-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
nekem pontosan ezzel a dumaval akartak eladni egy autot, sot az utolso szervizig leinformalhato volt a szervizben es a muszaki vizsgaallomason is (!) a kilometer
azt a lenyegtelen tenyt nem kozoltek hogy az utolso par honapban, az utolso szervizlatogatas ota totalkarra tortek az autot
ha nem tudom meg veletlenul nem is mondom meg rola
-
-
DeFranco
nagyúr
Kérdés, mert én már meg vagyok kavarodva teljesen:
Egy 2004-es C corsa Z10XEP motorral az szíjas, vagy láncos?
-
DeFranco
nagyúr
Hogy egy örök klasszikust idézzek: bof bof
Ez a nagyon alap.
Ismerőst meg szerezni kell, nincs mese, egyedül nem megy ha nem értesz hozzá. Én sem értettem, teljesen 0-ról indultam, most sem értek hozzá, de volt két ember (innen a fórumról, de személyiségi okokból nem teszem közzé, hogy ki volt, bár nagyon szeretném nyilvánosan megköszönni amit megtettek értem, de nem akarok a nyakukba 23 érdeklődőt akasztani) aki rengeteget segített. Kell választani 1-2 típust és addig járni addig keccsölni, amíg nem találsz valakit, aki nem csak mondja, hogy ász, de ért is hozzá. Ez nekem eltartott egy bő fél évig.
Aztán meg kell nézni 100 hirdetést, közösen kiértékelni, kiszűrni, hogy mit láttok, mi a hiba hol van a csalás, és ami fennmaradt a szűrőn, oda kimenni közösen megnézni. Fogtok dobni három hátast, hogy milyen kotvány szarok vannak a piacon, de legalább meglátod, hogy mire kell nagyjából figyelni. De ehhez ember kell, ezt magadtól nem fogod meglátni, megtanulni, csak ha van valakid, akinek szeme van, meg füle van. Feltéve hogy még nem küldtek el a halálfa szárára a hülyeségeiddel.
Aztán ha találtok valamit, ami elfogadható, és jó áron is van, akkor azt elvinni egy jó szervízbe és lehetőleg tökig átnézetni, mellette meg ipari módon leinformálni mindenhonnan.
Többet én sem tudok, nekem is segítettek.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz neduddki #40237 üzenetére
Igazad van a helyes válasz az, hogy
- jól meg kell nézni
- a használatutóvásárlás nagy lutri
- nekem az apósom adta el az övét
- vigyél egy hozzáértőt
- ne vegyél használtat
- vegyél használtat külföldről
- kell egy jó szaki, akit elviszel
- jól meg kell nézni
- a használatutóvásárlás nagy lutri
- járj biciklivel
- ismerősöm is megszívta.Legalább is nekem a többség ezeket permutálta, biztos igazuk van
Egyébként meg visszamennyé, jappánautóhoz drága az alkatrész meg ki kell menni érte jappánba, és két ember tudja szerelni az országban, az is drágán és direkt elroncsa hogy visszamennyé. Egyébként is csak kilinccsel előre lehet velük menni. Lizlakéta. Fujj.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Bdanyy #40244 üzenetére
Én vezettem egy ideig, szerettem. Kényelmes, megvan benne az az opelos exoskeleton érzés, hogy magadra húzod a kocsit mint egy ruhát, és van respektje az úton, nem volt gondom a sávváltásoknál.
Volt baja de az a szerviz hanyagságából, trehányságából adódott, hogy négyszer számláztak, egyszer nyúltak hozzá, akkor is szarul, ha viszont azt nézzük, hogy mit bírt ki (előttem 7-8 évig csak nyűtték-taposták üveghangon, céges autó volt egy köcsög nyikhaj alatt) akkor azt mondom elpusztíthatatlan.
De ez csak laikus tapasztalat, azt sem tudom milyen típushibái vannak, végül én is letettem az opelről.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz varsam #40268 üzenetére
elszoktak a sebességtől, meg hirtelen lenyákosodott minden az esőtől meg utána a hótól. pár okos siet, és már kész is a baj. nem a hóval van a baj, meg a hideggel, hanem hogy hirtelen jött, plusz hosszú hétvége, sokan vannak úton, és ők megelőzik a bajt, gyorsan mennek, mert nem fog a fék
én sem attól tartok, hogy én lecsúszok, azért azt nem hinném, tudok vezetni, max. lassan megyek, hanem a mögöttem meg a szemből jövő okostól.
meglátjuk. ha így marad, (tehát fokozódik) nem érdekel, hogy ki mit szól, elmarad a családlátogatás. úgy sem érnénk oda négy órán belül, ha mindenhol lépésben van a haladás
@EQMontoya: megköszönném, ha riportolnál valamit, ha szerencsésen megérkeztél... hatvanig együtt megyünk.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Az irreálisan lassan haladás az nekem egy ilyen helyzetben egy közel értelmezhetetlen fogalom. Én azt tanultam, hogy a saját és mások érdekében mindenki annyival haladjon, amennyit biztonságosnak érez a saját tudásához és a kocsi műszaki állapotához képest. Nyilván nem arról beszélek, hogy 20-szal kell haladni a főúton, de ha mégis, hát lelke rajta. Lehet akármi, lehet szükségkerékkel kell menni, lehet a futóművel van valami, vagy egyszerűen nem érez magában többet, és ha gyorsabban menne pánikolna.
Ez most nem az a helyzet, amikor a forgalom ritmusa számít. Szerintem.
Még egyszer mondom, nem gyökkettőről beszélek, de ilyenkor a saját és mások biztonsága az első, ha ennyit bír, inkább haladjon ennyivel, minthogy a kanyarban beleszálljon a szembejövőbe.
Tudom, ne induljon el, de tegyük fel, hogy muszáj.
Egyébként ha már itt vagyunk, akkor hiába off, összekaphatnánk pár megoldást, hogy ilyenkor hogyan is érdemes közlekedni, ha már muszáj.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Én is vettem órát oktatótól jó pár évvel a jogsi megszerzése után (közben aktívan vezettem) amikor felkerültem Pestre, és itt kellett vezetnem. Nem szégyen az, van amit csak itt lehet megtanulni, vidéken nem.
Ettől függetlenül fenntartom, hogy ilyen kiszeretkezett ítéletidőben nincs olyan, hogy indokolatlanul lassú haladás, és igenis feltételezem, hogy aki mégis elindul, az nem szórakozásból teszi.
Egyébként egyetértek ABE-el, ez meddő vita, tényleg jobb lenne nem erőltetni. (Meg összeszedni, hogy mit lehet tenni, ha az ember mégis megindul)
-
DeFranco
nagyúr
lemma introduce ya ma verda
-
DeFranco
nagyúr
Sikerült azt a képet betennem, ahol a legjobban lóg a lökös parkolási baleset, már ilyen volt, a másik oldalán kiperdült a lökös sarka, nem vészes, majd ki lesz lakatoltatva őszig. Amúgy eddig úgy néz ki, ezen kívül egyben van.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
ez nem kombi??? hát nekem azt mondták, hogy kinyitom a csomagtartót - becsukom a csomagtartót, lehet kombinálni, tehát kombi! ne idegesíts fel
@zoo8800: köszi, már vártam, hogy meg tudjam osztani
@m3tr0: nekünk is tetszik, az lesz az igazi, ha végre kitavaszodik, és frankón tudok benne csinálni egy nagytakarítást
szerk:
@bitpork: egy kicsit kevesebb kátyúval kiegyeznék, de legyen[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Bati0501 #40394 üzenetére
Nem, nagyfalu
@ABE: vigyázz, mert lebuktatod magad, hogy te voltál az egyik mastermind és akkor le kellene írnom, hogy még egyszer nagyon köszönöm, és nagyon hálás vagyok. Pedig direkt nem akartam kitolni senkivel, hogy aztán meg segítségért könyörgő privátok százait kapja, hiába szeretném megköszönni nyilvánosan Szóval ne buktasd le magad, ott se voltál.
-
DeFranco
nagyúr
válasz neduddki #40410 üzenetére
De Páskomliget, onnan hoztuk el Nem egyszerű környék Amúgy meg ne legyen nagy a szád, mert azt találom kotyogni, hogy te voltál a másik értelmi szerző, osztán állíthatod fel a neddudki hotline-t Nagyok vagytok az a helyzet. Természetesen ki vagy te nem is ismerlek
@bandus: köszi annyiban igaza van ABE-nek, hogy nem a fizikai utánajárás volt a több, hanem az idegeskedés meg a szívásfaktor, gyakorlatilag az első autószemlés napon meglett. Az egy másik kérdés, hogy reggel rám akartak sózni egy totálkárból felkalapáltat (majd lehet írok róla), utána láttunk pár olyat, hogy elkapott minket a röhögőgörcs. Ezt már majdnem félhomályban néztük meg, nem is akartam rá lecsapni, csak éppen ezen kívül budapest 80km-es körzetében épeszű Focus nincs, ami eladó. Ami van az sem igaz. Ezért született meg a döntés ilyen gyorsan, ennek a kategóriának most nem kedvez a piac, ilyet most csak venni akarnak nem eladni.
@harry: igen, nem ez volt az eredeti terv, de ehhez legalább volt pár hozzáértő segítő. Ez 2004-es 108k van benne, anyuka használta. Hogy ebből mi igaz, nem tudom, de úgy is néz ki, ahogy meséltek róla, minden elem gyári, arra járt egy futóbolond, az úgy jellemezte, hogy "ez egy őszinte autó". Reméljük az.
@[rvilike]: köszi neked is a tippeket
Egy biztos, 15%-ot őszültem, és öt évet öregedtem, mire meglett. Meg megtanultam segítők idegszálain cimbalmozni, de ez már egy másik történet.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz bandus #40512 üzenetére
En is ugy hasznaltam a cegest mintha a sajatom lenne, meg koltottem is ra jocskan, de sajnos nem ez az atlag.
Amit a tobbiek mondanak az igaz, a szervizek tenyleg szarnak bele a ceges autokba, a szamlat kiallitjak, de mogotte a munkatartalom minimalis, legalabb lesz miert visszahozni, ebbol van a bevetel. Meg ugysem hasznaljak 5-6 evnel tovabb, addig meg ugysem rohad le. Naja, csak utana.
Szervizkonyv az egy vicclap, amikor ABE-el neztunk Focusokat olyan nett szervizkonyvet lattunk 220k-rol 2013 januarig vezetve (kulonbozo tinta, kulonbozo iras, minden stimmel) hogy csak na, a kocsiban meg volt minimum 400k. Szerviz a kereskedessel szemben, probald meg lenyomozni.
A tobbseg meg szarik bele, padkazza, tolja neki uveghangon, cementet szallit, csak kapja mar meg az uj modell, ha meg kulcsos, az meg rosszabb.
Felsokategoriaban meg eseleg van ertelme, egy csak munkaba jarasra hasznalt vezetoi autora azert szoktak vigyazni, legalabb is nem gyilkoljak szandekosan, de ez olyan mint a garazsban tartott nemdohanyzo holgytulajdonos.
Cegest csak akkor ha ismered az eloeletet percre pontosan. De inkabb akkor sem.
-
DeFranco
nagyúr
válasz bandus #40518 üzenetére
mert te a normalis 10%-ba tartozol a maradek 90 kisstilu alja gyoker. nezz meg barmit ami koztulajdon. lehet kifogni jo cegest, persze van ra matematikai esely, az a magatulajdonu auto sem jo, amin sporolasbol negy evig nem cserelnek olajat, de cegest en csak akkor vennek ha tudnam hogy ki hasznalta az elso perctol fogva, mert 90% hogy egy kis kocsog aki szarik a farmra, ugysem az ove
@ABE: EN nem vennek, az indokaim azok amiket leirtam. A szemelyes tapasztalatom is ez sajnos, de ez csak a maganvelemenyem
@nedugdide: szerencsed hogy telefonrol vagyok meg videken, de bosszantsal meg, es kiengedem az argont az ablakodbol
-
DeFranco
nagyúr
válasz Typhoon47 #40535 üzenetére
még egy párszor le fogom írni, de tanulságos:
három autót néztem meg komolyabban: ebből kettőnek visszavezethető volt az előélete, vissza is fejtettem, az egyiknél kb. 200k futásteljesítmény le lett hazudva a másiknál pedig az utolsó kb. fél éves nyom után totálra törték az autót.
Ezek után én már az oldalszámot sem hiszem el a szervízkönyvben. Unokatestvér, após autója persze más, ez teljesen rendben van.
-
DeFranco
nagyúr
láma kérdés: a hideg motornak más a hangja, mind a bemelegedettnek?
tünet: ma mentem egy kicsit a kocsival, és az első pár kilométeren, kis utcákban igen alacsony fordulaton kanyarogva enyhén bugyogó hangot hallottam (nem bugyborékolót, olyasmi mint a régi amerikai V motorok bugyogása, csak kevésbé szép, és sokkal halkabb). Idővel elmúlt.
mivel előtte pár napja (ne kérdezzétek miért) kivett AC pumpa biztivel indítóztam (elfelejtettem hogy kivettem), ez is lehet az oka (túlszivatás van ilyen esetben?) vagy ilyen a hideg motor, vagy hibajelenség
friss vezérlés, friss olaj, olajszűrő légszűrő pollenszűrő etc.
láma2: hideg motorral milyen fordulatszámban közlekedünk? 3k alatt? 2k körül?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Dluinet #40597 üzenetére
Köszönöm, ez érthető, akkor 2k +-10%-ra lövöm be magam.
Jól értem a cikk alapján, hogy általános közlekedésben is ez az optimális fordulatszám-célérték? (1.6 benzin) Vagy ott valamivel e felett vagy ez alatt? (A gépjármű szempontjából, a vezetési élményt most hagyjuk) Előző tulaj nagyon büszke volt, hogy ő már 55-nél kapargatja az ötöst, gyanítom ez fasság.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
2k közeli fordulatszám még jó
(mármint hogy alulról még jó, tehát ez alatt már nemigen? így érted?)
@zoo8800: ellenérv, 1500 vettem
@Dluinet: jó, hát nyilván a könyvben én nem olvastam ilyet, azt írja, hogy lásd táblázat, ott meg az alapjárati fordulatszám van megadva (700+-30) meg a max. nyomaték (kb. 4000 azt hiszem)
@[rvilike]: pont azért kérdezem, hogy legyen egy pattern. Trabanton szocializálódtam, 1.0-s Corsán folytattam, ezek kis motorok, bőgetni kell mint Krisztát a szénaboglyában, nem tudom még egy ekkora motornál meg egy ekkora autónál mi az üzemszerű működés, üzemszerű hang, üzemszerű rezgés. Ezért kérdezek. Pár hónap múlva már úgyis lesz saját stílusom, és technikásabban fogok vezetni mindenkinél
@TaaT: igen, ez tűnik nekem is logikusnak az eddigi használat alapján, de kíváncsi voltam, nem-e jobb az 1500-2000 közötti tartomány.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
@Integra @ neduddki:
Trabanton szocializálódtam, 1.0-s Corsán folytattam, ezek kis motorok, bőgetni kell mint Krisztát a szénaboglyában, nem tudom még egy ekkora motornál meg egy ekkora autónál mi az üzemszerű működés, üzemszerű hang, üzemszerű rezgés. Ezért kérdezek. Pár hónap múlva már úgyis lesz saját stílusom, és technikásabban fogok vezetni mindenkinél
ha kérdezek, abból még nem volt baj... kíváncsi vagyok a véleményekre, abból is tanulok, többet, mintha tippre próbálom eltalálni, hogy ez most jó vagy nem jó. Ettől még semmi nem lesz szentírás, de nekem nem szégyen, ha megkérdezek valamit, kevesebb nem leszek tőle.
Ott volt az a bugyogás a hideg motornál amit kérdeztem. Ezt sem tudtam, hogy a) hideg motor miatt van, b) hiba, c) túlszivattam vagy d) egyéb ok, hát megkérdeztem. Magamtól nem fogom tudni, akkor tanulok, ha kérdezek.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
18 évig volt trabantunk, jöttem-mentem vele minden gond nélkül, megvettük a corsát, és rá egy pár hétre kellett menni a trabival valahová pár kilométert, és szabályosan halálfélelmem volt. Se nem ment, hiába tapostam a gázt, se nem állt meg hiába tapodtam a féket. Lélekvesztő
A hangjára viszont még ma is felsírok, nekem az az a hang, ami másoknak a vényóc.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
szerencséreee???
A trabant a maga idejében egy kifejezetten élménydús és prímán használható autó volt, meg az elavulása után még jó tíz évig az is maradt. Nem volt azokkal semmi gond, nagyon frankón el lehetett velük közlekedni bárhol, egyszerű és olcsó volt a javítása, igénytelen volt mint a fene és az akkori utakon az akkori konkurenciával nem volt kevésbé biztonságos mint ma egy mai kisautó. Príma kis járgány volt, szerettük, amíg bírta szegény.
Mert ne feledjük:
A Trabant útfekvése kitűnő, és gyorsulása kifogástalan. Ez azonban nem szabad, hogy könnyelműségre csábítson. -
DeFranco
nagyúr
2004-es évjárat, fresh felszereltség (klíma, abs, két légzsák, elektromos ablak elöl, elektromos tükör, ködlámpa, távirányítós központi, rádió, más nem jut eszembe, ami nem széria az alapban is, ilyenek persze vannak, hogy állítható szervókormány, meg állítható ülés, meg osztottan dönthető hátsó, stb. de ezek gondolom alap) 1,6-os benzines, jövő augusztusig műszaki, kb. egymillió volt.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Városban nem ralizok (nem is nagyon szándékozom járni vele városban rendszeresen, akkor meg cruise mode on, nem aygo ez, hogy dodgemezzünk szépen, nagyautósan, nyugodtan ), pályán meg nem számít, ott úgy is ráállsz egy utazóra aztán jóság van. Országúton lehet ez érdekes, ott meg egye fene pergetek rajta egy kicsit. Pont elég lesz, hogy ne lustuljon meg.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Volt segítségem Remélem nem is jön elő semmi. A szervóolaj szivárgott, ezt tudtuk, most volt tömítéscsere, amikor a vezérlést meg a folyadékokat-szűrőket cseréltettem, ha szerencsém van megáll a szivárgás, ha nem, akkor az lesz extra költség. Motor, kuplung, váltó, futómű, kasztni rendben, egy percenés van a lökösön, egyéb baja nincs.
A szerelő szerint 95% hogy a tömítéscsere megoldja (1300 Ft). A következő körtúra után kiderül.
Átnézték előtte, átnézték most is a szervizelés alatt, ment is vele a szerelősrác, dicsérte. Tényleg megkímélt darab, vigyáztak rá.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
fel van emelve az is tökig... szeretek kilátni
(tudom, vegyek egy kalapot a fejemre meg egy bólogató kutyát hátra wunderbaum már van a csomagtartóban, az előző tulaj hagyta ott)
@[rvilike]: neked milyen az állítási lehetőség? nekem úgy tűnik, mintha csak két végpont lenne, közötte "átesik". Lehetne oda is állítani, de... ha nálad is ilyen, érted mire gondolok. De majd próbálgatom, igaz amúgy is szeretek magasan ülni, gondolom te alacsonyan ülsz.
@ABE: hiába vagy tehetséges, ha a tested nevetséges
@TaaT: akkor meg nem látok annyit a forgalomból... kocsog SUV-ok.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Támassza a hátam. Úgy, hogy felfeküdjön a gerincem, de lehetőség szerint a függőlegeshez közelítsen. Nem gettókrúzer, de nem is kalaposskodás.
@[rvilike]: lehet még csak nekem új, de másik kocsikban is ilyet éreztem... kiengedem a kallantyút, húzom lefelé egyszer csak zutty. lent van. kifelé ugyanez. húzom, ellentart, majd zutty kint van végállásban. Lehet vele finomkodni, de a természetes mozgása ilyen. Majd egyszer összefutunk és megszakérted
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
Más: tud valaki nagyfaluban egy frankó boltot (lehetőleg olyan nyitvatartással, hogy munka után még be lehessen menni) ahol fel tudok szerelkezni pár alap cuccal? Autókozmetika, jégoldó, hókefe, plüss dobókocka a tükörre, anyósülésre katapult, wunderbaum, ilyesmi.
Tesco-ba én is be tudok menni, ha más nincs az lesz, de hátha van valami car heaven, ahol nagyobb a választék és olcsóbb... lehetőleg valami elérhető helyen. Cromaxot ismerem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest