-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ParmaBoy
kezdő
Egy kis dragulas, hogy semmi se maradjon ki [link]
Muszaki, forgalmi, stb. -
ParmaBoy
kezdő
válasz Shadowbull #328610 üzenetére
A 400 is 200 felett van.
-
ParmaBoy
kezdő
Oké, csak az autógyártót az első tulaj érdekli, ő a fizetőképes kereslet. Tipikus példa a régi dízel bmw-k esete: M-es kód jó, N-es nem jó. Nos, az N-es jobban eszik, kisebb az emisszió, jobban megy. És az első tulajt ez érdekli, az, hogy majd kelet-európában 200k felett meg kell láncozni/csapágyazni, az kb mindegy gyártói oldalról.
Bár lehet kicsit most elbeszélünk egymás mellett, mert értem amit írsz és adom is.
-
ParmaBoy
kezdő
válasz Tom1939 #328582 üzenetére
Nekem valami olyasmi emlékeim vannak egyetemről, hogy a minőség az az, amit a vevő elvár. Ha eltér az elvárásoktól, akkor nem érzi minőséginek (és vannak paraméterek, mint tartalom/forma, mennyiség, költség (igazóból money, amiben a hiba ára is benne van), idő. )
Az autók esetén is működik, egy xy márka/modell felhasználója mit vár el: ő azt minőséginek gondolja, ha az elvárásaitól valamelyik paraméterben eltérés van, akkor már jön az elégedetlenség. Ezt kell (kéne) eltalálnia a gyártónak, hogy mit vár el a vevő./valami szabvál volt sok-sok évvel ezelőtt a pszf-en, de valamiért megmaradt/
[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
kezdő
válasz grizlisandor #327974 üzenetére
Rx8 lesz. Ne kerdezzetek...
-
ParmaBoy
kezdő
válasz f4lcon #327810 üzenetére
Jaja, a hybridek baromi jól esznek, van 3db Rav4 a flottámban, (az egyik plug-in)az egyik kapcsán van emlékem, az 21 közepi, de már 130k van benne, agglomerációs ingázás és pálya szinte csak, ott kb soha nem volt kinullázva a fogyi, majd megnézem, de ha jók az emlékeim, akkor 5.8-on áll (awd).
Az 5.gen hybridekkel (Corolla, corolla cross, 1.8, 2.0) meg simán 4,5-es átlagokat lehet hozni.
Tényleg, nálad az 1.0tgdi Kiák hogy kajálnak? Ilyen 6/6,5-re tippelnék, egyszer volt nálam cserekocsinak olyan egy hétig, akkor valami olyasmit hoztam vele.
[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
kezdő
Egy kis #napifogyi
2022 végi (tehát a regnáló) GLC 200 4Matic, 2.0turbóbenya+mhev, 204le összben, 9gang automata.
Teljesen vegyes, 40% város (belváros, és buda), 40% pálya, 20% országút.
/a kocsiban 20k az össz futott/
7919km -35km/h átlag, 224óra. 10,3l.
Nem jó, de nem is tragikus. -
ParmaBoy
kezdő
válasz Tsebacsi #327762 üzenetére
Én sem, de értelmét tekintve a vizet (és minden folyadékot, közte a tüzelőanyagot is) innia kéne. Mégsem használjuk, hogy "mennyit iszik százon".
Vicceltem csak természetesen, ha nem jött volna át, viszont így végig gondolva tök érdekes, hogy miért alakult így, hogy a kocsit mindent eszik és nem iszik. -
-
ParmaBoy
kezdő
Jaja, ott egy idoben ki tudtal kotni, mert a Varoshaz felol nem mukodott a boja, siman bejottel, gyanutlanul parkoltal es jott a mikicsomag.
Ami amugy egy vicc, hogy elo ember ul a kamera mogott es nezi a rendszamokat beengedesnel a mai napig. Sokszor elofordul, h nem tortenik semmi, olyankor kell csengetni. Udv a 21. Szazadban. -
ParmaBoy
kezdő
válasz Blindmouse_ #327364 üzenetére
Én a szerviz tapasztalatokból indulok ki.
Illetve én az "futóműben minden párban cserélünk" kisegyház tagja vagyok.
Ablaktörlőt is párban cserélek, hiába csíkoz csak az egyik. Izzó terén viszont megengedő vagyok, ott csak azt szoktam cserélni/cseréltetni, amelyik kiégett. -
ParmaBoy
kezdő
válasz Blindmouse_ #327361 üzenetére
Problémát nem okoz, de kétszer kell a szervizbe rohangálni, mert ugyanannyit futott a két oldal (oké, a jobbos valszeg többet kap mindig), és a munkadíjnál is a legtöbb esetben többet számolnak fel (kétszer kell ki/beállni, emelni, munkalap, szla stb)
Saját magát szivatja az ember. (full kocka pénzügyes kollega meg mondaná: oké, de ameddig csak az egyiket fizeti ki és bírja a másik, azt a pénzt be lehet fektetni infláció követő pénzeszközbe)
-
ParmaBoy
kezdő
válasz csubuka #327356 üzenetére
Nem "elegáns", de nagy drámát nem okoz. Ökölszabály, hogy a futóműben párban cserélgetünk alkatrészeket, én nem ajánlanám, de tudok olyan taxikat üzemeltető (trógerről) úriemberről, aki egyesével cserélget (vizsgára azt is) csak alkatrészeket, és még mindenki életben van.
De ismétlem: nem ajánlom, párban kéne... -
ParmaBoy
kezdő
A bizonytalan (mondjuk ki-sz@ar.) maradványérték egy óriási probléma a lízingpiacon, páran megpróbálták és megégették magukat.
Bennem is felmerült többször, hogy kulcsosnak, bent töltve jó lenne, de amikor valós maradványértéket próbáltam számolni, akkor mindig rohadt drágára jött ki (illetve a tco sem annyira jó, gumik gyorsan kopnak /kulcsos=sokaknak első villanyos élmény, nyomják neki, a nyomaték meg 'gyün), casco drága stb.)
Csak az a gond, hogy az új vásárlások nagyon jelentős százaléka céges (itthon főleg, de eu-ban mindenhol), és ha a cégeknek nem kell, mert nem jön ki a matek... látjuk.
[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
kezdő
Elektromos autó: Magyarósi Reklám Csaba olasz útjába néztem bele. Sokszor elhangzott az a toposz, hogy amúgy is megállnál pisilni. Majd jött a vágókép, ahogy a haverja hugyozza le a falat, mert semmiféle wc nincs. És az olaszoknál kb az összes töltő ilyen, nem kúton van. Oké, ez infrastruktúra, de engem meggyőzött, hogy asszonnyal villanyautós külföld egyelőre nem opció, vagy csak ha nagyon ráérsz (megállsz tölteni, majd megállsz pisilni külön). Illetve a tervezéshez lehet még dobálni a google emberét lefele, hogy van-e ott wc, vagy csak a töltő egy placcon.
-
ParmaBoy
kezdő
válasz tboy93 #327167 üzenetére
Az elvitathatatlan, hogy a napon kevésbé melegszik.
Van a flottámban olyan páros, ahol minden azonos (típus, felszereltség stb), kivéve, hogy az egyik sötétszürke, a másik fehér. Ha egymás mellett állnak napon, és ajtót nyitok, akkor komoly különbség tud lenni (nem mértem, csak hőérzet van meg), ami ilyen nyarak esetén nálam az "érv" kategóriába esik.
-
-
ParmaBoy
kezdő
válasz kisza25 #326650 üzenetére
Gratula!
Gumis felétek mennyire van tele? Én meglepődtem, mert tegnap volt egy defektjavításom (a gumizásokat októberben és áprilisban letudom, nov 15-ig kérem, aki maga megy), gondoltam beugrom a sarki gumishoz, bármikor ráér, és meglepődtem, hogy brutál tele vannak (két időpont között megcsinálta, "régi ügyfél" vagyok, mindig megoldja), mondta is, hogy meglepő, de valszeg a novemberi hó megtette a hatását és bőven ad is el új szettet, illetve decemberre is végig tele van/lesz, úgy néz ki.
-
ParmaBoy
kezdő
Azért a 165 lovasban van akarat, ha forgatod (és az összes 165 lovas, a g120 csak le van butítva, és kicsit hosszabb váltót kapott. Kb az egyetlen szívó, ahol tényleg van értelme a csippnek. (pontosabban kikötni köztévét, azaz megszűntetni a butítást). De az üléspozi nagy jó (alacsonyra lehet tenni), a váltó pontos/precíz, alulról zsanérozott gázpedál remek pedálerőkkel. Szeretem na.
Oké, tarcsi az nincs, a csiga hiányát a hétköznap érezni.. -
ParmaBoy
kezdő
válasz f4lcon #326438 üzenetére
Én egy évet hajtanám még, ott 15k/1év a gyári szerviz, erre figyeljetek, mert 1km túlfutás után is bukó a gari. 3évig amúgy km korlát nélküli, utána 7év/150e. De ez inkább marketing, a Kia elég "gyenge" garis ügyekben, amit lehet hárítanak. Ééés, ma reggel beleültem egy 103 ezret futott ceedbe (elugrani reggeliért), kint állt, és a parkolóból kiállva nyöszörgés a torony felől... (Megane-ok esetén (mk4) meg a műanyag stabpálcát eszi, szintén fizetősként már 40/50e km-nél cserés volt.)
Esetleg olyat tudsz még játszani, hogy év közben cserélteted a kollégák között, hogy egyenletes legyen az 5 kocsi futása (nem tudom, hogy erre mennyire lenne hajlandóság, azonosak-e a felszereltségek stb)
-
ParmaBoy
kezdő
válasz focvis #326422 üzenetére
Semennyire. 6-os, meg 3-as, amivel van tobb eves tapasztalat, de 6 evnel egyik sem volt oregebb. Inkabb az mx-5-re jellemzo meg Mazda vonalon a korrozio, ahogy hallom. Olyat meg sajnos nem tudok betenni a flottaba (pedig pool szaladgalosnak.. lennenk paran, akik munkahelyi wellbeingnek elfogadnank unalmas /kinos hr progik helyett)
-
ParmaBoy
kezdő
válasz f4lcon #326421 üzenetére
Eves 60e km-re 1.0t-gdi? Haat. En ugy szoktam szamolgatni, hogy mondjuk nezzunk egy 1.0t-gdi-t, hogy mennyi a havidij es mennyi egy dizel/hybrid eseten. (Itt ovatosan, mert mashol eszik jol egy hybrid, meg mashol egy dizel)Ha sima operativos, akkor ugye a szervizekkel, cascoval nem kell bajlodni, maradvanyertek is adott. Adott havidij 1, illetve egy magasabb havidij 2, ami a dizelt/hybridnek van. Oke, de a tco-hoz kell a fogyi, es ha 1l minusz a dragabbnal, akkor ua kulonbozetben az havi kb 30e. Es siman lehet, h egy dizel csak 25-el dragabb. Cserebe nyomatek/hatotav stb. Persze az ajanlatok kozott is szemezgetni kell, hogy mi van benne, mi nincs (cserekocsi), flottakezeloket is ismerni kell, en pl. Masik flottakezelotol szerzek kulcso autot, mint benefit kocsit okkal. De sok ismeretlenes az egyenlet, amit nem ismerek az esetedben. Egyaltalan operativ lizinges? Vagy sima nyilt? Esetleg cash vasarlas? Mire menne az utodja? Mennyi idosek? Egy "gazdasak"?
Ha kulcsos, akkor en elengednem meg egy fel evet (130e) es adnam el (vagy vissza), ha lehet ilyet. Bar lizingek evre szoktak szolni, szoval lehet bevallalnam a kovi evet es 160-al kiporognek. -
ParmaBoy
kezdő
sajnos, raadasul jol sem eszik. Pedig egy tok szeretheto karakter lenne. Ez a 3.3 fogyiban tuti jo lesz, majd kiderul az eves soran. En "szurkolok" neki.
Ellenben a 2.0 es 2.5 benyas sky gyakorlatilag hiba nelkuli, en nagyon szeretem oket, foleg 3-as 2.0 manual. (Oke, koxosodik, de hat ezt ne irjuk fel, kozvetlen befecsi ilyen)
[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
kezdő
Volt ket 2.2d 6-os a flottamban anno, azoknal is 20k rugalmas volt es 16 korul kertek. (Es ott azert voltak problemak... pontosabban az egyikkel, a masik csak olajcserekkel futotta le a 160k-t 5 ev alatt. kiderul, hogy ezuttal mit hoztak ossze, en bizakodok...)
[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
kezdő
válasz F_Zolee #326402 üzenetére
550nm. 2300kg.
Nem tepi le a fejed, kellemes utazos. 140-nel forog 2050-et. Mivel tok uj, nem bantottam, (nehany kigyorsitas azert volt korforgobol kifele persze, meg besorolasnal) lesz majd alkalom kiforgatni a sor6-ot. Ha minden jol megy, januar vegen frankfurt 4 fovel, ezzel.[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
kezdő
válasz Tsebacsi #326400 üzenetére
Nos, a merci az tech demo, raadasul, amit en kezelek, az amg line. De nekem a haptikus minden (ulesallitas is) nem adja.
Ebbol a kategoriabol x4-hez volt szerencsem, ami hasonloan tetszett, illetve xc90, de ott a 4 hengeres dizel.. haaat. Egysegnyi penzbol, ha nagy suv kene (v. Keruletikent 5meter suv... kene a francnak) akkor valszeg a Mazda lenne a befuto. Raadasul ez sima nyilt vegure ment, es a touareg volt a masik eselyes, de amikor konfigolgattunk, akkor jott a kerdes, h van amugy ez a cx-80, ami kovi honaptol rendelheto. En meg semmi rosszrol nem beszelek le senkit (legalabb lesz szerviztapasztalat ezzel is, nem csak az unalmasok)
Erdekesseg: egy tavasstal atvett (tehat mar bejaratott, 12k meter van benne) Kia sportage volt a kiseroauto. 1.6tgdi, m6, fwd 150le. Ott ez a kor 6.9-es fogyival zarodott. (Szinten ora szerint) -
ParmaBoy
kezdő
Na, elhoztam a Mazda cx-80-at. (Nem sajat) 3.3d 254le awd (235/50 r20-as teli). Minosegre nagyon rendben van (es tippre rendben is lesz, nem ugy mint a glc, amibe a heten kerult bele a 20e km es mar zorog itt/ott) a megbizhatosag kerdojel, uj technika a 3.3 es a dizel nem erossege a mazdanak. 5ev/150e km alatt kiderul (teljesen vegyes felhasznalas), majd beszamolok, ha valami komolyabb lesz.
Ami miatt beirom, hogy a sajto foleg arrol irt, hogy sor6, milyen szepen szol (valid) es, hogy milyen keveset eszik.
Nos, bcsaba-bp, m44-es 130, utana az m5-ig szabalyok betartva, majd m5 140, es a vegere egy kis araszolas: 6.2l. nem mertuk le mondjuk, lehet csal a kiirthoz kepest par decit, de full bejaratos... es az ut vegen (250km) irt 1050km hatotavot meg... -
ParmaBoy
kezdő
válasz szabonagyur #326276 üzenetére
Semmi tereles? csutortokon megyek debrecenbe, viszonylag siestosen, ennek most nagyon orulok!
-
ParmaBoy
kezdő
válasz Shadowbull #326251 üzenetére
Persze. Csak, ha van kombi, akkor már lehet "látótérbe kerül". Kiajánlásra kerül. Ésatöbbi. Szerintem is veszteséges lett volna így is/úgy is, de szerintem javít a statisztikán, és ha van kombi, az húzza felfele a szedánokat is, amolyan öngerjesztő folyamatként. Ennek mond ellent a Camry, ami csak szedán, de ott a hybrid Mondeo, ahol volt igény, hogy kombiként is megjelenjen és realtíve sikeresen futott. Mindkettőre van példa.
Szóval passz, én flottamenedzserként gondolkozom, simán lehet, hogy Neked van igazad és a veszteségeket növeli. Sosem tudjuk meg. -
ParmaBoy
kezdő
válasz Shadowbull #326247 üzenetére
Oké, akkor nem sejtés, hanem "optimista becslés". Nekem pedig az az optimista becslésem, hogy nem lesz 5 éven belül 3. világháború remélem bejön.
(kár tippelgetni egy olyan termék eladási statisztikájáról, ami nem is létezett)[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
kezdő
válasz Shadowbull #326245 üzenetére
Tudok olyan magyarországi 20db-os beszerzésről, ahol Gulia-t akart a többség, de néhány embernek kizárólag kombi kellett, így vétóztak és mivel egységes pozihoz egységes autó járt, így a4 lett. Szóval szerintem nem növelte volna a veszteségeket, sőt.
De ezek sejtések, nem mérések, innentől... -
ParmaBoy
kezdő
válasz szőröscica #326242 üzenetére
Pedig volument csak így lehet eladni. Ráadásul EU-n kívül is 0 az Alfa.
Amúgy a Mazda javult sokat ezen a téren az elmúlt 10 évben. /és pont holnap megyek egy CX-80-ért. 3.3dízel, sorhat. Kíváncsi leszek, Békéscsaba-BP-t letolom vele holnap, így beszéltük meg, had próbáljam már ki hosszabbtávon , utána meg a szerviz tapasztalat kb 5év/150e km-en keresztül/
-
ParmaBoy
kezdő
válasz szőröscica #326240 üzenetére
Sajnos itt történt az, hogy az Alfa a fanoknak gyártott egy tökéletes autót. Csak az felejtették el, hogy a fanok használtan vesznek autót, szalonból a flottakezelő vesz (nyugaton is), aki kiszámolja a maradványértéket, kap egy 20%-os kedvezményt a listaárból, meg néz rá egy szerviz átalányt, és dönthet a középvezető, hogy passat/camry, kicsit fentebb pedig 3-as bmw vagy a4.
Talán, ha kombi... talán.. akkor is bukás, de nem ekkora.Flottakezelőkkel vagyok napi kapcsolatban, teljesen radaron kívül van az Alfa. Meg a Honda is, de az más kérdés, ott az USA piac viszi a márkát.
[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
kezdő
Fuu, azokkal vigyazni, ott olyan "profin" megy a flottakezeles, h lejart muszakis kocsikkal jarkalnak. Egyik ismerost sikerult lehuzni egy caddynek par hete es papirozas kozben neztek, hogy 3 honapja lejart a muszaki...biztosito nem nagyon szeret ilyenkor fizetni (itt szerencsere ugy nez ki, hogy nincs gond)
-
ParmaBoy
kezdő
válasz Tom1939 #325731 üzenetére
Kíváncsiságból megnéztem pár kocsit a flottámból: Rav4 2021 Comfort+Style+gyári vonóhorog awd: 1714kg, 2022 plug-in selection: 1947kg.
Érdekesség: 2022 végi (tehát az új) Merci GLC 200 4matic, amg line: 1850kg
Családi verda: Vw Sharan a gyártás legvégéről (2022 nyár), 1.4tsi+dsg (50e van benne, a dq200 még tart) highline active+panorámatető: 1811kg
Bónusz: Vw Tiquan 2018, Comfortline 2.0tdi+dsg, de csak fwd. 1540kg (ezt többre tippeltem volna)
[ Szerkesztve ]
-
-
ParmaBoy
kezdő
válasz bulikavagyok #325566 üzenetére
Varhato volt...
-
ParmaBoy
kezdő
válasz tasiadam #325312 üzenetére
Akkor ez most egy fék nyúz volt?
Grat, a két év bizalom mindig melengeti az ember szívét.
(bár, ha megfelelő helyre viszed... anno volt egy Gsi Kadettem (Red Top 150le), ezer hibája volt természetesen, de fék/futómű/világítás volt rajta, ennek ellenére biztos ami biztos alapon ment a "megfelelő helyre"... Nos, kicsit rakoncátlankodott a benzinszintjelző, amiből az lett, hogy reggel leadtam vizsgázni, de a rohanásban a tankolás kimaradt, persze negyedet mutatott... délután hívtak, hogy a rázópadon állt le, szóval szó szerint áttolták. rég volt, talán igaz sem volt. De ahogy hallom, ezek a helyek még mindig megvannak...)
-
ParmaBoy
kezdő
válasz radi8tor #324971 üzenetére
Budapest Go, nem csak BKK. Legalabbis ezzel van (lesz) magyarazva. Meg gondolom tul sokan vesznek varmegye berletet (+500ft), ami Lazarhoz megy, mert alig dragabb, de tobbet ad. Ha meg a bkk berlet miatt lesz olcsobb a parkolas, akkor az fog menni es geri zsebebe is jut. /Vitezy legalabb tenyleg nem csak penzmotivacios otleteket tol. Sooot, ez a kozteres kameras volt az elso, amivel nem ertek egyet/
-
ParmaBoy
kezdő
Vitezy is keszul a kozgyulesre, nem csak geri yt alert 2:55-tol
Visszahozna, hogy lehessen kozteres kamerak alapjan birsagolni.Illetve, szethullo gepek az authobahn-on padlo kozben [link] figyelem, felkavaro kepsorok kovetkeznek!
[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
kezdő
válasz Blindmouse_ #324801 üzenetére
Azt akarod mondani, hogy holnap mar itt lesz a ho vege? (Wehehehe. )
[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
kezdő
válasz ArthurShelby #324750 üzenetére
Akkor ok is dragultak (nem meglepo), de meg mindig jo az ar.
-
ParmaBoy
kezdő
válasz ArthurShelby #324728 üzenetére
Most hirtelen speedzone fb csoportban kerestem ra, hogy koki, ott talalni kepeket, hogy milyen csodak vannak, okkal.
-
ParmaBoy
kezdő
válasz ArthurShelby #324678 üzenetére
Koki parkolo. Par eve valami havi 10k/evi 100 volt. Orzott, kamerazott. Teli program is lehet ott setalni egyet, integra,m3, mindenfele ot-s is szokott lenni, sokan hasznaljak hobbi auto letarolasara.
-
ParmaBoy
kezdő
Most nezem az idojarast (idokep.hu), es pentekre pestre is 17cm havat mond. Kerdes, hogy lesz-e belole barmi, es ha igen, akkor megmarad-e. Ha igen es igen a valasz, akkor izgalas lesz a penteki kozlekedes...
-
ParmaBoy
kezdő
válasz Micsurin #324007 üzenetére
Ja, ahogy bejonnek a fagyok. Szerencsere en annyit veszek eszre, hogy kapok mailt, hogy valami fura sarga felkialtojel lett a muszerfalon, illetve az elso teles fordoksoktol, hogy sarga vagy piros (0fok alatt) "hibajelzes". Kicsit hianyozni fog a ford, en szerettem oket flottaba tenni.
-
ParmaBoy
kezdő
válasz grizlisandor #324000 üzenetére
Bejott a hideg, erzik az emberek is.
-
ParmaBoy
kezdő
válasz Emunem #323904 üzenetére
Magánszemély nem tud áfát visszaigényelni, ezért eleve a zárt végű lízing jöhet szóba. Kint más a szitu, nézőpont kérdése, de egyesek szerint előttünk járnak, ott a lakossági operatív is tolva van (német, holland, belga stb.)
Zárt végű cég esetén tgk-ra éri meg, mert a tgk vásárlásnál visszaigényelhető az áfa, és nagyon alacsonyra lehet szabi a maradványértéket.
Amúgy az operatív lízingnél, ahol a flottakezelő az üzembentartó (és több ezer autót tulajdonol) egyedi casco/kgfb van. pl, ha megnéztek egy ászf-et kgfb kapcsán, akkor a végén vannak az egyedi kötvényszámú cégek. itt az összes autóra ugyanaz a kötvényszám, nincs bonus-malus stb.
Bónusz, és a pénzügyi perceknek vége, hogy kkv esetén (tao törvény szerint kapcsolati hálóval felépített kkv) a lízing kamatok a taobol leírhatóak.
Szóval nem véletlen, hogy 3-4 évente cserélnek kocsikat és ez a luxus verdákra is igaz.
Extrabónusz: Ha cég betolja operatívba, akkor még üzembentartó sem lesz, csak egy bérlő, amit leköltségel, nem rontja a könyvelést és a pénz, amin vehetett volna bármit, azt befekteti...
Qru:
Igen, bevett szokás, hogy ha lejár a nyílt végű, akkor azt a cég nem veheti meg, de a használó magánszemély igen, és a maradványérték is piaci árnál alacsonyabb= a felhasználó jól jár, mert jó áron vesz, a cég jól jár, mert a használó vigyáz rá (...)
[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
kezdő
válasz radi8tor #323871 üzenetére
Nyilt vegu lizing eseten nem tulajdonlas van, hanem berles, ekkor az afa minimum fele visszaigenyelheto ( ha nincs utnyilvantartas. De azt konnyu osszerakni es akk teli afa a finanszirozasbol) De hs a futamido vegen megveszi, akkor a nav visszakerheti az afat (szgk eseten). Nem kockaztatnak, meg egy jo magas maradvanyertekkel szamolnak. Ezert nem porog az rrf10.10 ( villanyautos ceges palyazat) mert ott ki vsn zarva a nyilt, es a tamogatas bizonyos feltetelek mellett annyi, mint az afa.
Ezek a lizingek pedig jellemzoen 36/48 ho.
Az operativ lizing is nyilt vegun alapul zommel, de ott az uzembentarto a flottakezelo. /meg az nem csak egy penzugyi termek/ -
ParmaBoy
kezdő
válasz kisza25 #323557 üzenetére
Amugy az uj 5.gen hybrid hajtas egesz jo lett, meg palyan is teljesen vallahato, probaltam corollaban es corolla crossban az 1.8-at es corollaban a 2.0-at, es amugy nincs hatalmas kulonbseg szerintem, nem eri meg a nagyobb motor a felarat.
Csak meg nagyon uj, kell par ev, mire kap belole a hasznalt piac is. -
ParmaBoy
kezdő
válasz ParmaBoy #323548 üzenetére
Pl. A toyotakban kulon olajszivattyu hajtja az olajat ev modban, a ford eseten ezt kisporoltak es a benzinmotor tengelyere kapcosolt pumpa van csak, ami azt eredmenyezi , hogy ev uzemben a ford szarazon jar, egyedul a szoroolajzas van meg. Ami meg eleg lenne, de a balos feltengely kihajtasi tamcsapagya neha enged nemi jatekot a komplett kihajtotengelynek (katyuk, utesek, magyar utak...),amit a szimering nem toleral egy ido utan, egyik pillanatrol a masikra szivargas, csokkeno olajszint es lecsapagyasodik az egesz valto. A ford komplett valtocserevel orvosol, elvileg viszont van mar hely, ahol olxan 700 korul felujitjak.
Vezetni sztem jobb, mint a toyotakat, csendeswbb, kevesbe bog fel.
Benzinpumpa: nem-nem, elvileg nincs koze, hogy mennyire tankolsz. Hybrid uzemben ugye kapcsolgatja, tudok olyan esetrol, ahol tele tank, naptej illat, horvat fizetokapu. Aztan nem sikerult az araszolas vegen elindulni, treler lett.
[ Szerkesztve ]
-
ParmaBoy
kezdő
válasz kisza25 #323545 üzenetére
Toyota liszensz, azaz megvettek a kepletet, majd ford mernokok ford alkatreszekbol raktak ossze. Es sajnos kozel sem lett olyan jo es tartos. Komoly valtohibak lehetnek az fh35-el (alul van meretezve), de a benzimpumpa is szeret mekmakkanni a nagy melegben. Okkal olcsobb, mint egy toyota.
-
ParmaBoy
kezdő
Nos, van némi rálátásom a budapesti taxiséletre, és ott bizony ismét aranykorát élik a német levetett extaxi caddy maxi/touranok. (onnan ismered meg, hogy fekete műbőr ülés + ahogy nyílnak az ajtók látni az eredeti elefántcsont színt). Ezek 3-4 évesek, 3-400ezer kilométerrel kerülnek az országba, majd abs kockánál optimalizálnak egyet 150k-ra és így fut sokszor bértaxiként még 3/400ezret.
Bolt/übernél a 7 személyes kivitelekkel sokat lehet repterezni, és heti 100k (bejelentéssel) kiadható, vagy 5milla körül eladható. Most is biztos van fent a hahun ilyen.
A másik tipik bértaxi, ami régen a "taxismegane" néven emlegetett 1.5dci (bosch) kombi mk3 megane volt, az a 10 éves szabály (már amelyik nem kapta meg a +3 évet) miatt kezd kikopni és átveszik a helyüket az mk3,5 focus 1.5tdci kombik.
Igen, van bőven toyota is, de azért nem a többségük, legalábbis itthon biztos.
Nyugat eu megint más, arra annyira nem látok rá, csak a sírást hallom néha, hogy a toyota megszüntette a prius+-t, amit a jóisten is taxinak teremtett.
Új hozzászólás Aktív témák
- Path of Exile 2
- Szólánc.
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Futás, futópályák
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Apple asztali gépek
- De mennyi az annyi?
- Kémia topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest