-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz
Remekelek28 #184093 üzenetére
Erről beszéltem. Kevés lesz esetedben. A zavaros vackot fogja felerősíteni, azaz szart se fog érni.
-
Remekelek28
őstag
válasz
Remekelek28 #184091 üzenetére
Találtam egy ilyet. Ez lehet jó lenne. [link]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Remekelek28 #184082 üzenetére
A hibát kéne javítani inkább.
-
MC Pite
veterán
válasz
Remekelek28 #184082 üzenetére
1, Van olyan aminek csak táp kell és bedugod a rádió és az antenna közé...
2, De ez sz#rt se ér addig, amíg rossz az érintkezés. -
tboldi
nagyúr
válasz
ngaba #184084 üzenetére
Apropó black friday...
A Lumeneten akcióban 7690 a Philips GT200, én meg 7500-ért vettem a DT-Xenontól teljes áron. És már át is vettem.
-
ngaba
aktív tag
válasz
focvis #184083 üzenetére
Most eleve valami szokatlan, új, fájdalommentesebb válságkezelés van a világon mindenhol (keress rá arra, hogy Modern Monetary Theory / Modern Pénzügyi Elmélet). Én nem értek a közgazdaságtanhoz, de az államok bátran adósodnak el, és a jegybankok finanszírozzák a dolgokat pénznyomtatással, és látszólag működik, nem száll el az infláció (csak az államadósságok).
Páran azt mondják, hogy ez hazárdjáték, és ebből egy akkora válság lesz előbb-utóbb, hogy a 2008 eltörpül mellette (mondjuk már a covid előtt is elég sokan azt mondogatták, hogy nagy válság várható, mert valahogy ez az egész új elmélet "2008 szőnyeg alá sepréséből alakult ki"). Aztán majd kiderül, hogy melyik oldalnak lesz igaza, utólag meg lehet magyarázni mindenről, hogy "logikus". Így józan paraszti ésszel úgy látom, hogy az biztos, hogy pénzügyi trükközések sokáig nem tudják elfedni azt, ha nincs termelés / munka; de egy darabig működhet (akkor lényegében a megtakarítók / befektetők "hitelezik" a dolgokat), csak nehogy egy ponton elfogyjon a bizalom, mert akkor csúnya világ lesz.
Szerk: Az, hogy idén is megdöntenek minden rekordot a Black Friday napok, nem azt sugallja, hogy annyira válságtudata lenne az embereknek. Egyedül a lakásárakon érződik valami, de az simán lehet az Airbnb-turisták / egyetemi albérlők eltűnése miatt is (nem olyan jó befektetés most).
-
Remekelek28
őstag
Nem tudjátok.,lehet a gyári fejegységekhez olyan antenna jelerősitőt venni,melyet csak bedugook és nem kell vezetgetni sehova? A vezeték sajnos eloxidalodott. Igy csak minimális jrlet fog.
-
Peter.70
addikt
válasz
7Sony7 #184078 üzenetére
Esetleg ezt meg lehet próbálni: Takard le a belső befúvókat, kapcsold be klímát, tedd LO állásba. Max ra. Ezután géptetőt nyisd ki, a klíma cső valamelyik oldalon a klíma szelepeknél lévőt fogd meg. Ha jég hideg akkor klíma jól működik. Télen így lehet ellenőrizni a klíma rendes hűtését.
-
7Sony7
addikt
Üdv srácok, érdeklődnék: Honnan tudom ilyenkor, hogy működik-e a klíma? (ford kétzónás digit, 2008 évj.)
Mert hogy ugye van az, hogy használjuk néha télen is, a kenés miatt, stb. Viszont ma bekapcsoltam, kint +1 fok, a bentit levettem 16 fokra, és nem vettem észre különbséget a befúvott levegő hőfokában. Az alapjárati fogyi sem emelkedett, mint nyáron, ha bekapcsolom.
Tehát honnan tudható, hogy jó-e? -
ngaba
aktív tag
válasz
forceberg #184076 üzenetére
Én sem annyira értem.
De mentségére szóljon, hogy a legtöbben nem erre a drágulásra tippeltek volna, pláne a 4-5 milliós kategóriában.
Ha egy valóban húzós válság beüt, akkor páran átülnek olcsóbb autóba, és inkább az olcsóbb autók ára megy fel, az új(abb) autókat meg nem tudják eladni.
A 2008-as válságnál a kereskedők örültek, ha valaki vett autót, és ilyen 1 milliós kedvezményt adtak a Fiat Bravoból is, bár nem tudom, hogy mennyi volt abból a "valós" kedvezmény (a nagybátyám vette eredetileg azt is)....
-
Qtya123
őstag
válasz
EQMontoya #184036 üzenetére
Mondjuk a csávót sem értem, jól tökön lőtte magát. Nem áll össze nekem a gondolkodásmódja:
- vett egy Leont 4,4 milláért ->oké
- nem sokkal ez után jött a tavaszi COVID, féltette az állását/anyagiakat és eladta -> érthető
- augusztusban már el is felejti a COVID-ot és hurráoptimizmussal majdnem beleugrik egy jóval drágább új autóba és még hitelt is akar felvenni -> mivan?
- szeptemberben rájön, hogy még itt a COVID és nem fog szárnyalni a gazdaság és újra elkezdi félteni az állását/anyagiakat és visszamondja az új autót -> érthető
- a COVID és a lezárások kellős közepe alatt újra elkezd keresgélni 4-5 millió között autót, miközben pár hónappal a jóval enyhébb COVID alatt pont azért adta el a Leont, mert félt a vírus okozta anyagi kockázatoktól --> mivan? Skizofrén?Most vírus ide vagy oda, ugyan oda akar visszatérni, ahonnan gyorsan menekült.
tboy93: Az én autómon is b@szott lekezelni valami aranykezű a szélvédőcsere során a karosszériát. Ez még az előző tulajnál történt. 2014-ben vettem az autót, 2016-ra elkezdett előjönni.
Nálam is kapott egy új, gyári szélvédőt, nekem 130ezer volt a Toyotában a gyári fűthető. A Gustavsson Carosserie cserélte, ilyen volt alatta: [kép]És ilyen lett: [kép]
Remélem ez megfelelő és tartós lesz.
-
MC Pite
veterán
válasz
Integrale #184059 üzenetére
Jaja, már egy 8 éve olvasok ilyen motorral szerelt autókról tesztet, és amikor a negyvenedikben más mondanak mint a korábbi 39ben (és a saját tapasztalat is ott van mintegy mellékesen) akkor jön az, hogy a cikk olvasásakor megszorozd a Macsguafaktorral innentől amit ír.
Én csípem ezt a motort, elbírna a kisebb ejtés végett egy hatos váltót, de ezzel is együtt lehet élni, megy ha kell, olyankor fasza hangja van, amúgy meg nincs és nem eszik sokat.
Kérem kapcsolja ki. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Kardos.N #184070 üzenetére
Lehetséges, hogy szoftveres gond és nem HW-es, akkor megoldhatja egy frissítés. De esetleg az Opel topikban többet tudhatnak erről.
-
Kardos.N
tag
Sziasztok.
Adott egy opel astra j széria.
Navi 650 média rendszerrel.
Egyik napról a másikra, a bluetooth funkciót nem tudom aktiválni. Hiába probálok rámenni a párositott listára, se kitörölni se kiválasztani nem tudok.
A menüben is az ikonja el van halványodva.
Se az interneten nem találtam megoldást sem a kézikönyvben.
Lehetséges, hogy egy frissítéstől megjavulna? -
Köszi srácok, úgy tűnik ez ennyi. Utoljára 2015-ben kaptam talán kavicsot, akkor parkolóban megoldották 5.000-ből. Ez most nagyobb szopás.
-
-
válasz
tboy93 #184061 üzenetére
Ígérj a szerelőnek pluszban 5 rugót, hogy kezelje le az esetleges sérüléseket (noverox, korant, hammerite(?)) és ne kapkodjon.
75 ezer nem kevés, nézz körül. Természetesen nem vagyok otthon a japán autók szélvédő áraiban, Golfra 175 ezer volt márkaszerizben cascóra, gyári szélvédővel. Régebben ilyen 20-30 ezreket mondtak utángyártottra.
-
válasz
molnarpeter #184060 üzenetére
De minek javítsam, ha utána februárban nem fog átmenni vele a műszakin?
Szaki szerint a ragasztó bemegy ameddig bemegy, de teljesen nem lesz eltüntetve az fix.
Persze eszembe jutott amit írtál, ez nem teszi könnyebbé a helyzetet.
-
Integrale
veterán
válasz
MC Pite #184056 üzenetére
Remekül fogyaszt az a kis motor. Skóciában béreltem egy 2008-at, elmentünk teljesen északra, ahol rájöttünk, hogy elbsztuk a foglalást, és este 8-ra kell visszavinni az autót.
Szerencsétlen autó kapott rendesen visszafelé, előztem ahol lehetett, nagyrészt 4-6e között volt a mutató. Majd teletankoltam, és 4,77l, 600+ km-re. -
Megmutattam szélvédősnek (szelvedojavitas.hu). Azt mondta, hogy javítható, de el nem tüntethető. Tehát a repedés látszódni fog, műszakin problémás lehet. A komplett művelet 20.000Ft lenne. A csere fórumtárs tapasztalata alapján 75.000Ft az Accordon (Pilkington).
-
MC Pite
veterán
Macsugával ritkán vagyok kibékülve, most se sikerült belopnia magát a szivembe.: C3 teszt.
Sokszor a saját lustaságát/felkészületlenségét/hülyeségét sorokon keresztül képes ecsetelni, amialatt... feltűnhetne hogy ő nézett be valamit. Félreértés ne essék, nem szeretem a nagyon uncsi steril cikkeket, de néha olyanokba kötnek bele (nincs hova tenni a kalaptartót, majd a manuál 45. oldalán ott van hol a helye; marha nehéz döntei az üléseket(5 soron át leírva!), ami egyébként 2 másodperc, vagy itt nekiáll ekézni az alapmotort, amiből 10 helyen az jön ki, hogy túl alacsony fordulaton nyesztette). És ugye nem csak úgy fikázom, hanem a tesóját hajtom. És asszonynak hasonlók a felvetései, de ötödik vezetés után már ő is rájön, hogy az ezeröccá' az itt 1900-2000, és innentől helyreáll minden; és ilyen 'durva' pörgetés mellett is 4,8 alatt fogyaszt vegyesben. -
-
rbalint88
addikt
válasz
EQMontoya #184047 üzenetére
Aki nagyon akar, az tud behozni most is autot. A treleres kamion mehet, kereskedok kozott meg csak mukodik a betyarbecsulet, hogy ha videohivasban korbemutogatta az autot es jo, megalkusznak, utal, jon a kocsi.
egyebkent szerintem inkabb az ujauto arak emelkedese huzza a hasznaltpiacot, mint az, hogy kevesebb auto jon be (amit ugyse tudsz honositani februar elott).
pont ma neztem, egy 1.5tgdi dct i30 ovatosan extrazva 7,9M listaaron... egy 1.8 hybrid corolla hasonlo vagy minimalisan jobb felszereltseggel 8,7M. es itt nem
arrol beszelunk, hogy a heremasszirozotol a fulbogyoritoig minden van benne, hanem hogy azert esoerzekelo meg derektamasz legyen ma benne, meg talan a klima se manualis legyen... erdekes eltolodasok vannak, ami az anno 5,5-6millas elanatraban alap volt a kozepes felszereltsegi szinten, olyanokert ma a 7,5 millas alaparra meg ra kell fizetned (digitklima, ulesfutes, tolatoradar, esoerzekelo). Nyilvan cserebe csomo dolog meg benne van, ami az elantraban nincs, de ugy gondolom azt fedezi a vetelarnovekmeny ugy, hogy ezek ne keruljenek ki az alap folotti elso felszereltsegi csomagbol... -
EQMontoya
veterán
válasz
gooool #184043 üzenetére
Jaja, en sem gondoltam volna, hogy 2.5 korul fog érni az MX5. De jelenleg 100k-val többet futott is 2 fölött megy.
Qru: Szerintem ha nyitnak a határok és lesz újra import, konszolidálódik kicsit. Persze annyival utana is drágább lesz, amennyit a forint gyengült az Euróhoz képest, de a többi része indokolatlan szerintem. -
gooool
őstag
válasz
EQMontoya #184036 üzenetére
Én mostanság az alsó árkategóriát böngészem (értsd 500 ezer alatt), de felháborító az is...ezer éves kotla Swiftek, Corsak, stb. 400 ezer körül, ami nem úgy néz ki, mint egy tyúkól... bár tudom, hogy maga az igénytelen közlekedőedény tökéletes definíciója ez a típus, de nehogy már...nem is olyan rég még tök jó játszós kocsikat lehetett lőni ennyiért, most mindez esélytelen.
Tavaly eladott Clio RS-emet 1 nap alatt vittek el 1,2 milláért, most simán 1,6-1,8 között kérnek hasonlóan szépért, főleg, hogy alapból ritka jószág. És azért nem akkora kultmobil még meg ekkora infláció sem volt... -
EQMontoya
veterán
Egyébként szerintem az is belejátszik a dologba, hogy a sok korlátozás miatt leállt az import. Használt autóra meg mindig nagyobb volt itthon a kereslet, mint a kínálat, ezért hoztak be kintről csomót.
-
MC Pite
veterán
válasz
szimi57 #184021 üzenetére
Meg ne vedd, röviden. Szar a chip...a többi mindegy is innentől.
Refibe próbálhatod a másikat; de fotózz alaposan és próváld ki úton. Lehet rosszabb az izzónál.
Simonjoe: köszi, de 13 éve csak olyan autóink vannak amibe két tolatólámpa kell, nem német/japán
.
De dobj majd képet milyen az izzóhoz képest, hogy világítja meg autó mögött a talajt.
Szerk: Normális az a drl+köd, állítsd be jól(!) és fasza lesz ködben. Egy (!) százalékra állítsd, ha 1,3at látsz doksikban, az nem erre a lámpára vonatkozik. -
Üdv. Mi a vélekedés most az 1.6 AllGrip Vitarákról (2016) GL+ , +néhány extrával? Mit érnek?
Hajt valaki ilyet? -
szimi57
őstag
-
válasz
EQMontoya #184012 üzenetére
Nálunk anno a telephely biztosítója jött ki kárszemlézni, hogy vajon melyik ág melyik fáról esett rá melyik autóra. Hát mondom baszki, én nem a Harry Potter vagyok, találd ki te - meg a tököm se akarta emelgetni a méretes ágakat. Végül az lett a szemle vége, hogy a fák megfelelően karban voltak tartva, nem korhadt ágak szakadtak le - ez tény -, ezért elutasították a kifizetést, így a telephely saját zsebből fizette ki az autók fényezését.
-
tboldi
nagyúr
válasz
MC Pite #183996 üzenetére
Nem akarok LED-et fényszóróba, pláne nem közvetlenül a műszaki előtt, a tapasztalat szerint itt még a gyári kerékméretbe is belekötnek.
De ha projektoros lenne, akkor betenném.Valószínű, hogy nincs annyi, a bulbfacts.com szerint is csak 3525.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Peter.70 #184004 üzenetére
Szerintem vihar nem volt, de akkor annyiban hagyom.
(Meg mondjuk nem is örülnék, ha miattam vágnák ki ezt az öreg platánt. Bár mondjuk kevésbé lenne metróalagút jellegű a nappalink.
)
A többieknek is köszönöm a válaszokat.
Szerk.: Na, az utolsó két hsz elbizonytalanodott. Majd meglátom. :)
-
Magnum_
nagyúr
válasz
EQMontoya #184012 üzenetére
Jol irod, ket rendelet is rendelkezik errol + ott a Ptk karfelelosseg mogottes jogszabalykent. A kozteruleti fa kezelojenek (altalaban onkormanyzat) gondosodnia kell arrol, hogy az elet es vagyonbiztonsagot ne veszelyeztesse.
En is hozhatonak latom az ugyet a leirtak alapjan.
Ott volt az en plazas karokozasom 3.5eve, ott a csatornafedel nem volt jol rogzitve. Kiment egy szep level a plazanak, megelolegeztem a javitast, megkaptak a szamlat, ami a nevemre szolt, de nem tudtak mit tenni, szerettek volna lekoltsegelni, de elmagyaraztam az ugyvedjuknek, hogy ez KARTERITES, ne probaljon mar meg hulyenek nezni, utaltak.
-
EQMontoya
veterán
válasz
CactuS #184003 üzenetére
Igy, de igazabol a vis major bizonyitasa a fa "karbantartojanak" feladata.
Tehat alapbol az felel erte, hogy ne szakadjon le az ag, maximum mentesulhet a felelosseg alol vis major eseten, de akkor bizonyitania kell, hogy nagy vihar, komolyabb onos eso, vagy valamilyen hasonlo, rendkivuli termeszetesi esemeny miatt szakadt le az ag.
Mivel ilyen a napokban nem volt, szerintem ez siman nyerheto ugy.De majd Magnum_ megmondja a frankot.
-
Peter.70
addikt
válasz
ngaba #183998 üzenetére
Hát ha valami csoda folytán tudod bizonyítani, hogy az önkormányzat, vagy valaki más, akinek a " tulajdona " a fa, amelynek az ága rá esett az autódra, korhadt volt, vagy nem volt megfelelően " karban tartva " akkor behajthatod a károdat szerintem. De ennek kb 0 az esélye.
Tsebacsi: mik a fejlemények az autóval?
-
válasz
ngaba #183998 üzenetére
Fánál legjobb tudomásom szerint csak akkor, ha korhadt volt, tehát elmulasztott gondozás miatt lehet az adott terület illetékesét megkeresni. Nagyobb vihar esetén a leszakadt egészséges ágat vis maiornak tekinti a biztosító és elutasítja a kár rendezését. Sajnos volt benne részünk pár éve.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550 R9 5900X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700 XT 12GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Azonnali készpénzes GAMER / üzleti notebook felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Bontatlan SteelSeries QcK 3XL egérpad
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest