Új hozzászólás Aktív témák
-
kacsaesokos
tag
válasz oszi666 #14782 üzenetére
Nagy vonalakban, magánszemélyként két féle adózási mód van, vagy 10% költség elszámolás, vagyis, a bevétel 10%-át automatikusan elszámolod költségnek, és a maradék után fizeted az adót (15%) vagy, minden költséget tételesen elszámolsz és levonhatod a bevételből, értelemszerűen, ha az adott évben nincs, vagy minimális költséged van akkor az első verziót érdemes választani.
Fontos ha a 10%-os elszámolást választod akkor egyéb költséget már nem vonhatsz le.
Adóelőleget kell fizetned minden negyed év után (április 12, júl, okt, jan.) NAV gyűjtőszámlájára, közleménybe elég az adószám.
Adóbevallásban pedig szerepeltetni kell ezeket a jövedelmeket a megfelelő sorokban, valamint fel kell tüntetni, hogy mikor mennyi adóelőleget fizettél (hisz az adóbevallás készítés idejében, a NAV nem tudja/tudhatja korábban miért fizettél be nekik)
Nem bonyolult, ezért könyvelő segítségét nem érdemes igénybe venni.
Bővebben a NAV információs füzetében tudsz tájékozódni [Ingatlan bérbeadásának, egyéb hasznosításának adózása]
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen