-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mamboo
tag
válasz
molnarpeter #188089 üzenetére
Nekem AGM kell, nem start-stopos a verda
Bosch, exide vagy banner legyen?
köszönöm a válaszod! -
ngaba
aktív tag
Nem tudom, hogy ki terjesztette azt az infót, hogy ha a veszélyhelyzet miatt később viszed műszakiztatni az autót, akkor az eredeti lejárat + 2 évig lesz csak érvényes. A JSZP szerint a vizsga napjától 2 évig érvényes a műszakim. (Decemberben járt le. Az autó még nincs itt, a forgalmit nem láttam.)
-
#89309696
törölt tag
válasz
tboldi #188086 üzenetére
És nyitott bukót csak akkor, ha bezártságfóbiája van. Gyakorlatilag semmit nem védenek. Én is nyitottat vettem a nyári hőség miatt, de ha learcolok akármit 15-tel anyám se ismer rám többet. Szóval kell a zárt bukó minimum. A többi meg már félelemérzet és pénztárca szerint.
Persze számításba venni, hogy nem mindenkinek van idegrendszere napi melóba meg boltbajárós esetre beöltözni, meg kiöltözni. Én már azon kiakadtam, hogy télen a szél miatt egy plusz szélkabit kellett felvennem. Nem való nekem a motorozás.
Egy ilyen kéne nekem motor helyett. [link] Szinte ingyen van 7 milláért.
Bár megelégszem az egyszerűbb vászonajtós verzióval is, csak azt már nem adják, az 6 milla körül volt anno. -
molnarpeter
nagyúr
-
mamboo
tag
jelenleg egy 80Ah 760A 12V ZAP akkumulátor van az autóban amit cserélek.
Milyen kritériumoknak kell megfelelnie az újnak? Csak 80Ah 760A lehet vagy ezek a minimum értékek? -
Qru
MODERÁTOR
Kulon gartula annak az oktatonak aki kodlampaval engedte vezetni a tanulojat a belvarosban.
-
tboldi
nagyúr
válasz
BigBlackDog #188083 üzenetére
SMKP-nak számít, csak annyi kell hivatalosan, amit írtál, azaz bukó és biztosítás. Na, meg ugye legalább AM kategóriás jogosítvány.
Persze védőöltözetből a saját érdekedben nem árt, ha ennél több van. Még a legolcsóbb protektorok is többet érnek a semminél.
-
#89309696
törölt tag
válasz
BigBlackDog #188083 üzenetére
Ez szerintem simán SMKP.
-
BigBlackDog
veterán
Kicsit off, de hátha van infója valakinek; ilyen elektromos kétkerekű vezetéséhez itthon mi kell? Rendszám és forgalmi engedély gondolnám, hogy nem kell. Kötelező, bukósisak, egyéb kötelező kellék van?
-
-
#89309696
törölt tag
válasz
barnam_ #188076 üzenetére
Ha egész nap rendszeresen elengednek ilyen index nélkülieket akkor az azért gyanús, hogy nem véletlenül nem vette észre. Ha maga a rendőr nem is ilyen, de a felettese ki tudja. Ezen lehetne enyhíteni a büntetés mértékének csökkentésével, mások növelésével, hogy összhangban legyen. Persze ezt is nehéz megállapítani, mert nagyon szór az ország pontjain az átlagfizetés ugyanabban a munkakörben is.
Ez valóban nem a pofátlanítás kategória már, ha a rendőrség jót akar magának az ilyeneket nem teszik videóba inkább.
-
barnam_
nagyúr
válasz
#89309696 #188062 üzenetére
Ja ez mondjuk jogos, de gondolom a rendőrök is "hibázhatnak", "jaj nem vettem észre
". (mármint azt a nagyon veszélyes index nélküli gyök2-vel történő jobbra kanyarodást)
Amúgy ezeknek a kamerás rendőröknek abból áll a 8 órás műszak, hogy mennek, videóznak aztán büntetnek?
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz
Szoszo94 #188057 üzenetére
Akkor is viheted április 8-ig. Úgy is írhattam volna, hogy február 8. + 60 napig eltekintenek az okmányok lejártától. De ha ugye meghosszabbítják közben a veszélyhelyzetet (gondolom, majd pár nappal előtte eldöntik), akkor az új dátum + 60 nap lesz érvényben.
Nekem amúgy jan. 31-én jár le.
-
#89309696
törölt tag
válasz
barnam_ #188059 üzenetére
Mondjuk ma én is záróvonalon előztem meg egy kamiont, a domb tetejénél már csak 40-nel cammogott a szerencsétlen, gondolom valami magyarosan alapmotoros fos traktor húzta a 40 tonnát, másodikban lejtőnek pikkpakk le tudtam gyűrni amíg meg nem lendül megint 80-ra ő is a lejtőnek, úgy már sokkal nehezebb a kanyargós úton a 100 lovas fosokkal, így mindenki jól járt. Persze szabálytalan volt, ha a bokorban rendőr lett volna ez van.
Papírforma szerint az index lemaradása pont ugyanolyan szabályszegés, mint egy piroson átmenni, ezzel sajnos nem lehet mit kezdeni, ha elkezdenek szabályszegőket keresni akkor abba minden beleesik. Mert ha szelektálnak akkor meg hőzöngés lesz belőle, hogy nem objektív és szabályos a rendőrök viselkedése.
Én ezt mondtam a legelső résznél is, hogy annyira nem örülök ennek a pofátlanításnak, meg civilautó felszaporodásnak, mert a rendőrök akaratukon kívül a kisebb szabályszegéseket is elfogják, kénytelenek, tele kamerával a kocsijuk nem tudja elengedni az index nélkülit, nyuszika meg a sapka, sehogy nem jó. -
barnam_
nagyúr
válasz
molnarpeter #188060 üzenetére
Az meg a másik... a személyautót büntessék meg, megtud állni máshol is; de 2:30-nál a teherautó valószínűleg nem véletlenül állt meg úgy.
-
#89309696
törölt tag
Itt egy nonface YT videó.
Megint volt egy piroson átmenő rendőrjelzéssel maga mögött. Tényleg nem használják az emberek a tükröt...
A furgonon egy sportkipufogó kérem.
Nyitott oldalajtóval nem lehet menni? Pedig néha úgy szellőztetem a fűrész 2T szagot ki az autóból. -
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #188050 üzenetére
Hivatalosan február 8-án ér véget a veszélyhelyzet, ha addig nem hosszabbítják meg, és onnantól még + 60 nap.
-
Nem is rossz. Tényleg fejlődőképes lett így a sorozat, hogy leírják miért mi jár.
Végre azt is tudom, mi jár az index nem-használatáért... egy nap alatt tuti összeszámolnék félmilliós kivethető bírságot a 22km alatt, amit egy nap munkahely oda-vissza úton megteszek; és akkor csak az irányjelzőről beszélek.Sajnos én is szoktam szabálytalankodni, nem vagyok szent.
Bár leginkább a gyorshajtás bűnébe esek; de azért vigyázok másokra.
-
Szoszo94
őstag
Audikon amíg húzod, addig berántja a kézit, amint elengeded (és még nem álltál meg) kiengedi (Q3 és TT tuti, de asszem‘ az A3-on is próbáltam és az is így viselkedett).
barnam_: FB link
1:50-nél egyébként szvsz nem történt semmi (szemre max gyorshajtás). Gyalogos nem is abba az irányba ment, körülnézés nélkül ráfordult a zebrára, én őt zsanettoznám meg. Más kérdés, hogy én is megálltam volna neki, de ez még megfellebbezhető szerintem, nem szeretem a körülnézés nélkül irányváltó, leugráló gyalogokat. (Fejből írtam, délben láttam a videót, de ha jól emlékszem jó az időpont megjelölés
)
-
Qru
MODERÁTOR
A friss Pofátlan tanítás volt már? [link]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #188038 üzenetére
Azaz, csak elírtam. Húzni.
-
tboldi
nagyúr
Megvannak a lengéscsillapítók és stabrudak, illetve az imént jött az email is az eBay-től, hogy feladták a rugókat, jan. 20. és 22. között várható.
Még jó, hogy a vészhelyzet miatt ráérek a műszakival, különben igencsak sietnem kellene.
-
-
MC Pite
veterán
válasz
tboy93 #188020 üzenetére
Öhm, igen, fontos az öntudatos hozzáállás. Mi, a bátrabbak esünk a legtöbbet/legnagyobbat, akik azt hiszik már tudnak vezetni
. De a motoros is igen hasznos
Ja, tankoltam az oroszlánt, 4,47, pedig volt egy csomó helyi kör (<6km).EQ: Szép. Hamupipőke mód miatt?
focvis: Taníts mester, hogy csináltad?
-
válasz
MasterMark #188016 üzenetére
Borultam is vele.
Városban.
Kispókkal tehetség kell hozzá.
-
MC Pite
veterán
válasz
tboy93 #188007 üzenetére
Sztem itt a topikban nincs senki aki ne csinálta volna.
De abban szerintem egyetértünk, hogy fasorban sincs egy tréninghez képest. Ha esetleg nem voltál, ajánlom
Évente járok már tizenegynéhány éve, és a 20 emberből 1-2 kivételével a többi olyan, mint mi, hogy ő is csúszkál(t) hogy kicsit megismerje az autót, stb. Na, elsőre általában 10ből 7 juzer elesik a feladatoknál, ebben nagy csoda nincs.Jah, egyes hidrós vasakon elől fogott a kézi, pl Xantia.
-
válasz
stickermajom #188009 üzenetére
Térdremegésre: az accorddal volt 2 éve, hogy nagyobb tempóval vettem be egy kanyart a kelleténél és megindult a segge kifele full száraz úton. Igazából minden probléma nélkül összeszedtem higgadtan. Aztán félreálltam és akkor ütött be az adrenalin, elkezdett kalapálni a szívem rendesen
-
válasz
tboy93 #188007 üzenetére
Én kispókot forgattam havon, vízen, szárazon; simán a városban. Klafa volt.
Aztán pár év kihagyással újra rámjött, első próbálkozásra a szalagkorlátba vittem az Astrát.80-100kmh-nál* nem fordult olyan könnyen.
Most meg elektromos kézifék van 5 éve, azt húzkodhatom... ***~20 éve volt, nem emlékszem pontosan.
** Ha menet közben behúzod az elektromost, akkor beleállsz a betonba, mind a 4 kerékkel vészfékez. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #188009 üzenetére
Haha a Mátrában hamar megtanultuk, hogy a vontatókötél legyen mindig kéznél.
-
Én merem állítani, hogy rohadt sokat tanultam abból, hogy 17-18 évesen rendszeresen kijártam az ezredes swifttel elhagyatott terepre kézifékkel veretni. Nem mondom, párszor volt hogy padka lett a vége, de volt rá példa, hogy évekkel később megcsúsztam és igen jól tud jönni ha reflexből tudod mit kell csinálni.
-
Szada85
aktív tag
válasz
CactuS #188000 üzenetére
A morál szerintem (különöbözö mértékben), de mindenhol romlik.
A "nagy nyugaton" is lehet ilyet látni (hozzátéve, hogy nem látni persze milyen nemzetiségü az adott soför), a társasház elött is hetente megesik, hogy koppanásig tolatnak ki-beparkoláskor, múltkor az IKEA parkolóban használta tolatóradarnak a másik autó lökösét egy forma, kétszer is sikerült nekimennie, mire kiállt, egyik se szállt ki/hagyott semmit, úgy tesz, mintha nem is észlelné, és elhajt.
Néha járnak a melletünk lévö erdöbe -állítólag intézetis- tinik bulikázni, nemrég az afterparty jegyében majd az összes utcán parkoló autó tükrét leverdesték/lerugdosták távozás közben. Rendör kijött, kapott mindenki egy cetlit, hogy "igen, rongálás volt", és csaó.
-
MC Pite
veterán
válasz
mamboo #187980 üzenetére
Szerintem szinte semmit nem ér a 'csúszkálás', amikor tudod, hogy meg fogod csúsztatni és merre. Persze első 2-3 évben mikor lett jogsim és amint volt hó, mentem én is.
Feleségem sokat tanult az autóklubbos tréningen, pedig nem volt ügyetlen előtte sem, de az akciós tréningkekkel (a tizenezresek) ellentétben itt adnak -használható(!), és nem túl sok- elméletet is.
Már csak a kanyartechnikája is amit javult, már amiatt megérte, átlag sofőröktől gyorsabban és magabiztosabban megy szerpentineken. És nem fél, érzi, legalábbis sokkal sokkal jobban érzi mint korábban. Plusz gyakorlatban gyomlálják ki a rossz beidegződéseket (rossz vészfékezés, kitörő far esetén belefékezés, stb).
Gyakorlati feladatok:
- Vészfékezés sima és csúszós útfelületen, különböző sebességekről
- Hirtelen megjelenő akadály előtti vészfékezés csúszós felületen
- Féktávolságon belül megjelenő akadály kikerülése csúszós felületen
- Imitált frontális ütközés elkerülése, megcsúszó, megperdülő autó egyenes irányba kormányzása
- Kanyarodás csúszós pályán növekvő sebességgel
- Szlalom feladatok vizes, jeges pályán
- Első tengelytapadás vesztésekor (alulkormányzott állapotban) történő helyes reakciók gyakorlása
- Hátsó tengelytapadás vesztésekor (túlkormányzott állapotban) történő helyes reakciók gyakorlása rántópadon
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Beszámítás! Apple Watch SE 2024 44mm Cellular okosóra garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK H310CM i5 8400 16GB DDR4 240GB SSD 1TB HDD GTX 980 4GB Aio Corp Croma CM 600W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450M R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Seasonic 520W
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged