-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Heti Laptiming; 1 Boxster, 1 Cayman. Szo-szo.
-
#89309696
törölt tag
válasz
parandroid #176988 üzenetére
Itt a kőműves segédmunkások vajon hogy tudnak 6 hengeres Micu terepjáróval meg X régebbi BMW-vel járni. Kap 200-250 ezer fizetést, abból aligha, lízing nem divat. Ennek a dupláját az ellopott építőanyag délutáni, hétvégi maszekmunkájából szerzi. Na úgy már kijön a matek. Mondjuk legalább dolgoznak is érte, ha már lopnak. Bár sokat nem javít a tényen. Csak legalább eszük lenne mire költik.
Valamelyiknek van mondjuk, mert van olyan is aki kilép és saját brigádot alapít, megveszi a szerszámparkot, platósautót hozzá és saját lábra áll. A másik meg járkál a boltba BMW-vel egy párezer fős településen a 200 Ft-os sörrel a kézben és tőtöttcigit szív. -
kisza25
félisten
válasz
brumi1024 #177036 üzenetére
Amikor haza jöttem a határ előtt mindig tele toltam és utána csak itthon közlekedve is kevesebb maradt a fogyasztás, aztán a következő tanknál amit itthon tankoltam már megint 7 fölé ment. Mindegy nem vitatkozom, felesleges. Én ezt tapasztaltam a 10 év alatt végig és mindig tele tankolom az autót és 400-500 km után újra tele tankolom.
-
#89309696
törölt tag
válasz
kisza25 #177031 üzenetére
A motornak a terheléssel nem lineárisan változik a fogyasztása, van egy sweet spot. Lehet, hogy a néhai nagy terhelés utána nulla fogyasztás jobb eredményt ad, mint a végig kis terhelés. Sőt, ismerve a belsőégésűek viselkedését... A román se véletlenül terheli rommá 6 autót húzva a karavánt, mert közel se nő annyit a fogyasztás, mint az elvégzett munka növekedése.
Zárt pálya, többféle autó, tempomat kizárni a sofőr lábát és karikázni többféle üzemanyaggal körbe-körbe. Beleszámolni a váltóolaj felmelegedését, a gumik felmelegedését, a napszakkal az aszfalt melegedését, bár ez csak minimális. Aztán lehet ugyanazzal a sofőrrel széthajtani az autókat és úgy is nézni különbséget. Biztos, hogy van YT teszt erről angolul.
Én már nem nagyon hiszek ezeknek a külföldön minden jobb dolgoknak, mert a magyar ember hajlamos magát becsapni vele. -
brumi1024
veterán
válasz
kisza25 #177027 üzenetére
Ezzel is ugyanaz a baj: nem ugyanaz a terep, nem ugyanazok a közelekedési viszonyok, más az aszfalt minősége (ott kevesebb a háborús övezet amit országútnak hívnak), még a sebességkorlát is más. Én nem tapasztaltam üzemanyag miatti eltérő fogyasztást, pedig gyarkan járok és tankolok ott - patthelyzet
Az egyik Totalcar mesterkurzusban utánamentek ennek, azt sokkal inkább korrektnek tartom, mint ezt a “mérést” a fenti videóban.
-
kisza25
félisten
válasz
parandroid #177033 üzenetére
Csak arra utaltam, hogy a két országban elég sok minden ugyanaz más áron, ezért gondolom, hogy az üzemanyag is
-
parandroid
félisten
válasz
kisza25 #177031 üzenetére
Csak útközben tankolok az osztrákoknál, amikor otthon vagyunk, ott is szoktam, sőt, a hazaút előtt mindig telerakom, hadd fogyjon a papírforint, azzal kitart a német-osztrák határig bőven.
A két különböző ár meg azért van a termékeken, mert más az áfa-tartalom a két országban (sőt, újságok-könyvek valamelyik országban nagyon kedvezményesen áfáznak, ezért nagy lehet a különbség).
p
-
Biqci
aktív tag
válasz
parandroid #177029 üzenetére
"Baráti ár"
20km-re vitték el a srácnak a kocsit, ott volt egy műhely. De ezek amúgy jól összefonódtak, olyan törvényes "maffia" ugyanis a rendőrök csak őket hívják, nekik pedig megvannak a partner-szervizeik, ahova viszik az autót.
A srácnak szerencséje volt, mert a szervízben még azelőtt "magától" megjavult a kocsi, mielőtt érdemben hozzányúltak volna, legalább ez nem volt költség. Innen is üdvözli az Audi cvt váltó tervező részleget -
kisza25
félisten
válasz
parandroid #177030 üzenetére
Magyar benya vs Osztrák benya közöttről beszéltem, a németeknél sanszosan ugyanaz a jó minőségű benya van.
Egy csomó dolgon láttam, hogy két ár van, az egyik német a másik Ausztriában érvényes (újságok, ruhák....)
Én ezt tapasztaltam 2 autóval is, az egyikkel 5,5 évig jártam ki, a másikkal 4,5 évig, fater is mikor kijárt hozzánk ezt tapasztalta. Még esetleg az lehet befolyásoló tényező, hogy a hegyekben ritkább a levegő, de települések között 200-300 méter szintkülönbség van és ok, hogy egyik irányba lejt, de aztán meg vissza is kell mászni
Amit kihagytam, hogy mindenhol tempomattal közlekedtem -
Biqci
aktív tag
válasz
parandroid #177026 üzenetére
Nem igazán értem az összegeket amiket írtál. Így kell egy ezereurós roncsnak megduplázni a vételárát... miért lesz megduplázva? 1000 a trélerezés egy műhelyig? Szerintem nem. Bár drágán dolgoznak, de nem ennyire. Egy haverom járt így, neki kellett trélerezni, 200Euro volt.
Ha meg olyan, hogy hazáig is tréler kell, az ilyen olcsó autót inkább leadnám a Schrottplatz-ba, még kapnák is egy kis lóvét, kevesebb lesz a bukó -
kisza25
félisten
válasz
brumi1024 #177025 üzenetére
Ok, én 10 évig jártam ki (egy évből 8hónapot kint voltam) és ezt tapasztaltam, kint a hegyekben, ahol 200-300 méter szintkülönbség van a települések között, kevesebbet evett az autó, mint itthon a sík déli parton
kint 6-6,5, itthon nem tudtam bevinni 7 alá akárhova mentem
De haza úton is. -
parandroid
félisten
válasz
Biqci #177018 üzenetére
Nem büntet, viszont ha nincs adacod, akkor is kihívja neked a trélert, és nincs apelláta, hogy felállsz-e rá. Így kell egy ezereurós roncsnak megduplázni a vételárát. És akkor még mindig van egy autód, ami egy német szervizben áll üzemképtelenül. Vagy megcsináltatod ott, vagy trélert küldesz. És akkor már kb 3000 euróba került az a 2001-es Corsa. Plusz, ha hazaér, akkor regadó, műszaki, eredetvizsga, mittudmén. Schnäpchen!
p
-
brumi1024
veterán
válasz
kisza25 #177024 üzenetére
Ez sokszor előjön, viszont a videót távolról sem mondanám mérésnek, pláne nem ténynek. Ugyanazokon az útvonalakon sem tudok pontosan azonos fogyasztást produkálni, általában van pár deci különbség a tankolások közt, pedig nekem csak 400 km-en kell, nem 800-on. A többi változóról pedig nem is beszélve (időjárás, forgalom, vezető fáradtsága/ébersége). Ha körutat mentek volna kb azonos forgalmi viszonyok mellett, vagy egy zárt pályán tették volna ezt meg, akkor lenne valami valóságalapja, így viszont csak azt "bizonyították", amit már az elején is szerettek volna.
-
kisza25
félisten
-
Megtörtént délután az autómosás 67 nap és 5500 km után. Új színe lett a járműnek, egész vállalható.
Pluszban asszisztáltam:
- egy hibrid motormosásához, narancssárga kábelek túlélték, simán indult utána,
- 4 db nyuszimotor, 2 roller és 1 gyerekbicikli alapos tisztításához. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
szabonagyur #177020 üzenetére
Már csak azt nem tudjuk, hogy ot melyik szakaszon vitt le a navi.
-
Biqci
aktív tag
válasz
molnarpeter #177016 üzenetére
Szerintem ha műszaki okok miatt robbansz le, nem büntet meg a rendőrség, sőt segít. Tapasztalat, de szerencsére nem személyes. Viszont ha kifogyott a nafta, akkor viszont igen...
-
#89309696
törölt tag
[link]
60 lovas Corsa a német pályán. Hasít. -
MrSealRD
veterán
Nem tudjátok mi volt ma az m3-ön délelőtt 10 magasságában? Egyszer hirtelen a waze lehozott mert irgalmatlan torlódás volt.
-
Biqci
aktív tag
válasz
Reggie0 #176990 üzenetére
Tudom, de én nem szimpatizálok a lízinggel. Ahogy én számoltam, nekem nem éri meg. Az egyik ismerősöm lízingel egy Audi A1-et, havi 200 Euro. 3 évre 7200 Eurot kifizet. Ok, nincs szervíz, nincs amortizáció. Én vettem két és fél éve egy 8.gen Accordot 8000Euro, most lehet az értéke 5500. Eddig nem volt hibája, egy új aksin és egy fényszóró izzón kívül. És ami a lényeg, az ismerősnek a nevén van az autó induló értéke tartozásként, tehát ha hitelt akar felvenni és lekérik a Shufa-t, ott lesz feketén-fehéren több tízezer Euro hitel...
Tsebacsi: attól függ, mi számít normálisnak. Azért itt sem keres az átlag 5000/hó bruttót. Nevetni fogsz, a házban ahol lakunk 79 lakás van. De csak 3 lakónak van BMW-je. És 4 Honda Jazz van
-
Biqci
aktív tag
válasz
focvis #176997 üzenetére
Benzin -> jobb, így igaz
Nutella -> fogalmam sincs, nem szeretem
Döner (főleg a Döner Teller) -> sokkal jobb
Kerítés -> az nincs, vagy max 30cm magas, de a kolbász az sz@r
Sör -> persze, hogy jobb és sokkal olcsóbb, néha még mindig elcsodálkozom, hogy mennyire. Bár hozzá kell tennem, amikor 7 éve kijöttem, ettől is olcsóbb volt. Na akkor kapkodtam a fejem... -
válasz
Gergőke88 #176995 üzenetére
Itthon az általános mentalitás szar, azaz virágzik a szarunk mindenre effektus (egymásra, környezetre, szabályokra, stb).
Csak ismételni tudom magam, már 1 országgal arrébb ég és föld a helyzet, akár az Osztrákokat akár csak Szlovéniát nézzük. Szomorú.
De nem látom alternatívának a menekülést.
Itthon kéne lelőni/elásni azt aki problémás -
válasz
Reggie0 #176999 üzenetére
Bakker, nem eszem Nutellát.
Ha esetleg vennék, mind megenném egyszerre az egész köcsöggel, majd a végén gurulnék a pálmazsírtól. Benzint se tankolok. Kebabot ittasan eszek a belvárosban, úgy kb. mindegy, amúgy meg palesztin vagy jugó/albán/török menekült készíti itthon is.
Délután végre autómosás! Két hónap retkéből lesz kivakarva.
Új hozzászólás Aktív témák
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700 / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 250SSD+500HDD
- Amazon Echo Studio / Vadonat Új / Számlával / 12 hónap jótállással
- AZONNALI SZÁLLÍTÁSSAL Eladó Windows 8 / 8.1 Pro
- Billentyűzet magyarosítás magyarítás lézerrel is! 10-15ezer közötti áron! Óriási betűkészeletünk van
- AKCIÓ! Apple Watch S9 45mm Cellular acél GOLD okosóra garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest