Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Studi
addikt
válasz ijjen nincs #58044 üzenetére
Ha van rá lehetőséged kérd ki a Mintabolttól egy hétre, a 100-300-al fogni már nem biztos, hogy olyan kényelmes lesz. És a 100-300-ra ugye nemigen van állványgyűrű.
-
Studi
addikt
-
Studi
addikt
válasz mano42 #58107 üzenetére
Az alapjai.
A multiexponál leteszed a gépet, csinálsz egy képet, átrendezed a dolgokat, megint csinálsz egy képet, megint átrendezed a dolgokat, és megint csinálsz egy képet. És a végeredmény valami szellemképes izé lesz, nem tudja megkülönböztetni, mi az új képelem, és mi a háttér. (legalábbis LX3-nál próbáltam, ott így volt) Így tudsz olyan képeket csinálni egyszerűen, hogy mondjuk egy kanapén 3 példányban ott ülsz.
Az Olympus Live Composit viszont folyamatosan készíti az expokat, a megadott záridővel, a megadott ismétlésszámmal, és abból rakja össze a képet: nagyjából minden képpontnál a legfényesebbet kiválasztva. csillaghúzásra, fénycsillamos fotózásra kiválló.
-
Studi
addikt
-
Studi
addikt
De pont hogy különbözik az alapja, ezért teljesen másra is való.
Most megnéztem a GX7-ét is, azt csinálja, amit leírtam: több képet csinálhatsz egymás után, amiket (eléggé szellemképesen) egymásra helyez. Csillaghúzásra abszolút nem jó, mert neked kell nyomogatnod az expo gombot, nem automatikus. Inkább kreatív vicceskedésre jó, nem komoly használatra.Az Olympusé teljesen máshogy működik, a mozgó fénycsíkok megörökítésére kitűnő, alapvetően ez is a funkciója. Folyamatos, automatikus, gyakorlatilag szünet nélküli. (nagyon minimális szüneteket azért látni néhány képen, de ez könnyen javítható)
-
Studi
addikt
válasz madgie #58176 üzenetére
Azt hiszem zárható ez, és minden fotós topik, meg van a Szent Grál: Tükörreflex tudás, profiknak! Ha egyszer profi leszek biztos szerzek egyet!
Mazsi, úgy látom 2015 a sűrű aláíráscserék éve lehet.
-
Studi
addikt
válasz #40935168 #58216 üzenetére
Annyit gyorsan pontosítanék, hogy a feltételezések szerint az E-M1 és az E-M10 szenzora nem azonos! Az E-M1-ben egy Panasonic eredetű lapka van, gyakorlatilag a GX7-ével azonos, AA szűrő nélkül, míg az E-M10-ben az Olympus többi vázában is használt Sony, szintén AA szűrő nélkül. Fedmannek volt korábban egy jó írása az E-M1 szenzorral kapcsolatban.
-
Studi
addikt
Abból a szempontból teljesen egyedi az E-M1 szenzora. Amúgy a két top szenzor teljesítménye hajszálnyira van gyakorlatilag egymástól, amit Fedman megfigyelt, hogy a Sony szenzoros gépek zaja extrém ISO-nál kékesebb. Érdemes amúgy visszakeresni, az is nagyon jó írás tőle!
-
Studi
addikt
válasz .: JuSzT :. #58218 üzenetére
Nem, köszönöm, nem akarok Sony szenzoros E-PL5-öst venni!
-
-
Studi
addikt
válasz MrChris #58250 üzenetére
Az optikai stabi minden tevékenységét az obi végzi, ez biztos. Különben lenne vázzal való kompatibilitás, de ilyesmiről nemigen hallottam egyetlen rendszernél sem. Ha kap áramot az obi akkor megy a stabi is.
És épp ez lehet az egyik akadálya is az együttműködésnek: nincs semmi információ a váz felé, hogy mennyit korrigált az obi, mennyit kell még a váznak.
Amúgy a stabinak két ellensége van: a túl gyors elmozdulás, és a túl nagy elmozdulás. Mindkettőn tudna segíteni a közös stabilizálás, talán még olyan egyszerű módon is, hogy egyszerűen megfelezik a korrekció mértékét. De én sem vagyok mérnök, így nem láthatom ennek akadályait.
-
Studi
addikt
válasz Chance #58273 üzenetére
Nincs ismert olcsó alternatíva, a Metzek 44-estől felfelé tudják, de jellemzően nagyobbak és drágábbak is az Oly FL-36R-nél. A Metzekből hasonló áron talán kicsit erősebbet kapsz, ha épp felbukkan, cserébe az őrületbe kerget a menüjük bármikor. A 44-es ebből a szempontból tovább van nehezítve, ugyanis nincs rajta kijelző. Csak mazochistáknak.
-
Studi
addikt
válasz madgie #58306 üzenetére
Ezzel teljesen egyetértek. Bár m43 oldalon elég jó kínálatot kapunk, azért 1-2 szegmensben még lehetne erősíteni. Mondjuk épp a tele oldalon vannak még nagyobb hiányosságok. De érdekes lehetne akár egy ekv 24 körüli tilt-shift üveg is. Nyilván rétegigény, ezért annyira nem mozgatja a fantáziáját az Olynak, pedig ez a piac kifejezetten messze áll a telítettől.
-
Studi
addikt
válasz jjeahh #58413 üzenetére
Nincs ezzel baj, fejlődjenek csak! Nem mintha nem állnának nagyon jól, mind a GX7, mind a G6 nagyon jó vázak. Kíváncsi vagyok, milyen újítást tudnak az utód(ok?)ba beledobni. Bár volt talán arról rumor korábban, hogy a GX vonal nem folytatódik, ezért kapta meg a GM5 a bele nézőkét. Meglátjuk, mi csak nyerhetünk!
(na jó, a GX7-et újonnan vettem, annak az árán nyilván sokat fogok bukni, ha úgy döntök, hogy eladom. De egyelőre eszem ágába sincs. )
-
Studi
addikt
válasz jjeahh #58420 üzenetére
Ha az egykor csúcsprofi GH1-ek most egyParciért vannak, (Olympus E-1-ek félParciért, E-3-ak másfél Parci alatt...)
Mazsi: legjobb tudásunk szerint igen, mégpedig az Oly E-M1-ével azonos. Ha jól tudom a GH3-ban van csak nemPana. (Meg a GH4-ben? Annak még nem jártam utána.)
-
Studi
addikt
válasz hegyimorc #58484 üzenetére
Nekem egy normálisabb kinézetű, nem a legolcsóbb Auchanos "König" márkájú van, semmi gondom nem volt még vele. Használom rendszeresen CF-el, SD-vel, tuti volt benne sokat xD, és talán Memorystick is korábban.
A sebessége kevésbé érdekel, mert úgyis elmegyek kávét/teát csinálni, miután elindítom a képek letöltését. -
Studi
addikt
válasz .: JuSzT :. #58525 üzenetére
Más szemszögből: az E-M10 szenzora kb kétszer olyan jó, mint a D90-é, ugyanis a pixeleknek kb feleakkora terület jut, mégis hasonló eredményeket produkál. Ez azért nem rossz fejlődés ~5 év alatt.
-
Studi
addikt
Off: hova utalhatom azonnal a százkilencvenegyezer-hatszázkilencvenegy Ft-ot ezért a remek profi felszerelésért?
-
Studi
addikt
válasz szab13 #58533 üzenetére
Lehet variálni, engedni itt, nyújtani ott...
Ha a szeznoron nem, de más paramétereken tudsz engedni, állványról például teljesen jól lehet makrózni egy E-PL5-össel is. A legújabb generációs szenzor, és most a közelmúlt akciói miatt bagóért mentek, talán még bújkálhat valakinél. Van hozzá most egy eladó VF4-es kereső, a kettő együtt is 100 alatt marad, és képelni már kiváló készlet. A 60-as makró az kikerülhetetlen, nem is gond ezen a vázon. A 9-18 most nagyjából egyetlen alternatíva az UWA objektívre, bár a ROBOTER által említett 7-14 persze jobb, csak drágább, és fehér holló.
Alapzoom fényerősen sajnos nem olcsó. 200 körül/fölött szokott menni mindkét lehetséges obi használtan. De elég jól kiváltható esetleg fixekkel, még talán olcsóbban is. 20-as Pana, esetleg ha kell nagylátó akkor a 14-es Pana, kistelének meg jó a makró is. -
Studi
addikt
válasz Lassú Víz #58544 üzenetére
Minek kihajtható kijelző, ha lehet kapni tükörelőtétet? Bármit meglősz kanyarba, le van a gond!
-
Studi
addikt
Mondjuk én még mindig azt mondom, hogy a meglévő obipark, és az érkező pro UWA zoom mellé logikus, hogy nem hoznak még egy UWA fixet is. És amúgy is, az igazán nagy dobás nem a 8-9/2 fix lenne, hanem mondjuk a 12/2.8 vagy 12/4 tilt shift. Az pár ínyencet idehozhatna a rendszerbe szerintem.
-
Studi
addikt
válasz MrChris #58632 üzenetére
Engem inkább a váz érdekelt, amit hirdetett, de persze 30 körül az obira is rámozdultam volna.
Persze a váz kockázatosabb. Az obinál írta, hogy a fél kép sötét. Ez lehet zárhalál is, de lehet egy manuál fotó is vakuval, szinkronidőnél nagyobb zársebességgel. Fene tudja. Mondjuk 5D zárakkal tele az e-bay, Olympushoz alkatrész az viszont igen ritka.Van egy 4/3-os Pana 14-50/3.8-5.6-om, de azt dobnám, inkább cserélném Olyra.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen