Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok, visszapillantó gondom lenne, hátha valaki látott ilyet és csak én vagyok béna.
Jobb oldali tükör elment csillagokat vadászni, P üzemmódban, hiába állítom nincs aktív mentés gomb, ha át váltok onnan D-be vagy R-be rendeződik a helyzet, menteni is lehet. Valami tipp?
Visszamegyek P-be ugyanúgy “elszáll”.
Állítani lehet, egyszerűen a mentes ami nem jön létre sehogy.
Mosó üzem után vettem észre, de nem biztos, hogy ehhez köze van.
Köszi ha van valami tipp, hibának lejelentettem… majd novemberben megnézik. -
aleister
veterán
Simán a normál terjesztési csatornán volt, ezért nem jött még meg neki szerintem.
Tippre azt mondanám, hogy akik a beta (vagy kisérleti vagy tökömtudja mi itt a neve) frissítéseket is fogadják, azoknak eggyel korábbi csomagban jön meg az adott feature. Ezért jött meg neked is, nekem is már a sima 32-ben az energiatakarékos mód. A legrégibb M3-am van a 32.6 már 09.15-én lejött.
-
kraftxld
félisten
válasz
viewdetails #2927 üzenetére
Pár napja települt, 2025 Model Y
-
gixxergabi
senior tag
32.6 szintén tegnap M3 2019
Ma többször is vacakolt, hogy nem akarta telefonnal nyitni, csak ha nfc-ként B oszlophoz érintettem... -
Doki16
addikt
válasz
viewdetails #2929 üzenetére
Valószínűleg a Ryzen előbb kapta meg, mint az Intel. MY LR 2022/6
-
CsodaPOK
senior tag
válasz
viewdetails #2927 üzenetére
Yepp. Ma délelőtt ment fel
-
Doki16
addikt
válasz
viewdetails #2927 üzenetére
Nálam már a 2025.32-ben benne volt. [kép]
-
viewdetails
addikt
A 2025.32.6 jelzett már valakinek? A Low Power mode kapcsoló most nagyon kellene nekem.
-
CsodaPOK
senior tag
Igen, pályán sokkal komfortosabban érzi magát.
Ami még megöli az EAP-ot főúton/alsóbb rendű utakon, az a magyar helyi sajátosság, azaz az útminőség... Amerre én járok, ott a felezővonal mellett kell menni, mert az útszéle az katasztrófa. Az EAP meg sokkalta a sáv közepén menne, amivel az útszéli kijárt/kátyús/gödrös ezerszer foltozott részre kerülnek már a jobb oldali kerekek. Ja és persze a kátyúkat egyébként nem ismeri fel, úgyhogy belerongyol simán full gázon.
De hogy jót is írjak róla, múlt héten egy keményebb dió elé állítottam. Hőgyész után pár km-rel lekanyarodva Tevel fele van egy ~10 km ezer éve elhanyagolt út. A felfestés már kb 20 éve lekopott, göröngyös, buckás, útszéle is tájékoztató jellegű. Van benne két jó nagy, eléggé alattomos kanyar is. [link]
Őszintén szólva nem gondoltam volna, hogy ezen a szakaszon végig fog tudni menni, de megcsinálta. A két kanyart egy picit kockásan vette, meg csiripelt, hogy biztos, ami biztos nagyon gyorsan fogjam meg a kormányt, mert nem biztos a dolgában, de hiba nélkül, biztonságosan végig ment. A max sebesség 50-re volt levéve. Nem az AP miatt, hanem egyszerűen az út az én szememben ennyit enged. Korábbi autóval is ennyivel mentem itt. -
CsodaPOK
senior tag
Amit még nem sikerült megértsek, hogy az EAP mi alapján "váltogatja" a sebességhatárokat. Konkrét példák:
Szekszárdról mész Pécs irányába. Van egy kisebb falu, Kakasd. A 6-os út átmegy rajta. Az elvárt viselkedés az lenne, hogy érkezek 90-el a 6-oson, mire beérek a faluba, lelassít 50-re, majd mikor kiérek, visszagyorsít 90-re.
Ehhez képest a következők valamelyike szokott történni:
- berongyol a faluba 90-el, majd a falu kezdete táblát elhagyva rájön, hogy 50-el kéne menni, úgyhogy gáz elvesz, lassít 50-re. Nem rossz, de ha arra néz egy trafi, akkor jön a bírság.
- berongyol a faluba 90-el, város kezdete táblánál a sebességkorlátozás átvált 50-re, de ugyanúgy menne tovább 90-el. Az AP max marad 90-en.
- kiérek a faluból, a korlátozás átvált 90-re, az AP max is, fel is gyorsít. Juhúúú, végre valamit jól csinál.
- kiérek a faluból, a korlátozás átvált 90-re, az AP max marad 50-en. Feltekerni is csak ~66-ig engedi. Kikapcs-bekapcs és 90.
És ezeket oda-vissza irányba eljátsza random.Aztán van Szekszárd után a vöröskereszt elágazó. Előtte 70-es tábla. Észre szokta venni, de nem lassít a kereszteződésig. A kereszteződésen áthaladva meg random módon vagy lassít 10-20 méterrel utána, vagy félúton a kereszteződés és a következő körforgó között vagy egyáltalán nem lassít és végig megy 90-el.
-
Doki16
addikt
válasz
CsodaPOK #2919 üzenetére
Amúgy nekem is tetszett, hogy városban is kapcsolt, főleg ha olyan helyen mentem ahol a közvilágítás egy gyertya szintje.
Az Autopilot konkrétan használhatatlan. Egyszer meglát egy 70-es táblát főúton és mivel nálunk nem divat a feloldójel ezért örökké az hiszi annyi van egy főúton. Hatos úton sok helyen van 70-es tábla feloldójel nélkül, vagy városban a lassító 30-as táblák. tökre jó lenne az AP ha nem bírálná fel állandóan a tábla, vagy legalább kikapcsolható lenne a táblafelismerő sebességkorlátozás AP módban.
-
madgie
titán
Szerintem eleve irtó béna azon a képernyőn a hatalmas CarPlay, lób@szó méretű UI elemekkel. Attiláéknál is volt (van?) normálisan kinéző, a Tesla grafikai elemeit, betűtípusait használó kormány mögé rakható kijelző, az szerintem ezerszer szofisztikáltabb megoldás, mint ez.
-
CsodaPOK
senior tag
Speciel én az auto refinek örülök, hogy városban is használja. Lehet, hogy szabálytalan (tegyük hozzá, hogy ezt a szabályt sok tíz éve írták, amikor még viszonylag kevés led mátrix fényszóró volt...), de egy zebránál pl sokkal jobban látom, hogy áll-e a környékén gyalogos.
Engem sokkal jobban zavar, hogy azt nem kezeli, hogy a kereszteződés oldja a sebességkorlátozást. Emiatt az EAP rengeteg szakaszon használhatatlan, mert városban 30-cal, városon kívül meg 30-50-70-el bohóckodna a 90 helyett.
-
Danex
addikt
Szerintem a waze-en kívül egyik navigáció vagy autós rendszer sem kezeli a magyar megyei matricarendszert, még a google sem pedig hát a tulajdonában van a Waze.
A waze viszont elég béna az elektromos töltők terén.
Sajnos olyan navi ami jelenleg mindent lefedne nincsen, a better route planner-ben is vannak hibás utak ami miatt össze vissza tervez.
Pl juniusban jól meg is szivatott a sok navi mikor Pandorf felé mentünk (életünkben először), az eredetileg tervezett úton dugót észlelt emiatt leterelt a navi ügyesen szlovákiába, ahol mentünk kb 10 percet ,természetesen fizetős szakaszon így már vehettük a szlovák matricát is.
-
Doki16
addikt
Igen a waze tudja, de a mögött egy nagy közösség van és ők tartják karban részben. Meg a fejlesztők nem autót gyártanak hanem "csak" a waze-val foglalkoznak. Nyilván ez nem mentesíti a Teslát, de amúgy meg érthető, hogy mit érdekli őket pár ország szabályozása. Így is magasan az övéké a legjobb infotainment rendszer.
A fényszoró probléma az legit. Most használtam a héten életemben először Teslát és tök meglepődtem, hogy simán városban 40-nél is feltolta a refit. De nem különösebben érdekelt, mert nem vakít el senkit. Amúgy meg a többi gyártó úgy oldja meg, hogy nemes egyszerűséggel 50-60km/h alatt nem megy az adaptív reflektor funkció.
-
Madwe
nagyúr
"A gyári navitól meg nem elvárható, hogy 200 féle ország mindenféle hülye szabályozását tudja."
A waze tudja, ahogy minden normális navi. Ha már nem ad más opciókat, szerintem elvárható lenne.
De ugyanilyen nyűgöm pl az automata reflektor: részemről az is elvárható lenne, hogy ha már egyszer lakott területen belül szabálytalan felkapcsolni bizonyos országokban, akkor ott gps alapon kapcsolja ki, vagy legalább tegyenek bele egy toogle-t hogy ilyenkor kikapcsolja e... rengeteg ilyen példát lehetne még hozni.
Nem, ez tudtommal sem megy egyetlán másik gyártónál sem, de ez nem azt jelenti hogy jól van ez így.
-
Doki16
addikt
Ez van sajnos. Nem azért nincs android auto vagy carplay, mert ne tudnák megcsinálni, hanem mert nem akarják. A gyári navitól meg nem elvárható, hogy 200 féle ország mindenféle hülye szabályozását tudja. De amúgy már a Tesland megoldja, hogy legyen AA vagy Carplay. [link] Kérdés, hogy ér-e valakinek ennyit. Nekem biztos nem.
A BT-t egyszer kell felpárosítani, de az alap, mert a telefon a kulcsod. Onnantól kezdve a BT menüben tudod kezelni amit akarsz hallani. De nincs rá szükség, mert ott van a gyári Spotify, Tidal, YT music, stb. Én egyedül a letöltött podcastokat hallgatom telefonról. -
Balázzs
senior tag
Köszi, szerencsére nálam sincs semmi jele a hibának, kértem egy átvizsgálást 80 ezer km előtt, hogy gariba menjen ami lehet és nekem is ezeket írták fel. Majd beszámolok hogy ment a javítás.
tboy93: nem kell tartó, tedd a telót a töltőre, nekem néha megy rajta a waze és mellette a gyári navi a dugók miatt.
-
Fú ez mondjuk elég gáz. Waze nincs, de a magyar matrica rendszert meg nem tudja. Ott van a 15"-os tablet középen és biggyesszen fel az ember egy telefontartót valahova?
Aztán bluetooth-on csatlakoztassa az ember a telefont az autóra? És a zene lejátszás? Akkor az is a telefonról megy ebben az esetben? Ezt azért egy 2010-es autóval is hozza az ember. (Telefonos navi + zene BT-n)
-
fo_di
őstag
válasz
Balázzs #2900 üzenetére
július legvégén voltam náluk, mert a külső vagy utastéri hőérzékelő egy nap hibát dobott még júliusban, akkor bejelentettem, adtak egy kb háromhetes időpontot, bár utána megjavult magától, de megtartottam az időpontot, hátha lesz még valami. kicserélték azért a két érzékelőt garanciában, meg kértem egy átvizsgálást (kb 23k összeg volt), akkor mondták, hogy ezeket cserélni kéne, tegnapra adták az időpontot, meg is csinálták. egyébként nekem nem tűnt fel nagyon vele semmi, mondták is hogy használjam nyugodtan a javításig is
eredetileg 800-1430 volt a tervezett idő, de végül 830-1330 között befejezték -
A tesla terkep kezeli a magyar autopalya matrica rendszert? Ismeri a megyei matrica fogalmat?
-
fo_di
őstag
válasz
kraftxld #2896 üzenetére
nyilvános töltőjük nincs, ők is konnektoros töltőkre dugják a szalonautókat is
a belvárosban van egy supercharger, de nekem az végül nem kellett, belefért egy töltéssel oda-vissza szegedről (odafelé autópálya, kb 49-51%-ot fogyaszt a standard range model 3, de hazafelé a főúton küld, az rövidebb is jó 40 km-rel, így az kijön kb 30%-ból, és kb 20%-kal hazaértem mindkétszer) -
fo_di
őstag
válasz
viewdetails #2892 üzenetére
Ahogy legutóbb is, korrekt szerviz, nem jobb vagy rosszabb mint bármi más márkaszerviz, amiben eddig itthon jártam. Elég jól beszélnek angolul, szóval nincs gond, van wifi, kávé és konnektor laptophoz. Román palyamatrica kell a kijutashoz, de az sem vészesen drága egy napra. Az egy óra időeltolódás rosszul esett, hogy a reggel 8as időpontra szegedrol (kb 1:40 az út) reggel 5kor kellett indulni és nem 6kor
-
fo_di
őstag
Na, odavoltam az augusztusban említett lengőkar és csonkallvany cseren model 3on, azt mondták, nem cserélik a szilenteket, mert egyszerűbb az egész egységet cserélni, ez a Tesla ukaz. Azt mondták, egyébként a szilentcsere elég lett volna, de mivel ez az instrukcio, nem szórakoznak vele. Temesvár, reggel 830tol 1330ig meg is csinálták garanciaban.
-
CsodaPOK
senior tag
Ha jól emlékszem, akkor a Leaf csak egy fázissal tud tölteni. Ettől még lehet azonos a töltő, csak lesznek korlátok.
Ha a Leaf töltőjét akarod használni a Tesla-hoz, akkor csak egy fázisú töltésed lesz (harmad akkora sebességgel fogsz tölteni, mintha három fázisú töltőd lenne).Amúgy szerencsére e téren szabványosak a töltők, csatlakozók. Type2 a kulcsszó, ami alapján lehet google-t interjúvolni.
A Tesla töltő maga ~210e körül van. Ehhez még hozzájönnek az egyéb motyók (túlfeszvédelem, stb), meg a szerelési díj, ha nem tudod magadnak megcsinálni.
Ha nem ragaszkodsz a Tesla-s töltőhöz, akkor Ali-ről jóval olcsóbban is tudsz töltőt rendelni (50-70-100) márkától és funkcióktól függően. Egy-két kényelmi funkciótól elesel, de az alap feladatukat (töltés) simán ellátják. -
h1mpi
félisten
Én az LFP-s M3-at anno SuC-on töltöttem 100%-ra, az elég szenvedős volt. Most leveszem 85% körül a MY LR-t és nem kell ott várnom, ameddig plusz 20 percet, ameddig a végén belecsorog az energia. Mivel nagyobb az akku pont annyit tudok menni vele, mint a 60-as LFP akkuval csak nem kell szenvednem és első sorban ezért vettem a Li-Ion akkusat. (meg az 500LE is jó)
-
WiZARD
veterán
Nekem is hőszivattyú, de nincs külön h tarifa...
Így 32+20+20A van és jól elvagyok. Egy darabig terveztem 3*32-t, de egyelőre nem érzem hogy hiányozna. 90%ban 3*16A-rel tudok tölteni, max ritkán visszaveszi/leállítja a töltő. Átlag 9,5-10,5 kW körül van így a töltés.A TWC-hez kell külön eszközt venni árammegosztáshoz, és ez nagyon nehezen beszerezhető (külföldről, ha épp van).
Bruttó 300 körül van már amiben van hozzá minden HW (én Beny-t vettem). -
WiZARD
veterán
Attól függ milyen fogyasztóid vannak, mivel fűtesz, most mennyire van kihasználva.
Akár elég lehet, de én mindenképpen terhelés megosztós (load balancer) "töltőt" telepítenék. Akkor egyrészt mindig max teljesítménnyel tudsz tölteni (veszteséget minimalizálja, és néha azért jól jön ha gyorsabb), márészt nem manuálisan kell sakkozni hogy épp mit használsz, mennyire korlátozd, kismegszakítót visszanyomkodd mert épp valaki hajat szárít, vagy süt, főz, stb. -
fo_di
őstag
ha jól el vannak osztva a fogyasztóid és minden fázis egyenletesen terhelt, akkor akár elég lehet a 3x16. 8-10 amper kell legalább az otthoni töltéshez, alatta arányaiban több lesz a veszteség (pl a kocsi rendszereit is táplálja a töltő, amit a lassabb töltés mellett tovább kell táplálni azonos árammal), vagyis ha 6-8 amperre el tudod osztani a nagyfogyasztókat, akkor megoldható (legfeljebb keveset számolni kell, hogy ne egyszere menjen az összes klíma, sütő, mikró, mosógép, villanytűzhely a kocsitöltés mellett). vagy load balanceres töltőt kell feltenni, ami a házat favorizálja, csökkentve a kocsira jutó áramot.
-
WiZARD
veterán
-
Danex
addikt
Hát amit leír
hetente 1x 100%-ra fel kell tölteni az, hogy ezt hol teszed (ház mellé kiépített töltővel vagy egy meleg fűtött garázsban) az lényegtelen.
Azért írta, hogy utcán körülményes, mert ugye az utolsó százalékoknál már viszonylag lassan tölt az autó, emiatt az, hogy kivárja az ember a 100%-ot (plusz ott még egy kicsit kalibrálgat) lényegesen meghosszabbítja a töltési időt. -
fo_di
őstag
temesváron ma van a grand opening, némi meglepetéssel is készülnek estére (csak bemuta darab, típusengedély nincs rá a boltosok szerint, úgyhogy csak a szalonban és a parkolóban gurulgatnak vele)
eddig le volt takarva, most éppen nézik, hol lenne jó helyen, gyanítom utána visszacsomagolják -
fo_di
őstag
válasz
BrandonXXV #2863 üzenetére
én végül vettem a gyerekülések alá ülésvédőt meg az első ülések hátuljára is egy fehér burkolatot, amit inkább rugdosson a nagyobb, és viszonylag könnyen takarítható a sáros cipők után is (1 és 4). nyaralás után találtam némi beszáradt kubut az ülésvédőn, amiből valamennyi a gyári huzatra is ment, simán lejött egy popsitörlővel nyom nélkül
a vezetőülésen nincs semmi, de a farmerem se nagyon fogta be -
Mikulás
csendes tag
[kép] Sziasztok! Egy app-al kacsolatos kerdes. Toltesnel a toltesi ertekek sor vegen van egy apro kis 3-as szam. Az mi lehet? Nalatok is megjelenik?
-
válasz
BrandonXXV #2863 üzenetére
Van egy olyan legenda, hogy a fehér belsős jobban bírja a gyűrődést, mert nem akarta a Tesla, hogy tele legyen a net ocsmány megsárgult, barna, foltos, stb.. fehér belsős Tesla képekkel/videókkal. Én ebben nem hiszek, de azt elsőkézből meg tudom erősíteni, hogy tényleg hihetetlen amit kibír. Farmerfolttól kezdve a gyerek által rákent dolgokig mindennek elég egy mikroszálas langyos vizes áttörlés, és hófehér az egész újra. Állítólag ha nem törölgeted át, akkor tartós maradhat az elszíneződés, de ezzel nincs tapasztalatom, én átlagosan 2 havonta áttörölöm (évi ~25-30k km futással).
A vezető oldali ülésnél a fehér cérnában szoktam látni maradandó kékes beütést a farmertól, de nagyon kell nézni megfelelő fényben, kb. csak én látom. Ezt át szoktam finoman dörzsölni Koch Chemie PolStar-al évente kétszer, és ennyi. Másodkézből ugyanezt hallom, kb. 3-4 fehér belsős Tesla van közeli ismerősi körben és a céges flottában, a tapasztalat ezzel megegyő mindegyiknél. Szerintem nyugodtan vedd meg, ha jobban tetszik mint a fekete. A másik előnye, hogy kevésbé melegszik a beltér.
-
BrandonXXV
aktív tag
Biztosan volt már kérdés, de Tesla-nál a fehér belső mennyire kényes és mennyire egyszerű tisztán, szépen tartani?!
2 gyerek (8 és 5 évesek) mellett nem biztos, hogy jó választás lenne, pedig tetszene. -
aleister
veterán
Köszi mindenkinek a válaszokat!
Legjobb tudomásom szerint az elektromos eszközök nem kedvelik a kapcsolgatást (be és kikapcsoláskor a névleges 230V helyett több ezer volt keletkezik). Így szívem szerint hagynám bedugva, viszont az EVSE manuálja pont, hogy tanácsolja a kihúzást.
Én is gondolkoztam a fixre szerelt fali töltő esetén, csak nem tudom, hogy azon van-e főkapcsoló. Egy random, kínai 3 fázisú cumót vettem anno. Egyetlen kapacitív gomb van rajta, amivel a töltőáramot tudnám mauálisan állítani, de ugye ezt csinálja a kocsi. Abban a hittben voltam, hogy azért csak van rajta egy árva power gomb, de nem.
Nyilván a főszekrény oldaláról le tudom nyomni a megszakítókat, vagy garázs oldalon lenyomhatom a fi-relét, de a vélemények alapján felesleges, szóval akkor hagyom bedugva.
Más... azt tapasztaltátok Ti is, hogy kb a kettővel ezelőtti szoftverfrissítés óta kikapcsolt állapotban is töröl néha az ablaktörlő, ha olyan kedve van?
-
Mármint túlfeszültségvédelem, nem?
@aleister: amúgy kb. annyira kell féltened mint bármi mást, TV, számítógép, etc.. Ha azokat kihúzod, húzd ki az EVSE-t is, de ugye ha egyszer fix bekötésű falitöltőre váltasz, ez nem is lesz lehetséges. Egyébként a működését kb. egy közönséges mágneskapcsoló adja, semmi mást nem csinál, csak rákapcsolja a 230V-ot az autóra, meg megmondja neki egy faék egyszerű elektronikával, hogy mennyi a max áram amivel ráterhelhet, illetve van még benne néhány hőmérő szenzor, meg RCD. Aztán ezt bonyolítják tovább wifivel, BT-vel, rfid-el, meg mindenféle csillivilli funkcióval.
-
Doki16
addikt
válasz
aleister #2856 üzenetére
Én nekem van egy leválasztó kapcsoló az EVSE előtt. Nem akarom, hogy áram alatt legyen egy olyan eszköz amit nem használok.
Igen van benne olyan elektronikai komponens ami indokolja hogy kihúzd. Mindegyik ami benne van, de nincs jelentősége, mert úgyis hamarabb cseréled mint, hogy "elfáradjanak" benne az alkatrészek. Túláram védelem legyen a töltő előtt, mert ha be van dugva akkor egy villámcsapás esetén elhalálozik, sőt ha a kocsiba be van dugva akkor a fedélzeti töltőt is jó eséllyel kinyírja. -
aleister
veterán
Kicsit off kérdés, Ti ki szoktátok húzni az EVSE-t töltés után a konnektorból? Az autóból nyilván igen.
Eddig huzogattam, de utolért a lustaság. Van bármi olyan elektronikai komponens benne, ami indokolja, hogy ne legyen áram alatt, ha nem használja az ember? -
Doki16
addikt
válasz
BrandonXXV #2853 üzenetére
Tesla MY LR. Nekünk Michelin CC2 van rajta. Teljesen jól használható. Előtte egy neve nincs téli volt rajta, attól fényévekkel jobb. Saját kocsimon is ugyanez van Kia E-Niro. 10k km-t beletettem az elmúlt 4 hónapban. Így nyáron is jó. Persze helyén kell kezelni, mert minden ilyen inkább nyáriasabb minta gyenge télen. Két év alatt elkoptatom max. Nem lesz ideje elöregedni, hogy romoljon a teljesítménye. Mert sajnos ez a legnagyobb bajuk, hogy hamar elromlik az újkori teljesítménye a 4 évszakos gumiknak. Teszten jól szerepelnek, de 1-2 év után már közel nem olyan jók télen.
-
CsodaPOK
senior tag
válasz
BrandonXXV #2853 üzenetére
Nem hát. Ez is csak egy autó
Sokan raknak fel négyévszakost. Én is arra fogok váltani.
Gumi-felni topikban kérdezősködj márka-típus iránt. -
CsodaPOK
senior tag
válasz
BrandonXXV #2851 üzenetére
Vagy váltasz négyévszakos gumira és elég a 19-es.
-
CsodaPOK
senior tag
Sose tudhatod, hogy mikor kap ki a sorból egy kötözködő, akit reggel épp kidobott az asszony az ágyból és túl sok feszültség maradt benne. Vagy mikor kapják azt utasításba, hogy üres a kassza, mindenért IS büntetni kell, amiért csak lehet (emlékezzünk az EÜ dobozokra pár évvel ezelőtt).
Ha meg esetleg át kell gurulni Ausztriába és nincs szerencséd, akkor vagy jöhet a trailer vagy hozatsz négy gyári méretű kereket és helyben cseréled.Nem beszélve arról, hogy ha garis az autó és beviszed a 18"-os felnivel futómű problémával, akkor megtagadhatják a garis javítást.
Szvsz nem éri meg az a néhány ezer forint a hercehurcát, amit nyerni lehet vele. Akkor inkább már egy picit olcsóbb kategóriájú gumi.
Ízlésről meg nem vitázunk
-
válasz
CsodaPOK #2844 üzenetére
Ugyan már... megnézem azt a rendőrt, aki egy kisebb komfortosabb felni miatt bármit is szól, egyáltalán észrevételezi... gumiban kell maradni a váltóméretnél, meg nem eltérő szélességű kilógó felnit kell venni, de ebbe aztán nem fog belekötni. Pláne egy elektromos autónál nem...
Van ebből értelmes is pl T Sportilne -
stickrs
senior tag
válasz
BrandonXXV #2837 üzenetére
Én ugyan model 3 esetében, de hasonlóan gondolkodtam, végül LR lett, kipróbáltam mind2t, nekem az összkerék + több ló annyival jobb élményt adott, hogy inkább azt vettem.
-
h1mpi
félisten
válasz
BrandonXXV #2841 üzenetére
Ha tudod otthon tölteni, akkor jó az LFP. Azt mondják a hozzáértők, hogy a 100% elérésekor balanszol az LFP és ez nagyon kell, mert gyorsabban szétesik a cellafesz.
Li-ion esetén is kell a 100% csak nem naponta, hanem mondjuk 2 hetente és utána egy 24 órát kell hagyni nyugalomban az autót. -
CsodaPOK
senior tag
válasz
BrandonXXV #2843 üzenetére
Rendszámot levehetik.
(Ezért is írtam, hogy a 19-es a minimum. Nameg borzalmas bután néz ki ilyen kis mankókerékkel. Itt van pár kép.)
-
válasz
BrandonXXV #2837 üzenetére
Lehet tenni rá 18-ast elfér a performance esetén is, csak egyedi ET-s felni kell, a gyári nem jó.
-
CsodaPOK
senior tag
válasz
BrandonXXV #2837 üzenetére
19-es a minimum. 18-as csak M3-ra van.
(Ha nem kell a 20-as felni, akkor 1:1-ben adok érte 19-est)
-
h1mpi
félisten
válasz
BrandonXXV #2837 üzenetére
Nekem volt/van mindkettő akku fajta, ha nincs otthoni töltésed a LFP nagyon belassul télen, szinte lehetetlen felmelegíteni SuC előtt. Sokkal jobban veszi fel a töltést a Li-Ion és az is biztonságos. Az LFP esetén, ami az öröm az egyben a rossz is, hetente egyszer fel kell!! tölteni 100%-ra. Ha valaki utcán tölt ez nagyon időigényes.
-
BrandonXXV
aktív tag
válasz
DopeBob #2836 üzenetére
Köszi neked is!
LFP akku felé tendálok én is, de meggyőzhető vagyokHasználtban gondolkodom.
Mivel jön a "tél", nézegettem téligumikat hozzá, mert nem adnának mellé, csak 20-as nyárit. Brutál árak vannak ebben a méretben.
Tudom, gyárilag alapból 19-es kerékkel adták őket, de felmenne rá a 18-as méret is?! Szabályos váltómérete lenne lefelé?! -
DopeBob
addikt
válasz
BrandonXXV #2829 üzenetére
Tesla Model Y háziverseny az Adriára – az idő pénz
Nem tudom, olvastad e ezt a cikket, MY LR, RWD meg régebbi LY teszt. 800km-en 7 perc volt az LR előnye a végére. Ha csak nem mész akkora távot egyszerre ahová az RWD kevés az LR pedig pont elég lenne, én biztos az LFP-s akksit választanám a várhatóan hosszabb élettartam és a biztonság miatt.
-
BrandonXXV
aktív tag
Miközben írtam, addig írtál te is 😃
Nem az első villanyos, jelenleg egy Ampera-e van használatban. Nagyon jó verda, csak 2 probléma, van vele:
1. kicsi a csomagtartó
2. lassú a töltése (ez idén 2-szer is kezdett kényelmetlen lenni)Értékvesztést is nézném persze, mert nem,mindegy, hogy 13 milláért veszek egyet és 5-7 év múlva mondjuk 8-ért se kell a kutyának. sem.
Napi szinten nem kell nyilván az 500+ km hatótáv, de mikor megyünk, akkor jó lenne mondjuk egy Veszprém-Miskolctapolca etapot egyben letudni.
Oké, álljunk meg egyszer egy rövidke töltésre tudom. -
BrandonXXV
aktív tag
Évente 2 külföldi út van átlagosan, egyik nyáron, másik télen, vagy kora tavasszal, hidegebb időben (nyaralás horvát/olasz/szlovén tengerpart, télen, kora tavasszal lengyelország, ausztria stb). Évközben meg országon belül, keresztbe kasulva mindenfele.
A többi részben pedig ovi/iskola/edzések/munkahely járat.
Fullon töltve nem áll napokig most se a jelenlegi villanyosunk. Mondjuk azt lehet mindig 100%-ra tolni, de nem áll napokat heteket egyhelyben. -
Madwe
nagyúr
válasz
BrandonXXV #2829 üzenetére
Több oldalról közelíteném meg:
- ha már a melyik éri meg a kérdés, akkor valószínüleg meg kéne vizsgálni melyiknél lesz nagyobb az értékvesztés. Én nem jártam utána, de azt gondolnám a nagyobb degradáció miatt az LR modell értékvesztése a nagyobb ekkora időtávon?
- írtad hogy a nagyobb hatótáv a fontos neked: de mikor, s mekkora? napi szinten kell neked a nagyobb hatótáv? abban kb azonos mindkét modell, hiszen az lfp-t napi szinten 100% töltöd kb ugyanott van. vagy hosszabb távokra mész gyakran, s superchargerről superchargerre fogsz ugrálni? akkor az LR lesz a jobb választás.De egyébként van egy olyan érzésem hogy első elektromos autód lesz s túlparázod a hatótávot? hacsak nem tényleg napi szinten mész 300+ km-eket, vagy havi szinten megesik egy egy 500+ km-es nap, majdhogynem mindegy melyiket veszed szerintem.
-
válasz
BrandonXXV #2829 üzenetére
Jó a megközelítés, de az lfp-t tudod 100%-ra tölteni a Lr-eket viszont 80%-ra napi szinten, 100%-ra ritkábban javasolt.
-
BrandonXXV
aktív tag
Nem is tudom, annyira nem gondoltam rá, hogy van itt külön Tesla fórum
Szóval, dilemmázok, hogy kb azonos árban melyik éri meg jobban hosszútávon (6-7év), MY LR AWD, vagy MY kisakkus LFP RWD?!
Sok lóerő nem mérvadó és az összkerékhajtás se. Felhasználásunkban nem meghatározó.
Viszont szeretnék minél nagyobb hatótávot és minél tovább jó kapacitással bíró akksit.
Eddig RWD-ket néztem 2023-nál nem régebbieket, de ha azok a 60-as akksikkal degradálódnak pár év alatt, akkor lehet jobban járník egy AWD LR-el? Ha az is degradálódik, akkor is nagyobb kapacitás/hatótáv maradhat benne pár év múlva?!
Vagy rosszul közelítem meg a dolgot? -
Ezt is megértük, az első Y ami 10M alatt eladó… ez azért durva. Normal állapot, Lr awd.
-
xtend
senior tag
Ja, de mindegy, ez csak az én nyűgöm, nem nyávogok tovább emiatt
#2824emvy
Mondjuk ez pont az "Akadályfigyelő gyorsítás". Ez a Tesla Model 3 rendszerében csak kis sebességnél, előremenetben avatkozik be, ha a jármű forgalomban halad és akadályt észlel előtte. Ilyenkor automatikusan korlátozza a gyorsítást, és szükség esetén a féket is használja --- ezt írta a ChatGPT.Meg azt is hozzátette, hogy ez parkoláskor nem tényező ezért lehet akár a falnak is nekitolatni, stb.
-
-
xtend
senior tag
Summon nekem nincs se FSD (sajnos vagy nem sajnos, de kirpóbálnám egyszer), mert az 8000€ lenne. Mármint a full csomag amiben benne van "minden".
Én is inkább fékezek, csak furcsa hogy úgymond minden csilivili funkció van benne a kocsiban de pont ilyen nincs. Pirosan világít, meg csipog meg írja, hogy hány centi van hátra, de csak nem blokkol automatikusan.
Nem olyan nagy probléma, csak mondom, nekem furcsa...főleg hogy amerikai autó ahol nagy divat a fék helyett a gázra lépni a parkolókba és berongyolni a kirakaton -
-
xtend
senior tag
Erről ugattam én is pár hete, lásd a hsz-em 1-es pontját: [link]
De választ nem kaptam a kérdésre, hogy ez normális-e. Úgy tűnik akkor, hogy igen.
Lehet, hogy csak nagyobb sebességnél vészfékezne automatikusan ha akadályt "lát"? Mindenesetre a park assist-nak az lenne a lényege szerintem, hogy pont lassú menetben azaz parkolásnál vészfékezne ha az érzékelő valami akadályt érzékel az útban. Legalább is a 2020-as Seat Leon így tesz és olyat fékez, hogy majd besz@rsz, hogy most mi történt, míg a Teslával simán neki tudok menni a falnak a garázsban, pedig van benne:
Automatic Emergency Braking meg Obstacle Aware Acceleration is....elvileg. -
Ez a parkolás meglehetősen suta, harmadjára is eljátssza, hogy beáll a parkolóba és majdnem elkaszálja az amúgy jól látható korlátot, minden alkalommal nekem kellett blokkolni. Azt fejtettem meg, hogy nem mérlegel, egyszerűen mivel a vonal tovább van húzva megy hátra és kész… érdekes. Másnak is ennyire béna? [kép] [kép]
-
WiZARD
veterán
Ne feledd, arról a cégről beszélünk, aki arra nem veszi a fáradtságot hogy megoldja, hogy a 10k db magyar teslánál a premium connectivity ~10€ havidíjának beszedését megoldja.
Ez évi 1 200 000 EUR3.5 éve vettem az autóm állami támogatással. 3.5 év alatt 1-1 gyenge próbálkozást leszámítva nem foglalkoztak azzal, hogy azt a 1.5m forint állami támogatást megkapják az államtól. Eddig hiányos dokumentáció miatt nem kapták meg.
Ha így nézed, akkor viszont említheted az akkugyártókat is, akik nem fejtik vissza a gyári akkut, hogy ugyanolyat gyártsanak és keressenek rajta.
-
Nem az auto-akku között pusztán az akku oldalról beszélek.
Miért ne lenne? Mennyi egy ilyen akku, 30e, mennyiért kapod a gyárit 2x annyiért (hasra ütök nem néztem árakat simán tevedhetek), 3-4 évente kuka lesz, x eladott autók száma… bárcsak lenne ilyen termékem, elég csak 5 évig fusson így, többet nem lenne gondom semmivel. -
WiZARD
veterán
Nem hiszem. Miért lenne jó?
A szervizeik így se bírják, csak a saját dolgukon könnyítenének. Nem hiszem hogy akkora bevételt generál pont a kisakku cserélgetése.
Akku és autó között nincs kommunikáció, minősétés, stb. Szimplán az akku mérhető paramétereit figyeli az autó. Biztos vagyok benne hogy ha valaki nagyon akarná akkor tudna olyat gyártani, ami ezeknek megfelel.Közben meg enhauto/sexy témát simán engedik, amikor tilthatnák egy software update-tel.
-
CsodaPOK
senior tag
Egyik nap volt egy érdekes esetem az EAP-pal. A helyszín az M6, egyenes szakasz, nulla forgalom körülöttem. Haladok szépen a külső sávban Autosteer által engedett max sebességen. Egyszer egy böhöm nagy SUV megjelenik a tükörben. Elég jó tempóban jött, olyan 170-180 lehetett érzésre. Elviharzott mellettem, az általa tolt levegő elég erősen megmozdította az autót. Amikor elment mellettem, akkor 1-2 másodpercre az autosteer (navigate on autopilot) kikapcsolt, majd vissza.
A visszakapcsolást értem, valószínűleg a S3XY Commander kapcsolta vissza. De hogy miért kapcsolt ki??
A kijelzőn nem villant fel semmi figyelmeztetés. Csak bimmbamm és kikapcsolt. Gázt nem vette el, fékezni nem fékezett.
Tapasztalt már ilyet más is? -
xtend
senior tag
válasz
CsodaPOK #2810 üzenetére
Sajnos fals info. Ezért töröltettem a hozzászólást.
Igaz hogy itt finnbe sokan veszik / vették az Exide akkut de a finn Tesla FB csoportban írják is sokan hogy max 1 évig működik vagy hibákat dob x idő után :
"Az Exide akkumulátor belső ellenállása eltér attól, amit a Tesla megeszik. Ezért nem működik. Magával az akkumulátorral nincs semmi baj, csak az autó túlérzékeny."Úgyhogy marad a gyári. Mondjuk ez kicsit gáz mert szerintem szoftver frissítéssel menne az Exide és más is csak sz@rik rá a Tesla.
-
Bdanyy
addikt
válasz
CsodaPOK #2781 üzenetére
Alapvetően igen (és emiatt elnézem a hiányosságokat), és az eredeti terv az, hogy megvárom míg az újabb modellek ára kissé mérséklődik. Viszont zavar, ha nagy az értékcsökkenés, és ha esetleg nem válik be az autó akkor váltásnál egyből sokat bukok rajta. Valahogy az, hogy költeni kell rá, az kevésbé idegesít, mint az értékcsökkenés, ha mellette megbízható (most azért merült fel a régebbi 3, mert a mostani autóra tartok tőle hogy az értékénél is többet kell majd költeni ha a korából fakadó karbantartás mellett szeretnék egy két extrát belerakni, és akkor sem lesz modern).
Szóval ha egy ilyen régebbi 3 mondjuk 3-4 év alatt jelentősen nem veszít az értékéből, és ha együtt tudok élni a kompromisszumokkal, akkor HW4-re könnyebb váltani, ahogy közeledik egymáshoz az értékük. Most 0-ról szállnék gyakorlatilag be. Ez esetben el tudom nézni, hogy nem kap minden updatet meg.
Amennyiben a váci úton készleten van és én is beszerelhetem, akkor szerencsére nem annyira zavaró számomra kisakku.
Igazából a best buyt kéne megtalálnom
Aztán lehet el sem férek a 3-ban . Az Y teljesen jó (bár azt hittem nagyobb lesz) csak a lélektani határ felett van jelenleg. Nem sürgős annyira a váltás, mert a régi úgyis most ősszel megy műszakira. Meg cuccolni valszeg megtartom, sajnálnék ekkora értékű autóban kerti gépeket, kutyát stb vinni.
-
CsodaPOK
senior tag
AtlasBX / Hankook 85B24LS 12V 45Ah
Clarios (Varta) <-- Erre nem találtam pontosabb cikkszámot. A service manual is csak ennyit ír róla.Ha felcseréled a kettőt, akkor a service menüben is át kell kattintani, hogy tudja az autó, hogy milyen van benne.
Dátumokhoz:
"Vehicles manufactured in Gigafactory Shanghai before approximately October 2021, and in the Fremont Factory before approximately December 2021, are equipped with a Lead-Acid low voltage battery. Vehicles manufactured after these dates are equipped with a Lithium-Ion low voltage battery." [link] -
DopeBob
addikt
válasz
Zsírkrétamen #2802 üzenetére
"Járművekre vonatkozó korlátozott alapgarancia
A járművekre vonatkozó korlátozott alapgarancia 4 évig vagy 80 000 kilométerig érvényes a járműre (amelyiket előbb éri el)." -
akinho94
tag
válasz
Zsírkrétamen #2802 üzenetére
VAGY
amelyiket előbb eléred
-
Ez most biztos egy banális és hülye kérdés lesz, de: 4 év VAGY 80.000km a garancia az autóra, vagy 4 év ÉS 80.000km? Azért kérdezem, mert 4 évnél már idősebb a kocsi, viszont 80.000km alatt vagyunk még bőven.
Alapvetően még nincs baja az autónak, de ha garanciális lenne még, akkor egy átvizsgálásra szerenénk nemsoká elvinni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic5 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro 128GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3499
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3334, 94% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- iKing.Hu - Motorola Razr 40 Ultra Glacier Blue 8 GB RAM / 256 GB tárhely Használt, karcmentes
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest