Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Josh

    tag

    Hogy miért megy mindenki úgy az autójával, mint az őrült, azt nem tudom, de hogy a kis robogókkal miért, azt talán sejtem.

    2 része van a dolognak. Egyik a kisebbségi érzésen akarnak felülkerekedni, a másik része pedig az adrenalin hajhászás. A sok kis robogósnak nem sok esélye van a közutakon, csak a városban tudnak elég tételt venni az miatt, hogy az autósok kikanyarodnak eléjük, semmibe veszik őket, letolják őket az útról. Ilyen helyzetben szegény robogósok csak úgy tudnak bosszút állni, hogy amikor összeállt a hosszú kocsisor, akkor az egész sort megelőzve beállnak a sor elejére, és vigyorogva haladnak el a kocsisor mellett, némi felsőbbrendűségi érzéssel, hogy nesze nektek nagy autó, meg több száz lóerős gépek. Minek? Hiszen úgyis csak araszoltok, mert nem fértek el.

    A másik része pedig az adrenalin hajhászás. Szerintem a robogósoknak ez a kisebbik csoportja, de ők is megérnek egy misét. A lényeg az, hogy meddig van bátorságot csutkáig húzott gázzal a felezővonalon haladni. Nem ritkaság már az olyan 50 ccm-es robogó, amiből ki lehet sajtolni a 70-80-at, amivel már kényelmesen lehet autókat előzni a városban. Ilyen sebesség mellett , az autóktól 10-20 cm-re elhaladva, végig a kocsik seggében haladva, szinte egyátalán nincs lehetőség korrigálásra. Elég ha az autós ki akar kerülni az út szélén egy gödröt, és máris mozdul annyit a kocsi, hogy a robogóst elkaszálja. A robogós mit lát? Látja, hogy mi történik a környezetében, de nem tudja azt befolyásolni. Csak arra van ideje, hogy agyilag felfogja (néha még arra sem), de hogy cselekedni tudjon rá, arra nincs, rá van utalva másokra. Az autósok jobban féltik a kocsijukat, mint a motoros a saját életét, mert ha 80-al buksz egyet, ott már nem sok védelmet ad a strandpapucs, és a rövidgatya, de mégis fantasztikus érzés, hogy cikázol az autók között, érzed a veszélyt, tudod, hogy bármikor meghalhatsz (frontális ütközés, mert már nem tudsz a kocsi elé bevágni, hiszen padlógázzal mész, tovább gyorsítani nem tudsz), nem tudod irányítani a motort, hiszen nincsen rá időd, de ugyanakkor győzedelmi érzés, hogy egy újabb, és újabb autót gyűrtél le, és az autós pedig fől a saját levében, hogy lassabban halad nálad.

    Hát talán ezért vezetünk úgy, mint az állat.

    Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.

  • Josh

    tag

    válasz #25954560 #12871 üzenetére

    Én is robogóval járok, ismerem őket. Itt nem a boltba járós nagymamákra gondolok, vagy a tizenéves suhancokra, akik satufékkel vagánykodnak a szakmunkás iskola előtt, hanem akik arra használják a robogót, amire azt kitalálták. Eljutni városon belül A-ból B-be a lehető legrövidebb időn belül. Ez magában hordoz némi kockázatot (pl. bele lehet halni).

    Így van, igazad van, ezért kell mindig olyan gépet venni, ami meghaladja a vezető képességeit, mert így nem lesz nagy arca a, mert mindig lesz hova fejlődnie. Állítólag akkor tudsz motorozni, ha teljes sebességnél is meg mered dönteni a robit.

    Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.

  • Josh

    tag

    válasz #25954560 #12873 üzenetére

    2 egyidejű dologról van szó: egyik a teljes sebességnél megdöntés, a másik pedig, hogy a motor haladja meg a képességeit. Tehát ha olyan motort meg mersz dönteni teljes sebességnél, ami meghaladja a képességeidet, akkor már tudsz valamit. Nekem így magyarázták. Az én Gilerám 107-et megy (óra szerint), de még nem mertem megdönteni teljes sebességnél. Itt nem az előzésre vagy a kikerülésre gondoltam, hanem a kanyart bevenni. mondjuk egy 45 fokosat, vagy úgy menni hogy bal szél-jobb szél-bal szél.

    A robogókra igenis ugyanazokat a karbantartásokat kell elvégezni mint egy kocsin. Gumi, fékbetét, ha komolyabb motor, akkor hűtővíz, fékolaj, stb....

    Közlekedni fillérekből nem lehet, mert később nagy árat fizethetünk érte. Akinek van pénze robogóra, annak legyen pénze a fenntartására.

    Ha egy motor fényévekkel jobb képességű mint a vezetője, és ez miatt történik a baleset, akkor szerintem ott a tanulási igénynél jóval nagyobb volt a felelőtlenség. Nem kell hozzá diploma, hogy belássuk, hogy a vizes aszfalt balesetveszélyesebb, mint a száraz, és a hideg gumi kevésbé tapad olyan jól, mint a meleg.

    [ Szerkesztve ]

    Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.

  • Josh

    tag

    válasz parandroid #12876 üzenetére

    Ez alapján felesleges lenne bármilyen olyan járműt forgalomban hozni, ami 130 km/h-nál gyorsabban megy, mert sehol sem lehet gyorsabban menni.

    Minek vannak sportkocsik, sportmotorok, sportrobogók?

    Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.

  • Josh

    tag

    válasz ladybug #12878 üzenetére

    Te még soha nem lépted túl a sebességhatárokat, és minden szabályt betartasz? Szerintem azért vannak sportgépek, mert igény van rá, mert az emberek nagy részének szüksége van az A-ból B-be minél gyorsabban gépekre.

    A taknyolás pedig nem a sportgép hibája, hanem a vezetőjé. Az emberi hülyeségért ne a gyártókat tegyük felelőssé.

    Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.

  • Josh

    tag

    válasz amol #12899 üzenetére

    Én ezt nem tartom jó ötletnek teljesen, hogy leszabályozzuk a kocsik teljesítményét. Olyan helyen lakom, ahol sok külföldi megfordul (rajtunk keresztül mennek a jugók Ausztriába), és itt nem egyszer van olyan, hogy 1-1 sávos úton, kocsisor előz, kocsisort. Tehát elöl megy 5 autó lassan, mögötte 5 autó gyorsan, és a hátsó 5 megelőzi az első 5-öt, és nem egyesével, hanem a sor hátsó része, egyben indul meg. Ilyenkor 2 eset lehetséges. Vagy bekapcsolódsz te is a gyorsabb sorba, és túl léped a sebesség határokat nem kevéssel (90-es úton kb. 130-140-el mész) vagy pedig maradsz a lassabb részben, amit visszafognak simán 90-ről 60-70-re.Nos ha belátható az útszakasz, én is beállok a gyorsabb sorba, csakhogy haladjunk. Persze életmódomból fakad, hogy én mindig sietek.

    Egy-egy jelentősebb sebességtúllépés életet menthet. A számítógép nem ismeri fel, hogy mikor van veszély, és mikor lenne szükség nagyobb sebességre.

    Még mindig fenntartom a véleményem, hogy az emberek fejében kellene rendet rakni, nem pedig az autók teljesítményét visszafogni.

    De szeritnem különbséget kellene tenni a több száz lóerős tuning kocsik, és a robogós kamikaze-k között, mert bár mindkettejük közös jellemzője, hogy hajt mint az állat, de ezen kívül semmi másban nem hasonlítanak, és ez a többi dolog, bizony nagyon eltérő eseteket eredményezhet.

    A kocsival nagyobb távot teszünk meg, így ott nagyobb eséllyel ütünk el gyalogost olyan városban, ahol még soha nem voltunk. A robogós általában városon belül mozog (városok közötti utazgatásokra már nem teljesen alkalmas az 50-es robi), ahol jobban ismeri a várost, hogy hol szoktak a felelőtlen gyalogosok átszaladni az úton, és azért húzza neki a gázt ilyen magabiztosan, mert ismeri a várost, hogy hol tud elmenekülni a rendőrök elől, de ezt csak példaként mondom.

    Szóval a vezetői fejmosás vs. autóleszabályozásban, az én véleményem: 1.0.

    Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.

  • Josh

    tag

    válasz AMD Power #12917 üzenetére

    Az emberek (főleg drága országunk lakosai) megszállottan keresik a kiskapukat. Ha épül egy iparág (pl. leszabályozott biztonságos autók piaca), akkor arra egyből épül egy elleniparág (leszabályozást kiütő autószerelők), vagy drog árusítás - leszoktató intézmény. A kocsik leszabályzása csak egy újabb indok a kiskapu keresésre.

    Rendet kellene rakni a fejekben, bár mondjuk azt én sem tudom, hogy hogyan lehetne arra engem rászoktatni, hogy betartom a szabályokat, ehelyett 2-3 órával később érek haza, és 2-3 órával kevesebbet tudok aludni, vagy a barátaimmal tölteni. Én is úgyanúgy húzom a gázt, és nyomom a padlót, mint a többi hülyegyerek, de ha robival megyek, akkor a sisakot mindig becsatolom, vagv az övet mindig bekötöm, mert tudom, hogy hogyan vezetek, és ha találkozok egy hozzám hasonló hülyével, akkor csak a bátortalanságunk dönti el, hogy ki marad életben.

    A takarékos és környezetkímélő autók koncepciója meg nem ennek a topiknak a témája, mindamellett jó felvetés.

    Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.

  • Josh

    tag

    válasz AMD Power #12921 üzenetére

    Eu-s országokban a 130 és 160 az elterjedt sebességhatár. A legtöbb luxuslimuzin pedig 250-nél leszabályoz.

    2-3-400 lóerős autókat azért gyártanak, mert fizetőképes kereslet van rá. A szegény és a gazdag ember is lehet hülye, szóval fejmosás a megoldás. Én is megtehetném, hogy 40-el megyek a robival, de nem teszem, mert haladni akarok.

    Szerintem erre ne is keressük a választ, hogy miért nyomjuk. Csak nyomjuk és kész.

    [ Szerkesztve ]

    Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.

  • Josh

    tag

    válasz AMD Power #12924 üzenetére

    Aki hülye halljon meg?

    Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.

Új hozzászólás Aktív témák