-
Fototrend
A topik témája a közös keresztünk, a Lego iránti rajongás, illetve annak végtelen gyűjtögetése
Új hozzászólás Aktív témák
-
LÁZ
Topikgazda
hát, vonatban nem igazán vagyok otthon, az tény, hogy a régebbiekben több anyag volt, igy masszivabbak, jobban össze voltak rakva, használtaknál elsősorban a vagonok csatlakozására, illetve mivel gondolom elemmel-akkuval mennek, azok állapotára kell odafigyelni, a műanyagon úgy is látod, hogy mennyire használt.
fontos, hogy minden eleme meglegyen, mert a régebbi vonatok már ritkák sztem, igy a hiányzó elemek is magasabb árban vannak már.
ps. biztos jön majd vki, aki jobban benne van
insta @laz_papa - ELADÓ CUCCOK (lego halloween special figurák-Toysrus Bricktober 2022)
-
Pötyi
őstag
Bevezetőnek egy kis történelem:
Kétezer-valahányban kijött egy olyan Európai Uniós irányelv, hogy gyerekjátékban nem lehet nyílt áram. Vagy azt kell ráírni, hogy 18+ korsztály részére. Nem kifejezetten az áramütéstől féltek, mert maximum 12 Volt van, az élettanilag nem okoz semmit, hanem olyan félelmüknek adtak hangot az indokolásban, hogy mi van akkor, ha a gyerek ráejt valami fémtárgyat az áram alatt lévő sinekre és az rövidzárat csinál? A rövidzár meg esetleg tüzet okoz? Lépjünk túl azon, hogy az 1970-ben kiadott NDK gyártmányú Piko FZ1-es trafóban is volt már zárlatvédelem, de sajnos keresztülvitték az akaratukat. A nagyobb modellvasút-gyártók vállat vontak, őket ez annyira nem zavarta, egy ötven-százezer forintos TT-s nyomtávú mozdony fizetőképes vásárlói körét amúgy sem a gyerekek adták, hanem inkább a felnőtt terepasztalosok, ők simán ráírták, hogy 18+.
Viszont a Lego lefeküdt. Addig ugyanis a 9 Voltos, nyílt fémsines rendszerek mentek, amik trafóval üzemeltek. Ez addig megy, amíg áram van a konnektorban. Utána jöttek be a műanyag sines, ceruzaelemes készletek. Ezzel sajnos az a baj, hogy egy garnitúra elem pár óra folyamatos üzemet bír, ami <4 óra, aztán kuka. Használhatsz mondjuk ceruza akkukat, de akkor legalább három garnitúra kell, hogy kettő töltőn legyen, egy meg használva, hogy a kölöknek mindig legyen.
Itt van egy jó összefoglaló a Lego vonatok (sinek, motorok) különböző generációiról.
A motor az csereszabatos, tehát ha ad abszurdum egy 1980-as évekből származó régi készletet veszel meg, akkor is simán ki tudod cserélni a meghajtását egy újfajta motorra. Ugyanolyan az alakja, ugyanakkorák a méretei, ugyanaz a zsámoly felfogatási pontja, csak más a betáplálási módja - ebből adódóan ha régi vonatot építesz át, akkor az elemtartónak is helyet kell keresni. (Meg az irányítás infravevőjének.)
A kocsik csatlakoztatása az többé-kevésbé mágnesekkel működik, a legújabb mágnesek tartóházán már egy bütyök is van, hogy ha extrém hosszú és nehéz szerelvényt csinálnál, akkor egy keresztbe rakott 1x2-es lapossal pluszban meg tudod erősíteni szétszakadás ellen.
Amit kinéztél, az egy igen jó indulókészlet. Sok egyenes sin és váltó is van benne. A meghajtása annak még az egy generációval korábbi, úgynevezett RC rendszerű. Az elemtartó a mozdony alvázába/alvázára van beépítve, onnan adja a delejt a motornak. Az infravevő a mozdony oldalán. Ha motorikusan bármi baja lenne, minimális befektetéssel és minimális átépítéssel kicserélhető az újfajta Power Functions meghajtásra.
Itt találold a BrickLink, a legnagyobb nemhivatalos online Lego piac árindexét, ebből meg tudod állapítani, hogy ami árat neked mondtak, az mennyire helytálló a világpiaci árhoz képest.
[ Szerkesztve ]
QNX is cool!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Politika
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Futás, futópályák
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Tőzsde és gazdaság
- Napelem
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- További aktív témák...