Új hozzászólás Aktív témák

  • cucka

    addikt

    válasz LifestyleX07 #16 üzenetére

    Bár alapvetően sok igazság van abban, amit írsz, leginkább csak a szélsőségeket említed, valahogy az átlagos, normális egyetemista típusát mondjuk kihagytad a felsorolásból.
    Emelett ne feledd, hogy a régi szép időkhöz képest jelentőset változott a világ, most már nincs olyan komoly ipari termelés, amely felszívná a sok szakmunkást, ami egyébként egy természetes folyamat.

    A Montessori iskolának érdemes utánaolvasni, mert alapvetően nem a gazdag hülyegyerekeknek találták ki a dolgot, emellett csak nálunk nevezhető ez a típusú iskola kisérletinek. A Gyurcsány gyerekes sztori meg tipikusan olyan hír, amit ki lehet rakni a Blikk címlapjára, a kisember anyázhat miatta, de globálisan nézve tipikusan a "ki nem sz*rja le" kategória. Eddig is voltak az egyenlőnél egyenlőbb emberek, ezután is lesznek még egy jó ideig.

    mezei informatikus szak: főiskola 3 év: ált. esetben win. telepítésig jutnak el....
    Például az ELTE-n ez nem igaz. Persze vannak olyanok, akik ELTE-s programozói egyetemi (!) diplomával a zsebükben tulajdonképpen semmit nem tudnak programozni (személyes tapasztalat), ennek ellenére a többségre szerencsére ez nem igaz. Egyébként meg a programozó/informatikus szakok azok, amelyekre általában nem illik rá a büfészak jelző, a legtöbb esetben tényleg érteni kell azt, amit tanítanak, ellenkező esetben elég alacsony az esély a szak elvégzésére.

    Bölcsészkar: "Miért jöttél a bölcsészkarra???" - Hogy legyen valami diplomám...."
    Meg azért, hogy legyen, aki megtanítja idegen nyelvekre a következő generációkat, vagy aki magyar irodalmat tanít az iskolákban, legyenek tolmácsok, stb. A hiba, hogy bölcsészképzésnél mindenki az amúgy totál marginális "filozófia-esztétika" típusú képzésekből indul ki.

    Egyébként meg véleményem szerint aki arra érdemes, az tud találni olyan szakmát, amelyben később el tud helyezkedni. Sajnos a felsőoktatásba felvettek száma nem tükrözi a valós piaci igényeket, de ez sokkal komolyabb probléma annál, mint amit meg lehet oldani a keretszámokkal való játszadozással. Tipikus látszatintézkedés, hogy megnöveljük mondjuk a műszaki képzésen elérhető helyek számát - a probléma gyökere az általános és a középiskola. Például soha a büdös életben nem lesz jó mérnök abból, akivel az általános és középiskola alatt sikeresen megutáltatták a természettudományokat - főleg azért, mert fel sem fog benne merülni, hogy mérnöki képzésre jelentkezzen. Egyszerűen a fiatalok nem szeretik a reál tantárgyakat, aminek köszönhetően a jelenlegi hiányszakmák utánpótlása nem megfelelő.
    Érdekes, Romániában például egyáltalán nem olyan mumus tantárgy a matek vagy a fizika, pedig ott jóval komolyabban tanítják..

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák