-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dellfanboy
őstag
öcsémet születésnapja alkalmából befizetném olyan vezetéstechnikai tréningre/mókára ahol adnak egy komoly autót. pl ariel atom, impreza. melyik a legjobb? ahol a legolcsóbban a legtöbbet lehet vezetni? mert néztem 1 oldalt, de 30 rugót sokkalom 15 percért.
üdvözlettel,
LAci
[link]eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Declare
őstag
Sracok lenne egy kerdes, hatha valaki talalkozott mar ilyennel. Kb 1 honapja kiegett a jobb oldali xenon izzom. Vagyis egyik reggel kiirta a kocsi, hogy ellenörizzem es nem is egett, valoban. Kb 2 hete ki lett cserelve, amikor a turbomat is szetszedtek megnezni milyen allapotban van. A xenon cseret ez utan a müvelet utan csinaltak es a szerelö azt mondta, mielött csereltek es bekapcsoltak a lampat, vilagitott mindkettö szepen. Kicsereltek ennek ellenere, mar 6 evesek, vadi uj philips x-treme vision került bele (d2s). Erre tegnap indulok es kiirta megint, hogy ellenörizzem a jobb izzot....es lass csodat tenyleg nem eg.
Mi a turot tudok ezzel kezdeni? A baj az, hogy az izzocsere alapbol bazi nagy macera, mert le kell bontani a kocsi elejet total. Mashogy nem lehet hozzaferni. Szoval megmozgatni vagy ilyesmi nem jatszik. Megneztem a biztositekokat, azok rendben vannak. Levettem az akku sarut, hatha valami elektronika es a szervizben is ezert tert eszhez vagy nem tudom, a kocsi elfelejtett szepen mindent, de az izzo tovabbra sem vilagit.
Szerintetek mi lehet? Hogy induljak el? Autovillamossagi? Hatha a trafoja vagy nem tudom milye szorakozik? Mondom az a baj, hogy sok oras munka hozzaferni ahhoz a rohadalom izzohoz, szoval csak ugy poenbol nem vinnem oda szerelöhöz, hogy fel napig szerelje a semmiert......(astra H GTC)
-
F_Zolee
veterán
Más téma. Köv.héten viszem a verdát vizsgáztatni és kutakodok, hogy miket néznek.
Ilyet is találtam: Egészségügyi csomag, izzókészlet, elakadásjelző háromszög.Ebből az első van meg. Tényleg nézik is manapság?
-
tresh
veterán
válasz F_Zolee #8789 üzenetére
Igen itt kicsit másképp megy mint nyugaton..
Rivaul: valahogy így
DeFranco: kb 5-6 éve mindig váltogatom őket és mindig kapok jobbat mint az elmúlt évbe igaz én egész évesbe csinálom a bulit. Talán ebbe az évben volt hogy max 2k különbség volt a két ajánlat között és akkor mondtam hogy most nincs kedvem levelezgetni stb így maradtam a mostanimnál.
-
DeFranco
nagyúr
mielőtt nagyon elkezdtek ezértartittezazországozni érdemes tudni, hogy a kötelező szinte minden biztosítónál veszteséges üzlet.
azért fontos, mert ezzel tudnak neked eladni csaót meg lakásbiztosítást meg utazási biztosítást. ha ezekből van ott egy-kettő, és bemész közölni, hogy viszed a csomagodat, akkor pikk-pakk kikalkulálnak neked egy olyan árat hogy vigyorogva jössz ki.
szóval ha csak köteleződ van ott, és nem is fogsz (át)kötni mást, akkor logikus hogy elhajtanak, az nekik nem hűség, hanem leechelés.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz VegyesTamás #8782 üzenetére
Már azt hittem Akkor viszont hajts be simán a biztosító ablakán a szamárral
Egyébként azt mondják mindenkinek emelkedik mert hogy olcsóbb a benzin és többen veszik elő az autót. Emiatt meg nagyobb a biztosítási kockázat és több a járulékos költség. De baszki, most meg emelik a benyát (mert az nekik jó alapon)...
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
VegyesTamás
senior tag
jaajj ne ne nem gondoltam komolyan ezek inkább távlati dolgok, csak úgy poénból írtam, mert ez illene a 75k-s biztosításhoz ha egy ilyen motor kerülne bele ott kezdődne, hogy nagyfék, kasztni erősítés, és cső, egyedi féltengely, egyedi váltó, futómű, alváz átépítés 4WD-re.....stb ..most tartok kb 2 millánál papírozva A gyári váltót, féltengelyt kicsinálná kb két rajt után
[ Szerkesztve ]
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
Rivaul
addikt
válasz VegyesTamás #8777 üzenetére
207hp egy csacsiba te nem vagy normalis
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
AMD Power
titán
válasz VegyesTamás #8777 üzenetére
Jah így már értem... 200Le géppel.
-
TaaT
nagyúr
válasz tomcsi23 #8778 üzenetére
"A szíj, meg a feszítő milyen állapotban volt?"
Ha a vezérlés részére gondolsz, a szíj teteje totál simára kopott (holnap csinálok róla is képet), a 2 görgő ami fém azok jól néznek ki, viszont a műanyag görgőnek a képen a jobb oldali, persze ez új szett oltári nagy holtjátéka volt, nagyon lötyögött.
Az érdekes hangot viszont a hosszbordás szíj vagy annak valamelyik feszítője/görgője produkálja, erre fel is hívták a figyelmemet a szerelők. Ezt itthon leszedem megpucolom és utána elválik kell-e cserélni.
A gyári vízpumpa meg műanyag lapátos, de nincs folytonossági hiány bennük.
Give them hell Ukraine!
-
VegyesTamás
senior tag
válasz AMD Power #8776 üzenetére
lehet azért van mert most lett kész az új kpm-es forgalmi, hogy a Lancia Delta HF Integrale 2000 ccm es 16V -s 154 kW -os (207 Le) motor került a csacsiba
[ Szerkesztve ]
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
AMD Power
titán
válasz VegyesTamás #8768 üzenetére
75re? Jézus. Mid van A8?
-
VegyesTamás
senior tag
jól van milyen gonosz vagy
mondjuk igazából akivel beszéltem mindenkinek megdrágult elég sokkal, és nem nagyon ladát hajt mind
[ Szerkesztve ]
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
TaaT
nagyúr
válasz VegyesTamás #8768 üzenetére
Ez már régóta bevett szokás, ha nem akarja megtartani az ügyfelet a biztosító akkor olyan árat mondanak neki hogy ő menjen el.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
VegyesTamás
senior tag
válasz DeFranco #8771 üzenetére
most újrakötöm, megyek a köbéhez, ők éves szinten ~34kból megoldják B1besorolással
Rivaul: ezt kérdeztem tőlük én is..mondom ez most mi? ennyiből újjáépítem a kocsit
[CS]Blade2: majd megkérdezek egy autósboltot holnap ha nem esik ki...privibe írj egy évjárat, kw, alvázszám, motorkód, márka, típus kombót nyugi, csak az azonosításhoz kell
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
[CS]Blade2
addikt
válasz VegyesTamás #8768 üzenetére
Azt tudom, hogy drága az alkatrész. A kar 17 és 30 között van újonnan. Bontóból 2,5K-tól. Azt hittem, hogy magáról a karról törött le a pöcök vagy eltörött a két rugó benne, stb., és elhoztam egy másik kart, de beszereléskor kiderült, hogy nem a karral van a baj.
ford focus 1.4 ambiente 2001-es.
Kezdetben elég lenne, ha tudnám az alkatrész nevét, vagy kép róla, hogy egyáltalán hogy néz ki, amikor nincs eltörve, vagy ilyesmi. -
DeFranco
nagyúr
válasz VegyesTamás #8768 üzenetére
Én a seggem verem a földhöz (most már) hogy 29k-ból megúszom éves szinten a januári értesítő szerint. Remélem ezen már nem módosítanak.
(mielőtt elkezdődik a hímtagméregetés ez budapesti gyermektelen 10 éves középkatos ár, a bokorpusztai 42 éves kétgyerekes regattással nem összehasonlítható)
-
Rivaul
addikt
válasz VegyesTamás #8768 üzenetére
Adnak mellé még egy csacsit?
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
VegyesTamás
senior tag
válasz [CS]Blade2 #8767 üzenetére
ííííj szeretnéd, hogy visszahúzzon? Kéne egy fordos progi robbantott ábra gyári szám=ööm bodottá, majd szívroham, ilyen drága..basszus. Bontó lesz a vége
AMD Power: tán' nem olvastad a véleményem erről?
Basszus kiesett a szemem Allianz megküldte a biztosítást értesítő indexkart asszongya" ~75k az éves biztosítás baleseti adóval együtt mondom..oké akkor pá
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
[CS]Blade2
addikt
Belinkelném ide egy autóval kapcsolatos kérdésem, hátha tud valaki valami okosat: [link]
-
TaaT
nagyúr
Igen, az is. Meg fékfolyadék, meg olajcsere + üa szűrő. (ez volt a legrövidebb olajcsere periódus amióta nálam van 1.5év és 5400km.)
Csak az olaj és üa szűrőt kértem vissza, szemrevételezem a belsejüket milyen állapotban vannak. Azt tudom hogy a vezérlés már a végét járta [link] ezen nincs mit nézni. Talán a vízpumpára jó lett volna egy pillantást vetni, de nemsoká hozzák vissza a kocsit szal valszeg késő.
Give them hell Ukraine!
-
Rivaul
addikt
"Az auto jo 5 szeméjes vanak rajta karcok rebet az ablakja ,szakatak az első űlések .napi használatban van ,,bőveben szem,vagy,tel.
Magyar műszakija van tőb mint egy év van még rajt, ful exsztrás,odalso ajtok távirányitásal nyitodnak és tyukodnak..."És a legszebb hogy már nincs fent a hirdetés. Talán elkelt?
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
tresh
veterán
válasz VegyesTamás #8754 üzenetére
Alu öntvény dekli ráadásul imádja ha rátépik
-
Rivaul
addikt
válasz VegyesTamás #8748 üzenetére
Én a szűrőt a leengedett olajjal szoktam megkenni, az kéznél van és tökéletes. A leengedő csavarhoz is minden alkalommal új gyűrűt teszek. Több olyannal találkoztam ahova nem volt téve és bele volt tépve a teknőbe a csavar
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
tresh
veterán
na majd akkor így
Ha kiég, megsérül vagy eltörik a fényszórónk és ki kell cserélni, akkor ezt otthon, házilag is megtehetjük, viszont ilyen helyzetben be kell állítani a fényszórót, különben könnyen a szembe jövő arcába világíthatunk az út helyett, ezzel magunkat és másokat is balesetveszélybe sodorva.
Miután kicseréltük a fényszórót, a következő a lépés az, hogy találni kell egy függőleges falat, ami mellett egy 8-10 méteres vízszintes, egyenletes, sík terület van. Álljunk úgy az autóval, hogy az autó hossztengelye merőlegesen legyen rá és annyira közel álljunk a falhoz, amennyire csak tudunk. Jelöljük be a fényszóróink középpontjait a falon, majd kössük össze őket. Tolassunk hátra kb. 10 métert úgy, hogy a fal merőlegesen legyen az autónkra.
Fényszóró beállításaFényszóró beállítása
Ezután állítsuk be úgy a fényszórót, hogy a falra vetített vízszintes vonal kb. 10-10 cm-rel a bejelölt pontok magassága alatt legyen, a vonalakon található töréspontok pedig a jelölések alá essenek pontosan. Ez azért kell, hogy ne legyen se összetartása, se széttartása a lámpáinknak, hanem a fénynyalábok iránya párhuzamos legyen a kocsi hossztengelyével.
A fényszóró házán általában rajta van a gyári előírás %-ban. Ha 10%, akkor 10 méterről 10-10 cm-rel kell alatta lenni a fénynek, mint a jelölés, ha 12%, akkor 12-12 cm-rel és így tovább. Az egész beállítás előtt érdemes ellenőrizni a guminyomást, illetve egy 70 kg-os embert a hátsó ülésre ültetni, hogy a normál állapotú, megpakolt kocsira végezzük el a szükséges beállításokat.
-
VegyesTamás
senior tag
válasz AMD Power #8728 üzenetére
itt már sajnos nem csak erről van szó..múltkor autó fenn kézifékkötél csere, fékbetétek csere, segédszíjak..alkatrészt hozta, nagyjából 3 órás munka.
Nekiindul, elkezd lebont, összehasonlít. Fékbetét nem jó, kézifékkötél nem jó, segédszíj, ok. Király, rárendel, nincs kirendeltségen, király holnap reggelre jön. Boldogság tölt el minket, hogy a nagyjából 3 órás munka helyett kedd 11 órától másnap reggel 10ig van az emelőn a kocsi..felszámolhatjuk? nem...kár? van, mert 3 óra helyet kicsit több időt foglal el az emelőn a kocsi. Borul a hét, mert másnap már nem hozhatják 7re a másik kocsit..átszervezni mindent. Itt ezt is figyelembe kell venni, nem csak a gonosz autószerelőbácsi aki heti 300k forgalmat csinál az autósboltnak, unixnak stb kap egy kis kedvezményt..ez olyan mintha a pékhez inkább te vinnéd a lisztet, mert te otthon megcsináltad, és legyenmáolcsóbbazakenyééérSnoop-y: érdekes..nálunk ez úgy működik, hogy átvizsgálás után vagy az ügyféllel együtt együnk a géphez, és mutatjuk mi van mennyiért, és mit szeretne, mi a tapasztalat..gagyit nem engedünk belerakatni, (vagy csak ha nagyon nincs pénze) nem csak mert szarabb vele szerelni, hanem mert nem egy tartós dolog.
Másik..ha az üf. hozza a cuccot nincs garancia. Legutóbb vezérlés csere..jajj de drága a szett. Nembaj majd ő hoz. ...Rendben nincs gari. OK, de olcsóbb. Rendben. Fél év eltelt, jön vissza valami csiporog..hmmm biza a vezérlésben egy görgő. Üf: de hát azt fél éve csináltátok rá kéne nézni...hmmm igen csak te hoztad az alkatrészt..jaa tényleg..jó akkor hagyjuk most
Olajcsere:szvsz ha először a szűrőt veszed le, és kap levegőt szépen le tud csorogni az olaj mire beállunk a kocsival kb langyos az olaj, szépen szűrő le, vissza az új, (gumisat vékonyan megzsírozni, meneteset finoman zsírsprayvel, kíváncsi vagyok erre ki figyel még oda manapság ) olaj le, feltölt nagyjából 0,5 literrel kevesebbel, motor beindít, olajnyomás ok, szint beállít, decire pontosan lehet követni a gyár által előírt mennyiséget ez így általában működik
fényszóró: sokan aranyosan kicserélik otthon elgörbítve az alaplapot és ezzel rontják el....de kicsit már zavar, hogy minden 2. autó este kibssza a szemem
[ Szerkesztve ]
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
Rivaul
addikt
válasz DeFranco #8740 üzenetére
Olaj mindenképpen marad az autóban. Ami meg van adva olajcsere értéknek az erre van kiszámolva. A száraz feltöltési érték átl közel egy literrel magasabb. Nekem 5.3 a száraz töltés és 4.5 a cserés. Az üzem meleg motort hagyod kb fél órát állni, míg már nem süt és aztán jöhet a leengedés.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
-
Declare
őstag
válasz DeFranco #8742 üzenetére
Ez a fenyszoro beallitas engem is erdekel ez jo leiras szerintetek?
Gondolom xenonra is ugyan az vonatkozik, hogy milyen magasra vilagitson. Amiota az uj izzok vannak benne kb mindenki villogat este. Elötte is villogattak, de ezzel most kb mindenki. Kicsit kellene lecsavarni szerintem rajta, pedig elvileg a szerelönek mondtam, hogy nezze meg, de azt mondta jo volt, csak kisse jobbra huzott, azon allitott
-
DeFranco
nagyúr
először azt ellenőrizd, hogy jól van-e berakva az izzó.
nekem is volt, hogy gyorsan cseréltem, és nem feküdt fel tökéletesen a karimára, szerencsére pont ismerős ment előttem, és szólt hogy vakítok.
az ilyen félszemű vakítós majmok többségének szerintem ez lehet a baja, berakja, csak nem tökéletesen, aztán meg lesz*rja, vagy nem szól neki senki. ezért szoktam rájuk villantani.
fényszóró beállításról van egy cikk a tc-n nem tudom pontosan idézni, de viszonylag egyszerű.
-
DeFranco
nagyúr
válasz szőröscica #8739 üzenetére
hm... értem, ez nekem új. eddig pont azon ment a huhogás, hogy nem szabad melegen cserélni, mert marad olaj a motorban meg a köztes terekben és nem csorog le az egész, ami túltöltést okoz ha decire töltöd
megint tanultam valamit.
-
Melack
veterán
válasz szőröscica #8735 üzenetére
Ezt pl nem tudtam. Így azért más a helyzet.
(#8734) F_Zolee: ok, felhívom őket.
Tresh: köszi az infót neked is! Egy kicsit más irányú kérdés: fényszórót hogyan tudok beállítnai? Kicsit "kancsal" a kocsi, jobb oldali fénycsóva befelé néz. Én nem tudom, mit és hogyan csinálnak a szerelők, én csak hozom/viszem. Ok, most egy kicsit többet voltam bent, srácok sokat meséltek a tengelyekről meg ilyenekről.
[ Szerkesztve ]
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
tresh
veterán
Ha meg üzemmeleg lesz a motor, az istennek sem nyúlnak hozzá.
Miért ne nyúlna hozzá?
(#8736) DeFranco Fizika gyorsabban és könnyeben lejön az olaj Nem azt mondom hogy üzem melegen szoktam olajat cserélni de megjön a tulaj a kocsival picit hagyom járva a motort kb még 60-70 fok körül van , aztán leállít össze pakolászom amit kell és már nyitom is a csavart és szépen lecsurdogál az oil
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz szőröscica #8735 üzenetére
mert?
-
Snoop-y
veterán
válasz AMD Power #8728 üzenetére
Pont leszarom a legutobbi miatt:
kene szilentcsere itt meg itt.
Ok rendelj powerflexet
szerelo: ahh mi nem azzal dolgozunk
ok hozom en
olajbol motul 300v kell
szer: nalunk castrol van
ok hozom en
fek is kell (itt mar csak a vicc kedveert kerdeztem) van valami normalisabb?
szer: hat a pagid-ra van legnagyobb kedvezmeny
ok hozom enszoval ezek utan mit szeretnenek?
Szereltessem szarral a kocsit mert van egy beszallitoi szerzodesuk?
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Melack
veterán
Van valakinek szerelő ismerőse a 13. kerben? Összességében csak egy olajcsere kellene, vinnék mindent, mert otthon nem tudom megcsinálni saját magam :/
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
-
AMD Power
titán
válasz VegyesTamás #8727 üzenetére
Igen imádják. Főleg ,hogy elesnek a lényegtől. Az alkatrész % kedvezménytől amit + le tudtak volna húzni rólad.
-
VegyesTamás
senior tag
örülni fognak, hogy viszed az alkatrészt, ez ilyen élből nagyonszeretlek érzés a szerelő felől
AMDPower: hát neharagudj, de én is meggyőzőnek tartok egy emberméretű beszélő kutyát
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
DeFranco
nagyúr
válasz #16741888 #8725 üzenetére
totál egyetértek, az eredeti posttal és a mostanival is.
nekem is egy szerelőm van, aki korrekt, nem 100%-ban tökéletes, de ok. az összes többi szerelő akivel találkoztam (és párral már találkoztam) lusta simlis kókler világszégyene.
ha kicsit is foglalkozni akarsz az autóddal, és azt akarod, hogy ha nem is 100%-osan tökéletes, de legalább OK legyen (és nem úgy állsz hozzá, hogy gurul amíg gurul, ha megáll, akkor legkevesebb forintokból járóképessé teszed, minden zajra zörejre ott a rádió a műszerfalon meg a visszajelzők csak dísznek vannak) tehát ha gondos gazdája akarsz lenni a kocsinak, akkor szívás van, mert erre embert nem találsz. akkor sem ha megfizeted.
ofc mindenrevanegybëlgaszám 1:57-től ontopik, de a többi is aktuális.
-
#16741888
törölt tag
Értelek és tök jogos, én is elkezdtem apróbb dolgokat megcsinálni, csak az embernek van egy munkája, van 2-3 hobbija, meg motorja meg stb. egész egyszerűen nem lehet mindenben jó... így sem elég a nap 24 órája...
És tényleg így van 1-2-3 alkalom korrekt, aztán elindulnak a megmagyarázhatatlan számlák.
Amúgy egy sor 5 TDIben mennyibe kerül a komplett vezérléscsere, vízpumpával?
-
tresh
veterán
Na en pont ezert csinalok mindent magamnak az auton amit tudok es meg lehet csinalni, futomu,fek,elektronika,klima, mar a vezerles is audin elb*sztak pedig ugye itt mindenki k*rva nagy tdi magus...a nagy f*szt na mindegy. Lenyeg hogy mindent en csinalok mar amit meg nem lehet cserevel vagy helyben javitani viszem szakceghez
Elegem lett a sok "hozzaertobol"..
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz #16741888 #8714 üzenetére
Ilyen a 90%, a maradék 10-et meg nem ismerem Egy korrekt szerelővel találkoztam eddig de az meg amolyan gyors szervizes és nem csinál/csinálhat mindent. Pont emiatt "tanulom" folyamatosan hogy miként is kell egy-egy dolgot megcsinálnom az autóimon. (amúgy a legtöbb az első 1-2-3 alkalommal korrekt míg tart a beetetési időszak, utána meg fossá húz...)
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
AMD Power
titán
válasz #16741888 #8714 üzenetére
Hála Istennek én a mostani szerelőmmel nagyon megvagyok elégedve. Múltkor a vezérlés felől hallottam valami szokatlant. Ráírtam FB. Már irt is vissza ,hogy vasárnap délután oda vigyem a gépet neki. De mondta ,hogy nyugodtan. Egy órát voltam nála. Szerelést nem csinált ez tény. De egy órát akkor is ott voltam nála. Nem volt hajlandó pénzt elfogadni érte mert ő nem csinált semmit. Múltkor hasonló volt. Akkor sem fogadott el pénzt mert ez garanciális "javítás" volt szerinte.
[ Szerkesztve ]
-
#16741888
törölt tag
Sziasztok. Feldobnék egy témát. Nektek milyen tapasztalatotok van az aktuális szerelőtökkel, kárpitosotokkal karosszériásotokkal?
Nekem megmondom őszintén a tököm kivan az összessel, nem tudom lehet csak a multis agyammal nem értem ezeknek a szakembereknek a munkáját, vagy lehet bennem van a hiba de a tököm kivan.
Helyzet. 4 év cégautózás után úgy alakult hogy olyan munkát kaptam amelyikhez nem jár cégautó. Végig vezettem túlzás nélkül a Toyota meg Ford kínálatot, új Avensisbe beletettem 100k kmt, szóval lehet állítani hogy ismerem, ugyanakkor nem szerettem. Hibátlan abban hogy elvigyen A ból B pontba, kényelmes stb. de lélek nincs benne. Nulla, semmi.
Így aztán kevésbé gazdasági megfontolásokból mint inkább akaratból vettem egy 100as kasznis A6 TDi quattrot. Gyerek korom óta ilyet akartam, jó sokáig keresgéltem amíg vettem egy kevésbé bontószökevény darabot. Imádom vezetni, rohadt jó autó, viszont úgy voltam vele ha már megvan akkor kicsit építgessük, így elindultam az S irányba... főleg belülről... kapott bőrüléseket, kormányt stb.
A karosszériás rosszul teszi vissza a lökhárítót dehát nyilván az autót szidja hogy ez egy fos... a másik autószerelő hűtőcsere után szidja a karosszériást hogy milyen gányul van összerakva elölről, elhozom az autót zörög zörög, mire meghúzom a lámpában a csavarokat, elhagyom az indexet... a kormányt kárpitossal 3 szor lebeszélem hogyan akarom bőröztetni, richtig nem úgy csinálja, mindenhol csak a gond a probléma... szó szerint.
Ha bonyolultabb dolog van amihez nem kell alkatrész feltétlen, akkor nyilván megy a szájhúzás hogy de elfoglaltak meg stb. De basszameg nem kifizetem a rezsióradíjat? Nem kurva mind1 mivel foglalkozik ha úgyis felszámítja az óra árát? Ha mondok egy listát mire van szükségem a felét elfelejtik... leírva is. stb. stb.
Ez most nem 1 emberről van szó, hanem több, félig meddig ismerős (de azért nem túl közeli) "szakemberről" összerakott vélemény... legalább 4-5... kárpitossal, szerelővel, karosszériással stb.
Hozzá tartozik hogy én nem vagyok az a cigánykodós ember, megmondják mennyi, én kifizetem, ez nyilván annyira újszerű, hogy 3. - 4. alkalomra már rámegy a 20% felár, hiszen úgyis kifizeti.
Komolyan nincs ma Magyarországon normális szakember? Többször hittem hogy na végre megvan, aztán erőteljesen ledolgozták magukat nullába.
Nyilván én vagyok a balek, mert korrekten fizetek, de tényleg nem megy ez cigánykodás, hőbörgés, meg balhézás nélkül? Ez a baj, ezt kell csinálni, ennyi az alkatrész, ekkora lesz kész.
... és akkor a márkaszervizek, feltöltöm olajjal jólesz, meg nem cserélünk féket mert jólesz meg stb. dolgokról nem is beszéltem, az nyilván lejjebb van.
-
VegyesTamás
senior tag
válasz szőröscica #8710 üzenetére
Koin-t használom, ezt csak poénból gyűjtöm, fuelio se rossz meg van egy két jó app még erre de nem szükséges koinban ott van havi lebontásban
Rivaul: üzembentartóival 2év műszakival, jó motorral, 2évre biztos jó kasztnival 95k -ért nem várom, hogy a nem létező BC 5.5 ös fogyit ír nekem
a másik meg, hogy olajcsere 9400 az összes szűrővel..kerékcsapágy 2600. Másik bontott váltó 10k..motor +váltó bontva 30-40k két első lámpa, kompletten 8k kuplungszett 15k stbstb sorolhatnám még ezt sem szabad elfelejteni
[ Szerkesztve ]
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
-v-
addikt
válasz szőröscica #8710 üzenetére
Vagy vannak egyéb, kifinomult szoftvermegoldások is a mindenféle kiadások trackelésére
-
szőröscica
addikt
válasz VegyesTamás #8709 üzenetére
Miért nem vezeted Spritmonitoron a fogyasztást?
Akkor nem kell gyűjtögetned a blokkokat -
VegyesTamás
senior tag
válasz AMD Power #8708 üzenetére
Most összesítettem a blokkokat, ~17000 km-ről tettem el a blokkot, ez nagyjából 550 000 Ft volt nekem, nagyjából 32 Ft/km-es átlaggal. Az autóval idáig kicsit több mint 23 000 km-t tettem meg
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
AMD Power
titán
válasz VegyesTamás #8707 üzenetére
Jézus.... az elég sok.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest