-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Új irodánk van, most költöztünk be. A céges parkoló utcafrontról nyitott, de magán, kint vannak a rendszámok. 3 nap kellett, hogy reggelre odaálljon egy majom. Na mondom, akkor Te se mész ma sehova barátom, ráálltam úgy, hogy véletlen se tudjon elmenni. Kiderült hogy egy lakó az épületből, 1 órát szobrozott mire be mert jelentkezni a főnöknél, hogy hát Ő elmenne és nem tud kiállni...
Szerintem holnap már máshol fog parkolóhelyet keresni
-
Szada85
aktív tag
válasz
TheProb #182082 üzenetére
Eddig egyszer volt ilyesmi, TypeC egy fekete Suzkával nem tudta abszolválni idöben a besorolást (szerinte miattam, habár én a haladó kocsisorban konstans sebességgel haladtam), így a járdára felugratva fejezte be a manövert, jött utánam 3-4 km-t, majd a lámpánál beállt elém keresztbe, odarohant, és közölte, hogy neki ott a kocsiban a gyerek, meg a zasszony, akik miattam majdnem meghaltak, itt jött néhány válogatott kötöszó, majd megjegyezte, hogy ha mégegyszer meglát Újpesten, akkor ravatalra tesz (szó szerint így mondta).
Nyomatékosításként közben Tysonra vette a beállást, addigra mondjuk dugtam egy szolid rükvercet, hogy ha tényleg meg akarná harapni a fülemet, akkor odébbgurulok, de itt megállt a történet, gyanítom, hogy a tetlegességig nem nagyon mernek elmenni, csak a hangjuk nagy.Ami meglepett, hogy akitöl most a Cuprát vettem, német rendör srác, annak volt a vezetöülés mellett bal oldalt egy ~40cm-es többeres, szigetelt kábeldarab (~2-3 cm-es átmerövel), ránézésre nem bikázáshoz...
-
#89309696
törölt tag
válasz
TheProb #182082 üzenetére
Erről már beszéltünk korábban is mikor a dinnyés eset történt. [link]
Ha elhajtani nem tudsz, mint a videóban se akkor a legjobb ilyenkor szépen nyugiban maradni, az őrjöngés hamar lecsillapszik és továbbáll. Ha idő előtt reagálsz rá csak olaj a tűzre és sokkal nagyobb károkat fog okozni egy ilyen idegbeteg frusztrált vadbarom. Legvégső esetben, ha elkezdi az autót rongálni vagy lehúzott ablakon beüt, még akkor is megfontolandóan ott érdemes hagyni ha lehet, de ha nincs semmi más mód akkor ki kell szállni és seggre tenni, de ez legyen az utolsó.
Ugye nagy a rizikója, hogy nem tudod az illető milyen képességekkel rendelkezik vagy véletlenül jól talál el aztán ki is fekszel. Szóval nem érdemes kockáztatni, de végső esetben természetesen igen, védeni magad és az értéket, autót.Akiknek van testalkata és pl. úgy szokták levenni magukról a Twingot, nekik nincs szükségük külön eszközökre mert már a megjelenés rendet fog teremteni, aki fokhagymagerezd azoknak a legjobb a paprikaspré szerintem hiába csajos, az talán legális is. Csak gyakorolni kell a használatát meg persze nem a pótkerék mellé tenni, hanem rögtön kézhez. Bár a paprikaspré szerintem mindenkinek hasznos, ha tényleg ilyen környéken lakik, erőember méretektől függetlenül, mert tényleg nem tudni a másik mire képes meg nem-e ő is úgy veszi le magáról az autót, a spré meg nem fog kérdezni, hanem vakon földre rak minden embert.
-
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #182090 üzenetére
Teleszkópos kerékkulcs van nálam, de mire előszedném a pótkerék mellől, már nem lenne rá szükség. Vagy azért, mert addigra már leütöttek, vagy azért, mert elmenekült a másik fél a testalkatom láttán.
-
Kaliber jogásza azt tanácsolta anno, hogyha nincs más alternatíva, akkor gumilövedékes, használat után autó leparkol, tömegközlekedéssel elszivárgás, gumilövedékes eltüntetése még aznap. Ilyen ez a jogrendszer idehaza.
Amúgy egyszer benyögöm azt egy ilyen szituban, amit a gyerek mond nekem: "Nem kérem a butaságot". Szerintem aratnék vele.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
TheProb #182082 üzenetére
Az előző autómban volt az ülés alatt egy fatestápoló de már nem hordok magamnál ilyet. A bökő az veszélyes (bár 13 cm-ig legális), mert magadban is kárt tudsz tenni ha nem tudod használni. Sztem a spry az jó ötlet, csak figyelj a szélirányra. Amúgy ha tudod inkább hagyd ott az ilyet.
Nekem eddig egy komolyabb afférom volt csak, egy sárga Leon bevágott elém, rádudáltam erre büntifék és kipattant a csávó habzó szájjal.... Amikor meglátta, hogy a faterom, a bátyám meg a haverom ül a kocsiban rajtam kívül akkor viszont elég gyorsan visszaült és tovább ment.
-
ngaba
aktív tag
válasz
TheProb #182082 üzenetére
Ja, egyszer én is láttam egy ilyen szép anyázós/leszorítós üldözést Pesten, a vége az volt, hogy megpróbált keresztbeállni az egyik autó a másik előtt, de a százsávos úton szépen kikerülte az üldözött. :D Én, a békés vidéki csak néztem, hogy mi ez a vadkelet itt.
Egyébként nem tartok "fegyvert" az autóban, utálok felesleges tárgyakat vinni az autóban. (Meglátom a csomagtartóban a jégkaparót nyáron, és ideges leszek.) Ilyen szituban magamra zárnám az ajtót, és az autó 1.5 tonnája lenne velem. Ha nem venném észre, hogy jön, akkor valószínűleg mindegy: hirtelen feltépi az ajtót, a meglepetés és az öv miatt vesztes helyzetben vagyok, valószínűleg simán leüt.
-
rbalint88
addikt
válasz
TheProb #182082 üzenetére
én szálltam már ki, valamikor 2013 és 2015 között, mert az avensis-szel voltam.innen is csókoltatom a horpadt ajtós pezsgő színű citroen C4 tulaját, aki szándékos veszélyeztetés után még bemutatott, aztán amikor meg akartam kérdezni, hogy melyik iskolában nevelkedett (tényleg nem akartam verekedni), akkor menekülőre fogta és már csak arra futotta, hogy az ajtajába lépjek lendületből...
alapvetően nem az a baj, ha valaki hülye, csak intsen má' egy bocsit, vészvillogózzon kettőt, ne még neki álljon feljebb. szerintem az ilyen kiszállós kakaskodások legtöbbjéhez két hülye kell. én is az voltam, egy fos napon sikerült feltennie az i-re a pontot, bár szerintem az a magatartás, bárkit, bármikor, a legszebb napján is felcseszi.
ngaba: automata központi zár
a dugóban meg cseszheted a kocsi 1,5 tonnáját, ott túsz vagy.
-
TheProb
veterán
Mostanában egyre többet hallani, látni és múltkor én is láttam élőben egy olyan aktust, ahol Bp-n 2 autós fél között a vélt vagy valós nézeteltérés olyan pontig fajul, hogy az egyik kiszáll és nekimegy a másiknak. Feltépi az ajtót (vagy legalábbis megpróbálja), ordít, tombol, habzik a szája, üti/rugja a kocsit, stb.
Feltételezve, hogy ilyenkor a másik félnek sikerül megtartania a lélekjelenlétét, ezt ki hogy kezelné le? Személy szerint nem tudom mit reagálnék. Tart esetleg valaki a kocsiban (kéznél) valamilyen önvédelmi/riasztó ketyerét? Gáz/paprika spray, fatestápoló, kerékkulcs, boken, M60, Javelin stb.? Netán betanult rákiáltások, pl. "MUNKA!" vagy "SZAPPAN!"
Gyenge képzelőerővel talán a spray-k lehetnek a legjobbak, mert kis helyet foglal, ablakon ki lehet lőni vele, stb.(Néhol komolytalanság fedezhető fel a hsz-ben, de a kérdések tényleg komolyak.)
-
tboldi
nagyúr
válasz
South Velen #182064 üzenetére
Nem kötelező, ha jó állapotúak még, maradhatnak. Bár ha filléresek, akkor nem látom értelmét nem lecserélni őket.
Nem kell ugyanolyan márkájúnak lenniük, mivel mindegyiknek az adott autóhoz kell passzolniuk, nem egymáshoz, vagyis tulajdonképpen egyformáknak tekinthetők.
-
Zizmand
aktív tag
válasz
South Velen #182064 üzenetére
1. Nem feltétlenül, be kellene kukkantani, hogy milyen állapotban van, nagyjából látszik oldalról. Én kompletten vettem mindent, mert még a gyári volt és 500 ezer km után teljesen szét volt esve a porvédő. Ha jó állapotban van nem szükséges, de a helyedben a biztonság kedvéért vennék, nem nagy tétel.
2. Nem kell ugyanolyan márkájúnak lennie, márka függetlenül passzol minden-mindennel.
3. Úgy gondolom nincs benne trükközés, univerzálisak a dolgok.Egyébként milyen autóról van szó?
-
Hajjaj, még törni is fog!
Amiket nem is számolok, csak a közelmúltból:
- tavasszal a Volvo lökhárítójával elkaszáltam egy kiemelt szegélyt, nem láttam,
- 2019-ben a 3. GTI-vel a szokásommal ellentétben tolatva álltam be a garázsba, egy gumi és a lökhárító éle bánta,
- a mostanival 2016-ban lekoccoltam az előttem menőt, a navit csesztettem, a rendszámtartó bánta (10 e Ft).#182065: Tudtam, mikor kell eladni a zöldrendszámost. Szar a helyzet.
-
#89309696
törölt tag
Kb. ilyen van mindenen, buszon, kamionon, teherautón, kukásautón. Ezek valóban 4S-ek, abból a szempontból is, hogy egész évben használják.
De azért nekünk autós szemnek ezek eléggé minimalista abroncsok, én nyárinak hívom.
Nem ültem buszon 12 éve, nem tudom ma mi a divat, de anno télre itt vidéken le szokták cserélni ilyenekre, illetve a kukásautón ma is lecserélik.
Hogy különbözik-e a keverék is vagy csak a minta más azt nem tudom, ugye itt a súly/felület arány az brutálisan más, mint személyautónál, nem beszélve a 8 baros nyomásról.
-
-v-
addikt
-
South Velen
addikt
Sziasztok,
hátsó lengéscsillapító cserénél kötelező porvédő+ütközőt is rendelnem?
Ha igen, ugyanolyan márkájúnak kell lennie mint magának a gátlónak?
Tehát ezek szabványosak, vagy direkt beleraknak olyan megoldásokat ami miatt nem univerzális?
-
Szoszo94
őstag
-
-
Szoszo94
őstag
válasz
pècsimunkás #182054 üzenetére
Mentettem a linket, fizu után meg is rendelem szerintem, az őszi időjárás miatt úgyis gyakrabban kell ablaktörlőt használni - így gyakrabban idegesít a csíkozás
Focvis: köszi! A leírásod alapján játszani jó, de hóban napi közlekedésre RWD esetén nem az igazi. Errefelé nincsenek nagy dombok, amerre járok, FWD esetén meg jól viselkedett a Nexen, de ugye ott volt a súly a hajtott tengely fölött. Kicsit délebbre kellene még lakni, akkor kérdés nélkül meglépném a cserét. Meglátjuk, igazából másik felnit is akarok, nem tetszik a téli 17"-es, nem mutat jól az autó alatt
De ez maximum jövő ilyentájt lesz esedékes, most a nyári gumikra kell spórolnom, utolsó szezonosak.
AWD IS volt, csak nem az EU-ban, ismerősnek van hófehérben. Szép és jót lép állóból, majd egyszer talán ellene is tudok menni, kíváncsi vagyok mennyit jelent az AWD. Sanda a gyanúm, hogy egy darabig el tud lépni, aztán jön a hajtási veszteség. Mindjárt írok is neki, hogy mit csinál a hétvégénFF: Akkor Vili nincs mese, télre szerezz vonatot nekünk!
-
#89309696
törölt tag
válasz
Szoszo94 #182051 üzenetére
Vili buszán is nyári van.
Akkora súlyú járműveken nem nagyon használnak télit, mert a súly belepaszírozza az útba akkor is ha a fizika nem akarja.
15 tonna a könnyű Credo is, ahhoz képest meg a kerékfelülete csak kb. 3x akkora, mint egy kocsié.
Na jó mondjuk buszokon általában cserélni szokták, de nem tudom, hogy a gumi anyaga is puhább-e vagy csak a hókása miatt a minta más. Kamionokon viszont tényleg nem szokás cserélni. -
Szoszo94
őstag
A fogyasztás is csökkenne pedig
tboldi: azt akarod mondani, hogy vegyek hozzájuk egy Jazz-t?
De ha Nálad jól működik, odaadom, bár ha nálam már újkora óta csíkoz, akkor szerintem Nálad is így tenne
Egyébként biztos függ szélvédőtől is, máshogy görbül, máshogy fekszik fel.FF: a wtf faktor kapja be, akkor majd felülünk Vili buszára
-
#89309696
törölt tag
válasz
Szoszo94 #182045 üzenetére
Teljesen jó, már többször is felvetett téma volt, hogy itthon a nyári és négyévszakos cserére át lehetne állni. A nyamvadt hómentes, száraz, -5 fokos teleinkre tényleg egyre kevesebb értelme van a télinek. Tényleg csak azoknak akik a hegyen laknak, meg sárba is küldik neki.
Persze ott van a WTF faktor, hogy tél közepén gondol egyet az idő és leesik egy méter hó egy hónapra és -15 fok lesz végig. -
vans?
őstag
Koszi a valaszt, megnezem a potkereknel, csak a motorterben kerestem. Ott szerintem nincs, nem tudom, mi az a zarhid.
@tboldi: nalam Skoda eseteben a Porsche Hungarianal kellett befizetni kb. 30k-t, es kikuldtek ide par nap alatt a dokumentumot. Sehogy mashogy nem mukodott.
-
#89309696
törölt tag
válasz
ivana #182038 üzenetére
Elkezd oldalra begyűrődni és onnantól a gumi élén, külső szélén csúszik, nem tapad teljes felülettel az útra. Én mondjuk szeretem a ballonosat, mert lusta vagyok gödröket kerülgetni, meg nagyon szépen jelzi a határokat, ha finoman kigyorsítasz íven akkor elkezd mászni, szépen gyakorolható vele mit szabad és mit nem, persze kisebb a kanyarsebesség ezekkel a gumikkal jóval mint a feszesebb társaikkal, de legalább szépen jelez is. Ha százzal megy bele a kanyarba akkor már nem jelez semmit, hanem deformálódik és csúszik, vége.
Persze véletlen kisodródás esetén is meglesz ez a hátránya, oldalcsúszva kevésbé lassul.Swiftre felmegy a 175/65R13 a gyári 155/70R13 helyett, én is azt akartam rá, de volt egy baziolcsó új téligumiszett 155-ös méretben, így megvettük azt. Muter úgyse megy 60 fölött
, én meg rendelkezem józan ésszel.
Az automatának hála 80-nál is úgy ordít, mintha 120-szal mennék. Mondjuk motorfék nincs, szóval ez a kocsi duplán tanít a kanyarbevételre.Egyébként engem se tanított az oktatóm semmi ilyesmire, pedig ő még jónak is számított. Oké, hogy vezetési tréningre nem tudnak tanulókat vinni, de elmondani el lehetne, már az rengeteget segítene. Én se voltam sose tréningen, csak olvastam róla és úgy tanultam meg, hogy mit is művel az autó. Már ez rengeteget számít, ha elméletben ismertetve van.
-
Szoszo94
őstag
Tényleg, most, hogy írod, a vízen való tapadása lepett meg engem a legjobban. Erősen gondolkozok egyébként, hogy a téli szettet eladom és veszek helyette négyévszakost. Nincs kemény tél, sem hó, sem pedig erős hideg, max latyak. Lassan értelmét veszti a téligumi, mert napsütés és nulla fok feletti hőmérséklet pedig elég sokszor van télen az elmúlt évek tapasztalatai alapján. Erre pont jó lenne egy négyévszakos, a télinél kevésbé kopik, nem baj ha korán lecseréled rá a nyárit és későn teszed vissza, nem zavarja a meleg aszfalt. Ki mit gondol erről egyébként? Nyárra maradna nyári ofkorsz
-
Szoszo94
őstag
válasz
Dluinet #181496 üzenetére
Na most van időm mindenre is válaszolni
Kulcs téma:
szintén keyless, nagyon jó dolog, a kép pedig:Biztosítás:
26 év, B2, kisvárosi lakcím, 153kW, 2013-as B kategória: 54 000,-/évMilyen autót 6mrd-ból:
Hűha. Ha csak autóra lehetne költeni, akkor a kötelezőkön kívül (MR2 és Mustang) ritka, egzotikus autók bármekkora mennyiségbenAz a baj, hogy sok autóban találok valamit ami miatt szívesen birtokolnám, hajtanám, jópár álmatlan éjszakám lenne mire kisakkoznám miket vegyek ekkora költségvetésből.
Jogosítvány szabályzása:
Egyrészt a kötelező veztech tréningeket jó ötletnek tartanám bevezetni, a rutinvizsgát hülyeség volt eltörölni, na meg a mai morál (büntifék, gyalogosgázolás után elhajtás, stb) a PÁV-ot is indokolttá teszi szvsz. Másrészt a lóerőkorlát szerintem sem lenne megfelelő, veszélyesebb gyenge autóval előzni, viszont utóbbival is lehet túlvállalni magad, lásd a mostani balesetet amiről szó is volt az előbb.
Másik dolog, hogy a német KRESZ nem olyan megengedő, mint ahogy írtad, pont a héten jött meg a csekk 60 helyett 67-ről, amit autópályán szedtem össze (120-100-80-60 így jöttek a táblák, nem siettem, spóroltam az üzemanyaggal, mivel egy tankkal kellett 680km-t megtennem, így a 120-asnál elvettem a gázt és 67-el gurultam bele a hatvanas részbe, ahol pechemre a tábla mellett volt a traffi..), ott elég kicsi a tűréshatár. Cserében az összegek is barátiak kis túllépés esetén, viszont +40-nél már ugrik a jogsi ha jól rémlik egy hónapra. Gondold el ezt itthon, autópályán az útépítések 60-as tábláinál hány embernek ugrana egyből a jogsija?EU-n belül még mindig a magyar KRESZ a legmegengedőbb - pontosabban nem a KRESZ, hanem a szabályzások.
Ablaktörlőfűtés:
Nekem is van, van rá dedikált gomb, de ritkán használom. Ha lefagy a szélvédő, úgyis fújok rá jégoldót, az meg a lapát alatt is feloldja a jeget. Ha minden igaz, a fúvókát hidegben alapból fűti, ez viszont jó dolog. Ide kapcsolódóan, Goodyear lapátokat vettem kábé fél éve, kalap kaki, pont előttem húz csíkot újkora óta. Ráadásul elég vastagot. A régi Valeo minimálisan csíkozott, nem volt zavaró, csak néha volt hangja emiatt cseréltem le. Rossz ötlet voltNexen 4Season:
+1 szavazat, bár nekem R17 volt a Passaton, de nagyon meg voltam vele elégedve.Más téma:
A hétvégén bejelentkezett egy ismerősöm, hogy Győrben van az IS250-ével, van-e valami tali. Volt, elmentünk, aztán ahogy lenni szokott 11 körül megindult a banda aváciragyorsulások helyszínére (félreeső szervizút, forgalom nélkül, Győr ipari részén). Odafele is eléggé lemaradt, illetve mentünk egymás ellen és még úgy is elléptem előle, hogy egyik esetben elpörgettem rajtnál a kereket és egy autónyi hátrányból indultam. Végül arra a következtetésre jutottunk, hogy elég nagy a különbség a Sport csomag miatt mind felfüggesztésben (neki jobbak a gumijai jóval, nekem csereérettek, mégis neki mindig tolja az elejét kanyarokban, nekem soha - ezért is maradt le jóval, mikor mentünk a helyszínre, sok körforgóval tarkított úton, mert folyamatosan eltolta neki az elejét az autó), mind motorhangolásban. Az ESP kikapcsolására is máshogy viselkedik neki az autó, más piktogramokat ír ki (pedig pre-FL mindkét kocsi, majdnem egyidősek), burnout esetén is csak az egyik kereket forgatja neki el (nekem valszeg belenyúl a fékbe az elektronika, mert 10/10 mindkét kerék elforog egyenes kormányszög esetén, kvázi sperrként működve - a difi nyitott, emiatt gondolom, hogy a fékkel játszik, megfékezve az elpörgő kereket), illetve a váltója is nyúlósabb és más fordulaton is váltogat el. Racse közben persze manuálba mentünk mindketten, 6800-as leszabályzás előtt elváltva (bár neki 7000-nél szabályoz, ez is fura, hogy különbözik), mégis elég durva volt a különbség ahhoz képest, hogy elvileg ugyan az a két autó. Illetve nem csak az elejét tolja el neki, hanem dől is valamennyit a kanyarokban az autó, az enyém viszont semennyit, köszönhetően a gyári ültetésnek és keményebb futóműnek. Mákom van, hogy Sportot vettem, ezekről nem tudtam és nem is olvastam eddig, hogy ekkora különbség van, sehol nem írnak ilyenekről.Hopsz, hosszúra sikerült
Lehet jobb lenne az aktuális témákra egyszerre reagálni, mikor olvasom
-
vans?
őstag
sziasztok,
bocs, de ide is berakom a kerdest, muszaj lenne a nemeteknel bejegyeztetni az autonkat, ehhez kellenek adatok, a CoC mar megvan, de kellene egy un. "motorcimke".
[link] - Skoda Rapid, tudja valaki esetleg, hol van ez? A B oszlopon talalhato cimke megvan, ez elvileg egy masik.
koszi!
-
válasz
#89309696 #182036 üzenetére
A Focus feneke 1x indult meg egy nagyobb kanyarsebességnél, az utcában ahova kanyarodtam szembe jött egy néni autóval, de középen, nem a sávjában. Oké a Fóka kb. betette a fenekét, nem csúszás volt, inkább helyezkedés. Amiket írtál öregebb autók tuti eldobódtak volna a fenébe.
Legyünk óvatosak, még a rohadt falevelek is úgy csúsznak hogy na! -
#89309696
törölt tag
válasz
EQMontoya #182010 üzenetére
Samara, Swift pontosan ilyen, de még a Kangoo is, ezekkel sokat megyek. Mikor bele kell lépnem a fékbe masszívabban, de még nem blokkolnak, ha kicsit dől az út vagy mozdítok a kormányon, hátul kb. nulla súly, ostoba a futómű, öreg a lengéscsillapító, a mechanikus fékerőelosztó sincs a helyzet magaslatán már stb. mint minden ilyen őskövület szaron és már úszik is kifele. Mint a jégen, de igazából egyenes úton is képesek rá, ha kicsit göröngyös. Megtévesztő főleg egy kezdőnek, mert azt hinné, hogy a száraz úton végtelen tapadása van.
Ha higgadt az ember, kicsit ért hozzá meg a fizikához és épp nem 100-zal megy, meg van elég helye akkor össze lehet szedni szépen. Kanyarban lévő gödör, bucka is érdekeseket képes művelni az ilyen autókkal.
Fék nagyon érdekes dolgokat képes művelni, ezt még a motoron is érezni, hogy kanyarban bedöntve ráfékezve felránt és kiegyenesíti az ívet.
Ezt gyakorolni kell, olvasni róla stb., ismerni az autót és viselkedését. -
Ck.
addikt
Helyzetjelentés, remélhetőleg ezúttal utoljára.
Visszakaptam a C350e-t a Mercedestől, valóban az indítómotor volt a baja, mostmár rendesen működik. Mellé egy téves tipp miatt kaptam egy új gyári akksit is, úgyhogy amiatt sem kell már aggódni. Átnéztem amúgy mégegyszer a szerviz történetet, 20 ezer mérfölddel ezelőtt volt az indító motor cserélve, egész pontosan 2019 májusban, ami nem túl biztató. Reméljük ezúttal tényleg egy átdolgozott változat került bele.Köszi mindenkinek a segítséget!
-
EQMontoya
veterán
válasz
freeknight #182031 üzenetére
Nem volt ez 150, szerintem 100 is csak szuken. Es a kanyarban is inkabb csak megijedt, mint komolyabban megcsuszott.
Lehet latni, hogy igazabol akkor tor ki a feneke, mikor az auto eroset billen elore. Szerintem picit elkezdett csuszni a feneke, attol megijedt, rarugott a fekre, az meg a legrosszabb, amit ilyen esetben tenni lehet.
Ha szimplan sok lett volna, es nem fekez, akkor egy ilyen auto alapvetoen az orrat tolja, es felment volna villamossinra.
-
#89309696
törölt tag
válasz
bandus #182002 üzenetére
Pff. Ezek szerint nem szülők által vett kocsi, ha jogsija se volt még. Piroson, mindenen át.... Ezt egy laza ESP megfogta volna, meg itt a topikban lévő emberek 90%-a is a rutinja miatt (én vagyok a 10%
). Ez van.
Sajnálom a gyereket, de aki ilyeneket csinál az nagy eséllyel meghalt volna egy évvel később is jogsival a kezében, egy kevésbé szar autóban ugyanúgy, mert ezt masszívan túlvállalta. -
Integrale
veterán
válasz
freeknight #182031 üzenetére
Volt minta azokon a gumikon, keprol nezve sem volt kopott.
Itt inkabb a rutin es a tulvallalas egyuttese volt az ok. -
freeknight
őstag
válasz
bandus #182002 üzenetére
Elég durva, mintha a szaúdi driftes kollégákat látnám, csak ők szándékosan csinálják ezt, és azért nem városban. Esélye nem volt megfogni, szerintem ez egy rutinos sofőrön is kifogott volna, főleg slick gumikkal. Bár kezdjük ott, hogy egy rutinos sofőr alapból nem fog 150-el döngetni a belvárosban, mert tudja, hogy nagyon könnyen rossz vége lehet.
-
-
válasz
EQMontoya #182010 üzenetére
Ez a viselkedés pont hasznos, ha jók a gumik. Nem véletlen akkor poén a delta a dobogókői úton
Irgalmatlan gyorsan lehet vele kanyarodni. Csak utasok ne legyenek, mert azok szívbajt kapnak.
(#182002) bandus Azt hittem ennél jóval gyorsabban ment, ezzel a sebességgel simán be kellett volna tudni venni azt a kanyart.
-
válasz
Integrale #182019 üzenetére
Motoros képzés hasonló. Az oktató összes tanácsa amit a fékről mondott, hogy felejtsük el a hátsó féket, mert az elsőt pontosabban tudjuk adagolni
Mindezt amúgy úgy, hogy korlátlanra mentem és előtte életemben nem ültem motoron. Hozzátenném, hogy a váltó használatát sem magyarázta el, mert "nekem már úgy is van B kat.-om, tudok váltani". Persze, autón tudtam, de mondjuk azt nem ártott volna elmondani, hogy jönnek sorban motoron a fokozatok (1-0-2-3-4-5-6)
Ezt is, az index használatát is, meg még sok mást a csoporttársaimtól tanultam meg.
-
Integrale
veterán
válasz
tboy93 #182015 üzenetére
Hugom nemreg csinalta a jogsit, mentunk egyutt legutobb, es azt latom, hogy kanyarban all bele a fekbe (eleg megteveszto kanyar, van az ivben egy tores, ezert ra kell huzni, tehat ha az elso ivre jo a tempo, a masodikra mar sok lesz).
Mondtam neki, hogy ezt felejtse el, lassitson elotte, de semmikeppen se ugy, ahogy most tette.
Hat neki az oktato semmit sem mondott errol, csak annyit, hogy fekezzen, ha soknak erzi. -
flash-
veterán
175/65/r14 re milyen 4évszakost vennétek?
itt a nexen nyert,az télleg ilyen jó? [link] -
EQMontoya
veterán
válasz
focvis #182007 üzenetére
Szerintem ennel rosszabb. Es ez a tipikus viselkedes az, amiert nem szeretem a regi, konnyu, elektronika nelkuli fwd-ket.
Rarugott a srac kanyarban a fekre. Elol tarcsa, motor es ket ember, hatul ures es pille konnyu.
Az egesz auto a fekezes hatasara elore billen, hatul nem marad tomeg, es - mivel amugy is sok a tempo - ettol indul is keresztbe a feneke.
Ezt aztan rutin nelkul ossze nem szeded, foleg, hogy suly es tapadas tovabbra sincs a hatso kereken. -
válasz
bandus #182002 üzenetére
Pont a legvastagabb valaminek ment neki... egy jól odarögzített fém oszlopnak.
A pirosnál megálló autónak is mázlija volt, hogy nem kapta el...
Bizony ilyen az, amikor valaki/k elköt/nek vagy kölcsönkérnek egy verdát csapatni, kb. slick gumikkal, "gyeretesó' medzsünk egy kört".
Teljesen értelmetlen halál. -
válasz
Szada85 #182000 üzenetére
Szvsz nem OFF a téma; az autóápolási topik a megszállottak gyűjtőhelye.
Jó ronda.
Qtya123: Nyáron vettem Wolf's gyurmát aránylag sok pénzért, nekem hologramos lett tőle.
A Volvóval veszett ki belőlem az autómosási kényszer. Mondjuk mikor néha megmostam, újfent megtetszett az autó.Majd most a fehérrel, nem tudom mi lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Gigabyte B650M R7 7700X 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Cooler Master H500P WHITE 750W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRCSÖKKENTÉS LG 24" full HD LED IPS monitor (HDMI, DSUB, jack) eladó
- LG 27UL550-W - 27" IPS / 3840x2160 4K / 60Hz 5ms / HDR10 / AMD FreeSync
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged