Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • a8l

    aktív tag

    válasz Mittu88 #52449 üzenetére

    Szerintem nem kuka ez a fék, ha jól fog és nem ráz akkor felesleges cserélni.
    Akkor kell a fékeket cserélni ha nincs megfelelő fékhatás, vagy ráz nagyon és nem lehet megszűntetni felszabályozással. Csak azért mert 230ezer km-es és 12éves attól még lehet jó a fék.
    Látszik hogy nem fékezett sokat ez az autó. A betét is jónak néz ki a képen. Majd ha már csak 2-3mm van rajta akkor érdemes tárcsával együtt cserélni, ha egyébként jól fog.
    A betét el is szokott öregedni, akkor szétrepedezik, de ez jónak tűnik.
    Én mindig akkor cserélek betétet ha elkopik 2-3mm van rajta, és tárcsát meg akkor ha már eléggé vállas, ez a képen még nem az. Mostani autómon tárcsát soha nem kell cseréltetnem, betétet is csak kb 80-100ezernél és fékezek rendesen, nagy tempóról is. De van egy öreg 15éves v6 aut. lagunám is, azon ennél sokkal vállasabb a tárcsa, de hibátlan a fékhatás, jól fog, nem ráz, amig nem kopik el a betét biztos nem nyúlok hozzá. Az autó amúgy is csak a boltig stb helyi pár km-es használatra lett véve, fedett robogóként funkcionál.

  • a8l

    aktív tag

    válasz szőröscica #52574 üzenetére

    Sajna nem jó az Auchan 98. Én sokáig azt tankoltam, mivel hogy elvileg 98-as kéne az autóba, de észrevettem, hogy nincs szép hangja a motornak vele, és elég büdös is néha. Más 95-ös benzinnel egyáltalán nem megy rosszabbul és szebb a hangja(V8 TFSI), ezért inkább átszoktam a 95-ösre, pl agip(már nincs), omv, vagy shell. Ha meg néha kell a full power akkor megy bele 100-as.
    Szlovákiából hozzák az Auchanhoz a benzint, lehet valami rosszabb minőség. Lagunába is ott szoktam tankolni 95-öst, jó az neki.

  • a8l

    aktív tag

    válasz szőröscica #52586 üzenetére

    Ebben azért kételkednék. Tudsz linket ehhez a laborvizsgálathoz?
    Ismerem azt aki szállít nekik, megkérdezem ő mit mond.
    Átlagos autónál nincs jelentősége a nagyobb oktánszámú benzinnek, de ami kimondottan 98-asra készült annál van olyan hogy nem szereti a 95-öst. Nekem azt írja a könyv, hogy 98-as ajánlott, de jó a 95-ös is kicsivel kisebb teljesítményt tud majd.
    Mérek majd tavasszal 0-250gyorsulást 95-össel is meg Auchan 98-assal(más már nincs) és 100-assal is.
    Sokáig tankoltam az Auchan 98-at de egy idő után leszoktam róla, valahogy nem járt szépen vele a motor.

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz szőröscica #52594 üzenetére

    Köszi. Nincs más benzinekhez is ilyen teszt?
    Változott az összetétele a közelmúltban. Amikor még ilyet tankoltam akkor volt benne etanol is meg etbe is jóval több mint most és éppen 98-as volt.(megnéztem a két éves jegyzőkönyveket) Most meg az etanol kikerült belőle, csak etbe van abból is kevesebb, csökkent a bio tartalom. Lehet megpróbálom megint tankolni pár alkalommal. Árban ugyan ott van mint máshol a 95-ös. Jól jönne a több oktán, mert kicsit dinamikusabb az autó. Kevesebbet nem eszik, 15,5L a nagy átlagom eddig 28e km-en.
    Jövőre meg akarok egy kis tuningot, kap még kb +200LE-t, és onnantól meg már 95-össel nem szeretnék menni.

  • a8l

    aktív tag

    válasz brumi1024 #52637 üzenetére

    Jól fogyaszt nagyon. Én beállítottam vcds-el pontosra a fed komp kijelzését, mert kb fél liter eltérés volt a valóság és a kijelzett között. Most 104%-os beállításon pontos, vagy 1-2tizeden belül van mindig, ez lehet a nem egyformán tele tankolás miatt is.
    Nekem 15,63L az elmúlt kb 28e km átlaga. (TFSI 4.0L V8), papíron ez is keveset eszik, biztos velem is van gond, de ragaszkodik a 15,5L környéki fogyasztásokhoz. Országúton elvileg 8L alatt kéne ennie, ezt sehogy sem lehet összehozni, autópályán sebhatáron belül 10L összejöhet, városi(agglom.) finoman haladva dugó nélkül vannak 12L-es etapok, de ha kicsit is nyomom és vagy dugó is van akkor már megy is felfelé 15-16régióba. Autópályán is 15 körül eszik mert 200-al megyek. 230 meg már 20L, 160 még csak 12L. Hát ez van. A lényeg hogy nem eszik 20felett. Ez elfogadható egy 5.3m hosszú 2tonnás autótól. Jövőre tervben van egy kis tuning hogy jobban harapjon, bár így sem megy rosszul. ZF8-as nagy részt vállal a jó gyorsulásban.

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz brumi1024 #52658 üzenetére

    Persze reális, de akkor is bosszantó hogy 9,5L-t hazudnak amihez köze nincs a valós fogyasztásnak.
    A D4 lang előtt D3 langom volt 4.2 BFM motoros az is ennyit evett 15 körül benzinből közel 100le-vel gyengébb volt, de ott a gyári adat is 12L volt és azt tudta is nagyon finomkodva. Gázból 18-19L volt az átlag.

  • a8l

    aktív tag

    válasz Declare #52775 üzenetére

    A legtöbb ember nem viszi az alkatrészt a szerelőhöz, mert úgysem ért hozzá mit kell venni.
    De akinek van egy kis kapcsolata vagy kedve utánajárni az miért ne vihetné.
    Én még az audi szervizbe is viszem az olajat a garis autóhoz, mert pofátlanságnak tartom hogy 7ezer Ft-ot számolnak literenként ami máshol 2ezer és kell belőle 8-9liter. Lemásolják a számláját az olajnak, meg ráírják a számlára, de nem tudják megtagadni a garit emiatt mert eredetit veszek, nekik kéne bizonyítani hogy szar olaj miatt ment tönkre. Más alkatrészt(pl szűrőket ) nem engedik a garis autóhoz, pedig azt is sokkal olcsóbban meg tudnám venni. Keresnek így is eleget, az eddigi két inspekciós szerviz 200ezer volt, aztán kb nem sok mindent csinálnak. Ha más autóról van szó akkor meg fel sem merül hogy nem én viszem a cuccot hozzá. Van 48%kedvezményes unix kártyám, akkor nyilván nem fogom kétszer annyiért megvenni a szerelőtől ugyan azt. Volt vezérléscsere egy Toyota kabrió v6-oson, megvettem mindent, odavittem 2-3 óra alatt megcsinálták, fizettem 15ezret és ennyi. Amit tudok meg itthon megcsinálok. Eddig olajat nem szerettem cserélni, de már azt is én fogom az olyan autókon amit nem kell márkaszervizbe hordani.
    Hummerbe is lecseréltem pikk pakk tavasszal, nem volt nagy szívás. Szerelő 4ezerért cserélte eddig ami nem sok, de elmenni hozzá, alig fér be a garázsába, szívás ott a szűk helyen szarakodni vele. Egyedül szűrőt volt nehéz találni hozzá, de vettem két félét unixba az egyik jó volt a másikat visszavittem.
    A8-ba is simán lecserélném ha nem kéne a szervizkönyv miatt márkaszervizbe hordani. Lagunába meg nem kérdés hogy én fogom, már meg is vettem mindent. Attól nem lesz jobb egy olajcsere hogy szervizben csinálják vagy bármilyen más javítás. Ha valaki ért hozzá valamennyire akkor pontosan ugyanolyan jól lehet otthon is szervizelni egy autót mintha szervízbe hordaná.

  • a8l

    aktív tag

    válasz Declare #52780 üzenetére

    Azért mert a8-am miért kéne kidobálni 100ezreket lehúzásra, azzal menőbb lenne?
    18 éve járok abba a szervízbe a8-asokkal, legtöbbször ugyanaz a szerelő nyúl az autómhoz 18 éve. Mindig vittem az olajat és mindig ott állok az autó mellett mert szeretném látni hogy minden meg van csinálva ahogy annak lennie kell. Ebből volt pár vita, hogy nem lehet nézni közben, de nem engedek ebből és elfogadták már régen hgy én bizony ott fogom nézni. Amúgy a szerelővel jóban vagyok maszekban is csináltattam már vele otthon. Egyszer hagytam magára a kocsit még a régit, és mire visszaértem be volt nyomva az egyik park sensor. Nagyon régen 98-ban az első a8-at meg ott kellet hagyni 1 napra , mentem érte és be volt törve(pókhálósodva) a bal első ablak.
    Nemsokára megyek be mert van egy kis garis nyűgöm, kiváncsi vagyok hogy állnak hozzá.
    Eddig is volt újkora óta, de addig nem akartam szólni amig nem tudom mi a pontos baja, de hála egy amerikai audis fórumnak, már a pontos diagnózissal megyek így megvan mit kell cserélni. Ez az új gen D4 már egészen megbízható, eddig kb semmi baja nem volt már lassan 3 éve. D3 meg úgy kezdte hogy 3e km-nél felrobbant a klímakompersszor.

    Lexus szervizbe sose vittem olajat, mert annyira olcsó volt, az egész időszakos szerviz 30ezer ft mindennel együtt egy rx400h vagy sc430 esetén, nincs értelme bármit is vinni. (azért néztem hogy bele is kerülnek a dolgok)

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz brumi1024 #52787 üzenetére

    Van egy kis vibráció 1000 és 3000 fordulaton, nem vészes, de azért engem zavar.
    [link]
    Ezt végigolvastam, kinyomtattam van egy szerviz számla is benne leírással.
    A flexicső okozza alapvetően a problémát.
    Jövőre szeretném tuningolni, és előtte azt akarom hogy minden kis apróság meg legyen csinálva gariban, mert tuána valószínű már elutasítják ha flash-elve lesz az ecu.
    Ezen kívül a vezető ülés kicsit nyüszög nagyon ritkán, erre is rájöttem hogy a sínbe előre hátra van egy kis játéka és akkor ad ki hangot ha tologatom kézzel előre hátra, pár mm talán fél cm-t mozdul, lehet csak meglazult valami, esetleg zsírozni kell, oldják meg.

    (#52786) [rvilike]: Megbízok benne, de akkor is szeretem látni hogy mi történik az autó körül.
    Olyan már volt hogy fékolajcserénél rajta hagyta a féknyergen a villáskulcsot ami kb 1cm-re volt a gumitól, hazajöttem vele kb 180-al is néha, és ott volt még. Szóval nem árt figyelni, meg közben nézem mit csinál, elmondja mi hogy jön szét, hogy kell összerakni, a praktikákat amivel akár én is meg tudom csinálni.

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz Declare #52789 üzenetére

    Kb 50ezer alkalmanként, én nem szeretnék ennyit náluk hagyni ha nem gond.
    Vannak horror lehúzások azért náluk is, de amig engem nem érint addig nem zavar. BMW szerviz se jobb sőt. Nekem eddig a lexus-nál volt csak jó tapasztalatom, bementem 30ezer ft kb egy szerviz olajjal szűrővel és mindez 1 óra alatt kész, az audinál meg a fél napomat elbaszom vele.
    A térképet is magamnak frissítem, azért is felszámolnának 100ezret kb., akkor ez még cikibb?
    Minden fent van a neten, és meg tudom csinálni magamnak ingyen. A magyar nyelvet nem sikerült rátöltenem, azt feladtam.

  • a8l

    aktív tag

    válasz Declare #52796 üzenetére

    Semmi ilyesmi, bent van a csomiban két db 4L-es kanna Castrol edge 5w30 507.00 olaj, a számlát lemásolják a munkafelvételnél, a szerelő meg bent kiveszi amikor betölti. Nívóval se kell szarakodni, mert 8.3L kell bele, nincs is rendes nívópálca csak szervízben van neki spéci univerzális, meg az mmi kijlzőn lehet nézni. 8L-t beletölti hogy ne kelljen vele szarakodni meg kibontani még egyet és otthon általában pár hét múlva rátöltöm a maradék 3decit, amig tele nincs a kijelző szerint.
    Azért van ahsznos oldala is hogy ott állok mellette, pl múltkor észrevette hogy a fékbetétkopás jelző vezetéke kicsúszott kicsit a féknyeregből így nagyon közel került a felnihez, mutatta hogy néha nézzek rá, kerékcserénél mindenképp mert kidörzsölheti, azóta mindig megnézem amikor átszerelem a téli vagy nyári kereket hogy nem e jött ki a vezeték a tartójából. Téli csak 19-es és nagyon közel van a fékhez, alig pár mm-re. Másik meg az ajtóknál a kédergumi belseje be tud fordulni kicsit, ezt is 1 perc megigazítani, nem is sűrűn fordul elő de figyelni kell rá, mert úgy marad és ronda lesz idővel. Fél napot kell ott tölteni valóban legtöbbször, de csak másfél két évente, long life szerviz van, de mivel nem megyek sokat ezért kb 1.5évnél viszem 18e km (26-nál)után, az elsőt meg 8e-nél csinálták

    Bajnokpityu: Régen a szerelőktől vettem az olajat is meg a szűrőt is. Gondolom azt valamibe nem tették be csak felszámolták. 15éve már nincs ilyen.

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz brumi1024 #52819 üzenetére

    Ez 174ezres listaáru, teljesen fullos, kerámiafékes...

    Evil Snowman:
    RS7-et próbáltam nemrég párszor, egy haverom hozott egyet. Jól megy, mértem is, kapott chiptuningot, utána mégjobban ment, nagyon jól. De a belseje igénytelen, fék meg gyakorlatilag nincs, a gyári vasfék szinte hatástalan a kerámiámhoz képest, hely elég kevés van benne. Nekem nem kéne de a gyári gyorsulását el fogom érni az a8-al, az a cél. Egyébként nagyon máshogy viselkedik sokkal agilisabb pedig ugyanolyan nehéz. A motor röfög, durrog stb, és hát a chip után meg nagyon megy, már persze magához képest, mert nekem azért volt ennél sokkal gyorsabb autóm is.
    Ezeket mértem racelogic driftbox-al: (500eur-os chiptuning után)
    --------------- Run 0004 ---------------
    Time 21:12 Date 23/08/2016
    Accel results
    Speed(kmh) Time(s)
    0-60 01.6
    0-100 03.1
    Accel Distance results
    Distance(m) Time(s) @Speed(kmh)
    0-18 01.7 65.6
    0-201 07.1 165.5
    0-402 10.9 206.8
    0-1000 20.0 262.3
    User range
    Speed(kmh) Time(s)
    0-200 10.2
    0-250 17.4
    Misc
    Vmax 267.3kmh
    Vavg 83.2kmh
    AvgLatG -0.03G
    PkLatG 0.51G
    PkAccelG 1.04G
    PkDecelG 0.65G

    Ez nagyon szép teljesítmény egy családi szerű autótól ami 2 tonnás. Gyárit is mértem, sokat javult chip után.

  • a8l

    aktív tag

    válasz i-sti #52821 üzenetére

    Hidegen is rendesen fog, én is hallottam ilyen rémtörténeteket. Meg esőben is, teljesen olyan mint a vasfék pár apró különbséget kivéve. HA kimész autópályára és fékezni kell akkor ez fog, míg a vas nem igazán.
    Ha 10x kell fékezni 200-ról vagy 250-ről 100-ra akkor 10x fog pontosan ugyan olyan jól mint elsőre, a vasfék meg 2-3alkalom után már gyengül, 10 durva fékezés után meg el lehet dobni a legtöbb nagy teljesítményű autónál. Az RS7-nél amikor 250 körül a fékre léptem, nem sok minden történt, pedig új tárcsák és betétek voltak rajta. A kerámiával meg élvezet fékezni nagy tempóról, annyira könnyedén lassul le 200-ról, alig kell nyomni és mégis nagyon hamar lelassult az autó. A másik fontos dolog főleg audinál, a fékpor, vasfékes audim nekem mindig fekete volt a felni akár már pár tíz km után is mosás után, de 100km-nél már nagyon látszott, főleg autópályás menetnél, a kerámia 1000km után is nagyjából tiszta, van egy kis fékpor de egyáltalán nem látszik, teljesen tisztának látni a felnit, ha az újamat végighúzom rajta akkor látszik hogy van minimális fékpor. Mosásnál sima habos szivaccsal lejön teljesen tisztára szoktam mosni a felnit belül is.
    Az élettartam meg a ráadás. A fékbetét vasfékes a8-nál 45-50ezer km-t bírt nálam, ebbe most van 33ezer de még alig kopott a fékbetét, 100ezret simán el fog menni az én használatommal. A tárcsa meg nálam soha nem fog tönkremenni. 250-300ezer km-t simán elmegy vagy akár többet is, a súlyt kell mérni és ha eléri a min-t akkor cserés, mert nem kopik. Könnyebb is kb 5kg-al /kerék mint a vasfék tárcsa, amellett hogy jóval nagyobb. 400m-es elöl 6dugattyús nyereggel, hátul csak 370mm-es. Szóval én már ilyen autót nem fogok venni kerámia nélkül.

    MMI3g van az A4-ben vagy 3GP?

    (#52822) kornelka
    Elég kevés van benne ennyi pénzért.
    Nekem van két manesmann készletem azok elég jó minőségűek.
    [link]
    [link]

    MEg kell nézni, mert ha nagyon gyenge anyagból van akkor nem jó semmire, eltörik a kulcs ha ki kell lazítani egy csavart.

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz Kornel #52822 üzenetére

    Ez a 98430-as tényleg nagyon jó készlet, már vagy 10 éve vettem és még nem tört el semmi benne, a hosszú fejeket kerékkulcsnak is használom.
    Amazonon olcsóbb:
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz Kornel #52828 üzenetére

    Ezt nem tudom, lidl-s szerszámokat szoktam venni, nem rosszak de azért törnek néha ha használva vannak.
    Nekem a gagyi kategóriából (tehát nem beta stb)a manesmann az egyetlen ami hosszú távon is használhatónak bizonyult. Szoktam szerelgetni ezt azt és még nem volt gond vele, ráadásul elég sok spéci fej van benne ha valahová éppen olyan kell, már volt rá példa.

    Hiába kell csak alkalmi használatra, ha nem tudsz vele meglazítani egy csavart mert eltörik a kulcs.

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz Evil Snowman #52832 üzenetére

    VMAX itt már feloldva, gyáriban csak 255-öt ment gps szerint, de itt meg fasz voltam nem nyomtam tovább legalább 300-ig, majd legközelebb. Váltó nagyon hosszú ezekben, az a8-amban is pontosan ugyan az a váltó mint az RS6/7 és S8-ban.
    Azért nem gt-r szint ez még, (persze a gyárit már eléri bőven) Nekem a legjobb időm a gt-r-emmel:
    Itt még jól tapadt a gumi(R888)
    --------------- Run 0008 ---------------
    Time 00:00 Date 22/08/2011
    Accel results
    Speed(kmh) Time(s)
    0-60 01.4
    0-100 02.4
    Accel Distance results
    Distance(m) Time(s) @Speed(kmh)
    0-18 01.7 69.6
    0-201 06.4 191.1
    0-402 09.7 238.1
    0-1000 17.6 301.7
    User range
    Speed(kmh) Time(s)
    0-250 10.9
    0-300 17.4
    0-100-0 ----
    Misc
    Vmax 304.4kmh
    Vavg 90.7kmh
    AvgLatG -0.00G
    PkLatG 0.63G
    PkAccelG 1.16G
    PkDecelG 0.65

    Később lett egy kis módosítás, de a gumi már nem tapadt olyan jól ez látszik a 0-100-as időn, meg a 18m-en, de fent jobban ment, nagyobb célvonali mindenhol. 300-330 is csak 6s körül volt az eslő mérésnél, itt már kicsivel jobb.
    --------------- Run 40962 ---------------
    Time 23:29 Date 21/04/2013
    Accel results
    Speed(kmh) Time(s)
    0-60 01.6
    0-100 02.7
    Accel Distance results
    Distance(m) Time(s) @Speed(kmh)
    0-18 01.8 67.3
    0-201 06.5 191.9
    0-402 09.9 239.7
    0-1000 17.6 306.6
    User range
    Speed(kmh) Time(s)
    0-250 10.8
    0-300 16.6
    0-100-0 ----
    Misc
    Vmax 307.6kmh
    Vavg 109.0kmh
    AvgLatG 0.01G
    PkLatG 1.08G
    PkAccelG 1.49G
    PkDecelG 1.13

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz Evil Snowman #52834 üzenetére

    Már nincs. Tavaly elengedtem, 6.5év után.
    Igen náluk, az első volt amibe 2011-ben nagy turbót szereltek(motort már csináltak egyet előtte). Az alkatrészek nagy részét én vittem természetesen. Ezzel lett megalapozva a gtr karrierjük. 1-2 német ügyfelet vittem nekik, onnantól meg mentek mások is.

    Itt az a8 mérése az egyszerű alap v8-al:
    Eddig ez volt a legjobb, de 100-as benyával még nem próbáltam, és tele volt a tank mindig amikor mértem. Agip98
    --------------- Run 16387 ---------------
    Time 22:13 Date 01/07/2014
    Accel results
    Speed(kmh) Time(s)
    0-60 01.9
    0-100 04.2
    Accel Distance results
    Distance(m) Time(s) @Speed(kmh)
    0-18 01.9 59.6
    0-201 08.0 143.8
    0-402 12.5 178.1
    0-1000 23.0 228.6
    User range
    Speed(kmh) Time(s)
    0-200 16.3
    0-250 29.5

    1 évvel később Auchan benzinnel:
    --------------- Run 49154 ---------------
    Time 23:08 Date 17/11/2015
    Accel results
    Speed(kmh) Time(s)
    0-60 01.9
    0-100 04.3
    Accel Distance results
    Distance(m) Time(s) @Speed(kmh)
    0-18 01.9 59.6
    0-201 08.0 142.7
    0-402 12.5 176.9
    0-1000 23.1 227.8
    User range
    Speed(kmh) Time(s)
    0-200 16.6
    0-250 29.6
    0-100-0 ----
    Misc
    Vmax 257.9kmh (Ennyinél tilt, többször is próbáltam)
    Vavg 109.7kmh
    AvgLatG 0.00G
    PkLatG 0.60G
    PkAccelG 1.14G
    PkDecelG 0.70

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz Kornel #52836 üzenetére

    Igen, ők. Hallok sok panaszt mostanában. Cuccot jobb ha te viszed, a szerelő és az árus külön "cég".
    Nekem nem volt gondom velük, igaz nem is vettem sok mindent náluk.
    Haverom most turbósít egy celica-t 192LE-s verzió autómata 2002 amerikai, ebből szeretne 300LE körül.
    Kintről veszegeti a cuccokat hozzá aránylag olcsón mindent. Kíváncsi vagyok hova jut vele.

  • a8l

    aktív tag

    válasz Evil Snowman #52839 üzenetére

    Anyagi okai voltak leginkább, meg más is. Igazából utcára használhatatlan, mert hangos és kényelmetlen, esténként mentem vele néha, de az utolsó évben már alig, annak meg nincs értelme hogy itt álljon egy ilyen érték feleslegesen. Addig élveztem amig építgettem. tökéletesítettem, programoztam.
    De mivel e85-el ment és egyre korlátozottabb lett a hozáfférhetősége ezért messzire nem is nagyon lehetett elindulni vele. Rengeteget evett kb 35L volt az átlag(tuning előtt is ennyit evett gyári turbóval e85-el).
    Pályázni kár tönkretenni egy ilyet, bár pár alkalommal voltam vele hringen.
    Tehát arra jó hogy néha menjek vele és mindenkit legyorsuljak, ez meg egy idő után unalmas. Emellett a váltóval voltak gondok, ha nem is túl sűrűn és nem is került sokba megjavítani de bosszantó volt hogy néha (2x 6.fokozat, 1x 5.)törik benne valami. A kb 3M Ft-os upgrade fokozatok is törnek néha, meg hangos is, és volt hogy a zsoltinak kellett szaladgálnia cnc-shez vele mert nem jól volt megmunkálva, közölték a gyáriak hogy csak innen meg onnan le kell szedni pár tizedet. Én még nem is panaszkodhatok mert alig volt bajom vele, igaz nem sokat ment, kb 10e km-t mentem vele 900+LE állapotban és az nem cruisingolva.
    Jó árat kínált érte valaki, oda kellett adni, nem lehet eladni ezeket alapvetően. Majd egyszer talán még lesz gtr-em pár év múlva. Ja igen és a család leginkább az asszony is utálta nagyon, állandó vita volt miatta.

  • a8l

    aktív tag

    válasz tboldi #52840 üzenetére

    Most alig van valami, csak a8, asszony h2-je, meg az öreg laguna boltba járni.
    Régebben volt mindig kabrió is, sc430, aztán a solara, tavaly pedig egy inf. g37 cabrio.
    gt-r sokáig volt közel 7 évig, a D3 a8 is 9 évig, h2 előtt volt régi h2, meg volt mindkettőnknek rx400h, aztán egy rx450h, infiniti fx50s, de ez nem tetszett. Ezek előtt volt pl D2 a8-bó mindenféle évjárat, navigator, range, firebird v8, yukon, még sok amerikai mindenféle(gr csirke, concord, lhs, sts, blazer, explorer, mustang cabrio). Még régebben miután jogsim lett 95 elejétől kb 1 évig mindenféle öreg autó, pl ritmo105tc, saab900, e30bmw, 626mazda, corolla, w123, w124, w140, r19, még rengeteg mindenféle hasonló. Az első értelmesebb autóm egy Chrysler concord volt utána meg a firebird ami akkor szinte új volt 2 éves 13e miles-el, aztán a yukon 6.5td. Még volt egy rakás amire nem is emlékszem vagy csak most nem jut eszembe, de semmi érdemleges. pl egy új twingo 15éve volt fél évig, stb.

  • a8l

    aktív tag

    válasz Evil Snowman #52847 üzenetére

    Igen sokkal kényelmesebb felhasználóbarátabb, és ez a D4 már elég gyors is lett és hatalmas potenciál van benne. gyanis elég rendesen vissza van fojtva ez a motor, pl a legangyobb 420LE-t 5000-es fordulaton adja le, ami azért egy benzinmotor esetében nem túl sok, 6000-től van a piros mező, msá modellekben 6400, mindenesetre azzal hogy lenne neki adva kakao 6000-ig már 550Le-nél jár. Veszek bele egy pár RS7(vagy s8) gyári turbót(csak a kompresszor oldal nagyobb egy kicsit, kicserélem, meg kap egy downpipe-t ami a turbótól az autó aljáig lévő kipuff rendszer eleje. Az elsődleges katok mennek a levesbe, ezzel sokat javul majd a légcsere és a motortérhőmérséklet sokat csökken. Másodlagos katalizátorok meg sport kat. pl az APR downpipe kit-nél. Ez mindenképp fog kelleni hozzá, ezen kívül meg kap egy programot, az igazi az lenne mint pl az apr tuning hogy van map váltás több progi, több oktánszámú benzinhez, takarékos mód, gyári mód stb, de az sokba kerül, biztos lesz más megoldás is. S8 hátsó rendszert is felmókolok rá szerintem. Szeretném működésre bírni a gyári szelepes kipufogót. A leirás szerint az enyémben is benne vannak a csappantyúk csak más a funkciójuk 4 hengeres üzemben zárnak be félig, ha ez így van akkor az s8 hátsó részt felrakva, át lehet kódolni a működését, hogy legyen gombnyomásra illetve üzemmódváltásra sportos hang. Végcél 630-650LE 100-as benzinnel, 11s körüli 200-ra gyorsulás,ja és ne legyen a nevetséges 250-es korlát. 200-nál csak 3ezret forog(gtr 4500-öt), így tud ez menni akár 300 felett is, de legalább lehessen menni 280körül kényelmesen. Fék van ami megfogja a 21-es kerkeket, sport futóműves, sport difis és aktív kormányos, tehát az összes sport kiegészítő benne van, már csak a power hiányzik.

  • a8l

    aktív tag

    válasz focvis #52854 üzenetére

    Még nem tudom, havernak az rs7-et itthon csinálta valaki 500eur-t kért teljesen reális, kb fél óra volt az egész, egy német cég itthoni képviselője, igazából semmit nem csinál, csak rátöltötte az emailben kapott programot. De működik, 100-ra 0.4s , 200-ra 2s, 250-re 3s a javulás ami elég szép egyetlen 500eur-os ráköltéstől. Az autó sokkal dinamikusabb lett, és már kezdődő tapadási problémákat mutat, tehát kb reális a 670-700Le amit ígértek. ABT MTM stb cégeket el kell felejteni a közel milliós chip tuning áraikkal együtt.
    Nekem a legjobb lenne ha én magam tudnám progizni, lenne hozzá pár alap program amit rátöltök és magamnak finomhangolom.

    (#52888) brumi1024:
    A8 a led fényszóróval szerencsés ebből a szempontból, mintha kevesebben jönnének ki elé és jobban lehúzódnak villogás nélkül is. A régi a xenonnal nem működött ilyen jól, pedig ott a ködlámpába is xenont tettem és az is ment autópályán hogy jobban észrevegyék.

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz Remekelek28 #52996 üzenetére

    Majd számolj be róla hogyha megjött hogy milyen, mennyire látni vele, mennyire vakít, vetítési kép stb?
    Projektoros lámpába megy?
    Én is gondolkozom a hummerbe ilyen ledes cuccon.
    Gyárilag H4-es bordásüveges sima 7"-os kerek lámpa van benne, EU modell. Vettem bele egy bixenon projektoros lámpát, amibe utólag be lett építve angyalszem gyűrű kettő is lámpánként, jól néz ki.
    De xenon helyett ha lenne elég erős led akkor mehetne az bele inkább az ilyen 80w-okkat nem kell komolyan venni, de ha már lenne 30-40w-os valódi led égő elég fényerővel akkor mehetne bele xenon helyett. Már így is kicseréltem az első indexet is meg a hátsó lámpákat is ledesre, a színtelen tetőlámpák meg kaptak ledes t10-eket.

  • a8l

    aktív tag

    válasz Remekelek28 #53016 üzenetére

    Ez nem fog jól világítani, semmire se jó, sima smd led van benne aminek nulla fényereje van ilyen célra.
    Olyat keress amin nagy hűtőborda van vagy hűtőszalag.
    És min xhp led van benne ott lehet fényerő, ami projektorosnál már elég lehet.

  • a8l

    aktív tag

    válasz mycso #53066 üzenetére

    Szerintem ez valamilyen Nissan lehet inkább rönó bőrben és a technika is Nissan.
    Bose hifi van lagunában? Nissanokban annál inkább.

  • a8l

    aktív tag

    válasz mycso #53069 üzenetére

    Igen, közben elolvastam a tesztet.
    Nem rossz így ránézésre, jó lenne az öreg laguna helyett a boltig meg helyben járkálni, csak kéne bele valami rendes benzines. Ez a 3.0dci nem túl meggyőző a 11.5-es városi fogyasztásával. A v6-os benzines lag. sem eszik többet 12.5-nél. Nem baj majd egy turbós talisman 10 év múlva.

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz Remekelek28 #53078 üzenetére

    Nem jót rendeltél, amelyik "izzó"-nak nincs hűtése annak nincs nagy teljesítménye sem ebben biztos lehetsz.
    Pár w-os amit rendeltél, egy tolatólámpába vagy helyzetjelzőbe lehet jó az ilyen max, de tompítottnak biztosan nem. Olyat kell venni aminek nagy hűtőbordája van és valódi legalább 30w-os.
    Pl:
    [link]

    Persze ezeknek az ára is húzós és nem minden lámpába lehet őket beszerelni, de jó fajta led van benne aminek legalább van esélye a rendes fényerőre. Kérdés a vetítési képpel mi lesz egy projectorban.
    Én azért valami hasonlót megpróbálok majd.
    Az a8-ban is ami van gyári led nagyon jól világít, de komoly ventis hűtése is van neki, a refi szinte felperzseli az utat, de a tompított is jobbnak érződik mint egy xenon.

  • a8l

    aktív tag

    válasz Richard! #53779 üzenetére

    Kicsit sok a 3L. Nekem A8-ason cseréltek fékfolyadékot de 1L-nél csak kicsivel ment bele több. 1L-t számláztak most néztem meg a számlán.
    Géppel cserélték, ezzel érdemes, nem kell légteleníteni. Kerekenként kb 0.25-0.3L ment át rajta.
    Nem hiszem hogy egy A4-es esetén sokkal több nedű van benne.
    Gt-R-nél is kb 1-1.5L-rel cserélték le gép nélkül jócskán pocsékolva.

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz focvis #53839 üzenetére

    Milyen golf volt ez hogy használtan több évesen 7M -ért viszik el? Mennyi volt az új ára?

  • a8l

    aktív tag

    válasz focvis #53861 üzenetére

    Mi vitt rá hogy az 1éves újszerű gondolom kevés km-es autó helyett egy akár tizenévest vegyél többszázezer km-rel?

  • a8l

    aktív tag

    válasz aero. #53899 üzenetére

    A linkelt példány még messze nem FSI.
    C5-ben nem is volt, C6-ban is csak később.
    2007-es modellévtől van 4.2FSI.

  • a8l

    aktív tag

    válasz Parci #75720 üzenetére

    Pedig jó az a gáz, hidd el nekem, én gázosítanám azonnal a 4.0TFSI-t ha lehetne.
    Régi a8 nagyon finoman ment gázzal(még mindig azzal megy), csak azért vették meg mert gázos, és most is imádja a tulaj(nő), kérdeztem, tőle miért, a válasz az volt hogy mert olyan jó a gáz, meg nyilván fillérekből autózik a 4.2v8-al. Hummerbe is megvettem a gázt, itt van a garázsban minden hozzá, csak be kéne építeni, de olyan keveset megy vele az asszony hogy nincs értelme év 500-1000km miatt gázosítani.
    Előnye még hogy sokkal tisztább lesz tőle az autó, az olaj huszon ezer km után is átlátszó még valamennyire, benzinnel 5-8ezer után már teljesen fekete. Nincs korom a kipuf végeken, szebben jár.
    Tuning autóban normálisan programozva nem hogy gyengébb, hanem akár erősebb is lehet lpg-vel.

  • a8l

    aktív tag

    válasz K Norbi #75918 üzenetére

    Ezzel nem értek egyet. A régi autóknak is van baja csak más jellegű, inkább mechanikus.
    Nekem 2013-as A8L van 4.0Tfsi motoros és eddig semmi baja nem volt 2014 óta használom. Na jó két stabpálcát cseréltek gariban mert nyekergett hidegben. A régebbi a8 meg sok bajom volt főleg 1-2 éves korig. A még régebbi D2-vel még több probléma volt. Szóval nem rossz az új autó csak nem szabad sok km-t futott dízelt venni.

  • a8l

    aktív tag

    válasz Peti78 #75975 üzenetére

    Azért remélem ha jött volna valaki hátulról akkor lehúzódtál volna előle, ha van hely. Én az olyanoktól kapok agybajt akik a belsőbe nyomják 130-al és nem akar lemenni egyáltalán. Megérkezek 200-al mögé, előtte már villogok hogy vegy észre magát, aztán pár méterre követem villogás kiséretében, és ha nem megy le pedig lenne hova akkor elmegyek jobbról de csak kb fél méterre tőle. Van aki ettől se veszi a lapot.
    Az más amikor valaki előz rendesen és ahogy van hely lesorol a jobb sávba, a kedvencem amikor megy 100-al elhagyja a kamiont ami megy 90-el, és a következő kamion ami 500m-re van azt is megelőzné úgy hogy feltartja a forgalmat, mert percekig utol se éri.

  • a8l

    aktív tag

    válasz tboy93 #75993 üzenetére

    Egyébként én alapvetően elégedett vagyok az autók nagy része lehúzódik magától, van aki éppen kijön a belsőbe, de meglátja(talán a DRL-ek egyedi formája miatt) hogy igen gyorsan közeledik ez a valami és gyorsan vissza is megy. Jobbra tartás kéne hogy legyen, ha mögöttem is jön valami 250-el akkor én is lehúzok azonnal hatállyal ahogy tehetem és nem tartom fel a lassúcska kis 200-as tempómmal, addig is gázt adok ne tartsam fel. Ha kicsi a forgalom akkor szoktam azért jobban is menni, de 230-240-nél többel itthon nem érdemes, mert nincsenek felkészülve az ehhez hasonlókra.
    200-ról bármikor lelassítok 100-ra pillanatok alatt, még csak túl korán se kell elkezdeni fékezni.
    Sajnos csak 258-al megy a gép gps szerint, ott le van szabályozva, ha lejárt a gari akkor úgyis kap tuningot meg fel lesz oldva a korlát.

    lancerboy:
    Mennék én ott is, de annyira nagy a forgalom a németeknél hogy képtelenség rendesen haladni.

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz MunezXBK #76017 üzenetére

    Hát nem tudom mikor, legutóbb pár éve Stuttgartból hazafelé(Nurnberg -Passau) felé jöttem és elég sok dugó volt, a München felé meg végig állt az egész. Nálunk sokkal jobban lehet haladni általában.

  • a8l

    aktív tag

    válasz Peti78 #76041 üzenetére

    Nekem sincs kedvem fizetni, nem is fizetek, ALP-m van+trafihunter a fix-ekre. Az elmúlt kb 10évben nem fizettem gyorshajtásért. 340-350-nél többel nem is mentem.

  • a8l

    aktív tag

    válasz Richard! #76233 üzenetére

    Nem való bele a 6 henger. A8-ba legyen 8 vagy több henger. Nekem eddig elég sok a8-asom volt 19éve az első, de csak v8 benzin volt eddig. Vártam az új D5-öt nagyon, de azért emésztenem kell a formákat rendesen, kívül belül van olyan részlet ami nagyon béna szerintem. A motor is csalódás egyelőre. V6-ok elvből kiesnek számomra, v8 dízel nagyon de dízel, v8 benzin meg alig lett erősebb, w12 turbo meg sokat eszik. Azt gondoltam hogy meglépik hogy az alap v8 benzin lesz 500+ Le és az S8 meg 650Le.
    Mindegy még úgy se lehet kapni, ha meg lehet akkor az elején horror áron lesz, legalább két év mire lehet venni 1 éves benzinest fullost pár ezer km-es újszerűt fél ár alatt. Semmi bajom a D4-el, sőt. 460Le-s V8 TFSI motor nem sok fejlesztést jelent, az lenne jó ha lenne gyárilag erősebb motorral lang.

  • a8l

    aktív tag

    válasz brumi1024 #76314 üzenetére

    A motorok készen vannak konszernen belül, nincs értelme annyi motort készíteni.
    Panamera 550Le-s motorja pont jó lenne alap motornak, S8-ba meg jöhetne 650Le, 605Le-s verzió már most is van a 4.0TFSI-ből ami nem igazán tér el a 520-560Le-s változattól. 700Lovat is könnyedén tudnak azok a motorok hosszú távon, tehát gyáriba is ki lehet adni 650Le-vel. Autópályán azért nem megy rosszul a sima 420-435Le sem, RS5 megy így pedig az erősebb, igen sok autót legyorsul, van benne potenciál rendesen. Lehet én is megerősítem kicsit, 600Le-vel már elégedett lennék. Egyébként a w12 tfsi ami az új a8-ba kerül az is min 600Le-s, csak 12 hengeres nem kéne mert sokat zabál.
    4S-be 6 hengeres motor van csak nem gyorsabb. Nem csak 100-ig gyorsulás létezik hanem 200 meg 250-ig stb. 3-3,5másodperces 100-ra gyorsulás már nagyon rendben van egy ilyen nagyobb kényelmesebb autótól.
    Haver rs7-je egy 500eur-os chip(programmal)-el 3.1s alatt van 100-on, 10,2s alatt 200-on, az már nagyon kellemes gyorsulás és emellett nem is eszik sokat ha nincs hajtva.

  • a8l

    aktív tag

    válasz brumi1024 #76334 üzenetére

    Azért elég egyformán megy pár tized hibahatáron belül van.
    Haverom hozott panamerát, mondjuk az dízel volt még az előző kasztni, de elég fos autó szerintem, nekem nem kéne egy olyan, bár az új sokkal jobb lett. A8 se annyira nagy széria, meg sem közelíti a kisebb modellek eladásait, mint ahogy az S osztályt se, igaz azért próbálkoznak. Nekem megfelel, a D4 is már nagyon jó autó, el sem tudnék képzelni valami kisebb audit magamnak. Még az RS7 is igénytelen vacak belül egy fullos D4-hez képest.
    A v8 tfsi egész barátian tud fogyasztani ahhoz képest ahogy megy. w12(mert sima v12 nincs a vw-nek) teljesen más kategória, a v8-al 15-20L között el lehet járni nyomva neki(finoman akár 10L körül), a w12-meg még inkább 25-30L és nem megy jobban alapvetően. A másik gond vele hogy nagy bonyolult nehéz, és nagyon kitölti a motorteret, ami miatt minden kis vacak hiba miatt ki kell venni a motort, tehát nem szerelhető. Gondolni kell a garancián túli életre is. Kevés is van belőle, ha beszarik akkor csak új gyári alkatrész játszik horror áron + a munkadíj se kevés állandó motor ki be. Szóval maradok a v8-nál.

  • a8l

    aktív tag

    válasz brumi1024 #76351 üzenetére

    Milyen autóban van v12 a vw konszernnél?
    Aventadort azért ne vegyük ide. Az a motor nem első beépítésre készült.

  • a8l

    aktív tag

    válasz brumi1024 #76358 üzenetére

    q7-ből a régibe volt v12 dízel ami nem szívó és nem 700Le-s hanem 500Le. Mostani q7-be még csak rendes benzines sincs, nem hogy w12.

    (#76360) footy:
    Azért mert valamire az van ráírva hogy Porsche még nem kell elájulni tőle. Az újabb modellek azt mondom hogy elég jók, de a régebbiek nagy rakás megbízhatatlan szar volt mind. 911 is csak a 991-es szériától jó. A régi cayenne nagyon szar autó volt, én az újtól se vagyok elájulva, sose vennék olyat.

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz footy #76365 üzenetére

    Nem hasonlítom én az a8-hoz a panamerát, mert inkább az A7 kategória vagy valami hasonló.
    Az meg hogy mit hová pozicionálnak érdekes kérdés, van a8-ból 200ezer eur-os listaáru autó,(az én kis v8 tfsi motoros a8 lang-om is 174ezer eur-os) panamera-ból is van olcsó, meg van ennél drágább is. Én csak azt mondtam hogy azért mert porsche még nem kell hasra esni tőle, és amiben ültem panamera 3L tdi hát az sehol sincs egy a8-hoz képest, de még a gazdája is azt mondta, hogy egy fos, akkor volt neki még egy 4.0tdi a8 meg egy s8 is. A vevőköre sem ugyanaz, mert hát a belső tér elég picike ezekben egy nagy limuzinhoz képest.
    Kicsit elfogult vagyok az a8-asokkal szemben, már 19éve ilyenem van mindenféle volt már(persze mind v8 benzin), da ha szar valami azt is elismerem mindegy milyen autóról van szó. Rs7-et viszont elfogadnék 2. autónak, de belül az is igénytelen műanyag halmaz, fék meg nullát ér rajta ami sima vasfékes.

  • a8l

    aktív tag

    válasz brumi1024 #76383 üzenetére

    Ez a lényeg hogy mi van bőrrel fával aluminummal borítva és abban az a8(persze fullos kivitelben) a legjobb.
    Az enyémben minden bőrözött a fa gyönyörű és sok alu betét is van, a tető alcantara, már az előző A8 D3-mam is ilyen volt. Alap típusban persze igénytelen, de engem nagyom meglepett hogy egy drága rs7-ben ennyi műanyag van, mégis csak egy csúcsmodell. Pont ezért jött ki most az új a8, mert eljárt felette az idő, ha év elején árulják majd az újat akkor megvolt a D4-nek is a 8éve mint mindegyik modellnek eddig.
    Volt pár a8-asom eddig de ez a D4 nagyon rendben van, eddig ez a legjobb sok mindenben.
    Megbízható, ilyet nem tudott egyik sem eddig, mindegyik a8-asnak volt mindig valami baja, nem nagy dolgok, de bosszantó volt hogy mindig beszarik valami, emellett ezen van fék, jobban megy mint bármelyik eddig, és a belső sokkal minőségibb egy két gagyi részletet leszámítva. Azért ez nem egy a3-as, szedtem már szét a belsejét(blokkolót amikor beszereltem, nem volt egyszerű), megnyugtatlak nem találtam skoda alkatrészeket és elég igényes a belső mindenhol, elég jól össze van rakva minden.

    Panamerából ha a régit vesszük, az sehol sincs, egy tákolmány, új viszont rendben van, de nem azonos a vevőkör. Új Q7 tényleg rendben van, de megint csak újabb tipus, tehát inkább a D5 A8-hoz hasonlítsuk, meg nekem nagyon nem tetszik az új q7. Nem szeretem a suvokat, jobban bejönnek a személyautók. Azon aggódtam nehogy az a8-ba is betegyék azt a végig szellőzőrács műszerfalat mint a q7-be meg az összes többi audiba is meg pl passatban is ilyen.
    Erre azt nem tették, jött a phaeton féle motoros szellőzőtakaró, de alatta az a hatalmas fényes fekete betét az rémes. Meg a képernyőt is nagyon levitték, az érintős is sokkal jobban elvonja a figylemet mint a gombos tekergetős. Ami viszont nagyon bejövős az a technikai újdonságok.

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz brumi1024 #76397 üzenetére

    A patentokat stb nem gyártják egyedileg, de sok elem egyedi és aránylag igényes munka.
    Van 1-2 béna részlet, pl az első ülések sín végei nagyon kilógnak és a takaró elem is gagyi rajta. A fényes fekete betét is borzasztó, könnyen karcolódik, maszatos ujjlenyomatos lesz egy pillanat alatt. Az első ülés ölőlapok belső hurkáján a középkonzol felé van egy szövet betét, ami gondolom spórolásból van ott, mert nem ér hozzá a konzolhoz, itt még a D3-nál bőr volt, D4-nél meg szövet, persze nem látszik, de akkor is.
    Az egész belső alapvetően zörgés mentes pár év után is még ezeken a szar itthoni utakon is, de a hátsó monitorok(RSE) nyakánál szokott kicsit ciceregni néha, miért nem lehetett ezt valahogy jobban megoldani.
    Középen az analóg óra sok a8-nál nem áll tökéletesen a helyén(nálam sem), bár ez nem nagy gond, de bosszantó hogy az amúgy elég patent belsőben van egy ilyen részlet.
    Motortérben a víz vályú burkolat elképesztően gagyi műanyagból van, ráadásul kiszedni sem nagyon lehet, a D3-nál itt még egy normális minőségű takaróelem volt. Ezeket leszámítva rendben van, elég sok helyen megbontottam(elsawin alapján) mire a csomagtérajtótól eljutottam a vezető lábtérbe a hátsó ALP fejek kábeleivel, a hátfalon nem volt könnyű átjutni.

Új hozzászólás Aktív témák