Új hozzászólás Aktív témák
-
Szoszo94
őstag
Sziasztok!
Építkezésbe vágtunk, a tervrajzot már elfogadta az önkormányzat, úgyhogy készül a bejelentési terv. Ma hívott a tervező, hogy a gépészet részét most kellene eldönteni, mi legyen. Hőszivattyús rendszerben gondolkoztam eddig (víz-levegő), viszont a tervező szerint jobban járnánk egy hűtő-fűtő klímával (szellőztetés és hővisszanyerés mellett) és egy bojlerral, mint a hőszivattyúval. Ti mit gondoltok, mi lenne az ésszerűbb?
A ház könnyűszerkezetes lesz, kicsivel 90m² feletti hasznos alapterülettel, 4 szoba + nappali-konyha-étkező, illetve két fürdőszoba. Későbbiekben tetőtér beépítés is opció, de az még bőven a jövő zenéje.Igazából ahogy utána néztem, a fűtő-hűtő klíma is egy hőszivattyú, csak melegvizet nem tud előállítani, viszont arányaiban jóval olcsóbb. Hőszivattyút nagyker áron tudnék intézni, a klímát sanszosan nem.
Illetve ugyanitt kiegészítő fűtésre is várok ötleteketLexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Szoszo94
őstag
Hűha, sok jó infó és kérdés jött, azt hiszem egy darabig beköltözök ebbe a topikba, köszi srácok!
Minden kérdésre fogok válaszolni éjjel, ha hazaértem!Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Szoszo94
őstag
Látom jó témát dobtam fel, volt miről diskurálni Köszi a sok infót! Éjjel későn értem már haza, úgyhogy most tudok válaszolni mindenre.
A ház, ahogy írtam 90m² körül lesz, könnyűszerkezet, 15cm homlokzati szigetelés, 2 OSB közt 15cm kőzetgyapottal és belülről még 5cm XPS amiben a gépészet/villany nagy része fog futni. A végleges terv még nincs meg, mivel azt személyesen beszéltük át és így elmaradt az email - de apróbb változtatások lettek csak eszközölve ehhez képest.
Passzívház a cél, inkább a bekerülési költség legyen most több, de hosszútávon a ház fenntartása konvergáljon a nullához. Később napelem is tervben van, ezért sem akarok semmit kezdeni a telken lévő gázzal (összközműves a telek, így vettük). Split klímát nem akarok, a padlófűtést pedig komfort miatt gondoltam - a burkolatok a szobákban melegburkolatok lesznek, konyha-fürdők-HH hideg, nappali viszont még kérdéses. Ha a mennyezeti fűtés/hűtés elég lenne, akkor igazából a nappali lehetne melegburkolatos és nem lenne szükség ott padlófűtésre (viszont a fürdőbe jó lenne, fázósak vagyunk ). Utóbbi helyiségbe egyébként törülközőszárítót szeretnénk, mind a két fürdőbe.Amiket leírtatok, azok alapján ha jól vettem ki egy levegő-víz hőszivattyúval meg lehetne oldani a melegvizet, mennyezeti hűtést/fűtést kis légmozgás mellett, emellé kell a szellőztetés hővisszanyeréssel vagy létezik olyan hőszivattyú, ami tudja ezt is?
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Szoszo94
őstag
válasz venom8888 #149962 üzenetére
60*60=0,36m²
Van 40 lapod, így 14,4m² ideális esetben (fugát nem számolva), ha egész lapot tudsz mindenhová tenni. Ha a 25Nm 25m²-t jelent, akkor szerény számításaim szerint az összes lap kell és még venned is kell hozzá (70 lap kell legalább összesen).Megelőztek, de akkor talán jól számoltunk mind a ketten
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Szoszo94
őstag
válasz Inhouse #150169 üzenetére
Szerintem ennél a típusnál egyszerűbb (NC-NC vagy NO-NO bekötés, keresztben nyista), annyit tesz csak a kapcsoló, hogy kvázi átbillent egy váltót és az NC-kből NO-k lesznek, illetve vica versa. De tényleg nem néztem meg jobban, csak a képet, úgyhogy a tévedés jogát továbbra is fenntartom Pár éve már, hogy ilyenekkel komolyabban is foglalkoztam, pl forgalomirányító rendszereknél jöttek elő sűrűn.
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Szoszo94
őstag
Tehát ez alapján:
Régi a 05/04 lehet, mindegy melyik. Így a piros+szürke és a sárga(?)+fehér vannak párban, ezeket veszi szét mikor kapcsol.
Így, ez alapján az újba a következő bekötés kellene:
11+12 és 13+14.Csakhogy van egy kis bökkenő, így a régi adatlapja és bekötése alapján mind a két pár alapból zárt áramkörű, úgyhogy két opció van, amit írtak is. Egyik, hogy veszel egy másik típust, másik pedig a relé. Utóbbiban meg lehet fordítani a dolgot, viszont annak a bekötése sorban kell történjen a NO (13,14) lábakkal. Ezt már bonyolultabb lenne itt levezetni
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Szoszo94
őstag
válasz Szoszo94 #150506 üzenetére
Autóban ülve benéztem a képet, úgy láttam mind a négy ér a kábelből jön. Sztornó így az egész amit írtam, plusz a lábakat is rosszul láttam a képen. 😅
Na szóval, újra, jobban megnézve:
Van egy piros 11, valszeg' ezen jön a delej. Zárt kapu (feltételezve, hogy az az oldali végálláskapcsoló) állapotban a 21+22 is össze van vele zárva, a vajszínű kábel miatt (ergo olyan az egész, mint egy sorkapocs). Amikor nyitva a kapu, a fehéren és szürkén sem megy vissza semmi. Ha jól tippelem, a jó bekötés az új kapcsolóba a következő lenne (de előtte mérd ki, hogy tényleg a piros-e amin jön a feszültség!):
11 piros
12 fehér+szürke[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Szoszo94
őstag
Telefonról nehéz volt lapok, képek közt váltani, úgyhogy gyorsabban leírtad, de igen, erre jutottam én is
A színből gondolom, hogy a piros lesz fesz alatt, ezért kell azt külön az egyik lábra - amit te írtál az pedig akkor jó, ha a fehéren adja a delejt az elektronika[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen