-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
Az előzéshez miért is kellene nyomaték?
Van egy kis kar ott a user jobb kezénél, PSA konszern esetén szilvalekváros, egyéb esetben olykor egész normális váltázsi érzettel, na aztat kell megfelelő állásba helyezni, és máris megy az előzés.
Rövid az áttételezés amúgy (hogy komepnzálja a nyomaték hiányát ), 3-as pont jó országúti előzésekhez, 70-120 között kellemesen megy.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Tsebacsi #81614 üzenetére
Egyébként a prémium márkáknál nem az a durva, hogy mennyibe kerül az alkatrész, hanem hogy mekkora rajta a haszon.
Itthon a gyári első lengőkar az IS-be közel 50k/db.
Angol ebayről rendelve 35k/db + szállítás
Japánból 55-ért rendeltem, csak kettőt, szállítással együtt.Igaz, így, hogy Japánból jön, kell rá várni mondjuk egy hetet, de akkor is, könyörgöm, ez azért viccnek is rossz. Szóval bármi drágább cucc kell, amayama, rhdjapan, ilyesmi.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #81688 üzenetére
Azért no, ne sarkítsunk már ekkorát!
Ferencnek tökéletesen igaza van. Azt mindenki tudja, hogy az autók 30%-kal többel esznek, mint ami rá van írva a sajtóanyagra. De a 90% többlet tényleg durva egy kicsit.
Az azért mégiscsak egy vicc, hogy egy 180 lovas, modern, turbós benzines ennyit zabál, hát ennyiből egy 3 literes sorhattal eljárt volna, még kevesebből is. Az meg azért erősebb lenne valamivel.
Szerintem ha 7.9 helyett 10-et evett volna, pont leszarja, kb. az a realitás. De a 14 liter vicc ilyen teljesítmény mellett.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #81698 üzenetére
Komolyan, ne légy már ennyire csőlátású, kérlek!
A lovak zabbal mennek. És itt van az amit más sokszor beszéltünk: nagy motort kell venni ha teljesítmény kell.
Igen, ez igaz. De az nem normális, hogy egy downsizing kisturbó többet zabál adott teljesítmény mellett, mint egy korábbi szívó.
Igen, a lovak zabbal mennek, de talán egy turbósított kávédarálótól elvárható, hogy ne egyen annyit, mint egy v8, ha már nem is megy úgy.
Azt a részét meg teljesen figyelmen kívül hagyod, hogy laboratóriumi körülmények között is 20+%-ra voltak a gyár által megadott adatoktól.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz focvis #81735 üzenetére
Ez ennyi. De ha azt nézed, még mindig kevesebbet eszik bőven, mint a lentebb emlegetett Insignia, pedig erősebb, nagyobb moci.
Nincs ingyen ebéd. Ha zavar, vegyél mellé egy hibridet, de Téged ismerve egyrészt agybajt kapnál tőle, másrészt két autót csak ezért nem éri meg fenntartani, akkor sem, ha a másik fele ennyit fogyasztana.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Acheron #81802 üzenetére
Jéééézus, mennyivel jársz Te autópályán?
Volt 1.6 vvti Corollám (ugyanaz a motor, csak picit nagyobb a löket), azt azért autópályán ésszerű körülmények között nehéz volt 8 liter fölé vinni (oké, ha 150-160-nal mentem, akkor igen, de 130-ig bőven 7-essel kezdődő fogyasztása volt), országúton meg inkább 7 alatt.
Szóval a városon kívüli 8+-hoz minden elismerésem. Vagy a kéziféket engedd ki, vagy próbálj meg a kiírt sebességkorlátozások+20%-on belül maradni. Esetleg vedd le a 225-ös semi slicket. Mást nem tudok elképzelni.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bajnokpityu #81823 üzenetére
Ezek a Toyota féle vvti-k elég takarékos motorok voltak amúgy. Ha az olajfogyasztós problémájukat idejében orvosolták volna, akkor abszolút ajánlott vétel lenne használtan is, mert amúgy a láncos vezérlés tartós, jól fogyaszt, stb...
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz tboy93 #81864 üzenetére
Persze, az érthető, ha siet az ember ilyen esetben, belefér néhány erősen érettsárga lámpa meg a sebességhatárok ignorálása, de a józan észé azért nem.
Így a leírást olvasva itt ugye elég sok lehetett, elsőkerekesnek pedig akkor tör ki a háta, ha vagy fékkel, vagy maximum tartott gázzal fordul valaki a vállalhatónál gyorsabban, szóval nem a gáz volt sok, hanem már a bemeneti sebesség. Ebből meg azért illik tanulni, mert száraz úton bedobni egy autót az árokba azért azt jelenti, hogy elég rosszul mérte fel az illető mind a saját, mind a gépjármű gépességeit.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz !Overdose! #81947 üzenetére
Hát biztos volt az 180, csak sokat csal az óra...
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz brumi1024 #81983 üzenetére
Valamit nagyon tudsz. Vagy jókor jársz, vagy nagyon jófelé, én még nem láttam autót, ami BP-n 9 alatt evett volna... Mondjuk az igaz, hogy én 5-10km-es távokat megyek, ha városban járok, szóval nagyon sok a hideg üzem meg az ácsorgás/parkolás aránylag.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #81995 üzenetére
Repültetek, vagy élvezed a fincso 1.70-es olasz benzinárat?
Have fun!Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Jaffa75 #82041 üzenetére
Összességében engem is bánt az a divat, hogy ami ma "sportautó" (sokszor inkább csak sportos), arra annyi csicsa kell, hogy jobb ízlésű cigányasszony szégyellne benne esküvőre menni.
Lehet szidni a 90-es évek formatervezését, de ha megnézed, mit születtek akkor:
-E46 (M3)
-IS200
-Bukólámpás és utána következő keret nélküli ablakos 323F
-Celica utolsó két generációja
-MR2 SW20
-Integra TypeR
-S2000
-Z4
-Első generációs Fóka ST/RS
-RS OktávValahogy egyikre se kellett 40 spoiler meg diffúzor meg légbeömlő meg anyámtyúkja, mégis látszott rajtuk, hogy nem egy 1.4-es tucatautóról van szó.
A mai mezőnyben meg üdítő kivétel a Golf GTi, ami nem úgy néz ki, mint ha az NFS UG2-ből sikerült volna megvalósítani egy jobban sikerült tuningot.
Még a szolídabbaknál (pl. GT86) ott van a tök felesleges diffúzor, a Civicről aztán nem is beszélve...Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bajnokpityu #82076 üzenetére
Ha felakad és leszakad, nem kár érte, úgyis csak fojtja, nem?
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
Jöttünk vissza ma este Szegedről BP-re, és az M5-höz mérten meglepően eseménytelen utunk volt, csak az M0 déli szakaszán villogtam ki pár jómadarat, aki görcsösen ragaszkodott a középre tartáshoz.
Viszont az autóparkunk állapota, az katasztrófa. Legalább 5 félszemű autót láttam két óra alatt, némelyik hátul, némelyik elől. Oké, egy xenonnál problémás lehet egy csere, de könyörgöm, egy hátsó izzót azért annyira nem bonyolult...
Arról nem is beszélve, hogy egyre több itthon az újfajta mild hibrid: nem benzin-villany, hanem benzin-olaj, illetve dízel-olaj hibriddel járnak elég sokan, ahogy ezt a kipufogógáz színe és szaga jelzi.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #82152 üzenetére
Zsóti mennyi alkatrészt szív fel a szaros VAG csoportos autójával, hogy követeli a mennyiségi kedvezményt?
Hát azzal mondjuk elég sokat
A szervíz eljárásában szerintem az a tisztességtelen, hogy nem mondják meg, hogy ezt Ők 150.000Ft munkadíjért végzik, és még 100 az alkatrészt, hanem mondanak rá 80e munkadíjat, és még jól lehúzzák a usert az alkatrésszel. A végeredmény persze forintra ugyanaz, csak a szájíz valahogy mégis más, teccik-e éteni?
Egyébként nem véletlen, hogy csomóan inkább megcsinálnak maguknak dolgokat. Ha ugyanis a fentebbi mentalitás párosul azzal, hogy az utángyártott alkatrész nem túl minőségi, és Te gyárit szeretnél, azt pedig horror áron szerzi be a szervíz, akkor rákúrtál.
Egyébként arról is beszélgessünk már akkor kicsit, hogy miért kell szinte mindig külföldről rendelnem az alkatrészt?
A bontott olcsóbb Angliából postázva, mint amit itthon kibontanak.
A gyári olcsóbb Angliából postázva, mint itthon, de még olcsóbb Japánból postázva, mint Angliában.
Ha 10-15% lenne a különbség, nyilván nem szopnék vele, és megvenném itthon. A probléma az, hogy itthon a balatoni lángosostól az autószerelőn át az alkatrészkereskedőig mindenki úgy van vele, hogy ha nincs meg valamin az 50% haszon, akkor hozzá sem nyúl. Így esett meg az, hogy 0Ft-os keresnek rajta, mert megrendelem külföldről.
Márpedig azt ne mondja nekem senki, hogy az angol vagy a japán munkabérek és ingatlanárak mellett ott sokkal olcsóbb lenne a logisztikája vagy a raktározása az alkatrészeknek...
Szóval szerintem ebben a cikkben pont azt kapja a vállalkozói rétegünk, amit megérdemel.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #82157 üzenetére
Azt meg most ne vegyük napirendre, hogy az alkatrészt áruló cégek ezzel a működési modellel a kis szervizeket akarták segíteni, csak egyikük jó magyar szokás szerint kannibál lett, ami rántotta magával a többit.
Azt, hogy 80% haszonkulccsal dolgoznak, ami a kis szervizek felé nagylelkűen csak 30%, én nem tudnám így nevezni. Úgy már sokkal inkább, hogy pofátlan suttyók.
Persze, értem, amit mondasz, hogy egységsugarú Józsi nem akar kifizetni egy műveletre több munkadíjat, mint ami az alkatrészköltség, pedig jogos, valóban vannak olyan műveletek, amelyek ilyenek. Ugyanakkor van egy másik réteg, a tudatosabb fogyasztó, amelyik meg nem szereti, ha átkúrják. És valahol ez is az, legyünk őszinték.
Teljesen egyetértek Bajnokpityuval a témában.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #82168 üzenetére
Az a baj, hogy ilyen kiskereskedői haszon mellett bizony sokan inkább kivárják azt a pár napot, és megrendelik az adott terméket külföldről.
Ez pedig oda vezet, hogy "áhh, nincs elég forgalmam, emelek kicsit az árakon", és szépen kész is az ördögi kör.Same rules apply!
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- World of Tanks - MMO
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- DIGI kábel TV
- Cyberpunk 2077
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen