-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
stickermajom
addikt
válasz
brumi1024 #346158 üzenetére
Bőven mondjuk pont nem fogyasztanak 20 alatt a Model 3-ak, inkább éppenhogy: [link]
De ha már UK, akkor tedd mellé a kis EV-t is: 6.9 t 15 év alatt. Na ez az ami zöld. Kisebb akksi, kisebb súly, alacsonyabb lítiumigény, kisebb gumikopás, kevesebb mikroműanyag.
Ne a belsőégésűhöz hasonlítsd a számokat, hanem hogy mi az amit valójában el tudnánk érni, ha ez nem egy biznisz lenne elsősorban, hanem valakit tényleg érdekelne a Föld sorsa. -
stickermajom
addikt
válasz
brumi1024 #346152 üzenetére
"The EV Life Cycle Assessment Calculator was developed under the Global Environment Facility (GEF)-funded Global E-Mobility Programme to Support Countries with a Shift to Electric Mobility. "
Ez tényleg egy tök független tanulmánynak tűnik.
De ha már csak ez van, hát számolgassunk vele. Kis EV, 150km hatótáv 10-11kWh/100km körüli fogyasztás: a tool szerint 16 tonna körüli tCO2eq kibocsátás 15 év alatt. Ez így elég jó. Nagy EV, 500km hatótáv 20kWh/100km fogyasztás: 35 tonna körül, egy vele megegyező plugin pedig 42 tonna.
Ez csak az üvegházhatású gázokkal számol, szóval tényleg nem lesz benne az az egy két extra dolog ami itt-ott felszabadul és mit ad isten, még így is egészen hasonló következtetésre jut a tool, mint a fotelokoskodó jómagam: egy batár elektromos a közelében sincs emisszióban egy kis EV-hez képest, és a pluginhez képest sem egyértelmű az előnye.
-
stickermajom
addikt
válasz
D1Rect #346077 üzenetére
Javítom: “Átlagosan kb harmada a töltésből eredő közvetlen környezeti terhelése egy elektromos autónak.”
Aztán ugye ott van minden más. Chile őslakosai és állatvilága például szerintem annyira nem örülnek ennek a hóbortnak.
Vagy csak nézd meg a Samsung SDI-vel kapcsolatos híreket. És ez itt van Európa közepén. Mi távozik ezekből a gyárakból egy alapból kevésbé szabályozott Kínában? Mondjuk hamarosan Magyarországon is kiderül.Mindezt lehetne fenntarthatóbban is csinálni. Ha a kis akksis autók (akár plugin hybrid) lennének előtérben, akkor nem kéne feltétlenül kizsákmányolni a Földet és tökig pörgetni a gyártást fittyet hányva a szabályozásokra. Nem kéne 20kWh/100km körüli fogyasztással közlekedni, ha egy kis elektromos tudja a felét is. Esetleg nem kéne új modellciklus pár évente, facelifttel a közepén és havi egy visszahívással (hello Cybertruck!).
Nézd meg a kolléga Tesláját, most cseréltek rajta kormányt, volt már nagyfeszültségű kábel csere és gyakorlatilag az összesen lámpát kell cserélni egy idő után, mert párásodik. Milyen mennyiségű szemét kerül a lerakókba Ázsiában és Afrikában emiatt ismét.
Szóval igen, szerintem a Tesla és a hasonló méretű barátai nem zöldek, mindez csak egy illúzió a saját lelkiismeretünk megnyugtatására és egy remek bevételi forrás az autógyártóknak.
-
stickermajom
addikt
válasz
cOxeR #346022 üzenetére
Én nem azt mondtam, hogy rosszabb, hanem hogy nyugati jómódú ember mintájára áthelyezi a lokális szennyezés egy részét egy szegényebb országba vagy az erőműbe. Lelkiismeret nyugtatásnak jó, de ettől még a zöldség a méreteiből és az erejéből adódóan szerintem nem a Teslánál kezdődik, valahol az eUpok meg C-Zerok környékén inkább.
Nyilván a napelemnek is van egy gyártási "költsége" környezeti terhelés szempontból, még ha helyben is használod fel az egészet (nem használod), akkor is azt a kieső betáplált termelést pótolni kell valamiből a rendszerben.
-
stickermajom
addikt
Jut eszembe, beruháztam tegnap az autóba. Vettem egy új akksit.
Cikkszám alapján még a gyári 5 éves volt benne (később változott a cikkszám), alacsony feszre utaló hibakódokat is láttam, egyszerűbbnek tűnt cserélni. Kapacitásban visszalépés 62 -> 54 Ah, de hidegindítási áramban jobb, jól fog jönni télen. Costco-s lett, ha minden igaz akkor az Interstate gyártja csak át van címkézve: [link] Costconak hála gariban elég jó: 4 év kérdés nélküli csere, aztán a 100. hónapig 50, majd 25% refund fokozatosan.
Be is dobtam gyorsan, aztán első indításnál jöttem rá hogy lehetett volna annyi eszem hogy éjszakára töltőre rakom és csak ma kerül be.
-
stickermajom
addikt
válasz
hobizoli #345956 üzenetére
Ja bocs, nem tudtam, hogy gond az angol. Tessék:
"A szénsavas üdítőitalok 2%-kal növekedtek. Az eredeti Coca-Cola 1%-kal nőtt, elsősorban Európa, a Közel-Kelet és Afrika, valamint az Ázsia–Csendes-óceáni térség növekedésének köszönhetően. A Coca-Cola Zero Sugar 14%-kal nőtt, amit az összes földrajzi működési szegmensben tapasztalt növekedés hajtott. A szénsavas ízesített italok 2%-kal növekedtek, főként az Ázsia–Csendes-óceáni térségben tapasztalt növekedés miatt."
Most már seggbe leszünk rúgva az off miatt.
-
stickermajom
addikt
válasz
hobizoli #345953 üzenetére
Baromság, persze..
"Sparkling soft drinks grew 2%. Trademark Coca-Cola grew 1%, primarily driven by growth in Europe, Middle East and Africa as well as Asia Pacific. Coca-Cola Zero Sugar grew 14%, driven by growth across all geographic operating segments. Sparkling flavors grew 2%, primarily driven by growth in Asia Pacific. " [link]
Nem a vásárló spórol rajta, hanem a gyártó.
-
stickermajom
addikt
válasz
hobizoli #345948 üzenetére
Nem kell hozzá chipsadó, külföldön is a zero pörög. Egyszerűen jó ütemben éreztek rá a vásárlói egészségtudatosság divatra és még spórolnak is vele. Az esetleges hosszútávú egészségügyi problémák meg nem zavarnak senkit amíg a negyedéves számok jók.
Nagyon hasonló a Tesla. El lehet adni a fos műanyagot mint vegán bőr a sok hülyének és még tapsikolnak is hozzá. Elég egy ködös zöld maszlag az autó köré, aztán viszik mint a cukrot. 2+ tonnás, Kínából/USA-ból behajózott 19-es kerekeken futó autó, mint zöld, persze. -
stickermajom
addikt
Merjünk nagyot álmodni.
-
stickermajom
addikt
válasz
BigBlackDog #345644 üzenetére
Felrakok egy őzet.
Amúgy megyünk kempingezni, aztán lesz egy hosszabb roadtrip ahova kell majd a pakoló hely.
-
stickermajom
addikt
Használatba vettem a búcsús ponyvát.
Ha felkerül a waresz tetőcsomi és átrakom arra, akkor jobb lesz a belmagasság, de már így is élhető. 30+ fok van, jól esik az árnyék két kör között.
-
stickermajom
addikt
Tényleg, ha már akksi. Váltsak AGM-re EFB-ről? Costco most az előbbit dobja az autómra, 300CAD+tax áron.
-
stickermajom
addikt
Következő olajcsere alkalmával megejtjük a hátsó difin, biztos ami tuti. Még ~7k km. Elöl tuti újnak kell lennie az új váltó miatt.
Tegnap végre sikerült összeraknom a gyári szoftvert, így tudok rendesen diagolni.
Volt benne pár tárolt hiba, ilyen-olyan lost communication dolgok leginkább. Hétvégén indítás után megint rinyált (az amúgy kikapcsolva tartott) holttérfigyelő miatt, a B2350 pl azt mutatja és annál az indításnál jó sok hibát beírt, aztán megjavult délutánra. Szerintem itt az ideje egy megelőző akksicserét megejteni. -
stickermajom
addikt
-
stickermajom
addikt
Na melyik Greenfoxos fejlesztőpalánta modi sértődött meg a kommentemen?
Tetszik-nem tetszik hamarosan nem lesz ennyi kódolóra szükség, emiatt jogosan aggódik Micsurin.
-
stickermajom
addikt
válasz
ArthurShelby #344832 üzenetére
Nem is a csúszás a gond, hanem ha nem szólnak róla. Subarunál is ez volt, leadtam csütörtökön, pénteken senki nem csörgött hogy mi van az autóval. Hétfő délután hívtam őket: “ja váltót cseréltünk, holnap kész”.
Mondjuk legalább volt csereautó, meg én a munkát is letojom ha arról van szó, de azért jó lett volna ha tudom mire számítsak. -
stickermajom
addikt
válasz
hobizoli #344224 üzenetére
Na és képzeld el, hogy itt Quebecben az SAAQ sima B kategóriánál csak kérHET vizsgálatot, de alapból nem kötelező ha egészséges vagy. Évente fizetsz a megújításért, de senki nem hív be sehova miatta. Ha volt valami nagyobb eü problémád, akkor köteles vagy jelenteni és utána talán bekérik a papírt vagy ha 80 fölött vagy. Mondjuk a magyar tapasztalatok alapján ez kb. ugyanaz a színvonal, ott is csak a papírt adta az orvos, de vizsgálat nem volt. Itt legalább nem kell elmennem sehova miatta.
Hivatásos sofőröknél 45, 55, 60 és 65 éves korban van vizsgálat, fölötte két évente.
-
stickermajom
addikt
“a kollega Torontobol posztolt, ha jol tevedek”
Tényleg egy átlag péntek délutáni a kép, se ünnep nem
jött, se baleset nem történt. Ez egyszerűen azon a helyen ennyi, mentek haza az emberek munkából. Rakhatnának oda még 8 sávot, az is tele lenne, mert nincs alternatíva. Ehhez képest Budapest remek. -
stickermajom
addikt
válasz
Blindmouse_ #344112 üzenetére
Bővülő úthálózat érvre már régóta be volt készítve ez a screenshotom:
16 sáv, nem volt baleset, csak egy sima péntek délután.
-
stickermajom
addikt
válasz
grizlisandor #342550 üzenetére
Semmi, veszel egy nagy levegőt és éled tovább az életed.
-
stickermajom
addikt
Én azt értem, hogy nincs benne, de ha leszedi az alját amúgy is a cseréhez, akkor inkább becsukja a szemét ha szivárgást lát?
Ez ne legyen már külön tétel.
"Esetleg szivargast nem latsz sehol? Szaraz a motorter?"
Pont ezt kértem tőlük, hogy nézzenek rá ha már amúgy is ott járnak, de 169+tx-ért inkább alá fekszem jómagam, meg jövő héten említem az új szervizben. -
stickermajom
addikt
Megjártam a Subaru szerviz kört, most nem vagyok elégedett. Mondtam, hogy hosszabb utak után mintha kis égett olaj szagot éreznék, ha már úgyis felemelik nézzék meg. Mondta a szervizes, hogy oké, akkor az 169+tax extra az olajcserén felül. Arcon röhögtem.
Eddig bármilyen márkaszervizben jártam az éves szervizkor az ilyen-olyan apróbb ránézések nem külön tételként szerepeltek, max ha diagolni is kellett, vagy valami nagyobb gond volt, de mondta hogy ez a szervizesnek idejébe kerül, én csak az olajcseréért fizetek. Ok. Majd ezek után szóltak a végén, hogy alsó lengőkar szilentet kéne cserélni. Most akkor mégis ránéznek másra is?A másik meg a diffi, amiben szerintem nem cseréltek olajat. Mutattam neki a képet és képes volt azt mondani, hogy azok a csavarok nem olajcserére vannak. [kép] Megvan a gyári szervizdokumentáció az autóhoz, nagyon is arra vannak, de hiába vitatkoztam.
Mondanom sem kell, elválnak útjaink, kollégám ajánlott egy független szervizt, ahova a családi Subaru flottát hordják évek óta. Megnézzük a lengőkarokat jövő héten, meg lehet csináltatok egy diffi olaj cserét is, mert nekem gyanús hogy nem történt meg.
-
stickermajom
addikt
Az a lista ami Montrealt és New Yorkot a top20 listán szerepelteti nem komolyan vehető.
Vagy 3 évet jártam napi szinten HÉV-vel dolgozni mindenféle probléma nélkül, nézve a Weiss Manfrédon ácsorgó autókat. Egy kezemen meg tudom számolni hányszor adódott probléma vele. Simán nyomnám most is.
-
stickermajom
addikt
Reméljük a tesókkal szemben is fellépnek, nem csak a nyugdíjasokat vegzálják majd.
Amúgy itt a két kezem összetenném egy budapesti rendszerért. Tavaly sikerült végre bevezetniük, hogy végre telefonnal is fel tudod tölteni a kártyádat, addig szépen sorba kellett állni az automatánál vagy a pénztárban. Mert hogy a havi bérlet is elsején indul szigorúan, nincs ám ilyen úri huncutság, hogy azt te bármikor megveheted. Hangos, klíma nélküli metrók, kéregető csövik az állomáson, télen pedig az aluljárókban ahol a dolgukat is végzik, legjobb esetben is 15 perces követési idejű buszok a belváros közepén, folyton kimaradó járatok, jelentős késések. Pedig ez a legeurópaibb város az egész kontinensen.
-
stickermajom
addikt
válasz
hobizoli #341932 üzenetére
"mar akkor sem ertette senki"
Értettük már akkor is. Korrupció! Így többet lehetett lopni. Sokkal egyszerűbb valami megfoghatatlan szoftvert túlárazni, mint a kapukat.Én nem azt mondom, hogy nincs fejlesztésre szükség, hanem azt, hogy nem annyira rossz a helyzet mint azt sokan lefestik. Sőt.
-
stickermajom
addikt
Jártam sok helyen, hidd el.
A budapesti tömegközlekedés ár-érték arányban egy kifejezetten jó szolgáltatás. Viszonylag fiatal buszflotta, modern alacsonypadlós járművekkel, rövid követési távolság a vonalakon, a kötöttpályás közlekedés előnyben részesítése, fejlődő metrók, remek éjszakai lefedettség, pontos járműkövetés appban. Mindezt fika pénzből havonta.
Más kérdés, hogy nem vigyáznak rá az emberek, mert nem tudják megbecsülni. A buszsofőröknek, ellenőröknek pedig nincs jogkörük fellépni a gyökerekkel szemben. Viszont érzésre a tisztasági aggályok is eltúlzottak, vannak kirívó esetek, de általánosságban élhetőek a járművek.
Fejlesztésre viszont lenne szükség: kizárólag elsőajtós felszállás buszokon londoni mintára, kapuk a metrókon, célzott edukáció az utazóközönségnek, behajtható büntetések rongálásért, nagyobb jelenlét a problémásabb vonalakon. Utóbbit mondjuk csinálják is, pl. 4-6-on elég sokat jelen vannak esténként. -
stickermajom
addikt
válasz
Blindmouse_ #341884 üzenetére
Sok nagyváros megirigyelné amúgy a budapesti tömegközlekedést. Tudom, hogy divat mindent szidni, mert így van beállítva a magyar ember, de ez például kiemelkedő. Olcsó, nagy a lefedettség, rengeteg a kötöttpályás vonal. Az emberanyag már más kérdés..
-
stickermajom
addikt
Akartam röhögni, hogy nézd hülye ricert a tetőcsomival, de megnéztem és az egy 3000 dolláros karbon Voltex szárny.
Mondjuk utána olvasva kb. 0.01G-vel nagyobb fordulást lehet vele elérni 200km/h-nál a gyári szárnyhoz képest, de nagyot mutat. Lehet mégiscsak ricer.
-
stickermajom
addikt
válasz
szabonagyur #340732 üzenetére
De gondolom nem is próbálod 50 fölött bevenni őket a rázóköveket is használva.
-
stickermajom
addikt
Hétvégén felraktam a nyári gumikat, cseréltem pollenszűrőt, illetve felraktam a bringatartót állandóra. Azóta elég bizonytalan voltam otthon a kapunál tolatáskor, ma esett csak le hogy mi van.
A felrajzolt vonalak az autó szélességét mutatják a földre vetítve, de ugye a nagylátószög miatt torzul a kép, így olyan mintha kilógna a tartó 20-20 centit oldalra. Külső tükrökben persze látszik, hogy nincs gond, de nehéz meggyőzni az agyat elsőre. -
stickermajom
addikt
Vegyszert sem nagyon találtam klíma takarításhoz, úgyhogy marad az ózon generátor Aliról. 1000mg/h ugye elég?
-
stickermajom
addikt
Akartam tippeket szerezni kollégáktól, hogy melyik a tuti klímatisztító az autóhoz (hiányzik az AM Bigman). Legnagyobb megdöbbenésemre itt a klíma kitakarítása szezon előtt nem egy létező dolog. Kicserélik a pollenszűrőt évente és ennyi.
Ennek megfelelően az autóhoz sem találok tuti videót hogyan is lenne legkönnyebben elérni a párologtatót. -
stickermajom
addikt
válasz
BigBlackDog #340038 üzenetére
Hűha. Az mondjuk szívás lenne.
-
stickermajom
addikt
Jelenteném le online az autó eladását, erre: "A jármű a megadott adatokkal (rendszám, alvázszám, tulajdonos-üzembentartó) nem szerepel a nyilvántartásban."
Az adatok jók. Ilyenkor mi van?
-
stickermajom
addikt
Manual azt írja a tartónál is ki kell kapcsolni. Nem is akarok vele próbálkozni, egy kalibrálás nagyobb móka már, kéne hozzá radar deflektor meg gyári(as) kütyü drága pénzért.
Május 6-ra foglaltam időpontot olajcserére, rákérdezek a diffire majd. Sok volt a rövidtáv, nem lett volna rossz ha nem lógunk túl a 10k km-en, de pár száz km belefér.
-
stickermajom
addikt
600 km van még olajcseréig, szóval amúgy is kéne mennem hozzájuk. Rákérdezek, hogy ez így mi.
Jó lett a radar, mentem egy karikát utána, szépen jelzi az autókat. És azzal a lendülettel kapcsolom is ki hamarosan, mert ha fennvan a bringatartó nem lehet használni.
Téli gumi témára: ráérek még. Igazából elmenne már a négyévszakos is, de megrottyant a kezem Magyarországon, így nincs túl sok kedvem emelgetni a kerekeket. De holnapra például havat mond, szerdára -5-öt, szóval megégni nem fog az aszfalton.
Szerk.: Tényleg, le kellett szedni a hátsó dobot az egyik csavar miatt. Összerakásnál szoktak valami trutyit rakni az illesztésre? Látszólag nem fúj ki.
-
stickermajom
addikt
Napom:
Felkerült a "vonóhorog", illetve kicseréltem a holttérfigyelő jobbos radarját. Utóbbira a márkaszerviz valami 800 dollárt mondott, ebayen találtam bontottat ötödéért.
A horog nem egy rejtett cucc, de majd a bringatartó elnyomja.Bónusz: [kép]
Ezen a diffin szerintem nem cseréltek olajat novemberben. -
stickermajom
addikt
Tényleg, ha feljött a kerék kérdés. Hetek kérdése és fel tudom rakni a nyárit, de kéne egy emelő. Egy-egy kerék emeléshez elég a másfél tonnás ugye?
-
stickermajom
addikt
Visszaadtam az i30-at. Azért a hét második felére megbarátkoztunk már: minden fokozatot le kellett forgatni legalább 4500-ig és akkor már simán jó volt. És egy év kihagyás után csak egyszer fulladtam le vele!
Nem rossz városi kisautó, el lehet vele furikázni. Autópályán viszont 130-nál 3800-at forog hatodikban és bekajálja a 8 litert simán. -
stickermajom
addikt
válasz
grizlisandor #338849 üzenetére
Hat az teny, hogy elszoktam a megoldjuk okosba' mentalitastol.
Új hozzászólás Aktív témák
- Felújított szerverek, storage-ok, hálózati eszközök Enterprise szinten, minden gyártótól
- Beszámítás! Apple Mac mini 2023 M2 Pro 16GB 512GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó
- TAVASZI BOMBA AKCIÓK! STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest