Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
stickrs #2613 üzenetére
Nincs semmi ilyenem sajnos - van külső merőm a polcon, de kellene idő/áramszünet a bekötéshez és sose jutok el oda.
Sajna aznap reggel is töltöttem így nem a Tesla appból se látom a töltést, mert a napit mutatja nem töltésenként. - vagy én nem tudom, hogy ezt valahol lehet-e részletesebben látni. I3-nál tök jó volt, Excelbe kellően részletesen kitette ha lekértem… -
h1mpi
félisten
Szerintem teljesen jó a fogyasztás, az egész Olasz nyaralást megcsináltam 18.6-al, Sormásról hazafelé pedig bőven a normál autópálya tempó felett jöttem az lett 21 kWh.
5-en fullra pakolva, Y LR AWD. -
-
aleister
veterán
Azóta még csak alig 100 km-et mentem az autóval, így a megnövekedett légáramláson túl nincs vele tapasztalatom. Ez utóbbi ugye lehet a légbeömlő nyílás tisztításának a folyamodványa is. Sőt.
Szagot egyáltalán nem éreztem, de úgy olvastam, hogy ez leginkább magas hőmérsékletnél jelentkezik, ami meg majd csak télen lesz valószínű a fűtés miatt.
Ha esetleg lesz vele valami komolyabb gond, akkor megírom majd itt. -
WiZARD
addikt
válasz
aleister #2605 üzenetére
Én szűrőből márkásat veszek, nem annyival olcsóbb a kínai noname.
Abban jobban hiszek, jobban elhiszem hogy van rendes QC és elvárás hogy mit tudjon, és hogy olyan anyagból csinálják amiből nedvesség/fűtés/stb hatására nem fog bármiféle büdös/méreg párologni. A szűrési képességét tekintve is talán teljesít valami számszerűsített elvárást, nem csak kb szűrőnek néz ki.
Hogy ez a golyós aktívszén jobb-e mint a szűrő anyagában lévő szén az jó kérdés. Érzésre azt mondanám, hogy itt könnyebben elmegy mellette a levegő, kevésbé van kényszerítve. -
aleister
veterán
Jelentem megcsináltam tegnap a hűtőtisztítást és a pollenszűrő cserét. Hááááát...kellett.
Érzetre kb egy fokozatot nyertem a légbefúvóson. Most reggel, klíma nélkül elég volt a 2-es fokozat. Persze külső hőmérséklet függő, de általában 4-en szoktam használni.
Még mielőtt betettem volna az új pollenszűrőket, kapott a rendszer 10 perc ózont is.Szerintem ezek még a gyári szűrők, amik benne voltak:
Ilyen -elvileg- aktív szenes filter került bele, de mivel Kínából jött igazából bármi lehet.Nagyon durva egyébként, azokban a hexagon cellákban a kis fekete (szén?) golyók mozognak. Kvázi be van oda töltve egy csomó szén részecske.
-
WiZARD
addikt
Azért az se mind1, hogy mit számolunk bele a fogyasztásba.
Nekem az M3 SR+ 16.5-ös átlagot ír ~85k km-re a kijelzőn.
Közben OBD-n azt mondja hogy 84530 km alatt beletöltöttem 16 918 kWh áramot.
Ez már kerek 20as átlagot jelent.
(és akkor a töltési veszteség még mindig nincs beleszámolva, az is még 5% környéke)3as ilyen értékeket mutat:
Az Y LR meg 18 körüli értéket ír ki, OBD adatok alapján meg 21.4
Y meg ilyeneket mutat, ebben volt a horvát út is. (meg az útbaeső német autópálya, ahogy a max sebesség mutatja)
(sajnos több adat nincs a Teslamate-ből, csak most nem rég kezdtem használni)
-
Doki16
addikt
Amiket Facebookon írnak az néha kétségek között kell kezelni. Mondjuk az is igaz, hogy a Kia és a Tesla is máshogyan számol átlagot. A Kia belerak minden fogyasztót, de főleg az állás időt is fogyásztásnak számolja. A Tesla meg csak a hajtásra és temperálásra elment energiát számolja bele.
Amúgy nem értem, hogy sokan miért amitjak magukat ilyen csoda fogyasztásokkal. Élen a Lukács Laci. Persze ha én is 70-80-al mennek akkor nekem is jó lenne. De csodák nincsenek. A 130-as tempó egy crossovernél bekéri a 20-25 kwh-át
-
válasz
stickrs #2599 üzenetére
Én is, többet úgyse futtatom le, mert szerintem nem sok értelme van, az akku jobb nem lesz, felesleges terhelésnek meg nincs értelme kitenni az autót.
Doki16
Teslas körökben ez nagyon magas vagy mindenki mimóza üzemben közlekedik csak nem vallják be. 110-es óvatos tempóval nálam 18,5 kWh jön ki, pár hete toltam egy Bp-Rovinj-Pula-Bp kört odafelé volt a fenti átlagom, vissza meg jöttem ahogy bírtam bőven határok felett így lett a teljes: 1369 km, 20,3 kwh/100 km átlag -
Én most lefuttatom az akku tesztet újra (ma pont úgy jött ki a lépés - kicsit rásegítettem a pályán a sebességgel, hogy 2%-on érkezzek haza) kíváncsi vagyok… éppen ma lett meg az 50e km, így egész kerek számhoz tudok társítani, sőt korban is majdnem kerek 4 éves lesz hamarosan. Előző teszt március akkor még nem volt meleg az idő, most rekkenő hőség van I3 erre kényes volt totál mást irt hideg és meleg időben. - látható az átlagom is, én haladósan közlekedek (2021 Perf, 20” 245mm négyévszakos körbe)
[kép] -
Danex
addikt
én pont előző héten, 1x %-al érkeztem a töltőhöz egy parkolóházban ahol 2 CCS töltő van, ebből az egyik letérdelt a másikon meg pont előttem dugta fel az autóját az ember.
Mondom ha már itt vagyok úgy is mennem kell bevásárolni akkor mellé állok, mivel van a töltőn egy 22kW-os AC töltő csatlakozó is, sajna csak 11kW-al tölt a tesla AC-ról, de arra már ez is elég ,hogy tovább tudjon menni egy következő töltőig ha nagyon kéne. -
válasz
chaosmonger #2592 üzenetére
Én meg nem töltöttem soha AC-n útközben mióta elektromossal járok 4 éve. (legalább is fizetős töltőn, nem fizetősön, gyári adapterrel, hosszabbítóról persze)
-
madgie
titán
válasz
chaosmonger #2592 üzenetére
Sok olyan (főleg régebbi telepítésű, kisebb teljesítményű) kombi oszlop van, ahol a CCS2 és a CHAdeMO mellett ott a Type 2 (AC) kivezetés is, fix kábelen.
-
aleister
veterán
...és Danex:
Jaja, beteszem végül, ne ezen múljon.madgie:
Pont most állok neki a pollenszűrő cserének, hűtő tisztításnak. Kíváncsi vagyok mi fog fogadni. -
-
Danex
addikt
Hát meg azért gondoljunk bele, egy közel 7kW-os fűtőegységről van szó relatív kis méretben ami ezernyi hőcikluson átesik -10fokról indulva is... egy idő után elfárad a technika.
Én reménykedem, hogy megúszom, nekem is 2019-es példányom van és még 1 évig tervezem megtartani az autót. -
madgie
titán
válasz
aleister #2582 üzenetére
Amint jönnek a hidegebb idők, garantáltan tele lesznek a 3rd party szervizek PTC cserével. Már tavaly beindult ez a "biznisz", pedig akkor még csak kezdtek beömleni a holland 2019-es autók, azóta egyre több és több jött. Én erősen gondolkodom, hogy érdemes lenne még mostanság megütni a cserét.
Egyébként ha tippelnem kellene, azért döglik be sok autóban, mert Teslánál ugye nincs előírt szerviz, így azon a sz@ros pollenszűrőcserén is spóroltak, a PTC meg megfőzte magát a koszos szűrő mögötti gyatra légmozgásban. -
Én amerre voltam nem láttam olyan AC töltőt amin nem volt kábel az említett régióban, cserébe állandóan tele volt minden… és nem lehetett tölteni. Utolsó este mikor vihar volt mentem el tölteni, mert napokig csak elgurultam a töltök fele és sose volt hely. Proszto holland es szlovák Y-ok jócskán 90% felett ott strandoltak… volt akire vártam egy alkalommal, 98%-on volt mikor eljöttem, DC töltőről beszélek. AC nem adott infót hol tart az auto rajta.
-
Nikaré
őstag
válasz
donjohnson #2573 üzenetére
Uhhhh, köszi
&
DanexSzóval azért lehetnek meglepetések és megoldások.
-
Elengedem ezt, legyen úgy ahogy írod, én tényleg nem foglalkozásom ezzel.
Sok sebből vérzik amit írsz, de nincs erőm ilyen litániákba kezdeni.
Hátsó üvegre azért csípőből van ellenpélda, az I3 hátsó üveg törés is rendszeres jelenség, annyi a különbség, hogy üveget nem lehet venni, az egész ajtót ki kell cserélni lámpatestekkel együtt úgy mindenestől… pedig ez BMW… nem Tesla. -
aleister
veterán
Egy csomó kértdés felvetült bennem ennek kapcsán, ami szerintem a többieknek is hasznos lehet. Ezek egy részének a megválaszolása feltehetően nem a Te hatásköröd, de a legnagyobb rálátásod szerintem neked van.
1. Ha jelenleg jó a PTC és nem használom (ez, ha jól értem csak fűtésre jó, a hűtést a klíma oldja meg), akkor elromolhat állásában?
2. Tán a lentebb linkelt videóban az volt a konklúzió, hogy ennek a cseréjével 5-7 évente számolni kell. A kocsim 2019-es, tehát abszolút időszerű. Érdemes megelőzni a bajt és kicseréltetni, vagy használjam, amíg tudom?
3. Lehet tudni, hogy miért döglenek ezek meg? Szétég bennük az izzítószál vagy mi az oka?
4. Meg lehet valami módon "patkolni" a rendszert? Kicsit túlzásnak érzem, hogy egy olyan alkatrész hibája miatt ne tudjam használni a kocsit, amit az év 3/4-edében nem használok, és ami nem vesz részt a hajtásláncban.
5. Érdemes lehet esetleg már most venni egy új PTC-t? Ahogy nézem maga a csere egyáltalán nem vészes. Inkább porosodjon itt a szekrény tetején ez a 300e Ft, és cserélje ki a szerelőm pár óra alatt, minthogy álljon a kocsi 2-4 hónapot emiatt.
-
aleister
veterán
Ú, köszi! Ez tök jó ötlet!
Érdekes mód a guglimepsz alapból nem hozta ki. Még egy hülye kérdés: a töltőknél ugyebár van beépített kábel. Szól valami amellett, hogy magammal vigyem a saját Tpye 2 kábelem?
Bocsi, a rutin hiánya. Nem tudom milyen gebasz jöhet szembe távoli utakon. -
Rick4
félisten
A disa szelep hibájának vannak előjelei, és az autó megy vele.
A PTC hiba esetén sem előjel, sem továbbhaladás nincs.
Kerítsünk csak neki nagy feneket, mert pont erről van szó, a két hiba abszolút nem összehasonlítható sem a probléma esetén bekövetkező baj mértéke, sem a javíthatósága tekintetében.Én 20 éve amerikai autóalkatrészekkel foglalkozom, ebből 3-4 éve csak az alap érdeklődésem miatt a tesla dolgait picit jobban követem, amit én látok, az egy picit más szemszögből mutatja meg, hogy van megszervezve, és hogy van intézve bármiféle gyári javítás, szóval olyan irányból van rálátásom, ami keveseknek van, ezért aztán egyelőre még nem "mertem" teslát venni. Még az usában sincs a dolgok 95%-a polcon, nagyon kevés az utángyártott, még egy nyomorult féltengely sincs úgy polcon, hogy ha a gyári 1 hónapos javításra nem tudssz várni, majd beteszel egy új utángyártottat, 2023-ig van, és bizony van olyan ezekből, amik gyáriak, és 40 ezret tudnak. Csak egy a rengeteg olyan dologból ami kellene működjön, de nem működik.
Ami neked a kákán is csomót, az nekem a tapasztalati alapon szerzett tények, talán picit mélybben belelátok. Sok évvel ezelőtt már szerettünk volna Tesla alkatrészekkel foglalkozni, de ez gyakorlatilag a megugorhatatlan szint. Szélvédők jönnek hozzájuk, és ennyi, mert azoknak is kritikán aluli a minőségük, a legfiatalabb autó egy 2 hetes Y volt, amihez kellett már üveg, mert volt rajta egy 40 centis repedés, de kavicsffelverődési nyom meg nem, model 3 szélvédő és tetőüveg mindennapos, hátsó üveg is előfordult már, ami semmilyen más autónál nem cserés, csak ha valami nagy gáz történik hátul, X felnyíló ajtó belső üveg reped gykaorlatilag mind, repednek maguktól. Megmaradtunk ezen a szinten, holott minden más amerikai autó alkatrésze 4-5 nap alatt hazaér, a tesla körülményesen, lassan, drágán vehető meg kint is.
A lényegtelen, hogy te ezek mellett mit hiszel, vagy mit nem. -
Egy rakás cucc lehet ilyen elektromos vízpumpa, disa szelep rosszabb esetben, semmivel nem kuriózumabb cucc egy ptc modul bármi ilyennél… ne akarjunk már ekkora csodát keríteni ennek.
Tesla szervizzel azért nem megy mert tojnak bele, ez egy költség egy jó nagy púp a hátukon… össze-vissza hazudnak, tologatják a terheltség szerint az ügyfeleket, ne is akarjunk ott megoldást.
Alkatrész ellátás az gyártói hiba, melyik szerelő tart mindenhez is alkatrészt? Azt tudja honnan lehet beszerezni, akár bontóból, ha régebbi a kocsi, vagy gyorsan kell csere. Tesla alkatrészre meg szűk a forrás, de ahogy haladunk a korral lesz ebből is polcon minden, meg alternatíva is.
Kákán a csomót részt elengedem, igazad van. -
donjohnson
addikt
ki fogja írni, hogy ne állítsd le a kocsit, mert nem fogod tudni beindítani legközelebb. olyankor célszerű hazamenni. itt elmondja a videóban: [Car] Tesla Model 3 - Ha Nincs Benne Hőszivattyú, Az Szivattyú!
-
aleister
veterán
Jól emlékszem, hogy az FL előtti M3-at, ami nem hőszivattyús csak sima klíma van benne, ez a szóban forgó probléma nem fenyegeti?
Járképes marad a kocsi max hűtés/fűtés nélkül. -
Tiédetis
senior tag
Ez érdekes azért [link]
-
Rick4
félisten
És nálad mennyi PTC van a fiókban? Ha 250km-re vagy a szerviztől, aki talán majd két hét múlva tud fogadni, akkor egy 100 ezres trélerrel kezded, utána két hétig jársz biciklivel, utána fizetsz még a javításra 500K-t. Mutass hasonbló sztorit egy belsőégésűnél. Mi kell, hogy letérdeljen? A teslához első körben érteni kell, utána pedig megfelelő mennyiségű alkatrészt kell felhalmozni, ez egyelőre még a tesla szervizeknél se működik, akkor hogy fog egy másodkörös maszeknél működni? Belerak neked 50 milliót az alkatrészekbe, hogy majd beesik valaki, ő meg hétramegy a raktárba, és kihozza az új dobozos cuccot? A tesla egy lökhárítót, sárvődőt 4-5 hónap alatt tud beszerezni, tehát egy kissé megtört autó karosszériajavítása elemcserével fél éves történet. Oké, javul a helyzet, ahogy szaporodnak a szervizek, de 2 év alatt 6 hónapból lett 5 hónap?
A robbanómotor jó 100 éve kihalt, lőporral üzemelt, jó volt a hatásfok, csak a kezelőket kellett sűrűn cserélni. Ezeknek az égvilágon semmi köze a belsőégésű motorokhoz, a robbanásnak sincs köze az égésnek, elsaősorban a lángterjedési sebesség tér el.
-
Az a baj, hogy kell rendes szerelő, aki megcsinálja, ebből nagyon kevés van aki Teslázik és bármit tehetnek kvázi, mert nincs kellően sok alternatíva. Nekem 2 db autószerelőm volt az elmúlt 15 évben, soha nem volt olyan, hogy ne lett volna meg pár napon belül akármi is, de az esetek többségében 1 napon belül megvolt. Sajnos egyik messze van, másik meg BMW-s, a legnagyobb gond, hogy egyik sem foglalkozik elektromos vonallal. Ez amíg ennyire kevés megfelelő hely van ilyen is marad. Márkaszervizek meg mindenhol ilyen átfutásúak... vagy épp szerencséd van vagy nincs.
Annyi alkatrész van robbanómotoros autókban is ami miatt teljesen letérdel a kocsi, hogy nincs mit hasonlítgatni. PTC csere 2-3 óra, szerintem a hűtés se gigászian sok (de vélhetően 1 munkanap alatt biztosan meg kellene legyen), alkatrész kell és munkaerő, meg ugye hely... -
Rick4
félisten
A PTC a nagyfesz részre van kötve, bármikor zárlatot csinál, ott maradsz, egy centit se megy topovább a kocsi, és onnatól 350-450-500K lesz a javítás. Tlaán annyi szerencsefaktor van benne, hogy ez is ellenőrizhető, és lehet rá készülni, de a tapasztalat, hogy 5 évente 500K-s történet lesz.
A koccanás utáni javítás ugyanígy több hónapos procedúra, tavasszal még lazán dfél ére le lehetett támasztnai a verdát, amennyiben szaporodik a szervizek mennyisége, úgy ez csökkenhet, de mindenképp gáz, hogy egy 5 napos javításra 5 hónapot vársz.
-
Danex
addikt
Bármi megállhat sajnos, nyilván van amit pénzért hamarább lábra lehet tenni.
Ugye itt nem szabad elfelejteni, hogy egy 400lóerős autóról beszélünk, nem egy 1.4 szivó Corsáról.
Volt cikk, hogy egy garanciás merci picit belement az előtte lévőbe, eltört az első radiátor rögzítője és több mint 2 hónapot állt emiatt a szervizben az autó, mert az a tartóka ennyire nem volt raktáron és persze csak gyári létezett belőle. -
WiZARD
addikt
Hogy ne csak a jót írjam:
Svájci haver alatt az 5 éves (100k km) M3ban épp magyarországi látogatáskor halt meg a hűtés. Így csak teknős módban megy.
Budapesten novemberre lenne időpont, Graz/Bécs október. Tesland 2 hét.
Szabad ideje nincs itt várni rá/visszajönni érte. Vagy trailer haza és ott majd szeptemberben megcsinálják (3k EUR a trailer), vagy megpróbál Bécsig eljutni és onnan vonattal haza, az olcsóbb, de necces hogy eljut-e addig és hogyan.
Teslandban azzal bíztatták, hogy majd ha a PTC szarik be akkor teknős módban se megy.Így 5 év Tesla után azt mondja lehet következőnek inkább füstös, az legalább nem áll meg hónapokra. (ami persze nem garantált)
-
CsodaPOK
senior tag
Igen, ez a marketingjük.
A valósgában pedig az évi 21800 ft-ban évente egyszeri 50000-es költségtérítés vonatkozik a gumira. Azaz ha 2,5 évente van egy defekted, akkor éppenhogy kb. pénzednél vagy. De még ez sem biztos, mert pl. nem az új gumi árát térítik meg neked, hanem a defektes gumid értékét. Ami az eredeti ár (amennyiért te vásároltad) minusz a DOT szám alapján az avultatás. Namost ha mondjuk épp egy utolsó szezonos, 4 éves gumid van fent, aminél nem volt szerencséd és olyat kaptál, ami egy évet állt a raktárban, akkor DOT miatt alapból 30%-ot avultatnak. Illetve bukod a 4 év inflációját, ami hát látjuk, hogy nem észrevehetetlen tényező...
És ne feledjük, hogy ilyenkor a biztosító küldi a gumist, és hát tudjuk, hogy ilyenkor hogyan megy a számlázás...Tréler: megint szép a weboldalon a marketing, hogy szervizbe szállítják az autót, ha baj van. Aha, a szállítás díjából max 50 km-t állnak... Amikor az országban egy (kettő) szerviz van BP-n, akkor ez nagy segítség lesz, ha épp Pécsen áll meg az autó.
Garantált egy órán belül érkezés. Ha mégse, nabumm, bebuknak 10000 ft-ot, én meg szobrozok ott kitudja mennyi időt. De még ezt a 10000-t se bukják, ha épp dugó van és amiatt nem érnek oda (kössz...) vagy ha egyszerűen csak telefonál a diszpécser, hogy boccs, nem fog odaérni a segítség.
Lemerült akksi: megint csak évi max egyszer segítenek, ha baj van.
Szállásnál is valami 60 eur-t fizetnek per fő. Hát manapság 60 euróért milyen szállást kapsz? Nem beszélve arról, hogy a 60 euróval épp a befizetésedet kapod vissza.Számomra ez a sok korlátozás visszataszító. Úgy érzem, hogy itt csakis az egyik fél vállal kockázatot és az én vagyok.
Nekem egy ilyen típusú biztosítás biztonságot kellene nyújtson, hogy ha baj van, akkor előveszem a kesztyűtartóból a telefonszámot, csörgök és mindent intéznek, fizetnek. De ezekkel a feltételekkel mielőtt őket felhívom, egy komplett jogász és igazságügyi szakértő csapatot kell magammal vigyek, hogy na vajon most érvényes lesz-e az assistance. -
Visszatérve ide, megy a keverés akku teszt ügyben, mert vannak autók amiből kikerült a teszt lehetőség.
Meg lekorlátozták 6 hónapos ciklusra. Nálam pl a kocsiban nem látszik az eredmény, csak a dátum, meg egy pipa.
- tesztet tudnék indítani, de nem akarok.
Mindezt azért írom, mert épp került fel egy Fb poszt ezzel kapcsolatban. -
-
CsodaPOK
senior tag
válasz
viewdetails #2549 üzenetére
Gumibakhoz mérd meg a luk átmérőjét egy tolómérőjét és az alapján keress. Úgy emlékszem, hogy két féle méret van.
-
h1mpi
félisten
válasz
viewdetails #2549 üzenetére
Bármilyen jó, ha megfelel egy Arvalos flottás feliratú adok ingyen a 13. kerben egyet
Szerintem ez a Tesla shopos nem rossz ennyiért, de vegyél egy kukac javító készletet is, illetve érdemes 20.000 Ft-ért előfizetni az Europe Assinstance-ra, ami defekt esetén is segít egész EU-ban. -
WiZARD
addikt
válasz
viewdetails #2549 üzenetére
Emeléshez nem kell a gumibak, ha van nem baj, de nem nélkülözhetetlen.
Javítóhab és társai kis probléma esetén működhet, nagyobb gond esetén halottnak a csók. Mobilgumis.
Elsősegély csomag passz. Nem is tudom nekem van-e. -
viewdetails
addikt
Két hete van meg az autó, most gyűjtöm bele a hiányzó cuccokat.
1, emeléshez a közbetét gumibak szokott lenni a gumisoknál vagy érdemes szerezni aliról? 25mm-est látok 2023-ig, ez stimmel?
2, mankókerék nincs, ez a teslashopos javítóhab+légkompresszor bevált valakinek?
2, rendeltem egy brand new Teslás elsősegély csomagot háromszöggel ebay-ről, de az ebay visszadobta, hogy nem szállítják Magyarországra, tiltott áru... Van esetleg valami tipp, vagy maradjak az MSZ csomagnál? -
aleister
veterán
válasz
viewdetails #2544 üzenetére
A többiek is kenődtek a dologgal, szóval ne vedd magadra!
Egyébként a frissítésekkel csak óvatosan! A 2-3-mal ezelőtti óta olyan fos az auto parking, hogy már csak akkor használom, ha figyelemre vágyok a kocsiból való kiszálláskor.
-
Balázzs
senior tag
válasz
viewdetails #2546 üzenetére
Ne indulás előtt indítsd el a frissítést, van hogy 55 percig is eltart és addig nem használható a járgány! Lehet időzíteni is, majd éjjel megcsinálja amíg alszol.
-
CsodaPOK
senior tag
válasz
viewdetails #2544 üzenetére
Ne görcsölj ennyire rá. Telefonon feldobja a frissítést, rányomsz, hogy hajrá, aztán teszi a dolgát
-
viewdetails
addikt
válasz
aleister #2543 üzenetére
Egyelőre minden vicc új.
Tegnap megvolt az első sw frissítésem. Bent maradtam a kocsiban, mert az olvastam, hogyha gond van, kormánygombos újraindítás. Arról nem szólt a fáma, hogy 45 perc alatt 30 percre elveszi a klímát, bezárja az ajtót és akkorát csattan valami a hátam mögött (nagyfesz rendszer? hőszivattyú?) hogy azt hittem a parkolóban állva belémjöttek
-
aleister
veterán
válasz
viewdetails #2542 üzenetére
Jól van, látom itt a csoportban többeknek is meggyűlt ezzel a baja.
-
válasz
CsodaPOK #2530 üzenetére
Inkább ez a kérdés… ki mit ír ki, és az valójában mennyire valós. I3 nálam alig mutatott degradációt, 100%-ra töltöttem állandóan mentem vele mint a “vakéger”, mikor eladtam 100+e km-el, többet irt nyáron mint a gyári érték. A Teslában van 49e km és már most csak 85%-ot ír. (mondjuk most eltüntette a menüből ezt a korábbi tesztet, nem is értem miért nem tartotta meg dátummal eredménnyel, hogy vissza lehessen követni) Real life hatótávban nem igazán érzek semmit, persze ez egy erősebb auto, ezzel is megyek, 80%-ig töltöm havonta 3-5 alkalommal 100-ra, ugyanúgy 90+%-ban AC-n.
-
Danex
addikt
Alapjában véve egy utazásnál ritkán jön ki, hiszen nem 5-100%-os értéken használod az autót, hanem 5-65/70%, hiszen így a leggyorsabb.
Ettől függetlenül ebben valóban az egyik leggyengébbnek tűnik a tesla (igazából amennyivel hatékonyabb, annyival jobban degradálódik néhány év múlva) a versenytársaknál.
Az új már jóváhagyott akksira lennék kíváncsi, a +5% kapacitás néhány év degradációt lefed, illetve hátha a töltési görbe is javult. -
Nikaré
őstag
Köszönöm srácok!
Nagy dilemma ez az akku kapacitás csökkenés. Van aki ezzel számol és nem érdekli, van aki parázik ettől.
Az biztos, hogy ez is egy folyamat.
Furcsa, hogy legtöbbször autó típushoz kötik azt ami ennek az előnye vagy hátránya. Közben meg simán válthatnak akku technológiát és máris változik az arány, de ahhoz, hogy kiderüljön ismét kell pár év. -
stickrs
senior tag
-
Nikaré
őstag
Sziasztok!
Van tapasztalat az akkumulátor degradációval kapcsolatban?
Mire lehet számítani 5-8 év 100-160 ezer km távlatában? -
Peter.70
addikt
Sziasztok,
Elnézést ha hülyeséget kérdezek, Teslát lehet / szabad bikázni?
-
viewdetails
addikt
up! M3S 21/03
-
sagesz93
addikt
válasz
aleister #2515 üzenetére
pro tipp: ha beragad az index, ne az ellenkező irányba nyomd a kart, hanem ugyanarra, és akkor abbahagyja az indexelést
na persze ha pont akkor hagyná abba rendszer, akkor természetesen ismét elkezd indexelni, ez nálam is megtörtént már párszor, de helyi közlekedésben már kb előre tudom melyek azok a helyszínek, ahol nem működik jól ez a funkció.
-
aleister
veterán
Köszi, ez hasznos infó volt!
Az a baj, hogy volt már olyan szitú, hogy amikor átindexeltem a másik oldalra, hogy leállítsam a beragadt irányjelzést, akkor pont akkor hagyta volna abba az indexelést az autó, így elkezdett balra indexelni, ami meg egyáltalán nem illett a forgalmi helyzetbe.
Jó lesz nekem a buta 3 villogós mód. -
aleister
veterán
válasz
CsodaPOK #2497 üzenetére
és cOxeR:
Igen, a körforgó bizonyos esetekben ilyen. Valamint van még 2 olyan szakasz, hol már előre tudom, hogy 10-ből 9 esetben beragad az index. Pl autóútról, ha lehajtok jobbra, és a lehajtósáv tart egyesen is meg jobbra is, akkor biztos, hogy nem kapcsolódik le magától.
Erre van valammi megoldásotok vagy szokjam meg?Balázzs:
Mazdán nekem is így működött. A 19-es M3-on úgy, ahogy a többiek írták. Ezt tán feleslegesen bonyolította a kamerakép elemzéssel a Tesla. A legegyszerűbb a 3 impulzus a "kis index" esetén. -
CsodaPOK
senior tag
válasz
TheProb #2506 üzenetére
Ali-ról tudsz rendelni pici pénzért rétegvastagság mérőt. Nem lesz tű pontos, de neked nem is arra lesz szükséged, hogy 120 vagy 122 mikron a vastagság. Megmérsz pár olyan autót, amiről biztosan tudni, hogy gyári fényű. Ha attól gyökeresen eltér a kiszemelt (pl. 120 helyett 300), akkor tudod, hogy ott bibi volt.
-
stickrs
senior tag
-
TheProb
veterán
válasz
stickrs #2507 üzenetére
Arra gondolsz, aminél 24órán át nyüstölve van a kocsi? Nemtom, elég vegyes róla a vélemény, hogy mennyire tesz jót az akkunak.
+Asszem az is csak a v12 óta érhető el, ha arra nem képes a kereskedő/nepper, hogy felfrissítse, akkor azt se fogja 24 óráig futtatni, az tuti :/
-
TheProb
veterán
Sziasztok!
Tudtok segíteni, hogy miket érdemes megnézni egy pre-FL m3-on? Mennyire javasolt átvizsgálását kérni? Igazából amit nem tudok magam megnézni az a CAN check, illetve a rétegvastagság mérés.
1-2 autót megnéztam ma is, amiket eddig figyeltem:
-Fényezés , küszöbök átnézése
-Gumik csekkolása
-Szélvőd, üvegtető ellenőrzés
-Beltér állapotának felmérése
-Frunk-ba benézés (1-2 autónál láttam, hogy nem gyári csavarok fogják a belső műanyag elemet. Azt miért szokás megbontani? Pollenszűrő miatt?)
-Lámpák ellenőrzése (ha hátsó párás belülről, az mennyire gáz? Cserés a lámpa? Ha igen, mennyire egetverő tétel?)
-Service módban (többnyire mondjuk nincs fen a v12...) PTC-t megnézném, de ott mit kell csinálni, hogy mutassa a rod-ok állapotát? Csak ennyit láttam:
-HVAC és Thermal perf tesztet nyugodtan indíthatok? Mi az etikett, illeik engedélyt kérni rá?
-ServiceAlerteknél honnan tudom, hogy mely entry-kkel kell foglalkozni?
Ma pl 2 külön autón bejegyzései:
-Mást javasolt még csekkolni SM-ben?
-Tesztkör során leginkább a futómű az, ami releváns, nem? Itt az F1-es "gumimelegítős" manőver, fekvőrendőrök tesztelésén túl lehet jobb képet kapni a lengőkarok és az egész futómű állapotáról?
-Féket nézegetni/próbálgatni van értelme?Egyéb további javaslat?
Nyilván az lenne a legjobb, ha megnézné olyan, aki napi szinten sokat lát. Csak amennyire pörög jelenleg az M3 kereslet, így elég esélyes, hogy elviszik az ember elől a jó dealeket. Illetve pl én Indricar-al vizsálgattam volna, de ő most egy hónap szünetre megy. Helyette esetleg kit ajánlanátok? Autórevizorról hallottam még jókat.
Előre is köszi!
-
Peter.70
addikt
Szia Balázzs,
a Juniperről lesz valamikor egy átfogó, hosszabb teszt? Mondjuk hatótáv?
Új hozzászólás Aktív témák
- Videó stream letöltése
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Mikrotik routerek
- sziku69: Szólánc.
- Windows: mi történik valójában Leállításkor, Alvó módban és Újraindításkor?
- Óra topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Fizetős szoftverek ingyen vagy kedvezményesen
- További aktív témák...
- Segway Ninebot F40i - elektromos roller
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Eladó Philips EP3510/00 3100 series Automata eszpresszó kávéfőző, klasszikus tejhabosítóval
- Ubiquiti Unifi Access Intercom
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Targus Universal USB 3.0 DV1K-2K Compact docking station (DisplayLink)
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8250U 8GB 256GB 14" FHD 1 év garancia
- Samsung Galaxy Book2 Pro 360 i7-1260P 16GB 512GB OLED touchscreen, GARANCIA: 1ÉV
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest