töltő - garancia
- Macbook Pro 16" - 2020 gyártás, i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2019, 8 mag i9, 32/512 GB, 4GB Radeon, 90 ciklus, garancia, doboz, szürke (65)
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 83 ciklus, garancia, ezüst (02)
- Macbook Pro 15" - 2017, 4 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 99%, garancia, doboz, szürke