-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
kopeter1982
csendes tag
válasz Shadowbull #327393 üzenetére
Igen, talán az LPG-s kocsikkal is ugyanez van, régen talán tilos volt, de már valamelyik mélygarázsba lemehetsz vele, ahol nincs kint a tiltó tábla.
Vagy én még emlékszem, amikor a 90-es években az unokatesomék az 1500-ös Ladájukba beszerelték a pótféklámpát, és mindig a rendőröket figyelték, mert illegális volt. Ma meg ugye új autókban kötelező.
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz kopeter1982 #327396 üzenetére
Sőt ha szerelsz bele akkor bukik mer illegális átalakítás
Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
kopeter1982
csendes tag
válasz Blindmouse_ #327378 üzenetére
Pontosan.
Most ez olyan, minthogy már nem építhetsz házat alumínium vezetékekkel, de ahol az van, mert 60 éve epültek a lakások, azokból nem tépkedik ki a falakból.Másoknak:
Hogy mennyire "szivatják" a cégeket is, azt nem tudom, de nem hinném, hogy ott megengedőbbek lennének az előírások.Tulajdonképpen csomó mindennel ugyanez van, ha valaki még jókor engedélyeztetett valamit, az jól járt, megtarthatja, aki meg később, az már nem. Pl. a gyárilag hatsó biztonsági öv nélküli autók is átmennek a műszakin (ha már autós topik ).
[ Szerkesztve ]
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Blindmouse_ #327386 üzenetére
Én is, mert azokban van meg az amit keresek/szeretek, mondjuk főleg hobbi szinten gondolkodok. De igazából mindennapi autóknál is azokat nézem, amik kicsit "elavult", régebbi technikát használnak és így tartósabbak.
Utazni meg egy facelift előtti rozsdamentes 150k km körül W211(sor4,5,6 dízel) teljesen jó, facelift után csak a 4 hengeres dízel és abban már nincs a drive by wire fék sem mint a facelift előtt, mert ott visszaváltottak.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz kopeter1982 #327370 üzenetére
Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy egy villanyautó ki tud gyulladni csak úgy parkolás közben is, nem kell hozzá tölteni.
Még azt is el tudom képzelni hogy nemsokára elkezdik majd kitiltogatni őket a mélygarázsokból.
Messze nincs ez a sztori még lejátszva a társadalmi együttélés összes szegmensében.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Blindmouse_ #327384 üzenetére
Van benne ráció, most úgyis éppen eladjuk ami van: [link]
#nincsbennetarcsi
-
Hachiko95
aktív tag
válasz kisza25 #327369 üzenetére
Igen, mert Afrikában még a 80-90-es évek Mercedesei vannak és hasonlóak. Amik Európából jutottak oda, csak még régebben. Újabbak nem annyira jutnak el oda, lehet nem is tudnák javítani. Könnyebben le is írják (GTK) a komplexitás miatt az újabb autókat, régebben nagy divat volt a javítás még ha nem is szépen.
Ilyen trenddel tényleg az lesz, hogy kiárazódunk, eljutunk a 20 éves átlagéletkorig. Tehát valójában a 2010 előtti autókhoz fogunk ragaszkodni.[ Szerkesztve ]
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz tototos #327380 üzenetére
Hát jah, visszamenőleg sokmindent nem lehet megszűntetni. mondjuk ebben az országban lehet jobb is. Mert még a gázfűtést is elvennék visszamenőleg mindenkitől, leszarva hogy megfagy.. mert a röndellet az röndellet.. bé köll tartani a főespán úr parancsára!
Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
csubuka
addikt
válasz Blindmouse_ #327358 üzenetére
Köszönöm, akkor megnyugodtam
#327359 ParmaBoy :
Köszi, értem ezt az irányt is, de ha nem kötelező akkor skippelném az amúgy jó oldalt.
Szerintem elnyekegne még a jelenlegi csapággyal is több ezer km-ert, csak ez a hanghatás nagyon bizalomromboló Meg lehet, hogy amúgy nehezebb kormányozni, csak a szervó elfedi az érzést.... vezetés szempontból nem érezni semmit a kocsin, csak legszívesebben felgyújtanám a szétesés határát idéző hanghatás miatt
Alapvetően a már felemelt kocsinál, kerékleszedésen felül 100 ezer az oldalankénti csere (+25 anyag), 35 ezret írnak futómű állítgatásra. Szóval 35 bukóm lehet ha a másik oldal is hamar megdöglik kb.
Az jó arány szerintem, mert lehet sokáig megúszom még és akkor megmentettem a 100+25-öt
-
tototos
őstag
válasz Blindmouse_ #327378 üzenetére
De ennek így megint semmi értelme. Tudom Magyarországon pont itt ne keressek józan ésszel készült dolgokat, de ugyanúgy tűzveszélyes mint most, így ott is le kellene szerelni az összes töltőt.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz pècsimunkás #327338 üzenetére
Volt róla szó de mindenki szerte-széjjel lesz így aligha valósul meg.
#nincsbennetarcsi
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
Kocsi lemosva, jöhet a havazás.
Amúgy viccen kívül a hó nagyon szépen letakarítja róla a koszt.⭐ Stella
-
Steve_Brown
senior tag
válasz kopeter1982 #327370 üzenetére
Egyébként ezzel csak a kis embereket szívatják vagy a cégeket is? Mert azért rengeteg cég mélygarázsában létesülnek töltőhelyek.
-
Qru
MODERÁTOR
-
tototos
őstag
válasz kopeter1982 #327370 üzenetére
Mivel jobb egy Allee mélygarázsban elhelyezett töltő mint egy társasház mélygarázsban? Ott talán ki van építve megfelelő tűzoltó berendezés?
-
kopeter1982
csendes tag
válasz Shadowbull #327343 üzenetére
Ha már kigyulladt fészerek:
Az alap, hogy az ablakon kilógatott hosszabbítóval töltés sem egy életbiztosítás, de nálunk pont pár hónapja merült fel a lakógyűlésen, hogy társasház mélygarázsába a villanyautó tulajok szerettek volna saját költségen töltőpontot kiépíteni a saját melygarazsukhoz, de erre azt mondta a közös képviselő, hogy az utóbbi időben annyira megszigorodtak a feltételek, hogy kb. semmi esélyt nem lát rá, hogy megvalósulhasson.
Az csak egy dolog, hogy ki legyen építve a megfelelő elektromos hálózat, de ha kigyullad egy ilyen autó töltés közben, és mellette sz*rrá ég 30 másik autó, arra nem fog fizetni se a ház biztosítása, se a kigyulladó autóé sem.
Ugyanis már a tűzoltóságtól is engedélyt kell kérni a töltőpont kiépítésére a melygarázsban, ők pedig felszín alatt lévő, fedett mélygarázsba már nem adják meg az engedélyt, mert a szűk hely miatt kb. lehetetlen az oltás, a szabadtérre történő szellőzés is szinte semmi. És felette nyilván lakások vannak, mivel társasházról beszelünk.Egyébként ugyanez kb. 4-5 éve már szintén felmerült igényként, de akkor még nem volt ilyen szigorú a szabályozas, akkor még simán lehetett volna, ha valaki megterveztette és kifizette volna magának.
-
kisza25
félisten
válasz Hachiko95 #327357 üzenetére
Azért sok autót látok, hallok amik már az életútjuk végén vannak, azok innen már nem mennek sehova.
Jut eszembe, most mi a helyzet a roncs autók átvételével? Mert csak Blellén, ami nem nagy, tudok vagy 10 db autóról, amivel karambolozott valaki és azóta ott van a parkolóban/út szélén
Van amelyik már kb 2 éveAlfa Romeo Giulietta Sprint
-
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Blindmouse_ #327360 üzenetére
És muszáj globálisan gondolkodni, mert az ég világon semmi hatása nem lesz, a teljes (természetes + emberi) CO2 kibocsátás ~4-5%-a van fosszilis tüzelőanyagból, ebből még kevesebb amit az autók csinálnak és ha ezt lekorlátozzuk mondjuk csak Európára, akkor a vége, hogy semmit nem csináltunk és lehet egyébként sem.
-
ParmaBoy
kezdő
válasz Blindmouse_ #327364 üzenetére
Én a szerviz tapasztalatokból indulok ki.
Illetve én az "futóműben minden párban cserélünk" kisegyház tagja vagyok.
Ablaktörlőt is párban cserélek, hiába csíkoz csak az egyik. Izzó terén viszont megengedő vagyok, ott csak azt szoktam cserélni/cseréltetni, amelyik kiégett. -
Blindmouse_
aktív tag
válasz ParmaBoy #327362 üzenetére
Szerintem nemfog az emelőpumpálás mennyiségén, illetve a munkalap A4-es géppapírján olyan hatalmas árkülönbözet összejönni.
plusz simán lehet hogy egyet kicseréltél utángyártottra, és ugyanez fog megdögleni mert annyival szarabb minőségű mint a gyári..
[ Szerkesztve ]
Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
addikt
válasz MunezXBK #327355 üzenetére
nekem meg lenne Szolnok-Ulm (910km) egy seggel, 9,5 óra alatt
egyszer csináltam meg, a többi utam általában 10,5-11 óra szokott lenni, de nem a dugók miatt, hanem mert megállok meleg kaját enni valamelyik osztrák étteremben (+ 1 óra), és a többi megállóm is 5 perc helyett 20 perces.
ha nagyon akarnám, simán menne elektromos autóval is, mondjuk egy Teslával tuti“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ParmaBoy
kezdő
válasz Blindmouse_ #327361 üzenetére
Problémát nem okoz, de kétszer kell a szervizbe rohangálni, mert ugyanannyit futott a két oldal (oké, a jobbos valszeg többet kap mindig), és a munkadíjnál is a legtöbb esetben többet számolnak fel (kétszer kell ki/beállni, emelni, munkalap, szla stb)
Saját magát szivatja az ember. (full kocka pénzügyes kollega meg mondaná: oké, de ameddig csak az egyiket fizeti ki és bírja a másik, azt a pénzt be lehet fektetni infláció követő pénzeszközbe)
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz Hachiko95 #327357 üzenetére
Globálisan gondolkodva az a lényeg hogy a 35 éves autóm helyett nem kellett legyártani 4 másikat, csak hogy ki legyen elégítve a fogyasztói társadalmi kötelezettség részemről. ennyivel kisebb gyártástechnológiai részről a terhelés a bolygónak. és ennyivel később vált belőle feldolgozandó/erdőszélre kidobott szemét, vagy veszélyeshulladék.
Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
ParmaBoy
kezdő
válasz csubuka #327356 üzenetére
Nem "elegáns", de nagy drámát nem okoz. Ökölszabály, hogy a futóműben párban cserélgetünk alkatrészeket, én nem ajánlanám, de tudok olyan taxikat üzemeltető (trógerről) úriemberről, aki egyesével cserélget (vizsgára azt is) csak alkatrészeket, és még mindenki életben van.
De ismétlem: nem ajánlom, párban kéne... -
Hachiko95
aktív tag
válasz Blindmouse_ #327348 üzenetére
Szerintem az nem baj, ha nyugaton "hamarabb" lecserélik, de meg kell lennie az életútnak. Keletre hozzánk már mondjuk egy 2. körre érkezik. Utána valahol Afrikában pedig a végső szakaszát tölti az életének. De az a baj, hogy ezzel már problémák vannak, mert az első tulajra van erősen tervezve.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Egy apróságot szeretnék kérdezni.
Mi történik ha az ember csak az egyik oldalon cserél toronycsapágyat és toronyszilentet? Ezt mindenképpen mindkét oldalon volna célszerű intézni egyszerre (csak az egyikkel baj van, nyekegés...)? (sajnos külföldön vagyok és 100 ropi csak a munkaköltség az egyik oldalra...)
Ha a "csak az egyik olodalon csere" csak néhány tízezer kilométer alatt okoz valami gondot hosszú távon az nem érdekel annyira
[ Szerkesztve ]
-
pit stop
addikt
válasz Shadowbull #327343 üzenetére
Józsibácsi a fészerben ne kezdjen el mókolni most sem, mert bár ő nem hal bele, ha félremókolja, akkor a gázfröccse után mi kapunk instant tüdőrákot a zebrán. Azt több ezer mérnök csinálta, számolta, ne akarjon okosabb lenni - nem áll neki megműteni a tüdőgyulladásos szomszédot a hátsó kertben, akkor más hosszú ideig tanult szakember helyett se akarjon okosabb lenni. (Ebből a szempontból a német szabályozás jó, hogy van legális mókolásra lehetőség, tüv engedéllyel - itthon meg dolgozni és gondolkodni kéne, ezért minden tiltott, így ha Józsibácsi ért hozzá akkor sem próbálja meg legálisan csinálni).
Mobilitás is vicc - ha lett volna rá igény az elmúlt évtizedekben, akkor tetszettek volna így szavazni. Sose volt benne top20 fontos szempont között, ezért sem foglalkoztak vele igazán - akkor most mosolyogva tessék szépen megenni amit főztek bőnyállal.
Mindemellett ha prioritás lett volna persze akkor sem lenne az utolsó faluban is modern sűrű tömegközlekedés - azt viszont el kell fogadni, ahol nincs tömeg, ott nem lesz tömegközlekedés. Az elnéptelenedő falvak egy idő után visszafordíthatatlan folyamatba mennek át - értem én, hogy az üknagyapa is ott lakott, de egy elvileg vándorló és honfoglaló nép leszármazottjaként ne b.... már meg hogy nem lehet 5 kilométerrel arrébb költözni, ahonnan át tud járni is akár ha nosztalgiázni akar. Erős, de ez van.
Kiventilláltam bocsOroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
Shadowbull
addikt
válasz Blindmouse_ #327350 üzenetére
A nagyfeszültségű rendszert nem szerelheti olyan, akinek nincs ehhez végzettsége, az autó egyéb részeit minden további nélkül szerelheti hagyomány autószerelő is.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz Shadowbull #327343 üzenetére
Jah!! Apropó, egyáltalán egy ilyen elemes izét átgumizni át lehet érintésvédelmi szakvizsga nélkül?
Mert hogy szerelni nem szerelheti még a szerelő sem ha szétütöd a futóművet a kozma utcában, az biztos. nem beszélve arról ha megtöröd a bódét.Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
-
Blindmouse_
aktív tag
válasz kisza25 #327326 üzenetére
Mind ez mellett nem vagyok meggyőződve, hogy az környezettudatos, hogy 10-15 évente kidobjuk az autót, mert már nincs bele olyan akksi, vagy gtk kicserélni
Ez mondjuk benzines autóra is tök igaz hogy az lenne a körneyezettudatos ha minden kocsi 40 évig futna, nem kidobálni 15 évesen mert "már nem divatos"..
másrészt múlthéten bonciba vagy féltucat pár éves leafet toltak be, mert nem gazdaságos a 2millás akkucsere
Megtehetem, Flúgos vagyok...
-
Emunem
senior tag
válasz Shadowbull #327343 üzenetére
Én azt az időt várom, amikor kényszerből egy direkt drive mosógép motort tesznek az emberek az autóba, hogy be tudjanak menni a városba .
"... hát persze ..."
-
Emunem
senior tag
-
Shadowbull
addikt
válasz Hachiko95 #327337 üzenetére
Igen, a komplexitás növekedéssel egyre drágább fenntartani a hagyományos autókat is, de ott legalább van rá esély, hogy Józsibácsi a fészerben valahogy megmókolja hogy menjen mégis. Nyilván az egyre öregebb autók egyre kevesebbet mennek de sokaknak mégis ez az alapvető mobilitási lehetőség, különösen vidéken.
A villanyautókat meg nem fogja Józsibácsi megmókolni, mert agyonüti a nagyfeszültségű hálózat, vagy kigyullad az egész a picsába.
Ráadásul az elektromos autóknál óriási kényszer van a gyártókon a gyártási költség csökkentésére és az energiatartalom növelésére, ezért jönnek a modulok nélküli cell to pack szerkezetű strukturális pakkok, kiöntve habbal, javíthatatlanul.
Azokat nem lehet sehogy szerelni, a gyártó is úgy tervez vele, hogy ha van valami gond, akkor megy az egész a darálóba.Nem nehéz kitalálni milyen hatása lesz ennek a használt elektromos autók árára.
Persze lesz egy csomó Mekk Elek, aki mégis megpróbálja majd megjavítani, úgyhogy jönnek majd a hírek a sajnálatos módon áramütésben elhalálozott hobbi szererōkrōl, kigyullad fészerekről. Illetve ha sikerül mégis "megszerelni" akkor jönnek majd a hírek a rejtélyes módon parkolás közben utcán, mélygarázsban, plaza parkolójában kigyulladt autókról.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz pècsimunkás #327338 üzenetére
Olvasd át a kihagyott hozzászólásokat, aztán beszélünk a taliról
Részemről csak 29-től kezdve lenne jó.
⭐ Stella
-
Emunem
senior tag
válasz tboy93 #327322 üzenetére
Én nem tervezetten megtettem már 680 oda, 680 vissza utat egy seggel, 04:00-kor indultam, este már áztattam a valagom a sós vízbe, de az akkor SOS volt. Ilyen is van.
gyerek odafelé jól aludt, asszony is, visszafelé meg telefonon tudósítottam, hogy mi van, nehogy bealudjak. A lurkók be sírtak, ahogy viccesen próbáltam az idegességem leplezni hülyeségek mondásával."... hát persze ..."
-
nagyúr
válasz Shadowbull #327329 üzenetére
Durvák vagytok. Nálunk nagyon max a 3 óra
-
dj79
senior tag
válasz Steve_Brown #327318 üzenetére
Tökéletes kórkép.
Az a helyzet, hogy az autózás egyre kevésbé lesz alapjog,kisza25: értem, tehát most leírtad, hogy minden autó drága.
Egy apró dolgot mindenki kihagy a számításból: mi a garancia arra, hogy a 15-20 éves autókat 10 év múlva rentábilis lesz fenntartani?? Mi fogja rávinni az alkatrész aftermarket gyártókat, hogy ezekhez a most még relatíve könnyen fenntartható vasakhoz normális áron gyártsanak bármit? Ez pont olyan megjósolhatatlan, mint a várható technikai fejlődés az e-autó piacon. -
pècsimunkás
addikt
Sziasztok!
Kb 25000 hsz után vissza tèrtem .
Van tervben esetleg egy topiktali december vègèn?
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Shadowbull #327317 üzenetére
Szerintem sok belsőégésű autóval is baj van 2010 után és ezért sem váltanak, mert túl komplexek és így drágák fenntartani. Direkt befecskendezés, turbó, kettőstömegű, változó szelepvezérlés, sok műanyag alkatrész, stb., ezek 10 évesen simán cserések lehetnek.
Ha a régebbi autót nem eszi meg a rozsda azokra közel nem kell ennyit költeni.
Elektromosnál az akku lesz az elsőszámú probléma 15-20 éves kor között.Ha maradnak a mostani öregebb autók nem hiszem hogy nő a direkt légszennyezés, max. nem csökken.
[ Szerkesztve ]
-
pit stop
addikt
Valóban, ez a rögvalóság - ha viszont így van, akkor annak a 9M embernek el kéne fogadni, hogy számára nem jár és fenntarthatatlan saját autó, mert irreális az anyagi lehetőségeihez.
Helyette úgy csapkodja az asztalt, hogy az pattog, miközben magyaráz, hogy neki jár - cigivel a szájában.
Pénzügyi tudatosság (is) nulla.Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
ParmaBoy
kezdő
A bizonytalan (mondjuk ki-sz@ar.) maradványérték egy óriási probléma a lízingpiacon, páran megpróbálták és megégették magukat.
Bennem is felmerült többször, hogy kulcsosnak, bent töltve jó lenne, de amikor valós maradványértéket próbáltam számolni, akkor mindig rohadt drágára jött ki (illetve a tco sem annyira jó, gumik gyorsan kopnak /kulcsos=sokaknak első villanyos élmény, nyomják neki, a nyomaték meg 'gyün), casco drága stb.)
Csak az a gond, hogy az új vásárlások nagyon jelentős százaléka céges (itthon főleg, de eu-ban mindenhol), és ha a cégeknek nem kell, mert nem jön ki a matek... látjuk.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
Az előző nexen nekem már 4 autón bizonyított, mindegyikkel kb 10 ekm-t mentem, a seattal 12- öt eddig, elég sokat pályán is, esőben is, sose voltam még csúszas határán sem, nagyon picit mentem vele hóban, az nem releváns, meg voltam vele elégedve, ez meg elvileg jobb attól.
Annyira friss ropogós, hogy nem tudtam elcsúsztatni egymáson a két gumit
Mentem vele kb ötven kilométert, mit mondjak ,nem csúsztam meg pedig takony idő van és próbálgattam az autót
Összehasonlítani nem lehet amúgy sem az előzővel, mert a seaton 185/65 r15 van, ez meg 225/45 r17
Ez is V mintás lett, cseheknél gyártottákAlfa Romeo Giulietta Sprint
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Shadowbull #327317 üzenetére
Amúgy is jól halad az átállás, most kulcsos autónak kértem volna (parkolás miatt) erre közölték, hogy az összeset vissza adták már.
#nincsbennetarcsi
-
kisza25
félisten
Jelenleg használt autóim vannak, de vettem már 4db új autót, jelenleg is újat akartam venni, de a sok előírás miatt azok is drágák, vagy sz@rok, csomó olyan dolog van bennük ami nekem nem kell/felesleges/nem jó az én felhasználásomra. Ezek is a sok bevezetett fingreszrlő euronormák miatt.
Ha csak elektromos autók lesznek elveszik a választás lehetőségét.
Mind ez mellett nem vagyok meggyőződve, hogy az környezettudatos, hogy 10-15 évente kidobjuk az autót, mert már nincs bele olyan akksi, vagy gtk kicserélniAlfa Romeo Giulietta Sprint
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Steve_Brown #327318 üzenetére
Na ez a magyar rögvalóság. Végre vki aki látja az egész képet nem csak a saját helyzetét vetíti ki 9M másik emberre.
#nincsbennetarcsi
-
ParmaBoy
kezdő
Elektromos autó: Magyarósi Reklám Csaba olasz útjába néztem bele. Sokszor elhangzott az a toposz, hogy amúgy is megállnál pisilni. Majd jött a vágókép, ahogy a haverja hugyozza le a falat, mert semmiféle wc nincs. És az olaszoknál kb az összes töltő ilyen, nem kúton van. Oké, ez infrastruktúra, de engem meggyőzött, hogy asszonnyal villanyautós külföld egyelőre nem opció, vagy csak ha nagyon ráérsz (megállsz tölteni, majd megállsz pisilni külön). Illetve a tervezéshez lehet még dobálni a google emberét lefele, hogy van-e ott wc, vagy csak a töltő egy placcon.
-
nagyúr
válasz Shadowbull #327233 üzenetére
Pisi, kávé, nyújtózkodás? 600km az kb 6 óra
-
macilaci78
nagyúr
válasz tototos #327267 üzenetére
Hova sietünk ennyire? - Két szélsőség van. Ahol lehet, akár radar fölött menni, 10 perces megállóval szükség szerint, vagy szélárnyékban vitorlázva 100-zal, néha egy-egy előzés 110-zel, amúgy 30-60 perces megálló szükség szerint.
Így a 4-5 óra alatt meg lehet tenni 5-700 km-t (125-140 km/h átlagsebesség) és 320-500 km-t (80-100 km/h átlagsebesség) is.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Steve_Brown
senior tag
Ha 25 éves korában amikor becsúszik abba az árba, hogy a keresete szerint felső 10%-ba tartozó magyar diplomás pénztárcájába is belefér mindenki nagyon szívesen vesz (mármint az a felső 10%). Az ország 90%-a még akkor se fog tudni.
Arról nem is beszélve, hogy az ország harmada él létminimum alatt.
Nyilvánvaló, hogy ezeket az érveket azért szajkózzák ennyien mert ilyen témákban is próbálják magukat önigazolni. Holott az igazság az, hogy az embereknek nincs rá pénze.
Egy balkáni, félázsiai népség vagyunk. Egyáltalán nincs realítása annak hogy itt Magyarországon (a körúton kívül) széles tömegeknél elterjedjen az elektromos autó és nem azért mert napi 600 kilométert autóznának vagy mert olyan lenne az élethelyzetük vagy mert 10 év múlva olyan rossz lenne új autót venni. A magyaroknak az a jó autó amit fillérekért meg tudnak venni 25+ évesen. És a rákövetkező 25 évben már csak gumit kell rá venni és esetleg olajat cserélni. Ezt egy elektromos autó sohasem fogja tudni.Szóval hogy ha azt olvasod, hogy "nem veszek elektromos autót mert nem tudok egy seggel lemenni vele az adriára" tudd, hogy nem azért nem vesz elektromos autót mert nem tud egy seggel lemenni vele az adriára, hanem mert 3 hónapja még lehet áruhitelből tudta csak megvenni a gyereke beiskolázásához szükséges eszközöket.
-
Shadowbull
addikt
válasz kisza25 #327306 üzenetére
Az elektromos átállás erőltetése két komoly következménnyel fog járni:
- a társadalom jelentős rétege egyszerűen ki fog árazódni az individuális mobilitásból, mert egyrészt a BEV-ek sokkal drágábbak, másrészt idősebb korukban sokkal drágábban lesznek életben tarthatóak, ha egyáltalán... Magyarországon 15 év a személyautók átlagéletkora, de Németországban is 10. Ami azt jelenti hogy rengeteg ettől idősebb autó is van forgalomban. Az emberek tendenciózusan tovább fogják használni a belsőégésű autóikat, mert nem fognak tudni értelmes áron ujabbra váltani, illetve nem fogják lefedni az elektromos autók a tipikus használati profiljukat.
- Emiatt egy csomóan arra lesznek kényszerülve hogy életben tartsák az öreg belsőégésű autókat, ami miatt növekszik majd a légszennyezés.Nyilván a technológiai fejlődés nem áll le, talán a szilárdtest-akkuk valóban elhoznak majd valamiféle áttörést, de erre az évtized vége előtt felesleges számítani, és akkor is legalább 15 év, mire megjelenik mindenhol és elterjed.
És akkor 2045-ről beszélünk....[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Qru
MODERÁTOR
válasz cOxeR #327288 üzenetére
Milyen példa? Képezd el, hogy vannak emberek akik nem olyanban laknak mint te. Ráadásul elég sokan...
Akik ilyen házban/lakásokban élnek nem feltétlenül van erre pénzük (még villanyra se nem hogy magára az autóra). Sőt én pl csak béreltem még ha meg akartam is volna csinálni a tulaj nem egyezett volna bele.Szóval lehet kicsit tágítani kéne a látótered.
#nincsbennetarcsi
-
szebe
addikt
válasz tototos #327272 üzenetére
Évi néhány alkalommal anyósjárat, Fvár-Viharsarok, takkra 300km az út. Egy seggel sima, de átérzem amiket írsz, annak ellenére is, hogy M44-en nem sok inger éri az embert.
A vége előtt jól tud esni a Black Sheepben egy kv, de azt már nem számolom megállónakSzóval ja, nem sokan mennek le egy seggel 5-600+ km-t. De nyilván a handrás-féle minden megállónál 1 órát ebédelünk se reális forgatókönyv, ha elektromos, ha nem.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
dj79
senior tag
Na, akkor most már mindent tudunk:
- ha drága az elektromos és tudja a szükséges hatótávot, akkor rossz, mert nincs rá pénz
- ahhoz képest, hogy itt sokan napi 600 km-t autóznak, van idejük vezetés közben hozzászólni
- ha valakinek mégis megfelel az élethelyzetéhez, akkor neki sem jó igazából a saját tapasztalatai ellenére, mert majd a többiek megszakértik az ellenkezőjét
- megtudtuk, hogy magyar fórumozók a német munkavállalók napi párszáz km-nyi munkábajárásuk miatt aggódnak
- sok éves autókból próbálják sokan megfejteni, hogy 10 év múlva milyen rossz lesz újautót venni.Napifogyit innentől csak napi futott kilométer feltüntetésével fogadunk el a fentiek alátámasztásához szükséges véleménycserék miatt
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz tototos #327267 üzenetére
Igen, szerintem az előre tervezés rettenti el legjobban az embereket. Bennük van egy ilyen zsigeri érzés, hogy nekik ne mondják meg, vagy ne kelljen már arra mennie töltő miatt, ha másik irányba menne.
Ehhez képest ott van a csomó előnye a villanyautóknak a hagyományoshoz képest.
Most már tényleg nem lehet rájuk fogni azt, hogy kiforratlan technika, megbízhatatlan, stb.
A gyulladásos esetek pár gyártási hibától eltekintve mindig valami fizikai sérülésre vezethetőek vissza.De! Abban is egyetértek a másik oldallal, hogy a nagy többségnek sajnos még nem ez az irány. Én is panelban lakom. Lehetőségem lett volna PHEV-et venni, de nem vettem mivel 2 utcányira egy bevásárlóközpontban van legközelebb töltő. Ott még a parkolásért is fizetni kell a töltésen kívül. Tehát nekem kb sose hozta volna vissza a PHEV 1,5M felárát az hogy akkuról járok.
Továbbá szerintem az is szüli az ellenszenvet az emberekben, hogy EU erőszakkal erre tereli a dolgot. Az autógyártók rákényszerülnek arra, hogy a "jól" működő belsőégésűeket elkaszálják és elektromosra álljanak át. Ezek az elektromosok természetesen nem olyan jó hatótávval rendelkeznek, mint azok amit eleve elektromosnak terveztek.
⭐ Stella
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Blindmouse_ #327266 üzenetére
Auchan nekem is csak akkor esett útba ha jöttünk haza vidékről, olyankor megálltam tankolni de csak a tankolásért én sem mentem ki.
Mivel ez nem egy kihegyezett motor kb amúgy is mindegy hol/mit tankolok bele. Illetve nem, mert E10-el kevesebb a fogyim mint E5-el.
#nincsbennetarcsi
-
macilaci78
nagyúr
válasz cOxeR #327218 üzenetére
Egyezkedni másokkal... Meg az áramszolgáltatóval, mert ha neked odaadja a 3*25A-t, akkor egyetemes szolgáltatóként képesnek kell lennie a többi lakásnak is.
Másképp látsz dolgokat, mert más problémákhoz vagy szokva.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
kisza25
félisten
válasz Shadowbull #327300 üzenetére
Meg az a gáz, hogy rá akarják erőltetni az emberekre, ugye nem lehet majd mást gyártani 2035- től. Helyben tök jó, sőt városban a legjobb, de kevesen tehetik meg,hogy legyen egy autó városra sok millióért és mellé egy másik messzire menni.
Bölcsi, ovi, suli elött 100eFt-1,5M Ft itt a nagy átlag ami csak arra van, hogy a nő vigye a gyerekeket. (Némelyik csoda, hogy megy)
Aztán van pár tehetősebb ott most az i3 a menő.
Arra azt is mondom, hogy tök jó erre, abból látok amúgy a legtöbbet, mint elektromos, kicsit smart utó érzésem van. Régen az volt a praktikus, megmutatom, hogy van pénzem ovi-suli autó.
De itt vidéken a családi is ritkán drágább 5-6 M Ft-nál
(Nem a céges kocsikról beszélek)
Nálunk a 3 autó össz értéke 9-10 M Ft, de abból az egyik munkára van. Amúgy inkább 6-7M Ft van a két autóban.
Ha csak egy autó lenne arra lenne ennyi, abból még nem jönne ki egy mindenre is jó elektromos.
Aztán az is ott van, hogy nagyon nagy az értékvesztés és ha bekakil az akksi, bizonyos típusoknál gtk lesz az autó (nesze neked környezetvédelem)[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
brumi1024
veterán
válasz BigBlackDog #327302 üzenetére
Már ahol választható, illetve nem tudom azok a rendszerek hűtenek-e nyáron, vagy csak szellőztetnek.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Shadowbull #327300 üzenetére
Idézném a hozzászólást, amire válaszoltál:
de értelmetlen senki se írta, hogy mindenki dobja el a benzinest, üljön át villanyba, a lényeg továbbra is az, hogy nincs befogadó gondolkodás sokaknál. Aztán jön a szándékos széttrollkodás mellé és ez a fő gond, sajnos az utakon is kiütközik ez az elvakultság. Megmondják azok a tutit, hogy miért nem jó elektromossal közlekedni akik nem akarnak, mert csak, de azért véleményt alkotnak a miért nem jóról, közben meg kiderül az alap élethelyzete simán megfelel hozzá, lehet még gazdaságosabb is lenne neki is.Nem globális autóipari trendekről volt szó, egyéni felhasználókról.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz kisza25 #327299 üzenetére
meg azokkal a 2 +tonnás elektromos autókkal nem is tudom hegyekben hóban hogyan viselkednek
Jobban, sokkal jobban szabályozható a villanymotor, van nyomaték is, továbbá a tengerszint feletti magasság sem befolyásolja. Ja és nem kell 10km-t ülni a hideg autóban, meg jegetkaparni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Torrent meghívó kunyeráló
- TCL LCD és LED TV-k
- LED világítás a lakásban
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Külpolitika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest