Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KilgoreTrout

    senior tag

    válasz S.P.Q.R. #6 üzenetére

    Tavaly kezdtem el a bme-t, és egyelőre nem érzem, hogy nagyon sok felesleges dolgot tanulunk. Ami nem kapcsolódik szorosan a szakomhoz, az kb. alapműveltség. Illetve vannak olyan dolgok, amikről azt gondolom, hogy hülyeség, és úgysem fogom alkalmazni, viszont nem árt ha tudja az ember, mivel máshol ezeket használják. Minden félévben volt gyakolati óránk, ahol abszolút a szaknak megfelelő dolgot csináltuk (persze nyilván nem profi szinten).
    Tehát a tanrenddel nincs semmi probléma.
    Viszont:
    Szintén a BME-n rengeteg olyan embert hagynak tanítani, akinek nincs semmiféle pedagógusi, vagy humán végzettsége. Ennek az az eredménye, hogy vannak olyan órák, ahol abból áll az egész, hogy a gyakvez szóról-szóra felolvassa a dián lévő szöveget, kérdésekre nem tud normálisan válaszolni Egyszerűen nem tudja átadni a birtokában lévő ismereteket. Van hogy nem is akarja. Pl. Cad-en volt egy eszméletlen nagyképű naponta caddel dolgozó seggfej, aki borzasztó büszke volt arra, hogy 15 év alatt megtanulta a billentyűparancsokat, és jóformán csak szöveggel rajzol, és ő ugyanezt várta el tőlünk a második órán. És százszor elmondta, hogy mekkora barmok vagyunk meg hogy ő nem fog semmit elismételni kétszer, mert ez milyen egyszerű. Ha valaki késett 6 percet, azt kiküldte a picsába. Elmaradt egy óránk, erre azt mondta, hogy hát így jártunk, de ő nem fogja elmondani, amit akkor kellett volna, mert nem fogunk az anyag végére érni. Aztán mindenki megtanulta magától...vagy nem.
    Tehát maximum a rossz pedagógusokkal van probléma, de emiatt nem mondhatjuk az egész felsőoktatásra, hogy szar. Annyi felelőssége van ebben, hogy a legtöbb egyetemen puszira kapnak állást ismerősök, kirúgni meg jóformán lehetetlen bárkit.
    Ez kevésbé érinti a humán/pénzügyi szakokat, mivel általában egy gazdaságelemző azért tud normálisan kommunikálni, mert kell a szakmájához.

    A humán területre felvehető helyek számát meg nyilvánvalóan normálizálni kell, de azért azt se lehet, hogy egyik évben hirdetnek 600 helyet, aztán a következőben meg ötvenet.
    Amúgy a bsc/msc szétválasztásnak pont az az értelme, hogy közelítsék az egészet a szakközépiskolák oktatási módszeréhez. tanulsz 3 és fél évig alapokat, aztán ha akarsz elmehetsz dolgozni egyből és mire az msc-sek végeznek lesz 2-3 év gyakorlatod.

    Nem szeretem egyébként ezeket a "deszar a felsőoktatás" szövegeket, mert ami miatt rossz, az elsősorban az emberi tényező, de olyan rendeletet nem hozhatnak, hogy mostantól csak jó tanárok taníthatnak:). Erre a megoldás a hallgatói véleményezés lehetne, de ha aszerint rúgnának ki embereket, akkor az lenne a vége, hogy csupa vajszívű, pislogásra ötöst adó ember tanítaná a jövő "értelmiségét".

  • KilgoreTrout

    senior tag

    válasz cucka #20 üzenetére

    Hát sajnos általános és iskolában és gimnáziumban is azok tanítanak, akiket pótfelvételivel vettek fel a 100+1 tanítóképző főiskola egyikére, mivel akinek egy kis esze is van az elmegy hr-esnek, pr-osnak, tolmácsnak, nyelviskolai tanárnak. Mi ennek az oka? Na mi?
    Ha meg felemeljük a tanári béreket az sem megoldás, mert akkor meg az orvosok fognak sztrájkolni, hogy az övéket miért nem, ha azt is felemejük, akkor meg csődbe megy az ország.
    Elég parttalan vita ez egyébként...
    Amúgy normális dplomát adó egyetmen (nem büfészak, nem GDF, stb.) elég hamar kihullik az, aki nem értelmes, nem szorgalmas, nem tehetséges, vagy ezek közül legalább az egyik.
    Az meg nemhiába rendszeres gyakorlat, hogy a cégeknél megnézik, hogy hol kapta az illető a diplomáját. Az egyedül idegesítő ebben az, hogy lehet, hogy azért buksz meg valamiből, mert pont egy ilyet engednek át, te meg már nem férsz bele az adott évben vizsgán "átengedhetők" közé. (Mivel sajnos ilyen is van, vannak tanárok, akik ha esik, ha szakad, az évfolyam felét/háromnegyedét megbuktatják, teljesen függetlenül a felkészültségtől).
    És egyébként még mindig vannak gimnáziumok, ahova felkészültség alapján veszik fel a tanárokat, ezekbe általában nehéz bekerülni, ugyanígy van általános iskolákkal is, és aki "okos", az oda megy tovább, és utána rendes egyetemre kerül be. Az meg kit izgat, hogy közben többszázezer szerencsétlen kap érettségit meg diplomát bemondásra? A munkahelyet nem előlem fogják elvenni...
    Az USÁ-ban működik a postán rendelhető diploma intézménye, szerintetek van bármilyen munkáltató, aki komolyan veszi?
    Lényegében ezek miatt vagyok azon az állásponton, hogy nem rosszabb az oktatás, mint volt 20-30-40 éve. Ugyanúgy van pár nemzetközi szinten is kiemelkedő szakember/tudós, évente párszáz kirívóan tehetséges diplomázó. És persze van még egy csomó másik, de mit számít?

    (Ugyanez van a műszaki cikkekkel. Mindenki sír, hogy egy ötven éve gyártott mosógép simán ment húsz évig, a maiak meg három év alatt elhasználódnak. Csak meg kell nézni, hogy ötven éve a keresethez képest mennyi volt egy mosógép, és ma mennyibe kerül a háromévig működő. Ja, hogy akkor négy hónapnyi fizetésnek megfelelő volt az ára? Most is lehet venni Miele, meg mittudomén milyen gépeket 3-4-500.000 forintért, és azok működnek is húsz évig.
    Csak közben létezik egy sokkal olcsóbb, de szarabb alternatíva is a "pórnépnek".)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák