-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Azt hallottátok, hogy elvileg jövő évtől már látni fogják a biztosítók egy egy ügyfél előzményeit? Állítólag megszűnik a kiskapu, hogy le lehet tagadni majd azt, hogy nem volt baleseted korábban. Konkrét forrás sajnos nincs. Ezzel párhuzamosan viszont remélem, hogy a biztosítókat is helyre teszik a pofátlan emelések miatt.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Az öcsém 1 hete adta el az autóját egy szombati este 7 órakor. Hétfőn én vittem be autóval az egyik kormányablakba (pécs uránváros), ahol a gombnyomás után, azonnal pittyeget, hogy mehet is az intézőhöz.
Tehát, amit előbb írtam, csak azért "tudom ennyire" (nevezzük így) mert friss az élmény. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
ivana #178092 üzenetére
Ez elvileg és gyakorlatilag is úgy működik (de nem minden biztosítónál), hogy az okmányiroda az eladó bejelentésekor, a biztosító is megkapja, hogy ekkor és ekkor percre pontosan, ahogy ki van töltve az adás-vételi eladta az autót. Pl okáért tudom, hogy az union-hoz emiatt már nem kell bejelenteni semmit. Ha túlfizetésed van, pl ből 8 hó, mert éves kötelező volt, akkor a megadott számlaszámra visszautalják az összeget.
De még most sem értem, hogy kérdező mire vár? Neki ugyanolyan kötelessége bemenni az egyik kormányizébe az adásvételivel és le/bejelenteni az eladást, ahol alá is kell írnia, amit ott kinyomtatnak, ráadásul neki erre CSAK 8 napja van. -
válasz
Remekelek28 #178089 üzenetére
Általában okmányirodába nem tudsz időpontot foglalni kocsi átírásra, a nepperek előre lefoglalják hónapokra. Be kell menned és húzni sorszámot... A biztosítónak szerintem csak az eladás igazolása kell az okmányirodától, azzal megszüntetik.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Remekelek28 #178089 üzenetére
Azt neked nem kell kivárni, különben is az eladónak meg 8 napja van bejelenteni az eladást.
Utána bemész a biztosítóhoz a papírokkal és ott is törlik. Meg egyáltalán mi köze van az új tulajdonosnak a te biztosításodhoz? Neki azonnal kell kötni egy újat.
Nem is értem a kérdésedet... -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Remekelek28 #178089 üzenetére
15 nap. Az eredetvizsga gyorsan megvan, most kevés autót hoznak be így bőven van szabad kapacitás. Inkább az okmányirodás intézés a szűk keresztmetszet ahogy írod.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Remekelek28 #178087 üzenetére
Igen, a szerződésre írt dátum számít.
-
Remekelek28
őstag
Sziasztok
Eladtam az automat pár napja. De a vevő még nem irta át,igy nem tudom töröltetni a biztositóval. Kérdés,ha pl 2 hét mulva irja át,akkor is az adásvételo időpont számit? Érdemes bemennem és töröltetnem? -
ngaba
aktív tag
válasz
MasterMark #178074 üzenetére
Valószínűleg véletlen. Azért jegyeztem meg, mert a szerelőm mondta, h ez a motor nagyon kényes az üzemanyag minőségére, lehetőleg prémiumot tankoljak bele. (A vw topic összefoglalóban is benne van.) Én meg nevettem rajta, bár az említett három kutat próbáltam tartani. Aztán egyszer tankoltam a helyi maszek kútnál (hupetrol) ami elvileg OMV-t árul, majd beszarik az injektor az első úton, 150e forint... Nem szeretem az ilyen egybeeséseket.
-
rbalint88
addikt
válasz
BigBlackDog #178082 üzenetére
Hat ez ilyen, pedig tenyleg csak az odafigyelesen mulik. Elantran is masfel misi volt a kar, annyiert azert elvarhato, hogy normalisan legyen megcsinalva. Ja es a masfelbe ugy fertek bele, hogy a csomiajto bontott volt... ertem en, hogy porgetni kell a dolgokat, de velem pont rabasztak, mert addig viszem vissza, amig rendesen meg nem csinaljak
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #178082 üzenetére
Ez ilyen, akárhányszor leadtam a gépet, mindig rosszabb állapotban kaptam vissza. Sajnos ez nem egyedi. És ha visszaviszed generálnak 10 másik hibát.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
rbalint88 #178078 üzenetére
Ez a másik, amitől félek, hogy mi az ami, csak később fog kiderülni. Pl. már csak itthon vettem észre, hogy a bal hátsó háttámla is lötyög a helyén, az alsó-külső rögzítési pontnál mozog 0,5-1 centit, ha kicsit előrehajtom.
Igen, engem is az zavar, hogy alig múlt fél éves az autó. Ahová nyúltak, ott csak rosszabb lett, mint a baleset előtt. Ok, nincs már meggyűrődve a lemez, lökös, meg a felni is újszerűbb, de mindenhol a nemodafigyelés okozta apróbb hibákkal találkozok.
-
dj79
senior tag
válasz
BigBlackDog #178080 üzenetére
Azt már inkább glettelték. Lehet, hogy másodállásban kőműves a szakembör, na.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
stickermajom #178076 üzenetére
Jó de te kivered a balhét és megcsinálják muszájból. A cégeseknél meg 90%-ban jól van az úgy legyintéssel hagyod a francba. Ha nem kell nem is adom le pont ezért, látod a gyárilag szar kédert is házilag fixáltuk inkább.
-
rbalint88
addikt
válasz
BigBlackDog #178067 üzenetére
Van aki lelkiismeretesen dolgozik, csak nem tul gyakori. Pedig kgfbre 23k/ora nettoert akar normalisan is dolgozhatnanak...
elantra eseteben annyira nem izgat, mert mar 8 eves, de a polonal biztos nem vennem ilyen lazan. A felnin kivul stimmelnek a tunetek, de gyanitom ez inkabb annak koszonheto, hogy ahhoz nem kellett nyulniuk.
De legalabb 3 hettel a kijavitas utan vettem eszre, hogy valamit belevertek a lokharitoba jo alaposan. Ettol ra egy honapra megadta magat a radar szenzora a serulesnel. Szenzor, lokos javitas, fenyezes, munkadij 250k... ok, majd cascora, addig meg ovatosan tolatok...
Elore felek ha uj autot kapok, arra mennyire kell majd vigyazni (foleg mas helyett is), a hasznaltnak annyi elonye van, hogy a meglevo par esztetikai deficit miatt batrabban oda lehet tartani. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #178075 üzenetére
1300? Az szép, akkor oda gittet is tettek gazdagon.
-
BigBlackDog
veterán
Igen, én is ezt sejtem. Elég sok mindenen megakadt a szemem és inkább jeleztem/fényképeztem, mert 1. mégiscsak én használom az autót, 2. nem szeretném, ha rajtam vernék le. De alapvetően úgy érzem, hogy nagyon hanyag munkát végeztek.
Annyit buktam, hogy vihetem vissza ismét, hogy javítsák ki a hibákat. És még akkor nem említettem azt, hogy az ajtó éléhez képest (ami nem sérült) több helyen is beljebb van a kerékív éle. A kerékív fényezésének vastagsága meg ~150 és ~1300 mikron között változik a mért értékek alapján.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BigBlackDog #178067 üzenetére
Márkakerek nagyon silány melót csinálnak jellemzően, nem lep meg a dolog. Főleg ha céges ügy, mert azokkal kevésbé törődnek. Érted ha sajátod lenne már rég kettéharaptad volna őket ezért, vagy simán nem veszed át készként. Így meg elhozod és ezt használják ki.
Felnit fel lehet tölteni visszacsiszolni és letüsszenteni újra de ezzel aligha pepecselnek. Kiszámlázza, a biztosító meg úgyis fizet.
-
ngaba
aktív tag
Én MOL prémiumot szoktam tankolni olyan kúton, ahol csak 20 ft-ot tesznek rá + forensis kártya (-16 ft/liter) + OTP bankkártyás kedvezmény (1-2%, havonta változik, a rekord 4% volt). Így normál gázolaj alatti árban tankolok prémiumot.
Életemben kétszer tankoltam nem MOL/OMV/Shell kúton sima gázolajat az 1.6 crtdi-vel, a másodiknál szállt el az injektor. Lehet, hogy véletlen, de azóta maradok ennél... :)
-
válasz
BigBlackDog #178065 üzenetére
Lehetséges, de annyira nem éri meg ezzel trükközni (szvsz).
-
Peter.70
addikt
válasz
BigBlackDog #178065 üzenetére
Ajándék lónak / céges autónak ne nézd a fogát/ fényezését
-
BigBlackDog
veterán
Polo végre újra nálam, de csak másfél hétig, aztán megy vissza. Nem igazán sikerült szép eredményt alkotniuk (pl. sérülés a frissen fényezett elemen, új felnin, hiányzó lakkréteg, egyéb apróságok).
Kezdem tudatosítani magamban, hogy el kell engedjem ezt a gyári (közeli) fényezést...
Szerintetek lehetséges, hogy ezt sikerült felújítani? Elvileg gyári, újat kapott, viszont eltérő a szálcsiszolás a másik háromhoz képest és némileg a fényezés is vastagabb rajta (+15-20%). Szerintem túlparázom már a dolgot, azért örülnék, ha más is megerősítene.
-
AMD Power
titán
Sziasztok!
2007 1.6 CRDi Ceed-be (116Le) milyen motorolaj kell? -
MrSealRD
veterán
Ha már fogyi... Mol 95 / 100 -at tankolgattam vegyesen mostanában. A 100-as 415-418 körül mozgott a közelben. Forensys kártyám is van. Most láttam, hogy a Lukoil 100-as 390 a Mogyoródi úton. Viszonylag pici kitérő, de Forensysel számolva sem jobb a Mol mint a Lukoil. Meglátjuk, hogy teljesít. Hétvégén lesz egy ~520-as Trip Baranyába... meglátjuk, hogy muzsikál.
(#178055) Ck. : Az a gond ezzel, hogy kell egy viszonyítási pont. Ha a szélvédő vonalánál és a két sárvédőnél is jó a motorháztető, csak a lökhárítónál ferde... Akkor millió dolláros kérdés, hogy szerinted is jó ötlet a motorháztetőt állítgatni? Mert akkor pont máshol lesz ferde szerintem... Ha az eredeti sárvédő és a szélvédő alatt jó az illeszkedés és a cserélt sárvédő + a lökhárítónál nem jó...akkor megint kilóg a lóláb, mert nyilván az utóbb módosított elemeknél kell keresni a problémát.Amikor leszedtük elől a hidat a nyúlványról...hát nem gondoltam, hogy a végén ennyit kell majd b.szakodni, hogy annak a pozíciója mm pontossággal számít amikor visszaépítjük rá az autó elejét...úgy kompletten csálé volt elsőre. Aztán újra lebontottuk, megmértük és beállítottuk. Azért 1-2 óránál tovább nem tartott... Pedig udvaron voltunk kicsit hepe-hupa...és csak egyikünk értett hozzá.
-
Qru
MODERÁTOR
Na semmi mozgás? Akkor jön a heti fogyi: 7,49 (BC: 7,4) sima B7, vegyes fogyi (napközben klíma, reggel ülésfűtés).
-
Az tény, hogy a motorháztetőnél egyből látszik, mert ott nincs borítás a csavarokon.
Szerk.:
MunezXBK: Igen, azt cseréltek, és azt mondták más nem sérült - csak letolatták emlékeim szerint -, így én sem értem, hogy miért nem lehet beállítani rendesen, csak a motorháztető piszkálásával.
-
Ck.
addikt
válasz
CactuS #178044 üzenetére
Köszi a részletes választ, most nincs előttem az autó, de meló után megnézem alaposan. A munkára 3 év garancia van, tehát visszamehetek reklamálni, de egyébként maga a karosszériás csapat rendkívül rendes és segítőkész volt, ezért nem ajtóstól akarok rájuk rontani, majd szépen elő kell adni, hogy miért most szólok. Nyilván akkor is zavart, szóltam is ott rögtön helyben és igazítottak egy kicsit a résen (a sárvédőn szorítottak, hogy kisebb legyen a rés, az eredmény jobb lett sokkal), de mondták hogy ennél pontosabbra már csak a motorháztető utánállításával lehetne megoldani, de mivel ott sérülés nem történt, ezért nem javasolják bolygatni, mert az meg sokkal láthatóbb nyomot hagyna a zsanérok, csavarok, aktív motorháztető hátsó rugós mechanikája környékén, mint pl. emitt a sárvédő csavarok (ami való igaz, alig látszik), illetve körbemérték az illesztéseket, mindenhol a gyári tolerancia értéken belül van, nyugtattak meg. Nem volt érdekük, hogy ne dolgozzanak vele még többet, mert nem egy adott keretből kellett kijönni a javításnak, hanem gyakorlatilag ők mindent leszámláztak a tettesnek, nekik az csak plusz pénz lett volna. Lényegében én hülye idióta adtam áldásom, hogy a motorháztetőt ne bántsák, illetve a Zasszony sem szerette volna, ha megbolygatják, de csak zavar mégis a dolog. Legszívesebben visszamennék és mondanám, hogy mégis állítsanak rajta, csak kár hogy ezzel egyúttal jól be is mutatkozna a hülyegyerek.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
kisza25 #178046 üzenetére
Megvan, gyári értéket nézik, ha nincs adat akkor meg az alábbi táblázat alapján. A 2/2018. (II. 5.) NFM rendelet szabályozza:
„5. § (1) A járművek környezetvédelmi felülvizsgálata során a kipufogógáz szennyezőanyag tartalmának megengedett legnagyobb mértéke, valamint a szabályozott keverékképzésű motorok légviszonyára vonatkozó követelmény a - tűrésmezővel értelmezett - gyári értéket nem haladhatja meg. Gyári érték hiányában a megengedett legnagyobb mérték az MR.-ben meghatározott érték."
-
A két sárvédő "hegye" egy síkban van a motorháztetővel? Mert ezen a képen nekem úgy tűnik, hogy valami nem oké. Egyébként azzal indokolni, hogy nyoma marad a javításnak nem igazán áll meg. Ha új a lámpa, akkor elvileg megállapítható abból is, hogy nem egy időben készült a két első lámpa, ha leszedték a sárvédőt, akkor annak is nyoma van a csavarokon, még akkor is, ha amúgy van rajta most egy takaró burkolat. De nem akarlak hergelni, mert idehaza láttam már ennél sokkal rosszabbul összerakott autót márkaszerviztől.
-
#89309696
törölt tag
válasz
stickermajom #178039 üzenetére
Cecília lájkolta ezt.
-
Magnum_
nagyúr
-
válasz
stickermajom #178039 üzenetére
Veszélyes lehet a home offlice. Nehogy nekem becsavarodjatok a végére!
-
Peter.70
addikt
Sziasztok,
Gépjármű eladás bejelentését személyesen kormányablaknál, vagy elektronikusan ügyfélkapun keresztül érdemesebb intézni? -
Ck.
addikt
válasz
CactuS #178035 üzenetére
Melyik bal oldalra gondolsz? Így szemből nézve? Sárvédővel én úgy gondolom nincs baj, szerintem csalóka a kép, én ott nem vettem észre semmi rendelleneset. Javítás nem történt sehol sem egyébként , 3 elem került cserére, lámpa, sárvédő és lökhárító. Én egyedül annyit látok, hogy a motorháztető szemből nézve balra húz egy kicsit, azt kellene megigazíttatni, más problémát nem látok, de persze nem vagyok szakértő.
-
#89309696
törölt tag
[link]
Németek se használnak tükröt. Kockás Golf GTI, focvis. -
#89309696
törölt tag
válasz
focvis #178011 üzenetére
Ha szigorúbban ellenőriznék a kint lévő autók károsanyag kibocsátását és mindegyik tudná azt amit neki kell már az többet érne, mint erőltetve bevezetni az euro7-et és 2030-ig ráerőszakolni a a kontinensre az euro8-at (vagy euro7d-t vagy az apjuk fszát). Közben meg alatta a régebbi autók egy része 2-3 normával lejjebb ereget, mint kéne neki, mert kutya se ellenőrzi.
Meg hát a szokásos fűtés, hajók, repülők, vonatok, erőművek, gyárak amit mindenki telibe szar. Rohadt kiábrándító az egész ami megy. És ezt még én is megérzem a semmi háta mögött, mert csak azt látom, hogy a legfosabb autók is egyre drágábbak, tehát nem tudom megvenni.
Bár kétségtelen, hogy az emberiség nagyon elpofátlanodott, több ismerősöm, rokonom van, többet is ismerek akiknek kettő autója is van totál feleslegesen. Totál feleslegesen autózik, mert megteheti. Nulla szervezőkészség, csak megy, mert miért ne. Ha egy családban van 5 ember akkor 6 autót tart, pedig nem mennek egyszerre csak 2-3 felé.
Ott van kapásból anyám is akinek két autója van. Ráadásul két őskövület fos. Miért? Mert lusta meghirdetni eladni és venni egy modernebbet belőlük. Meg mert így nem kell a szerszámokat ki-be pakolgatnia, hanem van egy mocskos melósautó meg egy üres, de amúgy szintén mocskos autó.
Oltári luxus és pazarlás. Pedig hányszor beszéltem vele mikor még megvolt a Megane, hogy eladjuk mindhármat és közös autónak veszünk egy automata 307-es kombi Pözsót 2 literes szívóbenyával, a fenntartási költségeit meg elosszuk felesbe. Mindketten baromi jól jártunk volna. Most nekem nincs autóm, neki meg van egy szakadék Swiftje meg egy szakadék Ladája. Bravó. -
válasz
brumi1024 #178017 üzenetére
Pontosan, szerintem a súlycsökkentés irányába kéne menni. Autókhoz hitvány anyagokat használunk ma is azért nehezek ennyire. Bárminek jót tesz -300kg, de ez nyilván nem autópályán jön ki, hanem mondjuk egy hegyi szerpentinen vagy városban.
A régi swift 1.6 amúgy elég beteg lenne ha normális futómű lenne alatta.
-
brumi1024
veterán
válasz
ΞΔGLΞ #178015 üzenetére
Persze, ezt meg lehet érteni, meg nem arról szólt (szerintem) az eredeti állítás, hogy egy Swiftet jobb vezetni mint egy M2-t, hanem inkább arról, hogy az M2-t jobb lenne vezetni, ha 300kg-mal könnyebb lenne. És ez (nagyon leegyszerűsítve) mindenre igaz, a súlycsökkentés a legjobb tuning, mindenen javít.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
brumi1024 #178013 üzenetére
Értem mit írsz, de én ebből már "kinőttem". Csendre és suhanásra vágyom a pályán, ha odalépek neki akkor 300 körül is ennyi legyen, hogy csend és suhanás, miközben a többiek hirtelen apróvá válnak a tükörben . Az AMG merci gyeplőjét viszont jóval erősebben fogni kellett.
-
-
A Mercit és a BMW-t is jó volt vezetni, talán jobb, mint a Focust, de pl. vagy a jó kormány és/vagy a tömegük miatt. Igazából engem ezek sosem zavartak, rövid idő alatt meg lehet szokni egy autót, max a szélessége tud cink lenni időnként. A régi merci virsli de xxl pizza méretű kormánya nem jött be soha, az 5-ös M-es kormánya viszont nagyon
-
Ck.
addikt
Sziasztok,
a múltkori kálvária óta már kb 2 hete átvettem az elkészült autót, de azért csak keserű egy kicsit az utóíze.
Hivatalos Mercedes karosszéria munka, átvételkor amikor szóltam, állítottak még rajta mert nem tetszett, ez már az azt követő végeredmény, de még mindig nem vagyok lenyűgözve. Elmondásuk szerint a Mercedes által javításokhoz megadott, gyári tolerancia értéken belül van az eltérés és amikor legördül a szalagról sem mm pontos, ezzel próbáltak nyugtatni.
Van egyáltalán ilyen, hogy ‘tolerancia’? Vagy csak le akartak minket rázni?
A két oldal és az illesztési hézagok eltérései: [link] [link] -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
ivana #177983 üzenetére
Plusz a könnyebb autókat vezetni is jobb
Elég nagy dögök voltak alattam az elmúlt években, most meg azokhoz képest, kb egy anyahajó, de olyan könnyű vezetni, hogy néha olyan érzésem van, hogy nem is én vezetem.
Vagy valami ilyesmi, normálisan nem lehet megfogalmazni, ahhoz vezetni kell.
Naesztjómegírtam... -
tboldi
nagyúr
válasz
Integrale #177999 üzenetére
Én most bizonytalan vagyok, hogy tudja-e most az oil catch cannel. Lehet rosszabb is, de lehet akár jobb is így, hogy az olajpára nincs visszavezetve a szívócsőbe és az égéstérbe, hanem egy közbeiktatott tartályban csapódik le. 🤔
A legutóbbi (sikeres) műszakin alig pár századra maradt el a CO₂ a gyári értéktől csodával határos módon, pedig a katalizátor és a lambdaszonda is kapott már az élettől. Mondjuk lehet, hogy a 100-as benzin miatt, és 95-össel már rosszabb lett volna.
Új hozzászólás Aktív témák
- PS5 konzolod megvásároljuk: Budapest, Kecskemét, Szeged, Debrecen vagy akár GLS futárt küldünk!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- 130+131+132+133 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- 2db Dell PowerEdge R740 2U Rack Szerver és 3db Netapp FAS2040 NAS
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest