-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#03969024
törölt tag
válasz focvis #64231 üzenetére
Utoljára szólok bele az olaj-témába: Okosítsatok már ki, mert ugyan kevés személyautó manuálját olvastam, haszongépjárműét, munkagépét sokkal többet. Nekem az rémlik, hogy a gyártó megadja a motorolaj teljesítményszintjét, majd közöl egy táblázatot, hogy adott viszkozitású olaj milyen hőmérsékletek között használható. Tesz ugyan ajánlást, mint pl. a Volvo, 0W30-ra, ezt Skandináviában még értem is, de mondjuk Sziciliában minek 0W? Tudom, az a marketingrizsa, hogy hidegen kisebb a kopás, de lehet, tudatlan vagyok, mert a gyakorlatban nem látom. Megfelelő gondossággal használt turbós munkagép motorok elpöfögnek 30-40.000 üzemórát (ami durván 2.000.000 km-nek felel meg) 15W40-es olajjal, ami ugye -20 foktól használható. Nálunk ritkán van ilyen hideg! Hogy extrém példát is említsek: A Detroit Diesel kétütemű dízeljébe a gyári előírás adalékolatlan egyfokozatú 40-es olaj, télen-nyáron! Azon a motoron van Roots-fúvó, s turbó is.
Tehát, nem lenne szakszerűbb arról beszélni, hogy egy motorba SL, vagy SN, esetleg CI-4, vagy ACEA A5/B5 szintet tudó olaj kell? -
#03969024
törölt tag
-
#03969024
törölt tag
válasz focvis #64291 üzenetére
Nos, gondolkodjunk csak egy kicsit! A képeken azt látom, hogy előír egy bizonyos specifikációt, amely mindkét dízelhez ugyanaz. A táblázatból az látszik, hogy milyen viszkozitású olajat tölt be a gyár, s a (márka)szervizek. Kötelező jelleget csak a teljesítményszintre látok, ami logikus. Egyrészt, a magyar fordítások sokszor hibásak, mert nem szakember készíti, másrészt, ha megkérdeznénk a gyári "okosembert", hogy mi szükség a 0W-re, szerintem értelmes választ nem tudna adni. Gondolj csak bele, vannak országok, ahol sohasem megy a hőmérséklet fagypont alá! Ott mivel indokolná???
Kornel
Na, pont ilyen tanácsokkal kéne ellátni a kérdezőket: Amit tapasztaltál. Adott autó a olajat csipegette, B olajat pedig nem. Persze, jó lenne tudni a hosszú távú használat eredményét is, pl. lerakódások. Nap-mint-nap látom, hogy egyes helyettesítő olajak milyen károkat produkálnak. Persze, a kereskedő esküdözik, hogy mindenben megegyezik a gyárival...molnarpeter
Azt nem merném kijelenteni, hogy könnyebb dolguk van a munkagépek motorjának. Talán sokkal inkább változó terheléssel járnak, mint a személyautók, pláne a kamionok. Adtál egy jó ötletet, "lopok" pár hisztogrammot... Kíváncsi vagyok![ Szerkesztve ]
-
#03969024
törölt tag
válasz focvis #64303 üzenetére
Az, hogy szűk-e az illesztés, azt nem tudhatod. Minden befolyásolja, nem biztos, hogy a kisebb jobb.
Jó lenne látni görbéket, hogy adott olajak milyen viszkozitási görbét produkálnak. Lehet, hogy a 15W 0 fokon hígabb, mint a 0W -20 fokon. Bonyolult dolog a kenéstechnika. Az tény, hogy adott technikánál a sűrűbb olaj jobban ken. A hígabbal viszont kevesebbet fogyaszt. Kérdés, melyik gyártó hol köti meg a kompromisszumot...
Az pedig kideríthetetlen, hogy milyen "technikákkal" próbálnak minél több pénzt kihúzni a felhasználók zsebéből. Gondol csak bele, szinte fél évente jelenik meg valami "forradalmian" új mosópor,s sanda gyanúm szerint ugyanazokat az összetevőket használják évek óta. A marketing már csak ilyen.
A te példád is bizonyítja, ami miatt megint írtam: Milyen olajat tegyek bele? a kérdés. Jön a "szakértő" válasz, hogy 0W40-et. Polgár pedig vesz a boltban A5/B5-ös olajat, mert éppen azt adták el neki. A SAAB pedig kifejezetten tiltja, csak neki már nincs hozzá könyve, meg nem néz jobban utána...[ Szerkesztve ]
-
#03969024
törölt tag
válasz Richard! #64636 üzenetére
Váltóolaj, fékbetét, szilentek ugyan miért lenne automatikusan kuka? Ha van időhöz kötött csereperiódus a váltóolajra és lejárt, akkor igen. Ha a féktárcsák menthetetlenül rozsdásak, akkor igen, de én előtte jól "megvasalnám". Vagy már arra is van kötelező csereperiódus? Szilentek miért? Honnan vesztek ilyesmit?
(#64609) Qru
Most provokálsz? -
#03969024
törölt tag
-
#03969024
törölt tag
válasz brumi1024 #66240 üzenetére
Miért? Becsukott állapotban kell lefelé néznie. Kétféleképpen van kialakítva a teleszkóp bekötése: A képen látható módon, vagy, ha lecsukott állapotban a karosszérián van feljebb a bekötési pont. Akkor kinyitva tényleg fordítva áll.
De, mint tudjuk, ehhez (sem) értek... -
#03969024
törölt tag
válasz brumi1024 #66244 üzenetére
No, te legalább próbálod magyarázni a véleményedet.
1. Azt írtam, hogy a szár nézzen lefelé az ajtó lecsukott állapotában. A Norbi képén így is van, mivel lecsukáskor a teleszkóp iránya nem változik. A te képeden viszont lecsukás közben megfordul a teleszkóp, s nicsak, lefelé lesz a szára! Az előbbi megoldás (gondolom) a kombikon elterjedt, mivel az ajtó forgáspontja vízszintes síkban mérve közelebb van a zárhoz, míg a ferdehátúakon, ahol távolabb, a másik megoldás használatos.
2. Az ergonómia kérdéses, mert a vastagabb teleszkóptesthez nagyobb eséllyel érhetsz hozzá, egyszerű logika mentén...
3. Az pedig csak feltételezés, hogy a rúd könnyebb, mint maga a test, így elég gyenge magyarázat.Qru
Ha felfelé állna a szár, akkor megállna a tövében a por, ami előbb-utóbb kikezdené a tömítést, majd bejutva hamar tönkretenné a teleszkópot. Azt is el tudom képzelni, hogy új korában még a víz sem jut be, de ez csak ideiglenes állapot... -
#03969024
törölt tag
M2 Pest felé tele van csoda sportkocsikkal. Gumball?
-
#03969024
törölt tag
Nem tudom, hogy mekkora a ménes, de önbizalomban nincs hiány!
-
-
#03969024
törölt tag
Srácok!
Eladáskor oda kell adnom a törzskönyvet is? Ja, és bejelentés csak személyesen, vagy ügyfélkapun is lehet? -
#03969024
törölt tag
Basszus, hihetetlen tanácsokat adtok! Üzemanyagszűrőt soha nem töltünk fel kannából! Magasnyomásún nem nyitogatjuk a csöveket! Egyrészt komoly sérülést okozhat a nagynyomású gázolaj, másrészt a csövet (elméletileg) minden megbontás után cserélni kell. Jól feltöltött akku, kellően légtelenített alacsony nyomású rész, s ha nem indul, akkor hidegindító, esetleg féktisztító.
-
#03969024
törölt tag
válasz BigBlackDog #88645 üzenetére
Üdv a klubban! Remélem, valamelyik volvos talin összefutunk. (Facebook)
Innen már csak egy lépés az automata. Hidd el, imádnád...[ Szerkesztve ]
-
#03969024
törölt tag
válasz BigBlackDog #88733 üzenetére
Gyere valamelyik volvos Facebook csoportba. Rengeteg a bontott cucc.
-
#03969024
törölt tag
válasz BigBlackDog #88743 üzenetére
Állófűtés: Alapból, ha van benne, az a feladata, hogy 4 fok alatt segítse a motor felmelegedését. Szoftveresen lehet programozhatóvá tenni, ekkor te beállíthatod, hogy mikorra fűtse fel a hűtővizet.
-
#03969024
törölt tag
válasz BigBlackDog #88761 üzenetére
-
#03969024
törölt tag
válasz BigBlackDog #88771 üzenetére
Lehet, hogy kicsit tökölni kell vele, mert pl. nekem az S80-on a belső fényszóró magassága behatárolja a külsőt, magyarul, ha a külsőn már nem lehet feljebb állítani, akkor a belsőt kell előbb feljebb tekerni.
-
#03969024
törölt tag
válasz BigBlackDog #88773 üzenetére
A 2.gen 80-asnál csak függőlegesen lehet állítani, külön-külön. Nem bonyolították túl a svédek...
-
#03969024
törölt tag
válasz BigBlackDog #88791 üzenetére
Gyönyörű! Nem fura a Honda után?
-
#03969024
törölt tag
válasz BigBlackDog #88893 üzenetére
Ne már! Sokak szerint az egyik legjobb ülés van az S60-ban. Én úgy szoktam, hogy kinyomott kuplunggal még kicsit hajlított legyen a lábam, a háttámlát pedig, hogy a csuklómmal elérjem a kormány tetejét. Ez után lehet kicsit finomítani a deréktámasz-kormány-háttámla korrigálásával. Az nem jó a deréknak, ha fekszel az autóban.Nekem legalábbis...
-
#03969024
törölt tag
válasz BigBlackDog #88909 üzenetére
Az én derekam pont azt szereti, ha ki van tekerve! A te derekad a te derekad, ebben nem lehet jó tanácsot adni!
-
#03969024
törölt tag
Sziasztok! Szekszárd, Bonyhád környékén tudtok ajánlani szerelőt G Astrahoz?
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 12T - egytucat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Spórolós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Eredeti játékok OFF topik
- EAFC 24
- bambano: Bambanő háza tája
- Automata kávégépek
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen