Új hozzászólás Aktív témák
-
wwhy
veterán
nem visznek előre semmit...
ezt kikérem magamnak
az lehet, h az emberek x %-a a bölcsészeti tudományok eredményeit semmirevalónak tekinti, de erről nem nyitanék vitát.Aki meg ferrariért megy bölcsésznek, az dilis
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
Integra
titán
jah, max a te elkeseredett realitásod
hány ember van aki hisz és sikerül neki..
de persze csak magam tudom ismételni: minél több a pesszimista ember, annál több és jobb az esélye a maroknyi pozitívan gondolkodó embernek, aki nem fekszik be a mindennapos sírásnak a környezetében.....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Vladi
nagyúr
Szerintem az a baj, hogy kb annyit tudtok a bölcsész karról, az ott tanított dolgokról,
amit nevezett viccből meg lehet tudni.Persze így könnyű gondolkodni. Fogjunk ki egy csoportot, tegyük meg fő problémaforrásnak és őket támadjuk. Láttunk már ilyet a történelemben.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Vladi
nagyúr
Teljesen igazad van. Kissé elkeserít a dolog, hogy nem igazán becsülnek meg fontos dolgokat csináló embereket.
De a vastagon szedett mondatomat olvasd el még egyszer. Köszönöm.Visszavonva: Te vagy szánalmas...
[ Szerkesztve ]
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Integra
titán
simán eltudom képzelni hogy a nívóján aluli munkával nem akar semmit kezdeni és ezért inkább nem doglozik, büdös a munka neki
sok ilyet látok, nem dolgoznak mert két diplomájuk van és ők nem azért tanultak, hogy alja melót dolgozzanak..
pffffffffffffffffff...[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
ha te jó vagy, és hiszel abban amit tudsz, akkor lesz melód, ennyi!
az hogy más hogy sír meg kit érdekel. a te életed csak a tied, és ez a lényeg.
a többi meg elhullikelvész a realitásod abban a fene nagy bölcsész intellektualitásodban, ennyi
én nem tudom, hogy bölcsészek miért hiszik, hogy valami különlegesek.. meg hogy mire fel..
de hát legkésőbb a mcdonalds megmutatja az életet[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
wwhy
veterán
Neeeeem, most tévedsz. Csak annyit szeretne, h ne mekibe, biztosítási ügynöknek, stb. kerüljön. Csak 1xűen a szakmájában kezdene, de még esélye sincs (több helyről pl. elhajtották, h túlképzett [irodavezetés, személyi titkár])
akinek büdös a munka, az az én szememben sem áll meg
Telített, persze. DE nem annyira, mint hinnéd. Kapcsolatokkal, ismeretséggel olyan évf. társai foglalták el a "helyét", akik még a nyomába sem érnek, De ez ellen nem nagyon tudunk mit tenni, le kell nyelni a békát. És mellesleg nem szid senkit, ezt nem tudom honnan veszed
[ Szerkesztve ]
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
Vladi
nagyúr
Én meg a bölcsészekkel szembeni előítéletet nem tudom honnan veszitek. Jó láttál pár ilyen esetet. Csak tudod én belülről sok mást is láttam. A "büdös neki a munka" dologgal szöges ellentétben lévőket.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
Integra
titán
a szakma telített.
amikor erre a szakra jelentkezett, már akkor is telített volt. tudta pontosan.
ezért most mindenkit szíd csak tükörbe nem néz.
amúgy minden telített, de ha valaki akar és hisz magában, az el is éri a célját, még ha kínkeservesen is, de eléri....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Traxx
őstag
Én nem bölcsészként és szabolcsiként sokáig kerestem melót...és nemcsak itt. Az meg gyakran kevés volt a kis sógorokkal szemben, hogy jól csinálom, amit csinálok. Kapcsolat nélkül meg errefelé tényleg kvázi mission impossible
"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)
-
dabadab
titán
"egy bölcsész igen kevés tőkét/javat állít elő, így nem is lehet rájuk nagy a kereslet, hiszen nem visznek előre semmit..."
Sikerult eleg nagy marhasagot mondanod. Bolcseszekre igen is szukseg van, egyaltalan nem arrol van szo, hogy a tipikus bolcsesz nagyszakallu, szemuveges remete, aki a koldoket bamulja 7/24.
A problema az, hogy a bolcseszkarok tobbsege egyszeruen kritikan aluli minoseget produkal, de azt nagy tomegben: rengetegen vannak nyelvi szakokon, megis, alig talalni olyan forditasokat, amikbe ne lennenek szarvashibak; rengeteg tanart kepzunk, de az iskolakban a tanari karok szinvonala altalaban eleg alacsony - es lehetne folytatni a felsorolast.
Persze, hogy senki sem akar felvenni egy olyan szociologust, aki max az egyetem kornyeki kocsmak mikrotarsadalmarol tud barmit is.
Persze, hogy gondjai lesznek annak, akinek az baromi nagy problema, hogy a diplomanak elofeltetele egy nyelvvizsga (nem teljesen mellekesen: mekis kiszolgaloktol szebb angolt hallottam, mint amit egynemely diplomas produkal),
De ez osszessegeben nem a bolcseszseg sara, bolcseszekre szukseg van - jo bolcseszekre.
(Es egyebkent vannak teljesen idiota muszaki/tudomanyos szakok is, pl. a koho- es banyamernokok, tengerbiologusok, meg a hasonlok.)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
wwhy
veterán
az iskolakban a tanari karok szinvonala altalaban eleg alacsony
itt van a kutya elásva; az összes IC-profot/egyetemi tanárt pl. azonnal nyugdíjaznámévf. első és alkalmas is (klasszikus bölcsész szak: magyar-tör)
"munka" lenne (meki stb.) de oda menjenek azok, akik 2eskékkel végig lógatták a töküket legalább 1 ilyen ember megérdemelne vmi szakmát[ Szerkesztve ]
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
luciferc
őstag
akinek fingja nincs matekhoz, fizikához stb., az dögöljön meg vagy legyen jól/jobban képzett melós Mert valóban a bölcsészek elhelyezkedési lehetőségei kb. a 0-val egyenlők. Még a legjobbaknak is.
Ez csak egy duma, hogy valakinek fingja nincs a matekhoz vagy a fizikához. Persze, a diákok mondjuk negyedének tényleg nem mennek ezek a tárgyak, de a többieknek simán kellene vinni a 4-es 5-ös normális (!) középiskolai szintet. A tény, hogy nem viszik csak azt mutatja, hogy lusták tanulni, megérteni és gondolkozni*. A középiskolai természettudományi tárgyakat a nagy többségnek probléma nélkül vinni kell. Nem igényelnek sem extrán absztrakt gondolkodást, sem különleges képességeket. A legszánalmasabb, amikor magyarból vagy töriből brillírozó emberkék nyamvadt egymondatos definíciót "képtelenek" megtanulni is, miközben bármikor bevágnak hosszú verseket. Egyszerűen könnyű és DIVATOS arra hivatkozni, hogy nincs érzéke valakinek a matekhoz vagy a fizikához.
Amúgy meg igen, ha nem hajlandó matekot, fizikát, kémiát, biológiát, földrajzot tanulni, akkor menjen melósnak és lőn csoda, lesz munkája. Nem kell ennyi bölcsész.
* aztán a gondolkozás hiányát láthatjuk nap mint nap, lásd pl politikai beetetés bármelyik oldalon.
-
Sanyix
őstag
Na hát én az első hozzászólással egyetértek.
Én a bmf-nik-re jártam fél évig, 2 éves programozó okj képzés után.
Egy vicc volt az okj-hoz képest. Tömény hasznontalan marhaság, 0 (nulla) használható tudás. Ez ugye informatikai suli, tehát azt hinné az ember, informatikát tanítanak... nem matek matek matek elektronika (nem digitális, hanem magasfeszültésges erőműves) elektroninika, közgáz és úgy apró betűkkel informatika. És kb a fontossági sorrend is ilyen volt. Az volt a legkisebb gáz ha valaki informatikából bukott, mert az volt a legkevésbé fontos.
Na azt látva, hogy fél év alatt ott a programozásképzés eljutott az objektumok bevezetéséig(okj-n ez 1 hét volt, persze ott informatika témájú órákból is több volt mint heti 4...), hát azon nem tudtam hogy sírjak-e vagy nevessek, de inkább aludtam az órán tovább, mert unalmas volt. Persze az "értéktelen szar okj"-mmal amin mellesleg másik objektumorientált nyelvet tanultunk, simán átmentem ebből is, úgy hogy minden órán aludtam vagy zenét halgattam.Ja mellesleg a prog elmélet tanár olyan szintű programozási hibákat vétett a példalgoritmusaiban, hogy az valami fantasztikus, és ez tanít
És otthagytam, azt se mondtam hogy fapapucs. Egyszerűen nem mentem be a vizsgákra, nem szóltam semmit, passzívra raktak.
Kerestem munkát, a "szarfos" okj-mmal, java, php, javascript, html témakörökben. Egy keresős oldalon regeltem, 2 hónap alatt meg is találtak, most egy nagyobb vállalatnál dolgozom java fejlesztőként, és a "szar fos" okj-mmal nem sok gondom van. Gyorsan belejöttem, meg is vannak elégedve velem, kezdőhöz képest jól is keresek. Persze tanulni tanulok.. miközben csinálom amit kell, de ez egy ilyen szakma, ez ebből áll.
Sokszor hallom hogy informatikai diplomás emberkéknek milyen elképesztően magas szintű a hozzá nem értésük, meg hogy az infos szakott végzett emberkék mellékes tanulás nélkül még egy hello worldot is nehezen írnak meg. Hát ezek után el is hiszem.
Egy egyébként bme info karon végzett embert kell idéznem: "Ha lógni akarsz, könnyen akarsz szerezni munkát, és könnyen el is veszteni, és haszontalan dolgokat tanulni, egyetemre jársz. Ha hasznosat akarsz tanulni, és meg is akarod tartani a munkád, okj-ra..."Szerencsére ezt a munkaadók is kezdik felfedezni, ezért jelent egyre kevesebb előnyt a diploma, és ezért tesztelik le még a diplomásokat is.
szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...
-
dabadab
titán
Ahogy luciferc is irta: az egyszeru, ketkezi munkasnak nincs szuksege egyetemre. Ennyi.
(Mondjuk a diploma hianya azert nagy szivas lehet, ha az ember olyan munkaadoval fut ossze, aki kevesse jaratos a hazai kepzesek sajatossagaiban.)"ezért jelent egyre kevesebb előnyt a diploma, és ezért tesztelik le még a diplomásokat is."
Tapasztalatom szerint a diploma egyaltalan nem jelent elonyt, hanem affele alapfeltetel, amivel senki sem foglalkozik - csak akkor, ha nincs. Az meg teljesen termeszetes, hogy az ember teszteli a leendo munkavallalokat, igy volt ez tiz eve is.
DRM is theft
-
veterán
ezt le is írtam, hogy ha jó valamiben, akkor biztosan lesz munkája... bár pont itt olvashattuk az ellenpéldát..
a kohó meg bányamérnök viszotn egy elég durva ágát képezik a gépészmérnökségnek, egyáltalán nem büfészakok
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
S.P.Q.R.
csendes tag
Újabb támogatóm akadt
Amúgy: Arról gondolom nem kell vitatkozni, h a definíciók bemagolásásóval nem lehet egyetemet végezniDe lehet, sajnos ismerek rá példát és nem egyet, nem kettőt de sokat. Az egyetemi oktatás már elérte azt a szintet, hogy egyáltalán nem készít fel a való életre, leadnak valamit mert azt tudják és kész. A profok(tisztelet a kivételnek) általában elvannak azzal amit tudnak, kevésbé fejlődőképesek, mint azok akiknek alacsonyabb végzettségűek révén nap mint nap bizonyítaniuk kell.
Ők egyszerűen nem tehetik meg, hogy ne fejlődjenek, és itt van a kutya elásva Hány embert ismerek, akik azt sem tudták hirtelen egy nyelvről(webprogramozás témakör) hogy szerver, vagy kliensoldali. De csak mert diplomájuk volt, felvették őket egy nagy céghez webshopot! készíteni. Ebből azóta se lett semmi, vagy legalábbis én nem tudok róla. Aztán írtam már előbb is, sok olyan egyetemistát látok akik a Google-t nem képesek használni, elvárták volna, hogy munkaidő után menjek oda hozzájuk megoldani a feladatuk.
Ezt pl köt.progból és Hálózati prog-ból elég divat eljátszani a BME-n. Tudom mert ott voltam, láttam, tapasztaltam. S nem mint oktató, hanem mint diák, szóval sajnos igen is sokan vannak ma már olyanok akik definíciók bemagolásával egyetemet végeznek...
Meg kellene reformálni az oktatást, de ezzel együtt szemléletváltásra is szükség van.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"ezt le is írtam, hogy ha jó valamiben, akkor biztosan lesz munkája..."
Meg melle azt az egetvero marhasagot is, hogy egy bolcsesz nem allit elo toket/javat. Dehogynem.
"a kohó meg bányamérnök viszotn egy elég durva ágát képezik a gépészmérnökségnek, egyáltalán nem büfészakok"
Es egeszen konkretan hany uj banyamernokre meg kohomernokre van szukseg? (Raadasul Miskolcon durvan bufeszakok voltak ezek az en idomben.)
DRM is theft
-
veterán
én gyakorlati tapasztalatról nem tudok bezsélni, szal alapom sincs vitatkozni veled.. nekem a tanáraim említették, hogy ez egy elég kemény ága volt a gépészetnek, de ha mégsem, akkor elnézést
az is tény, hogy szükség sincs rájuk, bár most márkushegyen mogolódik valami, Kapolyi bácsi pedig nem igen szokott melléfogni
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
luciferc
őstag
Az a példa arról szólt, hogy még arra is lusták, hogy bemagolják! Érted, A megértéssel való próbálkozásról már nem is beszélek. Pedig a középiskolás fizika, kémia, földrajz, biológia, matek megértése nem szabad, hogy szorgalmas, bármilyen egyetemre készülő embernek gondot okozzon. Egyszerűen kényelmes azt mondani, hogy ehhez nekem nincs érzékem, majd 15-20 év múlva büszkélkedni azzal, hogy világéletemben hülye voltam a matekhoz fizikához. Lófaszt, lusta voltál édes fiam!
-
-
copin
őstag
Szabad bölcsész lehetőségei ha jól emlékszem: művelődés szervező, esztéta meg hasonlók. Én a jogira megyek (megjelent Jézus és azt mondta hogy Ő maga, meg ez az én utam ) mérnök infó után, ami mellesleg nem az én választásom volt (otthon kijelentették hogy mást nem finanszíroznak, pedig 5-6 éve a jogra gyúrtam, szóval el lehet képzelni milyen volt, akit felvettek örült és táncolt én meg csak vállat vontam és csak annyit tudtam mondani hogy majd lesz valami). Tudom, hogy a sok jogász közül ki kell emelkedni valamivel, ezért a nyelvekre gyúrok és így akár az ENSZ-nél is kaphatok valami jóképű állást. Követségen nem igazán, mert ott a pártok "haverjai" kapnak állást többnyire, én pedig nem nagyon tartom a kapcsolatot (bár, soha nem késő Rastignac útját járni és meg is lenne a lehetőségem hozzá, méghozzá családon belül). Most agyatlan technikusokkal vagyok összezárva, de remélem dicsérettel lezavarom a kiegészítő érettségit és ezzel el is felejthetem az egészet. Úgy érzem ez lesz a kecske és a káposzta felállás- vagyis megmutattam hogy van bennem lehetőség és ezzel bizonyítok otthon, de nagy ívben teszek a műszaki pályára. Így készülhetek valami sokkal komolyabb és ami legfontosabb, hogy számomra érdekes (önmegvalósító? ) feladatokra.
Bocs a hosszú monológért, de ezt ki kellett adnom.
-
S.P.Q.R.
csendes tag
Szerintem kül. Algoritmuselméleti eljárásokra gondol, vagy db kezelésnél mondjuk normalizálásra, Er-diagram készítésére, Projektvezetésre, UML modellezésre stb...
De mindketten tudjuk ezek bőven elsajátíthatóak saját magunk is, legtöbbje jó megértést és kis odafigyelést kíván. Tehát a gyakorlatban önszorgalommal tanulhatóak, legalábbis véleményem szerint, ezért van neked MAXIMÁLISAN IGAZAD. Sőt sajnos én is hallottam marhaságokat beszélni kül. profokat. Sajnos egyre jobban eltávolodik az oktatás a gyakorlati igényektől
-
Sanyix
őstag
válasz S.P.Q.R. #232 üzenetére
uml-t meg magát a program megtervezését a lehetőségek közül választva csináltam, persze nekem ez gyakorlatnak tűnik, merthogy gyakorlati megvalósítás végül is, csak még nincs lefordítva gépnek érthető nyelvre. Normalizálni meg lehet könyvből is(igazából nekem úgy tűnt mindig amikor ab-ztem, hogy normalizálatlan ab-t DIREKT, vagy igen elborult gondolkodással lehet létrehozni, józan ésszel normalizált lesz alapból), nem kell bemagolni, stb.
Viszont ezek a pl "programozási paradigmák" ezek azok amit én elméletnek nevezek. Teljesen egyértelmű közhelyeket tárgyalnak, meg hogy az "okosok" szerint milyen irányba fejlődik a programozás (ami egyébként egyáltalán nem biztos). Meg ilyen elméleti izék hogy ez lenne a jó, de lehetetlen megcsinálni (most progos példára nem emléxem, csak oprendszeres témából, pl az optimális lapkezelést, aminek az a lényege, hogy a jövőbe kéne látni hogy működjön, tehát soha nem fog, de azért tanuljad meg mi az).
Meg persze matekból, "számoljad ki ezt meg azt, persze segítség nélkül". MINEK? Ha programozásban szükség van rá (márpedig okoskodnak hogy igen, de többnyire matek témájú programoknál meg low level grafikus motoroknál van csak szükség rájuk, a logikán kívül). És ha szükség van rájuk, melóhelyen nem vágják le a kezed, ha könyben/interneten keresed meg, és végül is "bemásolod" a megoldást, nem kell bemagolni, meg betanulni. Arról nem is beszélve, hogy egy csomó matekos porblémára amit tanítanak, neten 555345345 féle előre megírt és ingyenesen felhasználható rommá optimalizált csomag, eljárás van 5454 féle prognyelven.
Mellesleg aki rendszergazda irányban megy tovább annak, még ennyire sem lesz szüksége a fenti dolgokra.
Szóval az elmélet nagy része áltudományos, jól hangzó okoskodás.
[ Szerkesztve ]
szövegértelmezés, az ÉRTELMEZÉS a fontos, mert az olvasás mindenkinek megy, de az ÉRTELMEZÉS már komoly probléma a magyaroknál. Gondold ezt át mielőtt marhaságot írsz...
-
Pörp
senior tag
Attól hogy valaki kohómérnök vagy bányamérnök nem jelenti azt, hogy kizárólag kohóban vagy bányában tud dolgozni. Az új nevük egyébként is műszaki anyagtudomány és műszaki földtudomány, aki egy kicsit is műszaki, az ebből már tudja, van helyük. Az hogy büfészakok lennének erősen kétlem, egy fokkal se könnyebb elvégezni ezeket mint egy gépészt vagy villanykart.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
Ha nem rágod át magad különféle problémákon, amikre 500 féle megoldás van a neten, akkor technikus leszel. Tudni fogod hova nyúlj, mit használj, hogy oldj meg egy feladatot, de nem leszel képes probléma megoldásra. Amit te kérsz, az technikusi képzés, feladatmegoldásra képes ember képzése. Amit az egyetemnek képeznie kellene, az problémamegoldásra képes szakember. Ha mindenki így gondolkodik mint te, és ilyen lesz a felsőoktatás, akkor ki a franc fog új algoritmusokkal előállni? Ki fogja azokat megérteni és tovább fejlesztve alkalmazni? Az, hogy megírsz egy mégoly bonyolult programot létező építőelemekből, az csak a legritkább esetben problémamegoldás. Ha meg az, akkor a gyakorlatorientáltan képzettek zöme elhasal, hiszen nem arra képezték ki.
Egyszerűen az a baj, hogy ti is egyetemi diplomát akartok, miközben technikusi jellegű tudásra vágytok. És ezt az oktatási kormányzatok és az egyetemek szolgaian elfogadják. Az egyetemi hallgatók - kapaszkodjatok meg - 2/3-ának nem sok keresnivalója van az egyetemen. Ezek fele egyszerűen alkalmatlan egy fűszál megőrzésére is, a másik felük meg jófejű, jó eszű gyerek is lehet akár, de nem egyetemi, hanem technikusi (felsőfokú szakképzés) szinten. Nem feltétlenül észbeli a különbség! Mentalitásbeli főként. Nem érdekli az elmélet, rögtön alkotni akar valamit, feladatokat megoldani, és nem érzi a különbséget feladat és probléma között. Ezek az emberek szenvednek az egyetemen. De szenved az odavaló 1/3-ad is, mert ők meg nem kapnak elég mély elméletet. És szenved az oktató is, mert egyszerre képtelenség megfelelni mindennek, és még a legalsó harmadot is részben átrugdalni (mert amúgy ejnye-bejnye van). És szenved majd az ország is. De ezt már leírtam, de úgy tűnik nem jött át.
Aki úgy gondolkodik mint S.P.Q.R. vagy Sanyix, az kiváló szakember lehet, de fölösleges egyetemet végeznie, végezzen okj-t. Mert attól ő nem lesz jobb, csak szenved és nem érti minek ez a sok "hülyeség". Sajnos ezt valakinek meg kell értetnie az oktatási vezetőkkel és a cégekkel is. Komolyan sajnálom a mai egyetemistákat, senkinek nem jó ami most van.
-
Integra
titán
válasz luciferc #235 üzenetére
"Ha mindenki így gondolkodik mint te, és ilyen lesz a felsőoktatás, akkor ki a franc fog új algoritmusokkal előállni? "
erről a tesóm esete jut mindig eszembe.
építész
anno a fősulin amikor terveztek, kreativak voltak és szivesen csinálták
majd jöttek a nagypofájú építészek, tanárok, hogy mi és hogy szar..
aztán a terveiket eladták jó pénzért.. miközben igyekeztek ezek a senkik csirájában elfojtani a kreativitást, a szabadság iránti vágyat...
csodálkozunk, hogy minden ház egy kibaszott kocka? hogy semmit sem lehet új felfogásban építeni? ezek a vén nyuggerek az istennek se halnak ki......egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
nem a programozással magával van a baj.
hanem hogy nem használnak egyetemes logikai menetet sokan, modulárisan nem programoznak, hogy könnyű és átlátható legyen az egész és más is megértse, aki később a kódba belekell hogy nyúljon módosításkor.rendszergazda meg annyira tág fogalom, hogy ihajjj
kb mint mikor azt mondod hogy it-ben dolgozol. végtelen terület.
de mondjuk ezért is zsír...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
S.P.Q.R.
csendes tag
válasz luciferc #235 üzenetére
Amit az egyetemnek képeznie kellene, az problémamegoldásra képes szakember.
Csak az tudja a problémát megoldani, akinek van ebben gyakorlata. Ha valaki nagyon szépen el tud beszélgetni másokkal pl analízis témakörben vagy esetleg, hogyan kell végezni r próbát, az a büdös életben még nem tudja leprogramnozni. A problémamegoldásra képes szakember, a gyakorlott szakember, aki nem csak tudja miről beszél, hanem meg is tudja valósítani. Többdiplomás egyetemi profokat ismerek, akik gyakorlatban egy normális táblarendszert nem tudtak megcsinálni. Mi ebben akkor a problémamegoldás, ha egy ilyen embert konkrétan odaállítasz akkor oracle 9 elé? SEMMI!
Ugyanúgy a haverját, kollegáját, googleját kéri meg segíteni, mert nem fog vele boldogúlni...mert évek óta ki se szakad a Visual Basic-acces világból. De ismertem olyat is, aki a hallgatók munkályát a saját érdemének tudta be, így lett dékán. Kb ő is olyan elméleti ember volt, hogy 15 éve nem írt komolyabb programot. De nem is vett részt semmi nagyobb projektben. Kérdem én ő tanítsa, mire van szüksége egy programozónak, illetve ő mondja meg mit hogyan kell csinálni?Látom kedveled Galileit Akkor had idézzek én is valamit
„Az a hiú igényünk, hogy mindent megértsünk, a megismerés teljes hiányából ered.”
Előbb ismerjünk meg valamit a teljesen, hogy megértsük, gyakorljuk be teljesen, majd utána jöhet a többi dolog. De gyakorlat nélkül, csak beszélünk valamiről, jobbesetben tudjuk miről. -
glutamin
őstag
Akinek fingja sincs a metekhoz az fogadja el hogy korlátozottabbak a lehetőségei. Az ész keresi a pénzt. Akinek kevesebb van annak kevesebb jut. Egyébként pedig a humán szakokon is lehet jó kereső poziciókba jutni, de azok a létra magasabb fokain vannak, míg mondjuk egy mérnök már pályakezdőként szipmla beosztott pozícióban is tűrhetően kereshet.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Egyszer azért nézd majd meg ha lesz rá lehetőséged, hogy mondjuk BME-VIK-ről milyen poziciókban üldögélnek emberkék. Mert bizony nem egy multinál a vezetőségben elég szép számmal vannak jelen. Valszeg ők is az OKJ-re esküsznek...
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
glutamin
őstag
Az olaj és fölgázbiznisz miatt egy pályakezdő bányamérnök 450-500br-ra számíthat minmum ha meg tud szólalni normálisan angolul.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
fordfairlane
veterán
Egy egyébként bme info karon végzett embert kell idéznem: "Ha lógni akarsz, könnyen akarsz szerezni munkát, és könnyen el is veszteni, és haszontalan dolgokat tanulni, egyetemre jársz. Ha hasznosat akarsz tanulni, és meg is akarod tartani a munkád, okj-ra..."
Öcsém szintén BME infon végzett, és jó állása van, az előzőekre se lehet panasza. Gyanítom, hogy az a valaki aki ezt a fantasztikus bölcsességet összehozta, végiglógta a főiskolát/egyetemet.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
S.P.Q.R.
csendes tag
Azért érdekes lenne egy olyan intézményben tanulni, ami az általam leírt módon működik. Lehet, hogy nem lenne haszontalan.
Amúgy, ha már a szemléleteknél tartunk, sajnos meg kell, hogy jegyezzem, hogy a technikusi személettel ellentétben tipikus egyetemi szemlélet is van. Ami nem arról szól, hogy alkotunk valamit, hanem arról, hogy beszélünk az alkotásról szép nagy kerek mondatokban, közben nem teszünk semmit.
-
S.P.Q.R.
csendes tag
Furcsa de számomra úgy tűnik pont az egyetem képzi a legtöbb "codert" és nem a széles látókörű szakembert. Túl elméleti oktatás hibája, hogy olyan emberek kerülnek ki legtöbbször, akik a semmiről is képesek 2 órát vitázni nagyon bölcsen, és mindenről hallottak valamit, de semmit nem csináltak normálisan.
Néha komolyan azon gondolkozom, szépen egy-két alkalommal 16-18 órára le kéne ültetni a kedves egyetemistát a gép elé, úgy egyhuzamban, had tudja meg mi az a határidő és a programozói munka, mikor mindennek kész kell lennie. Nincs olyan, hogy az ügyfél visszadobja, mert rosszabb esetben ezzel az állását kockáztathatja az ember. Amikor nincs olyan, hogy jah elmegyek a haverokkal inni mondván az n. vizsgára úgyis átcsusszanok, amikor nem lehet senkitől megkérdezni semmit, mert nincs aki az ember szájába rágja a dolgot, amikor csak követelnek az embertől de ő maga szinte alig kérhet.
Az a gond, hogy a most végzett nagy átlag, ezeket a kritériumokat nem, vagy csak nagyon nehezen teljesítik. Vannak persze kivételek, de azok egyetem alatt is valami plusz raktak már le, ha nem is az egyetem berkein belül, de máshol. Mert az egyetem nem az életre készít fel, hanem saját magára, értsd doktorandusz idővel egyetemi oktató legyél. Esetleg arra, hogy marha műveltnek tünjél azok előtt akik tudatlanok az adott témában, de az igazi profikat a termelő iparban kell keresni, függetlenül attól, hogy ki mit végzett.
Persze ez személyes vélemény...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz fordfairlane #243 üzenetére
eh, most nem azért, de az okj vicc.... nehogy már 1 vagy 2 év alatt ők kiképezzenek téged profivá.. középiskolai tanárok..
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
S.P.Q.R.
csendes tag
Hát 1-2 év alatt nem is. Egyetemre kell járni bizonyos szakmák betöltéséhez, csak a képzés milyenségével vannak elvi kifogásaim. Ezt már részleteztem
-
maszat
senior tag
válasz S.P.Q.R. #245 üzenetére
úgy tűnik pont az egyetem képzi a legtöbb "codert" és nem a széles látókörű szakembert ...
Az a gond, hogy a most végzett nagy átlag, ezeket a kritériumokat nem, vagy csak nagyon nehezen teljesítik.Ennek több okai is van, de ezek már ki lettek tárgyalva. De a lényeg: Ha az ember végigbukdácsolja az egyetemet és mindent a lehető lekevesebb energia befektetéssel teljesít, akkor az valóban elég nehezen boldogul az életben. De aki szorgalas, a kötprogokat+beadandókat önmaga csinálja meg, és még meg is érti amit tanul, akkor az jobban tud boldogulni. Ráadásul infón különösen sok lehetőség van a tanulmányok alatt dolgozni menni.
Szóval arra akarok kilyukadni, hogy aki akarja, az eléri célját. De aki nem, az nem. Az egyetem nem tudja rákényszeríteni az embert arra, hogy valamiféle támponja legyen a későbbiekben, ha az nem partner ebben. Emiatt is érzem kicsit túlzónak az egyetem ostorozását.
Olvasva, amiket írtál, nekem az jött le, hogy teljesen feleslegesen jártál egyetemre. Mert semmi olyat nem tudott nyújtani neked, amit előtte nem tudtál volna vagy a későbbiekben szükséged lett volna rá. Így megértem az álláspontod, de a többségnek jó szolgálatot tesz az ott szerzett tudás. Meg informatikus képzés esetén nem igazán van jobb alternatíva az egyetemnél. Mert az OKJ az alsóbb kategória, más meg nem tudom mi lenne. -
S.P.Q.R.
csendes tag
Olvasva, amiket írtál, nekem az jött le, hogy teljesen feleslegesen jártál egyetemre. Mert semmi olyat nem tudott nyújtani neked, amit előtte nem tudtál volna vagy a későbbiekben szükséged lett volna rá.
nem kell végletekben gondolkozni, bármennyire elégedetlennek tűnök is én magam sem teszem ezt. Csak azt mondom, nem éri el a célját az egyetemi oktatás, semmilyen szinten, a gyakorlat és a naprakész információk teljes vagy részleges hiánya valamint a felemás gyakorlat miatt, melyekből amúgy is kevés van. De ettöl függetlenül azért én is sok mindent tanultam az egyetemen, de épp ma számoltam össze, hogy szűken vett 13 de inkább 15-18 olyan tárgyam volt aminek az ég világon semmi hasznát nem veszem. Nem, nem tartom reálisnak továbbá, hogy ezek a látókör növelésének céljából kellettek volna. Pár tárgyra még rá lehet sütni, no de ennyire? Ez képtelenség!
Természetesen nem végigbukdácsoltam az egyetemet, hanem zömmel 3-4-5-ös vizsgákkal és gyakorlatokkal mentem át mindenhol. Az utolsó 4 félévben már 5 körül volt az ösztöndíjátlagom is és egyetemi projekteken dolgoztam némi mellékesért. De még ezekből is kevés gyakorlatot kaptam, jobb lett volna, ha valaki normálisan megszervezi ezeket, arról nem is beszélve, hogy egy árva kreditet sem kaptam néha az egyetemnek tett munkáimért.
Az egyetem nem tudja rákényszeríteni az embert arra, hogy valamiféle támpontja legyen a későbbiekben, ha az nem partner ebben.
Egyetértek, de lehetne azért támpont, ha az embernek igénye van rá. A helyett a 13-15 felesleges tárgyam helyett lehettek volna jó gyakorlatok, ez főképp egyetem vége felé éreztem. Az a baj, hogy hiszitek vagy sem, minden amit leírtam eddig én magam is láttam és megtapasztaltam. Tehát a látottak alapján írok, vagy épp a saját példámat emelem ki.
Én megtettem mindent, amit elvártak tőlem, a diplomabírálatom szerint még maximálisan túl is teljesítettem az elvárásokat. Ez volt beleírva, és ez nemcsak arra a 110 oldalra vonatkozott amit megcsináltam, de az egész egyetem alatt nagyon odatettem magam. Nem azt mondom, hogy minden órán ott voltam, de minden vizsgára és zh-ra készültem elég rendesen, igyekeztem minden gyakorlaton ott lenni, ha valami nem ment akkor kérdeztem. Sokszor az órák után az oktatóktól, vagy olyantól aki úgymond ért hozzá...
Mégsem kaptam meg azt amire szükségem volt, de még a tudatot sem, hogy elég az amit szereztem. Én mindent megtettem, de viszonzásul nem tudott az intézmény naprakész tudással sem pedig elég gyakorlattal szolgálni. Mert az a mottó járta több tanszéken "A jó elmélet helyettesíti a legjobb gyakorlatot"
Hát aki ezt kitalálta annak üzenem, hogy végezze egyszer az én munkámat, annyi segítséggel amennyit én kaptam kezdő koromban, olyan határidőkkel amiket nekem szabtak, olyan dokumentációval amit nekem nyújtottak olyan technológiákkal amiket NEM IS TANÍTOTTAK csak épp mindenki használ.Lehet, hogy nem egyetemi a hozzáállásom, de nagyon is tudom miről beszélek SAJNOS másképp lenne, de nincs nem örömömben irkálgatok ide, hanem egyfajta mementóként. Ha szépeket és jót írnék csak, akkor hazudnék... Szóval lehet valakinek technikusi hozzáállása, de én az ő kezébe adnám inkább a vésőt ha faragni kell, a prof meg csak magyarázza a véső görbületét, ha neki ez tetszik
Lehet, hogy régen másképp volt, de mára sajna úgy néz ki a helyzet nagyon rossz irányba változott...Amúgy azért is ostorozok, mert ilyen is kell, szerintem nem jó, ha mindenki mindíg dicséri annélkül, hogy hallotta volna a másik oldalt. Azokét, akinek teljesen más tapasztalatai vannak...
[ Szerkesztve ]
-
S.P.Q.R.
csendes tag
Lassan végez az első Bolognai évfolyam, megvárjuk és megnézzük őket. A munkahelyen úgyis lesz 2 hely üresedés, nah megnézzük mit is tudnak azok akik majd ide jönnek, mert biztos hogy pályakezdőket veszünk majd fel. Tapasztalatokról beszámolok majd...
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- BestBuy topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Milyen egeret válasszak?
- Formula-1
- A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
- Elden Ring
- 2024-ben M1? Nóóórmális?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen