-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Saskakas18 #199231 üzenetére
Zárójelben teszem hozzá, ha rendszeresen vontatni terveznék, valószínűleg nem DSG-s autóban gondolkodnék. Egy meredekebb felhajtón elindulva (pl. nálunk otthon az udvarra beállva) is érezni, hogy nem ilyen jellegű gyakori használatra tervezték.
Erre inkább hidrós automata vagy manuális váltó való.
Pl. a Volvo V60 D6 erre pont tökéletes lenne (AWD, elöl hidrós, hátul elektromos, 640 Nm nyomaték, 1950 kg önsúly, fékezett utánfutót 1800 kg-ig húzhat).[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Tothgera30 #199305 üzenetére
495 db találat 1 és 1,3 M között, 1200-1600 ccm, érvényes magyar forgalmival és klímával. Nem vészes átpörgetni.
-
veterán
válasz Tothgera30 #199307 üzenetére
Jó az Astra. Focus, Hunyadi... franciát ajánljon más aki ért hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #199308 üzenetére
Bár Focus....
Unokaöcsém múlt héten kente fel a szalagkorlátra a 2009-es Fókáját. Kell rá: bontott baloldali első ajtó, tükör, hátsó ajtó, első sárvédő, futómű. Bontott első sárvédő nincs, mert mindegyik lyukas, az övé is (magyar "első gazdás" apjától vette át).
Amúgy eddig 600 a legjobb ajánlata rá, a bontott színazonos 2 ajtó, tükör 60 e. Kell még futómű, sárvédő.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szabonagyur #199365 üzenetére
Golf 6 GTI, 3 környékén már akad, 3,5-ig bő a választék.
-
veterán
válasz Tothgera30 #199373 üzenetére
"Nem bánnám ha lenne benne menni akarás, előzést se utálja alapon". 1.4 TSI már tudja ezt, a GTI-nél viszont sima liba. Ha már költ, hadd élvezze. Fenntartási költségek terén hasonló a két autó.
És biztos jó az Opel is, nekem egy ideje kiesik az érdeklődési körömből. Nem engemet kell meggyőzni.
-
veterán
válasz szabonagyur #199376 üzenetére
Az A6 már nincs meg?
-
veterán
válasz molnarpeter #199383 üzenetére
Jó az Ampera, párszor gondoltam rá, hogy városba vennék egyet*. Csak le ne koccolja az ember, mert nem állnak hozzá hegyekben az alkatrészek.
*Leaf árban adják, és annál sokkal-sokkal pofásabb.
-
veterán
válasz Tothgera30 #199401 üzenetére
Három GTI-vel és kettő 1.4 TSI-vel a hátam mögött nem a hasamra ütve írom, hogy hasonló a fenntartási költségük. Az 1.4-be 4, a 2.0-ba 6 liter olaj kell.
És igen, olajos a DSG benne. Benzinből többet kér átlagosan 1,5 literrel, ez főleg városban jelentkezik, autópályán hasonló, 180-tól már a GTI fogyaszt kevesebbet.Komplett szerviz csomag (6 liter Liqui Moly, Mann Frecious Plus pollen-, Mann olaj-, Mann levegőszűrő) 73,3 euró, az ~ 26 ezer Ft, gyári műanyag olajleeresztő dugó 1306 Ft. Plusz egy kedves ismerős hamarosan lecseréli az olajat, szumma 32-33 e. Ft. Az 1.4-hez lehet, hogy megáll 25-ből a mutatvány ha olcsóbb olajat és kevésbé flancos pollenszűrőt tesznek bele.
Fékre tudok még aktuális árakat írni (Hátsó féktárcsa 26820 Ft, TRW DF6504 Hátsó fékbetét 9915 Ft, TRW GDB1957 Első féktárcsa 27840 Ft, 100.3300.20 Zimmermann Első fékbetét 14620 Ft, 25683.200.2 Zimmermann), szóval körbe minden 79 195 Ft.
Egy drága alkatrész van a 7-es GTI-ben, a termosztát, de a 6-osban még hagyományos -nem drága- van.
Vatta új gyári turbó GTI-hez 150 ezer Ft, 1.4-hez 120-140 ezer, ha esetleg cserelni kellene, de nem jellemző.
A kasztni ugyanaz, a gumi felniméret kérdése, de mivel normális "szabvány" méretek, így nem drágák a prémium abroncsok sem.
(Az 1.4 kokszosodik, a 3. generációs 2.0 nem.)[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szabonagyur #199452 üzenetére
Comfoftline-ban valamivel szebb az ülés, abban szvsz széria volt a digitklíma, bőrkormány - de ez utóbbiakat szinte mindegyik Trendline-ba is belerendelték (lehet, a digitklíma széria volt itthon, nem vagyok biztos benne). Ne nagyon szelektálj a felszereltségi szint alapján. (Patika bontott bőrkormányt találni 30 ezer környékén ha netán szükséges.)
A Highline-ban már szép az ülés, ill. az Ergoconfort ülés is mutatós és nagyon jó. -
veterán
válasz Tothgera30 #199504 üzenetére
1.4 TSI almát hasonlítottam 2.0 TSI almához, nem Opel körtéhez. (Árakat a 2.0 TSI-hez írtam, mert ahhoz vannak friss áraim.)
-
veterán
válasz szabonagyur #199595 üzenetére
Ha 6,5-nél jársz, szólj! Vicc.
-
veterán
válasz fasyrt #199823 üzenetére
Én is tanultam (egy darabig) gépészmérnöknek (is, de onnan hamar kikoptam). Eddig nem jutottam el, de abszolút elhiszem és logikus is.
Az autókban - az innen-onnan összeszedett "tudományom" szerint - az 500 köbcentis hengerenkénti lökettérfogat az ideális. Aztán lehet, hogy ez csak a turbó-korszak előtti motorokra igaz.
A klíma "stabil működtetéséhez" inkább kb. 170-200 Nm kell.
-
veterán
válasz szabonagyur #199888 üzenetére
Októberben vettem G7-et, most járok összesen 274 e. Ft-nál, ami az alábbiakat tartalmazza:
- átutalási költség
- Kipufogó szállítás
- Eredetvizsga
- Átírás
- Hátsó féktárcsa
- Hátsó fékbetét
- Belső takarítás 10 óra (s.k.)
- Kárpittisztítás 2 óra (s.k.)
- Fekete tükörborítás
- Ablaktörlőlapát körben
- Első féktárcsa
- Első fékbetét
- Szerelés: fékek körben komplett, fékfolyadék, kipufogó
- ülésállító kar (kutya megrágta)
- rendszámkeret, alváz dugó
- felni peremjavítás 1 dbAzóta beletettem 13 e. km-t, a napokban esedékes egy olajcsere, mellette cserélek minden cserélhető szűrőt, ez kb. 30+párezer Ft lesz (Liqui Moly + Mann).
DE nem beszéllek le egy új Suzukiról, csak a tisztánlátás kedvéért másoltam ide a kiadásaimat.
A 274-ből 140 az első 4 tétel volt együtt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szabonagyur #199902 üzenetére
5 éves volt, 66 e. km-rel. Sejtésem szerint egy hasonló 1.4 TSI max. 4,5 M - nem követem szorosan az árukat.
Rendben szervizelték, de esztétikailag nem sokat foglalkoztak vele, félrekopott fék volt rajta és itt-ott makula. Mondjuk még rámegy kb. 120-130 ezer Ft, eddig nem volt időm / szabad gyököm foglalkozni pl. a lökhárítók horzsolásjavításával.
És természetesen a rászánt saját időmet (napok) nem számoltam bele, ez részben hobbi, részben majd az eladási árban érvényesítem.
-
veterán
válasz IMIIKE1998 #199961 üzenetére
Csak tipp szintjén: a nyaralási szezonban némileg kisebb a kereslet az autók iránt, akár jobb alkut lehet elérni. Aug. végétől indul be a piac.
-
veterán
válasz SPeti1984 #200079 üzenetére
Ssangyong Korando?
Többet fogyaszt, de az eltörpül az értékvesztés mellett.
Rendes automata váltót kapsz.
Egyáltalán nem csúnyább egy Skodanál.Előbb-utóbb rájönnek a népek, hogy a száraz DSG nem egy életbiztosítás.
Az a Skoda annyira tucat, a rendőrök is használnak olyant.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Tom1939 #200104 üzenetére
Igen, a hátsó radar széria, ezért csak előre kellett rendelnie (a másik extra nem fog eszembe jutni, esetleg ülésfűtés ha nem széria vagy valami hasonlóan 100 e. Ft környéki tétel). Az alapár alku után 10,1, erre jött a 2 extra és a forgalomba helyezés költsége.
Nekem tetszik a RAV4 fizimiskája a SUV-okon belül, a belsejét még fotóról sem ismerem.
(Ha megvénülök, még ilyent veszek a végén. )Ebben nem (sem) vagyok biztos, de mintha ez is már eleve 180 kmh-ra lenne limitálva. Nem szép dolog.
A motoros hátsó ajtóval akkor van gond, ha elromlik a garancia időn túl. Valami 300 ezres ár rémlik egy motoros teleszkópra Opelhez.
-
veterán
válasz szőröscica #200292 üzenetére
Olyasmi rémlik, de csupán rémlik, hogy porózus a hengerfeje. Valami ragasztóanyagot elcsesztek.
Szerk: a későbbi évjáratoknál már javították a gyártástechnológiát.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tboldi #200516 üzenetére
Neked biztos (legalább is remélem) tetszene. Anyukád számára esetleg kényelmetlen lehet a sportülés be- és kiszálláskor (de erre nem kell felhívni a figyelmét).
3 ajtós? Na bumm... kisautó, nem sztreccslimó.Ugyanakkor az ország túlsó végén van, fájna lyukra futni egy 800 km-es körön.
-
veterán
válasz szabonagyur #200546 üzenetére
Esetleg mehet szépen vonattal, diákigazolvánnyal.
-
veterán
-
veterán
válasz molnarpeter #200601 üzenetére
Vasútállomásra kijárni jó lesz az 1.4 mpi. Csak Boldi ne ringassa magát álmokba.
Bitpork: És ha nem volt (még) törve? Akkor legalább a sótól nem rohad.
-
veterán
válasz 3L1T3 #200617 üzenetére
Egy szavazat a RAV4-re 11 millióig.
Nem romlik el, nem horror a szervize.
Bár te biztos hozzászoktál, a feleséged rühelleni fogja egy ponton túl a töltikézést, a zöld rendszám is tűnő állapot 5-6 éves távon.Értéktartás plusz pont. Az a Fordnak nincs, Hunyadit passzolom.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szabonagyur #201138 üzenetére
Hú bakker! 3 millióról indultunk.
Nem C350e? Szép vasak, bízony.
-
veterán
válasz mamboo #201390 üzenetére
Nem igazán jók a 200 lóerősök (EA888 Gen1), sajnos szeretik az olajat.
Nekem 220+ lovas van (EA888 Gen3), városban 9 és 15 között eszik a dugó függvényében. Átlagos dugóval kb. 11-et, ez manuális; a DSG-s kb. plusz 1 liter városban. A start-stopot kikapcsolom.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #201452 üzenetére
Technikailag az eleje Corsa C, a hátulja Astra G (vagy pont fordítva).
Valódi Opelek esetében a 4 vagy 5 csavar sok mindentől függhet a 2000-es éveken. Az Astra H-ra emlékszem nagyjából; 5 csavar akkor
- ha min 1.8 benzin vagy dízel;
- a német piacra készült
- opcionális sport futómű (1.4 benzinnél is)
- kombi karosszéria -
veterán
válasz LZs?! #201577 üzenetére
Erősen szubjektív véleményem következik.
- Superbet azért sem vennék, mert az álszerény politikusok szinte kivétel nélkül olyannal járnak. Meg a NER-esek is (az álszerények).- Passat szedánt javarészt Kelet-Európában, Kínában, a Közel-Keleten adnak el, konszolidált országokban kevésbé kapós. De elfogadom, ha az tetszik.
Marad a Passat kombi, mint vállalható autó.
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Politika
- Mesterséges intelligencia topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Futás, futópályák
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Horgász topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest