-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tasiadam
veterán
válasz
Blindmouse_ #328098 üzenetére
Ilyenkor, mivel mind a 2 autoban elektromos, letekerem es nezem a felezonovalat, majd ha elhuznak, akkor vissza. De borzalmasan idegesito
-
tasiadam
veterán
válasz
Blindmouse_ #328055 üzenetére
Ezzel tehát Boncsér cáfolja azt a felmérésekből származó állítást, hogy az SUV-k fényszórói zavaróbbak, hiszen esetükben kisebb az esélye a rossz beállításnak.
Ulok a sedanban, es hatulrol telibe vilagitja mind a 3 lencset, ami arra szolgal, hogy hatrafele lassak, de csak a lampait latom, es hogy az osszes lumen a retinamban kot ki. Valahogy ez egy nem SUV eseteben nem all fenn.
-
Blindmouse_
aktív tag
Ott jól tervezett volt az avultatás?
Mondjuk az öreg lomjaim nem nagyon zabálják az izzókat mert ezekben még nem 15volt a generátorfesz..
Mondjuk a refibe rakott madeinchina sárgából már elfüstölt az egyik, azt nem kapni bármelyik sarkon a színhőmérséklete miatt.. de eszembe nem jutott hogy ha már vettem egy párat akkor a még működőt kidobjam. Mondjuk én ki tudom ezeket cserélni magamnak is, nem kell szervízre várnom, az nagy előny a párban NEMcserélés oltárán. -
Hát abba a Hungáriás dugóban szerintem Bubi többet evett volna, gyakorlatilag Mol székháztól Puskás Stadionig lépésben ment a buli, onnan meg haza "száguldottunk" 40-es átlaggal. De nyilván 7 kilométeresen még alakul ez, remélem el tudom vinni jövő héten egy kis Szlovák körre (ha kigyógyultunk az aktuális nyavalyából).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Blindmouse_ #328090 üzenetére
Nekem a ceges Foswagenekben ha kiegett az egyik akkor max par het es elkoszont a masik is. Persze a soher flottasok nem csereltek parban. Mehettem ujra 1-2 het mulva. Jo mondjuk a lengescsillapitot sem parban csereltek.
A csucs az vt amikor kiderult hogy ez a kotla eszi a vizet (gariban persze elhajtottak), akkor mondtak, hogy nincs hutovizuk. Csak olaj meg ablakmoso. Szoval sima csapvizet ontottem bele de akkor mar telibefo.tam az egeszet. Az elso telet kibirta szetfagyas nelkuly a masodik telet meg mar nem nalam toltotte. Jo fej voltam, mikor leadtam mondtam hogy a fagyaspontra nezzenek ra. -
Hachiko95
aktív tag
-
válasz
focvis #328080 üzenetére
11,4 literrel hoztam haza a t-crosst PBudából Zuglóig (10 kilométer, vagy 50 perc), az meg fele kb a tiednek (köbcentire, erőben kevesebb). Nyilván vatta új, de nem való a dugó a turbónak, Scross 1.4t is simán 10 litert átlagolt nekem városban. Rav4-el simán 7 alatt lettem volna (hideg indítással, bemelegedve 5,5-re tippelném azt a dugót).
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
macilaci78 #328087 üzenetére
Na ez így a normális valahogy. ha ugyanaz a színhőmérséklet minek szopassa magát az ember?
Nekem is ilyen a fehéren.. egyik oldalt 2 perc alatt cserélem, a jobbos mögött ott van két tartály meg az akku, inkább kikapom a fényszórót ha ott ég ki mert kevesebb meló..
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
macilaci78 #328087 üzenetére
Nekem meg mindegyik izzom gyari. Tavolsagibol most rendeltem cseredarabot (duo box), mert mar kezd elszinezodni az izzo de ha cserelem akkor parban fogom.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
KAMELOT #328027 üzenetére
Tavaly augusztusban vettük a kocsit használtan, a csomagtartóban volt egy tompított izzó a 2 darabos szettből, tehát valószínűleg darabra cserélték, nem párra. Pár hete (bő 1 év elteltével) kiégett az egyik, abba betettem ezt a magányos harcost, a másikat nem bántottam.
Azonos típus van itthon amúgy, ami az előző kocsi után maradt. Különböző típusú, színhőmérsékletű izzót nem tennék előre.Qru: a könnyebben hozzáférhető oldal égett ki, nem volt annyi önszorgalom bennem, hogy a szívatós oldallal szívassam magam pluszban...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #328079 üzenetére
Skodabam a dq381 mar okos volt. De ott a 400 Nm miatt nem nagyon kellett bajlodnia a valtogatassal. Merciben a 9-es valtoval sem volt gondom de versenypalyan nyilvan nem probaltam (jo gep vt hianyzik).
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
#48584626 #328070 üzenetére
Teljes gázon limiter előtt kézi módban van késleltetés, láttam ilyet ezért rá is kerestem, itt írnak róla: [link]
Szóval egy kicsivel előtte kell meghúzni a kart mint szeretnéd, ebben a DCT sokkal élesebb volt, azt jobb manuális módban használni ha nyomni akarod. Általános felhasználásnál biztos jobb az automata, parkolásnál, dugóban.Szerk.: Csak hogy szemléltessem kikerestem egy gyári G80 Misha videót [link] , manuális mód, meghúzza a fület és gyakorlatilag 1 másodperc van a fül meghúzása és a váltás között. Közben bele is fut a limiterbe többször.
-
KAMELOT
titán
válasz
szőröscica #328079 üzenetére
Mint ZF8HP tulaj +1 amiket írtál
Legjobb váltók egyike! Brutális gyors. Ahogy írod, ha teszel rá másik szoftvert akkor még agresszívebb tud lenni.focvis: Lényegtelen, hogy hideg van, de a motor üzem meleg!
-
válasz
szőröscica #328077 üzenetére
Plattner úr ült mellettem, csak simogattam a gázpedált, sokat nem hagytam benne.
Ugyanakkor a városi fogyimról nem szívesen beszélek... az előző 2 hét eredménye 14,2, pici mentőtényező a hideg és a karácsony előtti forgalom.
-
szőröscica
addikt
A ZF8HP mar tokeletesen alkalmas ra, ha jo szoftver van rajta. Normal modban finoman valt, sportban pedig nagyon gyors tud lenni, ha kemenyen lovod neki, akkor ra is jatszik es utve kapcsol.
Szerintem a DSG is eleg ugyes (bar azt erosebb autoval nem probaltam), engem ott a kuplungcsusztatas idegesit.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Blindmouse_ #328055 üzenetére
Franko! Pont akartam linkelni en is. Most vmi csucs M-tec izzot rendeltem. Sokat nem varok tole de fenyszoroba megy oda meg kb mindegy milyen van.
-
#48584626
törölt tag
válasz
Hachiko95 #328064 üzenetére
Nézd, én vezettem a BMW M összes automatáját az SMG2-től indulva. Semmiféle hiányérzetem nem volt most legutóbb az M3 Touringban, baromi gyorsan vált minden irányban, meghúzod a fület és bent van a következő fokozat, érzésre nem lassabb mint bármilyen dupplakupplungos. Lehet hogy ki lehet mérni a különbséget, én nem éreztem.
-
válasz
kisza25 #328057 üzenetére
Ugye a 4,8 a mérce. A hátráltató tényezők - hideg, téli gumi, DSG váltó - miatt 5,2-5,3-as eredményt vártam. Ez lett 5,6.
Budapestig felment 7,4-re, a pályán már haladtam, ill. próbálgattam is.Kaposvár - Lelle, az nálam kb. a Zeg - Keszthely szakasznak feleltethető meg, addig 5,8 volt, nagyjából szabályos tempóval.
KAMELOT: Kábé a sebességhatárokat betartva.
-
kisza25
félisten
válasz
Blindmouse_ #328055 üzenetére
Ez elég kimerítő írás
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
#48584626 #328050 üzenetére
Mindennapi használhatóságban jobbak, kényelmesebb. De ahogy a Mercis példa mutatja, nem akarod manuális módban használni, mert előbb kell váltani mint ahogy érzed/szeretnél.
Bmw-nél is hasonlóan alakult, azért meg lehet akasztani azokat is, hogy nem vált el vagy lassabban vált a limiter közelében. Szerintem a F87 M2 és a F80 M3 egy vadabb autó volt a duplakuplungossal. Az SMG és a DCT jobban váltott minél magasabb fordulaton volt, szerintem az jobban illik egy M-es autóhoz.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Blindmouse_ #328033 üzenetére
Nem irtam, hogy kotelezo lenne csak arra refelktalma mi lehet az az ok ami miatt megerheti.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Blindmouse_ #328055 üzenetére
Persze, hogy cikkeznek mert alakul az új KRESZ... és ehhez kapcsolódóan a törvénymódosítások is.
-
Blindmouse_
aktív tag
-
válasz
ArthurShelby #327599 üzenetére
Szép eredmény a 3,8 a 2.0 TDI-től, veri a 3,9-et hozó 1.5 TSI-ket.
Ma én is megerőltettem magam, egyelőre sokallom az új Golf városi fogyasztását, ezért megnéztem a szokásos tesztútvonalamon (Zalaegerszeg - Keszthely - Zamárdi). Itt hoztam egy kellemes májusi délután 4,8-at az előző manuális Golf GTI-vel, nyári gumikon, de általában inkább 5,2 és 6 között fogyasztott itt.
Most 5,6 lett, sokat nem hagytam benne, de még nem is fájt. Bejáratós és a téli gumi sem előnyös a fogyasztás szempontjából.
For the record: Zalaegerszeg - Zamárdi, 2024.12.15., hőmérséklet 4 és 6 Celsius között, 225/40R18 téli Pirelli Sottozero 3, Eco fokozat, nyugodt vasárnapi forgalom, Golf 8.5 GTI CS DSG, motorban 1500 km, Orlen 100.
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #328046 üzenetére
Az első nekifutáskor, de azóta történt egy s más.
-
tasiadam
veterán
ilyen különleges automata váltóhoz alkatrészt hol találok, mint pl a Jatco JF404E? Ez a kis VW groupokban volt, mint a seat ibiza, skoda fabia és a vw polo, meg suzukiban is tán.
Tömítés és ha értelmes áron van a szolenoid, akkor az összesből 1 új (megelőzés, és nem javítás jelleggel) -
KAMELOT
titán
válasz
Blindmouse_ #328031 üzenetére
Azt is írd oda, hogy a 7 év alatt mennyit mentél a kocsival!
radi8tor: Ezeket hívják úgy hogy pszichopata gyilkosok! 90-nél 194 megy. Köszi szépen!
-
Peter.70
addikt
-
TomMusic
őstag
Sziasztok,
Pestről Budára az Árpád hídról a felüljáró kezdeténél a 60-as tábla után sebességmérő kamerák vannak? Streetview kép: [kép]
Kb. 68-al mentem el alatta, és most eléggé parázok. -
Hachiko95
aktív tag
Itt is van rá a példa, pedig AMG: [link]
Beszéltek róla hogy a váltási idő sem az igazi és azóta van ez, mióta hagyományos automatára váltottak a duplakuplungosról. Ezek a Mercik automata módban gyorsabbak szoktak lenni. Valahol 2015 és 2020 között szerintem általánosan megvolt a váltóknak (szoftvernek) a csúcskora. -
radi8tor
MODERÁTOR
Hétfőtől a rendőrök jobban rámennek az ittas vezetőkre
A fokozott közúti ellenőrzés egy héten át tart.
Ne igyatok munkaidőben!
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz
KAMELOT #328027 üzenetére
Oké, neked volt egy sztorid, létezik ilyen, tök értem.. de akkor ne írd azt hogy KÖTELEZŐ..
Én a pingvinen kb 6, vagy 7 éve cseréltem ki a balos kerékcsapágyat mert már baromira lógott. a jobbost nem. azóta sincsen semmi baja.
..és nem estem le vele az útról sem emiatt..Fékbetétet nyilván nem cserélünk csak az egyik oldalon. de eléggé leminimializálható azon lineárisan fogyó alkatrészek mennyisége egy futóműben amit illik párban cserélni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Blindmouse_ #328021 üzenetére
Arra gondol, hogy ha az egyik feladta aklor a masik halala is kozel lehet. Ezeket en is inkabb parban csereltetem.
-
KAMELOT
titán
válasz
Blindmouse_ #328024 üzenetére
Mint írtam...kicseréltem az egyiket utána elromlott a másik. Közben a szerelő előre szólt cseréljük ki a másikat is. Ennyi. Nem kell ezen filozofálni. Ki kell cserélni és nyugalom van egy pár évig.
Januárban csinálok nagy szervizt.
motor olaj, fékolaj, diferenciál olaj, osztóműolaj, köztes váltó olaj, sebváltó olaj és az ezekhez tartozó filterek.
Mindent szépen felírok és fogom udni mikor kell majd cserélni. Nyugodtan tudom használni.
Szoszo94: 200 nyomd meg neki! -
kutga
félisten
Hölgyek/Urak!
2019-es Suzuki Vitarában a fejegység elkezdett rakoncátlankodni, bluetooth-on keresztül ha megszakítok egy hívást, lefagy a hívás kijelző, akármit csinálok, nem tér vissza a híváslistához. A kérdésem az lenne, hogy a fejegység szoftverét (ha van hozzá frissebb), otthon is le tudom frissíteni? Ha igen, hol találok hozzá szoftvert? Az interneten hirtelen találtam is olyan videót, amin usb pendrive-on keresztül csinálja meg valaki, ezért gondoltam nem lehetetlen.
-
Szoszo94
őstag
Szinte minden napra jut egy delikvens az M1-A4 útvonalon, akivel oda-vissza előzgetjük egymást amíg meg nem unom és kicsit el nem lépek. Én Győrnél felmegyek, 120 tempomat és Bécsig nem is bántom*, de nagyon sokan nem tudnak egyenletes tempót tartani.
*nyilván ha forgalmi szituáció megköveteli, akkor igen, nem tolom odébb a kamiont, vagy a feltorlódott autósort
-
Peter.70
addikt
Lehet meg kövezni, [De az ilyet villamos székbe raknám rögtön, életkortól függetlenül]
-
KAMELOT
titán
válasz
Blindmouse_ #328021 üzenetére
Ez nem jogszabály, ki mondta azt?
Azt írtam jobb ha cseréled. Féket is párban cserélsu, égőt is, ablaktörlőt stbtboldi: Hát igen a kocsival foglalkozni kell, mert téged szolgál. Én is szeretem, ha minden tip-top a kocsin és tiszta kívül belül.
-
tboldi
nagyúr
válasz
KAMELOT #328019 üzenetére
Elég szervizes akkor a kocsi, főleg hogy nem is prémiumról beszélünk.
Azért annyira nem volt rossz, mint gondolod, ez még bőven nem a problémás kategória, csak átlagos elfáradó dolgok egy tizenéves használt autón. Felsorolást nem akarok most írni, keresd vissza a hsz-eimet az elmúlt 8 évből.
De talán nagyképűség nélkül állíthatom, hogy állapotát tekintve Magyarország GD Jazzeinek élmezőnyében van az enyém.
Vagy inkább úgy kellene fogalmaznom, hogy senki nem foglalkozik ennyit egy érdektelen guruló krumplival, mint én. -
KAMELOT
titán
válasz
tboldi #328008 üzenetére
Kötelező párban. Nekem is így volt. Egyiket kicseréltem rá pár hónapra a másikat is cseréltem. Elég szervizes akkor a kocsi, főleg hogy nem is prémiumról beszélünk.
Lagunán a 3 év alatt ezeket cseréltem
-első komplett fékek
-új aksi
-alapjárat szenzor
-gyertyák
-termosztát szenzor
36.000km tettem a kocsiba. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Blindmouse_ #328000 üzenetére
Akkor kell felsegjelzeses matrica meg az ovezeten belul is. Az aztan retro.
-
tboldi
nagyúr
válasz
grizlisandor #328005 üzenetére
Szerintem egyelőre csak a hibásat, kerékcsapágyat nem kötelező párban, de arra gondoltam, hogy ott az agyat is cserélném.
Márkát nemtom, amit kapok épp.
-
válasz
Blindmouse_ #328000 üzenetére
Ez tényleg, kinek mi... nekem az előző eu-s verzió a kedvencem.
Hőguta: Csak utána láttam, hogy komplett cserét tervezel, azt matrica szempontjából passzolom. (tippre nem kell bemutatni a leszedett matricát)
A régi leszedése nem lesz egyszerű. -
tboldi
nagyúr
válasz
szőröscica #327996 üzenetére
Az hát! Ahhoz képest, hogy nem volt rossz a 2017-es kiindulási állapot sem, egészen sok dolgot rendbe kellett már tenni rajta azóta.
-
Hőguta
csendes tag
válasz
Blindmouse_ #327999 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 2nd - i7-7G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W11 I CAM I Garancia!
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One S 1TB lemezes játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- 10% -tól elvihető.Országosan a legjobb BANKMENTES részletfizetési konstrukció! ACER PREDATOR HELIOS
- AKCIÓ! GIGABYTE GA-Z170X-UD3 Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest