Új hozzászólás Aktív témák

  • #03969024

    törölt tag

    válasz focvis #64231 üzenetére

    Utoljára szólok bele az olaj-témába: Okosítsatok már ki, mert ugyan kevés személyautó manuálját olvastam, haszongépjárműét, munkagépét sokkal többet. Nekem az rémlik, hogy a gyártó megadja a motorolaj teljesítményszintjét, majd közöl egy táblázatot, hogy adott viszkozitású olaj milyen hőmérsékletek között használható. Tesz ugyan ajánlást, mint pl. a Volvo, 0W30-ra, ezt Skandináviában még értem is, de mondjuk Sziciliában minek 0W? Tudom, az a marketingrizsa, hogy hidegen kisebb a kopás, de lehet, tudatlan vagyok, mert a gyakorlatban nem látom. Megfelelő gondossággal használt turbós munkagép motorok elpöfögnek 30-40.000 üzemórát (ami durván 2.000.000 km-nek felel meg) 15W40-es olajjal, ami ugye -20 foktól használható. Nálunk ritkán van ilyen hideg! Hogy extrém példát is említsek: A Detroit Diesel kétütemű dízeljébe a gyári előírás adalékolatlan egyfokozatú 40-es olaj, télen-nyáron! Azon a motoron van Roots-fúvó, s turbó is.
    Tehát, nem lenne szakszerűbb arról beszélni, hogy egy motorba SL, vagy SN, esetleg CI-4, vagy ACEA A5/B5 szintet tudó olaj kell?

Új hozzászólás Aktív témák