Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SaNyEe

    aktív tag

    Szóval miért vezet mindenki úgy mint egy állat?

    Hát azt nem tudom, hogy ki milyen okokból, de leírnék valamit ami ma történt velem. . .
    Ma délután jöttem hazafelé kötelező nyári gyakorlatomról kicsit elúnt fejjel, meglátom szomszédunk háza előtt a nem mindennapi látványosságot egy Ford Focus ST-t. Odalépek hozzá, hogy Karcsi ez meg miez itt a hídon? Elregéli a történetet, hogy hogyan került hozzá egy nap erejéig a nem sokkal gyöngébb mondeoja helyett. . . aztán mondtam neki ha esetleg élménykedni támadna kedve a kocsival (nem is tudom miért :)) ) akkor feltétlen szóljon (ezt sem értem miért, mondtam :DDD 2500cm3, 5 henger, turbos benzinmotor). Aztán kérdezte nem-e kell egy körre, mondom hogyap****ba ne kellene, ezzel le is vajaztuk az eseményt. Kisvártatva át is mentem, kérdése ''mi tartott eddig mehetünk?'' közben eszi a vacsoráját, illetve ette a vacsoráját mert kb 10másodperc alatt felrántott egy cipőt és kezében volt a kulcs! Itt már felsejlett bennem valami, hogy ez nem lesz hétköznapi élmény.

    Aztán beültünk:
    Nos első benyomásom az volt mintha beépítettek volna, vagy beszíjaztak volna szorosan egy kagylóhéjba, ekkor még nem is voltam bekötve máris nagyobb biztonságban éreztem magam mint a saját Fjordunkban. Második ami feltűnt a műszerfal közepén díszelgő műszerek töltőnyomásmérő, olaj hőmérséklet és nyomásmérő egység (igazság szerint időm nem volt ezeket menet közben nézni, inkább csak ő nézte kerek szemekkel a felépülő töltőnyomást a jobb1ben).
    Aztán jött a 8 irányban állítható ülés(miaf***, hátrébbtoltam egy kicsit, hogy nekem is kényelmes legyen, visszapilácsok beállít bár szükség nem volt rá ;] )
    Miután minden fontos dologgal megvoltunk jöhetett a gyújtás ééééééééééés semmi, mondom miez? ezmiez???? semmi hangorkán áááááh nem is jóez ez egy *********************************************************** magamban, aztán jött az első gázfröccs, kitolatás a hídról, enyhe emelkedő és jött a kicsit keményebben fogó kuplung, túrtam neki egy pici karót és lefullad. Következő alkalommal adtam kis gázt és bólintós jóreggelt módszerrel indultunk is nomeg jött az a hang (beleremegett a gyomrom), akárki akármit mond testesen és tekintélyt parancsolóan szól az 5henger!!!
    Szép lassan kicsorogtunk az utcából, hogy legalább ott ne higyjék, hogy állatok vagyunk, de főleg a szomszéd persze :P és aztán, laza egy durvás kettő, hiphop 6500fordulaton van a moca váltani kéne, ja de közben lakott terület mi meg már 95el zúzunk meg különben is lejtő jön álljunk is meg, lassult is a bestia na! Mivel éhes volt (most a szomszédról beszélek kivételesen) ezért mondta, hogy viszonylag fogjuk rövidre az élménykedést így nem volt lakott területen kívüli állatkodás, ígyhát lakott területen kellett valami elhagyatottabb környéket lelni, meg is találtam hosszú egyenes szakaszom kb 1,5 kili néhol kisebb úthibák. utcába bekanyarodás kicsit elforgó bal elsővel enyhe alulkormányozottsággal, kettes padló, 3as padló. Igazából nem éreztem semmi különbséget az egyes fokozatok között, mindegy volt neki, hogy melyik sebességben volt csak nyomott bele az ülésbe és nyomott! Közben csak annyit tudtam mondani, hogy ez állat ez egy állat és egy fura vigyor ült ki az arcunkra, mintha mi valamivel többek lennénk mint a többi közlekedésben résztvevő társunk. Az úthibák mint olyanok mintha nem is lenének illetve 120nál olyan kormánymozdulatokat engedhet meg magának az ember hogy . . . inkább nem is írom. Szerencsére hülyegyerek biztos a sebesség növekedésével a szervó is keményedik ez nagyon pozitív, az abszolút hülyék is túlélhetnek egy kisebb csapatást.
    De visszatérve! Gyorsítunk, oppi épphogy az utca felénél vagyunk vagy még ot sem és 150 :Y itt szólt, hogy lehet lassítani is kéne mégiscsak 10-10 méter az utca mellett ha valami vagy valaki kikerülne azért legyen esélye meg nekünk is ha valami nagyobb. . .
    Aztán jön a megszokott 10%os emelkedőnk amin az aszfaltszaggató 60 lovas fordunk 5.ben éppen ki tud tötymörögni 55-60al. Nos én megint a domb közepén néztem rá a sebességmérőre 110, pedig nem is nyomtam neki, tényleg nem! Egyszerűen kéri, hogy menj vele, adja a hangját stbstbstb, nem is kéri inkább ráformál a saját identitására(Magamat kívülről megnézve egy hülye köcsög vagyok aki mindenkit mindenhol letol, hogy hallja a kocsija hangját, érezze azt a nyomást és gyorsulást, aki nem kerülni hanem egyszerűen keresi a veszélyhelyzetet. Mondom ezt úgy mint külső szemlélő, belülről ez teljesen természetes dolognak tűnik!). És a kanyarokat veszi úgy ahogy alattam eddig semmi sem vette, semmi oldalra dőlés, semmi farrázás, normális körülmények között semmi orrtolás, semmi! Egyszerűen kanyarodik mintha sínen húznák, hihhetetlen volt számomra. Olyan kanyarsebességeket csináltam vele így látatlanba ami hétköznapi kocsink határain valamivel túlmegy ez neki egyáltalán nem kottyant meg, hatalmas tartalékokat hagytam a kocsiban. Aztán végül visszakanyarodtunk és nem bírtam megállni, hogy utoljára ne halljam a hangját így már az utcánkban is azt gondolják, hogy állatkodó hülyegyerekek vagyunk, de nem érdekel, én egy életreszóló élménnyel lettem gazdagabb :R ) Aztán 90ről megint nemtúl durvás mégis jól lassulós megállás és visszakanyarodtunk a hídjukra, oda ahonnan elindultunk kb 3 perce és ezalatt megtettünk kb 3,5 kilómétert városban. Ez kerek 70es átlag a lefulladással a megállásokkal, lassításokkal együtt városban. Eközben én a kocsiból csak annyit érzékeltem, hogy elindultunk, mentünk mendegéltünk és megérkeztünk. A sebességet egyáltalán nem lehet érezni, ez az egy amit hiányoltam, egyszerűen nem éreztem a 150et, szélzaj nuku, motor is csak a szokott módon morog, és nem pattogunk az úton hanem haladunk és gyorsulunk 100ról mint mások 0ról.
    És hogy ez mekkora élmény volt? Olvasd végig mégegyszer, ennyit tudtam írni 3 percről! ! !
    Karcsi köszönöm ezt az élményt mégegyszer :R
    Szóval én ezért vezettem úgy mint egy állat. . .

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz SaNyEe #1808 üzenetére

    mármint szöges útakadály :F irogálok itt össze vissza

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz dokar #1977 üzenetére

    pont ezt akartam írni :DDD
    sztem ezt simán felfoghatjuk szépségversenynek! Valószínű, hogy a pécsi hölgyemény volt a legkevésbé vonzó férfi szemmel, a győri meg már a kocsi visszapillantójában is szemet szúrt a férfiaknak ;]
    Szal erre én nem alapoznék semmit, hümm.

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz Diablo. #1980 üzenetére

    azt szabad tudni, hogy mit keresett az úton a kutyád? :F
    Annak vagy az udvarban, vagy pórázon vagy egy kutyafuttatóban a helye, hogy került az utcára?

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz dragonfx #3336 üzenetére

    Aztán miért ne lehetne lassan vezetni? Na nem úgy hogy megkapod 5 percre, hogy nézd meg hogyan megy, hanem foly. használat mellett. az egy dolog, hogy hamarabb eléri az 50-et, de nem feltétlen kell azt tovább nyomni...
    ki/mi ingerel az úton?

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    Újabb este, EB nézés in progress, már 2:1-re mennek ezek a mocsok friccek pedig ellenük fogadtam, egyszer csak kerékcsikorgás majd csattanás. Kinézek az ablakon hatalmas kék füst, egy Ford KA-t látok, mögötte nézegetnek valamit. Kis idő múlva levánszorognak beindított motorral a házunkig a sérült kocsival (Új Octavia volt a hátsója alapján). Kis 17éves suttyók meg egy mégkevesebb picsa. Darabig nézelődnek, egyik gyerek nagyon anyázza a haverját (gondolom amelyik apucianyucijáé az autó). Persze más kocsiját könnyű megtörni :DD Kis idő múlva elhajtanak.
    Második félidő .. nem történik itt semmi számomra érdekes. Kimegyek megnézni mit műveltek ezek itten.
    Próbálom leírni a helyszínt, hogy érthető legyen a történet.
    Szal útkereszteződés, az utak nagyjából merőlegesek egymásra, szélességre kábé 4,5 - 5 méter amire próbáltak behajtani. Az út amire ráhajtottak kb 5%os lejtő. Jobb kisíves kanyar lett volna a történet. Ford KA eljött a kanyarban, az Octaviás mikor kanyarodott adott egy kövérgázt, ívbelső kerék elvesztette a tapadását ennek következtében (meg a sebességnek) leestek az út mellé. Ez még nem is lett volna baj mert egy elhagyott bolt+raktáregyüttes. A srácok a raktár-rész rámpájára csúsztak ki, ami még mindig nem lett volna baj, ha elhúzza ballra még idejében a kormányt a srác, de nem! Ehelyett gáz+ ívre húzta a kormányt a hülyegyerek és faszán lehajtott a rámpáról ami úgy 80 - 100 centi szintkülönbség! Persze ahhoz, hogy megtehesse ezt a kis jumpot át kellett ütnie egy 30 centi magas és ugyanilyen széles betonpadkát ami betonacéllal erősített....
    Ezen az Octavia kicsit megsértődött, gyakorlatilag az olajteknő + kipufogó (ha csak az) eltörött és spriccelt ki az olaj az úttestre.
    Ezekután még beindították és elgurultak a házunkig vele ... ment volna hazáig így, hogy sült volna neki össze a fődarab a motorral! Bár szerintem így is qka az egész.

    Igazából az a baj, hogy ez egy kertvárosi részben történt. Elsősorban nem is az a bajom, hogy összetörték, hanem az, hogy úgy tettek mintha egy NFS-t vagy nem is tudom mit játszottak volna. Ott ahol ezek a balfaszok randevúztak a betonpadkával, ott este háromnegyed 8kor még 4 kisgyerek focizgatott.
    Mondjuk belátható a hely, de akkor is úgy vezetett a delikvens hogy fel sem tudta mérni a saját és kocsija képességeit.
    Mikor itt dekkoltak a házunk előtt megfordult a fejemben, hogy kimegyek és kicsit még alájukfűtök a szomszédsrácokkal karöltve, de akkor még mi lettünk volna elővéve a végén. Rendőrt inkább nem hívtam rájuk, bár belegondolva lehet ez lett volna a helyes döntés, mert egy közveszélyes idiótával kevesebb lenne az utakon!

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz Dumb #11327 üzenetére

    Pff ez kész, egy embernek a motorsport ostobasága miatt meg kellett halnia :F
    Ezek a Funny carok könnyűek, marhaerősek, full kezelt pályán elképesztő sebességekre felgyorsulnak és a pálya végén ütközés tompítónak odaraknak egy betonfalat???
    Inkább ne lett volna ott semmi se....

    Tájékoztatásképp úgy nagyjából 250 - 280 mph 400 - 448km/h sebességre is felgyorsulhatnak, a 402 métert pedig megteszik összvissz 5-6 sec alatt.

    [ Szerkesztve ]

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz Dumb #11338 üzenetére

    Remélem, hogy ennek a sportágnak a vezetői elgondolkodnak ezen eset után a pályák biztonságát illetően.
    Vizeshordók+gumifalak+1km lassítószakasz minimum+védelmi zóna. Ezen felül minden lehetséges kellene technikára szükségük lenne. A sportot kiszolgáló részlegnek is fejlődni kéne a kocsikkal együtt. Pl. F1-ben hasonló sebességek sincsenek és sokkal komolyabb védőmechanizmusai vannak a pályáknak, mint egy betonfal+homok kombo :F
    Ez a "védelem" általános ebben a sportban?

    Magyarországon is az MNASZ drag futamain a 400m-es pályákon kötelező a minimum 700 méter lassítószakasz (általában több a reptereknek köszönhetően). Mondanom sem kell, hogy még csak hasonló teljesítményű autókkal sem rendelkezik a magyar mezőny mint ezek a szörnyetegek.

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz dragonfx #11383 üzenetére

    Te agyatlan, arra gondolt, hogy mit csinálsz, ha valaki előtted vészfékez . . .
    Bár ebből is látszik legalább, hogy te melyik oldalán állsz a lónak ilyen esetekben . . .

    [ Szerkesztve ]

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz dokar #15981 üzenetére

    Uhh bakker, azért nem volt egyszerű ahogy megtartotta a sodródó gépet, ha kicsit később kap észbe akkor a füvön kormányozhatta volna ellen a masinát aminek nem lett volna ilyen vége :F
    Azért látszik, hogy nem először került ilyen szituba mert nemigen jött ki rajta a stressz csak fuckfuckfuck :)) bár a vigyorgás és röhögés a végén talán az volt.

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz Macka #16108 üzenetére

    ez mikor történt? jártam arra fél9 felé akko nem vót semmi.
    Hátulsó koléga biztos nagy lendületet vett a felüljáróról jövet :DDD vagy kereste leesett reggelijét (a forgalomból ítélve)

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz Avicularia #19098 üzenetére

    Kamionosból is mint autósból többféle van, parasztok mindigis voltak és mindigis lesznek ott is.

    Múlt héten, vagy talán két hete Pécsről kivezető úton mentünk kifelé szigetvár irányába. Az út 2x2 sávos, majd körforgalom miatt a külső sáv elfogy. A közlekedők 99%-a szépen átsorol a belső sávba, s egy szép sor kikerekedik. namost vannak ugye a sötét parasztok (sietek, kihanemén, én aztán megyek, enyém a nagyobb gép, stb) jelen esetben egy 40tonnás csekélység, aki a külső sávban elhúz a sor mellett, de mintha nem is érne az véget neki 200m-n belül a sávja, majd már úgyis áll be a végén, hogy a kerék a felezővonalon áll, szerencsétlen araszoló autós meg győzi átkapni a záróvonalon a kormányt és fékezni, hogy a "közlekedésben résztvevő társ" beférjen elé.

    És még nem is arról volt szó, hogy odamegy, lelassít, indexel és megvárja amíg egy palimadár beengedi hanem berántja rögtön a nagyvasat ahova ő menni akar.
    Anno volt is egy cikk talán a vezess.hu-n még talán a címére is emlékszem, valahogy így hangoztt, hogy civil kurázsi ?

    De a lényeg az, hogy minden oldalon vannak sötét parasztok és nagyon könnyen kihasználható palimdarak. És amíg madár van addig lesz aki ezt ki is használja.

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz Avicularia #19219 üzenetére

    hát ha nagy átlagot vonok akkor kb annyiszor többen mint ahányszor több rohangál belőlük az utakon :DDD

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz SpeedR #19374 üzenetére

    kamionos hibás? Kérdem én hol helyezkedett el a kamionos az esemény bekövetkezésekor? :DDD
    Másrészt ki előzött jobbról, harmadrészt ki hajtott (valószínűleg) gyorsabban a megengedettnél?

    btw vezetéstechnikailag is elbaszta, egyrészt hamár "szupersportkocsim" van megtanulnám használni a féket is, hamár ABS nincs benn (vagy kikötötték), meg eleve miért nem kereste a menekülési utakat főhősünk? :F
    Simán befért volna a szürke autó elé. . .

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz Sipi16 #19380 üzenetére

    én csak a kialakult helyzettel foglalkoztam, az agy hiánya egy másik kérdéskört vetne föl.

    [ Szerkesztve ]

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz SpeedR #19382 üzenetére

    Na ne. Ezt most komolyan gondolod? Miatta húzta fel magát, ez közröhej.
    Amennyiben bemegy a szürke elé, és sokkal előtte volt már ugye, mivel a csattanás után ment el mellette a szürke autó akkor bőségesen lett volna ideje lassítani, mivel az előtte lévő autó ment is valamennyivel, nem pedig egy helyben cövekel, csakhát a fék indokolatlan erővel való nyomkodása miatt kormányozni nem lehet. De eleve nem kellett volna fitogtatni a V10 erejét egy marhára forgalmas úton csak azért mert felhúzta egy szabályosan közlekedő kamionos. Ahogy integra is írta egy igazi looser, egy idióta.

    Hibás a kamionos? Miért nem a szürke autós vagy az előtte haladó, vagy az ott parkoló kisbusz ennyi erővel? Mindenki normálisan közlekedett kivéve ezt az idiótát.

    [ Szerkesztve ]

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz Ivan15 #22582 üzenetére

    "minel tavolabb vagyok a sulyponttol (ami a motor)" írod te. Ember mondd már meg, h a motoron hol, nagyon kíváncsi vagyok. A kipufogócsonknál, a szívósornál(ha több hengersoros írd már meg, h melyik hengersornál), a dugattyúk melyikénél. Ekkora ökörséget már rég olvastam ne is haragudj.

    Az autó szerinted akkor csak egy motorból áll. Akkor biztos a motorban lesz vhol a motor súlypontja. Csakhogy egy átlag motor mondjuk legyen minden cullangjával 140kg, egy autó meg sztem ettől némileg több, úgy egy tonna felett átlagban. Nehogymár a súlypont a motor(ban/nál) legyen.

    Persze majd mindjárt jön megint egy kis ferdítés Iván módra :U

    Nem teljesen idevágó, de nem neked írta véletlen twollah amit az aláírásodba tettél? :DDD

    [ Szerkesztve ]

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz lujó55 #22586 üzenetére

    Jajj má'. Motor alatt azt értette. Ki nem fossa telibe, h mit értett alatta? Mit írt? Motort. Nem sebességváltót, nem lendkereket, nem akkumulátort, nem hűtőt, hanem motort. Vagy nem?
    Mi van hátul? Ezt tekinthetjük úgy, h a motor, v az első tengely mögött? Szerintem van egypár kiló arrafelé kezdve mondjuk a sofőrrel, tank is jól látod. De azért egy tankon, ajtón meg alvázon kívül talán más is van még ott.

    Örüljünk, h egyáltó helyükben nem billennek orra a frontmotoros autóink!!! mondjuk van egy eléggé orrnehéz autód akkor tengelyterhelések 65-35%ban vannak, tömege legyen 1000kg. 650kg az első keréken 350kg a hátsó keréken. Az autó tengelytávja 2500mm. Határozd meg a súlypontot a 2500mm-es képzeletbeli vonalon. A motor az első tengely előtt található, a váltó pedig köbö az első tengely képzeletbeli vonalában. Majdnem sebességbáltó... Há pont nem.

    A kaszkadőrös okoskodásra nem tudok mit reagálni nekem az túl tudományos :DDD A számoknak hiszek inkább jó? Nem te vagy véletlen az eltés fizikás doktoris btw?

    Nade nem offolok, ez már nem a száguldozás kategória.

    [ Szerkesztve ]

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz Khelben #31729 üzenetére

    kis adalék párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesthez:
    "Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni."

    Azért az extrém furcsa lessz mikor az iskolásokat szállító, buszmegállóban álló busz mellett tilos lessz akár csak 30-al is elmenni

    Érthető, hogy kiugrik a kiskölök a busz előtt és emiatt szükséges, csupán szürreális lessz a látvány :)

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz philoxenia #31731 üzenetére

    mit is mondhatnék .. statisztikákból olvasnak és statisztikákon akarnak javítani. Ezt a célt el fogja érni és nyilván hótnagy sikernek lessz elkönyvelve :))

    Persze javítani fogja a gyerekek túlélési arányát, de a probléma mindkét végénél megfogandó (lenne) szerintem. Gyalogosgázoláshoz nem árt ha van egy gyalogos is aki kiugrik a jármű elé.

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz ReSeTer #31736 üzenetére

    A tiltás feloldása ugyanúgy történik mint bármely másik tábla esetén, ha erről nincs más rendelkezés (kiegészítő tábla), vagy korlátozásokat feloldó tábla.

    #31741: 70-ről 30-ra delta v 40km/h. Ezt ne kelljen má kitenni 5km-rel korábban ...

    [ Szerkesztve ]

    -- end of transmission --

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz biker #31880 üzenetére

    és mindez hogy jön ahhoz, hogy a motoron egy szervdonor ült? :U

    -- end of transmission --

Új hozzászólás Aktív témák