Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FEDman

    addikt

    válasz schawo #11529 üzenetére

    Rossz irányból közelítesz.
    Az LR4 nyilván nem termel a semmiből több dinamikát, minden fényképezőgépnek ezen teljesítménye adott. Az eltérő eredmények abból fakadnak, hogy az LR3 messze nem volt képes kinyerni adott Raw-ból a maximumot a csúcsfényeket illetően. Gyanítom eddig szándékosan volt letiltva egy kis rész a dinamikából, mert pl a régi pana szenzor a kiégés határon elég csúnya színtorzulást mutat. Valószínű ezért nem is engedték az LR3-al kinyerni a maxot, mert az túl nagy és randa színtorzulással járt volna.
    Ellenben az LR4-nél megoldották ezt a gondot, gondolom korrigálják a színtorzulást és emiatt sokkal több részlet hozható vissza a csúcsfényekből.

    Tehát a LR4 nem lesz jobb a fényképezőgép, csupán csak többet tud kifacsarni adott Raw fájlból.

    Többek között ezért se lehet az alább linkelt összehasonlító tesztet komolyan venni.
    Még ugyanaz a gép is teljesen más eredményeket hozna attól függően, hogy LR3-at 4-et, vagy mondjuk Silkypixet használtunk. :)

  • Gondwana

    addikt

    válasz schawo #11529 üzenetére

    Továbbá a dinamikatartomány nem növelhető. Sosem jöhet ki 13+EV egy 12 bites RAWból.

    Javítsatok ki, ha tévedek, de ebben a mondatban két egymástól független dolog összemosását látom, de mingyárt belátod te is: EV ugye, azt adja meg, hogy a megkülömböztethető legsötétebb és a megkülömböztethető legvilágosabb képrészlet között kettőahanyadikonszoros a fényerőkülömbség (ugye, 1 EV külömbség kétszeres fénymennyiséget jelent). A bitmélység pedig azt határozza meg, hogy ezt a tartományt hány szintre lehet felosztani. A döntő érv: amikor 8bites JPG-ben vizsgálod a dinamikai átfogást, lényegtelen, hogy 8bit/ch, 12, 14, vagy 16bit/channel felbontású volt-e a forrás, ugyanakkora marad a külömbség a megkülömböztethető legsötétebb és a megkülömböztethető legvilágosabb képrészlet között, maximum lépcsőzetesedhetnek a színátmenetek.

    (az viszont igaz, hogy a sötét részek jel-zaj viszonyára jó hatással lehet a sampling-felbontás javítása, tehát ez miatt lehet 14biten ténylegesen nagyobb dinamika, mint 12biten, de ez nem közvetlen feltétel, mint az eredeti állításban - ráadásul a Pana nem is 14 bites, hanem csak 12 és bőszen hirdetik, hogy nem is akarják ezt növelni)

    Szerk.: Canon régóta 14bitezik, ráadásul náluk a hivatalos fekete-érték 0x64h avagy 00000001100100 ellentétben pl. a Nikon által használt 0x00h feketével

    [ Szerkesztve ]

    ... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )

Új hozzászólás Aktív témák