Új hozzászólás Aktív témák

  • LZs?!

    aktív tag

    válasz bandus #201573 üzenetére

    A lista kötött, és hiába kérnék Octavia-t, azt nem pimpelnék fel 'árszínvonalra'.

    A flottás lányka minden 'kategóriára' kihoz egy portfóliót a lízingcégekkel egyeztetve, aminek a sarokköve a 'benchmarking'.

    Na, most a benchmarking egyetlen lényeges sarokszáma a futamidő végére (4 év) becsült újraértékesítési érték (nem a tiszta maradványérték) a konszolidált értékesítési csatornákon keresztül. Szigorúan 'a vasat' nézve a cég a beszerzési érték és a becsült újraértékesítési érték közötti különbséget fizeti 48 hónapra elosztva; plusz adminisztráció, inc. biztosítások, üzemeltetés, finanszírozás, etc., plusz tervezett karbantartások, illetve átháríthatatlan vis maior károk becsértéke, plusz [...] plusz a lízingcég haszna...és ez így mind a lízingdíj.

    Na, most egy kipimpelt Octavia beszerzési értéke és újraértékesítési értéke között nagyobb a szakadék, mint egy 'alap Passat' esetében, hiába a beszerzési értékük akár közel azonos (*).

    Pl. egy napfénytető nem nyom annyit az újraeladásnál, mint amennyibe kerül beletetetni. Tipikusan a 'jobban eladható vele, de nem feltétlenül többért, sőt' kategória, hisz' még a CASCO-t is megnyomja; kicsit olyan, mint 'tisztasági festés' ingatlan esetében: az beleölt költséget nem feltétlenül hozza vissza, de inkább választják azt a vevők, mint a pőrén hagyottat.

    Ilyen 'szubjektív' elemek itt nem jönnek szóba, mivel valószínűleg a kocsit még fel sem rakták a trailer-re a gyárban, mire egy vonatkozó 'ekkceltáblában' már ott virít a 'phase out inventory'-ban négy múlvára datálva, egy vonatkozó bottomline számmal az azonosítója mellett. Ki van ez találva, és szigorúan 'kilóra' megy.

    Ezért is van az, hogy az 'alapon' túl tele van nyomva matrix LED-del, kanyarkövetővel, radarokkal, kamerákkal, adaptív csinglilingikkel, sávtartóval, meg az összes practically fancy gadget-tel, mivel az 4 év múlva is objektíven értéket képvisel, míg az RGB ambient lighting vagy a motoros csomagtér ajtó vagy a pótkerék (**) vagy a csomagtér-háló/szeparátor szett (mer' úgyis elhagyja a 'paraszt'), etc. nincs benne (csak ha önköltségben belerakatod).

    (*) Sarkított példa: valószínűleg ha lenne olyan Tesla S, aminek évente 1000 EUR az értékvesztése és mellette átlagos a biztosítása, mindenkinek azt adnának (illetve 3-ast), mivel az futási ás adminisztratív üzemeltetése gombokból megvan, hiába 70e EUR a kezdeti ktg-e; t.i. 'drága', de csak egyszer, és utána olcsó, illetve a kezdeti ktg. utána rotálható (ofc belekalkulálva az inflációt, piaci helyzetet, etc.). Amennyire nekem feltűnt, mint 'nem pénzügyesnek': bármiféle tervezett kiadásnál, nagyságrendtől függetlenül, csak egy dolog nagyobb szitokszó a céges életben: cashflow-burning.

    (**) Egyelőre a majdani újévi rendelés leszállításáig egy '18-as Octavia-t hajtok; ebben van pótkerék, de a flottáslányka a szívemre kötötte: hozzá ne nyúlj; ha defektet kapsz, hívd a lízingcég assistance vonalát, ők intézik és kiküldenek valakit...t.i. akkor az ő felelősségük.

    Nevermind...

Új hozzászólás Aktív témák