Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    válasz bandus #49031 üzenetére

    Zöld technológia (ha épp zölden gyártják), ami trendi.
    Átlagemberek többségének tökéletes lesz egyszer, ha megfizethető áron lesz normális méret (a hatótáv szerintem már rendben van a 60+ kWh akksikkal).
    A megújulós technológiák használata miatt a decentralizáltságnak is jót tesz (kb minden sarkon lehet töltő + otthon is tölthető, ill. akár a kocsiról is lehet árammal ellátni a házat).
    Carsharing is egyszerűbbé válhat vele.
    Az önvezetés fejlődésével a végén már kormány sem kell, és ezt biztos h meg lehetne oldani belső égésű járművel is, de ugyanakkora külső méret mellett nagyobb tér áll egy elektromos autóban rendelkezésre. (meg amúgy sztem egyszerűbb és olcsóbb is elektromos autót legyártani és még talán megtervezni is, csak az akksi ára a húzós)
    Tehát amikor az önvezetés végre tényleg önvezetés lesz, akkor elérkezünk oda, hogy taxik sofőrök nélkül, saját autónk gombnyomásra elénk jön és hazavisz mikor akár full részegek vagyunk, vagy szimplán úgy járunk munkába az autóval mintha egy személyre szóló tömegközlekedést használnánk (nyugodtan lehet olvasni, készülődni még a kocsiban, nem terhel le a vezetés), továbbá az áruszállításban is önvezető kamionoké lesz a főszerep (csak ne pakolják ki őket útközben), ahol egy tetemes összeg pont a kamionsofőrök bérezése... Na az kb. teljesen mehetne a levesbe (meglátjuk, hogy pl. ki-bepakolás mennyire megy, ill. önvezetés csak autópálya, vagy A-tól B-ig lesz-e egyből), ami pedig teljesen átrendezi a világot majd (de itt első körben hidrogéncellás kamionokra számítanék, az akksik túl sok hasznos terhet elvesznek).

    Esélyesen sok sofőrös állásnak lőnek a belátható jövőn belül (én már biztos el kezdeném képezni magamat másik vonalon), a szállítási költségek pedig számottevően csökkenhetnek majd idővel, ami pedig olcsóbb termékeket jelenthet a hétköznapi emberek számára :)

    Aztán mostanság kb. hetente olvasom h melyik ország épp melyik évben tiltja be teljesen a belső égésű autók forgalmazását, talán Norvégia 2025, sok ország 2030 és 40 között, és a hagyományos autógyártók tulajdonképpen bealudtak, és a semmiből felnőtt melléjük (értékben túl is nőtte) egy Tesla (darabszámban van még hova nőnie), és hát igen, az "új" további Teslákat árazza a piac (sztem is lufi, ami nem baj, amíg a lufi fújódik és nyer rajta az ember, csak kipukkadáskor ne legyen pozink!), és ugye látjuk, hogy hatalmas igény lenne normális árú/méretű/hatótávú elektromos kocsikra, és minél több lesz a szereplő, ez annál jobb a vásárlónak, és annál rosszabb a gyártóknak, hiszen beindul az árverseny, esnek a profitok, amit a db-számmal kell ellensúlyozni (meg ktg.-csökkentésekkel + optimalizációkkal), aztán majd lesz egy pont, amikor már az átlagautósok is megvették a kocsikat, már látni h túlzott kapacitások épültek ki, akciókra és árengedményekre készülnek a gyártók, mert nincs elég vásárló, és ha emellé még vmi durvább keresletcsökkenés is társul (bármilyen okból, legyen az covid-2030), akkor ott már garantáltan vége a lufinak, sőőőt, már esélyesen mikor halvány csírája is látszódik a fenti végeredménynek, na az lesz a lufi vége sztem (ha elmegy egyáltalán addig).

Új hozzászólás Aktív témák