-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Sziasztok!
306-os Peugeot, kuplungcsere után kb. 100km-rel vagyok.
Az normális, hogy még mindig "digitális" a kuplung? Ha gyökkettővel pl. parkolóban indulok el, akkor lehet vele finoman indulni, de ha lámpánál elöl vagyok és nem akarom, hogy mögöttem dudáljanak, akkor iszonyat nehéz normális tempóval elindulni vele; vagy fuldoklik, vagy elpörög a kerék. Sokszor le is fulladok vele.
Mennyi idő/km, míg bekopoik egy új kuplung?
Okés, 2 hónapos a jogsim, de a csere elött nem volt ezzel gond kicsit sem. Mondjuk akkor nagyon lent fogott, most inkább felül.Kössz!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz molnarpeter #163027 üzenetére
A szerelő PSA címszó/márka alatt találta valami programban és 54ezer volt maga az alkatrész; tárcsa+szerkezet+csapágy.
Ahogy néztem, ott nem is volt választék márkákból.
Azóta láttam valami autóalkatrészes oldalon, hogy 17-25ezer között is vannak, de akkor már késő volt.
Még nincs rutinom ebben, de legközelebb tudatosabb leszek.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Noss, csak közben úgy fest, hogy kicsit be kellett kopnia.
Egy egysávos meredek emelkedőn mentem felfelé, és a szembejövő nem tudott félreállni, így én álltam félre.
Mivel kézifékem jelenleg nincs, csak jó nagy gázzal tudtam elindulni, és azóta sokkal jobb a kuplung.
Még nem érzem teljesen a fogáspontját (ezért is kellett a nagy gáz), de határozottan finomabban csúsztatható, nem olyan digitális, mint volt.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Egy alapos beázással mit lehet tenni? Lent felejtett ablak, befolyt sok-sok liter eső.
Az anyós úlés tocsog a vízben, és a padló kárpitok is.
Szeretném elekrülni a penészt meg a rozsdát és hasonlókat.Sajnos fedett helyre nem tudom vinni az autót.
Köszi a tippeket, előre is!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz stickermajom #170045 üzenetére
Nekem oda kellett mennem a tanpályához, szóba sem került az, hogy eljön értem.
Néhány nap után mentünk forgalomba, ahol sem a párhuzamos közlekedést nem gyakoroltuk soha egy percig sem, sem a kézifékes elindulást, és az ilyen "villamos kanyarodik és fél kerékkel a sínen vagyok és a hajónak, vagy a repülőnek van-e elsőbbsége" típusú szituációkat is csak a könyvből ismerem a mai napig.
Az első kettőt a saját káromon tanultam meg magamtól.Ez most ősszel volt.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Régen sok autón láttam olyan műanyag alaktrészt az első ajtók tetején, ami lehetővé tette, hogy esőben is nyitva maradjon kicsit az ablak.
Fogalmam sincs, hogy mire caló eredetileg, és hogy mi a neve, de ha valaki tudja miről beszélek adhatna tippet, hogy van-e esélyem ilyet venni egy 306-os Peugeot-ra. Elég büdös a kocsi az ózonos tisztítás után is, ezért gyakran hagyom nyitva az ablakot, de eláztatni nem akarom megint.Köszi a tippeket előre is.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Ha már fogyasztás, én is beszállok:
Peugeot 306 1.4 8V @ 75 ló - 6.5 liter
Félig városi használat, ami azt jelenti, hogy főleg nagyobb útvonalakon megyek: hungária, szentendrei, stb, de azért a lámpáknál megy néha az araszolás.
Sok dugó esetén 7.1 liter volt a csúcs.Cserébe annyira trágyául megy, hogy ha nagyon ügyesen váltok, úgy, hogy 3000-4000 között forogjon, ahol a legerősebb (jó hangos itt), akkor tudom tartani a tempót a mai autókkal a lámpánál, ha a driver nem nyomja neki. Egy néni múltkor úgy állva hagyott a 2005-ös suzukijával, hogy csak néztem. Pedig nem hiszem, hogy padlógázzal ment.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Autó eladással kapcsolatban van két kérdésem:
Remélem, nem offtopik.A szitu: Öcsémmel ketten vagyunk egy autó tulajdonosai. Ő az üzemeltető, de az én nevem van a törzskönyvön plusz az, hogy "több tulajdonos".
1.)
Ha olyan nyomtatványt fogtunk, ki, ahol az eladónál csak egy hely van, akkor oda írhatunk két tulajdonost is?2.) ha én egyedül szeretnék ügyet intézni (eladás, bejelentés), akkor milyen papírokra van még szükség, hogy minden korrekt legyen?
Köszi szépen!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Egy autóakksi vajon mennyire merül le, ha egy szivargyújtós töltővel folyamatosan töltőn tartok két mobilt?
A két telefon látja el az autóban a biztonsági funkciókat, és a tolatókamera feladatot.
Heti egyszer biztosan használnám az autót.
Kössz!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz F_Zolee #214403 üzenetére
Ha egy powerbank át tudja hidalni azt az időt, akkor az autó akksijának sem lehet gond, mert az sokkal nagyobb kapacitású. És fordítva; ha az akksi nem bírja, akkor a powerbank se fogja.
De egyszer amúgy ki fogom próbálni, hogy valóban lemerül-e az akksi.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
-
félisten
Már mondták a szervízben fél éve, hogy kezd elhasználódni az akksi, de ahóta is pöccre indítja a kis vackot. :)
Viszont ha ezen múlik, hogy tudjam használni a két telót, ahogy nekem megfelelő, akkor lehet, hogy előrehozom a cserét.
A mostaninak biztos találok valami feladatot így kopottan is. :K
Kössz a tippet! :REladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
-
félisten
Sziasztok!
A családban van egy 2018-as Peugeot 308 1.2 puretech motoros autó.
Városban 8-8.5 liter között fogyaszt akármennyire óvatosan nyomjuk.
Ezért jött az ötlet, hogy veszünk mellé egy kisebb rohangálós autót városba, és a mostani nagyobb autó pedig hosszabb távokra lenne használva kb. heti egyszer.
Jó ötletnek tűnt, de a projectre szánt egy misiért semmi értelmeset nem láttam, csak kopott utastérrel.Emiatt újraértékelem az egészet, amiben a segítségeteket is kérem.
Az első kérdés, hogy a csak heti egyszeri használat mennyire árt egy autónak (a 308-ra gondoltam). Tudom, hogy nem jó, ha sokat áll az autó, ezért kérdezem.
Utcán állna, részben fa alatt.Köszi előre is a választ.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Snoop-y #233733 üzenetére
Köszi a válaszokat!
Számításaim szerint - 500 Ft-tal számolva - 100ezer km alatt jön be az egy misi. Az nálunk kb. 5 év. Ha elszáll a benzin ára, akkor hamarabb.
A szervizekkel is számolva persze kissé más a helyzet.tboy93: A mostani autó pihenne sokat, mert csak hétvégén használnánk vidékre, országútra, pályára. Nem tudom, hogy az ilyen ritka használat mennyire tenne neki jót. A km. meglenne, mert nagyobb távokat mennénk vele, de mégiscsak állna sokat.
Szóval akkor szerintetek nem éri meg íly módon kímélni a drágább autót.
Pedig jó tervnek tűnt.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz macilaci78 #233755 üzenetére
Évi 20 ezer km-t megyünk legalább csak városban.
(Igazából 25 is lehetséges az előző autó alapján, de abban volt némi országút is, így inkább szigorúan számolok, hogy tuti ne csaljak a plusz egy autó javára.)
Mondjuk 5 éves távlatban gondolkodva:
500Ft-ra kerekített benzinárral (szerintem várható), 5 év alatt kiad egy millát. Tehát 5 év múlva olyan lesz, mintha nulla lett volna a vételár.
Úgy érné meg venni ilyen kisautót, ha az átírást, és az 5 év alatt ráköltött szerviz árát el tudnám kérni érte eladáskor.
És ez esetben pont úgy jönnék ki anyagilag, mintha a nagy autóba tettem volna több benzint, viszont megvan az a kényelem, hogy két autó van szükség esetén, és nem a nagyobbik, szebbik autót húzzák meg a városban, nem annak a modern közvetlen befecskendezéses motorja jár a városban kedvezőtlen feltételek mellett, hanem az egyszerűbb szívóbenzin, aminek ez nem fáj úgy.Legalábbis ez a koncepció a fejemben, de nyitott vagyok minden kiigazításra, mert simán lehet, hogy valahol tévedek. :)
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz szabonagyur #233781 üzenetére
A kis városival évi legalább 20 ezer km, a mostanival pedig olyan 15 ezer.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz rbalint88 #233788 üzenetére
Nem értem, miért csapnám be magam.
Azért lett az új autó, mert a régi 306-ossal már nem mertem hosszabb távra elindulni. Viszont az új autó városi fogyasztása több, mint a régié, és így jött az ötlet, hogy kiszámolom, hogy mi lenne ha lenne egy kisebb is.
Viszont a mai használtautó árak miatt (érdeklődtem a másik topikban is) nem egyértelmű a dolog, és ekkor írtam ide, hátha nem veszek figyelembe mindent, amit kellene.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz Vismajor01 #233801 üzenetére
Így másnap, egy kicsit pihentetve agyban a témát, már hajlok afelé, hogy egyetértsek veletek hogy a kisautóban rejlő szerviz kockázat és fenntartási költségek miatt nem érné meg végül.
És igaz, csak nekem ekkora érték a 308 az eddigihez képest.Jól tettem, hogy bedobtam a témát ide, köszi a sok választ mindenkinek!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
2018-as 5 ajtós 308-hoz keresek pár kiegészítőt. Találtam is szinte mindenre megoldást a neten, de az ördög mindig a neten nem látható részketekben van, így konkrét tapasztalatokat szeretnék hallani.
1.) Árnyékolás
Vannak öntapadós, szúnyoghálószerű árnyékolók a hátsó ablakokhoz, meg a hagyományos harmónika napellenző a szélvédőre. A fóliázás is szóba jön.
A első oldalüvegeket egyik sem takarja. Sajnos a lakásom környékén nincsenek fák, szóval a 80 fokos autóba kell beszállnom, amin radikálisan szeretnék változtatni.
Hatékony megoldást szeretnék, lehetőleg hátul fix legyen, elöl pedig gyorsan le/fel szerelhető, mert néha napi 5-ször lesz rá szükség.2.) pedálokra takarólemez
Nem feltétlenül ilyen sportkocsis kialakítás kellene, de hátha szemre már elkezdett kopni, így megvédeném, ha megéri.
Fontos kenne, hogy ne kötyögjön, ne essen le. Ezt sajna neten nem tudom megállapítani.3.) 230V
Erre van megbízható, értelmes megoldás?4.) (gumi?)szőnyeg az eslő ülések elé
A gyárinál jobbat szeretnék. :)Előre is köszi a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
-
félisten
válasz molnarpeter #235769 üzenetére
Köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék, hogy 1din autóhifi helyére lehet-e tenni valami értelmes kiegészítőt?
Egy sportos autóból kiszedem a hifit, amit úgysem lehet hallani a motortól.
Gondoltam valami autó diagnosztikára, de nem hinném, hogy pont van ilyen 1din helyre.Bármilyen ötletet meghallgatok.
Természetesen esztétikus megoldást keresek.Kössz!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Elgondolkodtam valami légterelő felszerelésén a 2018-as 308-asra, mert néha jobb így szellőztetni.
A régi autómon volt, és az egyetlen bajom az volt vele, hogy nagyon megnövelte a szélzajt autópályán.
Létezik olyan típus, ami e téren sokkal jobb?[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Köszi a válaszokat!
Hát, egyelőre nem lettem biztosabb a vásárlásban, de eddig a HEco áll nyerésre, mert keskenyebb.
Még gyűjtöm a tapasztalatokat, lehet, hogy inkább kihagyom.#239618 rbalint88: Kutya miatt sajna néha kell tisztítani a kárpitot nedvessel is, ezt pedig jobb lenne ilyen légterelő mögött résnyire nyitott ablakkal kiszellőztetni akkor is, amikor épp nem használom a kocsit. Viszont azért annyira nem gyakori eset, hogy emiatt lerontsam az autópályás nyugalmat, esetleg fogyasztást. Fel-le szerelgetni sem szeretném.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Volt az az általános elv a szívó benzinesek idején, hogy alacsony fordulaton nem nyomjuk neki, mert csapágyas (vagy dugattyús, stb.) lesz.
Ez a turbós benzineseknél mennyire igaz?
Ott sem szabad nyomni neki, hiába mondja a gyár, hogy 1500-tól megvan a max. nyomaték?
Vagy ezeket már mechanikailag erősebbre tervezték?
Ugyebár ha alacsonyan húz, felül meg már nem annyira, akkor sokat nem ér, ha nem szabad használni.Azért merült ez fel bennem, mert a dízeleknél mindenki nyomatékból autózik tudtommal, és 1500-tól már nyomják neki. Ha ott meg tudták oldani, akkor biztos nincs technikai akadája a turbós benzineseknél sem.
Mi erről a vélemény?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Köszi mindenkinek a választ!
Akkor nem nyomom neki lent.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
Sziasztok!
Bp.-en és környékén keresek olyan kipufogós szakit, aki egy 206 RC-hez tudna egy E jelölésű kipufogót varázsolni akár minta alapján.
Több is jöhet!
Előre köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- 3D nyomtatott versenypályák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Renpho talpmasszírozó
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban