Új hozzászólás Aktív témák

  • Pötyi

    őstag

    válasz Mcray #3048 üzenetére

    Bevezetőnek egy kis történelem:

    Kétezer-valahányban kijött egy olyan Európai Uniós irányelv, hogy gyerekjátékban nem lehet nyílt áram. Vagy azt kell ráírni, hogy 18+ korsztály részére. Nem kifejezetten az áramütéstől féltek, mert maximum 12 Volt van, az élettanilag nem okoz semmit, hanem olyan félelmüknek adtak hangot az indokolásban, hogy mi van akkor, ha a gyerek ráejt valami fémtárgyat az áram alatt lévő sinekre és az rövidzárat csinál? A rövidzár meg esetleg tüzet okoz? Lépjünk túl azon, hogy az 1970-ben kiadott NDK gyártmányú Piko FZ1-es trafóban is volt már zárlatvédelem, de sajnos keresztülvitték az akaratukat. A nagyobb modellvasút-gyártók vállat vontak, őket ez annyira nem zavarta, egy ötven-százezer forintos TT-s nyomtávú mozdony fizetőképes vásárlói körét amúgy sem a gyerekek adták, hanem inkább a felnőtt terepasztalosok, ők simán ráírták, hogy 18+.

    Viszont a Lego lefeküdt. Addig ugyanis a 9 Voltos, nyílt fémsines rendszerek mentek, amik trafóval üzemeltek. Ez addig megy, amíg áram van a konnektorban. Utána jöttek be a műanyag sines, ceruzaelemes készletek. Ezzel sajnos az a baj, hogy egy garnitúra elem pár óra folyamatos üzemet bír, ami <4 óra, aztán kuka. Használhatsz mondjuk ceruza akkukat, de akkor legalább három garnitúra kell, hogy kettő töltőn legyen, egy meg használva, hogy a kölöknek mindig legyen.

    Itt van egy jó összefoglaló a Lego vonatok (sinek, motorok) különböző generációiról.

    A motor az csereszabatos, tehát ha ad abszurdum egy 1980-as évekből származó régi készletet veszel meg, akkor is simán ki tudod cserélni a meghajtását egy újfajta motorra. Ugyanolyan az alakja, ugyanakkorák a méretei, ugyanaz a zsámoly felfogatási pontja, csak más a betáplálási módja - ebből adódóan ha régi vonatot építesz át, akkor az elemtartónak is helyet kell keresni. (Meg az irányítás infravevőjének.)

    A kocsik csatlakoztatása az többé-kevésbé mágnesekkel működik, a legújabb mágnesek tartóházán már egy bütyök is van, hogy ha extrém hosszú és nehéz szerelvényt csinálnál, akkor egy keresztbe rakott 1x2-es lapossal pluszban meg tudod erősíteni szétszakadás ellen.

    Amit kinéztél, az egy igen jó indulókészlet. Sok egyenes sin és váltó is van benne. A meghajtása annak még az egy generációval korábbi, úgynevezett RC rendszerű. Az elemtartó a mozdony alvázába/alvázára van beépítve, onnan adja a delejt a motornak. Az infravevő a mozdony oldalán. Ha motorikusan bármi baja lenne, minimális befektetéssel és minimális átépítéssel kicserélhető az újfajta Power Functions meghajtásra.

    Itt találold a BrickLink, a legnagyobb nemhivatalos online Lego piac árindexét, ebből meg tudod állapítani, hogy ami árat neked mondtak, az mennyire helytálló a világpiaci árhoz képest.

    [ Szerkesztve ]

    QNX is cool!

Új hozzászólás Aktív témák