-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
Biztos vannak köztetek olyanok akik használnak utólag beszerelt nappali menetfényt.
Szeretnék én is ilyet rakni a kocsimba. Igaz, hogy van benne gyárilag, de az két egyszerű P21W-s izzó. Valami bitang erős tényleg jól látható kellene. Tudnátok ajánlani egy jó típust? Elektronika egyáltalán nem fontos hozzá, mert a kocsi alapból tudja.Előre is köszönöm
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Ilyen van benne [link]
Ez sokkal erosebb annal amit linkeltel. Ha magaban vilagit valami brutal eros. Ejszaka olyan fenye van, hogy a siman latok vele kozelre. De sajnos nappal beleopvad a lampatestbe, mivel jegfeher es az auto is feher Igy nez kis borus esos idoben. [link]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Igen, igy ebben az idoben jo, de messzebbrol meg mozgas kozben mar ilyenkor is beleveszik a kocsiba a fenyereje. Nappal meg mintha ott se lenne
Megy majd a tolatolampaba, mert sokkal erosebb a hagyomanyos P21-nel
Az Osramot neztem en is, de elegge draga, azt hittem van valami bevalt olcsobb tipus.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Sziasztok!
2 nap múlva Sopronban fogunk nyaralni. Egyszer kétszer átugranánk Ausztriába. Kell igényelnem a bízósítótól ilyen zöld kártyát? Aegonnál vagyok. Soha nem voltam még külföldön kocsival. Lenne valami jó tanácsotok rá, hogy mire figyeljek ami kellhet még? Elég messze leszek otthonról
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz bitpork #78218 üzenetére
Hát akkor ezt most benéztem. El is feledkeztem róla, hogy ilyen van és csak tegnap jutott eszembe
De ha a hátsó lámpám észreveszik akkor nem zöldkártya fogja érdekelni őket(#78222) i-sti: Én a Simple alkalmazást szoktam használni, tök jó és gyors. Vettem már alig pár kilométerre a pálya előtt vele Régen még 50 Ft volt a kényelmi díj, de azt hiszem még ezzel a 150 Ft-al is a legolcsóbb.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Remélem jó helyre írok
Sikerült egy jó nagy hülyeséget csinálnom matricavásárlás ügyben. Még március 2-án mentem fel Dunaújvárosból Pestre és ahogy illik megvettem a Fejér és a Pest megyei matricát. Tegnap meg valamiért kaptam büntetést, hogy engedély nélkül használtam a fizetős szakaszt. Benne volt a rendszerben a régi kocsim rendszáma ezt szépen átírtam a jelenlegire, ez a Fejér megyénél sikerült is. Mentem tovább, de valamiért a következőnél megint visszaugrott az előző kocsimra. Én rontottam el ez egyértelmű, meg is kaptam a csekket. Van bármi esélyem arra, hogy elintézzem a dolgot egy egyszerű átírási költséggel, hogy ne keljen kifizetnem a bírságot? Találkozott már valaki hasonlóval?
A másik kérdés, hogy egyáltalán át tudom-e íratni a mostani autómra a tévesen vett "matricát".[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
El tudok úgy adni egy kocsit, hogy még nincs nálam a törzskönyv? Nem rég írattam át és még nem kaptam meg postán. Csak azért kérdem, mert az adásvételire fel kell tüntetni.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz Motion_Blur #107190 üzenetére
Kaptam rá egy visszautasíthatatlan ajánlatot.
Vettem már törzskönyv nélkül kocsit, de nem emlékszem már, hogy hogy volt. Akkor az volt a szitu, hogy kölcsönös kocsi volt és a banknál volt a törzskönyv. Az a kérdés, hogy lehet most így eladni[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz focvis #107196 üzenetére
Túl sok lett volna hamarosan a nyugje nálam olyan felhasználás mellett amire én vettem. Így lett egy nagyon jó gazdája aki végre hosszú távra használja Olyan jó áron vettem a Vitarat, hogy ha tudok rajta keresni miért ne
Nagyon hozzaszoktam a DSG-hez. Nem áll vissza a lábam a kuplungra meg a kézi valtora
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz Magnum_ #107202 üzenetére
Való igaz, frankó kis kocsi. Meg is szerettem már ennyi idő alatt is. De egy pár óra város után már rájöttem, hogy ez a fajta váltogatás nem fekszik és még sincs hozzá kedvem. A pénz meg érdekes dolog. Sajnos nem mindenki keres olyan jól. Nyilván megfogok ha tudok 2 havi fizumat. És ha ez egy kocsiból jön hát ez van.
Képről lehet, hogy jó, de azért ez is karcos rendesen, de legalább nem festett és jó a motorja Most előszór éreztem azt, hogy végre nem kell aggódnom semmi miatt, nincs turbó, kettőstömegű, magasnyomású, részecskeszűrő, porlasztók és DSG Egy CVT Toyota hibrid kell nekem
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz Magnum_ #107241 üzenetére
Ugyan kérlek Már egy ezrest elkoltottem csak mosásra Nincs 600 k felett a haszon.
Kaptam foglalót a héten viszikVan egy kérdésem mindenki felé. Keresek olyan autót ami megbízható benzines motorral van és automata. Létezik ilyen?
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz tboldi #107262 üzenetére
Bakker tényleg a Jazz A Honda CVT váltója is teljesen jó Nem nagyon szeretnék boyracer lenni, tudtommal csak ők vehetnek Jazz-t
(#107272) BigBlackDog: Igen az lenne a legjobb, nagyon megtetszett a Vitara. Méretben ez alá már semmiképpen nem szeretnék menni. Most jelenleg a Toyota Auris Hybridre néztem rá. Ebbe a 4,4-es keretbe már azok is beleférnek.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz hülyegyerek #107274 üzenetére
Tboldi érti a célzást A motoros topicban el van könyvelve Honda bojrészernek
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz Elektrosokk #107284 üzenetére
Láttam ezt a hirdetést már a kinézete se jó neki Gondolom úgy van vele, ha már egyszer felrakta így akkor még később is lesz karácsony. Minek változtatgassa felesleges, úgyis 365 naponként karácsony van
Nem akarok én ilyen szörnyet isten ments. Egyszerű olcsó keveset fogyasztó kocsi kell.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz focvis #109297 üzenetére
Amíg hideg a motor a Toyota is alapjaraton indul csak be. Nyilván ha talpalod neki akkor pörgeti a motort, mint bármilyen más CVT váltós kocsi. Nagyon korlátozottan képes csak villanymotorral menni. A lényeg itt csak azon van, hogy besegit a benzinmotornak. Az elindulás nálam mindig villannyal történik és jó 30 kmh-ig be se kapcsol a benzinmotor. Ezáltal tud kedvező lenni a fogyasztás.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz focvis #109306 üzenetére
Igen, ha lepadlózod akkor nyilván felpörög mint minden CVT váltó Ez a váltó sajátosságából adódik. Meg mivel hibrid ezért kell neki a benzinmotor kötelezően, nem úgy mint az Amperánál. Csak villanyosan jó ha 2 km-t elmegy az Auris.
Ha letalpalod a Golfodat akkor az is visszavált és pörögni fog rendesen Ez sajnos nem olyan hibrid, hogy a benzinmotor csak hatótávnövelő.Hetente cserélgetem a kocsikat mint te Egy 2015-ös Auris HSD-t vettem [kép]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz rbalint88 #109315 üzenetére
Köszi szépen Pontosan, ez volt az a kocsi. Holland származás, végig vezetett szervizkönyv, összes számla. A képek alapján fogott meg a kocsi és a valóságban is olyan volt amilyennek lennie kellett
A felszereltsége meg a legmagasabb amit tudtak bele kérni. Úgy néz ki mindent beikszelt az első tulaj(#109317) focvis: Köszi, a Passat Variant után rájöttem, hogy nekem csak kombi kell. Nagyon sokszor jól jött a nagy puttony Én nem vagyok az a nagy talpalós. Városon keresztül járok be vele dolgozni, ami 4 km és 4,5-ös átlagot lehet vele hozni még így hideg motorral is.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz gzbotii #109324 üzenetére
Köszi
Majd csinálok róla rendes képeket ezt csak most reggel gyorsan lőttem a parkolóba. Nagyon örülök neki, hogy egyáltalán ilyet találtam, elég sokat megnéztem és kiábrándítóak voltak. Mind francia és olasz volt az itthoni kocsik közül. Kevés kilométerrel is nagyon lelakott állapotban voltak. Ez 167e km-el is gyönyörű.
Mit szeretnél tudni a hibrid rendszerről, ha tudok szívesen válaszolok.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Még alig mentem vele 400 km-t. Nincs nagy tapasztalatom még a kocsival. Egyelőre azt tudom, mondani, hogy nagyon tetszik. Felszabadulás a dízel Passat után. Ide oda ugrálgatok vele a városban és végre nem amiatt kell aggódnom, hogy a 4x2km után mennyire megy tele a DPF a sok koromtól. Ide találták ki ezt a kocsit. Az egy perces pirosnál szép csöndben van a kocsi, nulla fogyasztás. A dugóban végig villanyosan lehet vele menni. Remélem szép lassan le fog menni az elektromos kocsik ára, szívesen átnyergelnék egyre.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz Darksiders84 #109906 üzenetére
Akkor már inkább Yaris vagy Jazz. Egyiknek sem drága a szervizelése
A legjobb egy Yaris HSD lenne.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Az alap kulcs nagyon ronda, de GLX-be már kulcs nélküli indításnál ilyet adnak hozzá. [kép]
Az összes Suzuki ezt kapja már úgy kb. 2015 óta amiben benne van a kulcs nélküli. Sőt az S-Cross már GL+ szinten adja.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz stickermajom #110070 üzenetére
Tedd AUTO funkcióra és akkor úgyis felkapcsolja ott ahol már sötétnek érzékeli. Nekem mindig azon van. Ha esik az eső akkor viszont EU-n belül is már a tompított kell.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz stickermajom #110073 üzenetére
Akkor nem is kell vele foglalkoznod Alagútnál automatikusan fel fogja kapcsolni. Sőt ha van benne esőérzékelő akkor azzal együtt a fényszórót is kapcsolja.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz BigBlackDog #110241 üzenetére
Az Up!-ba való
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz Integrale #111090 üzenetére
Pályán nagyjából olyan 5,5 körül eszik nekem és ez végig óra szerint tartott 130-al. A városban nem ritka 4 liter alatti átlag amíg beérek a munkába. De ami a legjobb, hogy simán a forgalomban messzebbre menve a 90-es főutakon is eszméletlen jó a fogyasztása. Ennyire jött ki nekem legutóbb egy 100 km-es táv: [kép]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz Declare #111105 üzenetére
LED fényszóró van a kocsimban és van benne automatikus magasságállítás. Minden induláskor látszik is ahogy szintezi magát.
(#111106) Integrale: Auris Hybrid, de teljes egészében megegyezik a Prius 3-al.
(#111108) zoo8800: VW nagyon tud valamit az tény. Parádés fogyasztásokat csináltam én is a 2.0 CRTDI-vel. Nagyon jók ezek a motorok. De még a Q5-el is simán eljárkáltunk hosszabb távon 6,5-el.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz Veron #111483 üzenetére
Attól függ milyet raksz bele. Ha valami emelt fényű über brutál akkor azoknak nem nagy az élettartama. Ha meg AUTO módban van a fényszórókapcsoló akkor az is kitudja nyírni, mert a halogén nem szereti ha kibe van kapcsolgatva folyamatosan.
Ajánlom figyelmedbe ezt a fajta OSRAM izzót. 4év gari van rá. [link] (nem tudom milyen a foglalat a Forban, most csak gyors kerestem egyet)
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz gzbotii #111486 üzenetére
OSRAM NBU-t használtam Megane 3-ban, sokat nem mentem vele és próbáltam is rá vigyázni, hogy nem kapcsolgatom össze vissza. De sajnos alig pár ezer km után kiégett az egyik oldal. Tényleg nem sokat üzemelhetett, mert szinte mindig nappal megyek és akkor meg a DLR ment. Vettem bele egy új szett Osram Night Breaker Laser-t. Az kibírt megint csak pár ezret, majd átment a Passtba, ott túlélt 15e km-t és most szép állapotban ott pihen a polcon, mert a Toyotában már minden LED
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
VAG topikban nagyon off volt ezért inkább ide írok az Aurissal kapcsolatban.
Kérdezte xboy89, hogy milyen motor van benne. A jelenleg kapható Auris Hybrid teljes egészében a 3. generációs Prius hajtásláncát kapta meg. Ha jól tudom mindössze annyi változtatás történt, hogy kicsit másabb invertert kapott, mert a Prius 3-nál azzal néha akadtak gondok. Bizonyos Auris típusok kaptak erősebb invertert, hogy lehessen rá vonóhorgot tenni rá és vontatni vele. Ezt csak a gyárban tudták berakni, utólag ami horog rákerül azzal max 350 kg húzható, de inkább csak kerékpár szállításra ajánlják
A benzinmotor egy 1,8-as Atkinson ciklusú egység. Ebben nincs EGR. Mindössze 99 lóerő az összteljesítménye. És ez is a nyomatékkal egyetemben magas fordulatra van optimalizálva. Alacsony furdalton gyakorlatilag nem is ér semmit arra ott van a villanymotor ami 80 lóerős és 207 Nm-es. A kocsi lényegében mindig ezt használja az elinduláshoz és olyan 25-30 km/h körül kapcsolódik be a hajtásba teljesen a belső égésű társa. Nikkel-metálhidrid akkumulátor van benne ami 1,3kWh-ás. Ezzel kb 2 km-t tud elmenni tisztán elektromosan, de hát lényegében nem is erre lett kitalálva. Kicsi az esély az elromlásukra nagyon megbízható konstrukció. Számítógéppel néztem menet közben és a maximális élettartam eléréséhez a töltést mindig 30-70 között tartja ami a legoptimálisabb. Ha esetleg el is romlik egy cella akkor cserélhetőek. Az én kocsimban van most 168e km, de szinte gyári értékeket produkál az akkupack. Most így hirtelen ennyi jutott eszembe, ha bármi bárkit érdekel nyugodtan kérdezzeteki-sti: Te is itt kérdezz ha még valami érdekel a technikával kapcsolatban
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz simonjoe #111527 üzenetére
Kombit vettem, nálam más nem is jöhetett szóba. Az elsőknek bőven van hely, semmivel sem kisebb mint a Passatban. Hátul már szűkösebb, de akik ültek azt mondták simán jó és kényelmes. Én még nem ültem hátul, de ha rajtam múlik soha nem is fogok Nagyjából 10-15 centivel kisebb hosszban és tengelytávban a B7 Passat Variant-nál. Bővel elég nagy a csomagtartója. Belső adatokat is összehasonlítottam vásárláskor, mert nem akartam kisebbet sokkal a VW-nél.
Csak, hogy tudj viszonyítani. Minden kettő érték ledöntött üléssel értendő. Passat: 1641 – 1716 L, Auris: 1658 L. Elenyésző a különbség. És a gyakorlatban is ezt tapasztalom. Semmit nem lehet abból látni, hogy az akku elenné a helyet. CC-nél biztos nagyobb(#111526) stickermajom Jöhet bármi. Okosítom magam ki folyamatosan a témában.
(#111529) i-sti: Lesznek képek amint kif@száztam a kocsit Ez az egy van: [kép] Belszéljenek helyettem a számok még pluszban az előbbi beszámolóm után. [link] De biztos vagyok benne, hogy tudja a Jazz méreteit bőven Nincs még számolt fogyasztásom, mert amióta megvettem csak egyszer tankoltam és azóta azzal megyek. Hamarosan kifogy és lesz adatom. BC szerint 4,6 az átlag jelenleg 700 km után. Ebből 500 csak és kizárólag város. BC ilyeneket írogat nekem. [kép] [kép] De írom amint lesz valós mért. Ugyanahhoz a kúthoz megyek, hogy még "hitelesebb" legyen.
(#111528) tboldi: Oké megérdemlem
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz i-sti #111529 üzenetére
Lejárt a szerkesztési idő sajnos.
Meglepően jó a zajszigetelés. Autópályán hoztuk haza 130-140 óra szerint. Semmivel sem volt rosszabb a Passatnál. Sőt félúton cseréltünk Apukámmal és én vittem tovább az Audi Q5-öt. Mind a ketten megállapítottuk, hogy érezhetően csöndesebb az Auris. A váltó CVT, aki utálja az ebben sem fogja szeretni, bőg mint a szamár, de mivel jó a hangszigetelés egyáltalán nem zavaró.(#111532) i-sti: 2015/10. 167700 km. Executive: legmagasabb elérhető felszereltség.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz zoo8800 #111554 üzenetére
Nekem nem volt szempont a hátsó tér. Az esetek 99%-ban nem ül senki hátul. Én 178 vagyok a párom pedig 172. Amikor vittem 3 embert, igaz csak km-el arrébb akkor nem panaszkodtak, pedig direkt kérdeztem mert én is nagyon szűkösnek ítéltem meg. Most így van beállítva és ekkor a tér. [kép]
(#111555) Veron: Én a helyedben még ezzel tennék egy próbát. [link] nem egy nagy összeg és ott van a 4 év gari rá. Ha meg ez is megadja magát akkor érdemes ránézni.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz zoo8800 #111565 üzenetére
Igen úgy már jelentős a különbség. Nekem a kombi volt a lényeg és nagy felület ha kell pakolni, ledöntve meg az elég nagy. Soha senki nem ül hátul. Mondjuk nekem is egyből feltűnt a Passat után, amikor elkezdtem keresgélni és megnéztem az Aurisokat élőben, hogy botrányosan kicsi a hely. De az volt kb. az utolsó szempont. Itt látszik, hogy 10 centivel kisebb a tengelytáv a Passat, Superb vonalhoz képest.
(#111569) tboldi: Teljesen elindultál a lejtőn Nem lesz megállás eddig [kép]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Na én még ilyet nem hallottam De ha akksit lopnának akkor már sokkal egyszerűbb és jövedelmezőbb felnit lopni. Ahhoz hogy kivedd az akksit a kocsiból masszív több órás szerelés vár rád. Komplett hátulját szét kell bontani hozzá
Amúgy meg a "drága" autó lopás nem hiszem, hogy Hybrid specifikus. Ugyanannyi eséllyel lopnak/rongálnak meg egy A4-est. 3+ milla meg nem is olyan sok, ha azt nézzük. Tele vannak a parkolók vadonat új kocsikkal.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
-
Doki16
addikt
válasz focvis #111787 üzenetére
Milyen Prius az ennyire jó áron?
Zöld rendszámot csak a Prius plug-in kapja meg a Toyoták közül.
"Az alábbi kedvezmények vehetőek igénybe a Zöld rendszámot használóknak:
- Nincs teljesítményadó
- Nincs átírási illeték
- Nincs cégautó adó
- Nincs regisztrációs adó"A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
-
Doki16
addikt
válasz focvis #111799 üzenetére
Ugyanezek a dolgok vonzanak engem is ezekben a plug-in hibridekben. Jelenleg csak a benzin nélküli araszolást tudom kipipálni Annyira jó érzés, hogy ha nem jutok át 2-3 zöldön és míg állok ott 5 percet addig se fogyaszt a kocsi semmit.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
Tegnap megejtettem az első saját mért/számolt tankolást az Auris Hybridbe. A 791km átlaga 4,95 lett. Ebből egészen pontosan 150km országút az összes többi kizárólag város. Én jónak érzem ezt, hogy ilyen 5-10 kilométeres hidegindításos városi utakból jött össze.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Amazon Fire TV stick/box
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Dark Souls sorozat
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- MG topik
- SSD kibeszélő
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt