-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
adalbert1
veterán
Teljesítményadót annak kell fizetni egész évre, aki év elején tulajdonos volt? Történt ugyanis, hogy január elején totálkárra törték az autómat, majd a biztosítós ügyintézés után eladtam egy roncskereskedőnek február elején - csekket még egyáltalán nem kaptam az idei évre az önkormányzattól. Várható, hogy egész évre ki kell fizetnem a teljesítményadót?
-
adalbert1
veterán
Egy Renault-ot vagy Kiát még csak, de egy Daciát biztos nem használnék szívesen évekig.
Tegnap szétnéztem egy használtautó-telepen, hát, elég sok lelakott autót láttam, azért egy új autónál megnyugtató lenne, hogy biztos ismeri az ember az egész történetét - cserébe ott van a nagyobb értékvesztés, illetve, ha hitelre venném, akkor a plusz bizonytalanság, és jobban is félteném (ajtórányitás, koccanás, lopás, stb) - ráadásul akkor már kb. 10 évig biztos maradna is.
Viszont minél több használt autót látok, annál bizonytalanabb vagyok abban, hogy biztos az kell-e nekem, egyre inkább azt érzem, hogy jó vételt nagyon nehéz találni.A TSI motoroktól mennyire kell tartani? Alapvetően szívó benzines autót keresek (Astra/Focus), de abból amit jó állapotú autónál láttam, az vagy gyorsan elkelt, vagy nagyon túlárazott (pl. H Astra J Astra ársávjában)- illetve tegnap megnéztem 1-2 Golfot is, és elsőre szimpatikusabbnak/ergonomikusabbnak tűnt a beltere, mint a konkurenciának.
-
adalbert1
veterán
válasz bitpork #68000 üzenetére
Mi az a TIR? A kezdő hozzászólást olvastam, nem túl biztató egyik infó sem (főleg annak a fényében, hogy a legtöbb Golfban amit a piacon láttam kisebb köbcentis van -1.2, 1.4):
TSI:
- ebből van három generáció, az első kettőre jellemző a szelepekre rakódott karbon, nyúló vezérlánc miatt hengerfej felújítás.
TSI-ből a kisebb köbcentisek szenvednek jobban a meghibásodásoktól. Az utolsó generáció dupla befecskendezést kapott, van egy közvetlen és egy hagyományos szívó csöves.Gergőke88: persze, elhiszem, hogy lehet jó autó, viszont nem tetszik, olyan autót nem szívesen használnék 8-10 évig, amibe nem jó érzés beülni. Egyik kollégám mondjuk elégedettnek tűnik a Daciájával, igaz, ő a régi papír Swift-ből ült át.
-
adalbert1
veterán
Bedobnám a kérdésemet ide is, hátha jobban pörög, mint a másik topic:
Az mitől lehet, hogy a magyarorszag.hu gépjárműkeresőjével, rendszám alapján egy H Astra-ra rákeresve, azt írja, hogy az autó ASTRA G 1.6 CARAVAN? Elírtak valamit az okmányirodában/forgalmiban? Nehéz lehet ezt korrigáltatni? -
adalbert1
veterán
Közben megnéztem ma, és valamiért a törzskönyvbe is G Astrát írtak H helyett, viszont az okmányiroda szerint ezt az új forgalmi kiállításával egyetemben lehet javíttatni, csak egy műszaki szemle kell hozzá pluszban (valami ezerpárszáz Ft-os díja van).
Vásárláskor az adásvételi-szerződés megírása után egyből kell biztosítást kötni, vagy van esetleg egy valamekkora idő intervallum, amíg az előző tulaj biztosítása tart? -
adalbert1
veterán
Ha a tulajdonostól veszek egy autót, de van egy üzembentartó is (aki a párja), akkor az adásvételin elég a tulajt szerepeltetni? Az okmányiroda átírja gond nélkül a nevemre, annak ellenére, hogy van egy üzembentartó is?
-
adalbert1
veterán
válasz Magnum_ #68476 üzenetére
Köszi mind a kettőtöknek.
Akkor ez csak egy olyan papír lenne, hogy xy tulaj megszünteti xx üzembentartóval az üzembentartói jogot az eladás miatt, dátum, 2 tanú (3 példányban - 1 az üzembentartónak, 1 a tulajnak, 1 pedig nekem, mint új tulajnak)? Szerintem ez nem tart sokból, írok egy ilyet, hogy tényleg minden oldalról védve legyek.
Közben most beszéltem az okmányirodával is, azt mondták, hogy nem kell, de azért ha már úgyis szerződést írunk, akkor nem tart sokból plusz 2 papírt kitölteni.
Szerződésnél a netriskes minta megfelelő, vagy inkább vegyek papírboltban önátírósat? -
adalbert1
veterán
válasz Magnum_ #68482 üzenetére
Köszi, végül sima önindigós 'papírbolti' szerződést írtunk.
Sikeresen lezajlott az átírás is, 2 napja ismét autó tulaj vagyok .
Lenne is egy gyors körkérdésem: ti a csomagtartóban mibe pakoljátok a különböző tartozékokat (mint pl. vontatókötél, bikakábel, fogó, csavarhúzó, tartalék izzó, stb)? Nekem eddig egy hátizsák volt erre rendszeresítve a régi autóban, de abban elég nehéz elsőre megtalálni amit keresek, mert ömlesztve volt, érdemes valami több rekeszes autós táskát/ládát nézni? -
adalbert1
veterán
válasz EQMontoya #69196 üzenetére
Régebben nem tudom, hogy kinek a vesszőparipája volt ez az ökölszabály, de a milyen autót vegyek topicba én is bedobtam, mikor még csak kerestem a jelenlegi autómat. Szerintem alapvetően nem hülyeség (persze mindenki maga tudja, hogy mennyi fér bele neki), én is olyan autót vettem végül, aminek az ára ez az összeg alatt volt.
Kornél: akkor az SX4 lesz a végső befutó? Nekem külsőre a Vitara egy fokkal jobban tetszik, igaz a belteret/anyaghasználatot nem néztem.
-
adalbert1
veterán
válasz bitpork #69227 üzenetére
Pont ma láttam egy Z4-et a forgalomban előttem a Váci úton, az például egész szép autó - viszont az átlag BMW/Audi kínálat helyett teljesen mást vennék hasonló áron, pl. a tömegével látott X5/Q7 helyett inkább Land Cruiser, Range Rover, XC90 stb. közül választanék, 1-es BMW helyett pedig inkább valamilyen Volvót néznék.
Továbbá számomra az is gond ezzel a 3 márkával, hogy itthon rengeteg szakadt tízen-húszonéves példány szaladgál belőlük, erősen negatív sztereotípiák kötődnek hozzájuk.szentkuti11: gondolom ez vicc akart lenni , milyen autód van?
-
adalbert1
veterán
válasz szentkuti11 #69257 üzenetére
Azt hittem, hogy azért írod viccből, mert vagy valami jóval olcsóbb, vagy jóval drágább autód van.
joamilestoné: jó kérdés, szerintem az emberek nagy többsége (köztük én sem) nem akarja, hogy egy számára is nem kívánatos réteggel azonosítsák első ránézésre.
rbalint88: szerintem az SQ7-nek két szerepe van: egyrészt a gyártó is odatehet valamit a modellpaletta tetejére, másrészt akinek a sima Q7 túl snassz, az is tud mit venni - nem hiszem, hogy sokan kihasználnák a plusz tudását a gyengébb változatokhoz képest.
-
adalbert1
veterán
-
adalbert1
veterán
A te sztorid mondjuk vicces , de azért úgy érzem, hogy nem lehet úgy élni, hogy mindig én legyek a legnagyobb/legerősebb/legokosabb, mert úgyis lesz valaki, aki túltesz rajtam valamiben.
Persze sok felesleges kockázatot ki lehet védeni (pl. ez is érdekes, ha előtte elvitték volna átnézetni, akkor biztos megkímélték volna magukat pár szívástól), de szerintem alapvetően az nem jó állapot, hogy mindig abból kell kiindulni, hogy éppen miképp akar átverni az eladó, hol lehet a trükk, mit akar eltitkolni/elhallgatni? -
adalbert1
veterán
válasz Gergőke88 #70016 üzenetére
Ahhh, nekem ez az egyik rémálmom amellett, hogy ellopják az autót - az utcánk végig van ültetve fával, és mivel egyirányú, így még a vezető oldalon kiszállást is nehezítik (ráadásul, amiket kivágtak, annak a helyére is ültettek). Részben az ilyenek miatt gondolkoztam garázs bérlésén is, de ami a közelünkben van társasház mélygarázsa, ott 18k-ért láttam kiadó helyet, úgy gondolom, hogy a jelenlegi autóm áránál nem érné meg több mint évi 200k-t elkölteni rá (ha a munkahelyi mélygarázst is hozzáadom, akkor több mint 300k-t, de az meg kb. a muszáj kategória, az Infoparkban ha későn érkezel kb. lehetetlen parkolóhelyet találni).
szerk.: ez ugyanolyan elemi kárnak számít amúgy, mint mondjuk a jégeső? Fizet utána vajon rendesen a biztosító?
[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz Qtya123 #70055 üzenetére
Első sorban tényleg elvihették volna átnézetni, akkor sok utólagos bosszúságtól megkímélhették volna magukat (szerintem ennek alapnak kellene lennie, ha már talál egy olyan autót az ember, amire azt mondaná, hogy megvenné).
Viszont engem az ilyen sztorikban jobban irritál az eladó szerepe, mint a naiv/gyanútlan/hozzánemértő/esetleg buta vásárlóé, ha autókereskedő, akkor ezeket a hibákat jó eséllyel kiszúrja, hamarabb észreveszi, hogy törött volt (vagy már alapból tud róla), és gondolom ezeket azért nem igazán említi meg az eladásnál. -
adalbert1
veterán
Itt a fehér milyen autó volt szerintetek? Csak egy V8 feliratot tudok kivenni az oldalán, meg hogy kabrió volt...
szerk.: tényleg, igazatok van, a felnin látszik a Mercedes jel, viszont a hátulja egyáltalán nem volt ismerős. Azért kíváncsi lennék, hogy ezt hogy sikerült összehozni, melyik autós volt a hibás - főleg az zavar, hogy néha én is járok arra (meg persze az is szomorú, hogy ketten egy ilyen halált haltak).
[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
Köszi, akkor ha egyszer egy jobb/drágább autóm lesz, akkor szerintem én is megcsináltatom valamelyiket - mondjuk az elég szívásnak hangzik, hogy ha traileren viszik el, arra nem érvényes, igaz, akkor ott a casco (és ha csak nem valami nagyon ritka autója van az embernek, remélhetőleg keresnek másikat).
-
adalbert1
veterán
Én ha lehetne úgy venni, még mindig inkább manuálisan állítható tükörrel vennék autót - anno az F Astrában egészen megszoktam, az esetek 99%-ban meg úgyis csak én vezetem az autómat, kellene a fenének plusz elektronika és motor, ami elromolhat.
Presztízs témához: szerintem ez olyan A6-BMW5-Mercedes E környékén kezdődik (esetleg hasonló méretű Lexus, Volvo) - persze itt is szerintem csak az aktuális modell esetén érvényes ez, a 10+ éves prémiumoknak szerintem semmi presztízsük sincs (kivéve talán a szépen rendben tartott "régiségek", RS4, M3, stb). Azért kíváncsi lennék, hogy vajon hányan vesznek meg egy bizonyos autót, mert úgy gondolják, hogy annak nagyobb presztízse van, mint egy másiknak - nekem az lenne a fontos, hogy az igényeimnek megfeleljen, nem arra, hogy lássák, hogy mennyi pénzem van (ha egyszer veszek prémium kategóriából valamit, akkor is inkább a jobb anyaghasználat, kisebb menetzaj, okosabb/jobb kényelmi megoldások, nagyobb tér, stb. miatt lesz).
Kornel: Facelift után marad azért szívó motor is a Vitarában, vagy csak turbo benzines lesz a választékban?
[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz raczger #70913 üzenetére
Azta, ez szívásnak hangzik, remélem megússza nagyobb kár nélkül. Én tegnap a Fiastyúk utcán fordultam meg inkább egy ponton, mint hogy tovább menjek a vízbe egyenesen. A Béke téren emlékeim szerint pár éve is úszott minden egy nagyobb esőnél, azt gondoltam volna, hogy az után jobban megcsinálják a vízelvezetést.
-
adalbert1
veterán
Az én szempontból inkább az a lényeges (persze ez most kicsit önző álláspont), hogy a környezeti terhelés földrajzilag máshol jelentkezik, jobban kontrollálható - tehát nem Budapesten szívom több tízezer autó károsanyag-kibocsátását (az esetleges zajterhelés csökkenéséről nem is beszélve), hanem mondjuk valami puszta közepén van az erőmű/akksi gyár/stb (ahol remélhetőleg szakszerűen mérséklik/ártalmatlanítják a károsanyagot).
raczger: ezt tényleg jól lebontottátok!
-
adalbert1
veterán
válasz B-L-A-C-K #71366 üzenetére
Én is gondolkozom ilyenen, vagy ózonos tisztításon - elméletileg az ózonos tisztítás valamennyire az utasteret is fertőtleníti, de gondolom ez is, hiszen ott kering a tartalma egy negyed órát - egyelőre még vacillálok - nem büdös a klímám, szóval valószínűleg a hőcserélőn nincs nagyon szennyeződés lerakódva, tehát lehet, hogy elég lenne ez is.
bl4ze: ha ebből habot fújsz ki, akkor azt szokták veszélynek írni, hogy ha csak befújod a szellőzőrostélyokon, akkor érheti az elektronikát is, rossz esetben ha befolyik valami olyan helyre, ahova nem kellene, még kárt is okozhat, tehát tényleg csak a hőcserélőre ajánlott fújni.
[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz szőröscica #71384 üzenetére
Nekem ez annyiból volt kérdés, hogy munkahelyen béreljek-e 10-ért mélygarázs helyet, vagy reggelente küzdjek a szabad helyekért, így számomra megérte ezt a tízest - viszont a lakásomhoz közel csak 18-ért láttam mélygarázs helyet, egy darabig eljátszottam a gondolattal, de így kb. 7 év alatt kifizetném az autó értékét csak az itthoni mélygarázsra, annyit nem ér (kérdés, hogy mennyivel öregednek lassabban a műanyagok, fakul a kárpit, stb - ha végig garázsban áll, talán ha egyszer egy új 0 km-es autóm lesz, vagy valami drágább gépem, akkor nem fogom rá sajnálni a pénzt).
-
adalbert1
veterán
válasz BigBlackDog #71602 üzenetére
Hát, erre én is kíváncsi lennék, valamit nagyon benézhetett, körforgalomba behajtásnál azért észre kellett volna vennie, hogy ez egy körforgalom (minden bejáratnál van elsőbbségadás kötelező és körforgalmat jelölő tábla is) - az is lehet, hogy rosszul lett, vagy részeg volt, esetleg valakit hirtelen ki kellett kerülnie.
-
adalbert1
veterán
válasz focvis #73219 üzenetére
Pont tegnap láttam 3 dízel autót konvojban haladni a Hungárián (147, A3, Passat kombi), néha tömény fekete füst dőlt belőlük egy-egy gázfröccs után - az ilyenek hogy mennek át műszaki vizsgán? Igazából erre kellene rászállni a rendőröknek valami másik hatósággal együtt, és egy útszéli mérés után le is venni a rendszámot az ilyen gépekről...
-
adalbert1
veterán
válasz bajnokpityu #73485 üzenetére
Nekem beszámításról mindig ez a tc-s írás jut eszembe, eléggé rossznak tűntek a benne szereplő árak - igaz, pl. egy magánszemély lehet, hogy jobban megfizeti a szervizkönyves múltat, mint a szerviz.
-
adalbert1
veterán
Ezek után gondolom a flottamenedzser nem igazán fog BMW-t választani céges autónak, nem? A helyükben én még írnék egy levelet a BMW-nek is, hogy eddig x évente ennyi autót vettünk náluk, de ezentúl inkább valamelyik konkurensnél vásárolunk (gondolom sok hatása nem lenne a dolognak, de legalább tudnák, hogy annyival kevesebb új autót adnak el majd mikor ezek már csereérettek lennének).
Mindenesetre egy ilyen értékű autónál ez szerintem a vicc kategória, még a legolcsóbb Dacia-nak is ciki lenne, ha ez megtörténik, nem hogy egy 5-8-szor annyiba kerülő gépnek.
-
adalbert1
veterán
Arra mondjuk kíváncsi lennék, hogy hány autóst érint az, hogy annyit álljon az autója, hogy elkezdjen állásban tönkremenni - gondolom 1-2 hónap még nem gond, akinek meg valamiért évekig parkolna, az jobban jár, ha eladja (hiszen állás közben is veszít az értékéből), kivéve, ha esetleg valami ritkaságról van szó (de akkor meg úgyis figyel rá annyira, hogy legalább pár hetente menjen vele egy keveset).
-
adalbert1
veterán
válasz kisza25 #74468 üzenetére
Én is azon a véleményen vagyok, hogy egy kereskedésben szerintem akkor áll többet pár hónapnál egy autó, ha az amúgy sem kell senkinek, azért meg annyira nem nagy kár (meg szerintem így is lehet, hogy mennek vele mondjuk próbaútra azért), szóval szerintem az ilyen örökléses eseteken kívül más eset nem igazán lehetséges.
bajnokpityu: ez nem tűnik annyira vészesnek, 3 év alatt a 10k km igen kevés, de akkor ezek szerint ez sem egy helyben állt 3 évig.
Megnéztem én is a joautok.hu-t, abban a kategóriában, amiben nézgelődtem korábban, nem látok olyan túl jó vételeket - pl. gyengébb felszereltségű Astra, 130k km-rel több futással, igaz kicsit szebb esztétikai állapotban (igaz, már az újabb 1.6-os motorral, de lehet, hogy csak papíron, képek alapján a régebbi), mint amilyet én vásároltam, ugyanolyan áron, amennyiért én elhoztam magánszemélytől - ez szerintem nem jó vétel.
Ford Focus, 12 feltöltött dokumentummal, aminek egy része az, hogy az eladó feltöltötte a 2 évenkénti műszaki vizsga lapját, hogy átment a műszakin.
A kezdeményezés nem lenne rossz, de azért erősen ellenőrizni/moderálni kellene a tartalmát. -
adalbert1
veterán
Ma láttam egy Lexus LS600h-t linglong gumikkal. Újabb (pozitív) sztereotípia dőlt meg ezzel számomra.
-
adalbert1
veterán
válasz kisza25 #80594 üzenetére
Az ilyeneket tényleg nem értem, én max. egy faluban szaladgálós-hétvégén telekre járós régi switftre vennék ilyen gumit, de leginkább még arra sem, mert 13-as méretben a jó minőségű se olyan drága.
Valamelyik nap fotóztam egy iszonyatosan rondára matricázott Rolls-t is, valamelyik nap, ha lesz időm előkotrom.
-
adalbert1
veterán
válasz Magnum_ #80796 üzenetére
Ikeában és tesco-nál múltkor mi is a családi helyre álltunk meg, igaz, még volt 1-2 hét szülésig. Ennyi szerintem belefér. Tegnap amúgy meglepődtem, hogy a váci úti tescoban mégis csak beüzemelték újra a sorompókat a beléptetésnél, pár éve már mentek 1-2 hétig, de utána hanyagolták a dolgot - ezek szerint lehet, hogy megint megunták, hogy sokan p+r-nek használják.
Én reggelente megyek kb. a gyöngyösi utca magasságából az Infoparkba - tapasztalataim szerint 7 óra előtt még nincs nagy forgalom, és 10 előtt már nincs (persze van pár nap, mikor még akkor is van), a 8 óra körüli időpont a legrosszabb az elinduláshoz. -
adalbert1
veterán
válasz EQMontoya #80907 üzenetére
Eleinte biztos így volt, de azért szerintem pár éve már az átlagember is tisztában van vele, hogy mennyire költséges lehet egy modern dízel üzemeltetése, és hogy nem ajánlott városi használatra (legalábbis én nem tartom magam autós szakinak, hanem csak egyszerű usernek, oké néha olvasom ezt a topicot, meg pár autós weboldalt, lehet hogy mondjuk az átlagjóskák még ennyit sem tesznek meg).
-
adalbert1
veterán
válasz BigBlackDog #83652 üzenetére
Szerintem itt a vásárló elég figyelmetlen/hozzá nem értő volt (rossz hírű dízelmotorral venni tizenéves autót, a piac legaljáról választva, úgy, hogy a kereskedő nem is a tulaja), de ettől még nem kellene feltétlen átverni őt (persze kérdés, hogy mennyi volt az átverés az ügyben, és mennyit tudtak ténylegesen, ebben azért nem foglalnék állást, nehogy bepereljenek ). Ami még furcsa, hogy régen a TC több, már-már pozitív hangvételű cikket is írt erről a kereskedésről, pedig gondolom akkor is voltak hasonló autók a kínálatukban.
-
adalbert1
veterán
Ezek szerint rosszul fogalmaztam , egyáltalán nem kellene valakit azért átverni, mert laikus a témában (mondjuk kíváncsi lennék, hogy hány kereskedő mondaná azt a cikkben szereplő Toyotára, hogy hölgyem, ezt az autót ne vegye meg, mert egy rakás sz.r - ebben az esetben már be se kellett volna számítaniuk az előző tulajtól).
-
adalbert1
veterán
Ezen én is gondolkoztam már, szerintem annyi lehet a gond, hogy Budapesten elég sokan használják, és ha mindenkit elvisz egy irányba, akkor kvázi áttereli arra az útvonalra a forgalmat.
Az M3 felújításánál én sem tudom, hogy miként fogok még bejárni, kb. a Duna Pláza magasságából járok az Infoparkba, általában a pesti rakparton, majd át a Szabadság hídon - tippre erre is hatalmas dugó lesz. Ilyenkor lenne célszerű tömegközlekedésre váltani, csak ugye mivel pont a metrót újítják fel, így az is lassabb lesz, mint szokásosan (ráadásul szerintem a metrópótlókon iszonyatos tömeg lesz). -
adalbert1
veterán
válasz EQMontoya #84076 üzenetére
Akár működhetne is, ha: lenne hely, ahol tárolhatom, lenne rá jogsim, nem tél jönne most, illetve egy gyerekkori baleset miatt nem félnék a motorozástól (illetve attól, hogy nagyon könnyen otthagyom a fogamat valahol).
Alternatívaként még azon gondolkozom, hogy inkább járok reggel 7-re, úgy talán a tömeg nagy része elkerülhető (vagy 10-re, viszont a lezárás miatt szerintem még akkor is nagyobb forgalom lesz, mint általában 10 körül). -
adalbert1
veterán
Viharkár esetén, ha például egy közterületen álló fa dől valakinek az autójára, akkor is csak a casco-ban bízhat (így hirtelen ezt a cikket találtam a témáról, ez alapján igen, vagy lehet esetleg pereskedni/bizonyítani)?
Az önkormányzatból tényleg nem lehet pénzt kisajtolni (amit a casco-tól kapnék totálkár esetén, abból jó eséllyel nem jönne ki egy ugyanolyan autó)?
Szerencsére nem történt ilyen, de azért kicsit tartok tőle, 1-2 utcával arrébb pont láttam egy kidőlt fát, és a mi utcánk is végig van ültetve fákkal, szóval a lehetősége sajnos megvan a dolognak. -
adalbert1
veterán
Ez egy érdekes cikk, szerintem a VW importőrnek többet árt, mintha kicserélték volna garanciális ügyintézés keretein belül a motort.
szerk.: azért a user is hülye volt, én 30k km-t biztos nem hagynék két olajcsere között (még akkor sem, ha a gyár szerint ez oké), de azért az is gáz, hogy ezer párszáz km miatt azt mondják, hogy akkor nincs garancia.Tsebácsi: szép autó, gratulálok , majd írj hosszú távú tapasztalatokat is.
[ Szerkesztve ]
-
adalbert1
veterán
válasz Magnum_ #95235 üzenetére
Azta, ez elég kemény story, még jó, hogy sikerült visszavetetni - amúgy kereskedéstől vetted, vagy magánszemélytől? Itthoni, vagy behozott autó volt, illetve hanyadik tulaj vagy te (csak hogy kiderült-e, hogy ki és mikor tákolt). Gondolkoztam én is azon, hogy a távoli jövőben hybrid-et vagy elektromos autót vegyek, viszont akkor ezek szerint ezeket még sokkal alaposabban át kell nézetni, mint egy szívóbenzines autót .
Viszont már ezért az infóért megéri olvasni a topicot, köszi, hogy megosztottad. -
adalbert1
veterán
Igen, ezért érdekes, hogy rengeteg helyen azt olvasni az elektromos autókról szóló írásokban, hogy de jó, nincs benzin vagy dízel motor illetve az ezzel járó alkatrészek, csak egy villanymotor, meg hogy mennyivel egyszerűbb a felépítése, stb.
Ezzel szemben a fentebbi példa is jól mutatja, hogy az elektromos autó/hibrid elektromos részénél is bele lehet futni elég kemény szívásokba, ami miatt akár gtk is lehet az autó, ezek az infók meg azért sokkal nehezebben terjednek, mint a hurráoptimista hozzáállás, ami sok cikkből sugárzik, hogy 'de jó, nincs kettőstömegű meg turbó, max. az akksi döglik be, de az még az 1-es priusokban is majdnem tökéletes'. -
adalbert1
veterán
válasz kisza25 #99023 üzenetére
Akkor ez alapján az itthon árult Hyundai-ok nagy része alapból felejtős, mert úgyis céges autónak használták őket, és nagy részükkel 10-szer megkerülték a Földet? - mondjuk ahogy nézem, ezek inkább dízelek, ha vennék, évi 10k km-re úgyis benzinest vennék, gondolom azt ritkábban veszik céges autónak is. Erősen gondolkozom, hogy ha egyszer cserélem a H astrát, akkor lehet, hogy Hyundai vagy Kia lesz helyette, egész jól felnőttek a kategóriatársaikhoz ha mondjuk a 20 évvel ezelőtti kínálatukat tekintem (esetleg még újonnan lenne érdemes venni, de ott pl. az 5 év km korlátozás nélküli garanciát ki sem használnám, mert a példádban említett cégautókkal szemben én kb. 60k km-t raknék bele 5 év alatt, lehet, hogy ilyen szempontból a KIA jobb lenne a 7 év vagy 150k km garanciájával).
-
adalbert1
veterán
válasz B-L-A-C-K #99209 üzenetére
Neked nem volt gond, hogy 25 percig kellene járatni ezzel a tisztítóval a motort? Tavaly én is ilyennel csináltam, anyám kertjében gond nélkül lement, de az utcán nem lenne kedvem az autó mellett állni 25 percig - pont ezért gondolkozom idén egy ózonos tisztításon, náluk járt már valaki?
-
adalbert1
veterán
Biztos én vagyok a figyelmetlen h.lye f.sz, de nem értem, hogy casco-t tényleg csak évforduló előtt 30 nappal lehetne felmondani, mint a kötelezőt (gondolom, hogy valahol le van írva, de mivel ez egy abszolút önkéntes dolog, meg sem fordult a fejemben, hogy ilyennel megszívassanak)?
Kicsit kiakadtam azon, hogy egyáltalán nem csökkent a díjam, pedig jobb kategóriába kerültem, mert káresemény nem volt, meg is mondtam az ügyintézőnek, hogy mind a 4 biztosításomat el fogom vinni tőlük, és továbbítsa a felettesének, hogy elégedetlen vagyok (sovány vigasz, de ha elég negatív visszajelzés érkezik, akkor talán változik valami pozitív irányba).
Következő kérdés: hova lenne érdemes menni, ahol viszonylag korrekt az ügyintézés, illetve káresemény esetén sem húzzák a szájukat (akár vétkes, akár vétlen fél vagyok)? Most az Allianznál vagyok, a fizetési hajlandóságukkal nem volt gond korábbi káreseménynél.
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Milyen egeret válasszak?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- PlayStation 5
- Energiaital topic
- Python programozás
- LED világítás a lakásban
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- További aktív témák...