-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
Dashcam....utalom az ilyen idiota rendöröket, akik elvegeznek egy fösulit, felcsatolnak egy pisztolytaskat, aztan a kissebsegi komplexusukat kielik ilyenekkel, hogy megy a belsö savban, a bmw elött, mert neki soha nem volt es nem is lesz, de most ö megmutatja, hogy ö akkor is nagyobb es fölötte all.......mi is jartunk ugy regebben többször is nyarn, hogy a horvatorszagi hatartol a föton az idiotak direkt szopattak az este hazaeröket, mentek 70 el a föuton, nagy forgalomban. Egyszer pont elenk kanyarodott ki, lazan megelöztük, semmi nem volt. Sok birka viszont ment mindig möggötte 70 el, km es kocsisorokban.....
mod, egyebkent persze tisztelet a kivetelnek, mert egyre többször lehet egyre normalisabb rendörrel talalkozni.
Pont par napja elöztem meg 180 al egy rendör autot itt a nemeteknel van varazsa
[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz SzlobiG #10096 üzenetére
Az a baj hiába szabad megelőzni jobbról, ha megelőzöd félre is állít, nyilván ezért csinálja ... függetlenül attól maga a jobbról elhaladás szabályos volt-e, úgyis talál olyat ami nem az. Ha leállok vele okoskodni, hogy bekaphatja mert szabályosan mentem el mellette és a gps nem mutatott többet 130-nál, akkor majd megbax azért mert nincs elég láthatósági mellény vagy nem tudom ...
[ Szerkesztve ]
-
SzlobiG
félisten
"A jogszabályok hierarchiája alapján azt is mondhatjuk, hogy a rendőrünk a törvényből adódó kötelezettségét teljesítette. A lehető leghatékonyabb módját választotta annak, hogy a gyorshajtásokat (és az ebből adódó akár halálos baleseteket) az adott útszakaszon megakadályozza, megelőzze."
Ez mekkora szöveg.
-
varsam
őstag
Másfele is ez van
Múlt hétvégén egyik jóbarátom ment Fehérvár - Pécs vonalon, nem kevesebb mint 5 helyen találkozott trafival. Azt mondta mindenfelé elbújtak, ilyen kis erdős lehajtókhoz, még véletlenül se veszed észre, ha csak szembejövő nem jelez.
Én is pár hete voltam Pécs - BP vonalon, autópályán, akkor is legalább 5-ször volt trafi, ami 200km-es szakaszon nem kevés. Mindegyik a lehajtóknál állt és korlát fölül mértek.
Most hétvégén is BP-Pécs-BP távon 2-3 helyen mértek legalább.
Szóval van belőlük rendesen. A jó az, hogy waze jelzi a legtöbbet. -
mycso
veterán
válasz MunezXBK #10092 üzenetére
Nem fogunk észrevenni belőle semmit...
Ma mentün Miskolc - Gyöngyös - Salgótarján - Budaörs, minimum 5 traffit láttam (meg még kitudja mennyien voltak elbújva). Tehát ez a traffi maraton nem érint, itt alapból ez van.
Múlthéten Miskolc - Barcika között voltak 3-an 25km!!!
Durván tolják.mod.: ja meg előttünk egy hosszúívű kanyarban, záróvonalon kamiont előző rendőrautót. Mire előkotortam a telefonom, sajnos befejezte a manővert.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
MunezXBK
nagyúr
-
varsam
őstag
üdv,
meghalt az egyik tompítottnak használt Osram Nightbreaker Unlimited izzóm, mit ajánlotok, vegyek ugyanilyet, vagy tud valaki valami jobbat most?
H7-be kellene. -
Qru
MODERÁTOR
Lehet
előznielhaladni jobbról a belsősávban tötyögők mellett: [link]#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
válasz VegyesTamás #10078 üzenetére
-
Qru
MODERÁTOR
Na rákerestem a Subaru honlapján: AVCS csak az újabbakban van, az enyémben még AVLS nevű cucc van (egy egyszerűbb, butább megoldás): [link]
Ez a rendszer egy sima két állású nyithatóságot eredményez a szívó oldalon és fix a kipufogó oldalon. Az AVCS meg a kipufogó oldalon is változtatja a nyitást.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ez a blokk 2003-ban kerül piacra tehát nem egy mai fejlesztés (nem is FSI csak MPI) tehát sztem tuti nem vmi korszerű vvt rendszer van benne. Igaz a vvt rendszer csak 2006-tól kerül bele de akkor is ez még kb ősi technika lehet. Ki tudja a Toyota 2006 környékén milyen vvt rendszert használt... Már ha az éppen aktuális rendszert adta és nem vmi régebbi változatát.
mod:
Akkor meg is válaszoltad a kérdést.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-v-
addikt
Hát nem tudom, elvileg attól nem fogyaszt többet
A "nyit" alatt itt azt kell érteni, állít a timingon és később (asszem) nyitja a szelepeket.
Igazából ettől javul a motor hatásfoka.
Nem nyit nagyobbat, persze mondom nem tudom milyen változó vezérlés, asszem volt a toyotának később olyan is, ami nem a csak a timingot állítja (VVTL-i).[ Szerkesztve ]
-
F_Zolee
veterán
Ha a hármas trióból lenne gond az máshol is jelentkezne, nem? Alapjárat jó, egyből indul hidegben is.
(#10064) SzlobiG: azt még nem tudom, hogy mennyire lehet szaros az egr., remélhetőleg köv.héten ha odajutok akkor megyek szerelőhöz és megnézetem azt is, hogy egyáltalán milyen belül.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz F_Zolee #10060 üzenetére
Az a legoptimálisabb környezet amiben most használod. Nem kell "kiégetned", 3000-3400 rpm-nél már termel elég hőt.
Ha részterhelésen rángat akkor első körben gyertya/kábelköteg/trafó triót vizsgálnám meg (ebben a sorrendben).
0. lépésként pedig a csatlakozásokat ellenőrizd.
mod:
rvilike: Igen két állású. Jó lenne kicsit feljebb tornászni, hogy 130-nál még ne nyisson nagyobbat csak mondjuk 140-nél mert most már 130-nál bőven nyit. Szóval vagy szöttyögök 110-120-al vagy ha már eszik akkor 160-170. Most akkor jól megideologizáltam miért megyek gyorsan?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
#81556480
törölt tag
Nem tudja véletlenül valaki, hogy ilyen olajbeöntő pumpát honnét lehetne szerezni?
-
-v-
addikt
Az a timingot állítja elvileg.. amúgy hülyén is fogalmaztam, a VVT-ben már benne van, hogy ott a timing a változó
3200 rpm-nél vált a vezérlés
Aha akkor gondolom valami 2 állású, nem folyamatosan változó ..
Amúgy passz, hogy azt mennyire szokták tunerolni vagy bele lehet-e nyúlni, nekem folyamatosan változó, nagyon kis szögeltérésekre már behisztizik. Gondolom ha hozzányúlnának akkor ott is okosítani kéne, hogy mire mit higgyen normálisnak, de őszintén szólva totál nem értek hozzá, egyébként sok értelme szerintem nincs is hozzányúlni. -
F_Zolee
veterán
Bedobom a teóriát hátha eltántorítotok tőle.
Olvasgattam, hogy az EGR/AGR-nek nem tesz jót a városi menet. Én napi 44km teszek meg kb 90km/h-s átlagsebességgel, kevés araszolással(M3 bevezető). Ez a fajta állandó sebesség "káros"? Már a lerakódások végett kérdezem. Nem sűrűn szoktam 3300-3400rpm felett hajtani.
Csak az miatt kutakodok, mert városi sebességnél ha kicsit intenzívebben gyorsítanék akkor kicsit megtorpan a motor és nem egyenletesen húz. Gondoltam, hogy egyik nap kicsit huzatom 4000 körül de azt is csak pár(4-5) km-en át tudnám véghez vinni. Ekkora távon van értelme tolni neki? -
Qru
MODERÁTOR
Háát pontosan nem tudom.
Annyit sikerül kiböngésznem, hogy csak a szívóoldali szelepvezérlés változik (a kipufogó fix). Mivel ez volt az első közös Toyota-Subaru fejlesztésű modell gondolom a Toyotától kapták a rendszert mert ez az első Subi blokk amiben van "vvt" rendszer (legalábbis a polgári modellek között). Illetve ha jól olvastam/rémlik 3200 rpm-nél vált a vezérlés.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
A szelepvezérlés váltását azt nem lehet szoftveresen módosítani ugye? Tehát, hogy pl ne 3200-nál váltson hanem mondjuk 4000-nél. Elvileg az mechanikus és a vezérműtengely bütyke változtatja a szelepnyitási hézagot ha jól gondolom...
To all:
Szombaton Cars & Coffee a Kincsem Park-ban: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-v-
addikt
válasz szőröscica #10053 üzenetére
irdatlan dögös autó
Valóban, de itt ki is merültek az előnyei Amúgy pont ilyen fehérben, szép nagy felnikkel láttam új passatot is, az is fasza azért élőben ... bár nekem se adja annyira se kívül se belül (túl kocka vonalzós német), de a B5.5 óta a legjobban sikerült passat, és minőségre meg minden másra nagyon rendben van.
(#10054) Qru: 16, persze persze ... Jó ha 8-10 van az, max. teljesítményre. De nem is az utóbbi a kérdés, lehet vannak fordulatszám tartományok ahol érezhetően hozzátesz, vagy javul a vezethetőség, amiatt megérheti. Csúcsteljesítményre szerintem enyém se tud egy lóerővel se többet, mint csipsz nélkül (de ezt le is szarom)
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tomcsi23 #10045 üzenetére
4-esben leforog, ott bőven nem jut el 190 közelébe. Városban is sokat megyek 3-asban de egyszerűen 60 alatt nem tudok 4-est kapcsolni mert csak szenved. Most így kíváncsiságból megnéztem, a gyári ajánlás szerint 61 km/h-nál javasolják a 4. fokozat kapcsolását és 81-nél az 5.-et.
Tehát ha vki 60-nál lassabban szüttyög előttem a városban akkor kénytelen vagyok 3-asban követni.Viszont láttam ilyen motorhoz tuning before/after mérést és +16LE és +21Nm-t tudtak hozzá dobni. Reális, a szívókon +10%-nál többet nem tudnak tolni ha csak szoftveres módosítás van most ahogy így utána olvasgattam.
#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
Nekem eszembe nem jutna a Passat, se kívül, se belül nem tetszik. A Mazda szép, de pont ebben a fehér színben, pont így üvegtetővel, ilyen felnikkel ez a Mondeo szerintem irdatlan dögös autó. Élőben is láttam már ebben az összeállításban, ültem is benne, vezetni sajnos nem tudtam, de látványra, tapintásra engem megfogott. A cikkben emlegetik, hogy a Peugeot 508 minőségibb belül, fura, nekem pont az nem tűnt annak, mikor ültem benne.
-
AMD Power
titán
Ebben a tesztben finoman sem volt meggyőző az új Mondeo.
-
tomcsi23
veterán
válasz SzlobiG #10044 üzenetére
Hát igen, egy rendes mérés nem olcsó, és ilyen esetben egy before-after is kéne. Már csak a görbék miatt is - persze, ha az volt a csipsszel a cél. Qru-nál pl hamar jelentkezik, hogy megy-e többet 190-nél vagy sem.
Apropó, Qru, 4-esben is nézted, vagy ott már leforog?
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
SzlobiG
félisten
válasz Rivaul #10040 üzenetére
Motor függő ez egy szívó benzinesnél pl nem lehet olyan mértékben mint egy turbos motornál, de nyilván igény függő is van akinek az alacsonyabb fogyasztás a szempont. Nekem pl most +30 ló meg 65Nm lett a gyarihoz képest.
Meg is kaptam a gyári romot amit akármikor vissza tesznek.
-
Rivaul
addikt
válasz SzlobiG #10039 üzenetére
Így van. Lementik az eredeti beállításokat és legtöbb helyen ingyen visszatöltik ha arra kerül a sor (pl eladásnál). Viszont a kis plusz az nem mindenhol lényeg. Persze valószínű hogy lesz változás de nekem pl az ajánlatba cirka 2-4le növekedést volt felvázolva az én igényeim természetes velejárójaként.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SzlobiG #10030 üzenetére
Ilyenkor gondolom lementik a gyári kódot is, hogy később visszaállítható legyen...
Hát sajnos ezek kaptak ilyen korlátot. Bár egyelőre úgy is a gumi projektre kell ráfeküdnöm a mostani gumin már nem éppen top kondiban van. Így egyelőre a chippelés csak elméleti síkon érdekel.
#nincsbennetarcsi
-
D4rkm4n
őstag
válasz #81999360 #10032 üzenetére
Minimum nyolc általános végzettség kell a vezetői engedély megszerzéséhez. Természetesen ha a középiskolai bizonyítványodat viszed be, el kell hogy fogadja, mivel annak megszerzéséhez előfeltétel az általános iskola befejezése.
"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."
-
#81999360
törölt tag
Sziasztok!
Le szeretném tenni a jogsit az idén, eddig nem volt rá szükségem, de jövő évtől már kellene. Bementem egy helyi oktatóhoz, erre azt mondta hogy neki kell a 8. általános iskolás bizonyítványom. Fel sem tudom fogni hogy ez miért kellhet. Abban reménykedek, hogy szegény nem ért hozzá és rosszul mondta.
Kérdeztem, hogy nem jó-e a szakközép, vagy akármi ami magasabb. Nem... neki a 8.-os kell. Miért?
Keressek mást, vagy ez valami exkluzív magyar törvény?Szerk:
Ja, igen, lemaradt hogy ez miért is ekkora probléma. Általános suli óta elköltöztem pár száz kilóméterre, és azt sem igazán tudom hogy merre lehet a régi lakásban.[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #10027 üzenetére
Marhára hiányzik egy 6. fokozat a váltóból pályázáshoz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
D4rkm4n
őstag
Én kimondottan meleg motornál tapasztaltam. Hidegen kellemesen duruzsol a motor, de pár kilométer megtétele után az alapjárat kis túlzással olyan, mint egy zetoré.
Ha ezért a zajért nem a hidrotőkék a felelősek, akkor mi lehet a bibi?
"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Rivaul #10024 üzenetére
Köszi! Ránézek. Ha emberi árat ad akkor... Mondjuk tudom sokat nem hoznak ki belőle pluszban mert ugye ez csak szívó pedig lenne tartalék benne mert a váltó meg diffi-k azok ugyanazok mint ami a WRX-ben is van. Az meg ugye gyárilag 230 ló és 350Nm...
mod:
Declare: Ááá, az parádés fogyi, most toltam egy Bp-Fonyód-Bp távot 12,5 volt a fogyim rátankolásos módszerrel mérve. Ez 160-170-es tempót jelent végig a pályán. De ugye itt az awd már csak hátrány (plusz súly & plusz hajtási veszteség). Kár, hogy csak az automata váltósoknál lehet kikapcsolni az awd rendszert (igaz ott is csak biztosíték birizgálással)...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Declare
őstag
Juj, egy jo lehet a kis 2,5 ös 170 lovas moci...szip viszont akkor egy gyenge lejtön vegsebessegben 1-2 km/h val letolnalak most franko uj gummakon kiprobaltam, egyenes uton padlon picit 190 föle megy a zopel, egy kis lejtövel a 200 is megvan (GPS szerint, ez ora szerint +10-15km/h) de azert ez mar nem az utazo viszont a futomü, nagyon szepen stabil a gtc alatt. Fogyi mondjuk 12-13 litert ir padlon a BC huzamosabban, de barati az is.
Hazafele (tav fele) 5,9-6,0 lett 2 ember + 4teli gumi acelfelnivel, csomagokkal, ora szerint 140 tempomat, ahol nem volt kisebb korlat. Visszafele a padlogazas szakaszok felnyomtak 6,3 ra az atlagot es ahhoz kepest sokat nem lehet vele nyerni idöben.....ha nem siet az ember nem eri meg a dolog....mondjuk a verseny elmeny az adott pillanatban karpotol
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
Nála meg tudod írni mi is az amit szeretnél így arra kalkulálja az árat. Nekem pl annyi volt a kérésem hogy alacsonyabbról kezdjen húzni a gép. Ha több ló vagy más fogyi kell annak mind más a tarifája és a menete. 1-2 nap míg megcsinálják az árajánlatot.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #10022 üzenetére
Én is azt tartom reálisnak. A 2.0i 150 lóval kb 210-et megy.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #10019 üzenetére
Kerek 170.
rvilike: 190-nél leszabályoz sajnos az elektronika. Bár gondolom sokkal többet amúgy sem menne...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz SzlobiG #10011 üzenetére
Itt néztem, hogy egy teljesítményméréses + chipsz az olyan cca 150k. Az ilyen sufni műhelyekben nem bíznék.
Nem túl gyakran de megfordulok igen. Mindegy így legalább kevesebbet eszik a gép csak kíváncsi lettem volna magától mit tud szoftveres korlátozás nélkül.
mod:
Declare: 2,5-ös.
rvilike: De, elektronikus korlát van benne gyárilag.
Rivaul: Hát, ha annyiért még csap is hozzá 1-2 lovat akkor még akár fontolóra is venném a dolgot...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ha gyárilag van limitálva az autó végsebessége azt csak ecu újraprogramozással lehet kikerülni, ugye?
Tehát "chippeltetni" kéne az autót...
mod:
F_Zolee: Igen, mert az Opel jelvény áramvonalasabb mint a Suzuki-é.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Rivaul
addikt
válasz BomiBoogie #10000 üzenetére
Jah a zajcsillapítása nem valami jó az tény. Bár hallanád a rovert... Nem tudom hogy tudtak ilyen kialakítást adni egy ilyen jó autónak de ki..ott hangos már 120 körül is. 1-2 előzés 170-nél meg tényleg repcsis...
Qru
Ne hidd. Kifejezetten jó a kialakításuk. Én 150-nél is abszolút megbízhatónak éreztem a stabilitását. Nem inog, lifeg, dobálózik Pedig többször voltam vele bp-zegerszeg vonalon is és nem sajnáltam a gázt.
Ellenben van a családban egy matiz, nah baszki. Mint malacka a szembe szélbe 110-nél 20 centis kilengései vannak az autónak Olyan mint egy zuhanykabin... Messziről nem lehet eldönteni hogy most jön vagy megyEladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Declare
őstag
Köszi! Ez az. Maga az egesz egyseg megvan, viszont nekem most nincs rajta az a felsö fekete henger szerü ize, amit bekarikaztam. (amit ket csavar rögzit oda. A kepen jol latszik a baloldali, a jobb oldali takarasban van. Nekem gyanus, hogy most olajcsere, meg xenon trafo csereleskor, amihez le kellett bontani az elejet, a szerelö nem tette vissza.... )
-
Qru
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest