-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzsryl
nagyúr
válasz Balázs_a_laz #203541 üzenetére
Igen, az olajos a jó, és 60k km-enként cserélni kell!
Hosszított Rifter 1.5HDI manuálissal van tapasztalat. Jól érezhetően teherautó alap, tehát nem biztos, hogy ezt keresitek. De ettől függetlenül 7 db jól megtermett férfi is kényelmesen elfér benne, és még úgy is marad csomagtere. Ketten (90kg/fő) beültünk a 3. sorba is (magasabban van, mint az első két sor), és több hely volt benne, mint egy nagyobb, kompakt kombiban a 2. sorban.
A lényeg, hogy ha elég széles, és hosszú verdát akarsz, akkor vagy rendes méretű egyterűt kell választani (Sharan/Galaxy stb.), vagy kistehert (Rifter stb.), vagy amerikai full size SUV-ot (Escalade/Navigator stb.). Az egyterű a legészszerűbb az összes közül, emiatt ki is halt a kategória. Nekem az amcsik tetszenek, de csak azért mert ha már tahó, akkor legyen rendesen tahó, ne urizáljunk európai mini SUV-okkal.
Amúgy nem irigyellek. Nálunk ha még jön lurkó, akkor rohadt nagy bajban leszek. Nekem is és a feleségemnek is csak a földszintes autók tetszenek, de megvettük kb. a legnagyobb beltérrel rendelkezőt, és a két gyerekülés közé csak úgy fér be egy maximum 60kg-os ember, ha az ülések hátrafelé néznek. Extra oldalirányú ütközés elleni védelemmel ellátott gyerekülést vettem (elől-hátul több méternyi "gyűrődőzónája" van szerencsére a verdának, de oldalt csak kb. 20-30cm), és kb 10cm van váll/fej magasságban a két ülés között, amikor rákattintom az ISOFIX-re.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Balázs_a_laz #203547 üzenetére
Az 1.5TSI nagyon takarékos, de ha magas a kasztni, akkor valóban csak a dízel tud olyan keveset fogyasztani, ami megütheti az ingerküszöböd.
A Touran szerintem kicsi, inkább Sharan-t nézz.Mi egyszer 9-en utaztunk egy 601-esben (köztük 3 kisgyerek, és mutterék a csomiban). Fater sógora volt a sofőr, és az úticélnál épp közel voltak a rendőrök. A sógor kiszállt, és elkezdett beszélni a verda hátuljának, mint Michael Knight KITT-nek, hogy maradjanak még bent, mert itt vannak a zsaruk...
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #203590 üzenetére
"Tanulság: dízel kell, mert féláron megkapod ugyanazt a kocsit, aztán majd lesz valami."
Anyagilag necces a szitu. Attól függ, hogy milyen állapotban van az a dízel, és milyen felhasználásra veszik. Én vettem ugye egy 2. autót is direkt városozni, illetve azért is, mert a feleségemnek fontos az a tudat, hogy bármikor mobil tud lenni akkor is, ha én elmegyek dolgozni a kicsivel. Az én esetemben remélhetőleg a dízeles szinte csak az üzemanyag költséget viszi, ami megkönnyíti a dolgot. A benzines viszont szintén fogyaszt (jóval kevesebb a futása), de itt is volt egy vételár, és ezt is karban kell tartani. Ha valaki csak dízelt vesz, és városozik is és/vagy erősen használt a motor és annak segéd berendezései, akkor ott rá lehet locsolni akár 7 számjegyet is viszonylag rövid időn belül.
Ha 2-3 évnél hosszabb időre kell az autó és sok városozás is akadhat, akkor megéri megvenni a jóval drágább benzinest.#203587 RJ45: 3M-ért már egész jó J Astra kombit lehet venni 1.4T-vel, ami egy jobban sikerült motor volt annak idején az 1.4TSI-nél. Az autó a tömege miatt sokat eszik, de megbízható konstrukció.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
3M-ért már kicsit el kéne mozdulni. Tavaly én is 170km-re mentem azért a verdáért, amit végül meg is vettem 3.3M-ért.
Ahogy többen is írtuk, benzines J Astra kombira mozdulj rá, sok 7-8 éves van 3M alatt. Esetleg Chevrolet Orlando is szóba jöhet, mert az egy C Zafira átlagosan 1M-val olcsóbban.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz tboldi #203608 üzenetére
Lecsukott üléssel jó a Jazz szinte bármire, de ha 4-en utaznak benne (átlag család), akkor a csomagtartó túl rövid. Az viszont tényleg igaz rá, hogy a kompaktokkal simán felveszi a versenyt, kivéve Octavia vagy bármilyen kombi.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz hobizoli #203682 üzenetére
Ha nem is 7 személyes, de nagy méretű egyterű kell 3 gyereknél. 3 gyerekülés csak a rendes nagyfiúkba fér bele, sőt olyan fajtából, amit én vettem, az abba se. Annál már kell a 3. üléssor, lehetőleg ISOFIX-szel. Nekünk a Superb csomagtartója általában megtelik egy hétvégi papa-mama körtől. Ikerbabakocsi vagy tandem babakocsi + pelenkázó táska + felpakolnak mindennel is a mamák. Szerencsére a hátsó lábtérbe elfér még néhány halott német katona keresztben, így két gyerekkel még a nyaralást is meg tudnánk oldani, de 3-mal felejtős.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz szabonagyur #203715 üzenetére
Az 1.6-os dízel Astra vezérlés csere kb 500-600k-s költség, mert ki kell venni hozzá a motort, és 60k km-t bír. Ezért ilyen olcsó.
Az 1.6-os TDCi sokkal jobb motor, a Focus futóműve is kategória etalon, de a beltér minősége és kényelme elmarad a németektől.
Benzin motoroknál az Astra-val kapcsolatban nehéz mellényúlni, de a Focus-nál ezt nem lehet így kijelenteni.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Igen, egy autó fenntartása ingyen van.
Olyan árat kér érte, amilyet akar. Majd a piac eldönti.
A Vitara-k és Scross-ok 2-3 éve készlethiányosak voltak, ezért drágábban mentek pár évesen, mint az új áruk, pedig akkor még szó sem volt chiphiányról.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz dudi6 #203819 üzenetére
Kollégám most rendelt flottában egy majdnem teljesen mezítlábas, ötszemélyes verziót 9.16M-ért, és kb 1.5M volt a flotta kedvezmény. Tehát közel 11M a verda, ami 7 személyesben még több, tehát szvsz. felejtős.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Balázs_a_laz #203821 üzenetére
Kollégámnak minimum 1 évet mondtak az 1.5 TSI Kodira.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
vzsryl
nagyúr
-
vzsryl
nagyúr
A későbbi eladhatóságon sokat segít az elektromos rásegítés, főleg ha plug-in, de ugye azok nincsenek 10M alatt, szóval vagy lágy hibrid vagy sima hibridet tudsz lőni, és főleg Toyota-t.
Ez után a következő szint a turbó benzin, aminek az eladhatósága sokkal jobb a dízeleknél. Ha felmész bármilyen hirdetési oldalra, akkor már évek óta jól megfigyelhető, hogy az újonnan több százezerrel drágább dízelek használtan akár milliókkal is olcsóbbak lehetnek. Ez az olló inkább csak nyílik, de biztos, hogy nem csökken.
Aztán jön a "legalja", a dízel. Itt már ahogy említettem is, nagyon durva az árzuhanás, és a közutálat is egyre nagyobb.
Ilyen nagy összegből én az első két opcióból választanék. A modern turbó benzin motorok fogyasztásától sem kell tartani.Ha az anyagminőséggel problémád volt a Corolla-nál, akkor esetleg nézz a Golf 8-ra, hátha azt jobban elviseli a gyomrod. 1.5TSI-vel még sok évig jó járgány lehet, és az eladhatósága se kérdéses, hisz Golf.
(A szívó benzinesekről azért nem írtam, mert 2021-ben, új autóként én már nem vennék szívó benzint 8 henger alatt. Ez utóbbit is csak azért, mert rengeteg rajongója van, és pár év múlva hatalmasat fog nőni az áruk, mivel nem gyártanak belőlük többet.)
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz vieri2000 #203880 üzenetére
Suzuki:
+4 henger
+turbó (jól megy)
+tágasabb-a legújabb is csak egy facelift, tehát ugyanaz a technika, mint az előző, csak kicsit modernizálták a küllemét
-gagyibb anyagokat kapott belül, mint az elődjeYaris Cross:
+modern konstrukció-3 henger (csúnya hang, kellemetlen járáskultúra)
-szívó (gyengécske)Nálam labdába se rúgna a Yaris Cross. Max akkor venném a Toyota-t, ha csak városban használnám, és csaj lennék.
#203882 FLx : 1. A lágy hibrid kb. parasztvakítás. 2. A Toyota hibrid, az valódi hibrid, emiatt sokkal drágább.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
A 3-5 éves autó nem véletlenül kerül annyiba, mint a nála újonnan 3-4x drágább, de most 8-10 éves prémium.
Az alkatrész árak között simán lehet 2-3x-os szorzó, meg a szerviz munkaórában is.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
Rosszul érted. A prémium új korában sokkal drágább volt, most leesett arra az árszintre, mint az alsó-közép kategória. Ez azért van, mert 8-10 éves prémiumra akkor is ráköltesz horribilis összegeket, ha előtte rendesen karban volt tartva. Már egy motor kiszedős vezérléscserétől dobni fogsz egy hátast, pedig az csak egy normális szerviz, amire bizonyos időközönként (pl. vásárlás után) szükség lehet. Prémiumot is 3-5 évesen éri meg talán megvenni, mert akkor már eleget zuhan az ára, de kis szerencsével még nem rákölteni vagyonokat.
#203920 Ursache: Ahogy írtad is, azzal az a gond, hogy árban is másképp néz ki, de ezenkívül még bejön a konstrukció elavultsága is, pl. biztonság terén nem mindegy.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #203998 üzenetére
Superb-be normál gyerekülésnél marad kb. 30cm a váll/fej résznél, szóval felejtős. Ja, és csak 2 ISOFIX-es. Az viszont tény, hogy amíg nincs legalább 150cm a gyerek, addig nem tudja szétrugdosni az első ülések hátulját.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz footy #204008 üzenetére
Motor élettartamban jobb lehet a 2-es Punto, de mint autó, a Fabia sokkal jobb szerintem. Halkabb és robosztusabb, mintha legalább egy generáció lenne köztük. Kényelmesnek egyik sem kényelmes, de egy városi picikocsi' nem is kell az legyen.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz SnoopDoggOG #204142 üzenetére
A Rapid egy nyújtott Fabia, szóval akkor már inkább Octavia.
diegho: A Leon-t szereted, nem? Akkor nincs kérdés. A Ceed biztosan többet eszik.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz diegho #204152 üzenetére
Átveszem, ha kicsit vételi ár alatt odaadod.
Rá egy napra meg felteszem hahu-ra 1M-val drágábban.#204153 tboy93: Nem tudom, hogy Seat-éknál mennyit engednek, de kollégám 1.5 Style Kodiaq-t néhány plusz extrával (pl. gyurma szürke fényezés) 9.6M-ért rendelte flotta kedvezménnyel. Most hahu-n egy ilyesmi 12M felett kezdődik. Szerintem a Leon-t simán le lehet olcsózni' 7M környékére.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz dudi6 #204213 üzenetére
Rokonomnak Rifter long verzió van, 1.5DCi-vel. Ő elégedett vele, de az ajtóknál lévő műanyag patentok nagyon hamar lehulltak, amit saját maga ragasztott vissza, ezért nem ment el márkaszervizbe. Ugyanez a hiba egy ismerősénél szintén előjött, de Ő gariban intézte. Ezenkívül egyszer az infotainment rendszere átállt magától franciára, amit szintén saját maga állított vissza. Eddig 22k km van benne.
A 3. üléssorban akkora hely van, mint egy alsó-közép kategóriás kombiban, és a long verzióban még az mögött is marad értékelhető csomagtartó.
A Rifter, Berlingo, Combo és ProaceCity teljesen ugyanazok az autók, csak pici első maszk módosítás, és műszerfal különbség fedezhető fel. Hátulról pl. 100%-ban megegyeznek.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz rob210 #204216 üzenetére
Az 1.2 Puretech, 3 hengeres benzines, 110LE-set és az 1.5HDI 102LE-s változatát kapta meg a Proace City Verso. Most csekkoltam le a Toyota oldalán. Minden műszaki adat teljesen megegyezik. Mi a különbség?
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz szabonagyur #204277 üzenetére
Na, aztán azokat miért rongálják? Nem ismerek olyan embert, aki ne rajongana a termékeikért.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Csaby25 #204460 üzenetére
Az O2 tökéletes lenne az igényeidnek. Hatalmas csomagtere van, tehát nem muszáj kombi legyen. 1.9PDTDI a legmegbízhatóbb motor hozzá, és a napi 2x35km-es távra is teljesen jó megoldás. Benzinesből akkoriban az 1.6MPI volt a legmegbízhatóbb a VAG-nál.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz szőröscica #204463 üzenetére
Egy jó MK4-es 2.0 vagy 2.2 TDCI-vel, de félő, hogy már ehhez nem lenne elég a keret, max. egy betegágyhoz.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz szabonagyur #204472 üzenetére
Drágák, de tényleg törekednek a minőségi használt autók forgalmazására. Meg is látszik a bevételükön.
Amikor ilyen nagy cégeken látszik, hogy a korrekt kereskedelemmel is lehet rengeteg pénzt keresni, és a fejük sem kell fájjon attól, hogy sok lesz a reklamáció, akkor nem értem a mutyizós neppereket.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
vzsryl
nagyúr
válasz Paxker315 #204478 üzenetére
Pedig teljesen logikus.
Egy használt CLS viszonylag olcsón megvehető villantós autó. Pont emiatt városba ilyen célra nem sok ellenfele van. Értelemszerűen azért, hogy pályán elszáguldj a belső sávban, azért nem éri meg az árát, mert akkor úgyse látják mekkora jampi vagy.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Új hozzászólás Aktív témák
- Sorozatok
- Fűzzük össze a szavakat :)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- MárkaLánc
- Apple notebookok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen