-
Fototrend
Autós topik
-
radi8tor
MODERÁTOR
(rögzített hozzászólás)
Autóstali Január 4-én 13:00 Budaörs Auchan totemoszlop alatt:
(47.4530292, 18.9443333)
[kép] [kép] [kép]Maps: https://maps.app.goo.gl/DH7brzbQb9HbETmQ7
Waze: https://waze.com/ul/hu2mmzndcf[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
Új hozzászólás Aktív témák
-
bandus
veterán
válasz kisza25 #329697 üzenetére
cserélem én elég gyakran, látod
egyébként nem. én azon a véleményen vagyok, hogy az a sok sokat tanult mérnök az audi fejlesztőközpontjában kellő tudással rendelkezik ahhoz, hogy megállapítsák milyen gyakran kell olajat cserélni. valószínűleg többel, mint a ph autós topik kollektív tudása
ha 30k-t írnak elő, akkor ilyen gyakran fogom cserélni. valószínűleg cserés lesz a kocsi a lízing végén, vagy hamarabb. de ha nem így lenne és meg szeretném tartani, akkor sem cserélgetném benne gyakrabban. ha 10k lenne az előírt, akkor 10 ezrenként cserélném.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
kisza25
félisten
Amúgy tök érdekes, mert helyben még mindig jobban szeretek a seattal mocorogni, az 1000 kg súly és a kis méret, sokkal jobb, azzal az 1,4 szívóval, lehet tiporni, úgy érzed mész (közben meg nem is ) az alfában csak pöckölgetem a gázt, 55-60- nál esik jól neki a 4., addig 3., de itt vidéken mindig tötymörög valaki 40-45- el, agyrém.
Amúgy tegnap is mentem alfával egy karikát, csak, hogy menjek veleAlfa Romeo Giulietta Sprint
-
őstag
válasz szőröscica #329666 üzenetére
Mondjuk tegnap M3, Gödöllő budapest felé kihajtóban egy nagyon idióta tolatva akart korigálni, miközben idióta társa ezerrel érkezett hátulról skodájával hogy majd lendületől megoldja. Csak mi voltunk satuban a másodszor a t-crosst vezető feleséggel (megyünk egy kört biztos nyugi van alapon...). Azért majdnem imádkoztam, extra vacak érzés volt hogy nem én vezetek.
Hogy fogyi is legyen, kegyetlen nagy szélben Nyíregyháza oda vissza 7,3 24-én, ma Szeged oda vissza 7 Rav4-el. Ahol tudtam 130, de ugye sok helyen nem ment (főleg ma, de 24-én sem gyakran, akkor a szél miatt, ilyet eddig a rav4-el nem éltem, rakosgatta mint az scrosst...).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #329678 üzenetére
Szeptember vegen mostam utoljara ha jol emlekszem. Most mar rafer, foleg a so miatt.
#nincsbennetarcsi
-
cOxeR
Ármester
válasz Gergőke88 #329686 üzenetére
Aztán meg panaszkodik, hogy sokat fogyaszt a városba és vesz egy e-golfot. kb 1 hónapon belül megtörtént eset baráti körben és a világ összes kincséért nem tudtam volna lebeszélni, hogy ne e-golf legyen akkor már az a céges lízing... hanem más, ami jobban elektromos autó mint az. Na ők azok akik benéztek a Teslába és elhűltek, hogy nincs benne semmi, csak a tablet. Persze 2 Passat volt előtte, meg eos diesel cabrio, utóbbin meg én nem kaptam szikrát.
-
hobizoli
nagyúr
kettos keresztlengokar elol, meg 4 dugos tarcsafek
mondjuk egy 5-s valtot is beledobhattak volna megtöbb drón kell ;P
-
kisza25
félisten
válasz Szabi® #329624 üzenetére
Ha nincs pénz, akkor nem veszünk prémiumot...
Azonos áron kap egy fiatalabb kevesebbet futottat
Pl én vettem egy 2013- as 27ekm-t futott seat ibizát, 2,3M Ft-ért, na azzal nincs is semmi gond következő 2 évben kb 50eFt lesz ráköltve műszakival együtt
Meg vettem egy 2015- ös alfát 3,15 M Ft-ért, abban van 120 ekm tutira több bajom lesz vele és az még hol van a 17 év 350 ekm-hez[ Szerkesztve ]
Alfa Romeo Giulietta Sprint
-
Gergőke88
addikt
válasz cOxeR #329683 üzenetére
Jó a Toyota ha elfogadod a “hülyeségeit” és hogy a belseje nagyon nem hozza azt ami mondjuk egy vw csoport hoz azonos árban. Nyilván a RAV4 is jó autó, csak nem arra amire én használtam: autópálya, 140-x80 között rendszeresen. De városba mamanak gyereket vinni tökéletes. Kar hogy a családok nagy része ezt nem engedheti meg. Akinek meg fussa rá x5-t vesz inkább
-
cOxeR
Ármester
válasz Gergőke88 #329682 üzenetére
Anyunak van gen1 2003-as tejesflakon motoros yarisa, ugyan nincs benne giga sok km, szerintem ha 70-80e van benne akkor sokat mondtam (majd rálesek kíváncsiságból) de annak nincs soha semmi baja. A pár törés javítást leszámítva nem is kellett költeni nagyon rá.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz radi8tor #329680 üzenetére
Itt meg már 1.3M mérföldet megy a motor. 2012 cikk.
200k már be vannak tojva.
Ott lemész 1 millát a kocsiddal a cég ad neked tiszta új ugyan olyan kocsit ingyen
Másik sztori....7 év alatt mentek 1.2M[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
hobizoli
nagyúr
remlett vmi ezzel, mert amikor 100% E85-l jartunk, akkor egyik kuton tankolas utan elkezdett dadgoni es majdnem leallt az auto, eloszor azt hittuk vmi muszaki hiba lett
de nem, frankon at kellett irni a a FuelVE tablat, hogy menjen vhogy es akkor se volt vmi lelkes
utana ott tobbet nem tankoltunk E85-ttöbb drón kell ;P
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #329666 üzenetére
M3 sos volt? Kivetelesen 2-esen jottunk de az kriminalisan sos vt.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
bigdady
nagyúr
-
szőröscica
addikt
Visszajottem ma Pestre, jol jarhato volt az M3, idiotabol is csak eggyel talalkoztam. 140 tempomat, fogyi 8.6.
Kapott az auto egy landzsas mosast, gyonyoruen dobja a Fusso a vizet. Elraktam, szerintem iden mar nem veszem elo.
-
cOxeR
Ármester
válasz radi8tor #329658 üzenetére
Kicserélik is ugyanúgy fogok menni. Szerintem gyárilag rossz volt már a csapágy, csak nálam jött ki. 22e- vettem, 27e-nél jeleztem le… most 34e-nél vagyok… majd arra leszek kiváncsi mire cserélik…bár nem hiszem, hogy kiderül. Magasabb futás esetén felújítottat tesznek bele.
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #329657 üzenetére
na latod... a 10k km mar ahhoz kepest is eleg optimista
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz bigdady #329615 üzenetére
altalanos felhasznalasu turbos motornal alapvetoen 10k km a csereperiodus akarmelyik gyarto is csinalta... a tobbi az markertingduma
ez a 30k km-s haluzas szamtalanszor bizonyitotta a valo eletben, hogy hosszu tavon nem muxik
akkor mehet el tobbet ennel, ha gyakran van autopalyan hasznalva hosszutavon 2-300km egy huzatra
minnel tobb rovidtavos hideginditas van benne, annal kevesebbet bir el, mert sokkal tobb felmelegedos-lehulos ciklus kerul bele ugy, vagy eleve fel sem melegszik uzemmelegretöbb drón kell ;P
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #329622 üzenetére
Én meg 5000 km-re állítottam be a műszerfali service remindert az Alfán és a Lancián.
-
-
KAMELOT
titán
válasz weiss #329640 üzenetére
Ezt kérdezd meg a Dacia-tól
Arra én sem jöttem még rá. Ezek szerint csak olyanra merek gondolni, hogy ahol tankoltak vizezett volt a benzin és attól mehetett tönkre a motor.Szerk: Nem volt semmi tovább. Nem cseréltek nekik semmit. Ennyi. Elküldték őket Pusztavámos mögé
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
-
KAMELOT
titán
válasz hobizoli #329604 üzenetére
Múltkor az SK oldalon egy vásárló ezt írta.
30.000km után a tiszta új Dacia bexarott nekik.
Dacia azt írta nekik, hogy nem megfelelő benzint rakta bele és nem cserélnek semmit a garanciában. Ennyit a garanciáról.bigdady: 10.000km cseréld az olajat. Nagyon max 15.000km.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
szebe
addikt
válasz Szabi® #329629 üzenetére
De, egy 17 éves 350 ezret futott A6 pont az a kategória (hahu szerint kb 2,5 millió ahogy látom), amennyiért vesz egy nem "prémiumot" ami kevésbé/nem betegágy, és olcsóbb szervizelni is.
Aki meg direktben ezt keresi, az tisztában van vele, hogy mivel jár, és nem szívja a fogát egy kettőstömegű cseréjén.Bocs ha túl offenzív lett, nem célom megsérteni senkit.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Szabi®
addikt
válasz Gergőke88 #329626 üzenetére
Ez nem gazdasági totálkár. Ha megszorulna vezérlés miatt az már inkább. Vezérlés lett benne tavaly eladó szerint áprilisban .Azt nem tudom milyen típus de mondta a kolléga hogy arról számlát kapott, és a szerelő akihez most vitte megállapította hogy szinte új a vezérlés. Olajcserék is rendszeresek voltak. Sajnos a kettőstömegű +kuplung nyomó elmaradt.
"Gondolom tisztában volt vele,"
Ez nem egzakt tudomány. Elmész veszel egy 20 éves autót, ott a típus már kb mindegy is.
A kérdés az, a gazdái foglalkoztak vele vagy sem. Ezek hamis sztereotípiák hogy egy skoda, golf, ennyi idősen ennyi kilométer után nem beteg ágy. Lehet idealizálni ezeket a típusokat, de ezeknek is a 90%-a rothadó betegágy.#329627 rbalint88 Pontosan. Én azt javasoltam neki, hogy ha minden más rendben van, futómű, kaszni, egyéb funkciók, akkor még érdemes lehet 300k-ért a kettőstömegű.
-
rbalint88
addikt
válasz Szabi® #329624 üzenetére
Az en Audimban megelozo jelleggel csereltunk kuplungot, “ha mar ugyis arra jarunk” jelogere, de kiderult, hogy mar igen idoszeru volt, alig volt mar rajta koporeteg. Pedalerzeten semmit nem lehetett ebbol megmondani…
Haverod kihuzta az IJ kartyat, egyebkent ilyen koru es futasu autonal _barmit_ elintezni szavatossagban lehetetlen kuldetes, az az auto mind eletkorban, mind futasban tul van a tervezett elettartaman. Nincs az a hatosag, aki az o javara itelne…
Aki premiumot vesz, viselje buszken a sorsat es jaruljon mosolyogva a kasszahoz. Ha nem megy, el kell adni, az igenyekbol meg le es venni valami kommerszebbet. -
Szabi®
addikt
Köszönöm a válaszokat, én is kísérő voltam az autóvásárlásban, + egy Audikban jártas illető. A kettőstömegű tipik tünetei nem jöttek elő, a kuplung olyan volt váltás közben, mint bármelyik másik autóé, ami jó. A kettőstömegű nem rázta az autót, indításnál nem adott fémes csörgést, leállításnál szintén nem rázta a kasznit. Én is úgy állapítottam meg, hogy nem rosszabb, mint a sajátom.
Tudom-tudom ilyen korú autót kerülni kell, de erre volt pénze. Egy rothadó Mazdával sem jár jobban, cserébe az olcsóbb.[ Szerkesztve ]
-
bandus
veterán
válasz aero. #329619 üzenetére
biztosan tapostad neki nekem egy hete kezdett csilingelni a q3, es most 26k van benne, szoval kicsit elorebb hozta. januar 3-an tudom majd vinni gyorbe, mert becsben nem sikerult idopontot kapnom :/
mondjuk ennyi ido alatt egy masfel litert mar ratoltottem, szoval egy resze cserelodott
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
tboldi
nagyúr
Megvolt a lidlis szerszámbeszerző körút, vettem:
• egy nagy lámpát,
• egy menetvágó készletet,
• egy dugókulcskészletet
• és egy olyan csavarhúzószettet, amilyet radi is ajánlgatott. -
simonjoe
őstag
válasz Szabi® #329610 üzenetére
...hát azért ez így már nagyon necces. Idős, sokat futott vas. Ilyen autókat szerintem csak olyan tulajtól érdemes megvenni, ahol felfedezhető a gondosság, esetleg általa vezetett javítások, a "tartás" körölményei is nagyon beszédesek, különben meg roller lesz, mondjuk alapból benne van már a pakliban. Egyébként szerintem nem lehet olyan Q...va drága hozzá a kuplunk-kettőstömegű szett. Abból indulok ki, h az én két évvel fiatalabb Passat-omba egy LUK 150e HUF környékén van.
Joe
-
grizlisandor
veterán
válasz Szabi® #329612 üzenetére
Hozzáértő egy állapotfelmérés során megállapította volna, hogy már a végét járja, de ez már késő bánat.
Valószínűleg ezért került el a háztól az Audi, egy telefonhívást megér, hátha beleszáll a költségekbe, de ez a jóhiszeműségén múlik.
17 éves használt német prémiumot nem veszünk állapotfelmérés nélkül, inkább nem veszünk semmilyen autót.
-
bigdady
nagyúr
Hali
Renault megane 1.33t hamarosan egy éves lesz 15e km-el.
A gyártó által előírt szerviz ciklusa 30000 km vagy 1 év, illetve az olajcsere periódusa 30000 km vagy 2 év.
Elmennek ezekre az olajak 30ezret 2 évet, eddig nem nagyon hallottam ilyet?[ Szerkesztve ]
-
Szabi®
addikt
válasz MasterMark #329611 üzenetére
Oké, de maga a főtengely is kopóalkatrész ha azt vesszük. Nincs semmi jogi rész, amivel élni lehetne
-
Szabi®
addikt
Sziasztok, kollégám vett autót magánszemélytől, 2007-es 350 ezer kilométert futott Audi A6. Szétment neki a kettőstömegű lendkerék/kuplung 3 hét alatt. Én kikerestem egy fogyasztóvédelmi szabályt, hogy elvileg van szavatossági joga az eladó irányába, hogy működik ez pontosan ? Járt már így hasonlóan valaki ?
-
Shadowbull
addikt
válasz hobizoli #329607 üzenetére
"nem kell alapbol seggre ajulni attol, ha gyari mernok talalt ki vmit ugy.... attol az meg pont siman lehet szar is"
Persze, de azért nem az a jellemző. A meghibásodások messze túlnyomó többsége nem tervezési hiba miatt van.
Az sem jelent semmit, ha új verzió jön egy alkatrészből, annak is ezer meg egy oka lehet.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
hobizoli
nagyúr
amugy ha belegondolsz ez mar csak azert sem allja meg a helyet, hogy utcai autonal minden tuti, mert igy van egy halom olyan alkatresz, amit vki kitalalt, hogy az oda franko lesz, egy masik vki jovahagyta, aztan vegig ment az egesz R&D lancon, mindenki IS szerint jo, es a vegen kiderult, hogy jah hat megsem lett jo
szinten VAG-nel volt a 2.0 FSI-knel a olajos lancfeszito partonnal olyan szitu, hogy az elso fajta az par 10k km utan az neha lassabban feszitette meg a lancot, mint kene, aztan beindult a motor laza lanccal...ami a vezerlesben rendet tud csinalni, ha osszeakad
aztan meg az az helyett "javitott" alkatresz se valt be, meg az helyetti se, csak a "D" jelzesu lett a jo, pedig 3x atment elotte a teljes rendszeren, meg jovahagytak 2n+1 gyari mernokhegyeik
persze ha bementel egy ilyen motorral a szervizbe, akkor oooo, hat ez nagyon ritka egyedi meghibasodas duma..., csak megis tele voltak egy idoben vele a forumok, hogy mennyi mas embernel is nagyon ritkan egyedileg pont ugyanez tortent, meg nyilvan azert is terveztek at azt az alkatreszt rovid ido alatt 3x is, mert amugy elsore is tokeletesen jo volt a feladatra...ugye?
V8 twinturboknal is amikor ket hengersor kozotti V-ben van kozepen a ket csiga, meg olajhuto, hat azt is vki okos otletnek gondolta oda a gyarbol, mert ha az olajhocserelo amugy filleres tomitese elkezd szivarogni, akkor szet kell bontani hozza a motort kb, a ket csiga meg szarrá szétéget mindent IS kb maga korul
nem kell alapbol seggre ajulni attol, ha gyari mernok talalt ki vmit ugy.... attol az meg pont siman lehet szar istöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Shadowbull #329599 üzenetére
hat a lancos vezerles is mukodott regen qrva sokaig...
aztan 2000 evek kozepetol vmi el lett baszcsizva eleg erosen, mert az akkori TSI-knel neha mar 30-50k km-nel is mar rottyon volt a lancvezerles a lanckerekkel egyutt, es az elso szeriasban raadasul csak u.n. "okoskerekkel" egyutt volt cserelheto, ami onmagaban 180k volt 10+ eve is
aztan utana mar az okoskerek es a lanckerek kulon alkatreszekke valtakmeg a BMW-nel is volt egy ennel is okosabb megoldas, hogy a fotengelyi lanckerek az magabol a fotengelybol volt kialakitva, ugyhogy ha kihegyesedett/megkopott a megnyult lanc miatt az is, akkor csak fotengellyel egyutt volt cserelheto
nemtom, de aki ezeket igy jo otletnek tartja a technikai/muszaki lead-ben, azzal naponta csereltetnek kettot is
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Blindmouse_ #329601 üzenetére
jajaja...siman
pont ezert kenne ilyen gerinc izekkal vegig merviteni
de a szereny 70-80 millioba sem fert beletöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Shadowbull #329597 üzenetére
pedig qrvara nem akartak javitani gariban se, csak fizetosen
egyik autot amit bevittek markszervizbe, ott azzal kerestek a kibuvot, hogy meg van karcolva(!) a felni peremena most amikor igy ratehelodve leterdel az auto, akkor eleg valoszinuleg neki megy a kerek padkanak, vagy leszalad a padkarol, mert a futomugeometria nem vart modon valtozik meg eleg hirtelen...
mesz a bal kanyarban, kiszakad igy a jobb torony, es belemesz a 70 eves ut melletti faba, akkor majd ki allapitja meg utolag rekonstrualva, hogy a torony tores volt elobb, es annak folyamanykent mentel neki a fanak, vagy csak siman lementel az utrol es a faba utkozeskor tort szet?
....mert minden IS ossze lesz torve kb
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Shadowbull #329600 üzenetére
nem az volt a lenyeg keppel, hanem a torony megmerevitese
több drón kell ;P
-
KAMELOT
titán
válasz Shadowbull #329600 üzenetére
Csak biztos nem gyári lovacskák vannak benne
Pedig így néz ki szépen!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest