-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz roberto211 #17943 üzenetére
+#17946, Declare: +1, én is üdvözölnék tőlük egy autót, ami teljes mértékben válthatná az ("érintett") Octaviánkat:
1. beszerezhető 80ekm alatt 17eEUR-ért használtan vagy 20eEUR-ért újonnan
2. "családi" modell, 600L-es csomagtartóval, mellette jó dinamikával rendelkezik
3. hatótávolsága alsóhangon 1000km, amire az üzemanyagköltség (áramdíj+akksibérlés) 60EUR nál nem több.
4. európában minden kúton "gyorstölthető".Amíg ezt nem érik el, addig maradok a fosszilisnél, sajna nincsenek millióim egy bétatesztet finanszírozni.
#17949: Horribiledictu a botrányt kirobbantó USA-ban még mindíg vannak SOx szűrés nélküli erőművek. Hozzáadhatunk a listához még egy rakás busz/dízelmozdonyos (ajvé vanitt füst!) vonalat, ahol tízkm-es szakaszokon ül 1-2 ember egy járaton.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Declare #17951 üzenetére
A 2012-es évjáratú tdi Octaviánk mindegyik kritériumot teljesítette az adott áron, klímával is bírja az 1000km-es hatótávot, némethonban 60EUR-t hagyok a kúton ha kopogósról telenyomom (~51L) és nem kell tetőre/lószállítóba pakolni, ha búvárcuccostul babástul asszonyostul nyaralni indul a család.
Ha vártam volna egy kicsit, még jobb áron is sikerült volna fogni (német piac), de elég sürgős volt a vétel. Tavaly tavaszi beszerzés amúgy, a mostani árakkal annyira nem vagyok tisztában.
"Persze es melle adjanak 3 spanyol szüzet nem? " Végülis...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Declare #17953 üzenetére
Miért is lenne egyre drágább? (hacsak nem az adókra gondolsz) Ha végre sikerül megoldani az akksiproblémát, akkor az elektromos autó szuper 5let és olcsónak kell lennie, tényleg. A villanymotor tudtommal jóval olcsóbb a dízelmotornál (utóbbi kipufogórendszerrel együtt értendő), az autó többi része kb uaz.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz parandroid #17957 üzenetére
Tavaly januárban ezt az ajánlatot kaptam (tőlük):
"Octavia Combi “Active” 1.6 TDI, 77 kW/105 PS, 5-Gang 15.995 EUR
Octavia Combi “Ambition” 1.6 TDI, 77 kW/105 PS, 5-Gang 17.995 EUR
Octavia Combi “Elegance” 1.6 TDI, 77 kW/105 PS, 5-Gang 19.795 EUR"
A középsőben van minden, ami kell, alap klíma, rádió, tempomat, radar, tükörfűtés.
Első poén: fő a kapacitáskihasználtság
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz parandroid #17959 üzenetére
Akasznit nézve ez nem az a fajta, ami keveset enne
Német mwst, de vmi imorttrükk van mögötte. Én végül egy 70k km-es kétéves példányt vettem, és gond nélkül beletettem 60k-t az elmúlt bő másfél évben. (meló + kb 5x keresztbe-európa).#17960: nem F1 stílusban felvontatja a 106 paci a hegyre is, nekem elég.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Mivel nem egy sufnigyártó évi 10db-os szériájáról van szó, egész biztosan csoportos perek lesznek - esetleg a VW ennek elébemegy és vagy X-összeget ad a tulajnak, vagy nagyon kedvezően becserélheti legális, EUR6-os modellre.
Ehhez szükség lesz egy adatra, hogy a problémás kocsik milyen kategóriába kerülnek? (pl a papíron EUR5-ös octaviát csak EUR2-esként tudom elpasszolni, mondjuk 3eEUR-val olcsóbban->akkor ezt a 3k-t kell kiperkálniuk) Viszont az is látszik, hogy a határérték+tesztrendszer úgy b&romság, ahogy van, új határértékekre és módszerekre van szükség, ezt valszleg meglépi az EU.
Ami engem inkább aggaszt, az amerikaiak rámenőssége és a hülye jogrendszerük. Mire a jogos európai kártérítésekre kerülne sor, csődbemegy a VW, mert az alaszkai eszkimók influenzájáért is perlik - a magyarnak meg a szimpla, számítható értékvesztésre se marad majd lé...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Zsombe #17968 üzenetére
"Sokat fogyaszt" - ha ez van a 2011-es sorozatú Octaviában, akkor cáfolatként nekem a (főleg autópályás@130km/h) munkábajárás alatt 4.9L/100km a fogyi stabilan. Az előző 1L-es motorral szerelt benzines minim ilyen körülmények között 5.6L körül evett.
#17969: Nyilván a fosszilis hajtás évei meg vannak számlálva, az akkutechnológiától függ csak, mikor térünk át elektromos hajtásra. Manapság sztem legalább akkora probléma a helyhiány a munkát adó metropoliszokban, mint a környezetszennyezés -ezt csak a közlekedés masszív "3D-sítésével" illetve hatékony tömegközlekedéssel lehet orvosolni (ez néhány EU-i nagyváros kivételével ismeretlen fogalom - bár azt se nevezném hatékonynak, amikor 2 óra kell egy nagyvárosban 10km-en keresztülzötyögni). Túlnépesedés: a civilizált országok már évtizedek óta nem népesednek túl, itt az ideje, hogy a nyomorországokat megkérjük arra, hogy lassítsák az embergyártást - de ez a kérdés másik topicba való...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz EQMontoya #17997 üzenetére
Ezt mondjuk aláírom, érdemes/néha kell pörgősen használni a váltót.
Más: na ezek a dízelek aztán FÜSTÖLNEK. (ja, és amerikai mind...)
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
válasz MunezXBK #18014 üzenetére
Nem vagyok annyira képben a 10+éves járgányok árazásával, de százezreket gondolom egy pöpecül karbantartott darabért se kapott volna, régi, leharcolt vas...Közben ránéztem egy hirdetős oldalra, elég vicces tételek vannak: 10év/28ekm - erre bőven elég a bicikli (vagy lecsaptak egy-két nullát a km-számlálóról)
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
-
válasz Declare #18027 üzenetére
A haver 7-8L-t zabáló gépe is 1.6-os TDI? Mert akkor vagy 4-esben megy 200-zal azon az Autobahn-on, vagy mindíg dugó van. Esetleg 10+%-os emelkedő, vagy olaj helyett a nagymama lekvárját töltötték bele (azt is 8évvel ezelőtt) és a dízelt is meghígították némi kisüstivel.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
válasz Declare #18037 üzenetére
Ja, a versenyláz pár osztrák csekk után nagyban alábbhagyott bennem (kifejezetten szemét helyre tették a traffipaxot, "ottfelejtették" az útfelújításnál használt 100-as táblát a makulátlan sztrádaszakaszon . A másik, ahonnan van szuvenír a Bécs környéki "80-as" szakasz (lejtő, ahol a motorfék mellé még a fékre kell lépni, hogy ne kapjon el a trafi. Ok "zajvédelem" )
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Nem technikai téma, de azért autós. Régen nagyon jó tapaszalataim voltak a blablacar-ral és az Oszkárral (jófej, időben feliratkozó végponttól végpontig jövő utasok), most is feltettem egy utamat, de a hajamat tépem. Az út természetesen 3 hónapja fent van, de mindenki indulás előtt 3 nappal akar foglalni féláron, no meg menjek be félúton egyik nagyváros közepébe felvenni, másikba lerakni.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz bitpork #18079 üzenetére
Az se egészen fér a fejembe, hogy vki hogy nem tudja legalább egy hétre előre, hogy 1000km-t utazna, nemzetközileg. A múltkor az indulás előtti órában (!!) két csaj mindenféle előzetes kommunikáció + találkahely-megjelölés nélkül befoglalt hozzám Oszkáron, még láttam a foglalás befutását, hogy mérgelődhessek egy sort (az oszkár pénzt kér, ha valaki foglal nálad - szerencsére a foglalás utólag is törölhető, bár eltartott egy dbig, amíg megtaláltam a lehetőséget).
Természetesen csak Bécsig mentek volna - no azóta megtanultam, hogy ritkítsam a köztes állomásokat. Persze még így is képesek a legrosszabb kombinációkat kifogni, legközelebb a hirdetés szövegébe leírom, konkrétan mit vállalok és mennyiért. Utóbbi kérdés is egy vicc, a blabla és az Oszkár is maximálja az árakat, nem is kicsit: sorra jelentkeznek a népek, hogy a "kiírt ár szerint" 25 EUR-ért szeretnék, ha bemennék értük München belvárosába, és az út végén be Pestre (mind2-t elkerülném alapból). Ja, és "annyi cuccom van, mint egy terhes elefántnak". LoL, akkor gyalog jösz fiam, mert én ugyan nem szivatom magam + koptatom a kocsit a dugóban pár db egyeurósért
Szintén érdekes állatfaj a "Hi I got friend, 4, can u bring us to Munic" .
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Akadnak jó utasok - visszaúton hozok pl egy nénit, hetek óta le van fixálva vele minden részlet. Azokat meg akik az utsó pillanatban jelentkeznek ignorálom. Nagyon jó konstrukciónak találom amúgy a telekocsit, de értelmes emberek kellenek hozzá, ami egyre nagyobb hiánycikk
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Nagyon lepukkant alakkal szerencsére nem futottam össze eddig a Blablacar-on, az ilyenek ritkán utaznak nemzetközileg (egy Bp-Szeged-et meg nem szoktam meghirdetni). Csóringerség van inkább, aki szelektíven olvas és nem látja a hirdetésbe írt árat .
Amúgy megvolt az út (Bp-Vorarlberg), mérleg: 27 "jelentkező", ebből egyetlen egy komoly, 2éve kb 1:1 volt az arány.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz focvis #18462 üzenetére
Skodásként (LoL, K-EU márka, de mégis) egyetértek... Nehéz a többi márka között válogatni, mert vagy ócsószemétből van összetákolva vagy drága az alkatrész/szervizelés. Talán egy 7éves garival érkező Kia Carens?
#18471: Jah, ennél aztán nagyon sokra megy az ember az 1700EUR "kedvezménnyel"
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Declare #18475 üzenetére
Ha a Mustang kategóriájában gondolkoznék (=presztízsautó olyanoknak, akinek a 12millás vételárnál lényegesen vastagabb a tárcájuk), valszleg nem lenne tétel. Persze egy új Skoda Octaviánál jól jönne 10% kedvezmény Igazából egy extrakedvezményes VW/Skoda EUR6-os becserélős upgrade is jöhetne az akciók közé.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz SzlobiG #18486 üzenetére
Az enyém az (1ZX 1.6tdi), kíváncsi vagyok, mit sütnek ki rá. Érdekes kérdés az értékcsökkenés - USA-ban ez komoly, sztem EU-ban nem lesz számottevő.
"Kedves Ügyfelünk!
Sajnálattal közöljük, hogy a kérdéses szoftver az Ön autójába is feltelepítésre került. Elnézést kérünk a kialakult helyzetért és mindent megteszünk annak érdekében, hogy azt minél hamarabb orvosoljuk. Fontos azonban tudnia, hogy az Ön járműve teljesen biztonságos és üzemképes!
Továbbá szeretnénk biztosítani Önt arról, hogy a Volkswagen Csoport és a ŠKODA intenzíven dolgozik a műszaki megoldáson. Vállaljuk a teljes felelősséget és fedezzük a szükséges intézkedések összes költségét.
Részletes információért kérjük, látogasson el az Ön által kiválasztott bármelyik ŠKODA márkakereskedésbe vagy hívja a ŠKODA ügyfélszolgálatot.
Ha a fent leírt alternatívákkal bármi nehézsége támadna, kérjük, adja meg alábbi adatait és örömmel továbbítjuk azokat az illetékes ügyfélszolgálatunk részére.
Köszönjük a megértésüket!"
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Az Adblue extramacerát és költséget jelent a tulajnak (igaz, nem sokat) + bonyolítja a téli használatot ha jól tudom. Ezt valamilyen módon kompenzálniuk kell majd. A fő kérdés, hogy a német ügyfelek sérelmezik-e a dolgot?
Amúgy ha már az új 1.6-os dízeleket adblue-zzák, akkor a füstgyár tuningolt/katalizátor nélküli járgányokat is elővehetnék igazán. Nemrég volt egy 1000km-es utam és nem egy ilyet láttam (ill olyan kocsit, aminek a kipufogója fölött füstlerakódás volt - no, az én dízelemen annak nyoma sincs...)
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Zsombe #18498 üzenetére
Pontosan mi is a baj a motorral? Valós körülmények közt semmivel sem bocsát ki többet egy BMW, Daimler vagy francia motornál, ill. egyáltalán nem teljesít rosszul. Épp tegnap mentem vele 1000km-t (#18504: és úúristen, egy egész falu pusztult ki a kipufogógáztól - janem, az az előttem szötymörgő katalizátor nélküli kisteherautótól volt) Ha hallásom sem károsult az út alatt. De ha tudsz alternatívát 17eEUR körüli árban 600L-es csomagtartóval és valós 5L alatti fogyasztással, nyitott vagyok.
Apropó környezetvédelem: ha tényleg issue lenne manapság, akkor ugyebár a dohányzástól független tüdőrákos eseteknek kellene masszívan jelen lennie a dízeles Francia+Németo-ban, és nem ez a helyzet.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz t72killer #18505 üzenetére
"ha tudsz alternatívát 17eEUR körüli árban 600L-es csomagtartóval és valós 5L alatti fogyasztással"
Hozzátenném: nem Dacia Lodgy szintű furnérlemezből összetákolt kordéra gondoltam, némi anyagminőség és megbízhatóság is kell.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
-
válasz Zsombe #18513 üzenetére
Nyilván mindenki egyedi eset, nekem két faktor áll az első helyen: nagy (~600L) csomagtartó+gazdaságos üzemeltetés évi ~30ekm esetén (=5L alatti fogyasztás autópályán). Amúgy komolyan várok még erre jelölteket, mert előbb-utóbb a családi Octaviát is cserélni fogjuk.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
A 308 egész szép csomagtartóval van megáldva, bár óvakodom a franciáktól Fogyasztásban ugyanott áll, ahol az 1.6-os vw motor.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Declare #18571 üzenetére
Apropó adblue (karbamid): van róla tapasztalat, hogy mennyire befolyásolja a teljesítményt és a fogyasztást? (kéne, hogy legyen, mert a kamionok egy ideje már ezzel mennek) Ha ezeket nem bántja, akkor semmi bajom vele...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz SzlobiG #18612 üzenetére
Kapunk új injektort? Az baba
#18615: beszerzési árakon kétlem. Amit nagyszerviznél az adott dolgokért fizetsz, köszönőviszonyban sincs azzal, amennyibe ezek a cuccok a valóságban kerülnek. Ráadásul nagy tételben a bevont kocsik szállítása+beolvasztása is komoly költség.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
válasz gaborbol #18637 üzenetére
"Ezek utan itt a dizel kocsinak vege is lett/lesz, senki nem fog venni, maradnak a kamionok."
Kizárt. Nézted már, mennyibe fáj egy liter gázolaj és egy L benzin Francia/Olaszo-ban? Ha vki évi 30kkm-t megy, akkor ~évi 400+EUR marad a zsebében! Még ha a drágább nagyszervizeket is beleszámoljuk, akkoris 200+EUR a dízel előnye.
Az adókat nem fogják megbolygatni a benzin javára, mert azzal tönkrevágnák az amúgyis jajgató EU gazdaságot, minden marad a régiben, max kikényszerítik az adblue-t. Bár továbbra is leginkább az eur5 (=DPF+kat) tényleges kikényszerítését követelném, azaz a füstokádó "bügykölt" dízelek gazdáit nemiszervüknél fogva a kipufogóhoz kötözném.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
válasz EQMontoya #18641 üzenetére
A hang talán nem is (a fentebb kritizált 1.6-os tdi-m max a kipufogóba bújt mókust ébresztené fel), viszont az amerikai telek keresztbetennének a dízelnek. Az északabbi államokban (Alaszka...) elég spéci keverék kéne -50 fokra, ill a motor is jobban kopik ha a mélyhűtő-szintről melegítik. A skandinávoknál (sok a dízel) asszem divat valami elektromos motormelegítő, hogy ne a -40 fokos alkatrészeken kezdjük hirtelen égetni a naftát -> ez ugyebár elég macera, mert nem akksiról megy.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz EQMontoya #18643 üzenetére
Esete válogatja, milyen nótát fúj a gépezet, a végső hangerő gondolom erősen függ a kipufogó kialakításától is.
Ez a motormelegítő téma engem is nagyon érdekelt amikor -20-akat mértünk, de sajna nálunk a konnektor nem kivitelezhető (utcán vagy céges parkolóban áll a kocsi).
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
-
válasz Skillet #18655 üzenetére
Chavez illetve az utóda. Olajtermelő országokban ez politikai kérdés, ha akarják teljesen ingyen is adhatják az üzemanyagot, az exportból fedezve a finomítási+kereskedelmi költségeket.
Amúgy Brunei pl alanyi jogon komoly fizut is ad a polgárainak az olajpénzekből - innentől kezdve nekik kb mind1, mennyibe fáj a tankolás. Ehhez képest pl Norvégia lehúzhatja magát a budin a magas adóival és csillagászati benzináraival...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz rbalint88 #24666 üzenetére
Nekem (octavia, H7-es foglalat) most égett ki kb egy éven belül a harmadik főizzóm, kéne valami tartósabb - erre a LED lenne a legjobb megoldás. Ugyanannyi fénnyel megelégednék, viszont elegem van az égőcserékből.
Vannak érdekes cuccok a témában, rakott valaki hasonlót a kocsijába?
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Morris #27836 üzenetére
Köszi a tippet, megpróbálom. Otthoni világításnál a LED tuti ha élettartamról van szó.
#27838: konkrétan ez a miniventis koncepció nekem se jön be, élhet a led 1000évig, ha a venti 3 porszemtől megnyakkan és megsül az egész.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
-
Durva baleset Horvátországban - egy kérdés: hogy eshet ki valaki a kocsiból, ha be van kötve?
Hálistennek defektem még nem volt, de ha egyszer durran, remélem a keréken kívül másnak nem esik baja
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
válasz EQMontoya #31158 üzenetére
Linket még1x légyszives... Ha FM-miniadóról van szó, akkor kösz, inkább nem. Nekem van, és egyrészt állandóan csatornát kell váltogatni hosszabb út során - lévén változnak a rádióadók - másrészt még jó átvitel esetén se túl jó a hangminőség.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Exkluzív órák
- Villanyszerelés
- Milyen switch-et vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- GoPro Topic
- Steam Trade (csak csere!)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm